۱۱ انتظاری که بازیکن‎ها از ندای وظیفه سال ۲۰۱۶ دارند

در ۱۳۹۴/۰۹/۰۱ , 19:30:15

هرساله ما شاهد انتشار نسخه جدیدی از سری بازی‎های افسانه‎ای «ندای وظیفه» (Call Of Duty) از کمپانی بزرگ «اکتیویژن» هستیم. همان‎طور که می‎دانید این بازی توسط استودیو‎های «تری‎آرک» (Treyarch)، «اینفینیتی وارد» (Infinity Ward) و «اسلج‎همر» (Sledgehammer) به‎طور سالانه ساخته می‎شود. این‎بار نوبت به استودیو بسیار حرفه‎ای «اینفینیتی وارد» رسیده است تا هنر خود را در زمینه ادامه این سری ثابت کند. با توجه به کارنامه این استودیو، به احتمال بسیار زیاد در سال ۲۰۱۶ ما شاهد یکی از بازی‎های «ندای وظیفه: ارواح ۲» (Call Of Duty: Ghosts 2) و یا «ندای وظیفه: جنگ‎های مدرن ۴» (Call Of Duty: MW4) خواهیم بود. همانطور که می‎دانید بازی‎های «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» و «ندای وظیفه: جنگ‎های پیشرفته» نتوانستند در حد و اندازه نسخه‎های قبلی و جاودانه این سری عمل کنند. همه این موضوعات دست به دست هم دادند تا همه منتظر یک «ندای وظیفه» فوق‎العاده که به ریشه‎های خود باز خواهد گشت و دارای داستان عمیق و گیم‎پلی جذاب باشد از استودیو «اینفینیتی وارد» باشند. در این مقاله قصد داریم به ۱۱ ویژگی که بازیکن‎ها از نسخه آینده این بازی انتظار دارند بپردازیم. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

66
داستانی در حد ندای وظیفه

۱۱. داستانی در حد ندای وظیفه:

در بازی «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» ما شاهد یک ایده خوب برای داستان بازی بودیم؛ اما به هر دلیلی، این نسخه نتوانست مانند نسخه‎های پیشین عمل کند. داستان این بازی در حد و اندازه‎های این سری نبود و در برخی موارد به راحتی می‌‎توانستیم آن را پیش‎بینی کنیم. خبری از شخصیت‎هایی که بتوانند در این سری ماندگار شوند هم در این بازی نبود. نه تنها این نسخه بلکه نسخه‎های قبلی این بازی هم نتوانستند یک داستان خوب را ارائه دهند. تمامی این موضوعات دست به دست هم دادند تا تمامی طرفداران این سری خواهان یک بخش داستانی قوی باشند. شاید بتوان علت این افت داستانی را پررنگ‎تر شدن بخش چندنفره بازی دانست. درکل اگر «اینفینیتی وارد» می‎خواهد موفقیت‎های گذشته خود را تکرار کند حتما باید یک بازی با داستان غنی را با شخصیت‎هایی که بتوانند جای کسانی مثل «سواپ مک‎تاویش» و یا «کاپیتان پرایس» را پر کنند، منتشر کند. هرچند چنین چیزی بعید به نظر می‎رسد!

بهبود بخش چندنفره
بهبود بخش چندنفره

۱۰. بهبود بخش چندنفره بازی

تقریبا تمامی طرفداران این بازی خواستار بهبود بخش چندنفره بازی هستند. هرچند بخش چندنفره سری بازی‎های «نداری وظیفه» همیشه یکی از بهترین‎ها بوده است ولی در این چند وقت هم از لحاظ سخت‎افزاری و هم نوع مسابقات، این بخش مقداری نخ‎نما و تکراری شده است. در سرور‎های بازی گاهی شاهد لگ‎های عجیب و غریب به همراه باگ‎های آزاردهنده هستیم. یکی از چیزهای که بسیار آزار دهنده است آن است که در حالی که شما در تلاش برای آپدیت و بهتر مبارزه کردن هستید، تعدادی از افراد در نقاط مختلف نقشه بازی کمپ کرده و به راحتی شما را می‎زنند که قطعا نباید چنین باشد. امیدواریم «اینفینیتی وارد» بتواند بخش چندنفره بهتر و بهینه‎تری را برای عنوان خود ارائه دهد.

بهبود حالت تقسیم صفحه نمایش
بهبود حالت تقسیم صفحه نمایش

۹. بهبود حالت تقسیم صفحه نمایش (Split Screen):

با توجه به افتضاح «هیلو ۵: نگهبانان» (Halo 5: Guardians) در این بخش، تنها امید دوست‎داران این ویژگی به نسخه بعدی «ندای وظیفه» است.  شایان به ذکر است که این قابلیت در بازی «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» نیز وجود داشت. این قابلیت به بازیکن‎ها اجازه می‎دهد با دوستان خود بخش‎های آفلاین و آنلاین را به صورت مشترک در یک مانیتور اجرا کنند. درکل، به نظر می‎رسد «اکتیویژن» از همان فرمول قدیمی خود برای این بخش استفاده خواهد کرد. به‎طوری که صفحه به دو قسمت مساوی تقسیم خواهد شد و در کنار آن یک نوار سیاه‎رنگ تشکیل می‎شود که اگر در یک صفحه نمایش بزرگ مشغول انجام بازی باشید باعث عصبانیت و آزار شما خواهد شد. کیفیت بافت‎ها در مقایسه با بخش تک‎نفره کاهش پیدا خواهد کرد، شاهد افت فریم شدیدی خواهید بود، نمی‎تواند متن‎های زیرنویس را بخوانید (کیفیت بد آن‎ها) و احتمال کرش بازی بسیار بالا است. همه این‎ مشکلات باید توسط استودیو «اینفینیتی وارد» حل شود تا بازیکن‎ها شاهد یک تقسیم صفحه نمایش خوب باشند.

 

شخصی‎سازی کامل کاراکترهای بخش چندنفره
شخصی‎سازی کامل کاراکترهای بخش چندنفره

۸. شخصی‎سازی کامل کاراکترهای بخش چندنفره:

درحال حاضر خیلی از طرفداران سری بازی‎های «ندای وظیفه» خواستار بازی کردن در نقش یک زن در بخش چندنفره بازی هستند. این موضوع نیز سازندگان این سری را وادار می‎کند تا در قسمت ساخت کاراکتر برای بخش چندنفره، اختیارات و آزادی زیادی به بازیکنان بدهند. اگر بخواهیم از دید دیگری به این قضیه نگاه کنیم، باید قبول کرد دیدن افراد یکسان و شبیه به هم در نقشه‎های چندنفره خسته کننده شده است. همچنین دیگر بازی‎ها هم دارند این قابلیت را به بازی‎های خود اضافه می‎کنند و اکتیویژن هم قطعا نمی‎خواهد از رقیبان خود عقب بماند. این ویژگی می‎تواند جذابیت خاصی به بازی بدهد. حال باید دید آیا «اینفینیتی وارد» این قابلیت را به بازی خود اضافه خواهد کرد یا خیر؟

موتور بازی‎سازی جدید با گرافیک بهبود یافته
موتور بازی‎سازی جدید با گرافیک بهتر

۷. موتور بازی‎سازی جدید با گرافیک بهتر: 

شاید گرافیک سری بازی‎های «ندای وظیفه» در حال حاضر در حد قابل قبولی باشند؛ ولی از بازی «ندای وظیفه: ارواح» به بعد شاهد یک گرافیک کسل کننده بدون کوچک‎ترین رشد گرافیکی بوده‎ایم که می‎تواند یک امتیاز منفی برای بازی بزرگی مانند «ندای وظیفه» محسوب شود. خصوصا در بخش تک‎نفره «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» گرافیک‎هایی که در تصاویر فوق‎العاده زیبا به نظر می‎رسید، در بعضی مواقع از زمین تا آسمان با واقعیت فرق داشت و ما شاهد یک گرافیک بسیار عجیب و زشت در بازی بودیم؛ البته در بخش چندنفره بازی شاهد یک گرافیک خوب و قابل قبول نیز بودیم. با توجه به اینکه این بازی یک بازی بسیار سریع است و مکس کردن و ایستادن در آن معنی ندارد، پردازش دیر بافت‎ها قطعا یک امتیاز منفی محسوب خواهد شد که در عملیات سری ۳ در بعضی مواقع شاهد این موضوع بودیم. در این زمینه از «اینفینیتی وارد» به دلیل سابقه خود انتظار یک بازی با گرافیک فوق‎العاده با استفاده از نسخه بهبود یافته موتور بازی‎سازی IW را داریم.

اضافه شدن قابلیت‎های جدید و نقشه‎های جدید به بخش چندنفره
اضافه شدن قابلیت‎ها و نقشه‎های جدید به بخش چندنفره

۶. اضافه شدن قابلیت‎ها و نقشه‎های جدید به بخش چندنفره:

در نسخه «ندای وظیفه: جنگ‎های پیشرفته» (Call Of Duty: Advanced Warfare) با اضافه شدن «اگزو سوییت» (Exo Suit) گیم‎پلی بازی پیشرفت قابل‎ توجهی داشت و شما می‎توانستید به راحتی پرش‎های بلند داشته باشید و یا پرواز کنید! با وجود اینکه در «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» شاهد چنین تغییر بزرگی نبودیم؛ اما قابلیت «دویدن بر روی دیوار» (Wall Running) توانست مقداری بخش چندنفره بازی بهبود ببخشد. هرچند این قابلیت چندان کارآمد نبود و دارای مشکلاتی بود. یکی از انتظاراتی که طرفداران این سری از «اینفینیتی وارد» دارند، اضافه شدن یک یا چند قابلیت کارآمد و جذاب به بخش چندنفره و همچنین تک‎نفره بازی است.

ادامه مطلب در صفحه بعد

75
عدم وجود موارد کم‎اهمیت در بخش تک‎نفره

۵. عدم وجود موارد کم‎اهمیت در بخش تک‎نفره:

در دو نسخه قبلی از سری بازی‎های «ندای وظیفه» شاهد پیشرفت‎های خوبی در بخش چندنفره بازی بوده‎ایم؛ ولی به همین مقدار هم موارد کم‎اهمیت به بخش تک‎نفره بازی اضافه شده است و داستان بازی را مبتدیانه و سطحی نشان داده است. شاید بتوان قابلیت‎های «اگزو سوییت» و «وال رانینگ» را از این موارد جدا کرد. همچنین این قابلیت‎ها موجب عدم بهینه بودن بازی و حجیم بودن آن شده‎اند که برای بازیکنان اصلا خوب نیست. در کل امیدواریم استودیو بازی‎سازی «اینفینیتی وارد» قابیلت‎های کم‎اهمیت را از بازی حذف کند و یک بازی بهینه با داستان و گیم‎پلی غنی را عرضه کند.

بهبود سیستم تشخصی ضربه و لگ
بهبود سیستم تشخیص ضربه و لگ

۴. بهبود سیستم تشخیص ضربه و لگ

در این چند ساله ما شاهد تلاش شرکت «اکتیویژن» در این زمینه بوده‎ایم. در دو نسخه قبلی این سری بازی به روشنی شاهد تلاش سازندگان این بازی برای آنکه تمامی افراد از تمامی نقاط جهان بتواند بدون کوچک‎ترین تاخیری بازی کنند و لذت ببرند بوده‎ایم. البته موضوع تاخیر و لگ ممکن است گاهی هم خوب باشد. کسانی که دارای تاخیر کمتری هستند می‎توانند از بازی خود لذت ببرند و بدون کوچک‎ترین تاخیری به رقابت با دیگران بپردازند؛ ولی بازیکنانی که دارای تاخیر هستند می‎توانند ناگهان به مکان خاصی بروند و یا ناگهان چند نفر را به‎صورت هم‎زمان بکشند که این موضوع بستگی به شانس بازی‎باز دارد.

بعد از موضوع تاخیر به بحث تشخیص ضربه می‎رسیم؛ شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که با زدن تیرهای فراوان به حریف خود منتظر کشته شدن آن باشید اما چنین اتفاقی نمی‎افتد و او زنده می‎ماند و در جایی دیگر شما تنها با خوردن یک تیر کشته می‎شوید. این یکی از باگ‎های بخش چندنفره اکثر بازی‎ها است که البته بسیار هم آزادهنده است. امیدواریم استودیو بازی‎سازی «اینفینیتی وارد» بتواند در بازی خود این مشکلات را به حداقل برساند.

اضافه شدن یک نقشه کوچک به بخش چندنفره
اضافه شدن یک نقشه کوچک به بخش چندنفره

۳. اضافه شدن یک نقشه کوچک به بخش چندنفره:

تمامی کسانی که بخش چندنفره سری‎بازی های «ندای وظیفه» را انجام داده‎اند حداقل یک‎بار هم که شده خواستار اضافه شدن یک نقشه کوچک به بازی بوده‎اند تا بتوانند لذت بیش‎تری از درگیری‎ها ببرند. همان‎طور که می‎دانید در بازی‎های «جنگ‎های مدرن» شاهد نقشه‎های کوچک بسیار خوب و به یادماندنی بوده‎ایم. بنابراین بعید نیست شاهد بازسازی تعدادی از این نقشه‎ها و اضافه شدن آن‎ها به نسخه بعدی سری بازی‎های «ندای وظیفه» باشیم. البته نباید نقشه‎های فوق‎العاده سری بازی‎های «عملیات سری» را از یاد ببریم؛ ولی در کل نمی‎توان نقشه‎های کوچک آن را با استانداردهایی که «جنگ‎های مدرن» مطرح کرد مقایسه کرد.

وجود قابلیت فری-ران (Freerun) در بخش چندنفره
وجود قابلیت فری-ران (Freerun) در بخش چندنفره

۲. اضافه شدن قابلیت فری-ران (Freerun):

یکی از عجیب‎ترین ویژگی‎های افزوده شده به بازی «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» وجود قابلیت فری-ران در آن بود. این قابلیت را قبلا در بازی «لبه آیینه» (Mirror Edge) دیده بودیم. در این قابلیت، بازیکن باید سعی کند از موانع با استفاده از امکانات و پیشرانه‎های خود عبور کند که بسیار جذاب به نظر می‎رسد. در بازی «عملیات سری ۳» این بخش بسیار جذاب بود؛ تنها ایرادی که می‎توانستیم به آن بگیریم کوتاه بودن آن بود. این قابلیت در بخش چندنفره هم وجود داشت و شما می‎توانستید با دیگر بازیکنان یا ساعت برنامه‎ریزی شده بازی، مسابقه دهید. با وجود اینکه این قابلیت در «عملیات سری ۳» برای اولین بار پیاده‎‎سازی شد، ولی بسیار خوب عمل کرد. از «اینفینیتی وارد» انتظار می‎رود این قابلیت را با مقداری بهینه‎سازی و زمان بیش‎تر در بازی خود بگنجاند.

عدم وجود نقشه‎های اختصاصی برای کسانی که بازی را پیش‎خرید کرده‎اند
عدم وجود نقشه‎های اختصاصی برای کسانی که بازی را پیش‎خرید کرده‎اند

۱. عدم وجود نقشه‎های اختصاصی برای کسانی که بازی را پیش‎خرید کرده‎اند:

تقریبا تمامی شرکت‎ها برای کسانی که بازی‎های آنان را پیش‎خرید می‎کنند امکانات ویژه‎ای قرار می‎دهند. یکی از این امکانات که در سری بازی‎های «ندای وظیفه» بسیار متداول است، اعطای نقشه‎های اختصاصی برای کسانی که بازی را پیش‎خرید کرده‎اند است. برای مثال کمپانی اکتیویژن اعلام کرد هرکس بازی «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» را پیش‎خرید کند، به آن یک نسخه از نقشه «ناک تاون ۲۰۶۵» (Nuketown) را اعطا خواهد کرد. در کل این نوع کسب و کار مقداری برای شرکت بزرگی مانند اکتیویژن عجیب است. شاید عصبی شدن کاربران بریتانیا از این کمپانی بتواند راه حل این موضوع باشد. در کل امیدواریم استودیو بازی‎سازی «اینفینیتی وارد» ترفندی این‎چنینی را برای فروش بیش‎تر بازی خود نزند.


19 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. کلا دیگه منتشر نشه بهتره
    کالاف دیگه بازی نیست عملا شده یه شبیه ساز واسه درآمد زایی!
    بهتر که کلا دیگه منتشر نشه
    اکیتویژن رو یه چیزی مثل دستینی سرمایه گذاری و شیر دوشی کنه خیلی بهتره
    البته بعیده جمع شه جدیدا هم که شده ۳ تا استدیو :lol: اسلید هم اضافه شد :lol:
    خداییش با خودش چی فکر میکنه انقدر اعتماد نفس داره هیچ تغییری نمیدن تو بازی یه کمپین ۵ ساعته بایه مولتی پر از مشکل با یه مود زامبیم برای پول بیشتر تهش!
    بازم صد رحمت به EA که درسته سیاستاش غلطین (نمونش ۵۰ دلاری بودن سیزن پس استار وارز!) ولی خب هم استدیو های فوق العاده ایی داره هم همه چیش رو برنامه ریزیه و معمولا دستو باز میزاره
    ولی خب در عوضش اس هول بازیش به ما میرسه و جیب مارو خالی میکنه!
    ولی اکتیوژن چند سال پیش کجا و الان کجا؟ واقعا این همون اکتویژنیه که ۵ نفر براش زحمت کشیدن تا بیارنش بالا؟
    واقعا فقط میشه به حالش تاسف خورد
    یکی به حال این یکی به حالیه یوبی سافت که البته یوبی خیلی بدتره! تازه اکتیویژن عادت خاصی به هایپ نداره ولی یوبی که ماشالا خواهر مادر هایپو یکی کرده :lol:

    ۰۰
  2. مقاله ی بدی نبود.
    ولی خب بعضی بند ها یکم بی معنی بودن.
    از جمله اضافه شدن نقشه ی کوچک در بخش چند نفره. خودتون بالاترش گفتین این که یکی کمپ کنه و شما رو بکشه خیلی اذیت میکنه و امیدواریم تو نسخه های بعدی دیگه مپ ها اینقدری کوچیک نباشه که بشه کمپ کرد. بعد خودتون در ادامه آرزوی نقشه ی کوچک کردین.
    و دوباره خواهان اضافه شدن قابلیت های جدید به بازی شدین و در ادامه گفتین موارد کم اهمیت رو حذف کنن. (یعنی رداخت بیشتر به اصل)
    خلاصه اگه قرار بود قضیه ای چیزی اثبات کنین بهتره بذارینش کنار. چون مدام به تناقض بر میخورین. :۲۴:

    در ضمن کد یه اشتباه بزرگ کرد و اونم پرداختن بیش از حد به آینده ی دور بود. تنها با برگشتن به زمان حال میتونه محبوبیت قدیمش رو به دست بیاره…

    ۰۰
    1. دوست عزیز در مورد حرف شما فک کنم برداشت اشتباهی کردین. ما گفتیم اینفینیتی وارد کارایی کنه که کمپرا تو بازی کمتر بشن. این موضوع میتونه به شکل های مختلفی باشه. مثلا جوری نقشه هارو طراحی کنه که جایه کمپ نداشته باشه یا کمپر هارو بن کنه و …
      ولی نقشه کوچک کاملا تفاوت داره با این چیزی که در بند بالا گفته شد

      ۰۰
    2. من عذر خواهی میکنم اشتباه پس برداشت کردم !
      ولی آخه به صورت خودکار وقتی مپ کوچیک بشه کمپ کردن هم راحت تر میشه و هم به صرفه تر. بنابر این تو مپ کوچیک همه کمپ میکنن…

      ۰۰
  3. یک درخواست یا نسازید یا مثل بچه خوب Call of Duty بسازید نه استاروارز :۲۳: :۲۳:
    خیلی دیگه تخیلی شده کجاس اون شکوه CoD World at War
    کو اون گریه هایی که سر مکتاویش کردیم
    کو اون شخصیت پردازی های دیوانه وار
    دیگه مسخره اش رو در آوردند :۲۳:

    ۰۰
  4. مقالیه جالبیه تشکر-بهترین نسخه ای که از COD دیدم از لحاظ مپ
    نسخه ی black ops declassified بود که گزیده ای از بعضی بهترین های BO1 و MW1 رو داره. حالا بگزریم از مشکلات فراوونه آنلاینش…
    ولی من به شخصه از سری COD سه تا رو خیلی خاطره دارم و واقعا دوسشون دارم COD4-COD5-BLACK1 و امیدوارم دوباره امثاله به روز شدشونو ببینم :ps: :-) :ps:

    ۰۰
  5. بعید میدونم هیچ کدومش به واقعیت بپیونده!
    از همه هم مهمتر حل اون داستان لگ و تشخیص شلیک هست و ایجاد یک کمپین درست درمون با شالوده ی نسخه های اولیه و میانی سری!
    هرچند بهترین راه خارج کردنش از انتشار سالانست.

    ۰۰
  6. نمیدونم چرا نویسنده سعی کرده با یکسری انتظارات نا به جا مقاله رو ۱۱ موردی کنه

    در مورد بخش مولتی بگم تقریبا توی نسخه های قبلی مولتی این سری تقریبا یکسان و خشته کننده تر بود اما ت.ی BO3 ساختار این بخش کلا تغییر و پیشرفت زیادی داشت، از وسعت گرفته تا مد های جدید و جالب

    در مورد لگد اصلحه های کنونی هم چون کد ی شوتر آرکید هست و بیشتر ظاهر ران اند گان داره خیلی براش مناسب تره، از ی شوتر آرکید نباید انتظار سیستم شوتینگ BF با اون لگد اصلحه ها رو داشته باشیم

    خیلی بهتر بود برای مقاله انتظاراتی که کلا توی این سری دوست داشتیم ببینیم رو ذکر میکرد(به جز یکی دو مورد)

    ۰۰
  7. همون طور که گفتین، جای یه نقشه کوچیک و جمع و جور در بخش چند نفره خیلی خالیه :۱۸:
    و صد البته اون مورد آخر هم جزو آزار دهنده ترین کارهایی هست که سازنده ها میتونن انجام بدن؛ کلاً چرا با این کارها قصد عرض اندام دارن؟!!! :17:

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر