پس از مدتی انتظار بالاخره بازی «فارکرای: بدوی» جدیدترین نسخه از سری بازیهای فارکرای عرضه شد؛ عنوانی که تاکنون ضعیفترین عملکرد را در میان تمامی نسخههای این سری داشته است. با اینحال مطمئناً این سری طرفداران خاص خود را دارد که در هر شرایطی علاقهمند به تجربه آن هستند، بنابراین تصمیم گرفتیم تا در دنیای […]
نقد و بررسی بازی
«یوبیسافت» این روزها در دنیای پرحاشیهی بازیها چنان جنجالی بهپا کرده که همیشه اسمش را در سرتیتر اخبار و مقالهها بهفراوانی داریم میبینیم. ولی مطمئناً این جنجالهای واهی هیچ ربطی به کولهبار قدیمیاش که کلکسیونی از عناوین همهچیزتمام بود ندارد و بیشتر تحت شعاع کارهای اخیرش است که همگی به اندازهی کافی به خاطرش خون […]
بستهی الحاقی بازی «ستونهای جاودانگی» (Pillars of Eternity) که طی دو مرحله با نام «وایت مارچ» (White March) منتشر شد، قرار نیست نقش مکمل این عنوان را بازی کند. اگر اینطور تصور کنیم که اصل بازی، با محیطهای سرسبز و پر دار و درختاش، تداعیکنندهی «بالدورز گیت» است، پس وایت مارچ را باید همتای «آیسویند […]
پس از ۷ سال، کپکام تصمیم گرفته با یک تغییر بزرگ در سیاستهای بازرگانی خود، نسخۀ جدید سری بازی های Street Fighter را با شیوههایی جدید به منتشر کند. و به جای عرضۀ متعدد نسخههای جدید، سیری تکاملی را پیش روی نسخۀ عرضه شده در روز انتشار بگذارد و با انتشار پچها و بروز رسانیهای […]
چندین سال میگذرد و عنوان پشت عنوان در دنیای بازیها منتشر میشود. اما باز هم خیلی از ما قند در دلمان آب میشود وقتی نوایی، صدایی، خبری، چیزی از عناوین قدیمی و نوستالژی میشنویم. هنوز هم دود از کنده بلند میشود. بله مدال افتخارها، ندای وظیفهها، مکس پینها، مافیاها، هیتمنها، سیمزها، رزیدنت اویلها و غیره، […]
غرق در اعماق تاریکیها، دنیای آخرالزمانی. دنیای این روزهای ما آخرالزمانی است. ترس دارد. بله دیدن این همه تاریکی برای ما نیز ترس دارد. ترس از تاریکی قلبهای انسانها، ترس دیدن شکنجهی آنها، قساوت قلبشان، فقرشان، فسادشان، بیرحمیشان، خجالت از دیدن این همه کش مکش، جنون و جنگ، بله همه اینها ترس دارد. این روزها […]
سبک اکشن اول شخص بدون شک یکی از سبکهای بسیار محبوب صنعت بازی محسوب میشود که بسیاری تحول آن را در ساخت عناوینی از جمله Doom میدانند؛ سبکی که با شنیدن اسم آن بسیاری ندای وظیفه، میدان نبرد و مدال افتخار در ذهن شان تداعی میشود، عناوینی که هر کدام طرفداران و ویژگیهای خاص خود […]
نورما آنتاگونیست قسمت اول بازی مردهی متحرک میشون، که در اعماق نام گرفته (The Walking Dead Michonne: In Too Deep) در اولین برخود با میشون، شخصیت اصلی بازی بحثی را پیش میکشد راجع به اسمها. سامنتا به میشون میگوید هیچ وقت اسمش را دوست نداشته و آرزو میکرده با نام دیگری صدایش بکنند. به نام […]
کلَک را که روی آب شناور مانده با طناب به اسکله میبندم و راه جزیره را در پیش میگیرم. هوا روبه تاریکی است. با تکهای گیرانه و یک سنگ چخماق، الوار کهنهای را که توی کولهپشتیام دارم میسوزانم تا تنم را گرم و گوشتی را که در توقفگاه پیشین از شکار یک خوک نصیبم شد […]
جنگلبانی شغل بسیار مهم و حساسی است. جنگلبانها بهخصوص در کشورهایی که اقلیم سبز و پر از جنگل دارند ممکن است برای مدتهای طولانی در داخل برجهای دیدبانی زندگی بکنند که مبادا آتشی در گوشهای از جنگل حیات زیستی موجودات و انسانها را به خطر بیندازد. در واقع بسیاری از خاطرهی تلخ آتش سوزی عظیم […]
یک سال از زمانی که Dying Light پا به دنیای بازیهای رایانهای گذاشته است میگذرد؛ یک بازی که در دنیای پر از زامبیها اتفاق میافتد و هدف اصلی بازیکن در آن بقاست. چندی است توسعه دهنده این بازی «تکلند» (Techland)، بر روی یک به روز رسانی با نام The Following کار میکند. برای آن دسته از […]
تمام کردن بازی بدون در نظر گرفتن تمام معماها و تنها تمام کردن هفت لیزر و رسیدن به پایان بازی حدودا یک هفته شبانه روز طول میکشد. البته بدون کمک گرفتن از اینترنت و دیگران. ولی اگر بخواهید تک تک معماهای این بازی را حل کنید باید چند هفتهای وقت بگذارید.
عموماً گیمرهای داخلی را میشود به سه دسته تقسیم کرد؛ دستهی اول آنهایی هستند که عناوین داخلی را تحت هیچ شرایطی تجربه نمیکنند، دسته دوم عناوین داخلی را با نمونههای خارجی مقایسه میکنند و در زمان مقایسه نیز کمی سختگیر هستند و در پایان دسته سوم که بنده هم در زمرهی آنها قرار میگیرم، به […]
عالی :55: :55: