تولدت مبارک Mortal Kombat | به همراه تاریخچه سری

در ۱۳۹۳/۰۷/۱۷ , 21:31:59
ed boon, Mortal Kombat, Netherrealm Studios

قرار است از این پس بخش جدیدی به نام “تاریخچه بازی ها” در سایت دنیای بازی قرار بگیرد. امروز اولین قسمت از این بخش را آماده کرده ایم. پس با دنیای بازی همراه باشید.
ed boon, Mortal Kombat, Netherrealm Studios
امروز تولد یکی از بزرگ ترین عناوین صعنت گیم است. یکی از عناوینی که در سال ۱۹۹۲ برای کنسول سگا جنسیس عرضه شد و این روند همچنان ادامه دارد به طوری که در سال آینده نیز شاهد عرضه شدن نسخه دیگری از بازی خواهیم بود که این نشان از محبوبیت این عنوان فایتینگ است.

 

تولدت مبارک Mortal Kombat

حتما تریلر زیر را تماشا کنید

[videojs mp4=”https://dl.dbazi.com/Trailer/Mortal_Kombat_1_On_SEGA_Mega_Drive_Genesis_Part_1_.mp4″ poster=”https://dbazi.com/wp-content/uploads/2014/08/Dbazi-Logo-620×349.jpg” width=”620″ height=”349″]

 

گیمر های قدیمی به خوبی ۲۲ سال پیش را به یاد می آورند چون در آن زمان یکی از بهترین عناوین خود یعنی مورتال کمبت ۱ را همراه دوستانشان از شب تا خود صبح بازی می کردند و بعد از هر پیروزی یا باخت می خندیدند یا ناراحت می شدند و درخواست دستی دیگر را از دوست خود می کردند. در حالی که لب های خود را با دندانشان فشار می دادند به دوست خود که در دست قبل یک فینیشر تمام عیار به او زده بود می گفتند “تو این دست دیگه می برمت مطمئن باش” ولی باز هم همان آش و همان کاسه. در زیر تاریخ مختصری از این فرانچایز قدیمی برای شما آماده کرده ایم:

Ed Boon و استودیو محبوبش NetherRealm Studios در ۸ اکتبر سال ۱۹۹۲ اولین نسخه از این عنوان را ساختند و این عنوان توانست در زمان عرضه خود متای ۸۴.۳ را از سایت گیمزرنکینگ بگیرد. نسخه بعدی (MK2) این عنوان دقیقا یک سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۳ عرضه شد و باز هم توانست موفقیت های نسخه قبل را تکرار کند و در بعضی نکات هم از نسخه شماره ۱ بهتر بود و توانست متای ۸۵ را کسب کند. در نسخه سوم که در سال ۱۹۹۵ عرضه شد ما شاهد افول در این سری بودیم و گیم پلی این عنوان تکراری شده بود کاراکتر های بازی تکراری و کم تر از عناوین قبل بودند و همین عوامل باعث شد که متای این عنوان به ۸۰ نزول کند و سازندگان به دنبال راهی جدید برای زنده کردن دوباره این سری باشند. با پیشرفت تکنولوژی روز سازندگان به فکر این افتادند که نسخه جدید را به صورت سه بعدی بسازند و شماره ۴ اولین نسخه از این سری بود که محیط آن به صورت سه بعدی ساخته شده بود. شماره ۴ توسط ۳ استودیو ساخته شد استودیو Eurocom پروژه ساخت این عنوان را برای کنسول های N64 ,PS1 و PC بر عهده گرفت. خود استودیو میدوی نیز این عنوان را برای کنسول محبوب Arcade اماده کرد.Digital Eclipse نیز بر روی نسخه GBC کارکرد که نتوانست به خوبی ازعهده ی این پروژه عظیم بر بیاید و بدترین نسخه را از این سری برای کنسول GBC ساخت .مراحل ساخت در دیگر استودیو ها هم به پایان رسید. اما پایان کار چیزی نبود که آن ها انتظار داشتند ولی در هر حال از نظر بسیاری از گیمر ها این نسخه عالی نیز مانند دیگر نسخه ها عالی بود.

پس از این چهار نسخه، اسپین اف های زیادی نیز از این سری منتشر شد که جای توضیح آن بسیار است ولی در زیر نموداری آماده کرده ایم که تاریخ عرضه همه نسخه های این سری اورده شده است.

9bfa7f67ef3b5560154edaa7948627e5

 

در ادامه قصد داریم با شما درباره تجربه تان از این سری بحث کنیم. منتظر کامنت های شما در باره خاطراتتان از این سری نیز هستیم! تولدت مبارک Mortal Kombat

 

 

 


41 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. قبل از هر چیز ممنون از رضای عزیز بابت این پست دلچسب و قشنگ، بعدش اینکه من هم تولد M.K رو هم به طرفداران و هم به مخالفانش تبریک می‌گم…
    در رابطه با خاطرات این سری اگه بخوام بگم حالا حالا باید بگم ولی فعلا یکی از بهترین خاطراتش در کنار همون کل کل های همیشگی این بود که در اون زمانها هیچ روزی بهتر از این نبود که در یک روز سرد زمستونی از خواب بیدار بشیم که بریم مدرسه بعد از اینکه صبحانه رو خوردیم یکدفعه اخبار بگه به علت بارش برف مدارس تعطیل! اون موقع هیچ چیز بهتر از روشن کردن میکرو (یا سگا) و مورتال کامبت زدن نبود. یاد باد آن روزگاران…
    باز هم ممنون از رضای عزیز و گرامی…

    _____________
    ( Interstellar )

    ۰۰
  2. خب یکی از محبوبترین فرانچیزهای گیم بدون شک محبوبترین فایتینگ در کنار تکن
    من خودم تمام نسخه های اصلی رو تموم کردم ولی یک اشکالی که داشت این بود که تو اکثر نسخه هاش روی عناصر نسخه های قدیمی تاکیید میکردند(از deception به بعد)

    ضمنا قراردادن تاریخچه بازی کار خوبی بود بی صبرانه منتظر تاریخچه Crash و Tekken و Resident Evil هستم.

    به بعضی از شخصیتها ها هم نامردی شد به طور مثال شخصیت Shinnok (لُرد شیناک) خیلی طراحی جذابی داشت ولی بهش بها ندادن
    شخصیت های محبوبم: Shinnok-Ermac-Scorpion-Kitana-Raiden-Noobsibot

    ۰۰
    1. اره خب.نظر منه.حیلی های دیگه هم هستن که با من مخالفن و استریت فایتر رو بهترین فایتینگ می دونن.
      ولی خب من از استریت فایتر خوشم نمیاد.من باکمبات بزرگ شدم!با کمبات خیلی خاطرات دارم و هیچ وقت ازش دل نمی کنم@ :'(

      ۰۰
  3. ای کاش میشد زندگی نامه ای که برای تمامِ شخصیت های این سری نوشتم رو منتشر میکردم! :(
    اما عضو تحریریه نیستم! مقاله هم درموردش زیاد نوشتم اما حیف :11:
    با تشکر از شما :*:
    تولد مرتال مبارک باشه :۱۵:

    ۰۰
  4. اولا که تولدت مبارک مورتال کمبات
    دوما یادمه ی روز تو کلوپ محلمون نشسته بودیم و ی پسر تازه وارد اومد تو.هیچی ما هم که اخرت کمبات و شرطی بازمی می کردم.
    به پسره گفتم بیا ی دست بزنیم شرطی.اول که قبول نمی کرد با اصرار قبول کرد و من ساب زیرو رو گرفتم و اون نوب سایتو.راند اول رو برد راند دومم برد راند سوم رو من گرفتم کارکر کشید به راند چهارم هیچی زد فلاوز ویکتری مون کرد.
    شرط رو هم باختیم و ی فلافل هم پیاده شدیم

    ۰۰
  5. در مورد این بازی فقط یک چیز دارم بگم
    لعنت به هرچی نوب سایباته :۲۵:
    دوستم اصلا از همون عقب انقد کلون مینداخت طرفم که همش flawless میشد
    خداییش عجب خاطراتی داریم با این بازی
    فک کن تو سن ۴ سالگی اینو به من میدادن بازی کنم(هیچ وقت به تهش نرسیدم :D )
    والا من که ۱۸ سالمه هنوز خشونت صحنه های بازی رو اعصابمه

    ۰۰
  6. ای جان! :۱۵: :۱۵: :۱۵:
    تولد این سری بزرگ و دوست داشتنی و به همه طرفداران گلش تبریک میگم! :۱۵:
    یاد کمبت های قدیمی بخیر…اون زمان حتی اسم بازیو نمیدونستم ولی کلی باهاش خاطره ساختم… :'( :۱۵:
    ینی از فتالیتی های مشهور سری ذوق مرگ میشدما!!! :۱۵:
    خلاصه این که شاد شدم!
    بابت مطلب هم خیلی ممنون! :۱۵:

    ۰۰
    1. به این که اسناسین کرید داره تکراری میشه؟!!!به این که دیگه نباید فن سری ای باشی که چیزی برای گفتن نداره!
      شوخی کردم بیخیال.نظر من اینه!

      ۰۰
    2. آها!
      خوب زیاد در مورد تکراری بودن یا نبودن اسسینز کرید صحبت کردم…هر کس نظری داره …
      ولی خب دیگه علاقه این چیزا رو نمیشناسه…اگه طرفدار یه بازی هستی باید همیشه باهاش باشی…وگرنه گفتن این که اسسینز۲چه شاهکایه از بقال سر کوچه ما هم برمیاد!

      ۰۰
    3. اخه دیگه چقدر تکرار؟همه مراحل خلاصه میشه به این که این شخص رو دنبال کن و اطلاعات بدست بیار.یا این رو دنبال کن طوری که نببنتت بعد وقتی هیچ کس نبود برو بکشش.همیشه همین بوده و همین هم خواهد بود!!!!
      من از این اخری هم به خاطر کشتی رانی خوشم اومد و گرنه این هم مثل قبلی ها بود

      ۰۰
    4. ای بابا!از یه طرف میگی بیخیال از طرف دیگه خودت ادامه میدی!آقا تجربه نشون داده هر وقت من در مورد اسسینز بحث کردم تعداد و طول کامنتام سر به فلک کشیده!
      جواب دارم ولی حسابی آف تاپیک میشه ها…بگم?

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر