انیمه های مشابه اتک آن تایتان انیمه‌ های مشابه اتک آن تایتان
در ۱۴۰۰/۰۳/۰۶ , 12:00:14

انیمه‌ های مشابه اتک آن تایتان

6
در ۱۴۰۰/۰۳/۰۶ , 12:00:14

احتمالا اگر سریال‌بین و انیمه‌دوست هم نباشید، تا حالا نام Attack on Titan به گوش‌تان خورده است. این مجموعه تلویزیونی یک انیمه‌ سریالی است که براساس مانگایی به همین نام، اثر «هاجیمه ایسایاما» ساخته شده است. انیمه «اتک آن تایتان» یکی از محبوب‌ترین ساخته‌های کشور ژاپن محسوب می‌شود که طرفداران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است. انیمه های شبیه اتک آن تایتان که در سال ۲۰۱۳ برای اولین بار به نمایش درآمد و قرار است در فصل چهارم به پایان راه برسد کم نیستند، اما بهترین انیمه‌های شبیه Attack on Titan کدامند؟ قابل ذکر است که نیم‌فصل دوم فصل چهارم انیمه اتک آن تایتان قرار است در زمستان سال ۲۰۲۲ پخش شود. در ادامه با مطلب انیمه‌ های مشابه اتک آن تایتان دنیای بازی را همراهی کنید.

اگر شما از طرفداران انیمه محبوب Attack on Titan باشید، احتمالا به سبک اکشن و فانتزی تاریک (Dark Fantasy) هم در انیمه‌ها علاقه دارید. اتک آن تایتان پر است از رمز و راز و صحنه‌های اکشن و مبارزات هیجان‌انگیز. حالا که این انیمه فوق‌العاده دارد به پایان راه خود نزدیک می‌شود، می‌توان چه انیمه‌هایی را جایگزینش کرد؟ راستش را بخواهید از نظر سبکی، انیمه‌ های مشابه اتک آن تایتان کم نیستند. به عبارت دیگر انیمه‌ های مشابه اتک آن تایتان اغلب در ژانر فانتزی تاریک دسته‌بندی می‌شوند.

درحقیقت ژانر دارک فانتزی از محبوبیت زیادی برخوردار است و این سبک به سازندگان اجازه می‌دهد که فضای خاصی را خلق کنند. همچنین در این گونه انیمه‌ها ما شاهد شخصیت‌های پیچیده و جذاب هستیم که یکی از دلایل محبوبیت انیمه Attack on Titan هم همین موضوع است. ما در ادامه قصد داریم لیستی از انیمه های شبیه اتک آن تایتان را به شما معرفی کنیم. این انیمه‌ها می‌توانند شما را تا پخش نیم‌فصل دوم این مجموعه سرگرم کنند و حتی می‌توانند پس از پایان این انیمه سریالی، جایگزینی برای آن باشند. پس در ادامه با معرفی انیمه های مثل اتک آن تایتان با دنیای بازی همراه باشید.

انیمه سریالی Kabaneri Of The Iron Fortress (2016)

انیمه‌ های مشابه Attack on Titan

اسم فارسی: کابانری از قلعه آهنی
ژانر: فانتزی، اکشن، پسا-رستاخیزی، استیم‌پانک
کارگردان: Tetsurō Araki
نویسنده: Tetsurō Araki
محصول استودیو Wit
تعداد قسمت‌ها: ۱۲
رده‌ی سنی: R – ۱۷
امتیازها: آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۲ | مای‌انیمه‌لیست: ۷.۲۵

باتوجه به بحث‌های طرفداران، این انیمه انتخاب بسیار خوبی در بین انیمه‌ های مشابه اتک آن تایتان است. وقایع این انیمه به زمان انقلاب صنعتی برمی‌گردد، اما با این تفاوت که در این میان ویروسی به وجود آمده که موجوب کشته شدن بسیاری شده است. ابتلا به این ویروس حکم تبدیل شدن به هیولاهایی عجیب و غریب را دارد و انسان‌ها به این راحتی‌ها نمی‌توانند آن‌ها را نابود کنند.

درست مانند انیمه Attack on Titan، داستان Kabaneri Of The Iron Fortress نیز در محیطی محافظت شده روایت می‌شود که برای دفاع از نژاد بشر دربرابر این هیولاها ساخته شده است. همچنین دیگر نکته‌ای که این انیمه را به اتک آن تایتان شبیه می‌کند این است که در ابتدای داستان هیولاها می‌توانند از سد این موانع محافظی عبور کنند و به محیط انسان‌ها برسند. شخصیت اصلی داستان هم درست مثل Eren تبدیل به موجودی می‌شود که نیمی انسان است و نیمی هیولا.

انیمه‌ های مشابه اتک آن تایتان: God Eater (2015-2016)

انیمه‌ های مشابه Attack on Titan

اسم فارسی: خداخوار
ژانر: فانتزی، اکشن، علمی-تخیلی
کارگردان: Takayuki Hirao
نویسنده: Takayuki Hirao
محصول استودیو Ufotable
تعداد قسمت‌ها: ۱۳
رده‌ی سنی: R – ۱۷
امتیازها: آی‌ام‌دی‌بی: ۷ | مای‌انیمه‌لیست: ۷.۲۷

این انیمه شبیه حمله به تایتان پسا آخرالزمانی در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، در ۱۳ قسمت پخش شد. داستان این انیمه شبیه اتک آن تایتان در سال ۲۰۲۷ و در منطقه‌ای به نام New Asian Union روایت می‌شوند. سازمانی به نام Fenrir به انسان‌ها کمک می‌کند تا با استفاده از سلاح‌هایی به نام God Arcs با هیولاهایی که Aragami نام دارند، مقابله کنند.

انیمه God Eater براساس بازی ویدیویی‌ای به همین نام ساخته شده که شماره اول آن در سال ۲۰۱۱ عرضه شد. این بازی در ادامه نسخه‌های دیگری نیز به خود دید که جدیدترین آن‌ها با نام God Eater 3 در سال ۲۰۱۸ برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۴، نینتندو سوییچ و پی‌سی عرضه شده است.

بررسی بازی God Eater 3 در دنیای بازی

انیمه‌ های مشابه اتک آن تایتان: Tokyo Ghoul (2014)

انیمه‌ های مشابه Attack on Titan

اسم فارسی: توکیو غول
ژانر: فانتزی، اکشن، ترسناک، فانتزی تاریک
کارگردان: Shuhei Morita
نویسنده: Chūji Mikasano
محصول استودیو Pierrot
تعداد قسمت‌ها: ۱۲
رده‌ی سنی: R – ۱۷
امتیازها: آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۸| مای‌انیمه‌لیست: ۷.۸۰

در این مورد از بهترین انیمه‌های شبیه Attack on Titan هم شخصیت اصلی دقیقا مثل Eren نیمی هیولا و نیمی انسان است. غول‌ها در انیمه Tokyo Ghoul برعکس تایتان‌ها ظاهری عادی دارند اما برای زنده ماندن باید از گوشت انسان‌ها تغذیه کنند. این موجودات هم قدرت‌های ماورای بشری دارند و اگر بیش از حد هیجان‌زده شوند یا گرسنگی به آن‌ها فشار آورد از خود رفتار پرخاشگرانه نشانه می‌دهند.

قهرمان داستان، Kaneki به دلیل دریافت پیوند عضو از یک غول به موجودی نیمه انسان و نیمه غول بدل می‌شود. ما در این انیمه شبیه حمله به تایتان مشابه اتک آن تایتان داستان او را دنبال می‌کنیم و خواهیم دید که Kaneki چطور می‌خواهد با تغییراتش کنار بیاید. انیمه Tokyo Ghoul به دلیل این که از یک مانگا پرطرفدار اقتباس شده است در همان ابتدای با استقبال زیادی مواجه شد.

انیمه سریالی Hellsing Ultimate (2006-2012)

انیمه‌ های مشابه Attack on Titan

اسم فارسی: هسلینگ
ژانر: ترسناک، درام
کارگردان‌ها: Tomokazu Tokoro ،Hiroyuki Tanaka و Yasuhiro Matsumura
نویسنده: Yōsuke Kuroda
محصول استودیوهای Madhouse ،Satelight و Graphinica
تعداد قسمت‌ها: ۱۰
رده‌ی سنی: R – ۱۷
امتیازها: آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۳ | مای‌انیمه‌لیست: ۸.۳۹

این انیمه شبیه حمله به تایتان سریالی که فقط ۱۰ قسمت دارد در سبک فانتزی تاریک ساخته شده و اگر نگوییم بهترین، باید بگوییم قطعا یکی از بهترین انیمه‌های خون‌آشام محور است که تاکنون ساخته شده. داستان حول محور سازمانی به نام Hellsing می‌چرخد که گفته می‌شود وظیفه‌اش نابود کردن موجوداتی است که حیات انسان‌ها را به مخاطره می‌اندازند.

در این انیمه شبیه به اتک آن تایتان، یک زن قدرتمند ریاست سازمان ذکر شده را برعهده دارد و تمام سربازها تحت فرمان او هستند. هرچند قوی‌ترین سلاحی که در اختیار دارد خون‌‌ آشامی به نام Alucard است. انیمه Hellsing Ultimate در حقیقت اقتباسی از یک مانگا بوده که توسط «کوتا هیرانوکوتا هیرانو» نوشته شده است.

انیمه‌ های مشابه اتک آن تایتان: Seraph of the End (2015)

انیمه‌ های مشابه Attack on Titan

اسم فارسی: اوواری نو سراف
ژانر: اکشن، درام، فانتزی تاریک
کارگردان‌: Daisuke Tokudo
نویسنده: Hiroshi Seko
محصول استودیو Wit
تعداد قسمت‌ها: ۱۲
رده‌ی سنی: R – ۱۷
امتیازها: آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۵ | مای‌انیمه‌لیست: ۷.۴۹

شاید ظاهر شخصیت‌های انیمه Seraph of the End مظلومانه باشد اما گول ظاهرشان را نخورید؛ این مورد از انیمه های مشابه اتک آن تایتان تم داستانی تیره و تاری دارد و پر است از اکشن‌های جذاب. داستان شما را به جهانی پسا آخرالزمانی می‌برد که در آن همه افراد بزرگسال کشته شده‌اند و فقط کودکان زیر ۱۳ سال زنده مانده‌اند. زمین حالا سکونت‌گاهی شده برای هیولاها و خون آشام‌ها. انسان‌ها برای زنده ماندن باید خون خود را به این موجودات اهدا کنند.

ما در این انیمه شبیه حمله به تایتان شاهد داستان دو دوست هستیم که همانطور که گفته شد یتیم هستند. یکی از آن‌ها جان خود را فدا می‌کند تا دیگری قادر به ادامه حیات باشد. حالا شخصیتی که زنده مانده به دنبال انتقام است و می‌خواهد تمام خون آشام‌ها را از بین ببرد. البته در ادامه داستان کاشف به عمل می‌آید که دوست او هنوز زنده است اما نه به شکلی که قبلا او را می‌شناخت.

بهترین انیمه‌های شبیه Attack on Titan: کسلوانیا

انیمه‌ های مشابه Attack on Titan

اسم فارسی: کسلوانیا
ژانر: درام، فانتزی تاریک، اکشن، ماجرایی، ترسناک
کارگردان‌‌ها: Sam Deats ،Adam Deats و Spencer Wan
نویسنده: Warren Ellis
محصول استودیو Frederator
تعداد قسمت‌ها: ۲۴
رده‌ی سنی: TV-MA
امتیازها: آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۲ | راتن تومیتوز: ۹۲٪

در میان بهترین انیمه‌های شبیه Attack on Titan این یکی کمی متفاوت است چرا که می‌توان آن را یک انیمیشن به حسب آورد. انیمه Castlevania که یکی از انیمه های مشابه اتک آن تایتان است، درواقع یکی از گوهرهای گران‌بهای شبکه نتفلیکس به‌حساب می‌آید. این انیمه با اقتباس از یک بازی ویدیویی به همین نام ساخته شده است اما نیازی نیست برای فهمیدن داستان، این بازی را تجربه کرده باشید.

این انیمه هم مثل سایر انیمه های شبیه اتک آن تایتان که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، پر از هیولا و خون آشام است. شخصیت منفی داستان Dracula است و می‌تواند ادعا کرد که این دراکولا بهترین نسخه از او در دنیای انیمه‌هاست. داستان جدای از داشتن صحنه‌های اکشن سرگرم کننده، پر است از شوخی‌های بامزه، تراژدی‌های مختلف و شخصیت‌های پیچیده.

انیمه‌ های مشابه اتک آن تایتان: Elfen Lied (2004)

انیمه‌ های مشابه Attack on Titan

اسم فارسی: الفن دروغ گفت
ژانر: درام، عاشقانه، اکشن، ترسناک، روانشناختی
کارگردان‌‌: Mamoru Kanbe
نویسنده: Takao Yoshioka
محصول استودیو Arms
تعداد قسمت‌ها: ۱۳
رده‌ی سنی: TV-MA
امتیازها: آی‌ام‌دی‌بی: ۸ | مای‌انیمه‌لیست: ۷.۵۵

اجازه ندهید تصویر دختر مو صورتی تودل‌برو شما را فریب دهد. او قدرتی دارد که می‌تواند یکی از تایتان‌های انیمه Attack on Titan را به دو نیم تقسیم کند. داستان این انیمه شبیه حمله به تایتان که یکی از انیمه های مثل اتک آن تایتان است، روی نژادی تخیلی به نام Diclonius تمرکز می‌کند. شخصیت‌های این نژاد شباهت زیادی به انسان‌ها دارند و تفاوت‌شان در شاخ کوچکی است که روی سرشان قرار دارد.

آن‌ها هیولاهایی هستند که دستان‌شان نامرئی است اما می‌توانند هم با دستان‌شان اشیا را بردارند و هم دستان خود را از داخل یک جسم عبور دهند. این ویژگی به Dicloniusها اجازه می‌دهد هرآنچه را که می‌خواهند از هم بدرند. آن‌ها به رفتار خشونت‌بارشان بر ضد انسان‌ها معروف‌اند. شخصیت اصلی داستان Lucy نام دارد. او یک Diclonius است که دچار فراموشی شده و علیه نژاد خود به مبارزه می‌پردازد.

انیمه‌ های مشابه اتک آن تایتان: Claymore (2007)

انیمه‌ های مشابه Attack on Titan

اسم فارسی: شمشیر دو لبه
ژانر: فانتزی تاریک، اکشن، درام
کارگردان‌‌: Hiroyuki Tanaka
نویسنده: Yasuko Kobayashi
محصول استودیو Madhouse
تعداد قسمت‌ها: ۲۶
رده‌ی سنی: R
امتیازها: آی‌ام‌دی‌بی: ۸ | مای‌انیمه‌لیست: ۷.۷۷

انیمه Claymore از روی مانگایی به همین نام اثر Norihiro Yagi ساخته شده است. این مانگا برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ منتشر شد و آخرین قسمت آن در سال ۲۰۱۴ به دست طرفداران‌اش رسید.

حوادث این انیمه شبیه حمله به تایتان ۲۶ قسمتی که در لیست انیمه های مشابه اتک آن تایتان جای می‌گیرد، در یک جزیره‌ رخ می‌دهد. در این جزیره انسان‌ها به وسیله موجوداتی انسان‌نما و آدم‌خوار مورد حمله واقع شده‌اند. سازمانی متشکل از زنان مزدور نیمه انسان و نیمه هیولا در داستان وجود دارد که وظیفه کشتن این موجودات را برعهده می‌گیرد. آن‌ها به داشتن شمشیرهای دو لبه و چشمانی نقره‌ای معروف‌اند. هر یک از ۴۷ منطقه این جزیره توسط یکی از اعضای این سازمان محافظت می‌شود.

انیمه‌ های مشابه اتک آن تایتان: Berserk (2016)

انیمه‌ های مشابه Attack on Titan

اسم فارسی: برزرک
ژانر: فانتزی تاریک، اکشن، وحشت
کارگردان‌‌: Shin Itagaki
نویسنده: Makoto Fukami
محصول استودیوهای Millepensee و GEMBA
تعداد قسمت‌ها: ۱۲
رده‌ی سنی: R
امتیازها: آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۸ | مای‌انیمه‌لیست: ۶.۳۵

این انیمه شبیه حمله به تایتان در سبک فانتزی تاریک و وحشت است و در بین کسانی که به داستان‌هایی با تم تاریک علاقه دارند بسیار محبوب است. این انیمه داستان گروه مزدوری به نام Band of the Hawk را روایت می‌کند و شخصیت اصلی آن Guts نام دارد. Griffith که رهبر این گروه است با Guts رابطه دوستی برقرار می‌کند اما در پشت پرده‌ی این دوستی کلی راز و رمز نهفته است.

داستان انیمه Berserk پر است از صحنه‌های ترسناک و اتفاقات غیر منتظره و خیانت‌های فراوان. این مورد هم بدون شک یکی از بهترین انیمه های مشابه اتک آن تایتان است که آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

انیمه‌ های مشابه اتک آن تایتان: Goblin Slayer (2018)

انیمه‌ های مشابه Attack on Titan

اسم فارسی: گابلین‌کش
ژانر: فانتزی تاریک
کارگردان‌‌: Takaharu Ozaki
نویسندگان: Hideyuki Kurata و Yōsuke Kuroda
محصول استودیو White Fox
تعداد قسمت‌ها: ۱۲
رده‌ی سنی: R – ۱۷
امتیازها: آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۵ | مای‌انیمه‌لیست: ۷.۴۴

داستان انیمه Goblin Slayer روایت‌گر ماجراهای یک کشیش است که اصلا هم اهل ماجراجویی نیست. او به یک فرقه ملحق می‌شود تا با آن‌ها به صورت قراردادی کار کند. هیچ چیز آنطور که می‌خواهند پیش نمی‌رود و همه اعضای آن فرقه کشته می‌شوند. او تنها کسی است که از این واقعه زنده مانده و آن هم به لطف فردی به نام Goblin Slayer.

Goblin Slayer ماجراجویی است که برای کشتن گابلین‌ها به مناطق مختلف سفر می‌کند. انیمه‌ای به نام Goblin Slayer: Goblin’s Crown در سال ۲۰۲۰ عرضه شد که دنباله‌ای برای این سریال بود. فضای تیره و تار این داستان موجب شده که ما آن را در لیست انیمه های شبیه اتک آن تایتان قرار دهیم.

این بود لیستی ده‌تایی ازبهترین انیمه‌های شبیه Attack on Titan. امیدوارم این لیست برای شما مفید واقع شده باشد. شما چه انیمه‌هایی را می‌شناسید که ما در لیست انیمه های مشابه اتک آن تایتان آن‌ها را جا انداخته‌ایم؟ کدام یک از انیمه های شبیه اتک آن تایتان را دیده‌اید و مورد پسندتان واقع شده است؟ نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر به دنبال آشنایی با انیمه‌های بیشتری هستید، می توانید مطلب «معرفی انیمه‌های جدید ۲۰۲۱» را در دنیای بازی مطالعه کنید.

مهدی شریفی
انیمه اتک آن تایتان (Attack on Titan)
سینما و تلویزیون

6 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. سلام .
    مدیران محترم سایت دنیای بازی لطفا تمهیداتی رو بوجود بیارین تا دوباره مشارکت و استقبال مخاطبان از سایت بالا بره.یه آمار یا نظرسنجی برگزار کنید تا ببینیم الان سایت چقدر مخاطب داره.اکثر کاربران قدیمی از جمله خودم دیگه سن و سالی ازشون گذشته و درگیر پیچ و خم های زندگی شدن, به هر حال باید تغییر نسل بوجود بیاد راه حل هایی رو برای ورود نسل جدید به سایت بوجود بیارین تا حداقل زحمات نویسنده های محترم بلا استفاده نمونه.
    با تشکر از زحمات شما

    ۲۲۸
    1. دم شما گرم :57:
      افتخار دنیای بازی همیشه خواننده های مشتیش بودن و برای نشون دادن لطفی که به ما دارین هیچ نظرسنجی کافی نیست! :43:

      ۱۸۶

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر