مقالهای که خواهید خواند به هیچ عنوان یک هایپ یا پیشنمایش نیست؛ کمی غرغر است و مطرح کردن بسیاری آرزوهای قطعا محال و دست نیافتنی که در جهت کش آمدن حوصلهی خوانندههای گرامی نوشته شده است! از آنجایی که دلم حسابی از عنواین دنبالهدار هر سالهی کارخانهی فرقهی اساسینسازی پر است، قصد دارم کمی پیرمرد […]
نقد و بررسی بازی
ندای وظیفه: عملیاتهای سری ۳ سهگانهی عظیم «عملیات سری» (Black Ops) ساخته شده توسط Treyarch با اسلحههای دیوانه کنندهاش جزء عجایب مجموعه ی «ندای وظیفه» ( Call Of Duty) است. بخش داستانی خیلی زود شما را هم در خط داستانی و هم در قابلیتهای جدید بازی غافلگیر میکند، و خوشحالم که بگویم «عملیاتهای سری ۳» […]
سرداب ترولر یک قسمت آخر تمام عیار است که در آن، قوس شخصیتی آدمها تکمیل میشود، گرهگشاییهای درجه یک اتفاق میافتد، سوالات متعدد جواب میگیرند و سرانجام با یکی از همان پیچشهای داستانی درجه یک غافلگیر خواهید شد.
دو سال از عرضۀ مقبره نورد ۲۰۱۳ توسط استودیوی کریستال داینامیکس میگذرد که به نوعی بازسازی عناصر اصیل این بازی در دنیایی جدید و بهینه به حساب میآمد. حالا لارا برگشته است تا فعلا طرفداران اکسباکس وان و ۳۶۰ را خوشحال کند. بازی «Rise of the Tomb Raider» که نسخۀ جدید این فرنچایز میباشد مدت […]
بازی سرنوشت بانجی کاری کرده تا عدم توانایی ۳۴۳ در نگهبانی از فرنچایز هیلو به چشم بیاید. به قدری همه چیز در سرنوشت خوب است که نمیشود هیلو ۵ را از نظر روند بازی با آن مقایسه نکرد.
مجموعهی فرقهی اساسین بیش از هر زمان دیگری نیاز به خانه تکانی دارد! تکراری شدن مکانیکهای بازی و نوع روایت داستان بیش از سه سال است که گریبان این مجموعه را گرفته و طرفداران را فراری داده است. سندیکا آخرین نسخه از این مجموعه با وجود اینکه بازی بدی نیست باز هم گرفتار تکرار مکررات است.
بازیهایی مثل عصر اژدها و ستونهای ابدیت، نشان دادهاند D&D باشد یا نباشد، CRPGها در مسیر پیشرفتشان خواهند تاخت، و بازی ضعیفی مثل SCL را بین راه لگدکوب خواهند کرد.
سایبرپانک شاید تاثیرگذارترین زیرشاخهی ادبیات علمی-تخیلی باشد. گاهی بهجای اینکه تکنولوژی را مهمترین پشتوانهی بشر برای حکومت بر جهان هستی و غلبه بر مخاطرات آن بداند، با نگاهی بدبینانه و انتقادگر، انسانی را بهتصویر میکشد که در چنگال علم خودش اسیر شده و از ماهیت اصلیاش دور افتاده است؛ بشری که آلات مکانیکی به گوشت […]
ویکیپدیا را برای پیدا کردن معنی نام «سوما» (Soma) زیر رو کردهام! سوما در فرهنگ هندو-ایرانی یک جور نوشیدنی اساطیری است و ربط پیدا میکند به اَوستا و آموزههای هندوها و اینجور چیزها! هرچه فکر میکنم رابطهی درست و درمانی بین معنی نام بازی و مفهوم داستان پیدا نمیکنم. ناامید شدهام که چشمام به این […]
«نورهود» (Neverhood) با ژانر خودش سر سازگاری نداشت. رویهمرفته ماجرایی دلچسب و ماندگاری بود اما هرگز پایههای ماجرایی محکمی نداشت. داستاناش چنگی به دل نمیزد، محیط کوچکی داشت و معماهایاش هم از داستان پرت بود. برای یک بازی در سبک ماجرایی، اینها واقعا ایرادهای بزرگی است، و اگر امروز در بین بازیهای خالص این ژانر […]
چند سالی است که سری بازیهای فیفا گوی سبقت را از رقیب چند ساله خود Pro Evolution Soccer ربوده و بهنوعی طرفداران اصیل بازیهای ویدیویی و رایانهای و طرفداران دو آتشه فوتبال که دوست دارند تمام هیجان بینظیر و تمامنشدنی فوتبال دیدن را در فوتبال بازیکردن نیز تجربه کنند، در انتخاب شبیهساز فوتبال شک و […]
همیشه حس رقابت میان دو چیز میتواند باعث پیشرفت شود، حسی که چند سالی است دیگر بین دو مجموعهی Pro Evolution Soccer و FIFA نمیبینیم. چند سالی است بدون چونوچرا بازی فیفا بهترین بازی شبیهساز فوتبال است، درحالیکه در همین برهه زمانی که رقیب همیشگی PES در حال پیشرفت بوده، این سری افتوخیزهای زیادی داشته […]
فانتوم پین مثلا قرار بود یکی از بهترین تجربههای نسل هشتم باشد. قرار بود پایانی باشد برای سری بازی متال گیر و همه این موارد باعث شده بود که ما طرفداران این بازی، بیصبرانه منتظر انتشار بازی باشیم. اما پس از اتمام بازی، تقریبا تمام طرفداران دو آتشه بازی شاکی شدند. از آنجایی که این […]
عالی :55: :55: