پیش نمایش Metal Gear Solid V: The Phantom Pain | در میان شعله‌های انتقام

m توسط m
در ۱۳۹۳/۰۵/۰۹ , 19:50:57
metal gear solid, Metal Gear Solid V, Metal Gear Solid V The Phantom Pain, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, MGS V, متال گیر سالید

از تجربه‌ی نابی که Ground Zeroes به ما هدیه داد، حالا عطشی که برای The Phantom Pain به وجود آمده هیچ جوره نمی‌خوابد. با پیش نمایش Metal Gear Solid V: The Phantom Pain همراه دنیای بازی باشید.

پیش نمایش Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
در میان شعله‌های انتقام

متال گیر وارد فاز نهایی خود می‌شود

“فقط این نیست… کل دنیا می‌خواد تو بمیری. باید با میلر به ما ملحق بشی و ارتش سابقت رو دوباره از نو بسازی. قدم اول اینه که میلر نجات پیدا کنه، تو افغانستانه.”

پس از تجربه‌ی نابی که Ground Zeroes به ما هدیه داد، حالا عطشی که برای The Phantom Pain به وجود آمده هیچ جوره نمی‌خوابد و طعم شیرینش هم‌چنان حس می‌شود؛ طعم شیرینی به سبک متال گیر و شیوه‌ی مبدل شدن به جاه‌طلبانه‌ترین بازی تاریخ. پس از گذشت یک سال از آخرین نمایش The Phantom Pain تریلر پنج دقیقه‌ای بازی در E3 امسال همان چیزی بود که این عطش را می‌خواباند هر چند که ما بیشتر تشنه‌ی این چشمه شده‌ایم.

“حالا تو مبدل شدی به یک اسطوره، افسانه‌ای برای کسانی که زندگی‌شون رو توی میدان نبرد بنا کردند؛ برای همینه که زمام این ماموریت رو شخصا باید به عهده بگیری و این همون چیزیه که کاز می‌خواد. افغانستان کشور بزرگیه… انتظار دارم تا وقتی که برای اقدام بعدی خودتو آماده می‌کنی کار با اون دوربین رو هم یاد بگیری.”

“حالا برو… بذار اون اسطوره به زندگی برگرده.”

metal gear solid, Metal Gear Solid V, Metal Gear Solid V The Phantom Pain, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, MGS V, متال گیر سالید
Now go, Let the legend come back to life…

این مکالمه‌ی کوتاه مربوط به نمایش بازی در E3 2013 و در ابتدای کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت بود. روولور آسلات (Revolver Ocelot) این حرف‌ها را خطاب به بیگ‌باسی می‌زند که حالا در اولین ماموریتش پس از بیرون آمدن از کما پس از ۹ سال بوده. کازوهیرو حالا در افعانستان اسیر شده و ظاهرا مدت زیادی را هم در اسارت به سر برده است. در نمایش گیم‌پلی اخیر بازی (تریلر ۳۰ دقیقه‌ای که توسط کوجیما منتشر شد) چند جمله‌ای به این مکالمه اضافه شده که آن را حماسی‌تر از پیش می‌کند.

“در بهترین شرایط تو ۳ روز وقت داری… اگه این ماموریت با شکست مواجه بشه، کله پا شدن ما هم حتمیه.”

“دلش برای این تنگ میشه و تو تنها کسی هستی که می‌تونی اینو بهش برسونی…”

در این جا آسلات به نجات دادن کاز اشاره می‌کند و در قاب بسته‌ای عینک خلبانی معروف کاز را به دست بیگ‌باس می‌سپارد و اشاره به دل تنگ شدن وی نسبت به این عینک می‌کند و این از آن جایی‌ست که این عینک امضای کاز در کل سری متال گیر است.

داستان Ground Zeroes در بهترین نقطه‌ی ممکن به انتهای خط رسید و همین موضوع باعث شد که طرفداران انتظارات خود را از داستان این شماره بالا ببرند از آن جایی که داستان TPP قرار است تلفیقی از عشق، نفرت و انتقام باشد. قرار است بیگ‌باس به کلی از نظر رفتاری تغییر کرده و لحظاتی حماسی را در بازی رقم بزند. از طرفی این داستان به گفته‌ی خود کوجیما قرار است بهترین داستانی باشد که او از این سری به تحریر در آورده است.

“بله. داستان Metal Gear Solid V بهترین داستانی است که من تا به حال نوشته‌ام و تم حماسی بازی هم‌چنان خود را حفظ کرده است و به بهترین نحو ممکن پیاده شده تا به کشش داستان از همه نظر کمک کند. دست مکانیکی بیگ‌باس، از بین رفتن بخشی از حافظه‌ وی و تغییر خلق و خو همگی برای مخاطبان مبهم هستند و همین برای من کفایت می‌کند که داستانی که در حال تحریر آن هستم بهترین در این سری است.”

__ هیدئو کوجیما در مصاحبه با کوتاکو

بیگ‌باس پا در افعانستان گذاشته و تا آن جایی که ما می‌دانیم پس از حادثه‌ی بمب گذاری و نابودی پایگاه مادر، به جز دست راستش بخشی از حافظه‌اش را هم از دست داده است. این موضوع وقتی مشخص می‌شود که آسلات به او می‌گوید که تا ملاقات بعدی کار با دوربین مذکور را کامل یاد بگیرد و این در حالی است که او در Ground Zeroes یک نسخه‌ی هرچند قدیمی‌تر از این دوربین را داشته و کار با آن را باید بلد باشد. پس از مشخص شدن محل زندانی‌شدن کاز، آهنگ فوق‌العاده‌ی Sins of the Father – اثر Donna Burke که با تریلر میکس شده – پخش می‌شود؛ بیگ‌باس سراغ کازوهیرو می‌رود و در حالی او را پیدا می‌کند که به شدت شکنجه شده و اوضاع سر و صورتش کاملا مشخص می‌کند که XOF چه بلایی سرش آورده‌اند.

“کاز، منم… [در جواب بیگ‌باس] اسنیک؟ چرا این قدر طول کشید؟”

__ کاز خطاب به بیگ‌باس

https://dbazi.com/wp-content/uploads/2013/07/MGSV-E3-Trailer-Kaz.jpg

این مکالمه موضوع را واضح‌تر می‌کند که کاز مدت زمان طولانی را در افغانستان اسیر بوده. سکوت بیگ‌باس و سپس گذاشتن عینک کاز روی چشمانش یکی از برترین نکات این تریلر بود. زوج افسانه‌ای در حالی کمپ محل نگه‌داری کاز را ترک می‌کنند که یک خشاب روی سربازان جلوی راهشان خالی می‌شود و بیگ‌باس به کمک بالگرد آسلات از مهلکه می‌گریزد. در سکانس بعدی مرتبط با این موضوع، با یکی از زجرآورترین فکت‌های بازی مواجه می‌شویم؛ کاز در حالی از بالگرد پایین می‌آید که نمی‌تواند به درستی حرکت کند و دستش روی شانه‌های بیگ‌باس است و وقتی دوربین پایین‌تر می‌آید متوجه می‌شویم  کاز در جریان اتفاقات اخیر از ناحیه‌ی دست و پا نقص عضو شده‌ است. یکی از دلایلی که متال گیر سالید همیشه حماسی‌ترین صحنه‌های تاریخ بازی‌های رایانه‌ای را خلق کرده است همین کارگردانی دقیقی است که مو لای درزش نمی‌رود و به همین راحتی هم ممکن است یکی از شخصیت‌های اصلی بازی را از صفحه‌ی داستان ناک-اوت کرده و مخاطب را سر جایش میخ‌کوب کند.

“میهن‌پرستان همه چیز ما رو ازمون گرفتن و ما رو به جهنم فرستادن… جهنمی که داریم بیشتر توش فرو می‌ریم. هر چیزی که از دست دادیم رو برمی‌گردونیم.”

__ کاز خطاب به بیگ‌باس (آخرین ثانیه‌های تریلر)

“کاز، من همین الانش هم یه شیطانم…”

پایان بندی Ground Zeroes و نابود شدن کامل پایگاهی که بیگ‌باس برای آن زحمت بسیاری کشیده بود، حالا تبدیل به بذری برای انتقام جویی از XOF شده است. قرار است میهن پرستان (سایفر) تاوان کاری را که به سر بیگ‌باس، کازوهیرو، افراد و پایگاهش آورده‌اند بدهند و همین موضوع سناریوی بازی را جذاب‌تر جلوه می‌دهد.

V Has Come To

کمی به قبل برگردیم. بیگ‌باس پس از به هوش آمدن از کما با فردی به نام اسماعیل آشنا می‌شود که در این مدت از او پرستاری می‌کرده و حالا هم به او برای بازیابی سلامتی کاملش کمک می‌کند. در خلال این ۹ سال بسیاری از ماهیچه‌های وی دچار گرفتگی شده و برای کهنه سربازی که همیشه میدان جنگ برایش از خانه مقدم‌تر بوده حالا سخت است که تا آخر عمر علیل و نیازمند به کمک دیگران باشد. حالا برای همان اسطوره‌ی دوران جنگ مقدر نیست که روی دو پایش بایستد و باید مثل یک کودک نوپا از تمرین خزیدن روی زمین استفاده کند تا ماهیچه‌هایش جان دوباره بگیرند. بیگ‌باس آرام آرام روی زمین می‌خزد و به سمت آسانسور می‌خزد و ناگهان با کودکی با یک ماسک مواجه می‌شود که بسیار شبیه به سایکو مانتیس ولی از نوع کودکی‌هایش است. کودک آرام از مقابل بیگ‌باس می‌گذرد و ناگهان آسانسور منفجر می‌شود. او سریع به اسماعیل می‌پیوندد تا از راه دیگر از آن محوطه خارج شوند. اسماعیل درخواست یک آمبولانس کرده تا بیگ‌باس را منتقل کنند اما آمبولانس هم درجا در مقابل درب ورودی بیمارستان منفجر می‌شود و دوباره همان پسر بچه‌ با ماسک… به نظر می‌رسد سایکو از کودکی قابلیت کنترل ذهن و انجام کارهای عجیب و غریب را داشته تا جایی که در واپسین لحظات ثانیه به ثانیه به زمان قتل بیگ‌باس نزدیک می‌شود اما آسلات از راه می‌رسد و هر دو با اسب پا به فرار می‌گذارند.

نگاهی کلی به شخصیت‌های اصلی بازی:

[توجه: در صورتی که نسخه‌های اول تا چهارم سری متال گیر سالید را بازی نکرده‌اید به هیچ وجه هوس خواندن این بخش را نکنید.]

  • Big Boss/ Punished, Venom Snake

metal gear solid, Metal Gear Solid V, Metal Gear Solid V The Phantom Pain, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, MGS V, متال گیر سالید

کسی نیست که ادعای گیمر بودن داشته باشد و بیگ‌باس را نشناسد. هیچ گاه نفهمیدیم نام حقیقی‌اش چیست. یک بار به سالید نام خود را جان معرفی کرد و در جایی دیگر جک صدا شد اما هر چه که هست قرار است در TPP او نقش تمام کننده‌ی این سری افسانه‌ای را در یکی از مهم‌ترین دوران زندگی‌اش دارد. اصل پایه‌ی متال گیر بر اساس زندگی بیگ‌باس بنا شد و کوجیما با خلق او می‌خواست نشان دهد که یک نفر چگونه می‌تواند بازیچه‌ی یک مشت آشغال امریکایی شده و کسی را مثل The Boss از میان بردارد که هیچ وقت قصد آسیب رساندن به او را نداشت. سیگاری که بیگ‌باس در واپسین دقایق MGS 4 در کنار محل تدفین بیگ ماما و در کنار فرزند ناخلفش سالید روشن کرد یکی از برترین پایان‌بندی‌های بازی‌های رایانه‌ای را ساخت. بیگ‌باس حالا پس از نه سال به سر بردن در کما و با آهن پاره‌ای در پیشانی‌اش، جای زخم‌های زیادی که برداشته و یک دست مکانیکی می‌خواهد انتقامش را از سران XOF بگیرد.

  • Revolver Ocelot

metal gear solid, Metal Gear Solid V, Metal Gear Solid V The Phantom Pain, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, MGS V, متال گیر سالید

آسلات همیشه نقش یک آدم قالتاق و موذی را در سری متال گیر ایفا کرده و به هیچ کس حتی خودش هم وفادار نبوده. دلیل اصلی کورشدن چشم راست بیگ‌باس همین هفت تیر کذایی رولور بود. او بود که خودش را به عنوان شخصی به اسم آدام در MGS 3 جا زد و بیگ‌باس را فریب داد. در MGS 1 به لیکوئید برای پس گرفتن بقایای جسد بیگ‌باس کمک کرد و متال گیر رکس را راه انداخت و حتی دست چپش را هم در آن زمان از دست داد. حالا بیست و چند سال قبل تر از وقایع اولین متال گیر پا به پای بیگ‌باس و میلر است. دلیل هم پیمان شدن آسلات با این دو باید دیدنی باشد… «افغانستان جای بزرگیه!»

  • Kaz Miller

metal gear solid, Metal Gear Solid V, Metal Gear Solid V The Phantom Pain, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, MGS V, متال گیر سالید

مگر می‌شود حرفی از بیگ‌باس به میان بیاید و  نام کاز ندرخشد؟ وی دو رگه‌ای است که پدرش آمریکایی تبار بوده و با زنی ژاپنی ازدواج کرده که ماحصل این ازدواج کازوهیرو بوده است. کاز در متال گیر ۲ و Peace Walker نیز به عنوان شخصیت جانبی حضور داشت. وی به نوعی پس از سال‌ها لقب مستر میلر را از سالید می‌گیرد. لیکوئید در متال گیر اول صدای کاز را وسیله‌ای برای اهداف شومش و راه‌اندازی متال گیر رکس تقلید می‌کرد و به سالید دستور می‌داد هر چند که بعدا همین آموزش‌های کاز، جان سالید را نجات دادند. وی در TPP دیدیم که حالا از یک کارکشته‌ی نظامی به یک فرد معلول تبدیل شده و باید عصا به دست حرکت کند. در قسمتی از تریلر E3 هم حالش به هم خورد و توسط اورژانس هوایی به مراقبت‌های ویژه انتقال یافت. در بسیاری از تصاویر و تریلرهای TPP کاز همدم اصلی بیگ‌باس شناخته شده است.

  • Skull-Face

metal gear solid, Metal Gear Solid V, Metal Gear Solid V The Phantom Pain, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, MGS V, متال گیر سالید

آنتیاگونیست اصلی بازی و کسی که دلیل تمامی اتفاقات Ground Zeroes و تشکیل  XOF بود. دلیل از بین رفتن پایگاه مادر بیگ‌باس و قطع عضو شدن کاز او بود. حالا هم معلوم نیست چه نقشه‌ای در سر دارد ولی هر چه که هست یکی از کلیدی‌ترین افراد در لیست سیاه Diamond Dogs است. در تریلر پنج دقیقه‌ای E3 او و بیگ‌باس را دیدیم که از یک  SUVپیاده می‌شوند و بعد هم چهار تن از سربازانش به دست رئیس بزرگ به دیار باقی شتافتند. سر کار گذاشتن مخاطب با یک تریلر یعنی همین که فقط از دست کوجیما بر می‌آید.

  • Huey Emerich

metal gear solid, Metal Gear Solid V, Metal Gear Solid V The Phantom Pain, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, MGS V, متال گیر سالید

هیوئی پدر اتاکن که صد البته نقشی که در بازی ایفا می‌کند مشخص نیست. اتاکن را که در متال گیر نخست به یاد دارید؟ حالا چه خطایی از او سر داده که راس‌های اصلی Diamond Dogs همگی در تریلرهای بازی در بخش‌هایی او را شکنجه می‌دادند مشخص نیست ولی احتمالا کسی که به Skull-Face اطلاعات پایگاه مادر بیگ‌باس را ده سال پیش داده هیوئی بوده و ظاهرا همه‌ی این آشوب‌ها زیر سر اوست.

  • Quiet

metal gear solid, Metal Gear Solid V, Metal Gear Solid V The Phantom Pain, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, MGS V, متال گیر سالید

در اولین دیدار Quiet بسیار شبیه به Sniper Wolf به نظر می‌رسد. ولف تک تیرانداز زیبارویی بود که اتاکن هم عاشقش شده بود و آخر هم سالید حسابش را کف دستش گذشت. حالا اولین نکته‌ای که باعث سرازیر شدن سیل انتقادات به کوجیما بود از باب طراحی ظاهری Quiet و طرز پوشش لباسش بود که کوجیما با قاطعیت تمام این مسئله را تمام شده اعلا م کرد. حتی تعداد زیادی از اعضای استودیوی ۳۴۳ مایکروسافت نسبت به پوشش وی شکایت داشتند.  Quiet نمی‌تواند حرف بزند و در بخشی از تریلر نخست بازی توسط میلر در حال شکنجه شدن بوده است.

  • Eli

metal gear solid, Metal Gear Solid V, Metal Gear Solid V The Phantom Pain, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, MGS V, متال گیر سالید

الی کسی است که تنها چندین کات از تریلرهای بازی از وی در دسترس است و بسیاری از گمان زنی‌ها نشان می‌دهند که وی کسی نیست جز تنها فرزند کلون بیگ‌باس که هیچ شباهتی به او ندارد یعنی لیکویئد. در بسیاری از منابع خارجی به این موضوع اشاره شده که خصوصیات رفتاری و ظاهری لیکوئید شباهت زیادی با الی دارد. در بخشی از بازی هم وی را دیدیم که با صندلی به بیگ‌باس حمله ور شد و در نهایت هم نتوانست بر او غالب شود.

  • Those who don’t exist

metal gear solid, Metal Gear Solid V, Metal Gear Solid V The Phantom Pain, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, MGS V, متال گیر سالید

افرادی که ما احتمال می‌دهیم در خط داستانی بازی وجود داشته باشند عبارتند از Psycho Mantis که احتمالا در دوران کودکی به سر می‌برد چنانچه هنگام فرار از بیمارستان به آسلات برای خارج کردن بیگ‌باس کمک می‌کرد ولی این که آن شخص خود سایکو بوده همچنان تایید نشده. لیکوئید که به احتمال زیاد همان Eli است و سالید. از آن جایی که بازی احتمالا اختتامیه‌ای برای متال گیر است، احتمال حضور سالید که آن زمان باید ۱۲ ساله باشد وجود دارد. این فرضیه را هم داریم که آیا رایدن در بازی حضور دارد؟

Burning With Revenge

این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست که سری بازی‌های متال گیر سالید از نظر کامل بودن گیم‌پلی همواره پیشتاز بوده‌اند. شاید به علت محدودیت‌های یک کنسول دستی یک شماره از سری با جزئیات کمتر تهیه و عرضه شده ولی در همان حد فوق‌العاده ظاهر شده و از طرفی شاید پیش‌درآمدی مثل Ground Zeroes از نظر مدت زمان گیم‌پلی و به اتمام سماره از سری با جزئیات کمتر تهیه و عرضه شده ولی در همان حد فوق‌العاده ظاهر شده و از طرفی شای  برای به اتمام رساندن زمانی در حد و اندازه‌ی یک فیلم سینمایی کوتاه بطلبد ولی در جایگاه یک «پیش‌درآمد» بی‌نظیر است.

طی سنوات اخیر تنها یکی دو عنوان توانستند طعم کلاسیک یک بازی مخفی‌کاری را به مخاطبین بچشانند و الباقی تنها نام مخفی‌کاری را یدک می‌کشیدند؛ حداقل برای من این طور جلوه می‌کرد. تا این که امسال با عرضه‌ی GZ بار دیگر توانستم حداقل برای دو-سه ساعت که شده واقعا یک مخفی‌کاری درست و درمان را تجربه کنم. دوباره این که بتوانم کنترل یک مرد افسانه‌ای دوران جنگ را در دست بگیرم و پا به قلمرویی ناشناخته بگذارم و واقعا خودم بازی را پیش ببرم نه این که مثل یک بازی جفنگی یک نقشه‌ی خطی‌وار به آدم بدهند و نهایت تلاش سازندگان برای نشان دادن جلوه‌ی مخفی‌کاری هم این جوری به مخاطب فهمانده شود که «ببین اگه کسی رو بکشی بعد ببیننت اون وقت اوخ میشی!».

metal gear solid, Metal Gear Solid V, Metal Gear Solid V The Phantom Pain, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, MGS V, متال گیر سالید
Afghanistan is a big place…

حالا کوجیما پا را فراتر از این حرف‌ها گذاشته. Ground Zeroes تنها پیش‌درآمدی برای عنوانی با وسعت دویست برابر خودش است و The Phantom Pain قرار است نه تنها داستان انتقام بیگ‌باس را به سرانجام برساند بلکه به احتمال بسیار زیاد اختتامیه‌ای باشکوه برای این سری افسانه‌ای خواهد بود برای همین می‌توان از این موضوع نتیجه گرفت که با بازی چیپی سر و کار نداریم. The Phantom Pain قرار است حماسه‌ی MGS 4 را دوباره تکرار کند.

تریلر ۳۰ دقیقه‌ای که در جریان همایش E3 2014 پخش شد را خیلی‌ها نتوانستند به علت محدودیت‌های اینترنتی ببینند و از طرفی این تریلر چون حجم زیادی داشت و روند آن کند بود در کنفرانس سونی به نمایش در نیامد و کوجیما تنها به پخش تریلر سینماتیک بسنده کرد تا این که دو روز پس از برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی منتشر شد.

این تریلر به نوعی اولین تریلر گیم‌پلی بازی محسوب می‌شود چون نمایش پارسال در واقع حکم مهر تایید TPP را داشت و نه چیز بیشتر و بخش‌هایی از شالوده‌ی گیم‌پلی را با چندین نکته‌ی مهم داستانی و معرفی شخصیت‌های اصلی میکس کرده بودند تا این که به معرفی اصلی‌ترین بخش‌های گیم‌پلی بپردازند.

در دو سه دقیقه‌ای ابتدایی تریلر دیدیم که چگونه کوجیما همان دیالوگ‌های تریلر سال پیش را با جزئیات کامل‌تر و از دیدی دیگر روایت کرد. آسلات و بیگ‌باس در افغانستان سواره و بین طوفان شن. طوفان تمام می‌شود و آسلات قمقمه آب را به بیگ‌باس می‌دهد. این اولین نکته‌ای است که خودنمایی می‌کند. اسنیک هنوز به دست مکانیکی‌‌اش عادت نکر ده و به خاطر همین سعی دوباره و سه باره می‌کند… و جمله‌ی «جای بزرگیه» به نوعی استارتی برای مونولوگ‌های آسلات است. نکته‌ای که بسیار خودنمایی می‌کند، طراحی چهره‌ی آسلات و پیچ و خم‌هایی است که به خودش می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنم تریلر را با کیفیت Full HD دانلود کنید تا به خوبی نحوه‌ی گوشزد کردن اهمیت این عمیات به بیگ‌باس را از چهره‌ی آسلات بخوانید. و ادامه‌ی تریلر تا این که راوی شروع به حرف زدن می‌کند و انصافا هم موشکافانه جزئیات را توضیح می‌دهد.

آسلات به پایگاه مادر باز می‌گردد تا اسنیک را از دور کنترل و راهنمایی کند. در ادامه در مورد این پایگاه به صورت مفصل حرف می‌زنیم که کسانی که Peace Walker را بازی نکرده‌اند هم سر از جزئیات این پایگاه در بیاورند. اولین چیزی که استاد خواسته به ما بفهماند رئال و واقع گرایانه بودن بازی است. در اولین کاتی که طوفان شن در آن گوشه خودنمایی می‌کند و همه در کف گرافیک بازی هستند در یک دم اسب اسنیک  مدفوع می‌کتد و الحق هم خیلی به جا بود! و راوی هم انگار که منتظر این لحظه بوده شروع می‌کند در مورد رئال بودن بازی چیزهایی می‌گوید و بازی ادامه پیدا می‌کند.

metal gear solid, Metal Gear Solid V, Metal Gear Solid V The Phantom Pain, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, MGS V, متال گیر سالید
وقتی متال گیر جهان باز می‌شود… انواع و اقسام وسایل نقلیه در دسترس بیگ‌باس هستند از اسب تا نفربر و بالگرد

حیات وحش افغانستان در این یک دقیقه فاصله‌ی اسب سواری تا رسیدن به مقصد خودنمایی می‌کند تا این که به دو سرباز می‌رسیم که در حال و هوای خود هستند. بیگ‌باس هر دو را مارک کرده و در یک آن یکی از آن‌ها را نقش بر زمین می‌کند. آن یکی سرباز بی نوا تا می‌آید بگردد ببیند چه کسی رفیقش را افقی کرده اسنیک از پشت گیرش می‌اندازد و از او طلب اطلاعات می‌کند. سرباز در مورد محوله‌ی که در یک کانتینر و در حواشی چند صدمتری آن جاست می‌گوید و سپس به کمک سیستم Fulton به همراه دوستش و یک بز ناقابل به پایگاه مادر فرستاده می‌شود. این سیستم اولین نکته‌ای است که در گیم‌پلی TPP خودنمایی می‌کند و استفاده از آن در ادامه‌ی بازی با اغراق همراه می‌شود تا این که کانتینر و حتی یک SUV یک جا به پایگاه مادر ارسال می‌شوند. حالا چند سوال پیش می‌آید. این سربازها که کشته و یا بی‌هوش هستند چه طوری با پرواز یک بالن پر از گاز هلیم شروع به فریاد زدن می‌کنند؟  عجیب‌تر این که چه طور دوستانشان در یک فاصله نسبتا نزدیک صدای این بی‌نواها را نمی‌شنوند! همچنان معتقدم استفاده‌ی مکرر از این سیستم بازی را لوث می‌کند هر چند که استفاده از آن بستگی به شرایط آب و هوایی دارد. یعنی این که احتمال رسیدن این سربازها به پایگاه مادر با یک درصد نشان داده می‌شود و در صورت رسیدن با یک اطلاع رسانی در سمت چپ پایین صفحه، پیام ارسال موفقیت آمیز آن‌ها به مخاطب ابلاغ می‌شود و از طرفی امتیاز GMP به شما می‌دهد.

metal gear solid, Metal Gear Solid V, Metal Gear Solid V The Phantom Pain, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, MGS V, متال گیر سالید
سیستم فالتون این شکلی است؛ از آدم گرفته تا بز و SUV را می‌توان با یک بالن هلیم به پایگاه مادر فرستاد هر چند که کمی توی ذوق آدم می‌زند ولی متال گیر است دیگر! آخر سر هم نقش این بز در پایگاه مادر را نفهمیدیم.

بیگ‌باس حالا می‌تواند به کمک دست مکانیکی‌اش از قابلیت جدیدی به نام Knock استفاده کند به جای این که مثل سم فیشر مدام سوت بزند یا سربازان را صدا کند. در اینجا سربازی را دیدیم که به سمت دیواری رفت که صدای دست بیگ‌باس را شنیده بود و در یک انیمیشن سریع و با زدن R2 سرباز بیچاره مغزش روی دیوار پخش و پلا شد.

امتیاز GMP می‌تواند بعدا در آموزش سربازها و ارتقای پایگاه مادر به کار بیاید. به کمک این امتیازها که در واقع نقش پول را در بازی ایفا می‌کنند می‌توان به کمک سیستم جدیدAirdrop  از پایگاه مادر درخواست مهمات و ادوات نظامی کرد. پس از این راوی در مورد آب و هوای پویای بازی می‌گوید که در این بین نزدیک بود اسنیک را به کشتن دهد. توفان شن و سربازی که سر راه اسب اسنیک ظاهر شد ولی خوشبختانه به سرعت ظاهر شدن فی‌البداهه‌اش به درک واصل شد. حالا اسنیک به بالای پایگاهی رسیده که باید در آن نفوذ کرده و محل زندانی کردن میلر را پیدا کند. حالا وسط روز است و نفوذ به پایگاه کار عقلانی به نظر نمی‌رسد مخصوصا این که نمی‌دانیم به جز افرادی که در محوطه پرسه می‌زنند، چند نفر داخل ساختمان‌های حومه پایگاه هستند. اینجا «سیگار فانتوم» بیگ‌باس به کارش می‌آید. بخشی از ترک Sins of the Father پخش می‌شود و گذشت یک چرخه‌ی بیست و چهار ساعته و iDroid به کمکمان می‌آید تا از مسیر رفت و آمد سربازها و تعدادشان اطمینان حاصل کنیم به خصوص این که سیستم مارک سربازها مثل اسپلینترسل قابلیت این را ندارد که از فواصل دور استفاده شود مگر این که از دوربین استفاده کنید.

در مورد این که چرا اسنیک از سیگار واقعی استفاده نمی‌کند به خصوص این که فرزند خلفش هم علاقه‌ای به سیگارهای آشغال نداشت (رجوع به نسخه‌ی اول متال گیر) فرضیه‌هایی است که می‌گوید سیگار فانتوم هیچ بویی تولید نمی‌کند ولی برعکس سیگار واقعی می‌تواند بو و دود جزئی تولید کند که خطر لو رفتن را افزایش می‌دهد. در ادامه اسنیک درخواست یک جعبه که به نظر Cardboard می‌آید را می‌دهد و بعدا به جعبه‌ای با نشان Diamond Dogs تبدیلش می‌کند و در کسری از ثانیه ناپدیدش می‌کند! احتمال این که در سال ۲۹۸۴ کریس انجلی وجود داشته که اسنیک بخواهد از او برای شعبده بازی تقلید کند صفر است پس لطفا یکی ما را شیرفهم کند که بیگ‌باس جعبه یک و نیم متری را در یک انیمیشن سریع کجایش جا داد!

metal gear solid, Metal Gear Solid V, Metal Gear Solid V The Phantom Pain, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, MGS V, متال گیر سالید
وقتی بیگ‎‌‌باس سیگار فانتومش را روشن می‌کند بازی این شکلی نحوه گذر زمان را نشان می‌دهد.

حالا iDroid و سربازهایی که مارک کردیم به کارمان آمده‌اند تا از جا به جایی شیفت‌ها و تعداد سربازها و مسیر حرکتشان آگاهی پیدا کنیم. در ادامه ویژگی‌هایی مثل غلت خوردن روی زمین و مواردی که در ساختار جعبه‌ی کلاسیک سری متال گیر تغییر کرده بازگو می‌شوند. اسنیک می‌تواند از قسمت بالایی و یا کناره‌های این جعبه طی یک انیمیشن سریع بیرون بپرد و یا حتی سربازان را از داخل جعبه به پایگاه مادر بفرستد.

اسنیک هر جوری که شده به مدارکی که مورد نیاز برای پیدا کردن کاز است می‌رسد و آن‌ها را توسط iDroid اسکن می‌کند. در همین حین بازی چهره‌ی دیگرش را نشان می‌دهد. اسنیک جکی – کسی که همین تریلر را بازی کرده – بیرون از اتاقک می‌اورد تا او را به وسیله‌ی بالن به پایگاه مادر بفرستد که در همین حین چندین نفر محاصره‌اش می‌کنند و این اولین باری است که اکشن بازی وجهه‌ی اصلی‌اش را نمایان می‌کند. بیگ‌باس دست به مسلسل برده و دو تا از سربازها را به آن دنیا می‌فرستد اما دیگر کمی دیر شده و صدای تیراندازی سربازهای بیشتری را به آنجا کشانده است.

هیچ راهی جز فرار وجود ندارد و در یک آن بیگ‌باس با iDroid درخواست یک بالگرد کرده و از طرفی محدوده‌ی پایگاه دشمن را برای یک انفجار مارک می‌کند. سپس می‌بینیم که به کمک یک جیپ به محل فرود بالگرد رفته و در نهایت فرار می‌کند و در حالی که نظاره گر بمب باران شدن پایگاه دشمن است، نیروهای کمکی را می‌بیند که تک تک از راه می‌رستد و این یکی دیگر از نکته‌های قابل تامل در مورد رئال بودن بازیست.

از این جا به بعد راوی با ورود اسنیک به پایگاه مادر در مورد این می‌گوید که این پایکاه برای هر بازیکن به یک شکل متفاوت است و در واقع از همه نظر قابل شخصی سازی است. جکی، بز، SUV و کانتینر قرمز رنگ را می‌بینیم که به سلامت به پایگاه مادر رسیده‌اند و پس از کمی گشت و گذار به بالاترین بخش پایگاه مادر جایی که آسلات هم هست می‌رویم که در یک آن آژیرهای خطر به زنگ در می‌آیند و وضعیت اضطراری اعلام می‌شود تا جایی که بیگ‌باس مجبور به ترک پایگاهش می‌شود. به نظر می‌رسد پایگاه مادر مورد حمله قرار گرفته است.

این چند پاراگراف خلاصه‌ی ۳۰ دقیقه‌ی تریلر گیم‌پلی بازی و البته مهم‌ترین بخش‌های اضافه شده به TPP بود. از این پس به ریزترین جزئیاتی که از گیم‌پلی بازی منتشر شده اشاره می‌کنیم.

In Outer Heaven

همان طور که در Ground Zeroes هم دیدیم نوار سلامتی بیگ‌باس حالا به جای این که با مصرف مواد غذایی پر شود به صورت خودکار پر می‌شود. این موضوع برای طرفداران اصیل سری خبر خوشی نبود که در ادامه کوجیما اعلام کرد که این اتفاق به دلیل جهان باز شدن بازی رخ داده است. برای مثال MGS 4 یک بازی متشکل از چندین Act بوده و پس از اتمام مرحله دوباره خط سلامتی سالید پر می‌شده ولی در TPP همه چیز بدون هیچ گونه توقف ادامه پیدا می‌کند و بازیکن با میلیون‌ها انتخاب در طول روند بازی روبرو می‌شود.

به رئال بودن زمان بازی اشاره کردیم بد نیست بدانید که هر ۲۴ ساعت در بازی معادل ۶ ساعت در دنیای واقعی خواهد بود ولی می‌توان با کمک سیگار فانتوم اسنیک روند گذشت زمان را تندتر کرد که البته باعث می‌شود خیلی از برنامه‌ها در پایگاه مادر با مشکل روبرو شوند و باید برنامه‌ریزی دقیقی برای زمان بندی خود در بازی داشته باشید.

تعداد زیادی وسیله نقلیه در بازی گنجانده شده است که از جمله آن‌های می‌توان به اسب، نفربر، جیپ و حتی تانک اشاره کرد. بالگرد پایگاه مادر نیز در این بین وسیله‌ی جا به جایی میان فواصل طولانی است. هر چند که فقط می‌تواند در برخی از قسمت‌های نقشه فرود کند.

حرف کشیدن از سربازها کاملا متفاوت شده. در Ground Zeroes این سیستم بسیار ساده‌تر و خلاصه پیاده شده بود در حالی که در TPP می‌توانید از بین چندین سوال یکی را برای پرسش از سرباز انتخاب کنید.

metal gear solid, Metal Gear Solid V, Metal Gear Solid V The Phantom Pain, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, MGS V, متال گیر سالید
نمایی از مبارزات تن به تن یا CQC

سیستم مبارزات CQC حالا بسیار گسترده‌تر شده. نبردهای تن به تن حالا شکل دیگری به خود گرفته‌اند و از طرفی هوش مصنوعی دشمنان دیگر اجازه نمی‌دهد که هوس جیمز باند بازی به سرتان بزند و باید شش دانگ حواستان را حمع این کنید که یک دفعه با یک سرباز تا خرخره مسلح روبرو نشوید. ممکن است یک سرباز را جا انداخته و مارک نکرده باشید یا این که مثل تریلر E3 از وسط طوفان شن یک سرباز جلوی پای اسب بیگ‌باس سبز شود.

کات سین‌های بازی بسیار کمتر شده‌اند و بازی ماهیت بازی‌های ژاپنی را که بعضا مثل MGR: Revengeance همچنان دارند، ندارد. بعضا در رایزینگ یک کات سین تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشید و دیالوگ‌ها مخاطب را کلافه می‌کرد ولی در TPP حتی کدک هم حذف شده که بازی هر چه بیشتر واقع‌گرایانه و پویا باشد و یک لحظه هم از فاز بازی بیرون نیایید.

سیستم انتخاب سلاح ظاهرا قرار است شبیه Grand Theft Auto V و یا RDR: Redemption طراحی شود به صورت این که یک منوی دایره وار متشکل از تمامی سلاح‌ها و ادوات باز می‌شود تا این که بدون توقف چند ثانیه‌ای و خارج شدن از جو بازی سلاح مورد نظر را انتخاب کنید.

Men Become Demons

بازی از نظر گرافیکی و بصری به معنای واقعی کلمه یک بلاک باستر نسل هشتمی است. کوجیما در تریلر TPP که سنگ تمام گذاشت و از همه نظر گرافیک را به رخ همه‌ی مدعیان نسل هشتمی کشید. کافیست نگاهی به طوفان شنی که هنگام اتمام صحبت‌های آسلات و بیگ‌باس به پا می‌شود بیندازید تا به کلی رستگار شوید.

از طرفی طراحی چهره‌ها که با فناوری موشن کپچر انجام شده است، به واقع گرایانه تر شدنشان هنگام صحبت کردن و Gestureها کمک می‌کند. یک بار عرض کردم دوباره هم می‌گویم. فقط به چهره‌ی آسلات هنگامی که به بیگ‌باس در مورد اهمیت ماموریت افغانستان توضیح می‌دهد دقت کنید تا به قدری جزئیات و ریزه کاری ببیند که معنای واقعی نسل هشتم را درک کنید.

با این که FOX Engine موتوری نیست که برای نسل بعد هم بهینه شده باشد ولی از همه نظر به واقع گرایانه بودن اکوسیستم و طراحی چهره‌ها کمک کرده. همان طور که در جریان هستید بازی ابتدا برای نسل هفتم کنسول‌ها تایید شده بود و سپس نسخه‌های نسل هشتمی بازی تایید شد. تریلر ۳۰ دقیقه‌ای بازی با وضوح ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شد.

https://dbazi.com/wp-content/uploads/2014/06/original-8.jpg
نمایی از پایگاه مادر. جزئیات غوغا می‌کنند.

تروی بیکر پایش به مجموعه‌ی متال گیر هم باز شد و این آقای صدا قرار است پس از صدای جوئل و جوکر سراغ صداپیشگی رولور آسلات برود. صداپیشه‌ی بیگ‌باس هم که نیازی به معرفی نیست. کیفر ساترلند یا همان جک باوئر خودمان در سریال ۲۴ جای دیوید هیتر صداپیشه‌ی کارکشته‌ی قدیم اسنیک را پر کرده است.

اهنگ‌سازی بازی بر عهده‌ی Harry Gregson Williams که همه‌ی هواداران متال گیر معرف حضورش هستند و بارها کارهای حماسی‌اش را به خصوص در MGS 4 شنیده‌ایم. متال گیر است و آقای Williams!

در نهایت می‌توان گفت که The Phantom Pain یکی از مدعیان سرسخت در میان بازی‌های نسل هشتمی است و کوجیما بارها گفته که با انتشار TPP هم Metal Gear Solid V در دو بخش تکمیل می‌شود و هم این که این بازی به احتمال فراوان آخرین متال گیری است که او می‌سازد. بیگ‌باس حالا از همیشه ساکت‌تر شده و به قولش خودش حالا یک شیطان است. شیطانی که یک هدف دارد و هدفش فرونشان شعله‌های انتقامی است که وجودش را فرا گرفته‌اند.

The Phantom Pain همچنان تاریخ انتشار مشخصی ندارد ولی یحتمل در سال ۲۰۱۵ عرضه می‌شود. بر خلاف Ground Zeroes این نسخه برای رایانه‌های شخصی هم پورت می‌شود اما انتشار آن در اولویت کارها نیست. خود را برای انتشار یکی از مدعیان بازی سال آماده کنید.

ترجمه، گردآوری و تنظیم: مسعود تیموری


74 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. [توجه: در صورتی که نسخه‌های اول تا چهارم سری متال گیر سالید را بازی نکرده‌اید به هیچ وجه هوس خواندن این بخش را نکنید.] سلام اخه کدوم ادمی میگه من گیمرم بعد سری اول تا چهارم متال گیرد بازی نکرده باشه؟ همچین گیمری هست؟ :!:

    ۰۰
  2. ببخشید دوستان من هیچ کدوم از نسخه های بازی متال گیر را تجربه نکردم و از داستان هم اطلاعات خیلی کمی دارم و یک سوالی برام پیش اومده این نسخه داستانش حول چه زمان و تاریخی رخ میدهد ؟

    ۰۰
  3. با سلام خدمت اقای تیموری عزیز ضمن تشکر از مقاله خوبتان
    لطفاً در مورد قسمت های قبل سری متال گیر بویژه معرفی تفاوت های بین اسنیک ، سالید اسنیک ، لیکوید اسنیک،لیکویدوس اسنیک،بیگ باس و … مقاله ای مشابه به این را برای آشنایی هرچه بهتر گیمر ها در سایت قرار دهید باتشکر فراوان

    ۰۰
    1. بیگ باس پدر سالد، لیکویید و سالدوس اسنیک هستش.
      داستانش هم خودش شش تا رمان جا میگیره!! به مقالات مرتبط که در اینترنت هستش مراجعه کنید فک کنم بهتر باشه.
      اگرم نخواستید به این افرادی که می نویسم و حضور ذهن دارم مراجعه کنید:
      Project siren
      KAZ Miller
      I AM ALONE
      GENERAL AMIN (اگه اشتباه نوشتم معذرت! )
      SEPHIROTH
      و خودم

      ۰۰
    2. یک سری برنامه دارم که کار یک نفره نیست، دو سه نفر رو می‌طلبه. در مورد پدر و پسران افسانه‌ای مبین اشاره کرد هر چند که من لیکوئیدوس رو تا حالا نشنیدم به والله!

      ۰۰
    3. لیکوییدوس!! =))))))))))))
      فک کنم میخواسته بگه سالدوس اشتباهی لیکوییدوس رو نوشته!! :lol:
      فک کنم اسم کلون چهارم بوده باشه! :lol:
      —————–
      جبرعیل@
      :X همینجوری الکی نوشتم :D
      —————–
      برنامه دارین؟ چه خوب بشدت منتظرم!! :X
      در رابطه با باس اگه خواستین بنویسین بنده خودم یه مقاله اماده کرده بودم که ترجمه، جمع اوری شده و تهیه ی تنظیمش با خودم بود.اگه در این رابطه می خواستین میتونم کمکتون کنم.البته خیلی طولانیه پسمناسب فک نکنم باشه.( خام هستش )
      بهر حال اینجا اساتید زیادی هستند پس فک نکنم چندان سخت باشه.
      هرچند بهتره بزارین بعد درست شدن سایت

      ۰۰
  4. به به برادر مسعود !
    عالی بود ، کامل و مخصوصا اون قسمت توضیح درباره شخصیت ها خیلی خوب بود
    نه ، خوشم اومد :D

    ۰۰
  5. راجع به دو تا کارکتر که تو پریویو بهشون اشاره شده:
    اول سایکو منتیس، که شک نکنین خودشه، وقتی‌ ولگین باشه، لهجه دکتر هم اونجوری باشه، یعنی‌ بیمارستان جایی‌ نیست جز یکی‌ از کشورای جماهیر شوروی، سایکو هم که همون سالها دهکدشون رو آتیش زده آوردنش برا تحقیقات بیشتر به احتمال زیاد که بعد هم میره kgb
    دومی‌ هم اسماعیل که اصلا نباید دست کمش گرفت، اگه یادتون باشه اولین بار تو تریلر فانتوم پین (بیمارستان) با اون صورت باندپیچی میاد و نکته عجیبش ویس اکتورشه که با اسنیک یعنی‌ ساترلند یکیه! حالا که چی‌؟
    شباهت‌های اون تریلر به رمان موبی دیک رو دیگه همه میدونن، مثل درد فانتوم، یا اون وال بزرگ آخر تریلر، موبی دیک استدیو, اما یه شباهت دیگه همین اسماعیله که تو رمان نقش نریتور رو داره که تا وسط‌های کتاب مخاطب فکر میکنه مین کارکتر یا همون کاپتان اهب هست، حالا بذار اینو کنار اسماعیل mgs و کارکتر اصلیش big boss که صدا گذار جفت‌شون یه نفره و کوجی چی‌ تو سرشه!

    ۰۰
    1. در مورد اسماعیل، کامنت بالا هم اشاره کردم که حدس قوی زده میشه همون MED باشه که گروند زیرو تو هلیکوپتر اون بمب رو از بدن پاز خارج کرد!
      اگه تو همون موقع اگه توجه کرده باشید صدای MED هم همون صدای کیفر ساترلند هست که کمی بم تر و دستکاری شده!
      حالا اگه این فرض رو قبول کنیم …
      چرا صورتش باند پیچی شده؟ چون تو هلیکوپتر به موج انفجاز (بمب داخل بدن پاز) نسبت به بقیه نزدیک تر بود و صورتش آسیب میبینه!

      ۰۰
    2. شنیده بودم اینو
      اما خودم کات سین آخر رو دیدم صداشون خیلی‌ فرق داره، تو تریلر pp اصلا تابلوه ساترلنده، یه چیزی هم که هست تو اون کات سین خیلی‌ سعی‌ شده چهره طرف رو نشون نده که میتونه شک برانگیز باشه.
      حالا تئوری ملتو داشته باش:
      بعد از سقوط هلی اسماعیل مرده یا ارزش زنده بودن نداشته و با استفاده از اعضاش big boss رو جم و جور کردن (اون‌قدر عضو به این بشر دونیت شده تو کل تاریخ اهدای عضو نشده :D)، اثباتش اینکه تو تریلر چشم سالم bigboss سبزه در صورتی‌ که می‌دونیم آبی بوده، حالا میگن این چشم بعد پیوند با صاحاب اصلیش یعنی‌ اسماعیل ارتباط معنوی متامورفی یا هر چی‌ :?: :D پیدا کرده و کلا این شخصیت تو بیمارستان حاصل توهمات bigboss و وجود خارجی‌ نداره و به صورت ضمیر ناخود آگاه کمکش میکنه فرار کنه، دلیل یک صدایی بودنشون هم همینه. حتا تو تریلر یکم دقت کنی‌ یه جاهایی‌ تو دید سربازها هست اما واکنشی بش نشون نمیدن ولی‌ big boss مثلا اون لحظه زیر تخت قایم شده، یا دلیل صورت پاندپیچی شدش میتونه عملهایی باشه که روش برا برداشت اعضا انجام شده.
      انصافا این تئوری دلیل اسم گذاریهای اسماعیل و موبی دیک و ربط‌ش به رمان که گفتم رو عجیب توجیه میکنه، فقط نگید منطقی‌ نیست که اولا با متال گیر طرفیم دوم عین این داستان برا لیکوید و اسلات داشتیم (هر چند آخر معلوم شد فالس الارمه) کوجی هم تو این چند شماره اون‌قدر لوپ زده که آمارش از دستم در رفته، اینم یکی‌ از اونا.
      خلاصه cod black ops all over again :lol:

      ۰۰
    3. تز که می گن همینه ها! :D
      ببین ذهن ملت تا کجاها رفته!
      با نظریه ی چشم مخالفم! چون همین الان همه ی تریلر ها از زمان معرفی بازی رو دیدم و باید بگم تمام مدت رنگ چشم سالم بیگ باس خاکستری هست که یه کم آبی قاطیشه و توی نور هم آبی بودنش بیشتر خودشو نشون میده
      چه قبل از انفجار و چه بعد از اون…

      ۰۰
    4. اون رنگ چشم رو که خیلیا گفتن، حتا ربطی‌ هم به این تئوری نداره، همون موقع که تریلر اومد گفتن دو تا اسنیک داریم و حتا دیوید هیتر هست و این صحبت ها
      ۸pic.ir/images/vn9oxti7x3zmyzt2tpu2.jpg
      اما با این فرض خیلی‌ مچه، اصولا فکر هم بکنی‌ میبینی‌ بردن اسنیک به یه بیمارستان روانی‌ فقط برای پیوند دست مصنوعی جور در نمیا‌د اونم بیمارستانی که توش حضراتی مثل سایکو منتیس تو دوران کودکی راست راست میچرخن :lol:
      ۱۰۰% با کلی‌ ایمپلنت و تغییرات رو اسنیک مواجه میشیم که اون شا خ و تو همات توجیه بشن که شاید پیوند چشم یکیش باشه

      ۰۰
    5. قضیه ی توهمات که چند ماه پیش مشخص شد.
      اما اینکه سایکو هست یانه..خب یکم تناقص هست!
      سایکو از هیچ آدمی خوشش نمیاد.یعنی از انسان ها تنفر داره برای همین دخکده رو آتش زد پدرش هم کشت.( البته پدره هم علت تنفرش از سایکو رو مردن مادر سایکو بخاطر بدنیا اومدنش میدونست )
      فک نکنم سایکو باشه.
      اگر هم باشه باید اسنایپر و ریون و اوکتاپوس خم باشن.یعنز فاکس هاوند جوان!
      ———–
      اگر دقت کنید یه بخیه ای رو توی چشم سمت چپ بیگ باس میبینین…شاید بلایند درست بگه.
      چشم بند بیگ باس هم تغییر کرده.
      جدا از اینا اون چیزی که فکرم رو مشغول کرده اینه که چرا اسکال چشم بند داره؟؟؟
      صحنه ی اخر تریلر ۲۰۱۴ ای تری.

      ۰۰
    6. یه چیز در مورد توهم بگم، اما یکمی قضیه پیچیده شده!
      جریانات تو بیمارستان دقیقا مشخص نیست توهم کامل هست یا واقعیت!
      – از یک طرف گفته میشه به دلیل اینکه اسماعیل دارو “دیگوکسین” به اسنیک تزریق میکنه و عوارض دارو توهم، اختلال بینایی و غیره … هست، بنابراین بخشی از اون چیزهایی که میبینه توهمه (Those who don’t exist)
      – از یک طرف هم گفته میشه کلا اسماعیل توهم هست! ولی مگه میشه! کسی مثه اسنیک که ۹ سال تو کما بوده نمیتونه بدون اون دارو یکباره سرپا بشه و بتونه فرار کنه از اونجا !
      کلا بنظرم قضیه این بیمارستان یکی از مبهم ترین بخش های بازی هست !

      و اینو بار ها گفتم وقتی اسم The Phantom Pain رو میشنوم …
      ترس بدن رو فرا میگیره، چون کوجی تو تخریب مخاطب فوق العادست و همیشه آدم رو دست میندازه!

      ۰۰
    7. نه من هنوز اون قضیه ی چشم رو قبول ندارم
      اصلا تغییر رنگ نداره
      اون فقط تاثیر نور هست.
      در ضمن توی تصویر شما چشم بیگ باس GZ رو هم الکی پررنگ کردن.
      من الان هم کاور بازی رو نگاه کردم و هم داخل خود بازی اون قسمت رو دیدم.
      چشماش اصلا اینقدر آبی نیست…
      توی همون تصویر جدید هم اصلا سبز نشده. خاکستریه که توی نور این شکلی دیده میشه.
      تئوری شما جالبه.ولی بر مبنای یه گیر الکیه! مثل همون موقع که گیر داده بودن که بیگ باس پیر شده ولی فقط بر اثر نورپردازی موهاش اون رنگی دیده می شد
      نور پردازی فاکس انجین خیلی دقیقه. حتی عینک ها و چشم ها هم رفلکت نور دارن (توی اولین دموی GZ یه تیکه رو فقط برای این نشون میدن) برای همینه که توی حالت های مختلف اندکی تفاوت دیده میشه…

      ۰۰
    8. دفقیقا سجاد.
      کوجیما می خواد به فوتو رعالیسم برسه.
      دقیق ترین نورپرداری در کل تاریخ بازی ها قراره در متال گیر فانتوم پین باشه.
      سیستم جدید رندر داره.نه خیلی جدید البته.
      بدین صورت که نیاز نیست چند رندر در محیط شاخص اتفاق بیفته( چیزی که از معظلات خیلی از بازی ها به شمار میاد).بافت های دیفیوز و اسپکیلر در فانتوم فوق العاده پیچیدن و زمان زیادی بابت طراحی و ساخت میگیرن.
      و هر چه بیشتر باشن سطح مورد نظر( صیقلی یا برامده چندان تفاوت نداره )واقعی تر و ریل تر به نظر میاد.
      حالا با کمک رندر نوع جدید که دیفرد(deferred) نام داره اطلاعات دیفیوز و اسپکلر داخل جی-بافر( اطلاعات مهم و پیچیده یا همون تکسچر خودمون به نام جی بافر ذخیره میشن و وقتی نیاز به بودنشون بود به سیستم فراخونده میشن. )ذخیره میشه و در کنار parameter های نوری جای گزاری میشن و رندر نهایی صورت میگیره.
      اینجوری نور پردازی دقیق و واقعی کار میشه و در برخی تصاویر عملا تشخیص از واقعیت دشوار میشه.
      این تکنیک حتی از تکنیکی که گوریلا استفاده کرده( ایمیج بیسد-لایتنینگ )دقیق تره.
      البته موضوع اصلی دیفرد رندرینگ نیست.( در نسل قبل هم شاهد استفاده ازش بودیم. )
      موضوع اصلی linear space lightning است!

      ۰۰
    9. حالا ظاهرا قراره نمایش گیمز کام امسال فقط نمایش بعد فنی بازی باشه
      احتمالا اون موقع هم خیلی از نکات مشخص بشن…
      البته گرافیک بازی توی گیاهان و درخت ها خیلی مشکل داره فعلا
      امیدوارم حل بشه تا اون موقع
      چون وضعیتش توی GZ هم توی این یه زمینه خوب نبود…
      =======================
      راستی اون بالا در مورد چشم بند اسکال گفتین
      یه چیز دیگه هم وجود داره
      دستکش بلند کوایت که مشابه دستکش یکی از آوتفیت های بیگ باس هست!

      ۰۰
  6. پریویو مبسوطی بود تشکر
    یه چی‌ به چشمم خورد، کاز تو متال گیر سالید ۲ نبود‌ها شاید منظور متال گیر ۲ سالید اسنیک باشه

    ۰۰
    1. آره سوتی دادم منظورم همون بود :D من خیلی وقت پیش بازی کردم فقط یادمه همون نسخه‌ای بود که انتهاش سالید با اسپری و فندک، بیگ‌باس رو آتش می‌زنه.

      ۰۰
  7. تا حالا بازیش نکردم ولی وقتی واسه پی سی بیاد ی ثانیه رو هم تلف نمیکنم
    مطمئنا TPP و BA:AN بهترین بازی های ۲۰۱۵ هستند
    بابت پیش نویس هم باید بگم فوق العاده بود
    دستت درد نکنه آقا مسعود =D =D

    ۰۰
  8. سپاس برای پیش نمایش.
    ________________
    در ادامه معرفی کاز:
    – کاز استاده سالید بوده و خوده سالید اونو بزرگترین مستر تاریخ لقب داده و تنها کسی خطابش کرده که حاضره داخله لونه ی یک روباه باهاش زندگی کنه !!
    – ۳ روز قبل از وقابع متال گیر سالید ۱ , لیکوئید کاز رو در منزلش می کشه و از هویت و صدایش برای گول زدن سالید استفاده میکنه.
    – داستان آشنایی بیگ باس و کاز هم جالبه (توضیحش طولانی است).
    – اگر طبق داستان های گذشته پیش بره توی فانتوم پین رابطه بیگ باس و کاز هم به پایان میرسه (از نوع کینه و دشمنی).
    – کاز آدمی ز ..ن باز و اهل عشق و حال است که عاشقه ز ..نان زیبا رو و سو..کسی است (یه سری مسائل با سسیل توی پیس واکر :D ).

    ۰۰
    1. همین خوشگلیش باعث شد که کاز زیاد توی دست و پاش بچرخه !!
      (اگه یادت باشه اوکی موندن سسیل رو توی پایگاه رو کاز باعثش شد).
      ________________
      اگرم کلی می پرسی که هیچی فقط همون روند داستانی و یه عضو خاص واسه گروه.

      ۰۰
    2. یادمه اسنیک با کدک به کاز گغت میخوام یه نفرو فولتون کنم, کاز گفت جا نداریم, اسنیک جوابش داد برای یه بلو ند فرانسوی هم جا نداریم؟! :))

      ۰۰
    3. من یادمه که خونه‌ی کاز توی یه منطقه‌ی پوشیده از برف بود آلاسکا بود شاید حالا هر چی. وقتی هم که از طریق کدک با سالید صحبت می‌کرده و مخصوصا در مورد اون سه کارتی که باید سرد و گرم کنی توضیح می‌داده در واقع صدای لیکوئید بوده.
      بعد هم نشون میده که حتی لیکوئید هم حریف کاز نبوده و با گاز مسمومش می‌کنه و حتی به شکلی که کاز نمی‌تونه خودشو از روی کاناپه به کمد اسلحه‌هاش برسونه.
      کسی هم که فنون CQC رو به سالید آموزش داده همین کازه و به همین خاطره که رویارویی آسلات و سالید در متال گیر ۴ این قدر هیجان انگیزه چون آسلات خودش CQC رو از بیگ‌باس آموزش دیده بوده.
      در مورد اون مسائل سوسکی: من باید حتما Peace Walker رو سر فرصت بشینم بازی کنم! :D

      ۰۰
  9. – تو اطلاعات قبلی اشاره شد که آسلات بیان میکنه کاز “تنها ۱۰” روز اسیر شده !
    – حدس زده میشه اسماعیل همون Med تو پایان قسمت گروند زیرو باشه که بمب رو از داخل زجم پاز خارج کرد.
    – اسکال فیس ممکنه بر خلاف تصور ما ها اصلا آنتاگونیست بازی نباشه، بلکه نقش حمایت کننده بیگ باس هم باشه! نکته جالب اینه که بعد از این اقدام اسکال فیس (نابودی مادر بیس) حالا هدف هردوشون (هم بیگ باس و هم اسکال فیس) نابودی سایفر و زیرو هست! انگار که اسکال فیس نقشه ای رو طراحی کرده که به طرزی غیرمستقیم بیگ باس رو وارد مسیر انتقام از سایفر و زیرو کنه! و بعدش در این مسیر همراهیش کنه!
    – اون بز احتمال خیلی زیاد واسه تهیه غذای مادر بیس استفاده میشه (کسایی که نسخه پیس واکر رو بازی کردند بهتر منظورم رو درک می کنند)!
    – موتور قاکس هم واسه نسل هشت و هم نسل هفت بهینه شده.

    در نهایت مطمئنم این نسخه یک معجون بسیار بسیار سرگرم کننده، حماسی، جاه طلبانه، انتقادی تر از قبل، به یاد مادندی میشه و حماسه متال گیر با این نسخه تقریبا تکمیل خواهد شد. :X

    ممنون از مسعود عزیز، مطمئنم زحمت زیادی کشیدی (ولی فعلا تو این سایت دردبر شده نباید اینجور مقاله ای رو گذاشت) !
    در ضمن مسعود V has to come نه! درستش V has come to هست! :D
    سپاس

    ۰۰
    1. منم تو تحلیل به این مورد که اسکال متحد بیگ باشه اشاره کردم…
      یعنی همه ی این مساعل گراوند زیرو نقشه ی اسکال بوده که بتونه از طریق ارتش بیگ باس سایفر رو نابود کنه!!
      زیرو یه رابطه ای باید با اسکال داشته بوده باشه( دو فعل :D)
      مطمعنم این سوختگی محصول کار های زیرو هست.
      حالا رضا اگه توی گیمز کام تریلر بده بیرون استاد…
      مطمعن باش هرچی گفتیم کسک از آب درمیاد :|

      ۰۰
    2. آره، من احتمال میدم که زیرو قبلا یک خیانت بزرگ به اسکال فیس کرده !
      و یک سری اتفاقات ناگوار واسش افتاده (یکیش همین از دست دادن چهره اش هست) !
      اما این ظاهر لباسش که تا حدی زیادی شبیه به زادورنوف هست قضیه رو تاحدی بهم میزنه!

      تریلر بده بیرون یا نده کلا کوجی استاد پیچوندن و سرکار گذاشتن هست خیالت راحت :D

      ۰۰
    3. فعلن که همه چیز نشون میده که سکال بد ضربه ای از زیرو خورده و فقطم فکره انتقامه اونم به هر قیمتی !!
      سکال نکته مهمی توی بازیه !! گرند زیروز یه جورایی متعلق به سکال بود !!

      ۰۰
    4. ۱۰ روز مدت زیادی میشه دیگه برای یه کهنه سرباز تازه با اون بلایی که سرش آوردن.
      در مورد اسکال فیس اطلاعات خوبی دادی ولی خب فرضیه‌ست هر چند که به واقعیت نزدیکه!
      اون بز هم نمی‌دونم والا. هر چی که هست خیلی باحال بود!
      در مورد موتور فاکس.. آره ولی تا سال پیش فقط نسل هفت بود که اینا نتونستن پرو ۱۴ رو برای نسل هشت هم پورت کنند. بازی هم اول برای نسل هفت تایید شده بود هم GZ و هم TPP.
      منم مطمئنم.
      با تشکر قابل نداشت! بله وضع سایت وخیمه یعنی افتضاحه این شاید آخرین مطلب بنده باشه روی سایت با این وضع.
      در مورد اون جمله: مرسی که گفتی. :D

      ۰۰
  10. کامل پیشنمایش رو خوندم واقعاً کامل بود. ممنونم.
    در مورد گرند زیرو که نقدش کرده بودم تو تاپیک نقد بازی, چیز ناگفته زیادی باقی نمونده اما باید بگم که بعد از تموم کردن بازی انتظارم خیلی بالا رفت, چون بازی عالی بود و اون مسخره بازی منتقدها رو اصلاً نمیتونم درک کنم که چرا نتونستن عظمت همچین بازی ای رو بفهمن! نقطه عطف هم که صحنه پایانی بود و بیش از پیش آدمو تشنه میکرد. به هر حال به نظرم فانتوم پین جاه طلبانه ترین بازی سال دیگه هست, و امیدوارم اختتامیه سری نباشه و یا اگر قراره که آخرین نسخه اصلی باشه امیدوارم که پایان فوق العاده حماسی واسه بازی ترتیب داده بشه که با شناخت کوجیما شک ندارم این بازی به عنوان آخرین نسخه همیشه در حاطرات باقی خواهد ماند. ( چه احساسی شد متن :mrgreen: )

    ۰۰
  11. اشتباه نمیکنی سجاد؟
    ادام خود آسلات بود! اواخر بازی مشخص میشه( مثل رسم هر متال گیر موقع نمایش نام اثر )
    ایوا هم نقش خود ایوا رو داشت! چرا یدفه اسلات اومد به محل قرار؟ و چرا خودشو لو نداد؟ چون ایوا اونجا بود.
    و چون ماموریت روولور فوق سری بود نمیتونست حلوایی افشاش کنه!!
    اصلا مانوریتش همین دزدیدن لگاسی فیلسوف ها بود.
    اسماش اینا بودن:
    Agant ADAM
    Revolver ocelot
    General ivan
    Shalashaska
    خود کوجی هم تایید کرد.
    ایوا هم خود میجر زیرو بهت میگه که از nsa کود بریکر داره و اسم رمزشه.
    یعنی بهت با کودک میگه با دو تن دیدار میکنی:آدام و ایوا

    ۰۰
    1. زرشک!!
      کلی نوشتم ارسال رو زدم نوشت باید وارد حسابتون بشید :|
      یعنی چقدر من بدبختم :|

      ۰۰
    2. خو تو که تجربه داری قبل ارسال یه بک آپ کپی بگیر از کامنتت، منم یه بار نوشتم یه متن طولانی بعد همینطور ادامه دادم بعد سیرمو آوردم بالا دیدم قسمت دیدگاه خالیه! فکر کنم صفحه رفرش شده بود. :))

      ۰۰
    3. زرشک!!
      کلی نوشتم ارسال رو زدم نوشت باید وارد حسابتون بشید :|
      یعنیم چقدر من بدبختم :|

      ۰۰
    4. راست می گی الان یادم اومد
      چه قدر هم سر همین قضیه بحث داشتیم
      انتخاب اسم انسان و هوا…
      من عذرخواهی می کنم!

      ۰۰
  12. آقا تشکر فراوان… :X
    توی متن گفتید تکرار شاهکار MGS4 …
    انصافا هم چه شاهکاری… نقد IGN رو نمی دونم یادتون هست یا نه
    منتقد IGN گفت “نمره ی بالاتر از ۱۰ وجود نداره. اگه داشت حتما به MGS4 تعلق می گرفت!”
    البته لازم هم هست تذکر بدم که ADAM توی MGS3 آسلات نبود. ایوا بود. به خوبی یادمه که وقتی اسنیک اون رو می بینه تعجب می کنه و ایوا هم می گه چیه منتظر یه زن نبودی نه؟!
    در کنار این اون فولتون ریکاوری و کاردبورد باکس هم طبق گفته ی کوجیما برای این بوده که اتمسفر تاریک بازی رو یه کم تغییر بده!! :))
    باز هم تشکر بابت پیش نمایش کاملتون

    ۰۰
    1. اشتباه نمیکنی سجاد؟
      ادام خود آسلات بود! اواخر بازی مشخص میشه( مثل رسم هر متال گیر موقع نمایش نام اثر )
      ایوا هم نقش خود ایوا رو داشت! چرا یدفه اسلات اومد به محل قرار؟ و چرا خودشو لو نداد؟ چون ایوا اونجا بود.
      و چون ماموریت روولور فوق سری بود نمیتونست حلوایی افشاش کنه!!
      اصلا مانوریتش همین دزدیدن لگاسی فیلسوف ها بود.

      ۰۰
    2. خب دزدیدن فلاسیفرز لگسی که نقشه ی ایوا هم بود.
      یادته که فهمیدیم برای یه سازمان چینی کار می کرده و جاسوس ۳ جانبه بوده؟
      درسته آسلات هم شامورتی بازی در آورده بود ولی آدام قرار بود رابط اسنیک باشه
      در صورتی که آسلات اومده بود که جلوی اسنیک رو بگیره
      اگه یادت باشه اول ایوا اومد بعد توی اون اتاقه خوابیدن فرداش آسلات اومد
      که بعد ایوا هم با موتورش حال آسلات رو گرفت…
      همون موقع که ایوا هم با موتور اومد اسنیک ازش پرسید که تو آدامی یا نه…

      ۰۰
    3. سجاد جان, همونطوری که مبین گفت آدام آسلات بود که در انتهای بازی در حالی که صفحه سیاه بود و صحبت آسلات به گوش میرسید هم خودشو معرفی کرد و توضیحاتی درباره اسم رمز آدام که خودش بود داد. ایوا هم فقط به قصد دزدیدن فیلاسفرز ( Philosophers ) لگاسی اونجا بود و فقط به خاطر علاقه ای که بین اون و اسنیک ایجاد شده بود از کشتنش ( جزو ماموریتش بود ) صرفنظر کرد.

      ۰۰
    4. متال گیر ۴ رو من خودم اوایل خیلی باهاش ارتباط برقرار نکردم چون چیزی از داستان نسخه‌های قبلی نمی‌دونستم ولی وقتی در موردش فهمیدم تازه شروع کردم با اسنیک درد کشیدن. چقدر این بازی پایان بندی خوبی داره… البته اتمسفرش هم کمی ژاپنی می‌زنه و از طرفی به علت این که از همه‌ی نسخه‌ها در زمان دورتری اتفاق می‌افته، تکنولوژی به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرده به خاطر همین خیلی‌ها با اتمسفر حاکمش حال نکردن ولی در کل از نظر داستانی و گیم‌پلی بسیار غنی بود.
      متال گیر ۳ و آدام رو که دوستان پایین کامل‌تر توضیح دادن. اون PhilosophersLegacy حاصل جمع‌اوری پولی بوده که توسط چین و شوروی جمع شده بوده که آسلات هدفش دزدیدن این پول بوده و آخر سر هم مشخص میشه که اصلا آدامی وجود نداشته مثل آخر متال گیر ۴… اصلا لیکوئیدی وجود نداره!
      اتمسفر تاریک… خوبه ولی حداقل یک دلیل برای من رو کن که جعبه یک و نیم متری کجا می‌پره میره دقیقا!

      ۰۰
    5. اده این میراث خیلی ثروت زیادی بوده!! اصلا تصورش خارج از ذهنه.
      میراث فیلسوف ها اگه اشتباه نکمم ماله سه کشور بود.به اینایی که گفتی آمریکا هم باید اضاف بشه.
      در مورد آدام هم بگم من تمام فیلم های متال سوم رو دارم!!
      از خودم که چیزی نمیگم.آدام خود آسلات بود.
      البته اگه مسعود جان منظورش این نبوده باشه.

      ۰۰
  13. چه جالب الان اومد :|
    جان من برای بار دوم پاکش نکنین چون دو ساعت فقط نوشتم…
    ————–

    Why are we still here?
    Just a suffer…
    Every night… I can feel my leg… my hand..even my fingers
    The body I’ve lost… the comrade I’ve lost
    Won’t stop hurting
    You fell it too don’t you??
    —————————-
    We’re diamonds from their ashes
    Take them in the battle with us the
    A shading light…to our brothers in arms
    Even in death
    WE ARE DIAMOND DOGS
    ———————–
    در میان آن همه درد و رنج…
    در میان خاکستر های سوزان…
    شیطان متولد می شود.
    اهریمنی از جنس درد،غم، خیانت، جنگ، مرگ، فریاد، خون، تاریکی ،عشق و انتقام
    انتقام
    برای بازیچه ی دست سیاست مداران شدن
    عشق
    برای ازدست دادن عزیزی که در آغوشت تبدیل به گل سرخ شد…
    تاریکی
    برای انجام کار هایی که جرعت حرف اول را درشان میزند….
    خون
    برای کسانی که جانشان را فدا کردند…
    فریاد
    برای لحظاتی که فریاد بی دادی تنها راه آرامش است
    مرگ
    برای آن نفراتی که گلوله ها را با آغوش باز پذیرفتند و پایه گزار این بنا بودند..
    خیانت
    برای کسانی که فرو کردن خنجر تنها لحظات زندگیشان را رقم می زند…
    غم
    برای گریه های بی اشکی که عزیزان از دست رفته لایقشانند.
    درد
    برای روز هایی که از درون داغون هستی…روحت و جانت هر دو…
    آمادن برای درد کشیدن.
    تا پایه گزار چیزی باشند که فقط برای آن زنده ماندی….
    ریشه اش از چهره تا انگشتان شست پا طول دارد…
    چیزی که شیطان پدید می آورد…
    و خودش نابودش می کند…
    انتقام.
    ———-
    با تشکر از مسعود گل بابت این مقاله ی پر ارزش و فوق العاده.
    چیز دیگری نمیشود گفت.
    جز یک چیز:
    آماده ایم برای انتقام.
    آماده ایم برای نابودی کسانی که خودمان را نابود کردند…
    خانه مان را…
    روحمان را..
    جان مان را…
    تنها راه زنده موندن از همون لحظه ریشه اش را در دل مان جای داد.
    شیطان بودن تنها راه زنده ماندن است.
    برای کسانی که مارا بوجود اوردند و نتوانستند نابود کنند.
    برای کسانی که نتوانستند در نطفه خفه مان کنند
    و در نتیجه ساخته شان گریبان گیر خودشان شد.
    من همین الانشم یه شیطانم.
    شما چی؟؟
    آماده اید برای شیطان بودن؟
    ———————-
    نکاتی رو در مورد تریلر و هیویی قرار بود بگم که در تحلیلم در پست قبلی بیان کردم.
    به طور کلی خیلی از نکاتی که نوشتم در تحلیل تریلر ( پیس و متال )قرار بود اینجا بگم که پست پاک شد متاسفانه!!
    البته یه خوبی داشت.
    خیلی طولانی میشد کامنتم.
    یکبار دگ پیشنمایش میخونم و اگر مشکلی بود اعلام میکنم.
    بازم دستت در رابطه با این مقاله ی پر ارزش درد نکند.
    :X
    —————-
    قسمت اول کامنتم رو شاید بعضیا در سایت برادر دیده باشن…در واقع قرار بود که بنده در اینجا نظرمو اینگونه بگم ولی خب نشد و در سایت برادر گفتم!

    ۰۰
    1. کلا برای اون شخصی که پاک کرد نوشتم!
      شما عزیز دلی( حسابی خوش حالم کردی با این پیش نمایش :X )

      ۰۰
    2. دستت درد نکننه مسعود خان،کامل و جامع بود،عطش بنده برای این عنوان بعد خوندن این نوشته چند برابر شد

      ۰۰
    3. خیلی معذرت میخوام
      در رابطه با فولتان ریکاوری:
      در متال گیر سالد پیس واکر با پیشرفت مادر بیس و توسعه ی آن، و همچنین افزایش سرباز ها باید غذا و خوراکی تهیه می شد.
      احتمال میدم که فولتان حیوانات در رابطه درصد غذایی داره…که در پیس واکر به عنوان در صدی( مثلا ۲۰۰% ) در گوشه سمن راست تصویر نمایش داده میشد.
      حالا ما وظیفمون اینه که با جزییات و امکانات بیشتر غذا فراهم کنیم.
      پوشش نامزدم کوایت هم که کوجی جان گفتن دلیلی برای این موضوع دارن که در اثر میبینیم.
      یکبار دگ در رابطه با هیویی توضیح بدم:
      در گراوند زیروز دیدیم که امریک چه اسراری برای پذیرش در خواست بازرسی از سازمان ملل می کرد.
      و دیدیم که اخر هم خودش دستبکار شد و خودسرانه درخواسن قبول رو فرستاد!!
      نتیجه؟ نابودیه مادر بیس!
      دلیلی از این قانع تر برای شکنجه ی هیویی وجود داره؟؟؟( هر چقدر هم عمدی نبوده باشه…به هر مسعله ی ساعت ها وقت بازی کن ها و طرفداران این سری وسط بود که هیویی خان به باد دادنش! :D )
      با تشکر از شما امیدوارم ناراحت نشده باشید بابت این حرکت من فقط قصدم اطلاعات بیشتر برای بقیه بود :)

      ۰۰
    4. همینمون مونده برای ارتش گله داری کنیم :lol:
      به نامزدتم بگو یکم خودشو بپوشونه اینجا چشه حیز زیاده :mrgreen:

      ۱۰
    5. گله داری کجا برادر!! :D ( دعا کن کاز نکشتت :)) )
      من فقط احتمال میدم..
      بده بیگ باس به فکر ارتششه؟؟ :D
      غذا آماده ریخته تو اغانستان منم بودم فولتان میکردم :D
      توی پیس واکر نفراتی داشتیم که توی تیم مخصوص فراهم کردن غذا حاضر بودن.
      افراد بالاتر درصد غذای بیشتر.
      ————-
      نمیدونم شاید از بز استفاده های دگ ای هم بشه کرد.مثلا مجهز کردن سلاح هسته ای برای استتار :D :lol:

      ۰۰
    6. مبین این قسمتش بیشتر توصیف سفیراث هست ها! :))
      “در میان آن همه درد و رنج…
      در میان خاکستر های سوزان…
      شیطان متولد می شود.
      اهریمنی از جنس درد،غم، خیانت، جنگ، مرگ، فریاد، خون، تاریکی ،عشق و انتقام”

      ۰۰
    7. این متنو خیلی وقت پیش نوشتم :D
      سفیراث هم بله شبیهشه ولی فاسنال کجا و متال کجا!!
      البته بگم بدون اینکه به سفیراث فکر کنم نوشتم و بنظرم کاملا با شخصیت بیگ باس همحونی داره!!
      تو هم جبرعیلی سعیراث قبلا اکانت روزبه بود :D

      ۰۰
    8. این سخنتو نادیده میگیرم که فینال کجا و متال کجا !!
      درسته افت فاینال ف زیاد بوده ولی تا وقتی شماره های ۷ و ۱۲ و ۶ و ۸ و ۱۰ و … وجود دارد متال و فاینال هیچ فرقی ندارند.
      بار آخرتم باشه سفیروث و دیالگشو با دیگری مقایسه میکنی !! :mrgreen:
      (تمام تهدیدات بالا از جانبه ذهن مریض من است و به راحتی ازش بگذریند).

      ۰۰
    9. از لحاظ داستان گفتم :|
      قصدم هیچ پایین کشیدنی نبود و منظورم داستانشونه که متفاوته.
      وگرنه هیچ دلیلی وجود نداره برانچایزی رو که خودم طرفدارشم ترول کنم

      ۰۰
  14. :O
    چه ناگهانی!!!!!
    بهترین حرکت این یک ماهه مشخص شد!! :X
    کامل، بی نقص، عالی و خواندنی!!
    عاشق مقالات طولانی هستم.
    همین الان شروع به خواندن میکنم و نظر کلی مو میگم.
    ولی مسعود جان حرکت خیلی پسندیده و استادانه ای بود!! :X :X :D

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر