بهترین فیلم های درام ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱

در ۱۴۰۰/۰۱/۳۰ , 20:00:24
بهترین فیلم های درام 2020

در ژانر درام که طرفداران بیشماری در جهان دارد معمولا داستانی در فضایی مشابه واقعیت روایت می‌شود. ردپای این ژانر در بسیاری از ژانرهای دیگر سینما مانند علمی تخیلی و ترسناک نیز دیده می‌شود. اما به صورت کلی فیلمی درام محسوب می‌شود که در یک چهارچوب مشخص، داستان زندگی، اتفاقات روزمره، چالش‌ها، معضلات و مشکلات شخصیت‌‌ها را نشان دهد.

این دست فیلم‌ها به علت اینکه بسیار به زندگی شخصی ما نزدیک هستند به خوبی می‌توانند روی عواطف و احساسات ما تاثیرگذار باشند. امسال سال خوبی برای سینما نبود و اکران بسیاری از آثار مهم بخاطر همه‌گیری ویروس کرونا به آینده موکول شد. اما با این وجود آثار درامی بودند که حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند و توانستند نظر مردم و منتقدین را به خود جلب کنند. امروز قصد داریم ده فیلم از بهترین فیلم های درام ۲۰۲۰ و همچنین بهترین فیلمهای درام ۲۰۲۱ را به شما مخاطبین دنیای بازی معرفی کنیم. در ادامه با فهرستی از مجموعه بهترین فیلم درام ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با ما همراه باشید.

بهترین فیلم های درام ۲۰۲۰: ۱۰- Pieces of a Woman

بهترین فیلم های درام 2020

فیلم Pieces of a Woman یا «تکه‌های یک زن» اثری درام به کارگردانی «کورنل موندروتسو» مجارستانی است که «ونسا کربی» و «شیا لبوف» در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان آخرین ساخته موندروتسو درباره یک زوج است که در آستانه پدر و مادر شدن قرار دارند اما با اشتباه پرستار بیمارستان فرزندشان را از دست می‌دهند. «مارتا» ( با بازی ونسا کربی) با داغ از دست دادن فرزندش، درام فیلم را در ادامه شکل می‌دهد. تجربه‌ای که این زوج پشت سر می‌گذارند رابطه آنها را تحت و الشعاع خود قرار می‌دهد. به شکلی که زن داستان، خود را مقصر این اتفاق می‌داند.

تکه‌های یک زن با بازی بی نظیر ونسا کربی، با یک نگاه احساسی به تاثیرات مخرب از دست دادن فرزند اشاره می‌کند. این فیلم به خوبی تکه تکه شدن شخصیت‌هایش را به خاطر تلخی روزگار، نشان می‌دهد و سعی می‌کند آنها را قضاوت نکند. کربی هنرپیشه‌ بریتانیایی این فیلم بیشتر بابت فیلم‌هایی مثل «مأموریت غیرممکن: فال‌اوت» (Mission Impossible: Fallout‎) و «سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو» (Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw) به شهرت جهانی دست یافت و بازی‌اش در این فیلم تحسین منتقدین زیادی را به همراه داشت.

یکی از نکات جالب فیلم تکه‌های یک زن حضور مارتین اسکورسیزی چهره نام‌دار سینمای جهان به‌عنوان مدیر تولید این پروژه است. اسکورسیزی این فیلم را بسیار عاطفی و مجذوب‌کننده توصیف کرده و از آن به عنوان یکی از ببهترین فیلم های درام سینمای جهان در سال ۲۰۲۰ یاد کرده است.

در میان بهترین فیلم های درام ۲۰۲۰ این درام برای کسانی است که به دنبال یک تجربه‌ی عمیق و دقیق از یک فیلم سینمایی‌اند. برای مخاطبینی که به دنبال فیلمی صرفا سرگرم‌کننده هستند، این اثر نمی‌تواند گزینه جذابی باشد. اگر این فیلم را تا به حال ندیده‌اید، حتما دیدن آن را جزو اولویت‌های خود قرار دهید.

بهترین فیلم های درام ۲۰۲۰: ۹- The Father

بهترین فیلم های درام 2020

فبلم The Father یا «پدر» اولین ساخته «فلوریان زلر» رمان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس فرانسوی است که آن را براساس نمایشنامه‌ی خود به مقابل دوربین برده است. در این اثر درام بازیگران مطرح و باتجربه‌ای به مانند «آنتونی هاپکینز» و «اولیویا کلمن» ایفای نقش می‌کنند اما این تنها دلیل انتخاب فیلم «پدر» به عنوان یکی از برترین فیلم های درام ۲۰۲۰ نیست.

داستان فیلم درباره پیرمردی ۸۰ ساله به نام «آنتونی»( با بازی آنتونی هاپکینز) است که با غرور کمک‌های دختر خود را پس می‌زند. آن هم در شرایطی که به مرور زمان ضعیف‌تر و پیرتر از قبل می‌شود. آنتونی به تدریج مرزهای میان واقعیت و خیال را گم می‌کند و دچاز زوال عقل و فراموشی می‌شود.

این فیلم به اعتقاد بسیاری از منتقدان بهترین فیلمی است که در سالهای اخیر درباره زندگی یک فرد سالمند و مشکلاتش ساخته شده است. بازی بی نظیر آنتونی هاپکینز در نقش پدر و همچنین کلمن در نقش دختر، یکی از نقاط قوت این درام دلنشین محسوب می‌شود. بازی هاپکینز و کولمن مکمل هم هستند و هر دو به خوبی بار درام فیلم را به دوش می‌کشند.

هاپکینز در سن ۸۳ سالگی هم دست از بازی‌های خیره‌کننده خود برنمیدارد. او با بازی خوب خود در نقش پدر به یکی از شانس‌های نامزدی و یا حتی دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد تبدیل شده است. او پس از بازی بی نظیرش در نقش دکتر لکتر که به سال‌ها قبل برمیگردد، یک بار دیگر در انتهای دوران بازیگری خود ارزش‌هایش را به همه اثبات کرد.

پدر با طراحی دقیق صحنه که با حال و هوای شخصیت‌های داستان همخوانی دارد، حس همذات‌پنداری را در بیننده به وجود می‌آورد و مخاطب را به شخصیت‌های فیلم نزدیک می‌کند. این اثر بدون تردید شایستگی قرار گرفتن در بین بهترین فیلم‌های درام سال را دارد.

اولین ساخته زلر بدون شک یکی از بهترین فیلم های درام ۲۰۲۰ است. درامی تلخ و تاثیرگذار که نمی‌توان از آن به عنوان یک فیلم مفرح یاد کرد. اگر به دنبال یک درام تکان‌دهنده با بازی‌های خیره‌کننده و کارگردانی عالی هستید تماشای این فیلم را از دست ندهید.

۸- Mank

بهترین فیلم های درام 2020

فیلم Mank («منک») آخرین ساخته «دیوید فینچر» یکی از کارگردان‌های بزرگ تاریخ سینما است که او را با شاهکار‌هایی از قبیل Seven و Fight Club می‌شناسیم. فیلم‌نامه منک توسط جک فینچر روزنامه‌نگار و پدر فقید دیوید فینچر نوشته شد و بعد از سال‌ها دیوید فینچر تصمیم گرفت فیلم‌نامه پدر را به مقابل دوربین ببرد.

در این فیلم بازیگرانی همچون «گری اولدمن»، «آماندا سیفرید» و «لیلی کولینز» به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم در مراسم گلدن گلاب امسال در ۶ بخش از جمله بهترین فیلم درام سال نامزد شد اما موفق به دریافت جایزه‌ای نشد. فینچر بعد از ساخت Gone Girl در سال ۲۰۱۴ خود را به ساخت سریال‌های تلویزیونی مشغول کرد. تا امسال که بعد از ۶ سال دوری از سینما تصمیم گرفت با فیلمی غیر‌جنایی به سینما بازگردد.

داستان فیلم روی شخصیت «هرمن جی. منکیویکس» فیلم‌نامه‌نویس برنده اسکار «همشهری کین»(Citizen Kane– فیلمی که در اصل موضوع اصلی منک Mank است) می‌چرخد. منک یک فیلم بیوگرافی ساده نیست. فینچر ایده‌های بیشتری دارد و تنها به دردسرهای پروسه ساخت فیلم همشهری کین اشاره نمی‌کند.

تحقیق درباره انگیزه نویسندگی منکیویکس برای فیلم همشهری کین هسته اصلی داستان را شکل می‌دهد که در دو زمان گذشته و حال روایت می‌شود. در اکثر آثار فینچر ردپای نقد به رسانه، نظام سرمایه‌داری و سیاست دیده می‌شود. منک نیز از این قاعده مستثنا نیست و المان‌های این کارگردان صاحب‌سبک را به وضوح می‌توان در این فیلم مشاهده کرد. همچنین فینچر در منک سعی کرده یک نگاه هجوآمیز نسبت به وضعیت حال حاضر هالیوود داشته باشد.

منک با بازی استادانه گری اولدمن بدون شک یکی از بهترین فیلم های درام ۲۰۲۰ است. اگر به فیلمهای این کارگردان شهیر علاقه دارید هرگز تماشای منک را از دست ندهید.

بررسی فیلم Mank در دنیای بازی

۷- Never, Rarely, Sometimes, Always

بهترین فیلم های درام 2021

فیلم «هرگز، به‌ندرت، گاهی، همیشه» آخرین ساخته «الیزا هیتمن» اثری بسیار تلخ و تاثیر‌گذار است. این فیلم با دریافت خرس نقره‌ای ازجشنواره برلین، بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاد. منتقدین بسیاری آخرین اثر هیتمن و بازی بازیگران جوانش را مورد ستایش قرار دادند از آن به عنوان یکی از برترین فیلم های درام ۲۰۲۱ یاد کردند.

داستان این فیلم درباره‌ی دختری ۱۷ ساله به نام «آتم»( با بازی «سیدنی فلانیگان») است که متوجه می‌شود باردار است. او تصمیم می‌گیرد به همراه «اسکایلر»(«تالیا رایدر») دخترعمویش، برای سقط جنین به نیویورک برود.

هیتمن در فیلم به مردسالار بودن جامعه و لطمه‌های زیادی که به زن‌ها در این جامعه وارد می‌شود، به وضوح اشاره می‌کند. این خود دلیلی است که «هرگز، به‌ندرت، گاهی، همیشه» را به یکی از برترین فیلم های درام و اجتماعی ۲۰۲۰ بدل کرده است. او این نقد را بدون این که به مخاطب خود باجی بدهد مطرح می‌کند. این اثر به خوبی توانسته با زبان تصویر داستان خود را روایت کند و دیالوگ‌های غیرضروری را حذف کند که از جمله نکات مثبت فیلم محسوب می‌شود.

فلانیگان با بازی باورپذیر خود در نقش آتم گام بلندی را برای موفقیت در مسیر پر فراز و نشیب بازیگری برداشته است. او برای بازی در این فیلم برنده‌ی جایزه حلقه‌ی منتقدین فیلم نیویورک شد. در کنار او تالیا رایدر در نقش دخترعموی آتم نقش یک بازیگر مکمل را به خوبی ایفا کرده است. او به زیبایی نقش یک رفیق همراه را بازی و مخاطب را با خود همراه می‌کند.

هرگز، به‌ندرت، گاهی، همیشه فیلمی ضد مرد است. هیچ نشانه‌ای از وجود یک مرد خوب در قصه وجود ندارد. اگر در برایر این موضوع گارد خاصی نمی‌گیرید، از تماشای این درام لذت خواهید برد و یک سری از سکانس‌های آن را هیچ وقت فراموش نخواهید کرد. بدون شک آخرین اثر هیتمن یکی از بهترین فیلمهای درام ۲۰۲۰ است که بی پرده حرف دل خیلی از دختران جهان را می‌زند.

بهترین فیلم های درام ۲۰۲۰: ۶- Nomadland

بهترین فیلم های درام 2020

فیلم Nomadland یا «سرزمین آواره‌ها» اثری درام به کارگردانی «کلویی ژائو» یکی دیگر از بهترین برترین فیلم های درام ۲۰۲۰ است که امسال بسیار مورد توجه منتقدین قرار گرفت. این کارگردان مستقل چینی در سال ۲۰۱۷ برای فیلم The Rider بسیار مورد تحسین قرار گرفت و نشان داد که تا چه حد می‌تواند در آینده با استفاده از نماهایی زیبا با عمق‌میدان مناسب حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

سرزمین آواره ها یکی از بهترین فیلم های درام سینمای جهان در سال ۲۰۲۱ است، که نقش آفرینی چشمگیر مک دورماند نیز در این در انتخاب این اثر به عنوان برترین فیلم های درام ۲۰۲۱ بی تاثیر نیست. این فیلم ما را با یک جامعه عشایری آشنا می‌کند که از شهر و تمام دغدغه‌هایش دل کنده و دل به طبیعت بسته‌اند. آنها روزهای زندگی خود را در طول سال از یک مکان به مکان دیگر در کاروان‌ها و خودروهای ون کوچک سپری می‌کنند. فیلم یک داستان ساده درباره زنی میان‌سال به اسم «فرن»( با بازی «فرانسیس مک دورماند») را روایت می‌کند که پس از از دست دادن همسر و خانه‌اش شروع به زندگی عشایری در دشت‌های آمریکا می‌کند.

ساختار فیلم به علت توجه به جزئیات و نگاه شخصیت‌های خود، بسیار نزدیک به ساختار مستندسازی است. این ساختار باعث شده که این زندگی عشایر کاملا برای مخاطب ملموس شود. فیلم ژائو اثری شاعرانه در وصف روحیه آمریکایی است. این فیلمساز موفق شده با نزدیک کردن مخاطب به شخصیت‌های خود فقدان درونی شخصیت‌ها را به خوبی به تصویر بکشد و نقد اجتماعی خود را به صراحت بیان کند.

فرانسیس مک دورمند که سه سال پیش برای فیلم «سه بیلبورد در میزوری» موفق به دریافت جایزه اسکار شد، در این فیلم شخصیت‌محور، نقش خود را بسیار باورپذیر ایفا می‌کند و پیش بینی می‌شود در مراسم اسکار امسال برای سومین بار این جایزه را به خانه ببرد.

در میان تمام بهترین فیلم های درام ۲۰۲۰، سرزمین آواره‌ها اخیرا در مراسم گلدن گلاب خوش درخشید و موفق شد جوایز بهترین فیلم درام و کارگردانی سال را از آن خود کند. اگر به فیلم‌های درام با ساختاری مستندگونه علاقه دارید و صرفا به دنبال سرگرمی نیستید از تماشای این اثر لذت خواهید برد.

۵- The Trial of Chicago  ۷

فیلم The Trial of Chicago 7

فیلم «دادگاه شیکاگو هفت» دومین ساخته بلند «آرون سورکین» فیلمنامه‌نویس شهیر هالیوود است که به علت همه‌گیری ویروس کرونا در شبکه اینترنتی نتفلیکس پخش شد. فیلم‌های «رفقای خوب» ساخته «مارتین اسکورسیزی» و «شبکه اجتماعی» ساخته «دیوید فینچر» از جمله کارهای بزرگ این فیلمنامه‌نویس است. او در سال ۲۰۱۷ اولین کارگردانی خود را با فیلم «بازی مالی» تجربه کرد.

در این درام تاریخی و سیاسی بازیگران توانمندی به مانند «ساشا بارون کوهن»، «ادی ردماین» و «جرمی استرانگ» به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم یکی از شانس‌های جدی جوایز اسکار است که امسال بسیار نظر منتقدان را به خود جلب کرد.

داستان فیلم دادگاه شیکاگو هفت در سال ۱۹۶۸ جریان دارد. جایی که جنگ ویتنام هزینه‌های مادی و انسانی زیادی برای آمریکا به بار آورده و در پی این اتفاق چند گروه از معترضین به جنگ، در مقر ملی حزب دموکرات در شیکاگو تظاهراتی علیه جنگ ترتیب می‌دهند. این تظاهرات اما به صورت مسالمت‌آمیز پیش نمی‌رود و رهبران گروه‌های معترض دستگیر و برای محاکمه به دادگاه کشانده می‌شوند.

یکی از نقاط قوت آخرین ساخته سورکین بدون شک فیلم‌نامه است که آن در فهرست بهترین فیلم های درام و اجتماعی ۲۰۲۱ قرار داد. سورکین با پرداخت منظم در سه پرده فیلمنامه خود توانسته اوج و فرودهای مناسبی را در فیلم قرار دهد و با شخصیت‌پردازی درست، این موضوع سیاسی و تاریخی را برای مخاطب جذاب کند.

گروه بازیگری فیلم بسیار عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته‌اند و تاثیر جدی بر روی بیشتر دیده شدن فیلم گذاشته‌اند. ساشا بارون کوهن که او را با نقش‌های کمدی می‌شناسیم در این فیلم در نقش «ابی هافمن» بازی بسیار قابل قبولی را از خودت نشان می‌دهد. او با وجود لحن طنزی که در بازی خود دارد اما به شکلی جدی نقش را باور‌پذیر در می‌آورد. می‌توان او را به عنوان یک از مدعی‌های اصلی در شاخه بهترین بازیگر مکمل مرد اسکار در نظر گرفت.

بدون شک دادگاه شیکاگو هفت یکی از بهترین فیلم های درام ۲۰۲۰ است که هم برای مخاطب عام و هم برای مخاطب خاص می‌تواند بسیار جذاب باشد.

بررسی فیلم The Trial of the Chicago 7 در دنیای بازی

بهترین فیلم های درام ۲۰۲۰: ۴- Sound of metal

بهترین فیلم های درام 2020

فیلم «صدای متال» یا Sound of metal فیلمی در ژانر درام به کارگردانی «داریوس مارد» است. این فیلم برای اولین بار در فستیوال تورنتو در سال ۲۰۱۹ اکران شد و منتقدان زیادی فیلم را تحسین کردند. ۴ دسامبر ۲۰۲۰ این اثر به صورت عمومی از شبکه اینترنتی Prime Video منتشر شد. از جمله بازیگران فیلم می‌توان به «ریز احمد» و «اولویا کوک» اشاره کرد.

داستان فیلم درباره‌ی «روبن» درامری ( با بازی ریز احمد) که چند سالی است با «لو» (با بازی اولیویا کوک) که یک خواننده است آشنا شده و اعتیاد را ترک کرده است. آنها با ونی به سراسر کشور سفر می‌کنند و با اجرای کنسرت‌های متال و پخش آلبوم‌ امرار معاش می‌کنند. اما یک روز روبن به یکباره قدرت شنوایی‌اش را از دست می‌دهد.

یکی از نقاط قوت فیلم، پرداخت بسیار خوب به شخصیت روبن بوده و هر چه فیلم رو به پایان می‌رود این پرداخت بهتر نیز می‌شود. از نحوه‌ی پذیرش برای حضور در کمپ گرفته تا خو گرفتن با آن. روبن بیماری‌اش را نمی‌پذیرد و سعی دارد با این تقدیر بجنگد. مخاطب به خوبی می‌تواند با بازی بی نظیر ریز احمد ارتباط بگیرد و حس او را درک کند. بدون شک ریز احمد با این بازی می‌تواند شانس اصلی جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد در مراسم اسکار باشد.

یکی از نکات قابل توجه در هنر کارگردانی این اثر این است که مارد در این اثر شما را با گوش شخصیت اصلی داستان هم مسیر می‌کند و یک تجربه‌ی مشترک از ناشنوایی تدریجی او را برایتان ایجاد می‌کند. سعی کنید این فیلم را با هدفون تماشا کنید تا لذت بیشتری را ببرید. این فیلم به شدت در استفاده از صدا و افکت‌های صوتی نوآورانه عمل کرده است. بعد از تماشای این فیلم شما بیشتر قدر نعمتی مثل شنوایی را خواهید دانست و این فقط یکی از تاثیرات کوچکی است که این فیلم روی شما می‌گذارد.

صدای متال درامی تاثیرگذار درباره‌ی از دست دادن و اندوه است. این فیلم به ما یادآوری می‌کند زمانی که زندگی ما به‌طور غیرقابل کنترلی دچار تغییر می‌شود، ما چه رفتاری را باید از خود نشان دهیم و چه تصمیماتی را بگیریم. این اثر که یکی از بهترین فیلم های درام ۲۰۲۰ است، به طرفداران موسیقی و فیلم‌های درام توصیه می‌شود.

۳- Promising Young Woman

بهترین فیلم های درام 2020

فیلم «زن جوان نویددهنده» یا Promising Young Woman یک درام هیجان‌انگیز به کارگردانی «امرالد فنل» است که امسال مورد توجه مخاطبین و همچنین منتقدین زیادی قرار گرفت. اولین ساخته بلند فنل فیلمی با طعم انتقام است که «کری مولیگان» در آن به ایفای نقش پرداخته است. این اثر ابتدا در جشنواره ساندنس خوش درخشید و پس از آن در ۴ بخش نامزد جایزه گلدن گلاب شد.

این فیلم به مانند فیلم هرگز، به ندرت، گاهی، همیشه که در این لیست به آن اشاره شد، حاوی یک متن فمینیستی است که شامل برخی گرایشات بسیار تند نسبت به جامعه مردان می‌شود. اما نتیجه کار بدون جبهه‌گیری‌های مختلف بسیار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده از آب درآمده و می‌تواند مخاطب را برای نزدیک به دو ساعت پای گیرنده‌ها میخکوب کند.

داستان فیلم درباره «کاساندرا»( با بازی کری مولیگان) ۳۰ ساله است که به همراه والدینش زندگی می‌کند. کاساندرا پس از خودکشی صمیمی‌ترین دوستش «نینا» که قربانی تجاوز بوده با افسردگی و مشکلات روحی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند. او روزها در یک کافی‌شاپ مشغول به کار می‌شود و شب‌ها را در کلوب‌های مختلف برای به تله انداختن مردان هوس‌باز می‌گذراند. اما پس از یک سری اتفاقات این سرگرمی شبانه دیگر روان آسیب‌دیده‌ی او را تسکین نمی‌دهد و تنها انتقام او را آرام می‌کند. این تنها بخش کوتاهی از داستان هیجان‌انگیز این فیلم است.

زن جوان نویددهنده با لحن کمدی خود روی شخصیت اصلی متمرکز می‌شود و قصه‌ی کاساندرا را با جزئیات زیادی به تصویر می‌کشد و در عین حال در خلال داستان جذاب خود مضامین اخلاقی فراوانی را به مخاطب منتقل می‌کند. کری مولیگان در این فیلم، بسیار مخاطب را درگیر و همراه خود می‌کند. بازی او قطعا یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های سال‌های اخیر است.

این اثر در عین جذاب و سرگرم‌کننده بودن خود احساسات و عواطف مخاطب را به شدت به چالش می‌کشد و بدون اینکه شعاری بدهد به سراغ داستان‌گویی جذاب خود می‌رود. چنین فیلم‌های درامی که هر دو مخاطب جدی و عام سینما را هدف قرار می‌دهند، بسیار کم ساخته می‌شود. اگر تا به امروز موفق به دیدن این اثر هیجان‌انگیز و در عین حال هنرمندانه نشده‌اید این را بدانید که یکی از بهترین فیلم های درام ۲۰۲۰ را از دست داده‌اید.

۲- Another round

بررسی فیلم Another Round

فیلم Another round یا «یک دور دیگر»، ساخته «توماس وینتربرگ»، کارگردان شناخته شده دانمارکی است. توماس ویتربرگ را ما با دو اثر معروفش «جشن»(Celebration) و «شکار»(the Hunt) می‌شناسیم، فیلم‌هایی که باعث شد این فیلم‌ساز دانمارکی و صاحب‌سبک، بیشتر در دنیای سینما دیده شود. و حالا با فیلم «یک دور دیگر» ما شاهد یکی از بهترین فیلم های درام خارجی ۲۰۲۰ از این کارگردان خواهیم بود.

فیلم Another Round داستان چهار دوست و استاد دبیرستانی را روایت می‌کند که با بحران میان‌سالی دست و پنجه نرم می‌کنند و طبق نظریه‌ یک روانشناس، تصمیم می‌گیرند تا با مصرف الکل به مقداری مشخص، غلظت الکل در خون خود را به حدی برسانند تا در زندگی آرامش و توازن بیشتری داشته باشند.

«مارتین» (با هنرنمایی چشمگیر «مدس میکلسن») در لایه عمیق‌تری از این مشکل نسبت به دوستان خود به سر می‌برد. او سعی می‌کند شور جوانی را دوباره در خود زنده کند. ما با او و خانواده‌اش به عنوان نقش اصلی داستان همراه می‌شویم و با اجرای تاثیرگذار میکلسن قدم به قدم خود را جای مارتین می‌گذاریم.

الکل بهانه‌ای می‌شود که شخصیت‌های داستان بیشتر خود را پیدا کنند و به کشف حقیقت زندگی خود بپردازند. سکانس انتهایی فیلم با بازی بی نظیر میکلسن یکی از سکانس‌هایی است که هیچگاه از ذهنتان پاک نخواهد شد. یک دور دیگر به ما ثابت می‌کند که در این عصری که همه ما دچار روزمرگی شده‌ایم می‌توان بدون مشروبات الکلی، مواد مخدر، قرص‌های روان‌گردان و… به زندگی عشق ورزید، شاد بود و احساس سرزندگی کرد. می‌توان کتاب زندگی را دوباره باز کرد و از زاویه‌ای دیگر به آن نگاه کرد. در نهایت می‌توان به مانند مارتین در سکانس انتهایی فیلم به رقص آمد و قدر زندگی و آدم‌هایش را بیشتر دانست چرا که عمر کوتاه است… .

بدون شک یک دور دیگر، یکی از بهترین فیلم های درام ۲۰۲۰ است و در مراسم اسکار می‌تواند رقیب جدی برای «میناری» در بخش بهترین فیلم خارجی زبان باشد. اگر تا به امروز موفق به تماشای این اثر تاثیرگذار نشده‌اید این لطف را در حق خود بکنید و تماشای این فیلم را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

بررسی فیلم Another Round در دنیای بازی

بهترین فیلم های درام ۲۰۲۰: ۱- Minari

بهترین فیلم های درام 2020

فیلم «Minari» به نویسندگی و کارگردانی «لی ایزاک چانگ» درامی دلنشین با طعم شیرین روابط خانوادگی است که تا به اینجا موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان سال در مراسم گلدن گلاب شده است. این فیلم در جشنواره ساندس گرد و خاک خود را آغاز کرد و نگاه منتقدین را به خود دوخت و در آینده‌ای نزدیک انتظار می رود که به عنوان یکی از بهترین فیلم های درام خارجی ۲۰۲۱ جایزه اسکار را نیز به خانه خواهد ببرد. در این درام «استیون یئون» بازیگر مشهور کره‌ای که در سریال «مردگان متحرک» بازی‌های خوب او را دیده بودیم به ایفای نقش پرداخته است.

داستان فیلم با تحقق رویای آمریکایی آغاز می‌شود. «جیکوب» پدر خانواده (با بازی استیو یئون) برای تحقق بخشیدن به این رویا با خانواده چهار نفره خود دل به سفری طولانی می‌دهد تا وضع زندگی خود را تغییر دهد. او طبق میل شخصی خود باغ چند هکتاری را خریداری می‌کند و در آن به کشاورزی مشغول می‌شود. اما تلاش‌های او نتیجه نمی‌دهد و این رویا با شکست همراه می‌شود.

میناری از لحظات دراماتیک زیادی پر شده و ارزش های خانواده را به خوبی نشان می‌دهد. فیلم‌های زیادی با مضمون بازگشت به سنت‌ها در زندگی مدرن ساخته شده‌اند اما میناری با همه آنها تفاوت دارد. دقت در جزئیات به همراه شخصیت پردازی قوی باعث شده این فیلم به یکی از بهترین درام‌های چند سال اخیر سینما بدل شود.

میناری یک درام عاشقانه در دل مشکلات زندگی است که به هیچ وجه اسیر شعارهای سطحی نمی‌شود و مسیر خود را در دل شخصیت‌پردازی و قصه‌گویی درست پیدا می‌کند. لی ایزاک چانگ با زبان سینما به زیبایی در سکانس پایانی فیلم گرمای این عشق دو نفره را با سوختن رویای آمریکایی دوباره شعله‌ور می‌کند. این فیلم به اعتقاد من نه تنها یکی از بهترین فیلم های درام ۲۰۲۰ بلکه یکی از بهترین آثار سال‌های اخیر سینما است. ای کاش فیلم‌هایی به مانند میناری بیشتر ساخته می‌شد.

نظر شما در مورد بهترین فیلم های درام ۲۰۲۰ و بهترین فیلم های درام ۲۰۲۱ چیست؟ از میان فیلم های درام ۲۰۲۰ و فیلم های درام ۲۰۲۱ حاضر در این لیست کدام یک را تماشا کرده‌اید؟ شما چه فیلم درام ۲۰۲۰ یا فیلم درام ۲۰۲۱ را به دیگران توصیه می‌کنید؟ نظر خود را در قسمت کامنت‌ها با دیگران در میان بگذارید.

 


1 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر