چادویک بوزمن ستاره‌ی فیلم Black Panther در سن ۴۳ سالگی درگذشت

در ۱۳۹۹/۰۶/۰۸ , 14:36:39
Black Panther, Captain America: Civil War, Chadwick Boseman, فیلم Avengers: Endgame, فیلم Avengers: Infinity War, مارول استودیوز (Marvel Studios)

چادویک بوزمن ستاره‌ی فیلم‌هایی همچون Black Panther و Avengers: Infinity War بعد از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان روده بزرگ، در سن ۴۳ سالگی درگذشت. همراه با دنیای بازی باشید.

طبق آخرین اخبار سینما و تلویزیون، آقای چادویک بوزمن ستاره‌ی فیلم پلنگ سیاه (Black Panther) در سن ۴۳ سالگی و بر اثر سرطان روده درگذشت. به گفته خانواده‌ی وی، این بازیگر سرشناس، چهار سال پیش به سرطان روده بزرگ مبتلا شده بود. اگرچه هرگزی چیزی در مورد مبارزه‌ی وی به‌صورت علنی صحبتی از طرف خودش نشده بود.

بوزمن همیشه دوست داشت که در پشت صحنه‌ فعالیت کند و در سال ۲۰۰۰ با مدرک لیسانس هنرهای زیبا در رشته‌ی کارگردانی، از دانشگاه هاوارد فارغ التحصیل شد. اولین نقش تلویزیونی او در یک قسمت از فیلم Third Watch بود که در سال ۲۰۰۳ در آن ایفای نقش کرده بود. اولین کار سینمایی وی هم در یک درام ورزشی به‌نام Express: The Ernie Davis Story بود. وی برای اولین‌بار بازی به‌عنوان نقش اول را در فیلم بیوگرافی جکی رابینسون به‌نام ۴۲، بازیکن بیسبال تجربه کرده و به‌دنبال آن، بازی در نقش‌های تاریخی را دوبار دیگر تجربه کرد. در سال ۲۰۱۴ در فیلمی به‌نام Get on Up که به جیمز براون خواننده معروف می‌پرداخت، حضور داشته و فیلم Marchall در سال ۲۰۱۷، دومین نقش آفرینی وی در این زمینه بود.

بوزمن اولین نقش ابرقهرمانی خود در دنیای سینمایی مارول را با بازی در نقش شخصیت پلنگ سیاه در فیلم Captain America: Civil War در سال ۲۰۱۶ تجربه کرده و سپس در سال ۲۰۱۸، نقش اول را در فیلم مستقل این ابرقهرمان یعنی Black Panther را به کارنامه سینمایی خود اضافه کرد. این فیلم به کارگردانی رایان کوگلر نقطه عطفی در فرهنگ پاپ ایجاد کرده و با فروش ۱.۳۴۷ میلیارد دلاری در سرتاسر جهان و معرفی ملت خیالی واکاندا و شعار امیدوارکننده‌ی آن یعنی «واکاندا برای همیشه»، توانست شهرت زیادی را کسب کند. این فیلم همچنین به اولین فیلم دنیای مارول تبدیل شد که موفق به کسب نامزدی اسکار در بخش بهترین فیلم می‌شود. بوزمن همان سال توانست مجددا در فیلم Avengers: Infinity War حضور پیدا کرده و سپس در سال ۲۰۱۹ نیز در فیلم Avengers: Endgame به‌عنوان شخصیت تی چالا ایفای نقش کرد. این عنوان توانست پردرآمد‌ترین فیلم تمام دوران‌ها شناخته شود. هم‌اکنون فیلم Black Panther 2 به کارگردانی کوگلر در استودیوی مارول در دست ساخت قرار دارد، که البته با درگشت بوزمن، وضعیت آن در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

از دیگر نقش‌های بوزمن می‌توان به فیلم Draft Day اثر کوین کاستنر، Gods of Egypt اثر الکس پرویاس، درام پلیسی ۲۱ Bridges و Da 5 Bloods اثر اسپایک لی اشاره کرد. آخرین نقش آفرینی وی در فیلم Ma Rainey’s Black Bottom با حضور وایولا دیویس به‌عنوان نقش مقابل وی بود که مرحله‌ی پس از تولید را در نتفلیکس می‌گذراند.

کوین فایگی رئیس استودیوی مارول (Marvel Studios)، اگرچه هنوز بیانیه‌ای منتشر نکرده است و به‌احترام این بازیگر فقید، ظاهر لوگوی توئیتر خود را تغییر داده است.

بوزمن در آخرین توئیت خود، در ۱۱ آگوست از نامزدی معاون ریاست جمهوری یعنی کمالا هریس حمایت کرده و مردم را به رای دادن به وی در انتخابات امسال تشویق کرده بود. نظرات خود را در مورد چادویک بوزمن و فیلم‌های وی با ما درمیان گذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر