نقد و بررسی


یادداشت: «رزیدنت اویل ۶»؛ مرثیه‌ای برای اویل
توسط سعید زعفرانی در 4320 روز قبل 98

به بهانه‌ی عرضه‌ی نسخه‌‌ی رایانه‌های شخصی بازی رزیدنت اویل ۶ تصمیم گرفتیم که نقدی متفاوت در قالب یادداشت‌های کوتاه و جامعی بر تک تک کمپین‌های این بازی در حالت تک‌نفره منتشر سازیم. ۲. کمپین جیک میولر مرثیه‌ای برای اویل معنای واقعی یک بازی جفنگ احتمالا واژه‌ی «ما قبل نقد» به گوش شما نیز خورده باشد. […]

نقد و بررسی مقالات بازی
رزیدنت اویل ۶ : امیدی که به باد رفت
توسط رضا حاج‌محمدی در 4322 روز قبل 182

به بهانه‌ی عرضه‌ی نسخه‌‌ی رایانه‌های شخصی بازی رزیدنت اویل ۶ تصمیم گرفتیم که نقدی متفاوت در قالب یادداشت‌های کوتاه و جامعی بر تک تک کمپین‌های این بازی در حالت تک‌نفره منتشر سازیم. ۱. کمپین لیان اس. کندی رزیدنت ایول ۶ : امیدی که به باد رفت… شکی در این نیست که بزرگترین مشکل رزیدنت ایول […]

نقد و بررسی مقالات بازی
نقد بازی Army of Two: The Devil’s Cartel؛ شلیک به خاطرات خوب گذشته
توسط m در 4324 روز قبل 33

شلیک به خاطرات خوب گذشته بهترین خاطرات تنها یک بار اتفاق می افتند نزدیک به چهار سال پیش اولین شماره از سری Army of Two  (ارتش دو نفره) منتشر شد. اکثرا معتقد بودند این بازی عنوانی ناموفق خواهد شد و تقلیدی از سری Gears of War خواهد بود. اما تنها عاملی که سبب شد این […]

نقد و بررسی مسابقات بازی
“بایوشاک: بی‌کران” و هنر داستان‌سرایی بصری; از بی‌کران تا بی‌نهایت
توسط رضا حاج‌محمدی در 4324 روز قبل 46

این روز‌ها به هر سایت مرتبط به بازی‌های رایانه‌ای که سر می‌زنید, محفل بحث و تعریف و تمجید از ساخته‌ی استودیوی “ایرشنال گیمز” یعنی “بایوشاک: بی‌کران” تمامی ندارد. البته حق هم داریم, وقتی چنین عناوینی که هنر بازی‌های رایانه‌ای را در قالبی وسیع و با چنین کیفیتی به نمایش می‌گذراند, کم پیدا می‌شود, مجبور می‌شویم […]

default image مسابقات بازی
نقد بازی “God of War: Ascension”; آخرین اشک‌های یک مرد تنها
توسط رضا حاج‌محمدی در 4335 روز قبل 77

انتظار; حس, عمل یا هر چیز دیگری که شما اسمش را می‌گذارید. چیزی که از مهمترین عوامل در قضاوت یک محصول است. انتظاری که رابطه‌ی مستقیمی با احساس رضایت شما از آن محصول (در اینجا بازی) دارد. مجموعه‌ی خدای جنگ از آن بلاک‌باستر‌هایی است که تاکنون شکستی در کارنامه‌اش نداشته است و هر شماره بر […]

نقد و بررسی مقالات بازی
نقد و بررسی «چرخ دنده های جنگ: داوری»؛ مردم می توانند پرواز کنند
توسط محمد حسین کریمی در 4336 روز قبل 127

مردم می توانند پرواز کنند حماسه تکراری سری بازی های «چرخ دنده های جنگ» در بین بازیکنان و مسلما Xbox 360 داران از محبوبیت خارق العاده ای بهره مند است نکات زیادی در بازی وجود دارد که ان را به یک عنوان شوتر سوم شخص ناب تبدیل می کند از جمله اکشن سریع, گرافیک فوق […]

نقد و بررسی مسابقات بازی
نقد بازی “Tomb Raider”؛ فتح قلمرو ناشناخته
توسط سعید زعفرانی در 4352 روز قبل 52

فتح قلمرو ناشناخته مقبره‌ی ناشناخته هم درنوردیده شد لارا کرافت شهرت و محبوبیت جهانی و سابقه‌ای ۱۷ ساله دارد. سال‌های سال بازی‌های تراز اول تحت عنوان‌های مختلف با حضور لارا کرافت که سمبل شجاعت، زیبایی و کنجکاوی بوده است را تجربه کرده‌ایم و با لارا در ماجراجویی‌های زیادی همراه شده‌ایم. بدون شک در هر سفر […]

default image مسابقات بازی
نقد بازی «کرایسیس ۳»؛ چند قوطی رنگ و یک بوم سفید
توسط رضا حاج‌محمدی در 4362 روز قبل 148

همواره مجموعه‌ی “کرایسیس” (Crysis) مورد توجه‌ی بازی‌کننده‌های بسیاری بوده است. زمانی که نسخه‌ی اول کرایسیس در سال ۲۰۰۷ تنها بر روی رایانه‌های شخصی عرضه شد, کمتر بازی‌ای یافت می‌شد که توانایی نمایش آن مقدار جزییات گرافیکی و جلوه‌های دیداری با کیفیت را داشته باشد. بدون‌شک که کرایسیس از زمان خودش پیشروتر بود, و با اینکه […]

نقد و بررسی مسابقات بازی
جنگ هندسی:‌ یک جنگ تمام عیار
توسط آرش حکیمی در 4363 روز قبل 37

این بازی از آن دست بازی هایی است که هر کسی نمی تواند زیاد در آن دوام بیاورد. برخی بازی ها احتیاج به ظرفیت های روانی مخصوصی دارند که اغلب بازی کننده ها آن ظرفیت ها را ندارند. در این مواقع آن گیمری که در برابر بازی ناتوان است شروع به ایراد گرفتن های بنی […]

نقد و بررسی مسابقات بازی
نقد بازی «فضای مرده‌ی ۳»؛ یک مرگ وحشت‌زای تلخ
توسط سعید زعفرانی در 4377 روز قبل 154

یک مرگ وحشت‌زای تلخ A Scary Bitter Death وقتی یک بازی به اصالت خود پشت پا می‌زند  فضای مرده‌ی اول را حتی وقتی در حضور دو یا سه نفر دیگر هم بازی می‌کردیم، وحشت تمام وجودمان را فرا می‌گرفت. شما با هر قدمی که بر می‌داشتید نگران بودید که یک موجود ترسناک بدقواره ظاهر شود […]

نقد و بررسی مسابقات بازی
نقد بازی DmC؛ باز هم شیطان خندید
توسط رضا حاج‌محمدی در 4396 روز قبل 72

نمی‌خواهم همان حرف‌های تکراری ای که از زمان رونمایی از “شیطان هم می‌گرید” جدید, به راه افتاد را دوباره تکرار کنم. نمی‌خواهم بگویم که کپکام برای بدست آوردن سود بیشتر و آشنایی بازی‌کننده‌های جدید, با شخصیت محبوبمان چه کرد! بازی‌ای که در ژاپن خلق شده بود, این روز‌ها خود را در اروپا می‌دید. نمی‌خواهم بگویم […]

نقد و بررسی مسابقات بازی
نقد بازی هیتمن آمرزش؛‌ به کشتارگاه خوش آمدید
توسط RYU در 4437 روز قبل 114

 به کشتارگاه خوش آمدید آمرزش تو زمانی اتفاق می‌افتد که حقیقت را در کشتارگاه کشف کنی! آمرزش برای ببر (افعی) اما اسنایپرم کجاست؟ گیم پلی بازی تقریبا مانند نسخه‌های پیشین است. اما با کمی تغییرات مواجه شده که تکراری بودن را از بین می‌برد. در درجه سختی «اکسپرت» به بالا تقریبا سلاح کارایی خودش را […]

نقد و بررسی مسابقات بازی
نقد بازی فارکرای ۳؛ بهشت دیوانه‌ها
توسط رضا زائری در 4446 روز قبل 151

مفهوم دیوانگی برای هر کس متفاوت است؛ برخی آن را در نادانی  و بی‌سوادی می‌دانند و برخی دیگر انجام دادن کارهای نا معقول و …اما تا به حال در کسی تمام صفاتی که ثابت کنید یک فرد کاملا دیوانه است را دیده‌اید؟ هر کس «فارکرای ۳» را بازی کرده باشد قطعا با دیوانه‌ترین انسان ممکن […]

نقد و بررسی مسابقات بازی

نقد و بررسی بازی ها همواره از بخش‌های اصلی دنیای بازی بوده است. نقد بازی‌های ویدیویی و بررسی آن‌ها، چه زمانی که دنیای بازی به عنوان یک مجله فعالیت می‌کرد، و چه حالا که چندین سال است دنیای بازی در فضای وب فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد، همواره از وظایف اصلی تیم دنیای بازی بوده است.
به عنوان یک خبرگزاری، ژورنال و رسانه‌ی بازی و سرگرمی، معرفی بازی‌های خوب و قوی، و از طرفی، ارزیابی بازی‌های تازه‌منتشرشده و مشخص کردن نقاط ضعف و قوت آن‌ها؛ بدون شک از اصلی‌ترین وظایف دنیای بازی بوده و هست. مطالعه نقد و بررسی بازی‌ها به گیمرها اجازه می‌دهد تا اطلاعات مفیدی را درباره بازی‌های مد نظر خود به دست بیاورند، با بازی‌های جدید و نکات مثبت و منفی آن‌ها آشنا شوند و بازی بعدی خود را هوشمندانه‌تر انتخاب کنند.
بررسی ویدیوگیم در وبسایت دنیای بازی شامل معرفی سبک بازی، ارزیابی گیم‌پلی بازی و تمام مولفه‌های مربوط به آن (طراحی بازی، طراحی محیطی، رابط کاربری بازی، مولفه‌های سبکی و…)، سنجش تخصصی طراحی و گرافیک بازی ها؛ و البته کلیتی از داستان و روایت بازی است. در بیان و بررسی داستان بازی‌ها، دنیای بازی به حفظ جذابیت آن عنوان برای گیمرها تاکید دارد و معمولا از تعریف مستقیم داستان (اسپویل داستان بازی) اجتناب می‌کند؛ هرجا که بیان داستان ناگزیر باشد، با خطر اسپویل قرمزرنگ به اطلاع خوانندگان خواهد رسید. اگر به دنبال تحلیل و تعریف داستان بازی‌ها هستید، می‌توانید از دسته‌بندی مطالب «مقالات بازی» سایت ما یا از تگ «داستان بازی» به این مقالات دسترسی پیدا کنید.
با این که نقد و بررسی بازی های ویدیویی اصلی‌ترین بخش دسته‌بندی «نقد و بررسی» در وبسایت دنیای بازی است، اما معرفی و نقد و بررسی سخت افزار (به خصوص سخت‌افزار گیمینگ) و نقد و بررسی فیلم و سریال ها را هم می‌توانید در این بخش از سایت مشاهده کنید. همچنین دنیای بازی در نقد بازی های ویدیویی، تفاوتی بین بازی های رایانه‌ای، کنسولی یا حتی نقد و بررسی بازی موبایل قائل نمی‌شود.

بازی های مورد انتظار

تاریخ انتشار بازی Assassin's Creed Shadows 27 روز باقی مانده
بازی Assassin's Creed Shadows۳۰ اسفند ۱۴۰۳
تریلر معرفی نسخه جدید بازی Elden Ring 98 روز باقی مانده
بازی Elden Ring Nightreign۹ خرداد ۱۴۰۴
تریلر معرفی ریمیک بازی Metal Gear Solid 3 188 روز باقی مانده
بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater۶ شهریور ۱۴۰۴

اخرین نظرات کاربران

علی کبریایی طبری
معرفی مهم‌ترین توانایی‌های بازی Assassin’s Creed Odyssey

این از مکانیزم طراحی خود بازی هستش. در بعضی مراحل خاص، مخصوصاً زمانی که با فرقه‌ مواجه میشی، بازی به‌صورت موقت توانایی‌های ویژه رو غیر فعال میکنه ;)

Alies
معرفی مهم‌ترین توانایی‌های بازی Assassin’s Creed Odyssey

سلام چرا من به مرحله فرقه میرسم دیگه نمیتونم از توانایی استفاده کنم ؟؟؟

علی کبریایی طبری
نرخ فریم محدود بازی GTA VI روی کنسول ها [شایعه]

بعد از ۱۲ سال خیلی ها منتظر یک گرافیک فوق العاده هستند. بنابراین شاید این ایده زیاد جالب نباشه!

sasan_h97
نرخ فریم محدود بازی GTA VI روی کنسول ها [شایعه]

نمیشه تو سطح گرافیک GTA V برای کنسول ها عرضه بشه که بتونن 60 فریم اجرا کنن؟ :27:

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر