سوالی که مدتی است ذهنم را درگیر کرده این که آیا بازی های امروزی آن کیفیت و هیجان گذشته را ندارند که مرا جذب نمیکنند یا این خود من هستم که به واسطهی گذر زمان و بالا رفتن سن دیگر توجهم نسبت به پیشرفتهای امروزی کمتر شده است. شاید این سوال برای شما و مخصوصا […]
نقد و بررسی
دومین گسترشدهندهی گوئنت با فاصلهی کمی از Crimson Curse (نخستین گسترش دهندهی بازی) در ۲۹ خرداد معرفی و چند روز قبل در ۸ تیر ماه در دسترس قرار گرفت. حال با دنیای بازی همراه باشید تا به بررسی دومین گسترش دهندهی بازی کارتی ویچر بپردازیم. تقریبا ۵۰ روز بین انتشار Crimson Curse و Novigrad فاصله […]
یک سوم ابتدایی دههی ۲۰۱۰ میلادی، هنوز خبری از رشد و همهگیری سرطانگونهی عناوین آنلاین نبود. روزهایی بدون «فورتنایت» که یک ماد آنلاین خلاقانه برای ARMA سروصدای زیادی به پا کرد. تا جایی که استودیوی Bohemia Interactive شخص خالق ماد را به استخدام درآورد و طی سال ۲۰۱۲ اولین اقدامات جهت تبدیل این ماد محبوب، […]
این روزها که نسل هشت و نه پردازندههای اینتل روی بورس هستند، داشتن یک مادربرد باکیفیت الزامیست. در بررسی ویدیویی مادربرد Aorus Z390 Master سعی داریم ویژگیهای برتر این مادربرد را بررسی کنیم. مادربرد Aorus Z390 Master توسط شرکت گیگابایت تولید شده و این شرکت با چیپست Z390 اینتل چندین مدل حرفهای را جهت پشتیبانی […]
«آجلوس» (Aggelos) دنباله روی راهی است که بسیاری از عناوین هم سبک مشابه دست به انجام آن زدند؛ استفاده از فرمول و کلیشههای مرسوم عناوین پلتفرمر دوبعدی و خصوصا آثار مترویدوانیا، و گنجاندن آنها در بستر و روایتی تازه که ضمن برخورداری از کلیتی نوستالژی و الداسکول، هویت و شخصیت مخصوص به خود را نیز […]
Fairy Gone انیمهی اورجینال ژاپنی به کارگردانی «کنیچی سوزوکی» و با نویسندگی «آئو جیومونجی» است که طراحی شخصیتها برعهدهی «هاروهیسا ناکاتا» و «تاکاکو شیمیزو» قرار دارد و در استودیوی P.A.Works سازندهی انیمههایی مثل Angel Beats! و Hanasaku iroha ساخته شده است. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید تا به معرفی کامل انیمهی Fairy Gone […]
آیا تا به حال خواستهاید که یک بازی با دنیایی آرام و بدون موجودات پلید و شخصیتی منفی که خواستار نابودی دنیا است را انجام دهید؟ بازیی که پر از شخصیتهای شدیدا دوست داشتنی که با آرامش و دوستی کنار هم زندگی میکنند و حس بسیار خوبی به شما میدهند. سری بازیهای آتلیر این چنین […]
سیستم برقرسانی مادربرد به قطعاتی که روی آن سوار میشوند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یکی از مهمترین بخشهای سیستم برقرسانی مادربرد، مدار تنظیمکننده ولتاژ یا Voltage Regulator Module است که وظیفه تصفیه ولتاژ ورودی از منبع تغذیه اصلی و تبدیل آن به ولتاژ مورد نیاز قطعات مختلف مثل پردازنده را داراست. در این […]
شرکتهای کوچک و تولیدکنندهی بازیهای ویدئویی مستقل، در عصر فعلی که بسیاری از شرکتها در دام گرافیک و ایدههای تکراری گرفتار شدهاند در حال درخشیدن هستند. این موضوع بهخوبی با عرضه شدن بازیهایی مستقلی که به سادگی امتیاز یا فروش بیشتری به دست میآورند قابل مشاهده است؛ زیرا بسیاری از گیمرهای امروزی از روند تکراری […]
استودیوی ایتالیایی لونار گریت وال (Lunar Great Wall) در اولین قدم خود دست به ساخت بازی جسورانهای زد. بازی دربارهی دخترکی نابینا به نام کیت و گربهای مرموز به نام هاج است. چشمی دیگر (Another Sight) عنوانی در سبک سکوبازی ماجرایی است. زاویه دید دوربین مانند اکثر سکوبازیهای امروزی سه بعدی بوده و تمرکز گیمپلی […]
Darkwood جدیدترین ساختهی استودیوی Acid Wizard Studio، عنوانی در ژانر ماجرایی و ته مایههای ترسناک (Horror) و بقا (Survival) با زاویه دید بالا به پایین (Top-Down) و سبک بصری واقع گرایانه است که پس از تجربهی ۲۰ ساعتهی آن قصد داریم بازی را از نقاط مختلف بررسی کنیم. با آخرین مقالات بازی و نقد و […]
نمیدانم اسمش را چه بگذارم؛ دوختن یک کت برای یک دکمه یا هدر دادن ایدهای خوب در بلبشوی طراحی مرحلهی شلخته؟ هرچه که اسمش باشد، بازی جدید استودیوی محبوب ماجراییبازها، «فراگویرز» (Frogwares) خیلی دور از استانداردهای این استودیو است. بازی «شهر مغروق» (The Sinking City) که یک ماجرایی سومشخص محیط-باز است، با اقتباسی از دنیا […]
سری Civilization را میتوان یکی از موفقترین فرنچایزهای تاریخ بازیهای ویدئویی نامید؛ عنوانی که اولین بار توسط آقای Sid Meier توسعه یافت و پس از موفقیت آن، تبدیل به اثری بزرگ و پیچیده شد که تا به امروز از زیر دست بسیاری از بزرگان صنعت عبور کرده است و در حال حاضر توسط استودیوی Firaxis […]
عالی :55: :55: