تصاویر جدیدی از بازی Detroit: Become Human در رویداد GDC 2018 منتشر شد
استودیو کوآنتیک دریم در جریان رویداد GDC 2018 تصاویر جدیدی از بازی Detroit: Become Human که به بررسی ویژگیهای گرافیکی پیشرفته بازی میاندازد؛ در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.
در جریان رویداد GDC سال ۲۰۱۸ میلادی که در شهر سان فرانسیسکو در کشور آمریکا شمالی برگزار شد، سرپرست برنامهنویسی موتور استودیو Quantic Dream میزان یک پنل بود که بر روی ویژگیهای رندرینگ Clustered Forward و Anti-Aliasing بازی Detroit: Become Human میپرداخت. در پنل دوم نیز گیلرمه کاورانت و تیبو لمبرت از این استودیو، بر روی ویژگیهای تکنولوژی نورپردازی بکار رفته در بازی تمرکز کرده بودند. در این میان تصاویر جدیدی از بازی منتشر شد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
اول از همه ما نگاهی به تصاویر هنری جدید بازی میاندازیم که مکانهای مختلف دیترویت را بنمایش میگذارند.
طبق گزارش دوالشاکرز، استودیو کوآنتیک دریم ار تکنولوژیهای جدیدی در بازی خود بکار برده است. موتور گرافیکی سهبعدی بازی دیترویت موسوم به The Detroit 3D Engine از ویژگیهای رندرینگ خوشهای (Clustered Forward Rendering)، آنتی آلیزینگ موقتی، رندرینگ مبتنی بر شرایط فیزیکی (Physically-Based Rendering)، رندرینگ شخصیتها (Character Rendering) و افکتها بهره میبرد.
در تصاویر پایین ما شاهد صحنههای رندر شده بصورت دستهای به لطف تکنولوژی Clustered Forward Rendering هستیم. تصوی اول شامل ۱۲۴ چراغ و ۳۲ منبع نور مبتی بر تصویر میشود.
در تصاویر پایین نیز شاهد بکار رفتن همین تکنولوژی برای رندرینگ موها و آینهها هستیم.
این بازی همچنین از تکنولوژی آنتی آلیزینگ موقتی (Temporal Anti-Aliasing) استفاده میکند اما توسعهدهندگان باید خیلی سخت کار روی تکنولوژی کار میکردند تا بتوانند مصنوعات را درست کنند. در زیر شاهد دو تصویر از بازی هستیم که قبل و بعد از بکار بردن ترفندها جهت رفع لرزشها و نشتیها (بخصوص بر روی ویژگی Motion Blur) بنمایش میگذارد.
در بعضی موارد استفاده از تکنولوژی Temporal Anti-Aliasing کافی نبوده و توسعهدهندگان مجبور بودند تا از فیلترینگ Normal Distribution Function استفاده کنند که به خوبی با تکنولوژی آنتی آلیزینگ موقتی کار میکند و کمک میکند که جزییات بیشتری از باران در بازی بنمایش درآید.
در تصاویر زیر نیز شما میتوانید مقایسهای بین روشن یا خاموش بودن حالت Temporal Anti-Aliasing در بازی روی صحنهها و صورت مارکوس مشاهده نمایید:
در تصاویر پایین نیز شاهد مقایسه صورت مارکوس در هنگام روشن یا خاموش بودن حالت Temporal Screen Space Sub Surface Scattering هستیم.
در تصاویر پایین نیز شاهد تفاوتهای ایجاد شده در بازی با روشن یا خاموش کردن ویژگی SSAO هستیم.
در ادامه شاهد تصاویری از تفاوتها در هنگام خاموش یا روشن بودن حالت Screen Space Reflections موقتی در کنار نگاهی به ویژگی Temporal Volumetric Lighting هستیم.
در این میان، جزییاتی از نحوه اجرا بازی Detroit: Become Human بر روی کنسولهای پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۴ پرو نیز منتشر شد.
این بازی بر روی کنسول استاندارد با وضوح ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۳۰ اجرا خواهد شد. از آنجایی که این عنوان اکشن نمیباشد؛ بنابراین توسعهدهندنگان تصمیم گرفتند که بیشتر روی گرافیک بازی تمرکز کنند تا اینکه بخواهند بازی را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کنند. آنها همچنین استفاده از صفحههای بارگزاری یا همان لودینگ را محدود کردهاند. دیترویت بر روی PS4 از فناوری HDR پشتیبانی کرده و ویژگی نورپردازی حجمی (Volumetric Lighting) نیز با وضوح ۱۹۲x1080x64 رندر خواهد شد.
بازی روی کنسول پلیاستیشن ۴ پرو نیز با وضوح ۲۱۶۰p یا همان ۴K رندر میشود و با نرخ فریم ۳۰ اجرا خواهد شد. رابط کاربری این عنوان نیز با وضوح ۴K واقعی یا همان Native رندر خواهد شد؛ بروی PS4 Pro نیز بازی مثل نسخه استاندارد از فناوری HDR پشتیبانی کرده و ویژگی نورپردازی حجمی نیز با وضوح ۲۳۵x135x64 رندر خواهد شد.
در پنل دوم نیز طبلق گزارش وبسایت دوالشاکرز شاهد استفاده توسعهدهندگان از ابزار Icing Tool برای کالیبراسیون نورپردازی و مواد هستیم.
استودیو کوآنتیک دریم همچنین از نورهای ویژه نمای بسته (Close-Up) جهت جایگزین کردن با نورپردازی عادی استفاده کرده است که در زیر میتوانید تفاوتهایشان را مشاهده نمایید. تصاویر دیگری نیز همین ویژگی را در امر سایهها نمایش میدهند.
در تصاویر پایین نیز شاهده مقایسه محیط بازی دیترویت در هنگام روشن بودن یا نبودن ویژگی نورپردازی حجمی (Volumetric Lighting) هستیم (تصویر سوم نیز همین ویژگی را بنمایش میگذارد).
بازی Detroit: Become Human اولین بار و به صورت رسمی در سال ۲۰۱۵ به نمایش در آمد. این عنوان، به سراغ سبک علمی-تخیلی رفته و روایتکننده داستان یک روبات به نام کارا است. دو شخصیت دیگر با نامهای کانر و مارکوس هم حضور دارند که بازیکن کنترل آنها را بر عهده دارد. هر سه شخصیت، برای گرفتن حقوق روباتها در شهر دیترویت مبارزه میکنند. مانند دیگر عناوین ساخته شده توسط استودیو Quantic Dream، انتخاب و شکل دادن داستانی بخش مهمی از بازی خواهد بود.
بازی Detroit: Become Human ساخته جدید دیوید کیج (خالق بازیهای Beyond: Two Souls و Heavy Rain)، در تاریخ چهارم خردادماه ۱۳۹۷ (۲۵ می ۲۰۱۸) به صورت انحصاری برای پلیاستیشن ۴ منتشر خواهد شد.