فیلم ترسناک Get Out در بخش کمدی Golden Globe رقابت می‌کند

در ۱۳۹۶/۰۸/۲۶ , 17:08:26

قرار گرفتن فیلم پرفروش Get Out «جوردن پیل» در دسته‌بندی فیلم‌های کمدی امکان موفقیت فیلم را در مراسم اهدای جوایز پیش رو از جمله Golden Globe را بالا برده است. اما آیا این اقدامی صحیح است؟ در ادامه همراه دنیای بازی باشید.

برگزارکنندگان مراسم گلدن گلوب هر سال با قرار دادن یک فیلم در یک دسته‌بندی دور از انتظار، جنجال به پا می‌کنند. سال ۲۰۱۵ آن‌ها فیلم درام «مریخی» (The Martian) را در رده‌ی آثار کمدی جای دادند و موجب شگفتی همگان شدند. امسال نیز به اعتقاد گردانندگان مراسم فیلم ترسناک و موفق Get Out به کارگردانی «جوردن پیل» به جای رقابت در بخش فیلم‌های درام باید در رسته فیلم‌های کمدی/موزیکال قرار بگیرد.

فیلم Get Out بدین ترتیب با فیلم‌هایی نظیر «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast)، موزیکال The Greatest Showman، کمدی The Disaster Artist، فیلم تحسین شده رومانتیک-کمدی The Big Sick، فیلم تاریخی Lady Bird، و کمدی تلخ I, Tonya، رقابت خواهد کرد. انتخاب شدن فیلم در بخش کمدی، ضمناً امیدهای «دنیل کالویا» بازیگر نقش اصلی فیلم را نیز برای دریافت جوایز در مراسم مختلف پررنگ‌تر خواهد کرد.

انتشار این خبر عکس‌العمل‌های مختلفی را در فضای مجازی در پی داشت. «لیل رل هاوری» یکی از بازیگران فیلم در واکنش به این انتخاب عجیب در صفحه توئیتر خود نوشت: «راستش را بخواهید به نظر من عجیب می‌آید… هیچ چیز خنده‌داری در مورد نژادپرستی وجود ندارد… [فیلم] تا این حد غیرواقع‌گرایانه بوده است؟»

پیل کارگردان فیلم نیز با ارسال توئیتی Get Out را یک فیلم مستند نامید. وی در مصاحبه‌ای دیگر نیز در مورد این گزینش گفت:

مضمون فیلم خنده‌دار نیست. سیاهپوستان بسیار نزد من آمده‌اند و گفته‌اند که این همان فیلمی است که مدت‌ها پیش باید ساخته می‌شد و تو آن را ساختی. این مسئله‌ی ناراحت کننده‌ای است. حق این فیلم بیش از این است که در رده فیلم‌های کوچک قرار بگیرد و همه جنجال‌ها هم از همین مسئله ناشی می‌شود.

البته موفقیت فیلم از توانایی آن در به هم آمیختن تجارب گوناگون درون یک روایت واحد و غیرمنتظره ریشه می‌گیرد.

فکر می‌کنم مشکل این باشد که فیلم تصور ژآنر را خراب می‌کند. ژانرش را هرچه می‌خواهید بدانید، اما این فیلم تعبیر من است از واقعیت، از تجربه، تجربه من و بسیاری از سیاهپوستان و اقلیت‌ها.

پیل که از هم اینک بر روی فیلمنامه‌ی فیلم بلند بعدی خود کار می‌کند، در ادامه می‌گوید:

اصلاً انتظار این را نداشتم که [پس از مدت‌ها] مردم هنوز در مورد فیلم صحبت کنند. نکته اصلی در اینجا این است که ما نمی‌خواهیم واقعیت مبتذل جلوه داده شود. برچسب کمدی معمولاً نشان دهنده ابتذال بوده است. سؤال اصلی این است که به چه چیزی می‌خندید؟ آیا به وحشت و رنج می‌خندید؟ آیا می‌خواهید از مضمون اصلی این پروژه غافل شوید؟ این است که می‌گویم این یک فیلم مستند است.

فیلم Get Out اولین فیلم بلند «جوردن پیل» که با بودجه ۴.۵ میلیون دلاری به تولید رسید، در هفته اول اکران شگفتی‌ساز شد و ۳۳.۴ میلیون دلار فروش کرد و در نهایت اکران جهانی خود را با ۲۵۳.۴ میلیون دلار به پایان برد.

نامزدهای هفتاد و پنجمین دوره مراسم گلدن گلوب دوشنبه ۱۱ دسامبر و مراسم اصلی ۸ ژانویه از شبکه NBC پخش می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر