بررسی فیلم Jungle Cruise بررسی فیلم Jungle Cruise
در ۱۴۰۰/۰۶/۱۱ , 12:00:03
ژانر اکشن، ماجراجویی، کمدی
کارگردان ژاومه کویت-سرا
ناشر دیزنی
رده بندی سنی PG-13
مدت زمان '2:07

بررسی فیلم Jungle Cruise

همان همیشگی

- میانگین امتیازات متاکریتیک
3.5 امتیاز دنیای بازی
ژانر اکشن، ماجراجویی، کمدی
کارگردان ژاومه کویت-سرا
ناشر دیزنی
رده بندی سنی PG-13
مدت زمان '2:07
3
در ۱۴۰۰/۰۶/۱۱ , 12:00:03

فیلم Jungle Cruise (که در فارسی می‌توان آن را فیلم گشت و گذار در جنگل ترجمه کرد) اثر جدیدی از استودیو دیزنی (Disney) است. در تاریخ اکران فیلم jungle cruise این فیلم نوجوانان را هدف خود قرار داده بود.  این فیلم دواین جانسون (Dwayne Johnson) و امیلی بلانت (Emily Blunt) را کنار هم قرار می‌دهد تا ماجراجویی هیجان انگیزی را به ما ارائه دهد. اما آیا دیزنی در این کار موفق شده؟ در ادامه با بررسی فیلم Jungle Cruise و نگاهی به داستان فیلم jungle cruise همراه دنیای بازی باشید تا به این پرسش پاسخ دهیم.

معرفی فیلم

فیلم گشت و گذار در جنگل اثری به کارگردانی ژاومه کویت-سرا (Jaume Collet-Serra) است. اگر خوره سینما باشید، احتمالا کویت-سرا را با فیلم‌های Goal II: Living the Dream ،Orphan و Unknown می‌شناسید که  البته هیچ یک از این آثار حرف زیادی برای گفتن ندارند و کاملا معمولی هستند. قابل ذکر است که او کارگردانی فیلم Black Adam را نیز برعهده دارد که گفته شده در سال آینده میلادی عرضه خواهد شد.

بررسی فیلم Jungle Cruise

از مهم‌ترین بازیگران فیلم Jungle Cruise می‌توان به دواین جانسون، امیلی بلانت، ادگار رامیرز (Édgar Ramírez)، جسی پلمونس (Jesse Plemons) و پل جیاماتی (Paul Giamatti) اشاره کرد. هنرپیشه‌های مطرحی تیم بازیگری این فیلم را تشکیل می‌دهند، اما نتیجه آن چیزی نیست که انتظار داریم. برای آشنا شدن با اتمسفر این فیلم می‌توانید تریلر فیلم Jungle Cruise را در دنیای بازی تماشا کنید.

تاریخ اکران فیلم Jungle Cruise

تاریخ اکران فیلم Jungle Cruise در ایالات متحده، ۳۰ جولای (۸ مرداد ماه) بوده است. در ابتدای تاریخ اکران فیلم Jungle Cruise شاهد این بودیم که این فیلم فروش خوبی را تجربه کرد و صدرنشین جدول باکس آفیس شد.

داستان فیلم Jungle Cruise

داستان فیلم jungle cruise با صحنه‌هایی آغاز می‌شود که تم اصلی فیلم را به ما می‌گویند. فیلم گشت و گذار در جنگل نیز مانند سایر آثار دیزنی از همان ابتدا با جلوه‌های بصری خوب شروع می‌شود؛ اما همین که این سکانس‌ها به پایان می‌رسند، افت فیلم نیز آغاز می‌شود. احتمالا جالب‌ترین قسمت فیلم jungle cruise فقط همان دو دقیقه آغازین آن است.

در ادامه ما با شخصیت لیلی (Lily- با بازی امیلی بلانت) آشنا می‌شویم که کاراکتر اصلی داستان نیز به حساب می‌آید. او کسی است که به دنبال درختی باستانی می‌گردد. این درخت قدرتی دارد که بیماران را درمان کند. از همین ابتدا می‌توان شباهت‌هایی را بین این اثر و فیلم Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid پیدا کرد. در نتیجه (حتی بدون در نظر گرفتن ایده فیلم مذکور) از همان اول کار می‌دانیم که قرار است صرفا یک فیلم کلیشه‌ای و نوجوان‌پسند ببینیم.

تاریخ اکران فیلم jungle cruise

لیلی برادری به نام مک‌گرگور (MacGregor- با بازی «جک وایتهال») دارد که او را در همه‌جا (تقریبا) دنبال می‌کند. در واقع برادر کوچک‌تر فقط یک شخصیت ساده‌لوح است که هیچ پردازشی نشده و بود و نبودش در فیلم تاثیر زیادی روی اتفاقات ندارد.

می‌رسیم به شخصیت فرانک (Frank) با بازی دواین جانسون. جانسون در این فیلم هم همان راک همیشگی است. در واقع همان شخصیت ورزیده با نگاه‌های خاص و شوخی‌های گاه و بی‌گاه. بازی بازیگران فیلم گشت و گذار در جنگل خیلی هم تاثیرگذار نیست، اما قابل قبول است. به هر حال نمی‌شود در فیلمی تماما سرگرمی‌محور، انتظار یک بازی به یاد ماندنی داشت.

شخصیت منفی داستان در این فیلم یک بد ذات کامل است. به نظر نمی‌رسد فیلم‌نامه‌نویس این اثر حتی یک بار هم فیلم‌های موفق تاریخ سینما را دیده باشد. آنتاگونیست داستان در حدی نیست که حتی بشود به آن لقب «شخصیت» داد. جسی پلمونس قابلیت‌های خود را در آثار زیادی نشان داده و همه ما می‌دانیم که او بازیگر قابلی است، به نحوی که جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد دنیای بازی در سالی که گذشت به این بازیگر تعلق گرفت. ولی ضعف‌های عمیق فیلم‌نامه در بخش پردازش آنتاگونیست، مانع از درخشیدن او در فیلم گشت و گذار در جنگل شده است.

بررسی فیلم Jungle Cruise

Dwayne Johnson, Emily Blunt

همانطور که گفتیم و خودتان نیز متوجه شده‌اید، داستان فیلم Jungle Cruise کاملا کلیشه‌ای است و آثاری در این سبک و سیاق در تاریخ سینما فراوان‌اند. اما آیا این اثر چیزی دارد که خودش را کمی متمایز کند؟ خیر. فیلم گشت و گذار در جنگل ترکیبی از مجموعه ایندیانا جونز و دزدان دریایی کارائیب است. اگر این آثار را دیده باشید، سریعا متوجه شباهت فرانک با جک اسپارو در دزدان دریایی کارائیب و لیلی با ایندیانا جونز می‌شوید.

حتی فضای داستان نیز ترکیبی از اتمسفر این آثار است و متاسفانه این موارد موجب شده که فیلم به نسخه‌ای کپی شده تبدیل شود. از آن جایی که هدف لیلی از همان ابتدا برای‌مان شفاف نیست و هیچ عمقی به آن داده نمی‌شود، پیگیری و مهم شدن دستاورد او نیز برای‌مان بی‌اهمیت می‌شود. به قول صائب تبریزی، خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج! کارگردان از همان ابتدا مسیر را اشتباه می‌رود و بیشتر سعی می‌کند از ظاهر امیلی بلانت و هیکل دواین جانسون برای نگه داشتن مخاطبان استفاده کند.

بررسی فیلم Jungle Cruise

اما متاسفانه فیلم‌نامه به قدری خوب نیست که بلانت بتواند مانند آثار دیگرش در آن هنرنمایی کند. منظور من این نیست که بازی بلانت در این اثر بد است، بلکه می‌گویم این نقش‌آفرینی به سرعت از ذهن مخاطب پاک می‌شود چون خود فیلم به طور کلی خوب نیست. البته همانطور که پیش‌تر گفتیم، راک همان همیشگی است و در این نقش خوب ظاهر شده.

موسیقی متن فیلم بد نیست، اما بود و نبود آن را حس هم نمی‌کنید، زیرا با این که این اثر در ژانر اکشن دسته‌بندی شده، اما در آن هیچ صحنه‌ی هیجان‌انگیزی نمی‌بینید. اتفاقات کاملا قابل پیشبینی هستند و حتی شخصیت‌ها آنقدر بی‌اهمیت جلوه می‌کنند که پیچش داستان نیز نمی‌تواند ورق را برگرداند. عمق فاجعه آن جا است که شوخی‌های فرانک هم تکراری می‌شود و فیلم‌نامه‌نویسان حتی نتوانسته‌اند در دیالوگ‌نویسی کار قابل توجهی انجام دهند.

جلوه‌های ویژه فیلم خوب هستند، اما چیز خارق‌العاده‌ای ارائه نمی‌دهند. به هر حال در بین این همه نقص و نکات منفی شاید بتوان این مورد را از نکات مثبت فیلم Jungle Cruise دانست.

جمع‌بندی

Dwayne Johnson, Emily Blunt

نباید فراموش کنیم که رده‌بندی سنی فیلم Jungle Cruise در رده PG-13 است. البته با این وجود هم نمی‌توان ضعف‌های فیلم‌نامه را توجیه کرد. فیلم Jungle Cruise شاید برای نوجوانانی که می‌خواهند آن را در جمع دوستان یا خانواده ببینند جذاب باشد، اما با ندیدن آن نیز چیزی از دست نمی‌دهید. فیلم کاملا قابل پیشبنی بوده و در آن هیچ خبری از تعلیق و هیجان نیست. اگر از دوران نوجوانی عبور کرده باشید، احتمالا در همان ۲۰ دقیقه ابتدایی بی‌خیال دیدن ادامه داستان می‌شوید.

امیدواریم از مطالعه بررسی فیلم Jungle Cruise لذت برده باشید. شما درباره فیلم گشت و گذار در جنگل چه فکر می‌کنید؟ دیدن امیلی بلانت در کنار دواین جانسون برای‌تان لذت‌بخش بود؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت

جلوه‌های ویژه نسبتا خوب

نکات منفی

فیلم‌نامه بد

شخصیت‌پردازی نامناسب

عدم ایجاد تعلیق و هیجان

داستان کلیشه‌ای

 

امتیاز دنیای بازی 3.5 ناخوشایند
مهدی شریفی
Dwayne JohnsonEmily Blunt
سینما و تلویزیون

3 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر