Box Office: هابیت پوز حریفان را به خاک مالید!

bijan joker توسط bijan joker
در ۱۳۹۳/۱۰/۰۴ , 21:00:35

باری دیگر با جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های آخر هفته‌ی سینماهای آمریکای شمالی در خدمتتان هستیم. در این هفته که هفته‌ی بسیار شلوغ و البته خاصی بود چهار فیلم تازه اکران شده P.K. و Annie و Night at the Museum: Secret of the Tomb و The Hobbit: The Battle of the Five Armies توانستند خود را در بین ۱۰ عنوان پر فروش اثبات کنند، که البته نیاز به گفتن نیست که قسمت سوم فیلم پرطرفدار “هابیت” موفق شد برای بار سوم تاج سلطنت را بر سر گذارد، به این شکل آخرین فیلم مهم سال ۲۰۱۴ اکران شد و به نوعی پرونده‌ی این سال نیز بسته شد.
جدول Box Office این هفته به این شرح است:

۱- The Hobbit: The Battle of the Five Armies – $54,724,334 – $89,131,544
۲- Night at the Museum: Secret of the Tomb – $17,100,520 – $17,100,520
۳- Annie (2014) – $15,861,939 – $15,861,939
۴- Exodus: Gods and Kings – $8,105,681 – $38,942,192
۵- The Hunger Games: Mockingjay – Part 1 – $7,879,421 – $289,356,110
۶- Wild (2014) – $4,113,752 – $7,174,489
۷- Big Hero 6 – $3,642,326 – $190,520,749
۸- Top Five – $3,590,013 – $12,477,306
۹- P.K. – $3,565,258 – $3,565,258
۱۰- Penguins of Madagascar – $3,476,141 – $64,123,602

Night at the Museum 3. Secret of the Tomb

فیلم شماره دوم جدول: Night at the Museum: Secret of the Tomb
ژانر: ماجرایی/کمدی/خانوادگی – زمان: ۱ ساعت و ۳۸ دقیقه – درجه بندی: PG – هزینه ساخت: ۱۲۷ میلیون
کارگردان: Shawn Levy/ بازیگران: Ben Stiller و Robin Williams و Owen Wilson و Steve Coogan و Ricky Gervais و Rebel Wilson و Ben Kingsley و Mickey Rooney
خلاصه داستان: در قسمت سوم سری فیلم “شبی در موزه” شاهد هستیم که Larry Daley (استیلر) با تمامی شخصیتهای واقع در موزه که در شباهنگام جان می‌گیرند متوجه می‌شوند که لوح باستانی‌ای که باعث جان گرفتن شخصیتهای داخل موزه می‌شود در حال تغییر شکل و نابودی است، بعد از مدتی مشخص می‌شود که تنها کسی که می‌تواند این مشکل را برطرف کند و لوح جادویی مصر باستان را نجات دهد کسی نیست جز پدر شخصیت Ahkmenrah که یکی از فرعونیان باستان بنام Merenkahre (کینگزلی) است که در موزه‌ی لندن نگهداری می‌شود. با توجه به این اتفاق لری تصمیم می‌گیرد به همراه شخصیتهای اصلی به موزه‌ی لندن نقل مکان کنند و ماجراهای جدیدی را با شخصیتهای جدید رقم بزنند و در انتها طلسم لوح را جاودانه نگه دارند.
+ یکی از نکات قابل توجه قسمت سوم سه گانه‌ی “شبی در موزه” در این مورد است که این فیلم آخرین فیلم رسمی با حضور دو بازیگر بزرگ و ماندگار سینما یعنی Mickey Rooney و Robin Williams است که در سال جاری از دنیا رفتند.

فیلم شماره سوم جدول: Annie
ژانر: کمدی/درام/خانوادگی – زمان: ۱ ساعت و ۵۸ دقیقه – درجه بندی: PG – هزینه ساخت: ۶۵ میلیون
کارگردان: Will Gluck/ بازیگران: Quvenzhané Wallis و Jamie Foxx و Cameron Diaz و Rose Byrne و Bobby Cannavale و Michael J. Fox
خلاصه داستان: آنی یک دختر بچه‌ی بی‌سرپرست است که خانواده‌اش او را ترک کرده‌اند، آنی اکنون در کنار چند کودک دیگر به سرپرستیِ زنی بد اخلاق بنام Hannigan (دیاز) زندگی می‌کند، اما روزی از روزها آنی در خیابان با یک سرمایه‌دار بزرگ و کاندید شهردارِ نیویورک بنام Will Stacks (فاکس) آشنا می‌شود و این آشنایی شروع تازه‌ای برای رسیدن آنی به آرزوهای کودکانه‌اش است.
+ در ابتدا قرار بود که نقشهای اصلی بزرگسال این فیلم را Sandra Bullock و Justin Timberlake بازی کنند که در آخر نقشهای اصلی به Cameron Diaz و Jamie Foxx رسید. فیلم Annie یکی از عناوینی بود که بر اثر هک شدن جنجالی شرکت سونی در ماه اخیر نسخه‌ای از آن لو رفته بود و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود. جالب است بدانید که این فیلم درست همزمان با قسمت سوم “هابیت” وارد سالنهای سینما شد این در حالی است که نسخه‌ی اولیه‌ی Annie (که عنوان پیش رو، بازسازی‌ای از آن است) توسط شخصی کارگردانی شده بود (John Huston) که در سال ۱۹۷۷ در نسخه‌ی تلویزیونی “هابیت” بجای شخصیت گندالف بازی کرده بود.

فیلم شماره نهم جدول: P.K.
ژانر: کمدی/درام/فانتزی – زمان: ۲ ساعت و ۳۳ دقیقه – درجه بندی: PG-13 – هزینه ساخت: اعلام نشده
کارگردان: Rajkumar Hirani/ بازیگران: Aamir Khan و Anushka Sharma و Sanjay Dutt و Reema Debnath
خلاصه داستان: این فیلم هندی در رابطه با ورود غریبه‌ی عجیبی در شهر است که هیچ کس اطلاعاتی در رابطه با گذشته و خانواده‌ی او ندارد و تنها چیزی که از وی در دست هست نام و نام خانوادگی مخفف اوست که P.K نامیده می‌شود. اخلاق بچه گانه و ساده لوحانه‌ی P.K در این شهر ماجراهای خنده‌دار و عاشقانه و … را رقم می‌زند تا در انتها حقیقت شخصیت P.K کشف شود.

فروش جهانی چهار فیلم Hobbit 3 و Hunger Games 3 و Interstellar و Big Hero 6 تا به امروز به ترتیب ۳۷۶ و ۶۴۳ و ۶۳۶ و ۲۷۴ میلیون دلار گزارش شده است.

و اما …

the hobbit - smaug01

فیلم شماره اول جدول: The Hobbit: The Battle of the Five Armies
ژانر: ماجرایی/فانتزی – زمان: ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه – درجه بندی: PG-13 – هزینه ساخت: ۲۵۰ میلیون (تقریبی)
کارگردان: Peter Jackson/ بازیگران: Martin Freeman و Ian McKellen و Richard Armitage و Orlando Bloom و Evangeline Lilly و Luke Evans و Cate Blanchett و Hugo Weaving و Ian Holm و Christopher Lee و Benedict Cumberbatch
خلاصه داستان: در پایان قسمت دوم تماشا کردیم که ۱۰ دورف با یاری “بیلبو” موفق شدند انتقام دردناکی از “اسماگ” بگیرند و حسابی این اژدها را عصبانی کنند، اما این انتقام نتیجه‌ی خوبی نداشت و اسماگ با عصبانیت و کینه‌ی بزرگی که در دل داشت، قلعه و گنجهای پنهان در آن را به قصد نابودی و به آتش کشیدن مردمان کنار دریاچه ترک کرد، اکنون در این قسمت (هابیت:نبرد پنج سپاه) باید دید که آیا اسماگ موفق می‌شود کینه‌ی خود را بر سر مردمان شهر خالی کند یا اینکه تنها قهرمانمان در شهر یعنی “بارد کمانگیر” می‌تواند از زندان خارج شود و مردمانش را از دست اژدهای بدذات نجات دهد. از طرف دیگر اتفاقات دیگری بر سر راه بیلبو و “گندالف” و ۱۳ دورف وجود دارد، چرا که “ثورین” قصد دارد با سنگ Arkenstone به خواسته‌هایش برسد و پادشاهی خود را جشن بگیرد در همین هنگام در قسمت قبل دیدیم که گندالف به قلب تاریکی وارد شد و مورد خشم شیطان بزرگ قرار گرفت، به همین دلیل سر و کله‌ی ارباب تاریکیِ سرزمین میانه یعنی “سارومان” پیدا می‌شود و سپاه اورکها قدرت و نیروی تازه‌ای برای فرو بردن سرزمین میانه به تاریکی می‌گیرند، اینجاست که سپاه “دورفها”، “الفها” و “انسانها” یا باید بر سر تصاحب گنجهای موجود بجنگند و نابودی را برگزینند و یا با اتحاد هم به نبرد تاریکی روند.

بالاخره انتظارها به پایان رسید و هواداران پیتر جکسون افسانه‌ای و تالکین بزرگ در دنیای سینما به نقطه‌ی پایانی رسیدند، بعد از سه سال که ماه آذر تبدیل به ماه انتظارمان شده بود اینبار آخرین برگ سه گانه‌ی “هابیت” نیر رقم خورد و با توجه به گفته‌ی جکسون این پایانِ نهایی دنیای سرزمین میانه در دنیای سینما بود، چرا که جکسون اعلام کرده که بعد از ساخت قسمت سوم هابیت، پروژه‌ی بعدی‌ای که به سراغش خواهد رفت فیلمی کم هزینه و روان و ساده ساخت خواهد بود (هر چند که قبل از این جکسون قول ساخت قسمت دوم انیمیشن “تن تن” را به تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ اسطوره‌ای داده بود). جای خوشحالی و افتخار دارد که در کنار هم در سری پستهای Box Office شاهد منتشر شدن یکی از ماندگارترین و پرطرفدارترین و پرهزینه‌ترین سه گانه‌های تاریخ سینما بودیم، با توجه به تعداد زیاد هواداران این سری فیلم در دی‌بازی فرض را بر این می‌گذاریم که با چگونگی ساخت و حواشی اولیه‌ی این سه گانه و نکات پیرامون دو قسمت قبلی آشنایی کامل دارید، بنابر این در ادامه به نکات کوتاهی پیرامون قسمت پایانی این تریلوژی می‌پردازیم (اگر جزو ارتش هابیتی قدیمی سایت نیستید می‌توانید با رجوع به بخش آرشیو سینمای سایت و با مطالعه‌ی پستهای قدیم اطلاعات خود در مورد دو قسمت قبلی را کامل بفرمایید).

THE HOBBIT: THE DESOLATION OF SMAUG

میزان هواداران هابیت به قدری است که زمانی که در کنفرانس واقع در سن دیگو قرار بود اولین میزگرد مربوط به “نبرد پنج سپاه” برگزار شود هوادران از یک روز قبل جلوی دربهای سالن برای ملاقات با بازیگران و سازندگان صف کشیده بودند، از همین رو در نیمه‌های شب که دقایقی به برگزاری مراسم مانده بود تعدادی از هواداران در خیابان به خواب فرو رفته بودند و جالب آنکه با نوازش بازیگران مورد علاقه خود یعنی Andy Serkis و Lee Pace بیدار شدند و ساعتها در کنار گروه بازیگران مشغول به گپ و گفتگو و امضا و سلفی گرفتن شدند. جکسون افسانه‌ای مانند سه گانه‌ی تاریخی “ارباب حلقه‌ها” به بازیگران اصلی فیلم اجازه داد تا بعد از اتمام فیلمبرداری بعضی از وسایل استفاده شده در فیلم را به عنوان یادگار به خانه ببرند، مانند اهدای شمشیرهای اصلی شخصیتها به بازیگرانی چون Martin Freeman و Richard Armitage و Lee Pace. جالب است بدانید که “کیت بلانشت” که در هر سه قسمت فیلم حضور داشت تنها در ۸ روز فیلمبرداری در کنار گروه سازندگان پروژه حضور داشت، همچنین او و “یان مکلن” تنها بازیگرانی بودند که در تمامی شش قسمت “هابیت” و “ارباب حلقه‌ها” به ایفای نقش پرداخته بودند. دو بازیگر پیشکسوت سینما یعنی یان هولمز (بیلبوی پیر) و کریستوفر لی (سارومان) به دلیل سن زیاد و مشکلات پروازی که داشتند در استودیویی واقع در لندن به صورت جداگانه نقشهای خود را بازی کردند. یکی از نکات کمدی فیلم مربوط به Lee Pace است که در نقش “تراندویل” بجای پدر Orlando Bloom در نقش “لگولاس” ظاهر شده، این در حالی است که در دنیای واقعی اورلاندو بلوم ۳۷ و لی پیس ۳۵ ساله هستند!

The Hobbit. The Battle of the Five Armies - 01

این یک امر کاملا طبیعی و لازم است که نباید به هیچ عنوان تریلوژی “هابیت” را با تریلوژی “ارباب حلقه‌ها” چه از نظر نسخه‌ی سینمایی و چه از نظر کتاب جاودانه‌ی تالکین مقایسه کرد، به همین دلیل در این متن سعی شده که مانند اکثر متنهای مربوطه چنین اتفاقی رخ ندهد اما گفتن چند نکته‌ی حاشیه‌ای در این مورد خالی از لطف نیست، برای مثال باید بدانید که “نبرد پنج سپاه” با مدت زمان ۲ ساعت ۲۴ دقیقه‌ای کوتاه‌ترین فیلم در بین تمامی شش فیلم ساخته شده بر اساس سرزمین میانه است. یا اینکه Billy Boyd که در سه گانه ارباب حلقه‌ها در نقش Pippin ظاهر شده بود در “نبرد پنج سپاه” به عنوان ترانه‌سرا و خواننده‌ی تیتراژ پایانی (The Last Goodbye) انتخاب شده است، این در حالی است که همیشه شاهد بودیم که در انتخاب خواننده‌ی ترانه‌های انتهایی هر دو سری فیلم به دلیل حساسیت زیاد و مهم بودن از هر خواننده‌ای درخواست همکاری برای قرارگیری در این جایگاه نشده بود. پیتر جکسون افسانه‌ای اعلام کرده که زمان فیلمبرداری “هابیت” ۲۶۶ روز بوده است، این اتفاق نادری بوده است چرا که زمان فیلمبرداری “ارباب حلقه‌ها” هم دقیقا ۲۶۶ اعلام شده بود. Evangeline Lilly اعلام کرده است که: زمانی که جکسون در حال تهیه “ارباب حلقه‌ها” بود به دلیلی دوستیِ نزدیکی که با او داشتم از وی درخواست کردم که نقشی را برای من کنار بگذارد که در آخر اینطور نشد، اما جکسون قول داد که در آینده من را به گونه‌ای وارد دنیای سرزمین میانه خواهد کرد، این بود که چند سال پیش پیغامی از طرف جکسون به من رسید با این مضمون که “تو نقش Tauriel را در سرزمین میانه زنده خواهی کرد”. گفتنی است که هر شش فیلم مربوط به سرزمین میانه در چنین ماهی اکران شده بود.
دیگر نکته‌ی کمیک “هابیت” و “ارباب حلقه‌ها” در این است که کیت بلانشت و اورلاندو بلوم تنها بازیگران ارتش “الف” (Elf) در این سری فیلم هستند که در نقشهای اصلی فیلمهای ابرقهرمانانه‌ی ساخته شده بر اساس کمیکهای MARVEL بازی نکرده‌اند چرا که شرایط برای دیگر بازیگران ارتش الفها به اینگونه بود که Hugo Weaving در فیلم Captain America: The First Avenger بازی داشت، Liv Tyler در فیلم The Incredible Hulk بازی داشت، Lee Pace در فیلم Guardians of the Galaxy بازی داشت و در آخر Evangeline Lilly در فیلم Ant-Man بازی خواهد داشت. جالب اینجاست که تجربه‌ی حضور در فیلمهای ساخته شده بر اساس کمیکهای MARVEL برای اکثر بازیگران اصلی “هابیت” نیز شرایط مشابهی دارد.

the hobbit - bard01

اکنون با هم به مقایسه‌ای کوتاه از نظر آمار و ارقام بین قسمتهای متفاوت این سه گانه می‌رسیم:

فروش اولین هفته‌ی اکران (سه روز آخر هفته):
قسمت اول: $۸۴,۶۱۷,۳۰۳
قسمت دوم: $۷۳,۶۴۵,۱۹۷
قسمت سوم: $۵۴,۷۲۴,۳۳۴

مجموع فروش در آمریکای شمالی:
قسمت اول: $۳۰۳,۰۰۳,۵۶۸
قسمت دوم: $۲۵۸,۳۶۶,۸۵۵
قسمت سوم: ؟

مجموع فروش در سطح جهان:
قسمت اول: $۱,۰۱۷,۰۰۳,۵۶۸
قسمت دوم: $۹۵۸,۳۶۶,۸۵۵
قسمت سوم: ؟

مدت زمان فیلم:
قسمت اول: ۲ ساعت و ۴۶ دقیقه
قسمت دوم: ۲ ساعت و ۴۱ دقیقه
قسمت سوم: ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه

امتیاز میانگین مجلات معتبر:
قسمت اول: ۵۸
قسمت دوم: ۶۶
قسمت سوم: ۵۹

کاندیدای اسکار:
قسمت اول: ۳ رشته (جلوه‌های ویژه + گریم + طراحی صحنه)
قسمت دوم: ۳ رشته (جلوه‌های ویژه + میکس صدا + ادیت صدا)
قسمت سوم: ؟

لازم به ذکر است که در رابطه با مقایسه‌ی هزینه‌ی تولید این سه گانه با توجه به این نکته که ساخت و فیلمبرداری این تریلوژی پشت سر هم بوده است (به استثنای قسمتهایی از بخش پایانی که در تابستان ۲۰۱۳ فیلمبرداری شد)، اطلاعات کامل برای میزان هزینه‌ی هر قسمت در دست نیست چرا که با توجه به هزینه‌ی نهایی ۷۵۰ میلیونی نهایی اعلام شده به شکل میانگین برای ساخت هر قسمت ۲۵۰ میلیون دلار هزینه به کار رفته است (هزینه‌ی ساخت برای هر قسمت از تریلوژی ارباب حلقه‌ها ۹۴ میلیون دلار بوده است).

the hobbit - peter jackson-benedict cumberbatch

در آخر باید گفت که حتی اگر از مخالفان “هابیت” باشیم، باید به این ساخته‌ی پیتر جکسون افسانه‌ای احترام زیادی بگذاریم، چرا که اگر نتوان از سمت و سوی داستانی و سطح موضوعی، فیلم را اثری درجه یک مانند “ارباب حلقه‌ها” دانست، اما از سمت و سوی هنری و تکنولوژیکی فیلم، این بار هم جکسون هدیه‌ای جدید را به صنعت سینما تقدیم کرد. همانطور که او با ساخت “ارباب حلقه‌ها” تکنولوژی استفاده از motion capture را به سطوح بالایی رساند و در فیلم AVATAR با همیاری جیمز کامرون علم استفاده از این تکنولوژی را به کمال رساند، در سری “هابیت” برای اولین بار با دوربینهای خاصِ سه بعدی بنام Red موفق شد اولین فیلم سینمایی به فرم ۴۸ فریم بر ثانیه را عملی کند (فیلمهای معمول به فرم ۲۴ فریم بر ثانیه تولید می‌شوند)، همچنین بعد از ترویج دیسکهای Blu-Ray و Full HD با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل، “هابیت” جدی‌ترین فیلم سینمایی ساخته شده‌ای است که تماشاگران را با کیفیت ۴K آشنا می‌کند (جیمز کامرون اعلام کرده برای ساخت قسمت دوم AVATAR باز هم از تکنولوژیِ تازه‌ی شرکت WETA و پیتر جکسون استفاده خواهد کرد). بنابر این در هر شرایطی نباید زحمت ساخت سه گانه‌ی “هابیت” را به این راحتی‌ها فراموش کرد.
امیدواریم که از مطالعه‌ی این پست لذت برده باشید، در انتها سه بنر با بالاترین کیفیت از این سه گانه را برایتان آماده کرده‌ایم که به نوعی نشان دهنده‌ی داستان و اتفاقات کلی فیلم از ابتدا تا انتهاست:

01

02

03


59 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. مثل همیشه ممنون و سپاسگزارم از لطف و انرژی مثبت تک تک رفقا، مرسی از همه… ;)

    ___________________________
    (بابابزرگ طهرون ۱۳۰۳ – ۱۳۹۳)

    ۸۰
  2. چه بحثی شد بحث این هفته !
    همگی دوستان خسته نباشید حسابی فیض بردیم :*:
    خوشبختانه این سری کسی فیلمی را نابود نکرد با نظراتش !
    هفته پیش فیلمThe Grand Budapest Hotel رو که دوستان خیلی ازش تعریف کرده بودن دیدم که واقعا قشنگ بود ارزش دیدن رو داشت :*:

    ۱۰
  3. داستان ارباب حلقه ها خیلى قوى تر بود و تماشاگر رو پاى فیلم میخکوب میکرد ولى این هابیت صرفا جلوه هاى بصریه و داستان خوبى نداره.مخصوصا از بازیه فریمن و خودش حالم به هم میخوره.

    ۰۲
  4. درسته منم اول همین نظر رو داشتم ولی بعدا نظرم عوض شد من اول به خاطر عشق به ارباب حلقه ها این فیلم رو دیدم اما شما ۱ بار امتحان کن کسی که ارباب حلقه هارو ندیده هابیت رو بزار جلوش ببین چه حس و حالی بهش دست میده خوب ما سطح انتظاراتمون رفته بالا وقتی یه شاهکاری مثل ارباب حلقه ها رو می سازه پیتر جکسون الان انتظار داریم هابیت ۲ برابر بهتر از اون فیلم باشه حداقل تا خوشمون بیاد که تو این نسل امکان پذیر نیست وگرنه خود فیلم هابیت کم و کسری نداشت به نظر من خیلی فیلم فوق العاده ای بود :۱۵: :۱۵: :۱۵:

    ۳۰
  5. یه تشکر فوق ویژه از بردیای عزیز .تا حالا اومدن خودش دق مرگمون کرد حالا باید تا اومدن کیفیت بالاش هم صبر کنیم اخ که چقدر سخته بعید میدونم بتونم دووم بیارم احتمالا رو پردشو میبنم

    ۱۰
    1. آخ آخ راست می‌گید، یک لحظه Sauron با Saruman قاطی شد! در هر صورت هر دوتا شخصیت منفی درش نقش داشتند… ;)
      ممنون از اطلاع رسانی و یادآوریِ شما…

      ___________________________
      (بابابزرگ طهرون ۱۳۰۳ – ۱۳۹۳)

      ۲۰
  6. هابیت به هیچ وجه به اندازه ی ارباب حلقه ها نچسبید و حاضرم شرط ببندم ۹۰ در صد کسانی که سری هابیت رو دنبال کردن مثل خودم به خاطر علاقشون به ارباب حلقه ها بود وگرنه اگر سری هابیت قبل ارباب حلقه ها منتشر میشد کمتر کسی سراغش میرفت

    ۵۰
    1. شما داستان هابیت رو با ارباب حلقه ها مقایسه میکنی :|…جذابیت داستانی ارباب حلقه ها ۱۰۰درصد بالاتر از هابیت
      هست و دلیلی نداره هابیت بیشتر از ارباب حلقه ها بهتون بچسبه :/

      ۴۱
  7. اگر شرکت سازنده هوس پول بیشتر را نمیکردو کاری نمیکرد الان شاهد سه قسمت کم فروش و محتوا و وفادار نبودیم.
    اگه جکسون دوست داشتنی مثل ارباب حلقه ها به کتاب وفادار میبود و به جای اضافه کردن شخصیات و قسمت ها که نبودن بهتر بود.
    فیلم را در دو قسمت وفادار و پرمحتوا میساختند.
    مطمئنم بیشتر از این سه قسمت میفروختند و نمره و دوستداشتنی تر بودند.

    ۳۰
  8. GONE GIRL 2014

    به نظرم هر کارگردان تازه کاری میخواد چیزی بشه باید بیاد بشینه دقیق پای این اثر شکوهمند فینچر…
    انتخابهای فینچر برای شخصیتها فوق العاده بود!افلک دقیقا همین مزخرفی که به نظر میرسید به نظر میرسه !! و حقیقتا ساخته شده برای همچین کارکتری! و پایک که با چهره و وقار عجیب و شخصیت خطرناکش و بازی شگفت انگیزی که از خودش نشون داد منو تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار داد…..
    اینکه فیلم فینچر نامزد گلدن گلاب نمیشه از فینچر چیزی کم نمیکنه بلکه این گلدن و کلاب و هر مراسم دیگه ای که از شخصیتش کم میشه…..شخصا متاسف شدم برای گلدن گلاب چون معمولا با انصافتره…!
    این شاهکار رو ببینید تا بفهمید سینما یعنی چی! شاهکار یعنی چی..! کارگردانی فینچر یعنی چی…تدوین کِرک بَکستِر یعنی چی… وموسیقی تِرِنت رِزنِر و اَتیکِس راس و البته بازی پایک وفیلمنامه گلین…همه و همه فوق العاده <3…

    ۹۵/۱۰۰

    ۷۲
  9. متن اونقدر احساسی بود و با عشق نوشته شده بود که اشک تو چشمام جمع شد! :۱۸:
    فکرش هم آزار دهندست که تا کی باید واسه دیدار دوباره آردا و سرزمین میانه صبر کنیم!
    ————————————————————————–
    به شدت فاز بی قراری و ناراحتی گرفتم با این پست!
    مطمئنا میتونید حال منو درک کنید دوستان!
    ((آقای جرج ریچارد ریموند مارتین،ای بزرگ نویسنده های در قید حیات،ای یکی از صد چهره تاثیر گذار قرن بیستم،ای بی رحم و مریض فکر،تو رو به رولور و غریبه قسمت میدم یه کم همت کن و بادهای زمستانی رو هرچه سریع تر منتشر کن!))
    به خدا مردیم از انتظار… :'(

    ۵۰
    1. شدیدا پوزش می‌خوام رفیق از بابت اینکه متنی که براتون تهیه کردم باعث ناراحتیِ شما شد… اتفاقا تمام سعی‌ام رو کردم تا متن رو به دور از احساسم بنویسم که گویا خیلی در این زمینه موفق نبودم…
      همیشه شاد باشید رفیق عزیز…

      ___________________________
      (بابابزرگ طهرون ۱۳۰۳ – ۱۳۹۳)

      ۵۱
  10. کلا هر کسی از این فیلم هابیت ها یا ارباب حلقه ها خوشش نیاد ، به نوعی و تا حدی داره با اون احساس لذت و رضایت خودش مقاومت میکنه ! واقعا این ۲ فیلم شاهکار و تمام عیار هستند و آمیزه ای از هنر و تکنولوژی و موسیقی و داستان و اجرا هستند ، درسته که ارباب حلقه ها بیشتر به دلم نشست ولی هابیت ها هم از نقطه نظر خودش و نحوه روایتش بسیار لذت بخش و عالی بود
    خب از قدیم در این سایت یکی از درفش داران این سپاه دوستدارن این دو اثر هم محسوب میشدم :۱۵: :۱۵:

    ۶۰
  11. بهترین فیلم امسال P.K هست ، فعلا امتیازش ۸.۹ هست که برای یه فیلم کمدی این یعنی شاهکار تاریخ ، شاید خیلی هاتون خیال میکنید فیلم فیلمش مال سینما بالیوود هست باید به مسخرش گرفت

    ۵۵
  12. ممنان آقا بردیا :۱۵:
    psycho pass2
    خداااااااااا چرا تموم شد :'(
    ۱۰
    the interview
    :۲۶:
    از شدت خنده ترکیدم
    kim poops in his pants
    ۱۰
    the flash
    ۹
    donten ni warau
    ۸
    seven deadly sins
    ۱۰

    ۱۰
  13. مرسی بردیا جان ,
    با همه انتقاداتی که از جکسون میشه , مطمئنم یکی از معدود کارگردان هایی هست که توانایی خلق گوشه از عظمت دنیا تالکین را در سینما داره
    یکی از فانتزی های من اینه که یه سریال عظیم براساس دنیای تالکین ساخته بشه :۲۴:
    فیلم استاد نولان هم فروش بدی نداشته هرچند انتظارات از نولان بالاست
    فیلم هندی !!! :۱۲:

    Taxi Driver
    من این شاهکار اسکورسیزی را تا حالا ندیده بودم :11:
    فیلم فوق العادست و حرفهای زیادی واسه گفتن و به خوبی واقعیت های جامعه اون دوران (دهه ۷۰ ) آمریکا را به نمایش میذاره
    ضمن اینکه کار دنیرو جوون هم بی نظیر و شگفت انگیزه (بر عکس دنیرو حال حاضر ) هر چند من هنر نمایی دنیرو را تو گاو خشمگین بیشتر میپسندم (کلا گاو خشمگین را بیشتر دوست دارم :۲۴: )
    نمره : مگه میشه به این ابر فیلم ها نمره داد

    The Walking Dead.S5 (نیم فصل )
    شروع فوق العاده , میانه آروم , پایان تکان دهنده (البته با یه مرگ مضحک :۱۲: )
    والا ما همچنان از سریال راضی هستیم(برعکس بعضی از دوستان :۲۴: ) و انصافا واژه خسته کننده و خواب آور در مورد این فصل بی انصافیه , و همچنان سریال کشش داره و میتونه بیننده را راضی نگه داره
    هر چند هیچ وقت به دو فصل بی نظیر اول نمیرسه
    ۷۵ از ۱۰۰

    ۷۰
    1. کلا دو فصل اول خصوصا فصل دو تکرار نمیشن! :۱۵: :۱۵:
      *****اسپویل*****
      یعنی مسخره ترین مرگی بود که واسه این بنده خدا میتونستن در نظر بگیرن!بدون هیچ دلیلی کاملا غیرمنطقی مثل احمق ها حمله کرد و مثل احمق ها مرد! :۲۳: :۱۲:

      ۰۱
    2. خب ی دختر ۱۸ تا ۲۰ ساله توی اون شرایط واقعا باید احمقانه و از روی احساسش عمل میکرد
      خیلی منطقی بود ب نظر من چرا همه گیر میدین بش :۲۴:

      ۱۰
    3. بث به هیچ وجه دختر احمقی نبود که بخواد اونطوری عمل کنه!کلا هرقدرم احمق باشی اونطوری رفتار نمیکنی! :lol: :lol: !اون صحنه کلا هیچ منطقی درش وجود نداشت!

      ۰۰
  14. هنوز Into the Woods یکی از مهمترین فیلم های امسال مونده. ولی تا اینجا بنظرم تبلیغات خوبی نداشت که باعث شده خیلی ها ازش اطلاعی نداشته باشن. یه فیلم فانتزی عالی با بازی جانی دپ، مریل استریپ، امیلی بلانت و کریس پاین و… به کارگردانی راب مارشال.

    ۲۱
  15. اوففففف! :۱۵: :۱۵:
    حالا این لعنتی تا کیفیت خوبش بیاد ما پیر میشیم! :۱۲:
    ممنون از آقا بردیای گل! :۱۵:

    ۳۱
    1. تب دراگون ایج هم هستو اینا اگه الان ۱۰۸۰ آماده می شد حال می کردیا! :۲۴:

      ۳۱
  16. بردیا جان با این پست باز هم ترکاندی! تشکر فرااااااااوان و خسته نباشید بهت!
    وقتی بخش تجمع طرفداران و بیدار شدن شون رو خوندم سوختم! دلیلش واضحه!!
    به مانند دو قسمت قبل از این قسمت هم استقبال میکنیم. با توجه به فروش خیلی خوبی که تو هفته اول داشته من احتمال میدم که یک میلیارد رو رد کنه.
    فقط اینکه درباره فیلم های مهم ۲۰۱۴ نباید از Into The Woods غافل شد!
    باز هم تشکر از شما!

    ۲۱
    1. ممنونم سید عزیز، اما فیلمهایی مثل Into the Woods یا اثر تازه‌ی تیم برتون یا تازه‌ترین ساخته‌ی آنجلینا جولی که در هفته‌ی جاری اکران میشند رو رسما برای تعطیلات سال نو در نظر گرفتن و دیگه بهشون نمیشه گفت فیلمهای امسال اما خب … .

      __________________________
      (بابابزرگ طهرون ۱۳۰۳ – ۱۳۹۳)

      ۲۰
  17. با سپاس از بردیای هابیت پسند :*: :*: :*: بدلیل مسافرت نتونستم فیلم یا سریال درست درمونی ببینم . فقط ۳ قسمت از سریال شرلوک که رفت در اولویت دانلود بعد از اتمام مسافرت . :۱۵: :۱۵: :۱۵: و در آخر خدایش بیامرزد صدای طهرون قدیم :'( :'( :'(

    ۴۱
  18. ممنون عالی بود :۱۵: :۱۵: :۱۵:
    —————————
    dumb and dumber to
    دیدن دوباره لوید و هری کنار هم برای طرفداران قسمت اول دلنشین می باشد
    طنز های درون فیلم به قشنگی قسمت اول نیستن ولی همچنان می توانند شما را سرگرم کنند
    در کل :۷
    —————————
    doom
    در کل : ۴
    حیف وقت
    :11:

    ———————
    Gone Girl را گزاشتم برای دانلود بشدت منتظرم دانلودش تمام بشه

    ۲۱
    1. صحنه دوربین اول شخصش خوب بود ولی باز هم کیفیتش چندان جالب نبود
      راک هم خیلی خوب بود البته اینقدر فیلم مزخرف بود که راک چندان به چشم نمی امد

      ۱۱
    2. توی این لیست فیلم P.K که محصول بالیوود رو میبیند تقریبا بهترین فیلم کمدی هست کارگردانش Rajkumar Hirani هست و بازیگر نقش اول امیرخان ، فیلم قبلیشون بهترین فیلم سینما هند بوده یعنی ۳ احمق ،
      من نمیدونم چطور نظرم امده زیر نظر شما

      ۳۳
  19. در حالی که دارم این متن می نویسم به ترانه Into The West گوش می دم ..
    سفر ما ر سرزمینه میانه هم به پایان رسید و ما هم انگار مثل الروند، کلبورن، Cirdan ، گالادریل و بیلبو و فرودو سوار کشتی ساخته شده سیردان راهی والینور می شیم …هاه!
    نمی دونم چند سال دیگه یکی دیگه بره سراغ این دنیا وصف نشدنی ، شاید عمر ما قد نده و اگه هم قد بده کی می تونه جای یان مک کلن دوست داشتنی در نقش گندالف، هوگو ویوینگ در نقش الروند و و و …. رو بگیره یا اصلا کی می تونه این جرات رو داشته باشه موسیقی متن این فیلم رو بسازه!
    تنها کاری می تونم بکنم دیدن نه دوباره بلکه چندین و چندین باره این حلقه ها و هابیت هست و خواندن چندین باره کتاب های استاد تولکین!
    راستش یادمه سه سال پیش به چنین روزی فکر می کردم و امروز دقیقا یاد پست باکس افیس انتشار هابیت : سفری غیر منتظره رو به خاطر اوردم!
    تشکر از بردیای عزیز!
    I Give U My Very Warm Farewell!

    ۹۱
    1. دقیقا مشکل همینجاست
      فرضا خانه تالکین بعد از چند سال اجازه ساخت سیلماریلیون رو بده
      کریستوفر لی که به خاطر کهولت سن نمیتونه بازی کنه
      موسیقی چی میشه
      اصلا جکسون کارگردان فیلم میشه
      برا همینه که این قسمت سوم رو باید اختتامیه سرزمین میانه تو سینما بدونیم
      حیف حیف

      ۲۰
  20. این قسمت رو دیدم من متاسفانه اونطوری که انتظار داشتم نبود ولی بد هم نبود از منتقد ها که تقریبا نمره قابل قبولی گرفته اکثر منتقد ها بهش نمره ۷ به بالا دادن منم خوشم اومد ولی هنوز میگم ۳ گانه ارباب حلقه ها دیگه تکرار نخواهد شد :۲۱: :۲۱: ولی این فیلم ارزش دیدن رو داره ;)

    ۴۱
  21. درود بر آقا بردیا با این پست های مفصلش!
    و اما…
    Gone Girl
    ساخته جدید دیوید فینچر افسانه ای.

    WHAT WILL HAPPEN IF an ANGEL BECOME A DEMOND
    چه میشود اگر… “زَنــ”… این الهه زیبای دوست داشتنی و فریبنده… این پیچیده ترین موجود هستی… این موجود نیمه فرشــته و نیمه شیــطان… بُعد شیطانی اش بر خوبی هایش غلبه کند؟

    هیچ اتفاقی نمی افتد جز اینگه دیوید فینچر شاهکاری خلق میکند به نام “دختر گمشده”!!
    زبان از وصف این فیلم عاجزه!!
    اسپیلبرگ چه قدر میتونه تو فیلمش احساسات به خرج بده؟
    تارانتینو چه قدر میتونه تو فیلمش خشونت موجه و دوست داشتنی داشته باشه؟
    نولان چه قدر میتونه شما رو به فکر فرو ببره؟
    تمام این هارو دیوید فینچر دوبرابرشو در فیلم دختر گم شده جای داده! دیوید فینچر کاری کرده که شما بعد از اتمام فیلم… بعد از اون نمایه بسته که اول فیلم هم دیدید از امی و بعد از اون دیالوگ شوکه کننده از نیک داون.. دستِ کم بعد از اتمام فیلم به مدت ربع ساعت به مانیتور سیاه فیلم خیره بشید و در بک گراند موسیقی بی نظیر پایانی با خودتون فکر کنید که چگونه میشود چنین پایان وهم انگیزی این قدر منطقی و کاور شده با قطعه های پازل فیلم باشد؟ واقعا چه جوری؟ واقعا این دیوید فینچر کیه؟
    واقعا این دیوید فینچر کیه که از هویج… بازیگر در حد آلپاچینو میسازه (بن افلک)

    نیک داون: ببین امی ما یه زمانی عاشق همدیگه بودیم و همدیگه رو میپرستیدیم! درست! اما الان از هم متنفریم و باعث آزار و اذیت همدیگه ایم! واقعا بعد از گذشت این سال ها دیگه نمیتونیم همدیگه رو تحمل کنیم
    ایمی: …ازدواج یعنی همین عزیزم…

    تنها باید این فیلم رو دیده باشید تا بفهمید که این دیالوگ چه آب سردی بر روح یخ زده شما بعد از گذشت ۲ ساعت از این فیلم میریزه! تنها باید دو ساعت همراه با نیک داون در مقابل چشم هزاران آمریکایی باشید تا بفهمید وقتی که این حرف به شما زده میشه یعنی چه سکته مغزی… یعنی چه سکته قلبی… یعنی چه شکست پُلی… یعنی چه شکست سَدّی… که دیگر نه راه پس دارید و نه راه پیش!!

    هیچی دیگه نمیتونم در مورد این فیلم بگم!
    بدون شک این فیلم شاهکار سال ۲۰۱۴ است!
    برای بنده این فیلم حتی فاخر تر از فایت کلابه!
    حتی فاخر تر از SE7EN!
    کافیست ادای مطلب فیلم رو درک کنید و متوجه بشید که هدف این فیلم چیست!

    این شاهکار نامبر وان ژانر معمایی رو به هیچ عنوان از دست ندید

    ۱۷۲
    1. این نظر نشون دهنده اینه که شما احتملا فیلم رو ندیدی! ÷بن افلک تو این فیلم شیره اش کشیده شد!! واقعا دم دیوید فینچر گرم که یه کلاس حرفه ای بازیگری واسه بن افلک ترتیب داد

      ۵۲
    2. اره ندیدم! امشب فکر کنم دانلودش تموم می شد! راستش تازگی ها بعد از آرگو و بعد از اینکه خبر دادن نقش بروس وین به افلک رو شنیدم بهش الرژی پیدا کردم ! : دی
      مگر نه از فینچر و باقی مخصوصا مخصوصا امی آدامز مطمینم!

      ۱۱
    3. من دیشب بعد از این کامنت رفتم فیلم رو دیدم فقط یه جمله میگم بهترین فیلم تاریخ سینما Gone girl هستش من خودم فیلم زیاد میبینم تقریبا همه فیلم های AAA رو دیدم ولی بهترین فیلم سینما این فیلم هستش هر کی نبینه از دنیای سینما کلی عقب هستش :۱۵: :۱۵:

      ۵۱
  22. فوق العادس فیلمش . مخصوصا سکانس مبارزه الف ها و دورف ها با اورک ها :۱۵: :۱۵: :۱۵: . به امید اینکه یه روزی ۳گانه Silmarillion هم ساخته بشه :۱۸: :۱۸: :۱۸: :۱۸:

    ۶۱
  23. به به…
    خب کم کم باید یار کشی کنیم برای جنگ سوم :۲۴:
    مجتبی هم باید پیداش بشه! :۲۴: ( دو تاشون! )
    تشکر بابت مطلب ارزشمند!
    حتما به صورت آفلاین سیوش می کنم سر فرصت مفصل بخونم!
    اون قسمت زیر عکس برو بکس بازیگر هم فک کنم بخش اعظمیش مربوط به بنده باشه! :۲۴:
    هابیت فروششو می کنه…
    ولی ممکنه از نسخه ی ا ل بیشتر باشه و ممکنه از مجموع دو نسخه کمتر باشه! ( در کل )
    که شروعش چندان امیدوار کننده نیست!
    منقبلن پیش بینی کرده بودم در فروش هفته ی اول نسبت به دو قسمت قبل شکست بخوره.
    و احتمال میدم میلیاردی نشه! یعنی بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون نسخه.
    که بسی جای خوشحالی داره! :۲۴:
    بیشتر دوست دارم مستند اطلش سرزمین میانه ساخته بشه به دست جکسون!
    حیف که فک نکنم این اتفاق بیفته…
    و اما بحث اصلی موکول میشه به بعد از دیدن نسخه ی ۱۰۸۰ فیلم!
    امیدوارم این قسمت چند صدمی به کتاب وفادار تر باشه حداقل!
    چیز عجیب غریبی در نیاد پایان!
    با اینحال دوستان فن فیلم هابیت بنده رو تا حدی امیدوار کردن…
    ببینیم آخر کار چه پیش میاد!
    هابیت هم تمام شد…
    —————
    تا قسمت ۲۵۲ ناروتو رو دیدم.
    خوشبختانه میزان افتی که برخی از رفقا اعلام کرده بودن رو در اون حد نمی دونم!
    من می دونستم بعد از درگیری قسمت های ۱۷۵ و قبل تر باید ریتم آرامی رو شاهد باشیم برای همین چندان عجیب نبود واسم.
    ضمن اینکه این مبحث جدید شکل گرفته بسیار جذبم کرده!
    افت وجود داشته ولی نه اونقدر که انیمه رو دچار مشکل کنه.
    بهرحال باز هم نمره نمیدم!
    فیلم هم کلا نگاه نکردم و حتی سریال!
    تشکر دوباره از بردیای عزیز…
    آهان یک چیزی! :۲۴:
    این داستان ایتاچی و کلا ناروتو منو بشدت یاد متال گیر میندازه :۲۳:

    ۴۵
    1. ” بیشتر دوست دارم مستند اطلش سرزمین میانه ساخته بشه به دست جکسون! ”
      خانه تالکین که فرزندان خود تالکین بزرگ هم داخلش هستند گفتند که دیگه اجازه نمیدهند از روی کتاب های تالکین فیلم ساخته بشود. بیشترش هم به خاطر تحریف ها بوده
      یعنی از سیلماریلیون و اطلس خبری نیست

      ۲۱
    2. می دونم حسام خان!
      برای همین نوشتم که خیلی دوست “داشتم”.
      البته انگار نوشتم دوست دارم :۲۳: : :۲۵:

      ۰۰
  24. یه تشکر جانانه از دوست خوبمون آقا بردیای گل
    بحث سر فیلم هابیت: نبرد پنج سپاه زیاد هستش و بیشتر گله مند نقد های غیر منطقی هستنم که نثار این فیلم شده!
    خیلی ها میگن عالی شده خیلی ها فیلم رو کوبوندند، خلاصه یه وعضیه! ولی من تا موقعی که فیلم رو ندیدم ( سه ماه دیگه که کیفیت ۱۰۸۰ میاد) سعی می کنم خیلی بحث نکنم.
    از پیتر جکسون و تیم فوق العاده ش هم تشکر می کنم که یکی از بهترین فیلم های تاریخ و یکی از بهترین های فیلم هایی رو که تا به حال دیدم رو ساخته.
    راستی بردیا جان فروش جهانی فیلم تا به اینجا ۳۵۵ میلیون دلار بوده.
    باز هم مرسی و خسته نباشی

    ۷۱
    1. ممنونم از یکی از فرماندهان اصلی ارتش هابیتی سایت… بله نقدهای مثبت و منفی در مورد این قسمت (مثل دو قسمت قبلی) زیاد بوده، در مورد فروش جهانی هم که در متن عرض کردم دقیقترش تا به امروز ۳۷۶ میلیون بوده، ولی شما میفرمایید فعلا ۳۵۵ میلیون بوده چشم قبول می‌کنم… ;)
      باز هم ممنون وحید جان..

      __________________________
      ( بابازرگ طهرون ۱۳۰۳ – ۱۳۹۳)

      ۴۱
    2. اختیار دارید آقا بردیا
      بله حق با شماست من حواسم یه لحظه پرت شد، البته فکر کنم اطلاعات شما به روز تر باشه! ;)

      ۲۱
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر