گزارش باکس آفیس: آغاز باشکوه «جانوران شگفت انگیز» / پایان صدر نشینی «دکتر استرنج»

در ۱۳۹۵/۰۹/۰۲ , 01:05:52
Fantastic Beasts and Where to Find Them

امروز پرونده‌ی باکس آفیس هفته درحالی بسته شد که ماجرجویی/فانتزیِ «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» (Fantastic Beasts and Where To Find Them) بالاخره ابرقهرمانیِ «دکتر استرنج» (Doctor Strange) را مغلوب خود کرد. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن‌ها این هفته با یک شروع طوفانی،  پس از دو هفته سرانجام دکتر استرنجِ پرفروش را کنار زد و با اقتدار در صدر جدول پرفروش‌های سومین هفته‌ی ماه نوامبر ایستاد. اثر فانتزی نویسنده‌ی معروف سری کتاب‌های «هری پاتر» امسال با کارگردانی «دیوید یتس» (David Yates) و حضور ستارگانی از جمله «ادی ردمین» (Eddie Redmayne) و «کالین فرل» (Colin Farrell) تولید شد و امروز اولین هفته‌ی اکران خود را با رقم فوق‌العاده‌ی ۷۵ میلیون دلار به پایان برد. برچسب قدرت‌مندِ «جی.کی رولینگ» (J. K. Rowling) و نمایش فیلم با بهانه‌ی گریز به دنیای سحر آمیز ماقبل هیاهوی هری پاتر دقیقاً همان چیزهایی‌است که کارشناسان سینما دلیل قرار می‌دهند تا فروش باشکوه هفته‌ی اول فیلم را توجیه کنند. با این حال چنان‌که معلوم است، فیلم با پشتوانه‌ی رولینگ و هری پاتر همچنان به فروش قدرتمند خود ادامه می‌دهد. طبق ادعاهای رولینگ، جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن‌ها در پنج قسمت به تحریر درآمده است با این وجود، او معتقد است که تعداد فیلم‌هایی که با اقتباس از کتابش ساخته خواهد شد، ممکن است از پنج‌تا هم بیشتر شود. این درحالی است که تیم گارگردانی دیوید یتش و پشتیبانی مالی فیلم، ساخت دو قسمت بعدی را قطعی اعلام کرده‌اند.

1az2
Fantastic Beasts and Where To Find Them

بنا بر شواهد موجود در دستِ تماشاگرانی که فیلم را دیده‌اند، جانوران شگفت انگیز در شدیدترین حالت استقلال از مجموعه‌ی هری‌ پاتر قرار دارد. یعنی تماشاگر در دنیایی که از لحاظ خطِ زمان در ماقبل مجموعه‌ی هری پاتر به تصویر کشیده می‌شود، با خیال راحت و بدون داشتن هیچ پیش زمینه‌ای از آن سری فیلم‌ها می‌تواند با خیال راحت به تماشای فیلم بپردازد. با این وجود، نشانه‌ها و عناصر مُعرِفِ دنیای هری پاتر همچنان در جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن‌ها نیز به صورت مستحکم حضور دارد. داستان فیلم در میانه‌ی دهه‌ی ۱۹۲۰ در انگلستان روایت می‌شود. تمرکز فیلم بر شخصیتی تحت عنوان «نیوت اسکمندر» (Newt Scamander) است که ایفای نقش آن‌را ادی ردمین، بازیگر توانای هالیوود بر عهده گرفته است. نیوت در جریان سفر به آمریکا، قصد دارد مدتی از سفرش را در جزیره‌ای در شمال نیویورک سپری کند. نیوت کیفی دارد که کلکسیون جانوران شگفت انگیز و سحرآمیزش را تشکیل می‌دهند. این یک کیف دستی است که شگفت انگیزترین موجودات دنیا در آن جمع شده اند. اسکمندر پس از ورود به جزیره، در جریان حادثه‌ای ناخوشایند، تعدادی از جانوران جادویی‌اش را از دست می‌دهد. در حقیقت این جانورها هستند که از دست نیوت فرار می‌کنند. او حالا در خارج از محل سکونتش در پی یافتن این جانوران است! در این مسیر با شخصیتی به‌نام «جیکوب کوالسکی» مواجه می‌شود که در شرایطی یکسان، چمدانی شبیه به چمدان نیوت دارد. از طرفی نظر مامور کنگره‌ی سحر و جادوی آمریکا و رییس ستاد امنیتِ جادویی کشور نیز نظرشان به سمت ماجرای نیوت جلب می‌‌شود. گفتنی است که جریان جادو و جادوگری در این دوره، از منظر عام پنهان نگه‌داشته شده و این‌بار داستان در شرایطی متفاوت بیان می‌شود. فانتزیِ جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن‌ها با هزینه‌ای در حدود ۱۰۸ میلیون دلار از سمت کمپانی «برادران وارنر» به تولید رسیده است. ۷۰ میلیون فروش داخلیِ فیلم در بیش از ۴ هزار سالن سینما با احتساب فروش ۶۵ درصدی بازار جهانی، امروز به رقم عــالیِ ۲۱۸ میلیون دلار فروش جهانی در اولین هفته‌ی اکران رسید.

دکتر استرنج نیز این هفته پس از حدود ۱۵ روز صدر نشینی بالاخره تسلیمِ جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن‌ها شد. جدیدترین ساخته‌ی «اسکات دریکسون»، کارگردان ۴۹ ساله‌ی آمریکایی هفته‌ی سوم اکرانش را با ۱۷.۷ میلیون دلار فروش به پایان رساند تا در مجموعِ فروش داخلی، چیزی در حدود ۱۸۱ میلیون دلار کسب کند. فروش دکتر استرنج این هفته از مرز نیم میلیارد دلار هم گذشت. باوجود فروش فوق‌العاده‌ی این فیلم در دو هفته‌ی اخیر، استرنج هفته‌ی جاری را با افتی معادل با ۵۸ درصد به اتمام رساند. فروش ۱۸۱ میلیون دلاریِ فیلم در داخل، و مجموعِ ۵۰۰ میلیون دلاریِ جهان درحالی است که هزینه‌ی ساخت فیلم چیزی در حدود ۱۶۵ میلیون دلار اعلام شده است. این هفته با حضور جانوران شگفت انگیز، دکتر استرنج هفت روز گذشته را در جایگاه دوم به سر برد.

این هفته انیمیشن «ترول‌ها» نیز با تقریباً ۵۰ درصد افت، در رقابتی نزدیک با دکتر استرنج، ۱۷.۵ میلیون دلار فروخت و با یک پله سقوط پس از دکتر استرنج در رده‌ی سوم جدول قرار گرفت. این انیمیشن با ۱۱۶ میلیون دلار فروش داخل و ۱۴۵ میلیون دلار فروش در خارج امروز در سومین هفته‌ی اکرانش به مجموع جهانیِ ۲۶۱ میلیون دلار دست پیداکرد. «جاستین تیمبرلیک» (Justin Timberlake) ، «آنا کندریک» (Anna Kendrick) ، «گووین استفانی» (Gwen Stefani) و «راسل برند» (Russell Brand) در این انیمیشن از  جمله هنرمندانی هستند که صداپیشگی شخصیت‌های اصلی را بر عهده دارند. پس از این، فیلم موفق «ورود» (Arrival) هم با ۱۱.۸ میلیون دلار فروش، دومین هفته‌ی اکرانش را با مجموع ۴۳ میلیون دلار به پایان رساند. منتقد پسندِ ورود، با احتساب فروش ۱۰ میلیون دلاریِ خارج و فروش هفت رو اخیر، امروز به مجموع ۵۴ میلیون دلار دست یافت. ورود، هفته‌ی دوم اکران را با یک پله سقوط در جایگاه سوم جدول گذراند. برای ساخت این اثر چیزی درحدود ۵۰ میلیون دلار هزینه شده است. درام ۱۷ میلیون دلاریِ «تقریبا کریسمس» هم این هفته با فروش ۷ میلیون دلاری‌اش در مجموع ۲۵ میلیون دلار به دست آورد. در کنار آن جدیدترین اثر «مل گیبسون» (Mel Gibson) هم با فروش این هفته ۶ میلیون دلار، هفته‌ی سوم اکرانش را با مجموع ۴۲ میلیون دلار به پایان برد.

1az4
Bleed for This

دومین تازه اکران این هفته اما هفتمین پرفروش جدول است. «در آستانه‌ی ۱۷ سالگی» (The Edge of Seventeen) درامی داستانی درباره سن و سال است. فیلم، ماجرا را از دیدگاه دختر جوانی به نام «نادین» (Nadin) روایت می‌کند. نادین یک دختر دبیرستانی است، اصل ماجرا اما در زندگی برادر بزرگترش متمرکز می‌شود. یکی از دوستان نادین در یک جریان عاشقانه با برادر بزرگتر نادین وارد رابطه‌ای عمیق می‌شود. هضم این موضوع برای شخصیت اصلی داستان چندان که به نظر می‌آید، سخت و غیرقابل تحمل است. این درام تقریباً عاشقانه، هفته‌ی افتتاحیه را با ۴.۸ میلیون دلار آغاز کرد. «وودی هارلسون»  (Woody Harrelson)شاخص ترین بازیگر درام ۹ میلیون دلاریِ در آستانه‌ی هفتده سالگی است. در ادامه‌ی جدول، سومین تازه اکران هفته‌ی جاری پس از در آستانه‌ی هفده سالگی، در جایگاه هشتم جدول قرار گرفته است. فیلم «برای این خون بریز» (Bleed For This) در ژانر بیوگرافی و حول محور بوکسوری به نام «وینی پازینزا» (Vinny Pazienza) به تصویر کشیده می‌شود. فیلم داستان زندگی بوکسور معروف وینی پازینزا را روایت می‌کند که پس از یک تصادف شدید از میادین مبارزه دور شده و طی توصیه‌هایی مجبور می‌شود مدتی از بوکس دور بماند. او پس از توصیه برای کناره گیری از این رشته، یک برگشت رویایی را به رینگ بوکس تجربه می‌کند. وینی پانزینا را در فیلم، «مایلز تلر» به اجرا در می‌آورد. «آرون اکهارت» (Aaron Eckhart) نیز که پیش از این در اکشن «سقوط لندن» (London Has Fallen) به ایفای نقش پرداخته بود، از جمله بازیگران مطرح فیلم است.

1az3
The Edge of Seventeen

در ادامه دو فیلم «حسابدار»  (The Accountant) و «حبس‌ شده» (Shut In) نیز با فروشِ به‌ترتیب ۲.۱ و ۱.۶ میلیون دلار هرکدام با سه پله سقوط در جایگاه‌های نهم و دهم جدول ایستادند. درام حبس شده که دومین هفته‌ی اکرانش را تجربه می‌کند، این هفته با مجموع ۶ میلیون دلار به کار خود پایان داد. اکشن/تریلر حسابدار اما ششمین هفته‌ی اکرانش را به دنبال کاهش محسوس ۵۲ درصدی‌اش، با ۸۱ میلیون دلار به پایان رساند. فیلم با احتساب ۵۷ میلیون دلار فروش خارجی امروز ۱۳۸ میلیون دلاری شد.

به دنبال ده پرفروش لیست، این هفته فیلم «جک ریچر: هرگز بازنگرد» (Jacl Reacher: Never Go Back) در سراشیبی افت فروش با سقوط آزادِ ۶۹ درصد کاهش، تنها ۱ میلیون دلار فروخت. جک ریچر در جریان پنجمین هفته‌ی اکرانش، با مجموع فروش جهانی ۱۳۸ میلیون دلار با ۴ پله سقوط در سیزدهمین جایگاه جدول جای گرفت. فیلم «بووو! یک هالووین مادیایی» (Boo! A Madea Hollowen) هم این هفته پس از حضور ۳۵ روزه‌اش در لیست ده برتر، در جایگاه دوازدهم جدول باکس آفیس قرار گرفت. به دنبال آن اما فیلمِ ناکامِ «دوزخ» (Inferno) با بدشانسی تمام، امروز با ۶ پله سقوط هفته‌ی چهارم اکرانش را در شانزدهمین جایگاه جدول سپری کرد. بدین ترتیب دوزخِ ۷۵ میلیون دلاری، در مجموع جهانی، با ۲۱۱ میلیون دلار فروش پس از چهار هفته بالاخره با ۶۷۵ هزار دلار به کار خود پایان داد.

جدول فروش فیلم‌های این هفته بدین شرح است : (۱ آذر ۹۵)

ردیف

 

 

عنوان

فیلم

 

فروش

آخر هفته

 

مجموع

فروش

 

بودجه

 

 

۱

 

Fantastic Beasts and

Where To Find Them

 

$۷۵,۰۰۰

 

$۷۵,۰۰۰

 

$۱۸۰

 

۲

 

Doctor Strange

 

$۱۷,۶۷۶

 

$۱۸۱,۵۴۲

 

$۱۶۵

 

۳

 

Trolls

 

$۱۷,۵۰۰

 

$۱۱۶,۲۱۴

 

$۱۲۵

 

۴

 

Arrival

 

$۱۱,۸۰۰

 

$۴۳,۳۷۰

 

$۴۷

 

۵

 

Almost Christmas

 

$۷,۰۴۰

 

$۲۵,۴۲۰

 

$۱۷

 

۶

 

Hacksaw Ridge

 

$۶,۷۵۰

 

$۴۲,۸۵۴

 

 

۷

 

The Edge of Seventeen

 

$۴,۸۲۵

 

$۴,۸۲۵

 

 

۸

 

Bleed for This

 

$۲,۳۵۷

 

$۲,۳۵۷

 

 

۹

 

The Accountant

 

$۲,۱۱۵

 

$۸۱,۲۵۲

 

$۴۴

 

۱۰

 

Shut In

 

$۱,۶۰۰

 

$۶,۰۳۶

 


2 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر