میزگرد با دبیر تحریریه دنیای بازی «سید طه رسولی»

در ۱۳۹۰/۱۰/۱۳ , 12:39:01

از الان پایان میزگرد با آقای مرتضی رضایی را اعلام و از ایشان و شما کاربران عزیز تشکر می کنیم. تیتر واضح است، میزگرد بعدی با سید طه رسولی دبیر تحریریه دنیای بازی است. فردی که مطمئنا همه ی شما می شناسیدش. از آنجایی که احتمال دارد این میزگرد تا حدودی شبیه صندلی داغ بشود توضیح خاصی نمی دهم و شما آزادید سوالات خود را بپرسید. فقط قوانین میزگرد فراموش نشود.

می توانید سوالات خود را از قدیمی ترین نویسنده و منتقد بازی در ایران تا بیستم دی ماه بپرسید.


448 دیدگاه ثبت شده است

  1. ماشاا… چی همه نظر
    وقتتون بخیر اقای رسولی
    ۱- چرا بیشتر وقت ها از دادن عکس خودداری میکنید؟
    ۲_خداییش زمانی که تو کلوپ بازی می کردید در هفته چقدر پول صرف بازی کردید؟
    با اون همه وقتی که تا اخر شب صرف بازی می کردید چطوری دانشگاه قبول شدید(اونم شمال اگه اشتب نکنم)؟

    ۰۰
    1. ۱- هویجوری
      ۲- هیچی! با صاحاب کلوپ رفیق بودیم مفتی بازی می کردیم!
      ۳- اول دانشگاه قبول شدم بعد تا آخر شب بازی کردم

      ۰۰
  2. آقای رسولی به نطر شما بهترین گرافیک سال ۲۰۱۱ مال کدوم بازیه؟
    از بین بازی هایResistance 3وBattlefield3و MW3 به نظر شما آنلاین کدومشون از همه بهتره؟ چون میخوام اورجینال بگیرم آنلاین بازی کنم.

    ۰۰
  3. چه جوری همه کنسولارو خریدین؟

    من هیچ کنسولی ندارم. کامپیوترمم هم ماله عهده بوقه بیشتر از ۸ ساله که بازی نکردم.

    :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

    ۰۰
  4. آقای رسولی خیلی دوستون داریم.ازاونجایی که کارتون درسته ونقداتون همیشه عالی بوده خیلی دوست دارم انتخابتون رو بین این بازی ها بدونم:
    ۱.WITCHER2-SKYRIM
    COD-BF3.2
    ۳.کدوم پلتفرم؟
    ۴.از نظرگرافیک:UNCHARTED-CRYSIS2یا…
    خیلی دوستون داریم.

    ۰۰
    1. وایییییی.جوابمو داد.آقا خیلی دمت گرم.بابت سوال تکراری هم معذرت.آخه خیلی هل شدم وقتی اسمتونو دیدم

      ۰۰
  5. خوب من هم به نوبه خودم سلام عرض میکنم
    یه جورایی حس خاصی به آدم دست میده وقتی با طه رسولی صحبت میکنه , انگار یه دفترچه خاطرات تو ذهنت مدام ورق میخوره و ورق میخوره. میدونم تعداد سوالات زیاده و وقت آقای رسولی ارزشمند و محدود , لذا سراغ سوالات میرم :

    ۱- آقای رسولی بازیسازی در ایران رو چگونه ارزیابی میکنید ؟ امیدی هست برای رسیدن به شرایط رقابت با عناوین خارجی ؟
    ۲- آیا شرکت ما ( رسانا شکوه کویر) و بازیهای ماجرایی ما رو میشناسید ؟ افتخاری هست که نظر شما رو در مورد بازیهای خودمون بدونم , البته اگر فرصت کرده باشید و بازیها رو دیده باشید …
    ۳-انستیتوی بنیاد ملی بازیهای رایانه ای رو چگونه ارزیابی میکنید ؟ در واقع از لحاظ خروجی عملگرایانه منظورم هست , فی الواقع به عنوان یکی از اساتید این انستیتو , امیدی به تربیت گروه های حرفه ای با خروجی های حرفه ای دارید؟
    ۴- اقای رسولی وقت کردید آیینه سیاه ۲ و ۳ رو بازی کنید ؟ یادمه نقد شماره اول , سراسر تعریف بود ؟ نظرتون در مورد دو عنوان دیگه چی هست ؟
    سوالات که بسیار زیاده اما جلو عطش پرسیدن رو میگیرم و بیش از این مزاحم وقتتون نمیشم. فقط به یاد داشته باشید که اشنایی ما با ادونچر , گره خورده با کلیک , طه رسولی و اون سالهایی که به امید معرفی یک ادونچر جدید هفته ها را سپری میکردیم . بابت تمام آن روزهای خوب , ممنونم.
    با تقدیم احترام
    عماد رحمانی

    ۰۰
    1. منم خیلی خوشحال ام که کامنت گذاشتین این جا می تونیم با هم گپ مختصری بزنیم.
      ۱- معلومه که هست. ما در رشته های برنامه نویسی و هم آرت هیچ کم و کسری نداریم. مشکل از مدیریت پروژه ها و گیم دیزاین هست که راهی نیست برای بهتر شدن در این رشته ها جز تجربه و مطالعه. هر تیمی بعد از دو تا محصول ضعیف صد در صد تجربه ی خوبی پیدا می کنه که محصول خوب بده بیرون. اگه اتفاق غیرمنتظره ای پیش نیاد و کارشکنی ها کم بشن مطمئنا صنعت گیم ایران آینده ی خوبی خواهد داشت.
      ۲- معلومه که دیدم و بازی کردم! بازی هاتونو دوست دارم. یه سری ایرادهای کوچیک وجود داره که مطمئنا خودتون به شون واقف هستین و نیازی نیست من تکرار کنم. حداقل نه این جا.
      ۳- انستیتو شروع خیلی خوبی داشته. الان نیمی از ترم اول گذشته و تکلیف هایی که بچه ها دارن برای کلاس درس مبانی بازی سازی تحویل می دن خیلی خوبه. مطمئنا در پایان ترم پروژه هایی بچه ها تحویل می دن که از همه نظر استاندارد و مناسبه (البته نه همه شون). بازخورد کلاس ها انستیتو برای شروع خیلی خوب بوده و ما امیدواریم این روند ادامه پیدا کنه. تاکید ما تو کلاس های انستیتو روی کار عملیه و از همون اول داریم از بچه ها پروژه های عملی می خوایم. امیدواریم کسایی که از انستیتو فارغ التحصیل می شن و تزریق می شن به گروه های بازی ساز بتونن سطح بازی سازی ایران رو یک تراز ببرن بالا.
      ۴- شماره ی ۲ رو بازی کردم. بد نبود اما به دل ام نشست. ۳ رو بازی نکردم هیچ وقت. اما شماره ی ۱ هنوز جزو بهترین خاطرات زندگی گیمی مه
      من هم منتظر عناوین بعدی استودیوی رسانا شکوه کویر هستم. امیدوارم این رابطه و گفت و گوی دوستانه باز هم ادامه داشته باشه :)

      ۰۰
  6. چرا هر چی سعی میکنم کامنت نمیتونم بزارم

    نه نمیشه …. هر کاری میکنم با این پیعام روبرو میشم

    The page cannot be displayed because an internal server error has occurred.

    ۰۰
    1. آره واسه منم همین طوره. لطفاً درستش کنید. راستی آقا آرش در جواب ایمیل تون باید بگم فرقی نمی کنه فقط کنسول دستی و نینتندو نباشه بقیه رو مشکلی ندارم (ببخشید ایمیلم مشکل پیدا کرده بود مجبور شدم اینجا جواب بدم).

      ۰۰
  7. سلام آقاطه .باورم نمیشه باشما دارم حرف میزنم.خیلی مخلصیم .چند تا سوال بود که همشه دوست داشتم ازتون بپرسم اگه جواب بدین خیلی ممنون میشم قبلشم بگم که من دیوونه ی نقدای شما هستم و توی ۴ سال اخیر فکر نکنم به جز یک دو مورد از نقداتون رو از دست داده باشم
    ۱ ) چرا نقش آفرینی غربی مثل DRAGON AGE رو دوست ندارید؟
    ۲ ) صنعت بازی ایران رو ۱۰ سال بعد چگونه میبینید؟
    ۳ ) اگه به شرکت بزرگ خارجی به شما بگن یه بازی بگو ما بسازیم شما چه سبکی رو انتخاب میکنین؟ یکم توصیفش کنین وبگی چه جور باشه وتوسط کدوم شرکت ساخته بشه؟
    ۴ ) اهل گرفتن تروفی و آچیومنت هستید؟
    بازم میگم خیلی دوستون دارم. موفق باشین

    ۰۰
    1. منم باورم نمی شه دارم با ویکتور هوگو حرف می زنم! خیلی خوشحال ام (قیافه م مثل اونا یارو تو فیلم نیمه شب در پاریس شده وقتی همینگوی رو دید)
      ۱- دوست دارم. کی گفته دوست ندارم؟ پس چرا عصر اژدها, مس افکت, آبلیویون, فال آوت و … رو بازی کردم؟ گفتم ژاپنی ها رو بیش تر دوست دارم.
      ۲- تکراری
      ۳- اکشن ماجرایی. سبک سکوبازی مثل توم ریدر و پرینس اما با حال و هوای علمی تخیلی. تصور کنین آنچارتد تو حال و هوای مس افکت باشه. به نقش اول بازی هم یک سری تجهیزات علمی تخیلی عجیب و غریب می دم که باهاش بتونه حرکات جدیدی در زمینه ی سکوبازی انجام بده. (این تجهیزات طراحی شدن و کلی روشون فکر کردم!) اکشن ها تیراندازی هستن و مکان ها خیلی بزرگ و حماسی. مثل لوکشین های هیلو. نمی دونم چرا کسی بازی اکشن ماجرایی سکوبازی مثل آنچارتد تو ژانر علمی تخیلی نساخته؟ استودیوی سازنده هم کریستال داینامیکس باشه
      ۴- نه به صورت افراطی. اما وقتی از یه بازی خیلی حال کنم مثل بتمن یا فاینال فانتزی ۱۳ یا دوس اکس می افتم به جون تروفی ها و اچیومنت ها

      ۰۰
  8. سلام.آقای رسولی شما سید هستید دیگه درسته؟اگه اینطوره پس فامیل هستیم :lol: آخه منم سیدم!
    و اما سوالات ببخشید که اگه شبیه سوالات صندلی داغ شده! :oops:
    ۱.معماهای ریدلر رو تموم کردین؟
    ۲.جان من بگو این نامه بازی کی هست!حداقل یه نشونه های بده
    ۳.آیا این درسته که بازیهای مثل آنچارتد و فرقه اساسین باید تو بخش سکوبازی بیان پیش بازی محبوب من شاهزاده پارسی لنگ بندازن؟؟ :lol:
    ۴.آیا شما هم مثل من از آلبرت وسکر متنفرید؟(منظورم آلبرت وسکر رزیدنت اویل است نه آلبرت وسکر سایت)
    ۵.آیا شما هم مثل من معتقدید که شبح اسپارتا بهترین بازی از سری خدای جنگ هست؟
    ۶.چرا نقد ویچر ۲ رو شما ننوشتید؟
    ۷.آیا شما هم مثل متین ایزدی عزیز عشق نقش آفرینی هستید؟
    ۸.نظر متین ایزدی راجع به Dark Souls ؟
    ۹.چرا دست این سعیدزعفرانی عزیز ما رو نمیگیرید ببرید تو نشریه بند کنید!نقدهاش روی سایت هست.خوندید؟
    ۱۰.من خیلی دوست دارم یک بازی اول شخص بسازم بعد توی E3 یا اسپایک رونمایی کنم اولش هم روی تصویر میاد Achived with CRYENGIN3. :lol:
    ۱۱.آیا به نظر شما میشه گرشاسپ و اضافاتش(معبد اژدها) رو با آنریل انجین۳ بازسازی کرد؟بعد برای XBOX360 زد؟منظورم این هست که با این موتور پایه بازی ای مثل گرشاسب میشه ساخت؟ :roll:
    ببخشید اگه زیاد بود.ما(من و برادرم)از طرفداران شما هستیم

    ۰۰
    1. من یه حدس بزنم :idea: : آقای موسوی :-?
      دلیل
      ۱ – لحن نامه بازی با لحن نقد بازی ارباب حلقه ها که توسط آقای موسوی نوشته شده بود خیلی به هم نزدیک بود و خود آقای نامه بازی هم گفته بودند دراین شماره نقد نوشتند پس احتمالا دو تا شون یکی هستند. :-? :-?
      راستی یه میزگرد(نشد میز مربعی :mrgreen: ) با اقای نامه بازی بزارین :-D :-D

      ۰۰
    2. آقای موسوی نیستش چرا که آقای نامه بازی شماره ی قبل گفت به من گفتن تاوقتی که نقدات به کیفیت خوب نرسه نمیتونی نقد بنویسی در حالی که آقای موسوی متقد حرفه ای هستن.

      ۰۰
    3. ۱. بله کامل حل کردم. بدون کمک! ۸)
      ۲. هه هه هه هه! (با صدای خوک های Angry Birds)
      ۳. نه درست نیست! :twisted:
      ۴. خوشم میاد ازش
      ۵. نه شماره ی ۳ بهتره
      ۶. چون بازی نکردم اون موقع
      ۷. نقش آفرینی خیلی دوست دارم اما عشق نقش آفرینی نیستم. اگه باشم هم بر عکس متین عشق نقش آفرینی ژاپنی هستم
      ۸. خیلی دوست داشت بازی رو
      ۹. دلیل شو به خودش فقط می گم!
      ۱۰. خب در این راه چیکار کردی؟ فقط خواب شو می بینی یا کاری هم کردی؟ اگه دیر بجنبی من این کارو می کنم
      ۱۱. با آنریل همه چی می شه ساخت.

      ۰۰

دیدگاهها بسته هستند.

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر