حقایق فیلم The Conjuring حقایق فیلم The Conjuring | از واقعی بودن فیلم تا حضور شیطان
در ۱۴۰۰/۰۳/۲۷ , 12:00:11

حقایق فیلم The Conjuring | از واقعی بودن فیلم تا حضور شیطان

0
در ۱۴۰۰/۰۳/۲۷ , 12:00:11

فیلم The Conjuring را می‌توان یکی از ترسناک‌ترین آثار دنیای سینما قلمداد کرد. عرضه این فیلم در سال ۲۰۱۳ توانست به ژانر وحشت در سینما جان تازه‌ای بدهد و آغاز مجموعه‌ای بود که تا امروز نیز شاهد نسخه‌های مختلف آن هستیم. در این مقاله حقایقی از فیلم The Conjuring را جمع‌آوری کرده‌ایم که شاید برخی از آن‌ها را نشنیده باشید. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

فیلم The Conjuring با کارگردانی «جیمز وان» و توسط استودیوی برادران وارنر ساخته شد. از مهم‌ترین بازیگران فیلم The Conjuring می‌توان به «پاتریک ویلسون»، «ویرا فارمیگا»، «ران لیوینگستون» و «لیلی تیلور» اشاره کرد. این فیلم از نظر عموم مردم در کنار فیلم The Exorcist محصول سال ۱۹۷۳، ترسناک‌ترین فیلم‌ تاریخ محسوب می‌شود.

تاکنون پیش‌درآمدها و دنباله‌های زیادی برای فیلم «احضار» ساخته شده است و نسخه سوم این مجموعه نیز اخیرا با نام The Conjuring: The Devil Made Me Do It عرضه شد تا جهان Conjuring همچنان زنده بماند. اما ما در این مقاله صرفا به نسخه اول این فیلم به کارگردانی جیمز وان اشاره خواهیم کرد. در ادامه به حقایق فیلم The Conjuring خواهیم پرداخت:

فیلم به دلیل ترسناک بودن درجه سنی بزرگسال گرفت نه محتوای نامناسب!

The Conjuring

مطمئنا همه می‌دانیم که فیلم The Conjuring یک اثر ترسناک محسوب می‌شود؛ اما آیا می‌دانید چقدر ترسناک است؟ فیلم‌های ژانر وحشت معمولا به‌دلیل داشتن محتوای خشن، صحنه‌های پر از خون، استفاده از کلمات ناسزا یا صحنه‌های جنسی درجه سنی بزرگسال (R) دریافت می‌کنند.

با این حال در فیلم The Conjuring این موارد خیلی کمتر دیده می‌شوند و به همین دلیل هم تهیه کنندگان امیدوار بودند این فیلم با درجه سنی PG-13 عرضه شود. اما انجمن سینمایی آمریکا (MPAA) اعلام کرد که این فیلم بسیار ترسناک است و نمی‌توان صحنه خاصی از آن را حذف کرد تا درجه سنی فیلم را بتوان کاهش داد. در نتیجه سازندگان نیز برای حفظ ریتم از ایجاد تغییر در اثر خودداری کردند تا فیلم احضار با درجه سنی بزرگسال راهی سینما شود.

احساس حضور شیطان پس از تماشای فیلم!

حقایق فیلم The Conjuring

زمانی که فیلم The Conjuring در کشور فیلیپین به نمایش درآمد، برخی از تماشاچی‌ها اظهار داشتند که پس از ترک سالن سینما حضور شیطان را احساس کرده‌اند. در نتیجه کشیش‌های کاتولیک استخدام شدند تا پیش از ورود تماشاچیان به سینما، آن‌ها را تقدیس کنند. همچنین آن‌ها وظیفه داشتند که پس از اتمام فیلم نیز در صورت لزوم به تماشاچیان از نظر روحی و روانی کمک کنند.

حقایق فیلم The Conjuring: داستان فیلم تا حد زیادی واقعی است

حقایق فیلم The Conjuring

برچسب «بر اساس واقعیت» در خیلی از فیلم‌ها دیده می‌شوند، حتی در آثاری که سازندگان‌شان در اتفاقات واقعی دست می‌برند نیز شاهد چنین عنوانی هستیم. با این حال سازندگان فیلم The Conjuring برای ساخت این اثر با «لورین وارن» و «اندریا پرین» واقعی صحبت کرده و از آن‌ها کمک گرفته بودند. لورین و اندریا اصالت فیلم را تایید کرده‌اند و اطمینان داده‌اند که اکثر دقایق این فیلم داستان واقعی آن‌ها را روایت می‌کند.

با این وجود فیلم کمی با داستان واقعی تفاوت دارد. در حقیقت فیلم احضار دارای یک پایان خوش هالیوودی است. یکی از حقایق فیلم The Conjuring این است که در واقعیت حضور لورین وارن و «اد وارن» موجب تشدید رفتارهای افسار گسیخته روح شده بود و در نتیجه خانواده پرین هر دوی آن‌ها را بیرون کرده بودند.

حقایق فیلم The Conjuring: آنابل واقعی از نظر ظاهری متفاوت است

حقایق فیلم The Conjuring

پس از حضور عروسک آنابل در فیلم The Conjuring، سه‌گانه‌ای با محوریت این عروسک ساخته شد. در حقیقت وارن‌ها در زندگی واقعی هم روی عروسکی تسخیر شده توسطی فردی به نام آنابل تحقیق کرده بودند. با این حال آن عروسک به اندازه عروسکی که در فیلم می‌بینیم عجیب و غریب و ترسناک نیست.

اگر فیلم را دیده باشید می‌دانید که عروسک آنابل در محفظه‌ای محافظت شده نگه‌داری می‌شد. جالب است بدانید که عروسک واقعی نیز درست به همان شکل در موزه اسرار آمیز خانواده وارن در شهر مونرو استان کنتیکت در مکانی با امنیت بالا نگه‌داری می‌شود.

سازندگان نیز اتفاقات عجیبی را تجربه کردند

The Conjuring

تعجب‌آور نیست که بدانیم سازندگان نیز اتفاقات عجیبی را در حین ساخت فیلم تجربه کرده‌اند. سازندگان گزارش داده‌اند که وقتی با تلفن در حال صحبت با وارن‌ها بوده‌اند، صدای آن‌ها دائما قطع و وصل می‌شده. همچنین جیمز وان اظهار داشته که در یکی از شب‌هایی که روی فیلم در حال کار بوده است، حضور چیزی نامرئی در گوشه اتاق سگ‌اش را آزار می‌داده.

صبح روز بعد از امضای قرار داد ورا فارمیگا برای بازی در نقش لورین، او سه خراش بزرگ و تازه روی صفحه لپ‌تاپ‌اش پیدا می‌کند. علاوه‌بر این، وقتی خانواده پرین در حال بازدید از محل فیلم‌برداری بودند، احساس کردند که نسیمی سرد و شدید در حال وزیدن است، اما برگ‌های درختان اطراف هیچ تکانی نمی‌خوردند.

حقایق فیلم The Conjuring: درخت عجیب در فیلم واقعی بود؟

حقایق فیلم The Conjuring

شاید خودتان هم بدانید که طبیعت به خودی خود وحشتناک است، اما آنچه احتمالا نمی‌دانید این است که این اندازه از ترس برای جیمز وان کافی نیست. درخت بزرگ و عجیب و غریبی که در پوستر و خود فیلم می‌بینید کاملا مصنوعی است. یعنی نه در نزدیکی خانه خانواده پرین چنین درختی بوده و نه در محیط فیلم‌برداری.

ایده وجود چنین درختی توسط جیمز وان مطرح شد و حاصل آن درختی ۱۵ متری در فیلم بود. همچنین محل زندگی خانواده پرین واقعی در رود آیلند بود ولی خانه‌ای که در فیلم می‌بینیم در شهر کارولینای شمالی قرار دارد. بالاخره پیدا کردن یک خانه عجیب و غریب راحت‌تر از پیدا کردن یک درخت عجیب و غریب است.

مالکان خانه جن‌زده و شکایت از برادران وارنر

The Conjuring

آخرین مورد از حقایق فیلم The Conjuring مربوط به خانه واقعی خانواده پرین در رود آیلند می‌شود. در سال ۲۰۱۲ که فیلم The Conjuring در حال ساخت بود، مالکان خانه مذکور در آن زمان هیچ اتفاق غیر طبیعی را گزارش نداده بودند. اما درست پس از انتشار فیلم اتفاقات عجیبی رخ داد. این خانواده از شنیدن صداهایی غیر عادی در طول شب خبر دادند. البته این صداها مربوط به مسائل ماورالطبیعه نمی‌شد. در حقیقت این طرفداران فیلم The Conjuring و محققان علوم غریبه بودند که باعث سر و صدا می‌شدند.

به نظر می‌رسد که مالکان خانه از شرکت برادران وارنر شکایت کرده و خواستار جبران ضرر مالی و تقویت سیستم ایمنی خانه‌شان شده بوده‌اند. اما هیچ مدرکی مبنی بر کشیده شدن کار به دادگاه در دست نیست. به نظر می‌رسد که صاحب خانه به ناچار مجبور شده که برای کم کردن ضررهای مالی و سود بردن از این قضیه، زمانی را برای بازدید تماشاچیان در نظر بگیرد. علاقمندان می‌توانند جهت بازدید از این خانه به صورت آنلاین بلیط تهیه کنند.

این بود حقایق فیلم The Conjuring. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظر شما درباره فیلم احضار چیست؟ کدام یک از حقایق فیلم The Conjuring برای‌تان جالب بود؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مهدی شریفی
The Conjuring
لینک منبع
سینما و تلویزیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر