نقد بازی Call of Duty Modern Warfare نقد بازی Call of Duty Modern Warfare 2019
در ۱۳۹۹/۰۶/۲۱ , 15:30:35
ژانر اکشن، شوتر اول شخص
سازنده Infinity Ward, Raven Software, Beenox, High Moon Studios
ناشر اکتیویژن
رده بندی سنی M
پلتفرم PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

نقد بازی Call of Duty Modern Warfare 2019

نواهای جنگ

- میانگین امتیازات متاکریتیک
7 امتیاز دنیای بازی
ژانر اکشن، شوتر اول شخص
سازنده Infinity Ward, Raven Software, Beenox, High Moon Studios
ناشر اکتیویژن
رده بندی سنی M
پلتفرم PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows
21
در ۱۳۹۹/۰۶/۲۱ , 15:30:35

بازی Call of Duty: Modern Warfare یک عنوان اکشن در سبک تیراندازی اول شخص است که به عنوان شانزدهمین بازی در مجموعه کال اف دیوتی منتشر شد؛ در این مقاله به نقد بازی Call of Duty Modern Warfare می‌پردازیم.

دیگر عادت کردیم که هر سال یک نسخه از Call of Duty را ببینیم که نسبت به سال قبل بدتر شده و گاهی حتی با عناوین قبلی سری هم تفاوت‌های بسیاری دارد. بعد ازBlack Ops 4  و جهت‌گیری سری به سمت عنوانی آنلاین و چندنفره حالا با عرضه‌ی Call of Duty Modern Warfare  شاهد برگشت به ریشه‌ها هستیم، ریشه‌هایی که به نظر می‌رسد هیچ پیشرفتی نسبت به یک دهه پیش و اولین نسخه با پسوند Modern Warfare نداشته‌اند! با دنیای بازی و نقد بازی Call of Duty Modern Warfare همراه باشید.

این نقد پس از تجربه ی ۱۰ ساعته ی بخش داستانی و ۴۰ ساعته ی بخش چندنفره روی کنسول PS4 نوشته شده است. تاریخ انتشار Call of Duty: Modern Warfare روز پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ بود؛ بازی Call of Duty: Modern Warfare برای ps4، کامپیوترهای شخصی و Xbox One در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

 

داستان بازی Call of Duty Modern Warfare

اولین نکته‌ای که حتی پیش از ورود به منوی اولیه جلب توجه می‌کند تمرکز این نسخه روی داستان است و این امر حتی از طراحی کاور آرت بازی هم مشخص است. کاپیتان پرایس که معلوم نیست حالا چند ساله است (انصافا تایم‌لاین Call of Duty در شلختگی دارد کم کم از سری Zelda هم جلو می‌زند!) نقش پررنگی در این قسمت دارد و مراحلی که او حضور دارد جزو جذاب‌ترین‌های این قسمت هستند و در نقطه‌ی مقابل سراغ محیط شبه-خاورمیانه‌ای میرویم تا پیام‌های ضد جنگ سازنده را بدون فیلتر و چون هلویی راحت در گلو برو دریافت کنیم! داستان تا حدی یادآور زمانی است که Call of Duty برای مخاطب آفلاینش ارزش قائل بود و می‌توان ۵ ساعتی را به دور از هیاهوی بخش چندنفره مشغول نجات جهان از دست تروریست‌های احمق شد؛ تروریست‌هایی که نه به اندازه‌ی ماکاروف و زاخائف برایتان دردسر می‌تراشند نه به اندازه‌ی آن‌ها شخصیت‌پردازی (در حد Call of Duty) به یاد ماندنی دارند اما هر چه باشند از مشتی روبات و آدم آهنی بهتر هستند!

 خرید بازی call of duty modern warfare
نقد بازی Call of Duty Modern Warfare

روایت داستان بازی call of duty modern warfare 2019 هم از طریق کات-سین‌ها و هم از طریق توضیحات میان مراحلی انجام می‌شود که به لطف چشم‌نواز بودن روی دیالوگ‌های آبکی و آمریکایی‌دوستش پوشش می‌گذارد که در این مهم بری اسلون (Barry Sloane) موفق می‌شود تا کاپیتان پرایسی جذاب خلق کند که در حد شخصیت کماندو با بازی آرنولد شوارتزنگر پیچیده است! وضع بقیه شخصیت‌ها از این هم بدتر است و با مشتی انسان تیپیکال فیلم‌های رده ب سیاسی طرفیم که هر کدام یک هدف مشخص و پرداختی تک بعدی دارند، البته  می‌توان این پرداخت بد را پای فرصت کمی دانست که آن‌ها حضور دارند اما در همین زمان کم هم یکی دو شخصیت مثل کیت لسول (Kate Laswell) و کایل گریک (Kyle Garrick) خوش می درخشند، هر چند که انتظار داشتم دومی نقش پررنگ‌تری در داستان داشته باشد؛ اما گل سرسبد منفی داستان (در عنوانی که در ۶ ساعت ۳ شخصیت منفی معرفی می‌کند!) رومن بارکوف (Roman Barkov) است که مطمعنم جایش پیش ماکاروف و زاخائف خالی نیست!

کال اف دیوتی مدرن وارفر 2019
نقد بازی Call of Duty Modern Warfare

دلیلی برای بنگ بنگ

چرا سراغ Call of Duty یا به قول بازی‌فروشان هولوگرامی (که خوشبختانه رو به انقراض‌اند)، ندای وظیفه، می‌رویم؟ پاسخ همانی است که باعث شده تا این سری علی‌رغم سقوط آزاد کیفیتش در تقریبا همه‌ی بخش‌ها، بتواند با تکیه بر آن یک فاکتور همچنان خودش را سرپا نگه دارد و آن گان‌پلی است. اگر به نسخه‌ی قبلی یعنی Black Ops 4 نگاه کنیم میفهمیم که اینفینیتی وارد (Infinity Ward) همان سیستم روان و خوش دست را کمی به اصطلاح سنگین‌تر کرده و با وزن دادن به سلاح‌ها و ایجاد تاخیری کوتاه در عملکرد باعث شده تا با حالتی واقع گرایانه‌تر روبرو باشیم که بنظرم بهترین گان‌پلی سری بعد از BO4 و MW اولی است. گل سرسبد و آزمونی که میتوان با آن این سیستم جدید را محک زد هم مود Realism در بخش چندنفره است که متاسفانه مدتی بعد از عرضه‌ی رسمی بازی با آپدیتی از بازی حذف شد؛ هر چند که هنوز می‌توان با تنظیمات دستی مودی مشابه خلق کرد. در این حالت مبارزات بازی در مپی کوچک و در شب اتفاق می‌افتند که مجبورید از دوربین دید در شب استفاده کنید و به همین خاطر نمی‌توانید از دوربین روی اسلحه استفاده کنید و باید با کمک لیزر سر و شکم حریفان را نشانه بگیرید! تا یادم نرفته بگویم که خبری از Friendly Fire نیست و با یکی دو تیر هم جان به جان آفرین تسلیم می‌کنید تا دیگر بهانه‌ای برای واقعی نبودن بازی نداشته باشید!

کال اف دیوتی مدرن وارفار
نقد بازی Call of Duty Modern Warfare

تعداد مراحل بازی call of duty modern warfare 2019 چهارده مرحله است که از نظر طول زمان متفاوت‌اند و گیمر در آن‌ها بازی به جای شخصیت‌های مختلف را تجربه می‌کند.

اتمام بخش داستانی کال اف دیوتی مدرن وارفر ۲۰۱۹ در حدود ۴ تا ۶ ساعت وقتتان را می‌گیرد و در طول این مدت هم شاهد نبردهای گروهی و شلوغ و هم شاهد مراحلی هستید که با کاپیتان پرایس مزاحم خانواده‌ی های تروریست‌ها می‌شوید و خواب و زندگیشان را مختل می‌کنید. البته گاهی باید زورکی تن به مخفی‌کاری بدهید و شاید تنها مرحله‌ای که بود و نبودش در بازی هیچ تفاوتی نمی‌کرد و عملا یک کات-سین کش آمده به همراه ۱ دقیقه گیم پلی است قسمتی‌ است که در نقش فرح کریم کودک قرار دارید.
شاید بتوان جهت راحتی کار MW را به دو بخش تک نفره تقسیم کرد که اولی مراحلی هستند که کاپیتان پرایس در آن قرار دارد و بقیه مراحلی هستند که در نقش الکس و در رکاب مبارزان آزادی‌خواه هستید که شخصا مراحل مامور ویژه‌طور پرایس را بیشتر دوست داشتم.

نقد بازی Call of Duty Modern Warfare
نقد بازی Call of Duty Modern Warfare

عذری برای بوم بوم

بخش چندنفره جایی است که طرفداران سری بیشتر وقتشان، اگر نه تمامش را، در آن می‌گذرانند. بازی دیگر مثل نسخه‌های قبلی هر چه پرک و قابلیت است را از همان اول در چشم مخاطب فرو نمی‌کند و به ریشه‌ها بازگشته؛ زمانی که فقط خودتان بودید و سلاح دستتان. البته هنوز پرک‌ها (Perks) در بازی حضور دارند ولی مانند MW اولی صرفا امتیازی هستند که به سبب بازی خوب به دستشان می‌آورید و بالانس کلی بازی را به هم نمی‌زنند.
حرف از بالانس شد، به غیر از مورد ذکر شده در بقیه قسمت‌ها خصوصا طراحی مپ‌ها (آن هم برای شلوغ‌ترین مود یعنی Ground War که همان Conquest سری  Battlefield است) بد است اگر با اسلحه‌ای خاص و در نقطه‌ی خاصی جای بگیرید تقریبا نامیرا هستید! از این بدتر محل ریسپاون (Respawn) است که  بسته به شانس‌تان یا در مرکز درگیری به بازی برگردانده می‌شوید یا بغل یکی از سربازان دشمن! بقیه‌ی مودهای بخش مولتی‌پلیر همان‌هایی هستند که از ازل مشغول سفید گردن موهایمان در آن‌ها هستیم مثل Free for All، Team Deathmatch، Domination، Capture the Flag و Dog Tags که تنها خلاقیت اینفینیتی وارد در عوض کردن یکی دو تا از اسم ها بوده آن‌هم در حد یک کلمه.
سیستم ارتقای سلاح‌ها در کال اف دیوتی مدرن وارفر ۲۰۱۹ نسبت به قبل بهتر شده و هر چقدر با یک سلاح بیشتر بازی کنید می‌توانید قطعت جانبی بهتری بدست آورید که هم از لحاظ تعداد و هم کاربرد بسیار بهتر از BO4 هستند.

Call of Duty Modern Warfare بخش کوآپ هم دارد که می‌توانید به کمک سه نفر دیگر سراغ ماموریت‌های مثلا داستانی به اسم Spec Ops بروید که پیشنهاد می‌کنم ابدا سمتش نروید چرا که غیر از اعصاب خوردی ناشی از سختی مصنوعی مراحل و عدم همکاری هم‌تیمی‌ها حاصلی برایتان خواهد داشت، مگر اینکه بخواهید برای تمام کردن یک ماموریت ده دقیقه‌ای یک هفته وقت بگذارید.

نقد بازی Call of Duty Modern Warfare
نقد بازی Call of Duty Modern Warfare

باعث تر تر

کال اف دیوتی مدرن وارفر زیباست. زیبایی که بهای سنگینی دارد و آن هم افت فریم‌های گاه و بیگاه و کرش کردن بازی است! وضعیت در این قسمت کاملا خاکستری است چون هر زمان که به گرافیک نگاه می‌کنم، ناخودآگاه یاد مشکلات عدیده‌اش نظیر دیر بارگذاری شدن بافت‌ها یا گلیچ‌های خنده‌دار میفتم اما از طرفی یاد محیط‌های جنگلی زیبا و افکت زیباتر دید در شب و کات-سین‌ها هالیوودی‌طورش نمی‌گذارد تا با دیدی کاملا منفی به آن نگاه کنم. از نظر بصری MW راضی کننده‌است اما اگر مشکلاتی که ذکر کردم را نداشت می‌توانست در مقام زیباترین عنوان سری قرار بگیرد اما متاسفم که باید اعلام کنم بنظرم این جایگاه همچنان در اختیار BO1 است.

نقد بازی Call of Duty Modern Warfare
نقد بازی Call of Duty Modern Warfare

وضع در دپارتمان صدا بهتر است. تم اصلی MW با اینکه به زیبایی تم سری اصلی (منظور MWهای قبلی است) نیست اما ماندگار است و می‌تواند حس و حال بازی را به خوبی منتقل کند و بی‌شباهت به تم World at War نیست که خودش از بهترین‌های مجموعه بود. صداگذاری بازی، خصوصا افکت‌ها و صدای اسلحه‌ها، هنوز جای کار بسیارد دارد؛ هر چند شاید زمانی که مشغول کشت و کشتار تک‌نفره هستید متوجه اهمیت آن نشوید اما به محض اینکه پا به میدان جنگ (Battlefield) آرزو می‌کنید ایکاش می‌شد تشخیص داد از کدام سمت صدای پا می‌آید که البته با آپدیت‌های پی در پی اوضاع  در این بخش تا حدی بهترشده است.

نقد بازی Call of Duty Modern Warfare
نقد بازی Call of Duty Modern Warfare

تریلر بازی Call of Duty: Modern Warfare

در ادامه می‌توانید تریلر معرفی بازی Call of Duty: Modern Warfare را تماشا کنید.

 

سیستم مورد نیاز بازی call of duty modern warfare 2019

لازم به ذکر است که حجم بازی call of duty modern warfare برای نصب روی کامپیوترهای شخصی ۱۷۵ گیگابایت است که حجمی بسیار زیاد و قابل توجه به حساب می‌آید.

Call of Duty Modern Warfare بهترین نسخه از این سری در نسل جاری است. عنوانی که توانسته با موفقیت به ریشه‌های یکی از پیشتازان زیرژانر شوتر اول شخص برگردد و با وجود ایارادات کوچک اما زیاد، قطعا ارزش تجربه کردن را دارد. MW ثابت کرد که هنوز جادوی اینفینیتی وارد توانایی سحر کردن علاقه‌مندان به تیراندازی را دارد و قدمی در راه درست است، قدمی که ایکاش کمی محکم‌تر برداشته میشد تا ردپایش حالا حالاها ماندگار باشد.


Verdict
Platform : PS4 – Score : 7/10

For many, Call of Duty franchise resembles a downward spiral of messing up the story and gameplay flow and story pace altogether and now those people can rest assure that Modern Warfare don’t intend to let them down as Infinity Ward show a great promise for keeping the series in check.

(نقد بازی Call of Duty Modern Warfare بر اساس نسخه‌ی منتقدین بازی که توسط ناشر  در اختیار دنیای بازی قرار گرفته نوشته شده است.)

نکات مثبت

خط داستانی و مراحل تک نفره ی جذاب

موسیقی گوش نواز

گرافیک در مواقعی که به باگ و در بسته نمی خورد خوب است!

بخش چندنفره ی ساده و در عین حال سرگرم کننده

نکات منفی

گرافیک فنی بد

بخش Spec Ops می توانست بهتر باشد

بالانس سلاح ها در بخش چندنفره مشکل دارد

طراحی مپ های بخش چندنفره بد است

امتیاز دنیای بازی 7 خوب
نوید غلامی
نویسنده نوید غلامی

سردبیر اسبق تحریریه

Call of Duty
لینک منبع
نقد و بررسی

21 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. سلام ۲ عدد سوال داشتم
    حجم پایینتر و فشرده تر یا همون بلک باکس و فیتگرل در آینده میاد برای pc؟
    و اینکه حالت افلاینم داره یا کلا انلاینه؟

    ۰۰
  2. بازی شما رو تو نقش فرح میبره تا دلیل مبازش علیه روسیه رو نشون بده اگر نمیبرد خود شما میگفتی چرا باید فرح با روسیه بجنگه دوربین دید در شب هم برای چالشی بودن بازی اضافه شده شما هم حتما انتظار داری با ارپی جی نمیری وقتی نوبی به کسی مربوط نیست

    ۳۱
  3. نقد به شدت سطح پایین بود دلیل نمیشه چون شما خوشت نیومد بازیو بکوبی بازی خیلب خوبه تنها مشکل حجمشه

    ۴۱
  4. بعضی ها متاسفانه چون تاریخچه بازی ها رو نمی دونن، ارزش هر کاراکتر بازی رو درک نمی کنن. دوست عزیز، اگه شما توی مولتی پلیر یه نوبی، دلیل بر این نمی شه که مولتی پلیر ضعیف عمل کرده :|

    ۲۱
    1. بابا پلیررررررررررر،تجربه نشون داده فقط یه نوب س.گ بدون دیدن سبک بازی یه نفر دیگه بهش میگه نوب

      ۱۰
  5. اون نادانی که آخر بازی رو لوداد لطف بکنه تو زندگیش از این به بعد لذت دیگران رو نابود نکنه از ما که گذشت :16: :16: :162:

    ۲۰
  6. من نقد رو نخوندم کامل. نظر خودم رو میگم. این کال اف دیوتی فقط از هم نسلی های خودش بهتره. از اون موسیقی خفن نسل پیش، داستان جذاب و مراحل عالی پشت هم خبری نیست. یعنی یه چیز رو مخ این بازی این کات سین های وسط بازی هست. نمیدونم کی این ایده مزخرف رو داده. شما برید سری های قبلی رو ببینید اون جوری که وسط لودینگ با پایگاه ارتباط میگرفت مثلا از این بهتر بود. کلا تم اون قبلی ها یه چیز دیگه بود. با اینکه میگم این بازی تو این نسل خودش بهترینه. نکات جذابشم همون گیم پلی و استیل مبارزه و اسلحه دست گرفتن و جزئیات اسلحه هاست. بعضی مراحل کم و بیش جذابه. مثل clean house واقعا شبیه واقعیته. کاش چند تا چیز نسخه های دو و سه هم به ارث میبرد. ما این بازی رو بعد یک سال رو پی اس فور گرفتیم اکانت هکی ولی بیشتر دنبال specops بودیم به گمون اینکه مثل نسخه دو و سه بشه اسپلیت اسکرین بازی کرد. نگو زدن همه رو ترکوندن اصلا coop , specops آنلاینه و خیلی ها هم ناراضی‌.

    ۲۱
  7. WTF did I just read ?
    این دیگه چی بود ؟ نقد بود یا سطل زباله ؟
    در مورد هر چ.ر.ت و پ.ر.ت.ی نوشته سده بود جز خود بازی و ویژگی هاش که کاریه که باید تو نقد کرد. به نظرم این دوستمون کلا دیگه نقد ننویسن. تفننی بازی کنن برای خودشون فقط. هم برای خودشون بهتره هم ما. توهین به شعور مخاطبه قشنگ این نقد.

    ۱۴
    1. ممنون از نظرتون :like:
      کجا چرت و پرت گفته شده و به بازی نپرداختیم؟؟ هدف بررسی اینه که نکات بازی رو مرور کنیم و ببینیم چجورین و آیا بازی ارزش تجربه کردن داره یا نه که تا حد ممکن سعی شده در این متن انجام بشه.
      این که نظر شما با چیزی که خوندین فرق میکنه دلیل بر این نیست که زباله ست.
      به خوندن ادامه بدید که ما هم به نوشتن ادامه میدیم و دست برنمیداریم :metal:
      موفق باشید.

      ۴۰
  8. خسته نباشید بابت نقدتون.
    ظاهرن این کالاف هم همون احمق ها بر طبل جنگ می کوبندی بیش نیست. :)
    پایان بازی رو هم نگفتید ک چطوری همه رو غافلگیر کرد.
    الکس هم همون گوست خودمونه

    ۱۵
    1. حتما دلیلی داشت که پایان بازی رو نگفتم و اون دلیل هم اسپویل نشدن برای کسانی بود که دوست دارن خودشون تجربه کنن که شما زدی خرابش کردی!

      ۷۰
  9. داداش چرا انقدر بازی رو میکوبی؟ از نظر من این بازی نمرش۹ از ۱۰ هستش نه کمتر نه بیشتر. داستات عالی گان پلی خوب و غیره دلیل این نمره ی من هستن. :(

    ۱۵
  10. سلام و خسته نباشید بابت نقد.
    احساس میکنم یه مقدار فراستی گونه و بی حوصله بازی رو نقد کردی و نمره ۷ یه مقدار کم لطفی در حق طرفدارارن سری و این عنوان خوش نام بوده, البته خیلی جاها هم از بازی تعریف و تمجید کردی که باز احساس میکنم شاید تو رودربایستی گیر کردی دیگه گفتی نمیشه که همش بکوبم بذار یخرده هم تعریف الکی بکنم… :59: :41: ;)
    موفق باشین.فعلا

    ۹۳
    1. هر جا بنظرم بازی ضعف داشته و هر جا خوب بوده رو بدون رودربایستی نوشتم و صرف اینکه بخوام طرفداران بازی رو ناراحت نکنم تعریف الکی نکردم.
      درباره ی نمره هم با توجه به نکات مثبت و منفی که ذکر کردم ۷ رو نمره ی مناسبی میدونم که البته هیچ وقت نمره ی خالی و عدد نباید ملاک سنجش کیفیت یک اثر قرار بگیره و تازه خوندن نقد میتونه صرفا شما رو با زاویه دید نویسنده آشنا کنه نه بیشتر.
      اگر از سری خوشتون میاد حتما توصیه میکنم بازی رو تجربه کنید چون بخش تک نفره ش توی این نسل بهترینه و بخش چندنفره هم با وجود مشکلات زیادش میتونه سرگرمتون کنه.
      دم شما هم گرم و موفق باشید :metal:

      ۵۶
    2. دوست عزیزم کامنتم بیشتر شوخی بود , مطمئنم که بابت نقد زحمت زیادی کشیدی و صادقانه نقد کردی.
      راستی خودت یا به یکی از بچه ها بسپر یه نقد واسه سریال TWD بنویسید هر چند میدونم سریال تقریبا هممونو نا امید کرده , اما حیفه در موردش تو سایت نقد نداشته باشیم. فصل قبل یادمه واسه هر قسمتش یه نقد مینوشتن دوستان.
      قربانت.یا علی

      ۳۰
    3. والا من از فصل ۵ دیگه ندیدمش از بس که سریال ترکیه ای وار کش میاد!
      قبلا هم چون یکی از همکاران سابق تحریریه فن شدید سریال بود هر قسمت براش نقد مینوشت( حالا اینکه چقدر نوشتن نقد برای هر قسمت مجزای یک سریال درست یا غلطه کاری نداریم و در این مقال نمیگنجد) ولی برای آینده ی نزدیک حتما یک سورپرایز برای طرفدارای سریال و دنیای مرده اش داریم :like:

      ۶۰
  11. از شما بعید بود اینطور نوشتن‌هایی :| “فلان‌چیز بد، این خوب” :| یه بچه دبیرستانی هم دیگه اینطور نمینویسه خوب و بد، یکم آکادمیک بنویسین خواهشا، نقدهای مردم عادی رو اولین صفحه‌ی سرچ یه بازی آدم میخونه از این بشدت دقیقتر و جامعتره :| ضمنا، خواااهشا، برای بار هزارم، رو کنسول نقد ننویسین ک بیاین بگین گرافیک فنی “بد”، لود نشدن بافت‌ها… چرا برا ما اینطور نیست؟؟ رو آتاری بازی رو تست کردین انتظار گرافیک اعیانی دارین؟؟ آقای غلامی ناموسا کسی مجبورت نکرده وقتی حال نداری “نقد” بنویسی، اونم چی، نقده یه COD! :| البته… با، اینکه بازیه شاهکاری نیست کاملا موافقم :like:

    ۲۴۹
    1. دوست عزیز وقتی یه چیزی مشکل داره و توی متن بهش اشاره شده توی نکات منفی جمع بندی میشه و یا خوبه یا بد و به همین شکل هم نوشته میشه. نقد آکادمیک هم از اون ترکیبات جالبه!
      ناشر روی پلتفرم خاصی نسخه ی بازی رو ارسال میکنه و انتظار داره روی همون پلتفرم بازی رو نقد کنیم ما هم اشکالاتی که روی اون داره رو میگیم، قرار نیست همه ی پلتفرم ها از نظر عملکرد و بازده یکسان باشن و حتما توی متن اشاره میشه که بازی روی چه پلتفرمی تجربه شده.
      محض اطمینان یکی از اسکرین شات هایی که دیر لود شدن تکسچرها توش به وضوح مشخصه رو هم گذاشتم که اگر نقد رو کامل میدید حتما چشمتون بهش میخورد.
      موفق باشید.

      ۱۱۹
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر