۱۱ انتظاری که بازیکنها از ندای وظیفه سال ۲۰۱۶ دارند
هرساله ما شاهد انتشار نسخه جدیدی از سری بازیهای افسانهای «ندای وظیفه» (Call Of Duty) از کمپانی بزرگ «اکتیویژن» هستیم. همانطور که میدانید این بازی توسط استودیوهای «تریآرک» (Treyarch)، «اینفینیتی وارد» (Infinity Ward) و «اسلجهمر» (Sledgehammer) بهطور سالانه ساخته میشود. اینبار نوبت به استودیو بسیار حرفهای «اینفینیتی وارد» رسیده است تا هنر خود را در زمینه ادامه این سری ثابت کند. با توجه به کارنامه این استودیو، به احتمال بسیار زیاد در سال ۲۰۱۶ ما شاهد یکی از بازیهای «ندای وظیفه: ارواح ۲» (Call Of Duty: Ghosts 2) و یا «ندای وظیفه: جنگهای مدرن ۴» (Call Of Duty: MW4) خواهیم بود. همانطور که میدانید بازیهای «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» و «ندای وظیفه: جنگهای پیشرفته» نتوانستند در حد و اندازه نسخههای قبلی و جاودانه این سری عمل کنند. همه این موضوعات دست به دست هم دادند تا همه منتظر یک «ندای وظیفه» فوقالعاده که به ریشههای خود باز خواهد گشت و دارای داستان عمیق و گیمپلی جذاب باشد از استودیو «اینفینیتی وارد» باشند. در این مقاله قصد داریم به ۱۱ ویژگی که بازیکنها از نسخه آینده این بازی انتظار دارند بپردازیم. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.
۱۱. داستانی در حد ندای وظیفه:
در بازی «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» ما شاهد یک ایده خوب برای داستان بازی بودیم؛ اما به هر دلیلی، این نسخه نتوانست مانند نسخههای پیشین عمل کند. داستان این بازی در حد و اندازههای این سری نبود و در برخی موارد به راحتی میتوانستیم آن را پیشبینی کنیم. خبری از شخصیتهایی که بتوانند در این سری ماندگار شوند هم در این بازی نبود. نه تنها این نسخه بلکه نسخههای قبلی این بازی هم نتوانستند یک داستان خوب را ارائه دهند. تمامی این موضوعات دست به دست هم دادند تا تمامی طرفداران این سری خواهان یک بخش داستانی قوی باشند. شاید بتوان علت این افت داستانی را پررنگتر شدن بخش چندنفره بازی دانست. درکل اگر «اینفینیتی وارد» میخواهد موفقیتهای گذشته خود را تکرار کند حتما باید یک بازی با داستان غنی را با شخصیتهایی که بتوانند جای کسانی مثل «سواپ مکتاویش» و یا «کاپیتان پرایس» را پر کنند، منتشر کند. هرچند چنین چیزی بعید به نظر میرسد!
۱۰. بهبود بخش چندنفره بازی
تقریبا تمامی طرفداران این بازی خواستار بهبود بخش چندنفره بازی هستند. هرچند بخش چندنفره سری بازیهای «نداری وظیفه» همیشه یکی از بهترینها بوده است ولی در این چند وقت هم از لحاظ سختافزاری و هم نوع مسابقات، این بخش مقداری نخنما و تکراری شده است. در سرورهای بازی گاهی شاهد لگهای عجیب و غریب به همراه باگهای آزاردهنده هستیم. یکی از چیزهای که بسیار آزار دهنده است آن است که در حالی که شما در تلاش برای آپدیت و بهتر مبارزه کردن هستید، تعدادی از افراد در نقاط مختلف نقشه بازی کمپ کرده و به راحتی شما را میزنند که قطعا نباید چنین باشد. امیدواریم «اینفینیتی وارد» بتواند بخش چندنفره بهتر و بهینهتری را برای عنوان خود ارائه دهد.
۹. بهبود حالت تقسیم صفحه نمایش (Split Screen):
با توجه به افتضاح «هیلو ۵: نگهبانان» (Halo 5: Guardians) در این بخش، تنها امید دوستداران این ویژگی به نسخه بعدی «ندای وظیفه» است. شایان به ذکر است که این قابلیت در بازی «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» نیز وجود داشت. این قابلیت به بازیکنها اجازه میدهد با دوستان خود بخشهای آفلاین و آنلاین را به صورت مشترک در یک مانیتور اجرا کنند. درکل، به نظر میرسد «اکتیویژن» از همان فرمول قدیمی خود برای این بخش استفاده خواهد کرد. بهطوری که صفحه به دو قسمت مساوی تقسیم خواهد شد و در کنار آن یک نوار سیاهرنگ تشکیل میشود که اگر در یک صفحه نمایش بزرگ مشغول انجام بازی باشید باعث عصبانیت و آزار شما خواهد شد. کیفیت بافتها در مقایسه با بخش تکنفره کاهش پیدا خواهد کرد، شاهد افت فریم شدیدی خواهید بود، نمیتواند متنهای زیرنویس را بخوانید (کیفیت بد آنها) و احتمال کرش بازی بسیار بالا است. همه این مشکلات باید توسط استودیو «اینفینیتی وارد» حل شود تا بازیکنها شاهد یک تقسیم صفحه نمایش خوب باشند.
۸. شخصیسازی کامل کاراکترهای بخش چندنفره:
درحال حاضر خیلی از طرفداران سری بازیهای «ندای وظیفه» خواستار بازی کردن در نقش یک زن در بخش چندنفره بازی هستند. این موضوع نیز سازندگان این سری را وادار میکند تا در قسمت ساخت کاراکتر برای بخش چندنفره، اختیارات و آزادی زیادی به بازیکنان بدهند. اگر بخواهیم از دید دیگری به این قضیه نگاه کنیم، باید قبول کرد دیدن افراد یکسان و شبیه به هم در نقشههای چندنفره خسته کننده شده است. همچنین دیگر بازیها هم دارند این قابلیت را به بازیهای خود اضافه میکنند و اکتیویژن هم قطعا نمیخواهد از رقیبان خود عقب بماند. این ویژگی میتواند جذابیت خاصی به بازی بدهد. حال باید دید آیا «اینفینیتی وارد» این قابلیت را به بازی خود اضافه خواهد کرد یا خیر؟
۷. موتور بازیسازی جدید با گرافیک بهتر:
شاید گرافیک سری بازیهای «ندای وظیفه» در حال حاضر در حد قابل قبولی باشند؛ ولی از بازی «ندای وظیفه: ارواح» به بعد شاهد یک گرافیک کسل کننده بدون کوچکترین رشد گرافیکی بودهایم که میتواند یک امتیاز منفی برای بازی بزرگی مانند «ندای وظیفه» محسوب شود. خصوصا در بخش تکنفره «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» گرافیکهایی که در تصاویر فوقالعاده زیبا به نظر میرسید، در بعضی مواقع از زمین تا آسمان با واقعیت فرق داشت و ما شاهد یک گرافیک بسیار عجیب و زشت در بازی بودیم؛ البته در بخش چندنفره بازی شاهد یک گرافیک خوب و قابل قبول نیز بودیم. با توجه به اینکه این بازی یک بازی بسیار سریع است و مکس کردن و ایستادن در آن معنی ندارد، پردازش دیر بافتها قطعا یک امتیاز منفی محسوب خواهد شد که در عملیات سری ۳ در بعضی مواقع شاهد این موضوع بودیم. در این زمینه از «اینفینیتی وارد» به دلیل سابقه خود انتظار یک بازی با گرافیک فوقالعاده با استفاده از نسخه بهبود یافته موتور بازیسازی IW را داریم.
۶. اضافه شدن قابلیتها و نقشههای جدید به بخش چندنفره:
در نسخه «ندای وظیفه: جنگهای پیشرفته» (Call Of Duty: Advanced Warfare) با اضافه شدن «اگزو سوییت» (Exo Suit) گیمپلی بازی پیشرفت قابل توجهی داشت و شما میتوانستید به راحتی پرشهای بلند داشته باشید و یا پرواز کنید! با وجود اینکه در «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» شاهد چنین تغییر بزرگی نبودیم؛ اما قابلیت «دویدن بر روی دیوار» (Wall Running) توانست مقداری بخش چندنفره بازی بهبود ببخشد. هرچند این قابلیت چندان کارآمد نبود و دارای مشکلاتی بود. یکی از انتظاراتی که طرفداران این سری از «اینفینیتی وارد» دارند، اضافه شدن یک یا چند قابلیت کارآمد و جذاب به بخش چندنفره و همچنین تکنفره بازی است.
ادامه مطلب در صفحه بعد
۵. عدم وجود موارد کماهمیت در بخش تکنفره:
در دو نسخه قبلی از سری بازیهای «ندای وظیفه» شاهد پیشرفتهای خوبی در بخش چندنفره بازی بودهایم؛ ولی به همین مقدار هم موارد کماهمیت به بخش تکنفره بازی اضافه شده است و داستان بازی را مبتدیانه و سطحی نشان داده است. شاید بتوان قابلیتهای «اگزو سوییت» و «وال رانینگ» را از این موارد جدا کرد. همچنین این قابلیتها موجب عدم بهینه بودن بازی و حجیم بودن آن شدهاند که برای بازیکنان اصلا خوب نیست. در کل امیدواریم استودیو بازیسازی «اینفینیتی وارد» قابیلتهای کماهمیت را از بازی حذف کند و یک بازی بهینه با داستان و گیمپلی غنی را عرضه کند.
۴. بهبود سیستم تشخیص ضربه و لگ
در این چند ساله ما شاهد تلاش شرکت «اکتیویژن» در این زمینه بودهایم. در دو نسخه قبلی این سری بازی به روشنی شاهد تلاش سازندگان این بازی برای آنکه تمامی افراد از تمامی نقاط جهان بتواند بدون کوچکترین تاخیری بازی کنند و لذت ببرند بودهایم. البته موضوع تاخیر و لگ ممکن است گاهی هم خوب باشد. کسانی که دارای تاخیر کمتری هستند میتوانند از بازی خود لذت ببرند و بدون کوچکترین تاخیری به رقابت با دیگران بپردازند؛ ولی بازیکنانی که دارای تاخیر هستند میتوانند ناگهان به مکان خاصی بروند و یا ناگهان چند نفر را بهصورت همزمان بکشند که این موضوع بستگی به شانس بازیباز دارد.
بعد از موضوع تاخیر به بحث تشخیص ضربه میرسیم؛ شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که با زدن تیرهای فراوان به حریف خود منتظر کشته شدن آن باشید اما چنین اتفاقی نمیافتد و او زنده میماند و در جایی دیگر شما تنها با خوردن یک تیر کشته میشوید. این یکی از باگهای بخش چندنفره اکثر بازیها است که البته بسیار هم آزادهنده است. امیدواریم استودیو بازیسازی «اینفینیتی وارد» بتواند در بازی خود این مشکلات را به حداقل برساند.
۳. اضافه شدن یک نقشه کوچک به بخش چندنفره:
تمامی کسانی که بخش چندنفره سریبازی های «ندای وظیفه» را انجام دادهاند حداقل یکبار هم که شده خواستار اضافه شدن یک نقشه کوچک به بازی بودهاند تا بتوانند لذت بیشتری از درگیریها ببرند. همانطور که میدانید در بازیهای «جنگهای مدرن» شاهد نقشههای کوچک بسیار خوب و به یادماندنی بودهایم. بنابراین بعید نیست شاهد بازسازی تعدادی از این نقشهها و اضافه شدن آنها به نسخه بعدی سری بازیهای «ندای وظیفه» باشیم. البته نباید نقشههای فوقالعاده سری بازیهای «عملیات سری» را از یاد ببریم؛ ولی در کل نمیتوان نقشههای کوچک آن را با استانداردهایی که «جنگهای مدرن» مطرح کرد مقایسه کرد.
۲. اضافه شدن قابلیت فری-ران (Freerun):
یکی از عجیبترین ویژگیهای افزوده شده به بازی «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» وجود قابلیت فری-ران در آن بود. این قابلیت را قبلا در بازی «لبه آیینه» (Mirror Edge) دیده بودیم. در این قابلیت، بازیکن باید سعی کند از موانع با استفاده از امکانات و پیشرانههای خود عبور کند که بسیار جذاب به نظر میرسد. در بازی «عملیات سری ۳» این بخش بسیار جذاب بود؛ تنها ایرادی که میتوانستیم به آن بگیریم کوتاه بودن آن بود. این قابلیت در بخش چندنفره هم وجود داشت و شما میتوانستید با دیگر بازیکنان یا ساعت برنامهریزی شده بازی، مسابقه دهید. با وجود اینکه این قابلیت در «عملیات سری ۳» برای اولین بار پیادهسازی شد، ولی بسیار خوب عمل کرد. از «اینفینیتی وارد» انتظار میرود این قابلیت را با مقداری بهینهسازی و زمان بیشتر در بازی خود بگنجاند.
۱. عدم وجود نقشههای اختصاصی برای کسانی که بازی را پیشخرید کردهاند:
تقریبا تمامی شرکتها برای کسانی که بازیهای آنان را پیشخرید میکنند امکانات ویژهای قرار میدهند. یکی از این امکانات که در سری بازیهای «ندای وظیفه» بسیار متداول است، اعطای نقشههای اختصاصی برای کسانی که بازی را پیشخرید کردهاند است. برای مثال کمپانی اکتیویژن اعلام کرد هرکس بازی «ندای وظیفه: عملیات سری ۳» را پیشخرید کند، به آن یک نسخه از نقشه «ناک تاون ۲۰۶۵» (Nuketown) را اعطا خواهد کرد. در کل این نوع کسب و کار مقداری برای شرکت بزرگی مانند اکتیویژن عجیب است. شاید عصبی شدن کاربران بریتانیا از این کمپانی بتواند راه حل این موضوع باشد. در کل امیدواریم استودیو بازیسازی «اینفینیتی وارد» ترفندی اینچنینی را برای فروش بیشتر بازی خود نزند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
من به شخصه از سری بازی های جنگ با جنگ افزار قدیمی بیشتر خوشم میاد و من هنوز منتظر بازی مثل MW2 هستم واقعا بینظیر بود .
آخ که حرف دلم رو زدی
کلا دیگه منتشر نشه بهتره
کالاف دیگه بازی نیست عملا شده یه شبیه ساز واسه درآمد زایی!
بهتر که کلا دیگه منتشر نشه
اکیتویژن رو یه چیزی مثل دستینی سرمایه گذاری و شیر دوشی کنه خیلی بهتره
البته بعیده جمع شه جدیدا هم که شده ۳ تا استدیو :lol: اسلید هم اضافه شد :lol:
خداییش با خودش چی فکر میکنه انقدر اعتماد نفس داره هیچ تغییری نمیدن تو بازی یه کمپین ۵ ساعته بایه مولتی پر از مشکل با یه مود زامبیم برای پول بیشتر تهش!
بازم صد رحمت به EA که درسته سیاستاش غلطین (نمونش ۵۰ دلاری بودن سیزن پس استار وارز!) ولی خب هم استدیو های فوق العاده ایی داره هم همه چیش رو برنامه ریزیه و معمولا دستو باز میزاره
ولی خب در عوضش اس هول بازیش به ما میرسه و جیب مارو خالی میکنه!
ولی اکتیوژن چند سال پیش کجا و الان کجا؟ واقعا این همون اکتویژنیه که ۵ نفر براش زحمت کشیدن تا بیارنش بالا؟
واقعا فقط میشه به حالش تاسف خورد
یکی به حال این یکی به حالیه یوبی سافت که البته یوبی خیلی بدتره! تازه اکتیویژن عادت خاصی به هایپ نداره ولی یوبی که ماشالا خواهر مادر هایپو یکی کرده :lol:
من که انتظار دارم یکی دوسالی نیاد کلا یکم دلم واسش تنگ بشه :۲۳:
مقاله ی بدی نبود.
ولی خب بعضی بند ها یکم بی معنی بودن.
از جمله اضافه شدن نقشه ی کوچک در بخش چند نفره. خودتون بالاترش گفتین این که یکی کمپ کنه و شما رو بکشه خیلی اذیت میکنه و امیدواریم تو نسخه های بعدی دیگه مپ ها اینقدری کوچیک نباشه که بشه کمپ کرد. بعد خودتون در ادامه آرزوی نقشه ی کوچک کردین.
و دوباره خواهان اضافه شدن قابلیت های جدید به بازی شدین و در ادامه گفتین موارد کم اهمیت رو حذف کنن. (یعنی رداخت بیشتر به اصل)
خلاصه اگه قرار بود قضیه ای چیزی اثبات کنین بهتره بذارینش کنار. چون مدام به تناقض بر میخورین. :۲۴:
–
در ضمن کد یه اشتباه بزرگ کرد و اونم پرداختن بیش از حد به آینده ی دور بود. تنها با برگشتن به زمان حال میتونه محبوبیت قدیمش رو به دست بیاره…
دوست عزیز در مورد حرف شما فک کنم برداشت اشتباهی کردین. ما گفتیم اینفینیتی وارد کارایی کنه که کمپرا تو بازی کمتر بشن. این موضوع میتونه به شکل های مختلفی باشه. مثلا جوری نقشه هارو طراحی کنه که جایه کمپ نداشته باشه یا کمپر هارو بن کنه و …
ولی نقشه کوچک کاملا تفاوت داره با این چیزی که در بند بالا گفته شد
من عذر خواهی میکنم اشتباه پس برداشت کردم !
ولی آخه به صورت خودکار وقتی مپ کوچیک بشه کمپ کردن هم راحت تر میشه و هم به صرفه تر. بنابر این تو مپ کوچیک همه کمپ میکنن…
یک درخواست یا نسازید یا مثل بچه خوب Call of Duty بسازید نه استاروارز :۲۳: :۲۳:
خیلی دیگه تخیلی شده کجاس اون شکوه CoD World at War
کو اون گریه هایی که سر مکتاویش کردیم
کو اون شخصیت پردازی های دیوانه وار
دیگه مسخره اش رو در آوردند :۲۳:
کاملا با شما موافقم .
مقالیه جالبیه تشکر-بهترین نسخه ای که از COD دیدم از لحاظ مپ :ps:
نسخه ی black ops declassified بود که گزیده ای از بعضی بهترین های BO1 و MW1 رو داره. حالا بگزریم از مشکلات فراوونه آنلاینش…
ولی من به شخصه از سری COD سه تا رو خیلی خاطره دارم و واقعا دوسشون دارم COD4-COD5-BLACK1 و امیدوارم دوباره امثاله به روز شدشونو ببینم :ps:
بعید میدونم هیچ کدومش به واقعیت بپیونده!
از همه هم مهمتر حل اون داستان لگ و تشخیص شلیک هست و ایجاد یک کمپین درست درمون با شالوده ی نسخه های اولیه و میانی سری!
هرچند بهترین راه خارج کردنش از انتشار سالانست.
من تنها انتظاری که از Call of Duty دارم اینه که دیگه ساخته نشه :۲۴:
نمیدونم چرا نویسنده سعی کرده با یکسری انتظارات نا به جا مقاله رو ۱۱ موردی کنه
در مورد بخش مولتی بگم تقریبا توی نسخه های قبلی مولتی این سری تقریبا یکسان و خشته کننده تر بود اما ت.ی BO3 ساختار این بخش کلا تغییر و پیشرفت زیادی داشت، از وسعت گرفته تا مد های جدید و جالب
در مورد لگد اصلحه های کنونی هم چون کد ی شوتر آرکید هست و بیشتر ظاهر ران اند گان داره خیلی براش مناسب تره، از ی شوتر آرکید نباید انتظار سیستم شوتینگ BF با اون لگد اصلحه ها رو داشته باشیم
خیلی بهتر بود برای مقاله انتظاراتی که کلا توی این سری دوست داشتیم ببینیم رو ذکر میکرد(به جز یکی دو مورد)
دوست عزیز این مقاله ترجمه شده است و نظر خود نویسنده پس نمیتونید به نویسنده ایراد بگیرید.
در ضمن اصلحه نیست اسلحه است
در مورد BLACK3 و بهتر شدن مولتیش موافقم کاملا.
همون طور که گفتین، جای یه نقشه کوچیک و جمع و جور در بخش چند نفره خیلی خالیه :۱۸:
و صد البته اون مورد آخر هم جزو آزار دهنده ترین کارهایی هست که سازنده ها میتونن انجام بدن؛ کلاً چرا با این کارها قصد عرض اندام دارن؟!!!
دیدگاه :*: