سازندهی Ori and the Blind Forest در حال ساخت Schindler’s List برای بازیها
در صحبتی مشابه حرفهای David Cage در سال ۲۰۱۲، مدیر ارشد استودیوی Moon Studios و خالق عنوان زیبای Ori and the Blind Forest، آقای Thomas Mahler، معتقد است بازیهای رایانهای گاهی به جای آن که عمیقتر به داستان و جنبههای انسانی بپردازند، بر روی اکشن بازی متمرکز میشوند؛ اما او دوست دارد که این موضوع را تغییر دهد.
آقای Mahler در مصاحبهای با GamesIndustry International، اعلام کرد که یکی از پروژههایی که او مد نظر دارد و فعلاً در مرحلهی نمونه اولیه قرار دارد، ساخت Schindler’s List برای بازیها است. او گفت که این ایده بر اساس یک مستند در مورد یک یهودی اهل شوروی که توانسته بود از کمپ نازیها در سال ۱۹۴۴ فرار کند، برگرفته شده است. وی اعلام کرد که نام این پروژه “Project Memoir” است و قرار نیست یک شوتر دیگر با تم جنگ جهانی باشد که در آن فقط زامبیها را نابود میکنید.
اگر به نگاه بازیهای ویدئویی به جنگ جهانی دوم و روایت آن نگاه کنید، میتوان گفت به نوعی شرمآور است. بازیهای با موضوع جنگ جهانی بسیاری وجود دارد؛ و همهی آنها از این غافل شده اند که چه چیزهای جذابی را میتوان در مورد آن روایت کرد؛ چیزهایی فوق العاده مجذوبکننده در زمینه روانشناسی انسانها، تاریخ بشریت و غیره. در حالی که همهی بازیها در مورد این است که به نازیها شلیک کنید؛ این بسیار احمقانه است.
Mahler گفت که به این فکر میکند که به جای بردن بازی نزد یک ناشر بزرگ، خودش خرج آن را بدهد؛ چیزی که کار را بسیار سخت خواهد کرد.
کار بسیار سختی خواهم داشت اگر بخواهم پروژه را نزد شرکتهایی مانند Microsoft, Activision, یا EA ببرم و بگویم “هی، میخواید هزینهی بازی منو که یه بازی بسیار بحث برانگیز و به شدت داستانمحوره رو پرداخت کنین؟ یه مستند پویا که تا حالا مشابهش انجام نشده و به هیچ وجه نمیشه تضمین کرد که موفق خواهد بود یا خیر؟ میخواین ناشرش بشین؟”. این اتفاقی است که میافتد. در حال حاضر در صنعت بازی هیچ راهی وجود ندارد که بتوان چیزی مانند Schindler’s List را برای بازیها ساخت.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
چه خوب :۱۵:
اتفاقا بنظرم الان از این بازی ها بیشتر استقبال میشه
ایده خوبیه اگه جا بیوفته خیلی خوب میشه :۱۵:
باید باشن…ایشون و تیمشون و بطور کلی اندیشه های متفاوت…
برای این پروژه آرزوی موفقیت دارم.
خوبه تو این سیل بازی های بی محتوا ، هستند بزرگانی مثل ایشون که به محتوا و داستان بیشتر از دیگر عنصر ها بها میده درست مثل استاد کیج مگه فارنهایت گرافیک داشت!!!؟ ولی داستان غنی داشت که هر وقت به شخصه بازی میکنم میحکوب میشم !!! :۱۵: :۱۵: :۱۵: :ps:
امیدوارم اقای مالر موفق بشه فیلم شیندلر لیست خوب بود مخصوصا بازی زیبای لیام نسون امیدوارم بتونه بازی رو به موفقیت فیلم برسونه و تاریخ سازش کنه :۱۵: :۱۵: :۱۵: :۱۵:
نمیخوان فیلمو به بازی تبدیل کنن.
گفته میخوان یه چیزی مثل فهرست شیندلر برای صنعت گیم بسازن.
اره ممنون :۱۵: کلا نخونده بودم خبرو نمیدونم چرا اومدم کامنت گذاشتم الان رفتم خوندم متوجه شدم فقط تیترو خوندم ازش چنین برداشتی کردم :۲۴:
شایدم یه درصد یه کار استثنایی شد :۱۹:
میگفتن نمیشه …
این شرکت واقعا افراد جالبی توش کار میکنند افردای که حتی یه بارم هم دیگه رو ندیدن شاهکاری تحویل دادن مثل اوری مطمن هستم هستم بازم شاهکار میسازن
من که اصلا نفهمیدیم در مورد چی هست :۱۹: :!:
کاملا با نظرش موافقم. حتی اگه موفق هم نشه حداقل میشه گفت یه بازی متفاوت و داستان محور بوده.
حتما موفق میشه … بازیهای داستان محور همیشه موفق بودن
به نظر من هم این یک ریسک بزرگ هستش.ولی در هر صورت امیدوارم که در کارشون موفق بشن.