بهترین تلفن‌های هوشمند پیشنهادی بر اساس قیمت (فروردین ۹۸)

در ۱۳۹۸/۰۱/۰۶ , 19:04:54
بهترین تلفن‌های هوشمند پیشنهادی بر اساس قیمت (فروردین ۹۸)

با آغاز نیمه‌ی دوم سال ۱۳۹۷، قیمت گوشی‌های موبایل با افزایش بسیار زیادی همراه شد. تا جایی که کاربران برای خرید تلفن هوشمند معمولی نیز مجبور به پرداخت هزینه‌ای بیش از یک میلیون تومان بودند. متاسفانه این افزایش قیمت و مشکلاتی از این قبیل هیچ‌گاه برطرف نشد اما نیاز مردم برای خرید یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه و در عین حال با کیفیت، همچنان باقی مانده است. مسلما در این شرایط که هر کسی قدرت خرید گوشی‌های گران‌قیمت را ندارد، بسیاری از افراد در اندیشه‌ی خرید بهترین گوشی موبایل، بر اساس هزینه‌ای‌ که برای آن پرداخت می‌کنند، هستند. اما آیا همچنان می‌توان تلفن همراهی با شرایط ایده‌آل و قیمتی مناسب تهیه کرد؟ قطعا بله! در ادامه با دنیای بازی همراه شوید.

در اواخر سال ۲۰۱۸ و از شروع سال ۲۰۱۹ تا کنون، گوشی‌های هوشمند خوب و مقرون به صرفه‌ای وارد بازار شده که قابلیت‌های خوبی را در کنار قیمت مناسب در خود جای داده‌اند. در این مقاله سعی داریم این تلفن‌های همراه را با نگاهی نزدیک به قابلیت آن‌ها به شما عزیزان معرفی کنیم تا در انتخاب بهترین گوشی هوشمند، با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، شما را یاری رسانیم.

گوشی موبایل - Mobile Phones (Smart Phones)

در انتخاب گوشی هوشمند مناسب، فاکتورهای زیادی باید مورد توجه کاربران قرار گیرد؛ از سایز گوشی گرفته تا کیفیت دوربین، ظرفیت باتری، کیفیت صفحه‌نمایش، تعداد اسلات سیم‌کارت، قدرت پردازشی و گرافیکی، حافظه ی داخلی، مقاومت و قیمت آن، نقش بسیار مهمی در انتخاب نهایی کاربران بازی خواهند کرد. در این مقاله سعی داریم از قیمت ۱,۵۰۰,۰۰۰ تا ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان، گوشی‌های هوشمند متنوعی را به همراه ویژگی‌هایشان معرفی کنیم تا بتوانیم در انتخاب بهترین گوشی هوشمند به شما عزیزان یاری رسانیم.

توجه داشته باشید که تلفن‌های همراه معرفی شده در این مقاله، بهترین گوشی در رده ی خود هستند و از این بابت جای هیچ نگرانی وجود ندارد. منتها نکته‌ای که باید بخاطر داشته باشید قیمت و کارایی آن است. بر خلاف گذشته، گوشی هوشمند ۱ میلیونی به هیچ عنوان کارایی مشابهی با گوشی هم قیمت خود در سال گذشته ندارد و به مراتب ضعیف‌تر از آن است. پس توصیه می‌کنیم اگر کارایی و کیفیت برایتان اهمیت بیشتری دارد، به فکر تهیه‌ی گوشی‌هایی با قیمت بالاتر از ۲ میلیون تومان باشید.

اما گوشی‌های هوشمند معرفی شده بر چه اساسی انتخاب می شوند؟

سخت افزار: در انتخاب یک گوشی هوشمند، توجه به قدرت سخت‌افزاری آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بعد از گذشت یک سال، گوشی شما به هیچ عنوان کارایی سابق را از خود نشان نخواهد داد و در این صورت تنها چیزی که می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند، داشتن سخت افزاری قدرت‌مند است.
سخت افزار چه چیز‌هایی را شامل می‌شود؟ قدرت سخت افزاری یک گوشی، در گرافیک، پردازنده‌، حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی آن خلاصه می‌شود. اهمیت انتخاب سخت افزار با کیفیت به قدری بالا است که اگر به آن دقت نشود ممکن است مشکلات بسیار زیادی را به‌وجود آورد. از جمله‌ی این مشکلات می‌توان به داغ شدن بیش از حد دستگاه و در نتیجه صدمه زدن به احزای داخلی، پرشدن حافظه‌ی داخلی و در نتیجه کند شدن گوشی، اجرای کند دستورالعمل‌ها و مشکلاتی از این اشاره کرد. شاید از خود بپرسید داغ شدن گوشی نشان از بی‌کیفیت بودن سخت افزار آن ندارد اما متاسفانه باید بگوییم همچین رابطه‌ای وجود دارد. برای مثال پردازنده‌های سری ۸۱۰ و ۸۰۸ شرکت کوالکام، که به دلیل عدم کنترل گرمای تولیدی پردازنده، به شرکت‌های زیادی از جمله Sony، HTC و LG، ضرر مالی وارد شد. هرچند مشکلاتی از این قبیل با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی روزبه‌روز رو به کاهش قرار دارند اما به هرحال نباید از آن غافل بود.

دوربین: یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتور‌های خرید گوشی همراه، آن‌هم در این دوره از تکنولوژی دوربین آن است. بسیاری از افراد که نمی‌توانند برای خرید یک دوربین عکاسی خوب و با کیفیت هزینه کنند، به دنبال گوشی‌هایی می‌گردند که علاوه بر انجام عملیاتی مربوط به خود، در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری نیز بهترین کیفیت را ارائه دهد. به یاد داشته باشید که هرچه مگاپیکسل دوربین بالاتر باشد، لزوما کیفیت در کیفیت آن تأثیر ندارد. فاکتور‌های مهم دیگر که مهم‌ترینشان دریچه دیافراگم دوربین است، بیشترین تأثیر را در کیفیت آن داشته و با کیفیت دوربین نسبت عکس دارد. یعنی هرچه دریچه‌ دیافراگم دوربین پایین‌تر باشد، کیفیت آن بیشتر است.

صفحه‌نمایش: در انتخاب گوشی‌های هوشمند، مخصوصا گوشی‌هایی با صفحات بزرگ که به آن‌ها به اصطلاح فبلت می‌گویند، کیفیت صفحه نمایش بسیار مهم است. معمولا افرادی که فبلت‌ خریداری می‌کنند، به فیلم دیدن با آن، بازی کردن و حتی وب‌گردی علاقه‌ی بسیار خاصی دارند و بسیار اهمیت می‌دهند که این گونه فعالیت‌ها را در بهترین و بزرگترین صفحه‌ی ممکن تجربه کنند. در انتخاب صفحه نمایش، فاکتور‌های مهمی از قبیل نوع پنل، تراکم پیکسلی، پوشش محافظ و عواملی از این دست، باید مورد توجه قرار گیرند.

کیفیت ساخت: درحالی که کیفیت ساخت گوشی یکی از مهم‌ترین عوامل خرید آن به حساب می‌آید، اما می‌بینیم که چه پلاستیک، چه فلز، و چه فلز و شیشه، بازهم به تعداد نسبتا زیادی در اختیار مردم قرار می‌گیرند. البته افزایش کیفیت ساخت اکثر گوشی‌های هوشمند نیز در این اتفاق تأثیر به‌سزایی داشته و دیگر مثل سابق، نباید زیاد نگران کیفیت ساخت گوشی بود. با این‌حال مواردی مانند ضد آب بودن و یا ضد گردو غبار بودن آن، عوامل مهمی هستند که کیفیت ساخت را همچنان به یکی از مهم‌ترین عوامل انتخاب گوشی‌های هوشمند بدل می‌کند.

باتری: یکی دیگر از موارد بسیار مهم و قابل توجه، باتری گوشی‌ مورد نظر است. طبیعتا هرچه ظرفیت باتری بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری می‌توان از گوشی استفاده کرد و این برای افرادی که در طول روز زیاد به پریز برق دسترسی ندارند بسیار حائز اهمیت اهست. البته، برای حفظ ضخامت گوشی‌ها و در نتیجه زیبایی آن، نمی‌توان از باتری‌هایی با ظرفیت بالا استفاده کرد اما هستند شرکت‌هایی که این محدودیت‌ها را پشت سر گذاشته و توانستند علاوه بر تولید گوشی‌هایی با ضخامت کم، باتری‌های قدرتمندی در آن جای بدهند. با این‌حال، ذکر این نکته حائز اهمیت است که مدت زمانی که باتری گوشی می‌تواند آن را روشن و آماده به کار نگه دارد، به عوامل دیگری چون صفحه نمایش و پردازنده نیز بستگی دارد.

قابلیت‌های دیگر: قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند بالاتر ۱ میلیون تومان تقریبا برای کاربران رضایت‌بخش است و جای نگرانی وجود ندارد. بنابر این، مواردی که در بالا به آن اشاره شد، مهمترین عوامل در انتخاب گوشی‌های هوشمند هستند که البته باید در نظر داشته باشید که بر اساس هزینه‌ای که می‌پردازید، انتظار کیفیت داشته باشید.

سیستم عامل: اما از بخش‌ سخت افزاری و ظاهری که بگذریم، به مهمترین بخش نرم‌افزاری هر گوشی هوشمند، یعنی سیستم عامل آن می‌رسیم. موضوعی که در بین کاربران گوشی‌های هوشمند به شدت مهم است و تأثیر بسیار مهمی در انتخاب گوشی مورد نظر دارد. لازم است بدانید مادامی که از برنامه‌های تأیید شده‌ی فروشگاه پیش‌فرض گوشی خود استفاده کنید، نباید مشکل خاصی برای گوشی شما پیش بیاید. این مورد مخصوصا زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شما سیستم عامل آزادی چون اندروید را انتخاب می‌کنید. در این نوع سیستم عامل دسترسی کاربران به اکثر جاها باز است و لذا گوشی بیشتر در معرض آلودگی به انواع و اقسام بد افزار قرار می‌گیرد. اما اگر نکات بسیار ساده‌ای رعایت کنید، مطمئن باشید به همان اندازه که در سیستم عامل کنترل شده و بهینه‌ای چون iOS از سرعت و کیفیت لذت می‌إرید، در اندروید نیز همان کیفیت را در بستری متفاوت تجربه خواهید کرد.

با بررسی موارد بالا در گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، بهترین گوشی هوشمند در رنج قیمت ۱,۵۰۰,۰۰۰ تا ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. به خاطر داشته باشید که این مقاله صرفا جنبه‌ی اطلاع رسانی دارد و دنیای بازی هیچ فروشگاهی جهت خرید این گوشی‌های هوشمند ندارد. توجه داشته باشید که قیمت‌های درج شده با توجه به تاریخ امروز، یعنی ۸ فروردین ۱۳۹۸ ثبت شده است. توضیح دیگری که در رابطه با قیمت باید بدهیم، محدوده‌ی قیمتی متفاوت در برخی از مدل‌ها است. از آن‌جایی که وب‌سایت‌های مختلفی گوشی‌های هوشمند را به فروش می‌رسانند و این گوشی‌ها از فروشنده‌های مختلفی به دست مصرف کننده می‌رسد، ممکن است قیمت تمام شده با قیمت برخی سایت‌های دیگر متفاوت باشد. برای مثال گوشی‌های هوشمند سامسونگ که توسط فروشنده‌های بسیاری به فروش می‌رسند در برخی موارد ممکن است تا ۷۰۰ هزار تومان نیز تفاوت قیمتی داشته باشند.

گوشی موبایل آنر مدل ۷S DUA-L22 ظرفیت ۱۶ گیگابایت

چند سالی می‌شود که هوآوی برند «آنر» (Honor)  را به بازار عرضه کرده است. محصولات آنر هم به نوبه خود توانسته‌اند طرفداران زیادی را پیدا کنند. گوشی همراه «آنر ۷S» با دو سیم‌کارت روانه بازار شده است. این گوشی بدنه‌ای پلاستیکی دارد که خوب همین امر نشان از میان‌رده بودن آن دارد. آنر ۷S حدودا ۱۴۳ گرم وزن داشته و ضخامتی حدودا ۸.۳ میلیمتر دارد که برای گوشی میان‌رده‌ مناسب به نظر می‌سد. اما شاید تنها نقطه ضعف این گوشی خوش قیمت، پردازنده‌ی آن باشد. جایی که انتظار داشتیم از پردازنده‌‌های میان‌رده‌ی شرکت کوالکام استفاده شود اما هوآوی ترجیح داده که از پردازنده‌ی Mediatek، به عنوان قلب تپنده‌ی محصول خود انتخاب کند. همچنین آنر ۷S دارای ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم است و در کنار باتری ۳۰۲۰ میلی آمپر ساعتی خود، قادر است به خوبی از پس فعالیت های معمولی از جمله وب‌گردی،‌فیلم دیدن، بازی‌هایی با گرافیک ضعیف و به طور کلی کارهای روزمره بر بیاید. دیگر مشخصات این گوشی را به همراه قیمت آن میتوانید در زیر مشاهده کنید.

مشخصات

ابعاد: ۸.۳ × ۷۰.۹ × ۱۴۶.۵ میلی‌متر
سیم‌کارت: دو سیم کارت سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
وزن: ۱۴۲ گرم
ساختار بدنه: قاب پشتی از جنس پلاستیک
پردازنده: (Mediatek MT6739 Chipset (Quad-Core Cortex-A53 1.5 GHZ
گرافیک: PowerVR GE8100 GPU
حافظه: ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و قابلیت پشتیبانی از MicroSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت
صفحه‌نمایش: سایز ۵.۴۵ اینچ از نوع LCD و وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۷۲۰. تراکم پیکسلی ۲۹۵ پیکسل بر هر اینچ
دوربین: ۱۳ مگاپیکسل با فوکوس خودکار و فلاش از نوع LED. قابلیت فیلم‌برداری با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه. دوربین سلفی با سنسور ۵ مگاپیکسل و فیلم‌برداری با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
نرم‌افزار: سیستم عامل اندروید ۸.۱. پشتیبانی از زبان فارسی
باتری: غیر قابل تعویض با ظرفیت ۳۰۲۰ میلی آمپر ساعت
ارتباطات: پشتیبانی از فناوری ۴G و دارای بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲ به همراه رادیو و درگاه ارتباطی MicroUSB v2.0

قیمت: ۱,۵۲۹,۰۰۰ تومان

گوشی موبایل ال‌جی مدل Q6 ظرفیت ۳۲ گیگابایت

گوشی موبایل - Mobile Phones (Smart Phones)

«Q6» یکی از گوشی‌های میان‌رده و بسیار مناسب شرکت ال‌جی بوده که در سال ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار شد. اگرچه این مدل کمی قدیمی شده اما به هیچ عنوان شما را نا امید نمی‌کند. Q6 با ۳ گیگابایت رم و پردازنده‌ی هشت هسته‌‌ای اسنپدراگون ۴۳۵ با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز، به همراه پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۰۵، قادر خواهد بود تمامی کار‌های روزمره‌ی شما را بدون مشکل انجام دهد و از پس بازی‌های معمولی نیز به خوبی بر‌می‌آید. ال‌جی برای این مدل ۳۲ گیگابایت حافظه در نظر گرفته که اگر به این مقدار بسنده نمی کنید، می‌توانید تا ۲ ترابایت حافظه‌ی MicroSD به آن بیفزایید. صفحه نمایش این گوشی از پنل بسیار محبوب و با کیفیت IPS بهره می‌برد و سایز آن ۵.۵ اینچ است. ال‌جی برای Q6 باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته که برای یک گوشی میان‌رده کافی به نظر می‌رسد. به طور کلی برای گوشی با قیمت زیر ۲ میلیون، LG Q6 انتخاب بسیار خوب و هوشمندانه‌ی خواهد بود. مشخصات بیشتر این گوشی را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

ابعاد: ۸.۱ × ۶۹.۳ × ۱۴۲.۵ میلی‌متر
سیم‌کارت: دو سیم کارت سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
وزن: ۱۴۹ گرم
ساختار بدنه: پلاستیک و فلز (قاب دور از فلز و قاب پشتی پلاستیکی)
پردازنده: (Qualcomm MSM8940 Snapdragon 435 Chipset (Octa-core Cortex-A53 1.4 GHZ
گرافیک: Adreno 505 GPU
حافظه: ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و قابلیت پشتیبانی از MicroSD با ظرفیت ۲ ترابایت
صفحه‌نمایش: سایز ۵.۵ اینچ از نوع  IPS LCD و وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰. تراکم پیکسلی ۴۳۹ پیکسل بر هر اینچ
دوربین: ۱۳ مگاپیکسل با فوکوس خودکار و فلاش از نوع LED. قابلیت فیلم‌برداری با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه. دوربین سلفی با سنسور ۵ مگاپیکسل
نرم‌افزار: سیستم عامل اندروید ۷.۱. پشتیبانی از زبان فارسی و منوی فارسی
باتری: غیر قابل تعویض با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
ارتباطات: پشتیبانی از فناوری ۴G و دارای بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲ به همراه رادیو و درگاه ارتباطی MicroUSB v2.0

قیمت: ۱,۹۰۰,۰۰۰ تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi A2 Lite ظرفیت ۶۴ گیگابایت

در ماه دسامبر ۲۰۱۷، شیائومی به عنوان بهترین برند از نظر نسبت قیمت به سخت افزار شناخته شد. در این ماه سری ردمی ۵ به بازار عرضه شد که از قیمت بسیار خوب و یک پنل تماما صفحه نمایش برخوردار بود. در واقع، این شرکت با این حرکت، به بسیاری از کاربران خود کمک کرد تا از این نوع تکنولوژی که تا قبل از این تنها در مدل های میان‌رده و پرچم دار دیده می شد در یک گوشی موبایل رده پایین و ارزان قیمت بهرمند شوند. از این رو، برای کاربران این فرصت به وجود آمد تا به جای استفاده از این تکنولوژی در گوشی های پرچم دار با صرف هزینه زیاد، آن را در یک گوشی مقرون به صرفه دریافت کنند. حال نوبت به گوشی شیائومی Mi A2 Lite است که این بار با پشتیبانی از بریدگی این شانس را به کاربران خود دهد. Mi A2 Lite در ماه ژوئن ۲۰۱۸ معرفی و عرضه شده است و از تکنولوژی‌های بروز بهره‌مند است. این گوشی زیبا و قدرتمند از یک پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ هشت هسته‌ای با فرکانس ۲ گیگاهرتز بهره ‌می‌برد که به همراه گرافیک آدرنو ۵۰۶، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، از پس کار‌های سنگین به خوبی بر می‌آید و شما را تا حد زیادی راضی نگه می‌دارد. Mi A2 Lite از ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعا باتری غیرقابل تعویض بهره می‌برد که می‌تواند مدت زمان زیادی را برای استفاده از گوشی تضمین کند. مشخصات کامل این گوشی را می‌توانید در زیر مشاهه کنید.

ابعاد: ۸.۸ × ۷۱.۷ × ۱۴۹.۳ میلی متر
سیم‌کارت: دو سیم کارت سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
وزن: ۱۷۸ گرم
ساختار بدنه: یکدست فلزی و مجهز به حس‌گر اثرانگشت
پردازنده: (Qualcomm MSM8953 Snapdragon 625 (Octa-core Cortex-A53 2 GHZ
گرافیک: Adreno 506 GPU
حافظه: ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و قابلیت پشتیبانی از MicroSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت
صفحه‌نمایش: سایز ۵.۸۴ اینچ از نوع  IPS LCD و وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰. تراکم پیکسلی ۴۳۲ پیکسل بر هر اینچ
دوربین: دارای دو دوربین در پشت گوشی. دو دوربین ۱۲ مگاپیکسل+ ۵ مگاپیکسل و فلاش از نوع LED. قابلیت فیلم‌برداری با وضوح ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه. دوربین سلفی با سنسور ۵ مگاپیکسل
نرم‌افزار: سیستم عامل اندروید ۸.۱. پشتیبانی از زبان فارسی و منوی فارسی
باتری: غیر قابل تعویض با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
ارتباطات: پشتیبانی از فناوری ۴G و دارای بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲ و درگاه ارتباطی MicroUSB v2.0

قیمت: ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان

لازم به ذکر است که بسیاری از تلفن‌های همراه در این رنج قیمت و ار برند‌های دیگر وجود دارند اما با در نظر گرفتن همه‌ی موارد، به این نتیجه رسیدیم که شیائومی Mi A2 Lite بهترین انتخاب خواهد بود و حتی از محصول Samsung J7 Pro 64 GB که قیمتی در حدود ۳ میلیون تومان دارد به صرفه‌تر است. البته، اگر کیفیت دوربین برایتان بسیار مهم است، گوشی Mi A2 32 GB، در دسترس قرار دارد که در زیر، به عنوان آخرین گوشی زیر ۳ میلیون تومان به شرح آن می‌پردازیم.

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi A2 ظرفیت ۳۲ گیگابایت

این مدل گوشی، همانند سری قبلی در سال ۲۰۱۸ عرضه شد و از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره‌مند است. منتها تقریبا می‌توان گفت تمام فاکتور‌های آن از Mi A2 Lite 64 GB بهتر است. از پردازنده گرفته تا حافظه‌ی رم، گرافیک، دوربین و درگاه ارتباطی، MI A2 گوشی بسیار خوش‌قیمت و قدرت‌مندی محسوب می‌شود. در زیر می‌توانید مشخصات کامل آن را مشاهده کنید.

ابعاد: ۷.۳ × ۷۵.۴ × ۱۵۸.۷میلی متر
سیم‌کارت: دو سیم کارت سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
وزن: ۱۶۶ گرم
ساختار بدنه: آلومینیوم و شیشه
پردازنده: (Qualcomm SDM660 Snapdragon 660 (Octa-core Cortex-A53 4*2.2 + 4*1.8 GHZ
گرافیک: Adreno 512 GPU
حافظه: ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم (عدم پشتیبانی از درگاه حافظه)
صفحه‌نمایش: سایز ۶ اینچ از نوع  LTPS IPS LCD و وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰. تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل بر هر اینچ
دوربین: دارای دو دوربین در پشت گوشی. دو دوربین ۱۲ مگاپیکسل + ۲۰ مگاپیکسل و فلاش از نوع LED دوگانه. قابلیت فیلم‌برداری با وضوح ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه. دوربین سلفی با سنسور ۲۰ مگاپیکسل
نرم‌افزار: سیستم عامل اندروید ۸.۱. پشتیبانی از زبان فارسی و منوی فارسی
باتری: غیر قابل تعویض با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
ارتباطات: پشتیبانی از فناوری ۴G و دارای بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲ و درگاه ارتباطی Type-C 1.0

قیمت: از ۲,۷۰۰,۰۰۰ تومان تا ۳,۱۰۰,۰۰۰ تومان

در رنج قیمت ۳,۰۰۰,۰۰۰ تا ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان متاسفانه گوشی هوشمندی وجود ندارد که در مقابل مدل‌های معرفی شده، ارزش هزینه‌ی بیشتر را داشته باشد. منتها اگر ۳۲ گیگابایت حافظه‌ برای شما کمتر از حد انتظار است و به صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر اهمیت می‌دهید، Xiaomi Mi 8 Lite-64GB با قیمت حدودا ۳,۳۰۰,۰۰۰ تومان در دسترس است که علاوه بر داشتن ۶۴ گیگابایت حافظه‌، امکان افزایش حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت نیز وحود دارد. به نسبت مدل قبلی، این مدل از دوربین جلو با اندازه‌ی ۲۴ مگاپیکسل برخوردار است و باتری آن نیز با اندکی بهبود، به ۳۳۵۰ میلی‌آمپر ارتقا باقته است. برای خرید مدل‌های بهتر باید از مرز ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان فراتر رفت که در زیر به معرفی مدل‌هایی از این قبیل می‌پردازیم.

گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی (A7 (2018 ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتگوشی موبایل - Mobile Phones (Smart Phones)

و بالاخره می‌رسیم به برند معروف و محبوب سامسونگ. در مدلی که پیش رو داریم، اولین موردی که به چشم می خورد دوربین سه‌ گانه (Galaxy A7 (2018 است که آن را برای عکاسی ایده‌آل می‌کند. سامسونگ گلسی ای ۷ یکی از مدل‌هایی است که احتمالا به دلیل طراحی منحصر به فرد، نمایشگر و دوربین‌هایی که دارد نظرها را جلب خواهد کرد. از نظر قیمت هم می‌تواند با گوشی های دیگری چون POCO F1،Honor Play و Nokia 7 Plus رقابت  کند که  هر یک از آنها نکته مثبتی دارند برای مثال POCO F1 از قدرت باورنکردنی برخوردار بوده در حالی که Nokia 7 Plus از میان همه مواردی که گفته شد تجربه نرم افزاری بسیار خوبی را برای کاربران ارائه می‌دهد. این گوشی در میان موبایل‌های سامسونگ اولین و در برخی از بازارها بعد از گوشی هوآوی پی ۲۰ پرو دومین موبایلی بوده که به دوربین سه گانه مجهز شده است. این دوربین‌ها شامل، سنسور ۲۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 سنسور ۸ مگاپیکسل به همراه  لنزهای زاویه باز با دیافراگم f/2.4 و سنسور ۵ مگاپیکسلی به همراه لنزهای فوکوس ثابت و دیافراگم f/2.2 هستند. نقطه برجسته در سنسور ۸ مگاپیکسلی، لنزهای فوق باز ۱۳ میلی متری با زاویه دید ۱۲۰ درجه هستند. در زیر می‌توانید مشخصات کامل این محصول قدرت‌مند را مشاهده کنید.

ابعاد: ۱۵۹.۸×۷۶.۸× ۷.۵ میلی متر
سیم‌کارت: دو سیم کارت سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
وزن: ۱۶۶ گرم
ساختار بدنه: پلاستیک و شیشه
پردازنده: ((Exynos 7885 Octa (Octa-core Cortex-A53 2*2.2 + 6*1.6 GHZ
گرافیک: Mali-G71
حافظه: ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم پشتیبانی از کارت حافظه با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت
صفحه‌نمایش: سایز ۶ اینچ از نوع Super AMOLED وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۲۲۰. تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل بر هر اینچ
دوربین: دارای سه دوربین در پشت گوشی. دوربین اول ۲۴، دوربین دوم ۸ و دوربین سوم ۵ مگاپیکسل. دوربین سلفی با اندازه ۲۴ مگاپیکسل.
نرم‌افزار: سیستم عامل اندروید ۸.۰. پشتیبانی از زبان فارسی
باتری: غیر قابل تعویض با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت
ارتباطات: پشتیبانی از فناوری ۴G و دارای بلوتوث نسخه‌ی ۵ و درگاه ارتباطی microUSB 2.0

قیمت: از ۳,۷۰۰,۰۰۰ تومان تا ۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان

در رنج قیمت ۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان، می‌توانید گوشی Xiaomi Mi Max 3- 64GB را نیز مد نظر داشته باشید که از باتری غول‌پیکری با ظرفیت ۵۵۰۰ میلی‌آمپر برخوردار است.

گوشی موبایل شیائومی مدل Pocophone F1 ظرفیت ۶۴ گیگابایتگوشی موبایل - Mobile Phones (Smart Phones)

در رنج قیمت ۴,۰۰۰,۰۰۰ تا ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان واقعا گوشی هوشمندی به کیفیت شیائومی Pocophone F1 دیده نمی‌شود که هم تغییرات اساسی در ساختار آن وجود داشته باشد و هم قیمت آن در مقایسه با مدل‌های مشابه کمتر باشد. کمتر گوشی هوشمندی در رنج قیمت زیر ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم برخوردار است و شیائومی Pocophone F1 یکی از آن محدود گوشی‌ها است. این گوشی از یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۴۵ با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز به همراه ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و گرافیک آدرنو ۶۳۰ بهره می‌برد و در کنار ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، تمامی دستورات شما را بدون مکث و بسیار روان انجام داده و می‌تواند بازی‌های روز را نیز به راحتی اجرا کند. همچنین این گوشی زیبا و قدرتمند از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی غیرقابل تعویض بهره می‌برد که برای یک گوشی در این حد و اندازه بسیار مناسب است. مشخصات کامل این گوشی را می‌توانید در زیر بخوانید.

ابعاد: ۸.۸ × ۷۵.۳ × ۱۵۵.۵ میلی متر
سیم‌کارت: دو سیم کارت سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
وزن: ۱۸۲ گرم
ساختار بدنه: پلاستیک
پردازنده: (Qualcomm SDM845 Snapdragon 845 (Octa-core 4*2.8 GHz Kryo 385 Gold & 4*1.8 GHz Kryo 385 Silver
گرافیک: Adreno 630
حافظه: ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم پشتیبانی از کارت حافظه با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت
صفحه‌نمایش: سایز ۶.۱۸ اینچ از نوع IPS LCD وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۲۴۶. تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل بر هر اینچ
دوربین: دارای دو دوربین در پشت گوشی. دوربین اول ۱۲ و دوربین دوم ۵ مگاپیکسل. دوربین سلفی با اندازه ۲۰ مگاپیکسل
نرم‌افزار: سیستم عامل اندروید ۸.۱. پشتیبانی از زبان فارسی
باتری: غیر قابل تعویض با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
ارتباطات: پشتیبانی از فناوری ۴G و دارای بلوتوث نسخه‌ی ۵ و درگاه ارتباطی Type-C 1.0

قیمت: از ۴,۴۰۰,۰۰۰ تومان تا ۵,۲۰۰,۰۰۰ تومان

با توجه به امکانات خارق‌العاده گوشی‌های هوشمند شیائومی، تا محدوده‌ی قیمتی ۶ میلیون تومان نیز گوشی‌ هوشمندی وجود ندارد که در برابر این برند حرفی برای گفتن داشته باشد. البته، برخی از کاربران به برند گوشی هوشمند خود اهمیت فراوانی می‌دهند و بنابراین می‌توان گفت در رنج قیمت ۵,۰۰۰,۰۰۰ تا ۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان، گوشی هوشمند گلکسی S8 وجود دارد که از ۴ گیگابایت رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد و با دوربین‌های با کیفیتی که دارد، می‌تواند نیاز‌های شما را در زمینه‌ی عکاسی نیز برطرف کند. شما می‌توانید با کلیک روی این لینک، توضیحات مربوط به این گوشی را مطالعه کنید اما همچنان پیشنهاد ما از رنج قیمت ۴ تا ۶ میلیون تومان، گوشی هوشمند شیائومی Pocophone F1 است.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S9 ظرفیت ۶۴ گیگابایت

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S9، یکی از جدیدترین گوشی‌های هوشمند ساخته شده توسط شرکت سامسونگ است که از ویژگی‌های سخت افزاری بسیار خوبی برخوردار است. بارزترین این ویژگی‌ها به پردازنده‌ی این گوشی برمیگردد. جایی که یک پردازنده‌ی قدرتمند اگزینوس ۹۸۱۰، مجهز به ۴ هسته‌ با فرکانس ۳۰۷ و ۴ هسته با فرکانس ۱۰۸ حضور دارد و در کنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و گرافیک Mali-G72 MP18، از پس سنگین‌ترین کارها و سنگین‌ترین بازی‌های روز بر‌می‌آید. یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب و بی‌نظیر این گوشی، که آن را از گوشی‌های هوشمند خوب شیائومی به طور کامل مجزا می‌کند، دوربین فوق‌العاده با کیفیت آن است که قادر خواهد بود با کیفیت ۴K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. این واقعا شگفت‌انگیز است و به جرئت می‌توان گفت دوربین گلکسی S9 در بین دوربین گوشی‌های هوشمند کنونی، یکی از بهترین‌هاست و چیزی از رقبای تازه وارد خود کم ندارد. لازم به ذکر است که این گوشی می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد و ضد گردو غبار نیز هست. مشخصات کامل این گوشی را در زیر بخوانید.

ابعاد: ۸.۵ × ۶۸.۷ × ۱۴۷.۷ میلی‌متر
سیم‌کارت: دو سیم کارت سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
وزن: ۱۶۳ گرم
ساختار بدنه: فلز و شیشه (محافظ گوریلا گلس ۵ روی قاب پشتی + فریم آلومینیومی) مقاوم در برابر گرد و غبار و آب تا عمق ۱.۵ متر و به مدت ۳۰ دقیقه
پردازنده: (Samsung Exynos 9810 Chipset (Quad-core Mongoose M3 + Quad-core Cortex-A55 CPU GHz Kryo 385 Silver
گرافیک: Mali-G72 MP18 GPU
حافظه: ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم پشتیبانی از کارت حافظه با ظرفیت ۴۰۰ گیگابایت
صفحه‌نمایش: سایز ۵.۸ اینچ از نوع Super AMOLED وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰، تراکم پیکسلی ۵۶۸ پیکسل بر هر اینچ
دوربین: دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌العاده قدرتمند در پشت گوشی با دریچه دیافراگم ۱.۵. و دوربین سلفی بسیار با کیفیت ۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم ۱.۷
نرم‌افزار: سیستم عامل اندروید ۸.۰. پشتیبانی از زبان فارسی
باتری: غیر قابل تعویض با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
ارتباطات: پشتیبانی از فناوری ۴G و دارای بلوتوث نسخه‌ی ۵ و درگاه ارتباطی USB Type-C 1.0 v3.1

قیمت: از ۷,۳۰۰,۰۰۰ تومان تا ۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Note 9 ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

گوشی موبایل - Mobile Phones (Smart Phones)

نوبتی هم که باشد، نوبیت گوشی‌های سری نوت سامسونگ با آن قلم مشهور خود است. برند محبوب و فوق‌العاده با کیفیت نوت که به جز سری ۷، تمامی آن‌ها فروش بسیار بالایی داشته و کاربران زیادی در سراسر دنیای دارند. علارغم قیمت نجومی این مدل در کشور عزیز ما، بازهم متقاصیان این گوشی بسیار زیاد است چرا که نوت ۹ بهترین گوشی هوشمند برند نوت شرکت سامسونگ است و به راحتی با پرچم‌داران دیگر شرکت‌ها از هر لحاظ برابری می‌کند. در مقایسه با گلکسی S9، این گوشی از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برخوردار است و از لحاظ پردازشگر گرافیکی و پردازنده، قدرت مشابهی با آن دارد. علاوه بر تفاوت‌های یاد شده، نوت ۹ از نظر دوربین، صفحه نمایش و باتری نیز پیشرفت قابل توجهی نسبت به S9 داشته است. دوربین اصلی این گوشی متشکل از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بسیار با کیفیت بوده که قادر است تصاویر Full HD را با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. همچنین دوربین سلفی نوت ۹ یک دوربیم  8 مگاپیکسلی است که کیفیتی مشابه کیفیت سامسونگ S۹ دارد. در زیر می‌توانید مشخصات کامل این گوشی را بخوانید.

ابعاد: ۸.۸ × ۷۶.۴ × ۱۶۱.۹ میلی‌متر
سیم‌کارت: دو سیم کارت سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
وزن: ۱۶۳ گرم
ساختار بدنه: فلز و شیشه (محافظ گوریلا گلس ۵ روی قاب پشتی) مقاوم در برابر گرد و غبار و آب تا عمق ۱.۵ متر و به مدت ۳۰ دقیقه
پردازنده: (Samsung Exynos 9810 Chipset (Octa-Core Mongoose + Quad-Core ARM Cortex-A55 CPU
گرافیک: Mali-G72 MP18 GPU
حافظه: ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم پشتیبانی از کارت حافظه با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت
صفحه‌نمایش: سایز ۶.۴ اینچ از نوع Super AMOLED وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰. تراکم پیکسلی ۵۱۶ پیکسل بر هر اینچ
دوربین: دارای دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌العاده قدرتمند در پشت گوشی با دریچه دیافراگم ۱.۵ و ۲.۴ و دوربین سلفی بسیار با کیفیت ۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم ۱.۷
نرم‌افزار: سیستم عامل اندروید ۸.۱. پشتیبانی از زبان فارسی
باتری: غیر قابل تعویض با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
ارتباطات: پشتیبانی از فناوری ۴G و دارای بلوتوث نسخه‌ی ۵ و درگاه ارتباطی USB Type-C 1.0 v3.1

قیمت: از ۹,۹۰۰,۰۰۰ تومان تا ۱۰,۱۰۰,۰۰۰ تومان

گوشی موبایل اپل مدل Apple iPhone XS ظرفیت ۶۴ گیگابایت

گوشی موبایل - Mobile Phones (Smart Phones)

نمی‌توان در رابطه با بهترین گوشی‌های هوشمند بازار گفت و گو کرد اما اسمی از برند اپل به میان نیاورد. با اینکه قیمت مجصولات این برند در مقایسه با امکاناتی که ارائه می‌دهند بسیار بالاتر و کمی عجیب است، با این‌حال کیفیت و بذت بی‌همتای آن را نمی‌توان انکار کرد. گوشی iPhone XS، پرچمدار فعلی برند اپل است که با امکانات خارق‌العاده و قیمتی بسیار نجومی در بازار ایران موجود است. مدل دو سیم‌کارت این کوشی که iPhone XS Max نام دارد، اندازه‌ی بزرگ‌تر دارد و متاسفانه به همین دو دلیل باید حدودا ۴ میلیون تومان بیشتر نسبت به این سری هزینه کنید. بنابراین، تصمیم گرفتیم به معرفی مدل تک سیم‌کارت آن بسنده کنیم. در این مدل شاهد یک پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای با تراشه‌ی Apple A12 Bionic به عنوان قلب تپنده‌ی آن هستیم که در کنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، پردازنده‌ی گرافیکی ۴ هسته‌ای و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، تمامی وظایفی که هم اکنون و تا یکی دو سال دیگر به آن محول می‌شود را بدون هیچ گونه مشکل و با بالاترین کیفیت و سرعت به انجام می‌رساند. اندازه‌ی این گوشی ۵.۸ اینچ است که از تکنولوژی Super Retina بهره برده و وضوح تصویری معادل ۱۱۲۵ در ۲۴۳۶ ارائه می‌دهد. برای عقب نماندن از رقبا، اپل نیز در پشت گوشی خود دو دوربین با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل تعبیه کرده که قادر به ثبت تصاویری با وضوح ۴K هستند. همانند نوت ۹، iPhone XS قادر است با کیفیت ۴K و سرعت ۶۰ فریم، و کیفیت Full HD و سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی این گوشی سنسوری ۷ مگاپیکسلی دارد و قادر است با کیفیت Full HD و با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. مشخصات کامل این گوشی را می‌توانید در زیر بخوانید.

ابعاد: ۷.۷ × ۷۰.۹ × ۱۴۳.۶ میلی‌متر
سیم‌کارت: تک سیم کارت سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)
وزن: ۱۷۷ گرم
ساختار بدنه: فلز و شیشه (محافظ Scratch-Resistant Glass) دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۲ متر
پردازنده: (Apple A12 Bionic Chipset (Hexa-core Vortex + Tempest
گرافیک: Apple (4-core graphics) GPU
حافظه: ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم (عدم پشتیبانی از کارت حافظه)
صفحه‌نمایش: سایز ۵.۸ اینچ از نوع OLED وضوح تصویر ۱۱۲۵ در ۱۴۳۶. تراکم پیکسلی ۴۵۸ پیکسل بر هر اینچ
دوربین: دارای دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قدرتمند در پشت گوشی با دریچه دیافراگم ۱.۸ و ۲.۴ و دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم ۲.۲
نرم‌افزار: سیستم عامل iOS 12 پشتیبانی از زبان فارسی
باتری: غیر قابل تعویض با ظرفیت ۲۶۵۸ میلی آمپر ساعت
ارتباطات: پشتیبانی از فناوری ۴G و دارای بلوتوث نسخه‌ی ۵ و درگاه ارتباطی Lightning

قیمت: ۱۵,۳۵۰,۰۰۰ تومان

شاید تنها نقطه ضعف این گوشی، صرف نظر از قیمت نجومی آن، باتری بسیار ضعیف آن باشد که به شدت ارزش خرید آن را برای افرادی که به ظرفیت باتری اهمیت زیادی می‌دهند پایین میاورد. بدون در نظر گرفتن این دو مورد، iPhone XS می‌تواند بهترین انتخاب هر کاربر در پلتفرم غیر اندرویدی باشد.


1 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر