عملکرد حافظه های xbox One برای تولید نهایی افزایش یافت
مهندسان مایکروسافت ساعاتی پیش و پس از انجام تست های متعدد بار دیگری شگفت زده شدند. افزایش راندمان ۸۸ درصدی در تست سخت افزار نهایی و افزایش شگفت انگیز عمکلکرد نهایی حافظه های بکار رفته شده در این کنسول.
متخصصان این اطلاعات را بدین صورت منتشر کردند :
استفاده از۱۶ ماژول حافظه برای رم های DDR 3 به ظرفیت ۸ گیگابایت در مقایسه با یک واحد ۸ گیگابایتی GDDR 5 با پهنای باند ۱۷۶ گیگابایت بر ثانیه در پلی استیشن ۴ و افزایش راندمان ۸۸ درصدی با کمک ESRAM به ظرفیت ۳۲ مگابایت که قبلا پیک باند ۱۰۲ گیگابایت بر ثانیه برای آن در نظر گرفته شده بود و اکنون با استفاده از نوع جدید و سیلکون های نزدیک به منبع، توان پیک پهنای باند به عدد اعجاب انگیز ۱۹۲ گیگابایت بر ثانیه رسیده است و عملکرد رم ها بهبود چشم گیری داشته است. همچنین این عملکرد بعد از استفاده از واحد های شتاب دهنده به طرز محسوسی نرم تر و سریع تر انجا میشوند.
اما این اختلاف و تفاوت در محاسبات چگونه رقم خورده است ؟
متخصصان در آزمایش قبل از تولید با استناد به پردازنده گرافیکی ۸۰۰ مگاهرتزی و پیک باند ۱۳۳ گیگابایت بر ثانیه ای و استفاده از پهنای باند ۱۰۲ گیگابایت بر ثانیه ای ESRAM به محاسبات قبلی دست یافته بودند ولی حال با تولید سیلیکون های جدید و استفاده آن در منابع و استفاده از تمامی منابع و حفره ها توانستند با استفاده از شفافیت آلفا با دقت ۱۶ برابر به پهنای باند فوق العاده ۱۹۲ گیگابایت برثانیه دست پیدا کنند.
دیدگاهها بسته هستند.
خیل خوبه سخت افزار وان بیشرفت خوبی داشته اینکه از ۱۰۰ گیگابایت به ۱۹۶گیگابایت برسن خیلی خوبه.
ولی من از یه چیزی میترسم اینکه با این کار که چنتا منبع اضافی طراحی کردن مشکلی تو خنک سازی کنسول ایجاد نشه مثل نسل قبل سه چراغه ببنیم.!
به قول معروف با یک غـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــول طرف هستیم
بعد قیمتش رفت بالاتر یا نه؟
نه عزیزم ;;) قیمت همون ۴۹۹ دلاره
کلا کارایی xbox one در یک نگاه کلی از ps4 هم بیشتره برای همونه که من طرفدار این کمپانی و این کنسول هستم یعنی ۵۰۰ دلار برای یک سیستمی که به معنای واقعی یک غول بسیار خنده داره
شما متوجه شدین که اصلا با سخت افزار ps4 مقایسه نشده این بحث؟؟ بس لطفا بحث سخت افزار رو وسط نکشید که به گفته همین ها باز هم ps4 قویتره
xbox one و ps4 جفتشون کنسول های خوبی هستن و قدرتشون کاملا شبیه همه
جفتشون خوبن :X
دست نویسنده این پست درد نکنه فقط منبع این مطلب رو میشه بگید
دیجیتال فاندری یورو
دست شما درد نکنه من هم قبلا خونده بودم ولی چون شما کاملش رو ترجمه نکردی گفتم شاید منبعتون فرق میکنه که نه همون هست و کاشکی کامل ترجمش میکردی چون تو متن بعضی جاها میگفتن که میتونه با ps4 تو بعضی شرایط برابری کنه
تمام اینها هم که قطعا اطلاع دارن برای این گفتن که شایعه downclock رو رد کنن که میگفتن x1 با esram مشکل داره و سرعت پایینی داره ولی اومدن این رو گفتن حالا درست یا غلط معلوم نیست ولی چیزی که برام جالب هست شرکت مایکرو چرا سخت افزار ضعیفتری رو برای x1 انتخاب کرده ؟؟ ایا برای هزینش که نره بالا ولی ایراد از سخت افزار x1 تا جایی تو این چند وقته پیش رفته که حتی مدیر تولید سخت افزار x1 هم گفته که مقایسه سخت افزار مهم نیست مهم بازیهایی هست که ساخته خواهد شد در مورد بازی هم که تو انحصاری این نسل فکر کنم جوابشون معلومه
اتفاقا سخت افزار وان هم گرون تره و هم توسعه پذیر تر ،
با نصب ESRAM و دو سری واحدشتاب دهنده که در شکل بالا هنم مشهود قیمت کلی سخت افزار بالاتر از پی اس ۴ هست دوست من ، من راستش قسمت ابتدایی را ترجمه کردم و بخش تحلیل را گذاشتم برای مقاله ها و فعلا خبر منتشر کردم
خوب من پایین هم گفتم ولی تایید نشد الان این متن برای این بود که میگفتن xx1 مشکل داره با esram که اومدن این قضیه رو مطرح کردن قطعا قضیه downclock رو تا حالا فهمیدی البته در اخر این همین متن هم
As the performance levels of both next-gen consoles are something of a moving target at the moment, differences in multi-platform games may not become evident until developers are working with more mature tools and libraries.
At that point it’s possible that we may see ambitious titles operating at a lower resolution on Xbox One compared to the PlayStation 4
گفته شده میدونی که در هر صورت سخت افزار x1 ضعیفتر از ps4 هست
کاشکی این قسمت ها ترجمه میشد که دوستان غلط فکر نکنن از سخت افزار ps4 قویتر هست
حالا عایدتون شد کوجیما بیخودی از چیزی تعریف نمیکنه
والا دیگه کار به جایی رسیده که حرفای کوجی رو هم قبول ندارن کسی که زمانی بهش می گفتن استاد و اسطوره و پرتسشش می کردن :-|
اما حالا شده دروغ گو و جیره خور مایکروسافت و خائن و . . . :-|
بععععله بعععله.زمونه عوض شده! :-|
نه دیگه اسی نشد…ما هیچ کدوممون به کوجی توهینی نکردیم وقبولش داشتیم و داریم!
در مورد مقایسه هم نگفت که وان بهتر از ۴ هست!!
ان شالله که هر دو قوی هستن و البته من بیشتر با پی سی سر و کار خواهم داشت و کنسول فقط برا انحصاری!
علی جان من جمع نبستم اما مثل اینکه کامنتم جمع بسته که شرمنده ، منظور اوناییه که توهین می کنن ، توی این سایت و سایت بغلی کم هم نیستن :-|
آقا یکی به من من بگه فقط وان بهتره یا ۴ چه باید کرد
دست گلشون درد نکنه :lol:
مایکرو داره می ترکونه :X :X
صلوات بفرست.(ما که نفهمیدیم چی شد.!!!!!!!) :lol:
امیدواریم که در نتیجه ی نهایی و در زمانی که مشتری این کنسول رو در دست داره هم همین نتیجه رو ببینیم!
البته شاید برا پلی ۴ هم در آخر سر از این هم بهتر شد!
البته ابنم بگم مهمتر از این ۲ چیز هست در مبحث رم ( این حرف خودم نیست حرف اساتیده این حوضه هستش)
اول مقدار رم که که به گفته ی مایکروسافت هنگام بازی از ۸ گیگ رم ۳ گیگ غیر قابل استفاده هستش ولی برا پلی ۴ یک گیگ غیر قابل استفاده!!
یعنی در واقع در زمان اجرای گیم وان ۲ گیگ رم کمتر از پلی ۴ داره و همین به تنهایی برای برتری کافی هست!
دومین نکته هم مهم هم مقدار فرکانس هستش ۵۵۰۰ پلی ۴ کجا و ۲۱۳۳ وان کجا؟!
پس زیاد بودن۱۴ -۱۵ واحد پهنای باند در برابر ۲ گیگ رم و فرکانس بیشتز چیزی نیست!
اولا که علی جان سیستم در زمان عملکرد عادی سیستم عامل ۳ لایه در اختیارداره و در عملکرد پروسس بازی اینجور نیست ورم آزاده
در مبحث فرکانس GDDR 5 با فرکانس۵۵۰۰۰هست و DDR3 با ۲۲۰۰ ولی آیا شما فرکانس حافظه های ESRAM و عبور کلی حافظه های از مو انجین ها رو حساب میکنید ؟
چیزی که فغلا مشخصه اگر نیابزی به چنین عبور مروری در باس ها باشه پلی ۴ میتونه در ۱ ثانیه ۱۷۶ گیگ دیتا جابجا کنه و وان با این سیستم پیچیده و چند تکه میتونه تا ۱۹۲ گیگ دیتا جابجا کنه !
رم GDDR 5 فقط از لحاظ پهنای باند و فرکانس بهتر از DDR 3 هست ولی آیا در لتنسی و میزان ولتاژ هم بهتره ؟ یا همچنین آیا رم های DDR 3 اکس وان تنها واحد های حافطه هستند ؟
یادمه چند وقت پیش صحبتی رو در این بابا با برخی دوستان کردم و اونا میگفتن نخیر و حالا با مرور زمان اطلاعات بیشتری منتشر شد !
بهتره بهت بگم طبق صحبت همه متخصصان این دو کنسول نزدیک و برابر به هم هستن و هیچ برتری خاصی پردازشی و محسوسی وجود نداره ، چون اطلاعات به مروز زمان داره بیرون داده میشه
با همه قسمت های حرفت موافقم به غیر از قسمت اولش.
خود مایکروسافت گفت ۳ گیگ برای سیستم عامل و ۵ گیگ برای بازی.دیگه حرفیه که خود مایکروسافت گفته.
منتهی من نگرانم پیچیده کردن سیستم باعث به وجود اومدن مشکلاتی برای بازی ساز های غیره بشه.
در ضمن یه سری اطلاعاتی بنده کسب کردم که اگه شد در پیام خصوصی بعدا با هم بحث می کنیم.در مورد همین تفاوت های DDR3 و DDR5 برای سیستم عامل و بازی ها…
I am alone جان من منکر حافظه اشغالی نیمشم ولی آیا این حافظه که برای سیستم عامل اشغال میشه در اختیار مدیریت منابع سیستم نیست ؟ یا آیا سیستم عامل جدا از تسریع در روند انجام عملیات هاست ؟ آیا سیستم عامل جدا از مبحث بازی است ؟
آشغالی چیه دیگه؟
ببین اصولا سیستم برای اجرای بازی به ۲ تا حافظه نیاز داره دیگه.عین PC .یه حافظه RAM و یه حافظه که برای VGA هستش.حالا توی کنسول که حافظه ها مشترکه باید یه حدی برای هر کدوم در نظر بگیرن.اتفاقا می خواستم در مورد همین صحبت کنم.
(در ضمن من نگفتم تاثیری نداره)
مثال PC رو بزنیم.الان چند سالیه که برای حافظه اصلی سیستم رم های DDR3 و برای حافظه گرافیک از GDDR5 استفاده میشه.دلیلش هم کاملا مشخصه.عملیات های گرافیکی حجم بالا دارن و به پهنای باند زیاد نیاز دارن.ولی عملیات های سیستم حجم کمی دارن و نیاز به پهنای باند زیاد ندارن.اما سرعت توی اون قسمت مطرحه.وگرنه تا الان رم های اصلی سیستم هم GDDR 5 شده بودن.اما به جای این که پهنای باند زیادتر بشه الان فقط فرکانس زیاد تر میشه.همون طور که میدونید فرکانس ۳۰۰۰ برای رم های PC مطرح شده.و در زمینه حافظه گرافیک تا ۶۰۰۰.
حالا برگردیم سر کنسول ها.هر کدوم از شرکت ها تصمیم گرفتن یه راهی رو توی این زمینه در پیش بگیرن.مایکروسافت ترجیح داده سرعت رو معیار قرار بده و بعدا در چند مرحله پهنای باند رو زیاد کنه.اما سونی پهنای باند رو معیار قرار داده و با استفاده از فرکانس بالاتر ۵۵۰۰ می خواد سرعت رو جبران کنه.
به نظر من اینا توی مرحله پردازش با هم فرق می کنن اما در نهایت نتیجه کار به هم شبیه در میاد.با این تفاوت که مثلا توی ایکس باکس تکسچر ها دونه دونه و با سرعت بالا خونده میشن و بارگذاری میشن.ولی توی PS4 چند تکسچر هم زمان و با سرعت پایین تر خونده میشه.خب تا اینجا که به نظر میاد نتیجه ها یکسان باشه.
اما وقتی قرار باشه یک آیتم با جزییات بالا پردازش بشه(مثلا کاراکتر) نیاز به پهنای باند زیاد هست.وگرنه مثل آنریل ۳ اول بازی میاد بعد یه سری چیز ها لود میشه.
توی سیستم پلی استیشن پهنای باند بالا به طور مستقیم مورد استفاده قرار می گیره و این میتونه به بازی ساز کمک کنه از کلک هایی استفاده کنه و سرعت لودینگ رو افزایش بده.اما برای ایکس باکس پهنای باند به طور مستقیم بالا نیست و طی دو مرحله یک آیتم با جزییات لود میشه و در واقع بازی ساز مجبور میشه آیتم های سنگین رو دو مرحله ای پردازش کنه و اگه بخواد سرعت لودینگ بازی رو بالا ببره کمی با مشکل مواجه میشه.ببخشید زیاد حرفیدم.کل حرفم اینه که نتیجه ها خیلی به هم شبیه می شن.با توجه به این که سازنده پردازنده هر دو دستگاه یکی هستن.دیگه بیشتر به خود بازی ساز بر می گرده که بخواد چه جوری عمل کنه.
(اصلا حرف هام درسته یا کلا از ریشه حرف اضافی زدم؟)
من دیگه بیش از این تخصص ندارم…البته کلا هیچی حالیم نیست این حرفهایی هم که میگم حرف خودم نیست حرف منابع مختلفه!
ولی به هر حال نمیشه هیچ چیزی رو تا وقتی که کنسول ها نیاند و مقایسه صورت نگیره مشخص نمیشه!
مگه همش به فرکانسه ؟
میگن تامینگ رم های ایک باکس وان بالاتره …
یا بذار به زبون ساده تر بگم ، شما ۵۵۰۰ تا کاربر معمولی داشته باشی و بخوای پیاده ۱۷۶ گونی شن را بار بزنی کارت سریع تر انجام میشه یا ۲۲۰۰ تا کارگر که به لیف تراک محهز هستن این کار رو انجام بدی ؟
با هر هر فرکانسو هر میزان زمی پلی ۴ میتونه در ثاینه ۱۷۶ گیگابایت جابجا کنه و وان در همین بازه ۱۹۲ گیگابایت ! پسمبحث فرکانس و آزاد بودن رم اینجا قبل از مبحث ESRAM و موو انجین مطرح میشه