بسته گسترش دهندهی Between Dimensions مدتی میشود که برای بازی Moonlighter، با قیمت ۷ دلار منتشر شده است. Moonlighter از همان ابتدا هم یک بازی مخصوص طرفدران سبک «کاوش در سیاهچال» (Dungeon Crawler) بود. پنج سیاهچال منحصر به فرد که طراحی خوبی داشتند و از طرفی سیستم داد و ستد و ارتقای خوبی که برای […]
نقد و بررسی
فرزندان مورتا، حاصل سالها تجربهی تیم فن افزار در ساخت بازی است. همین مقدمهی کوتاه تا حدی تکلیف ما را با این اثر روشن میکند. اگر در بازارهای جهانی گرشاسپ را عنوانی متوسط رو به پایین و شمشیر تاریکی (Shadowblade) را خوب بدانیم، فرزندان مورتا (Children of Morta) عنوانی عالی است؛ اثری که توانسته تا […]
از همان زمان پخش فصل اول سریال «سیزده دلیل برای اینکه» (Thirteen Reasons Why)، به این باور بودم که این سریال، مثل اثری میماند که بر روی یک لبه پرتگاه حرکت میکند؛ این بدان معناست که یا مخاطب از آن خوشش میآید یا اینکه به دلیل نشان دادن صحنههای ناراحتکننده مثل خودکشی یا […]
با موضوعی جدید که این اینبار نقد بازی Gears 5 برگشتیم. چرخ دندههای جنگ،« ادوات جنگ »Gears of War یا هرعنوان دیگری که یکی از برترین و جریان سازترین فرنچایزهای تاریخ بازیهای ویدیوئی را با آن میشناسید، طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد. این سری پرافتخار در نخستین گام خود برای اکس باکس نسل هفتمی […]
این روزها استودیوهای مستقل دیگر برای خود به بخشی جدایی ناپذیر از صنعت بازیهای رایانهای تبدیل شدهاند. همین امر باعث شده تا در روزهای اینچنینی که کمپانیهای بزرگ بازی سازی آمادهی انتشار عناوین خود برای ماههای پیش رو میشوند، بازیسازان مستقل فرصت را مغتنم شمرده و بازیهای تازهی خود را برای حضور در بازار و […]
در ادامهی نقد سه عنوان منتشر شده از نسخههای کلاسیک از مجموع بازیهای Doom ، نوبت میرسد به قسمت سوم یعنی Doom III که از نظر نویسنده بهترین نسخه در بین تمامی نسخههای منتشر شده در این مجموعه است. عنوانی که با حفظ اصالت و پیشرفت قابل توجهی که دارد، ترس را نیز به بازی […]
با نقد بازی Vigor یکی از بازیهای انحصاری مایکروسافت که در کنفرانس سال گذشتهی این شرکت، به عنوان یک بازی انحصاری معرفی شد، همراه دنیای بازی باشید. بسیاری تصور کردند که با اثری بتل رویال روبرو خواهیم بود. اما ساختهی جدید Bohemia Interactive همچون DayZ ساختهی پیشینشان؛ در ژانر بقا (Survival) دنبال میشود. بازی چند […]
نسل هشتم بهپایان راه خود نزدیک میشود، به همین دلیل انتظارات از بازیهایی که در این بازهی زمانی از نسل تولید و عرضه میشوند بسیار بالا است. خصوصاً عناوینی که سازندگان آنها از اعتبار و محبوبیت ویژهای در میان علاقمندان به بازیهایی ویدیوئی برخوردار هستند یا تبلیغات گستردهای در جهت معرفی و انتشار آنها صورت […]
این فرصت را داشتم تا نقد «جهشیافته سال صفر: سفر به عدن» (Mutant Year Zero: Road to Eden) را در آذر ماه سال گذشته به نگارش درآورم. حالا بستهی گسترش دهندهی بازی تحت نام «بذر شر» (Seed of Evil) منتشر شده و محتوای داستانی و آرکید را به این اثر دوست داشتنی افزوده است. اثری […]
ترساندن مخاطبین همواره یکی از چالشهای اساسی سازندگان عناوین ترس و بقا بوده است. تعادل میان دو بخش اکشن و ترس و بقا مسلما از موضوعات درگیر کننده برای سازندگان بوده و دقت و ظرافت به خصوصی را میطلبد؛ چرا که در صورتی که کفه ی ترازو به سمت هر یک از طرفین میل کند، […]
استودیو بلوبر تیم (Bloober Team) با بازیهای Observer و نسخهی اول لایههای ترس (Layers Of Fear) شناخته میشود. نسخهی اول بازی در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و با اسقبال خوب منتقدین رو به رو شد. حالا نسخهی دوم بازی را پیش رو داریم و میخواهیم ببینیم که سازندگان بازی تا چه اندازه موفق به ترساندن […]
صنعتی شدن همواره محصولات و سازندگان آنها را در مسیری هدایت کرده که در ازای افزایش کارآیی و درآمد، بخشی از هویت فردی و نوآوری خود را فدا کردهاند. در عرصهی بازیهای رایانهای هم با پیشرفت شرکتها و عناوین بزرگ شاهد کمتر شدن ایدههای نوین هستیم. از این رو به جرات میتوان بازیهای مستقل را […]
پس از موفقیت عنوان Until Dawn استودیوی Supermassive Games با کمترین ریسک و دقیقا با ادامه همان فرمول موفق، اقدام به ساخت Man Of Medan کرده است. همه چیز رنگ و بوی آشنای آنتیل داون را دارد؛ گیمپلی بازی، نحوهی معرفی و ورود شخصیتها، و حتی تا حدی UI (یا همان طراحی رابط کاربری بازی) […]
عالی :55: :55: