بررسی انیمه Black Butler: Public School Arc بررسی انیمه Black Butler: Public School Arc
در ۱۴۰۳/۰۵/۲۹ , 21:00:11
ژانر معمایی، ترسناک، فانتزی
سازنده CloverWorks
نویسنده یانا توبوسو
کارگردان کنجیرو اوکادا
رده‌بندی سنی +۱۶

بررسی انیمه Black Butler: Public School Arc

داستان سیاه

7.3 میانگین امتیازات متاکریتیک
8 امتیاز دنیای بازی
ژانر معمایی، ترسناک، فانتزی
سازنده CloverWorks
نویسنده یانا توبوسو
کارگردان کنجیرو اوکادا
رده‌بندی سنی +۱۶
4
در ۱۴۰۳/۰۵/۲۹ , 21:00:11

انیمه Black Butler، بعد از مدت‌ها امسال با آرک Public School بازگشت خود را اعلام کرد و قسمت اول هم دقیقا همان چیزی بود که طرفداران انتظارش را می‌کشیدند. علی‌رغم اینکه استودیو A-1 Pictures دیگر نقشی در تولید این انیمه ندارد، استودیو جایگزین یعنی CloverWorks کار استثنائی در اقتباس از استعداد پیچیده «یانا توبسو» انجام داده است. برای بررسی انیمه Black Butler: Public School Arc با بخش انیمه دنیای بازی همراه ما باشید.

البته به این نکته هم باید اشاره کنم که استودیو CloverWorks زیر مجموعه A-1 Picture است و سیاست‌های مشترکی دنبال می‌کنند، پس تغییر آنچنانی در روند ساخت این بخش به وجود نیامده.

تقریبا ده سال از قسمت آخر انیمه Black Butler گذشته و تا انتشار این آرک یک OVA و یک فیلم سینمایی هم در سال ۲۰۱۷ تولید شد . پس قابل درک هست که بعد از پخش این آرک چه حس نوستالژیکی به دوستداران این انیمه دست می‌دهد. در ادامه با جزئیات به بررسی انیمه Black Butler: Public School Arc می‌پردازیم.

بررسی انیمه Black Butler: Public School Arc

«سیئل» و«سباستین» با حل معماهای پیچیده و اغلب ماوراءالطبیعه بیگانه نیستند. پس از دریافت نامه‌ای از ملکه ویکتوریا در مورد ناپدید‌ شدن پسر عمویش«دریک آردن» و ناپدید شدن سریالی دانشجویان دیگر«کالج وستون»، سیئل تصمیم می‌گیرد به عنوان دانشجو سری به این کالج شبانه‌روزی انگلیسی بزند تا بفهمد چه اتفاقی برای دانشجویان گمشده افتاده‌است، درحالی که سباستین تا اواخر قسمت ظاهر نمی‌شود اما بازگشتی نمادین و خاص مطابق انتظار دارد و به عنوان پیشخدمت خوابگاه Sapphire Owl وارد کالج می‌شود.

درواقع انیمه Black Butler: Public School Arc روایتگر یک داستان معمایی و مرموز زیر سایه مدرسه‌ای در دوره ملکه ویکتوریا انگلیس است و ما با شخصیت‌هایی رو‌به‌رو می‌شویم که هرکدام اسرار شوم خود را پنهان می‌کنند اما در زیرنمای همه اینها حقیقتی تاریک نهفته است و این حقیقت همه کسانی که جرات کردند تار ‌و‌ پود درهم تنیده آن را باز کنند، نابود خواهدکرد و هرچه تنش‌ها و مخاطرات عمیق‌تر می‌شوند، قدرت شیطانی سباستین در معرض ظهور قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی

بررسی فصل چهارم انیمه Demon Slayer

بررسی فصل چهارم انیمه Demon Slayer

عبارت Public School اغلب «مدرسه دولتی» ترجمه می‌شود و طبیعی است که این‌چنین ترجمه شود چرا که Public Schoolها معمولا مدارس و یا مراکز آموزشی هستند که برنامه‌های آموزشی رایگانی دارند که برای همه شهروندان، فارغ از هر طبقه اجتماعی، ارائه می‌شود اما داخل این انیمه اینطور نیست. در اینجا Public بدین معنی است که کالج وستون توسط کلیسا اداره نمی‌شود. در اصل این یک کالج خصوصی برای تعلیم و تربیت رهبران آینده انگلستان است و ثروتمندان و مقامات بلندپایه فرزندانشان را به وستون می‌فرستند تا بتوانند جایگاهی بین بزرگان کشور پیدا کنند.

این مدرسه برای پسران ۱۳ تا ۱۸ ساله تاسیس شده است که خود را وقف تحصیل کرده‌اند. معماری این کالج به طرز خیره‌کننده‌ای جذاب است، زنگ‌های بزرگی که در زمان‌های مشخص به صدا درمی‌آیند، هرجنبه از زندگی دانش‌آموزان را تعیین می‌کنند.

کتاب‌های جناب «رودیارد کیپلینگ»، رمان‌نویس مشهور بریتانیایی، به نظرم کمک شایانی به ساخت این آرک کرده‌است و ایده‌های بسیاری به سازندگان این انیمه داده است، تصویری که کتاب‌های ایشان از مدارس قرن نوزدهم ارائه می‌دهد به نظر می‌رسد پایه و اساس ساخت این فصل از انیمه Black Butler بوده، به طوری که برخی از کلماتی که برای توصیف افراد زیردست و پایین مرتبه استفاده شده عینا مرتبط با آن زمان بوده و سازندگان انیمه به خوبی توانستند با استفاده از این منابع، همچنان که به اصالت خودشان وفادار ماندند، به خوبی مدارس آن دوران را نمایش دهند.

دقیقا مثل سری «هری پاتر»، این کالج هم دانش‌آموزان را بر اساس استعداد‌هایشان دسته‌بندی و بدین ترتیب آنها وارد خوابگاه‌ها یا Houseهای مختلف می‌شوند. کالج وستون چهار بخش در نظر گرفته است و مسئول هر بخش دانش‌آموزان ارشد یا همان Perfect 4 (P4) هستند:

نقد و بررسی انیمه Black Butler: Public School Arc

یک بخش به نام Scarlet Fox House مخصوص افراد بلندپایه و فرزندان افراد سلطنتی است.

Green Lion House برای کسانی است که در هنرهای رزمی و رشته‌های ورزشی مهارت دارند.

Sapphire Owl House، جایی است کهسیئل تحقیقاتش را از آنجا شروع کرد، مختص کسانی است که از نظر تحصیلی و درسی نسبت به دیگران برتر هستند. سیئل در ادامه متوجه می‌شود زمانی که پدرش درکالج وستون تحصیل می‌کرد در این گروه قرار داشت و مخاطب با بخش دیگری از گذشته پدر سیئل آشنا می‌شود.

در نهایت می‌رسیم به Violet Wolf House که برای علاقمندان هنر است. سبک خاص لباس و پوشش آنها بسیار قابل توجه طرفداران قرار گرفت.

مطلب پیشنهادی

معرفی انیمه‌های تابستان ۱۴۰۳

معرفی انیمه‌های تابستان ۱۴۰۳

انیمه Black Butler: Public School Arc روایتگر چگونگی شست‌و‌شوی مغزی دانشجویان توسط سیستم آموزشی عصر ملکه ویکتوریا و قرن نوزدهم است. کالج وستون مکانی است که در واقع ارزش جان یک انسان تحت‌الشعاع ارزش‌ها و باورهای اساسی این کالج قرار می‌گیرد و در نهایت ارزش آن از جان افرادی که در آن درس می‌خوانند بیشتر است.

«سیئل» تحقیقاتش را شروع می‌کند اما چالش‌هایی رو به رویش سبز می‌شوند، به عنوان مثال رقابت و تنشی که بین گروه‌های مختلف وجود دارد باعث می‌شود او نتواند به اعضا دیگر نزدیک شود. از این گذشته، سیئل باید با مدیر مدرسه در رابطه با غیبت دریک صحبت کند اما تنها ارشدهای هر گروه هستند که می توانند با مدیر مدرسه صحبت کنند. همانطور که می‌توانید تصور کنید راهی طولانی پیش روی سیئل برای جلب نظر ارشد‌ها وجود دارد، از انجام کارهای نظافتی گرفته تا شرکت در مسابقه کریکت.

البته همه اینها با کمک سباستین پیش می‌رود. این آرک تاثیر کم‌رنگی بر روی داستان اصلی دارد و با پیچ و تاب‌های بسیار کمتری، نسبت به فصل‌های گذشته، به سراغ مخاطب می‌آید؛ به طور خلاصه داستانی ساده و قابل پیش‌بینی.

با این حال این فصل پایانی باز دارد… باتوجه به اتفاقات این فصل، مخاطبان بی‌صبرانه منتظر فصل بعد هستند. این آرک را آرامش قبل از طوفان می‌دانند و امیدوارند که مثل نسخه‌های پیشین شاهد یک بی‌رحمی تمام عیار و ویرانی محض باشند. طرفداران تقریبا این فصل را پایه و اساس چیزی بزرگتر و هیجان‌انگیزتر می‌دانند.

سکانس‌ها و موقعیت‌های طنز که رفته رفته در قسمت‌های جلوتر بیشتر هم شد به هیچ عنوان باعث دل‌زدگی طرفداران قدیمی و وفادار این انیمه نمی‌شود. صحنه‌های اکشن و رازآلود این فصل برای مخاطب یادآور این موضوع است که انیمه Black Butler: Public School Arc همچنان یک اثر فانتزی و معمایی است و بعد از سال‌ها همچنان اصالت خود را حفظ کرده است.

مطلب پیشنهادی

معرفی ۱۲ انیمه‌ برتر تاریخ که باید ببینید – با انیمه های معروف آشنا شوید

بهترین انیمه‌های سریالی تاریخ
Black-Butler-Anime

همانطور که اشاره کردم، انیمه Black Butler سال‌هاست طرفداران بسیاری پیدا کرده است و این آرک که پس از وقفه طولانی منتشر شد، مخاطبان را با طعمه‌های نوستالژی دوباره جذب خودش کرد؛ بدین صورت که کارگردان این بخش جناب «کنجیرو اوکادا» هر شات پنج دقیقه اول اپیزود را آنچنان پرزرق‌و‌برق نمایش می‌دهد که به نوعی ادای احترامی است نسبت به مانگا. ایشان همچنین زیبایی بصری که Black Butler به آن معروف است را به درستی و با ظرافت مثال‌زدنی برجسته می‌کند. البته، شاید یکی از بزرگترین جذابیت‌های فصل جدید Black Butler مربوط به شخصیت‌های آن، مخصوصا Prefect 4 باشد که هرکدام به صورت به‌یادماندنی و خاص طراحی شده‌اند.

جدای از داستان، گرافیک خیره‌کننده و سبک طراحی جذاب این فصل جزو نقاط قوت سریال بوده و آن رقص زیبایی که با نور انجام می‌دهند، آن زرق و برقی که در پنج دقیقه ابتدای قسمت اول بیشتر به چشم می‌خورد، فضای انیمه Black Butler : public school Arc را طبیعی‌تر نشان می‌دهد. 

توجه به جزئیات همیشه یک اثر را از سطح متوسط بالاتر می‌برد و در این فصل به نظر من طراحی تمام بخش‌های صورت به خصوص چشم‌های هر شخصیت ظرافت خاصی دارد؛ بدین صورت که اکثر شخصیت‌های این آرک مثل سیئل و «جونا» کمتر از ۱۵ سال سن دارند و طراحی چهره آنها نمایانگر همین موضوع است.

در نهایت باید اعتراف کنم انیمه Black Butler: Public School Arc امیدوارکننده و مطابق انتظار ظاهر شد و این آرک همه چیزهایی را که این فرنچایز را بسیار ویژه می‌کند، به تصویر می‌کشد، رمز و راز بی‌پایانی که داستان را به جلو می‌برد، شخصیت‌های فرعی پیچیده طراحی‌شده تا مخاطبان عاشق آن‌ها شوند، مقدار مناسبی از کمدی برای از بین بردن ملودرام و همچنین سبک خاص استودیو CloverWorks برای ساخت انیمه باعث شده که انیمه Black Butler: Public School Arc یک اقتباس ارزشمند از مانگا باشد.

مطلب پیشنهادی

معرفی انیمه Demon Slayer (شیطان‌کش)

نقد انیمه Demon Slayer
انیمه Black Butler

سپاس از اینکه با بررسی انیمه Black Butler: Public School Arc همراه وبسایت دنیای بازی بودید. نظر شما همراهان همیشگی دنیای بازی در مورد فصل جدید انیمه Black Butler چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت
  • اضافه شدن شخصیت‌های جذاب و به‌یادماندنی
  • فضای بصری مطابق انتظار
  • سکانس‌ها و موقعیت‌های کمدی بجا و به اندازه
  • وفادار ماندن به اصل و القای حس نوستالژیکه اندازه
نکات منفی
  • داستان قابل پیش بینی با راه حل های پیش پا افتاده
  • انگیزه و بک استوری ضعیف برخی شخصیت‌ها
امتیاز دنیای بازی 8 نفیس
مهدی یوسفی
انیمه و انیمیشن

4 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. انتشار نخستین نوشته شما در وبسایت دنیای بازی را تبریک عرض می‌کنم، به امید موفقیت‌های روزافزون.

    ۱۰
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر