خانه » مسابقات بازی سومین سرزمین ناشناخته، فریبا تر از همیشه × توسط سعید زعفرانی در ۱۳۹۰/۰۸/۲۸ , 03:03:13 122 سومین سرزمین ناشناخته، فریبا تر از همیشه؛ نقد و بررسی کامل بازیUncharted 3: Drake’s Deception بسیاری معتقدند که نیتن دریک و ویکتور سالیوان، یک زوج ماجراجوی قوی و موفق هستند و می توان آن ها را در کنار اسطوره های این سبک قرار داد. از کنار اسطوره ها که بگذریم، به شخصیت های ماجراجوی این نسل میرسیم که می شود رد پای آن ها را در هالیوود و دنیای بازی یافت. از ایندیانا جونز، زوج ریک اوکانل و ایولین کارناهان گرفته تا لاراکرافت که در دنیای بازی ها ملموس تر است. با ورود نیتن دریک که الحق با شکوه بود و علاوه بر آن ادامه ی باشکوه تری به همراه داشت، بسیاری به این عقیده رسیدند که نیت، ایندیانا جونز انحصاری PS3 است! اما داستان بازی ثابت کرد که نیت و سالی و باقی دوستان (مثلا در شماره دوم، راهنمای تبتی و در شماره سوم چارلی) ماجراجو تر از آن چه فکر می کنیم هستند و خود را نه در کنار ماجراجویان نسل، بلکه در کنار بزرگانی همچون، سر فرانسیس دریک، مارکوپولو، لارنس عربستان (الارنس) و … قرار می دهند. داستان این بازی همیشه دست روی دانه درشت ها و پیگیری ماجراهای فراموش شده و به ظاهر دست نیافتنی آنان گذاشته و سپس نیتن دریک را به کشف حقیقت وادار کرده است تا از غیر ممکن، ممکن بسازد و همه را به وجد بیاورد. در بازی سوم، هدف، یافتن گنج گم شده ی شوالیه ی انگلیسی، نزدیک ترین فرد به ملکه الیزابت و مامور مخصوص او یعنی فرانسیس دریک است که نیت، از کودکی پنداشته از نیاکان اوست. این مجموعه، داستان بی نقصی را میسازد و یک ماجراجویی ناب و هیجان انگیز را در محیط های عظیم و زیبا با چالش های فراوان به دنبال دارد. به همین دلیل است که این بازی یک کشش خاص داشته و شما را همچنان به ادامه ترغیب می کند. دست کشیدن از Uncharted 3 بسیار دشوار است؛ اما نه به خاطر اکشن نصفه و نیمه، پلتفرمر ابتدایی، خطی، هیجان انگیز و خوش ساخت و یا حتی گرافیک خیره کننده و کامل بازی، بلکه به خاطر داستان آن، به خاطر ماجراجویی و جذابیتی که ثابت شده است، به خاطر سینماتیک عالی و میخکوب کننده. این عوامل، مجموعه ای بی رقیب را رقم زده است که نه تنها PS3 Exclusive است، بلکه اکنون باید اذعان کرد، Uncharted Exclusive نیز هست. شیوه های مختلفی برای روایت داستان بازی ها و فیلم های سینمایی وجود دارد که یک کارگردان، بسته به سناریو، داستان و همچنین تخصص و مهارت خود، گونه ای را انتخاب می کند. به طور مثال روایت موازی چند داستان شخصیت محور و سپس ختم آن ها به یک نقطه ی مشترک، یکی از جذاب ترین شیوه های روایت است که نمونه ی آن را در CoD های اخیر دیده ایم و می توان آن را به عنوان بزرگترین عامل موفقیت این بازی برگزید. بنابراین روایت داستان و چگونگی آن عمیقا بر روی جذابیت آن تاثیر دارد. اگر فیلم های سبک ماجراجویانه را دیده باشید، به عنوان مثال، Lara Croft Tomb Raider The Cradle of Life از روایت داستانی که من آن را نوبتی می نامم، بهره می برد. لاراکرافت، به دنبال چیزی است، سر نخی از آن می یابد و به مکانی سفر می کند تا آن را بیابد. به همین خاطر است که بیننده احساس می کند، در هر مکان، تکه ای از پازل داستان کامل می شود و در هر بار سفر نیز، نوعی از ماجراجویی به نمایش گذاشته می شود که درخور همان محیط است. یک جا، موج سواری است و در جای دیگر، صخره نوردی، غار نوردی و بعد هم حل یک معما. و چون محیط ها متنوع هستند هیچ گاه از جذابیت اثر کاسته نمی شود و حس تکرار ابدا شکل نمی گیرد. Uncharted نیز از روایتی با همین سبک بهره می برد که بازی را از همان لحظه ی ابتدایی جذاب و جذاب تر می کند. به دنبال یک چیز، پیدا کردن سرنخ، ابتدا در پاریس، سپس، سوریه، یمن، عربستان و … تنوع بیداد می کند و به فراخور تنوع در لوکیشن، تنوع در گرافیک، گیم پلی و موسیقی لمس می شود. اگر از من بپرسید، رمز موفقت این بازی در هر شماره، همین مورد بوده است و نه چیز دیگر. نیتن دریک و ویکتور سالیوان، از همان روزهای ابتدای آشنایی به دنبال اسرار گم شده ی فرانسیس دریک بوده اند و اکنون، پس از ماجراجویی در تبت و شمبالا و استراحتی چند ماهه، به دنبال بازپس گیری شیئی بوده که راهنمای بی بدیل اسرار دریک بزرگ است. تکه های پازل بازی به سرعت در کنار هم چیده می شوند و بازی جوهره ی اصلی خود را عرضه می دارد. داستان بازی با یک فلش بک به دوران نوجوانی نیت ادامه می یابد و سپس با یک set-piece هنرمندانه ادامه ی راه نیت، ویکتور، کلوئی، چارلی و النا شکل می گیرد. نگران نباشید، این ها فقط تا پایان اکت سوم بخش داستانی بازی است و باید اذعان کرد که هنوز هیچ چیز از بازی به نمایش گذاشته نشده است. ابتدای راه، ماجراجویی اصلی، تقابل با کاترین مارلو که شخصیت پردازی عجیبی دارد، مخمصه های فراوان که صدقه سر دشمنان مختلف بازی در محیط های مختلف به وجود می آید و ادونچر تمام نشدنی و بی انتهای بازی، هنوز هم ادامه دارد. داستان بازی و روایت آن بی نقص است. اما ای کاش این بی نقصی در گیم پلی بازی نیز حفظ میشد و پیشرفت ویژه و بهبود بیشتری در اکشن بازی شاهد بودیم. بخش های درگیری با سلاح گرم، همچنان بزرگترین ضعف بازی هستند. وقتی مشغول بازکردن یک راه مخفی هستید و یکی از معماهای سلسله معمای زیبا را حل کرده اید و باید ادامه دهید تا چالش بعدی، و ناگهان یک گله آدم به سمتتان حمله ور می شوند و بدون هیچ گونه قاعده و نظم خاصی یک درگیری مضحک شکل می گیرد و شما باید به افرادی که گاهی اوقات در حد جلبک هم مغز ندارند، شلیک کنید و در هر بخش یک یا دو موج از دشمنان با تعداد زیاد را از پا در بیاورید و ادامه دهید، تا پایان درگیری فقط به خلاص شدن از دست آن ها فکر می کنید و این فکر هم هیچ ربطی به داستان یا همذات پنداری ندارد، بلکه به این خاطر به وجود آمده است که شما را از یک لذت عمیق و خوشایند منع کرده است و مجبورید آن را تحمل کنید تا دوباره به لذت برسید. این نکته، در بازی دوم بیش از حد روی اعصاب بود و بسیاری امید داشتند که این بخش ها بهبود پیدا کند، هدف دار شوند و کمی از قاعده های یک بازی اکشن تیراندازی سوم شخص به آن اضافه شود تا علاوه بر ایجاد تنوع، لذت بردن و سرگرم شدن را نیز در پی داشته باشد. اگر چه احساس غالب اینگونه است، اما در برخی مراحل، این اتفاق کاملا بر عکس است و سناریوی بازی، جوی را ایجاد می کند تا در مبارزات غوطه ور شوید و از کشتن افراد مقابل لذت ببرید، احتمالا میدانید که منظور، کدام مراحل است. متاسفانه این حس خیلی دوام نمی آورد و البته یادمان نرود که هنوز هم ایراد برطرف نشده است و تنها کمی پیشرفت و بهتر شدن را دیده ایم، نه برطرف شدن ایراد، که از این بازی انتظار میرفت. این بخش ها، به جز مبارزات تن به تن که اغلب به دلیل جلو آمدن دشمنان و احمق بودن یاران آن ها شکل می گیرد همچنان فقط برای تنوع خوب است. نکته ای که حائز اهمیت است، کم شدن درگیری ها به طور کلی و افزودن بر نیمه ی پر لیوان، یعنی بخش ادونچر آن است که میتوان از آن به عنوان یک حرکت هوشنمدانه یاد کرد که البته تاثیر زیادی هم داشته و شما بیش از پیش سرگرم حل کردن معما و کارهایی از این دست می شوید تا این که محبور باشید یک دوجین آدم را بکشید. اگر بازی را به دو قسمت قبل و بعد از سفر به عربستان تقسیم کنیم، بدون شک قسمت اول از بار ادونچر بیشتری برخوردار است و اکشن ها کمتر هستند. در گیری هایی که در بازی رخ می دهند هم به دو قسمت تقسیم می شوند. قبل از کامل شدن تکه های پازل راهنما، نیتن و یارانش معمولا در محیط های نه چندان بزرگی که به آن وارد شده اند به درگیری با دشمنانی که کاملا خطی در محیط پراکنده می شوند، کاملا خطی به سمت شما می آیند و حمله می کنند می پردازند. در این درگیری ها معمولا اتفاقات متفاوت بسیار کم رخ می دهند و همه چیز پس از یکی دو صحنه ی خارق العاده عادی می شوند و یک حالت روتین به خود می گیرند. مثلا در طول بازی یک سری افراد غولآخر مانند به درگیری تن به تن با نیت می پردازند که نهایتا کار به QTE می کشد. با این که تعداد این افراد زیاد است، اما نه تنها از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با هم ندارند و مثلا در ابتدای بازی یک تی شرت معمولی پوشیده و مثل بقیه ی افراد کچل تشریف دارند، در مراحل پایانی یک لباس نافرم پوشیده و چفیه به سر دارند، بلکه شما همه ی آن ها را به یک شیوه از پای در می آورید. با توجه به این که این صحنه مکرر دیده می شود، کمی ناخوشایند است. در بقیه موارد نیز این اشکال وجود دارد. مخصوصا در رابطه با تنوع دشمنان که می شود گفت چنین چیزی در بازی دیده نمی شود. علاوه بر این که هوش مصنوعی دشمنان ضعیف است و اصلا قابل قیاس با بازی های نزدیک به خود نیست، می توان گفت که هوش مصنوعی یاران نیز به خوبی تعیین نشده است و در این بخش هم دچار اشکال هستند. در برخی مواقع ممکن است سالی به طور کلی از حرکت بایستد و از شما عقب بیفتد، یا در کاور گیری دچار مشکل شود. البته مشکل کاور گیری که در بازی عادی شده است! گرچه در مراحل پایانی گیم پلی بازی اندکی بهبود در اعمال و حرکات دشمنان، مخصوصا کاورگیری و نشانه روی را شاهد هستیم و گویا سربازان عرب ماهر تر هستند. اگر چه سبک تیر اندازی و اکشن بی قاعده ی بازی پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته است، اما کشته شدن دشمنان بسیار عالی کار شده است. منظور من را وقتی متوجه می شوید که در یک درگیری تن به تن ضامن نارنجکی که به کمر دشمن بسته شده است را بکشید و به عقب بروید تا او ۴۰ تکه شود! باید اذعان کرد که نبرد های نزدیک بسیار بسیار بهبود داشته است و در نوع خود عالی کار شده. از بزن بزنی که مجموعه ای است از حمله و جاخالی دادنی که QTE خشکی چاشنی آن شده است و می تواند عامل موفقیت بازی در اکشنش باشد به هیچ عنوان نمی شود گذشت. برخلاف درگیری های بزرگ و نبرد های ماشینی بازی که نقص های کوچکی دارند، بخش بعدی گیم پلی بازی یعنی ماجراجویی آن بی نقص و کامل است. هیچ وقت برای وصف یک خصوصیت از یک بازی کلمه ی “کامل” را استفاده نکرده بودم، ولی این کلمه درخور ادونچر U3 است. به معنای واقعی کلمه. وقتی سالی و نیت در تلاش اند تا از قلعه ی به آتش کشیده شده خارج شوند، نهایت هیجان در بخش ادونچر/پلتفرمر گیم پلی بازی به رخ کشیده می شود. وقتی در راه های زیر زمینی، یا بالای برج قلعه ای در سوریه در حال سکوبازی هستند و یا هنگامی که از روی Drake’s Journal در حال یافتن راه مخفی و یا حل کردن یک معمای آبدار هستند، بازی بسیار بسیار زیبا می شود. این بخش ها، چون در راستای داستان درگیر کننده و پیوسته ی بازی و در محیط های متنوع و متفاوت به وجود می آیند، یک شاهکار می سازند. و اگر نگوییم کامل، کم لطفی کرده ایم. فقط لحظه ای به این فکر کنید که پس از یک زد و خورد هیجان انگیز، بازی شما را در موقعیتی مخفی کاری قرار داده است و پس از چند لحظه وادارتان می کند تا در آسمان به دنبال راه ادامه بگردید و پس از یافتن آن، یک سکوبازی دبش در انتظارتان است و در نهایت حل یک معما. واقعا کامل نیست؟ داستان بی نقص بازی، نیازمند یک صداگذاری کم نقص و مکمل است تا بازی از حالت تک بعدی در آید. می دانید که تاثیر صداگذاری یک بازی از دیگر بخش های آن کمتر نیست و بسیاری از بازی ها موفقیت خود را مدیون موسیقی اتمسفریک زیبا و شنیدنی و همچنین صداگذاری و دوبله ی بی نظیر هستند. دوبله ی بازی که کامل است. من به شما قول میدهم چنین صداپیشگی را در هیچ بازی دیگری نخواهید یافت. سیر تکامل دیالوگ گویی و روایت سناریو از بازی های نسل های پیشین تا به اکنون بسیار جالب است. بازی های صامت گذشته را به یاد بیاورید که برای بیان دیالوگ هیچ گونه ابزار حسی در دست نداشتند و تنها راه گریز آن ها برای روایت داستان، Dialogue Box بود. اکنون، در نسل هفتم، لرزش صدای یکی از شخصیت ها، اندکی با موقعیت آن ها تفاوت داشته باشد، نقص بزرگی محسوب می شود و منتقدان به راحتی از کنار آن نمی گذرند. Uncharted 3، یکی از عمیق ترین صداپیشگی ها را دارد و کار خوب صداپیشگان خوب بازی مخصوصا نولان نورث کامل کننده ی انتخاب خوب صداپیشگان است. صداگذاری بازی نیز به نحو احسنت شکل گرفته است و هرگز نمی توان ایراد بزرگی به آن وارد کرد. افکت های صوتی زیادی در بازی شنیده می شوند و از کیفیت بالایی برخوردارند. تنها ایرادی که می توان از این بخش گرفت، عدم تفاوت و تنوع در صداپیشگی دشمنان است که به راحتی با مقایسه با CoD:MW3 محو می شود. موسیقی و صداگذاری متنوع و کم نقص بازی، پیشرفت خاصی نسبت به بازی قبل ندارد و تنها برخی مشکلات در بارگذاری برطرف شده و صداپیشگی هم بهبود داشته است. ولی اگر به دنبال پیشرفت محسوس و قابل رویت هستید، جلوه های دیداری این بازی و گرافیک آن نیاز شما را به خوبی براورده می کند. در نگاه اول بازی، روتوش شده ی Uncharted 2 است و پیشرفت خاصی ندارد. تنها کیفیت بافت ها و نورپردازی اندکی بهتر شده است و دیگر چیز قابل توجهی مشاهده نمی شود. ولی اگر عمیق بنگریم، همه ی المان های گرافیک بازی، از نورپردازی، بافت ها، Move ها و Draw Distance گرفته تا فیزیک بازی و ایمیشن های کارکتر ها پیشرفت داشته است و نه تنها بهبود یافته است، بلکه در برخی مواقع به کلی عوض شده است تا آن چه میبینیم، فراتر از حد انتظار بوده و میخکوب کننده باشد. همین که وارد جنگل می شوید، شاهکار نورپردازی بازی را مشاهده می کنید و تفاوت را به وضوح میبینید. همین که در میان دیوار های به آتش کشیده شده ایستاده اید، وعده ی سازندگان در بهبود مکانیسم و تحولی عظیم را صادق می یابید و پس از ورود به صحرای بزرگ عربستان، به جلوه های دیداری بازی ایمان می آورید. از لحاظ تکنیکی، می توان Uncharted 3 را در میان گرافیک های کنسولی بهترین در حال حاضر نامید. محیط های بزرگ، همچنان با سرزمین ناشناخته همراه هستند و جزئیات در این محیط ها بیداد می کند. متریال های مختلف، تخریب پذیر شده اند و محیط به شدت پویا است. از حرکات ریز و درشت حشرات و گیاهان در جنگل گرفته، تا طوفان شن! اکنون می توان ادعا کرد، نهایت قدرت کنسول سونی به نمایش در آمده است. البته نباید طراحی محیط را نیز نادیده گرفت که در خدمت گیم پلی بوده و بسیار عالی کار شده است. وقتی همه ی عوامل به درستی پشت هم چیده شده باشند، می توان لفظ شاهکار را به بازی اهدا کرد. و مطمئن باشید که “شاهکار” پر بیراه نیست. مجموعه ی جلوه های دیداری بازی، بی عیب و نقص، در خدمت گیم پلی آن بوده و طراحی هنری و فنی آن به خوبی صورت گرفته است. ضعف های بسیاری که به دلیل عظمت محیط بازی در شماره ی دوم، از نظر ها پنهان می ماندند هم در این بازی بر طرف شده اند، چرا که ناتی داگ، مستعد ساختن یک شاهکار بوده است. برای موفقیت در این راه، باید به کوچکترین چیزها نیز توجه میشده و ایرادات بسیار جزئی هم برطرف میشدند تا یک شاهکار خلق شود. هر چند همچنان نقصان اندکی به چشم میخورد. تکرار برخی بافت ها در صحنه های متناسب و مربوط، ضعیف بودن طراحی دشمن ها به ویژه در مراحل ابتدایی و AA ضعیف که می توان دلیل آن را محدودیت سخت افزاری در نظر گرفت از جمله اشکالات گرافیکی بازی هستند که هرگز دیده نمی شوند چرا که بازیباز غرق در لذتی وصف ناشدنی است. اما این اشکالات هرگز از نظر منتقدان دور نمی ماند. طراحی بد فرم اسب ها که در مراحل پایانی بازی یکی از کارامدترین چیز ها هستند نیز کمی عذاب دهنده است، مخصوصا وقتی با حضور RDR دیگر حتی اسب های تراشیده و خوب Brotherhood هم زشت به نظر می آیند! اما کسی در میان آن تلماسه ها هرگز به اسب ها خیره نمی شود، بلکه فقط به جای پای آن ها، طوفانی که در دوردست شکل گرفته، نورپردازی خیره کننده و دیگر جلوه های دیداری ای که به واقع میخکوب کننده هستند می اندیشند. در بین بازی های حال حاضر، فریب دریک، از جزئیات بالایی در به نمایش گذاشتن چهره و حرکات کارکتر ها بر خوردار است. یکی دیگر از نقاط قوت کلیدی بازی انیمیشن خوب صورت کارکتر هاست که اگر چه با L.A Noire قابل قیاس نیست ولی از هم سبکان خود بسیار بالاتر است. این بحث، از این نظر اهمیت دارد که همه ی کارکتر ها را به شدت باورپذیر می کند و در روایت داستان تاثیر به سزایی دارد. ای کاش اندکی تنوع قابل درک بین چهره های دشمنان بود تا آن ها نیز هویت پیدا کنند و بازی باور پذیر تر و باورپذیر تر شود و اصلا بشود خود واقعیت! یکی از جذابیت های Drake’s Deception بخش CO-OP آن است که با وسواس خاصی طرح ریزی و اجرا شده است. مپ های زیبا و مناطق حیرت انگیزی که می توان ساعت ها در آن ها به مبارزه و ادونچر پرداخت و خلا بزرگی به نام هوش مصنوعی نیز در آن وجود ندارد. برای توصیف این بخش و زیبایی های تمام نشدنی اش، کافی است هر چه در مورد بخش داستانی و Camp بازی تعریف و تمجید شنیده اید، دوبرابر کنید و لذت دو نفره بازی کردن، کری و اعصاب خردی متقابل و هزاران جذابیت دیگری که در جمع به وجود می آید را به آن بیفزایید. و البته اگر فناوری سه بعدی را در دسترس دارید، حتما این بخش را ۳D بازی کنید و از با هم بودن، در کنار سرزمین ناشناخته لذت ببرید. Uncharted 3 یک دنیای بی انتها است. بخش داستانی قوی، روایت فوق العاده و سناریو ی جذاب، گیم پلی خوب و گرافیک عالی و صداگذاری بی نقص و کامل به علاوه ی بخش مولتی پلیر پیشرفته که تحولی عظیم را به چشم دیده است، این دنیای بی انتها را ساخته. به راستی از یک بازی چه میخواهید؟ گیم پلی: ۸ گرافیک: ۹ صداگذاری و موسیقی: ۹.۵ داستان: ۱۰ جذابیت: ۱۰ ارزش: ۹ سعید زعفرانی نویسنده سعید زعفرانی http://www.last.fm/user/SaeeD22000Z UnchartedUncharted 3: Drake's Deceptionشرکت سونی (Sony) مسابقات بازی 122 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. اولا انچارتد چهار تا ۱۰ نگرفت و بیش از ۲۰ تا گرفت.اون هم از چه سایت هایی! ثانیا شما تو نقدتون کلی گویی می کنید.از چیزهایی ایراد میگیرید که اصلا به چشم نمیان. ثالثا من به حساب نظر شخصی نمیزارم.نباید هم بزارم.چون شما منتقد هستید و من باید و تاکید می کنم باید از شما انتظار داشته باشم که دقیق تر بررسی کنید.این حق من به عنوان خواننده نقد شماست. رابعا این تصور رو هم نداشته باشید که یه عده از دوستان ایکس باکس دار که هنوز دارن از این میسوزن که متای انچارتد بیشتر از انحصاری های ۳۶۰ تو ۲۰۱۱ هستش و ای جی ان ۱۰ داد و …،اومدن و نقد خونده و نخونده به به و چه چه کردن و گفتن سعید اقا گل کاشتی و فلان و بسار،الان نقدتون عالیه. منظورم این نیست که این تصور رو دارید.اتفاقا چارچوب های نگارشی و قوانین کلی نقدنویسی رو به خوبی رعایت کردین.ولی راه درازی در پیش دارین. در نهایت هم باید بگم شاید لحنم تند باشه.اما تنها هدفم از انتقاد شدید،بهتر شدن نقدتونه. :wink: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید دوست من، ممنون از این که وقت گذاشتی و نقد من رو خوندی و ایراد گرفتی، بخشی از ایراداتتون وارد و بخشیش هم غیر قابل درک هست. نمیدونم چجوری بیان کنم که قانع بشید. اکشن بازی ضعیفه، بیشتر ضعفش هم به خاطر اینه که نیت چیز زیادی برای عرضه در برابر دشمنان نداره و در مقابل دشمنان هم همین طور، فقط سلاح گرم و بزن بزنه! به هر حال، میدونم بحث شما منطقی هست ولی متاسفانه اصلا حسش نیست خط به خط پاسخ شما را بدهم، بنابراین به همان توضیحات قبلی بسنده کنید فعلا! البته حتما نکاتی که فرمودید رو لحاظ می کنم. نقد بتمن، ایشالا جبران میشه! ۰۰ عزیز من نمیگم تنوع کمه.اتفاقا در یه حد معقوله.تو انچارتد هم همین طوریه.متاسفانه ما ایرانی ها عادت داریم که تا یه بازی ای مورد استقبال قرار میگیره،فورا طبع سخت گیریمون گل میکنه و به قول خودمون میخوایم مو رو از ماست بکشیم بیرون.من انچارتد رو با رکال مقایسه نکردم.اگه دقت کنی از هر سبکی یه مثال زدم.تو هیچ سبکی نمیشه همه دشمنا با هم فرق داشته باشن. اصولا نقد بررسی نقاط مثبت و منفیه.نه دیدن نیمه خالی لیوان.اینی که شما میگی انتقاد هستش نه نقد.هدف از نقد هم بررسی و تحلیل یک اثر در چارچوب های خاصی هستش که متاسفانه تو این نقد اصلا رعایت نشده. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید این نظر دیگه جای lol داشت! بله، اگر رعایت نشده بود که بازی رو “آشغال” خطاب می کردم و اصلا نمره ی صفر هم بهش نمیدادم! شما چرا تا یه بازی چهار تا ۱۰ میگیره فکر می کنید جایی خبریه؟! تنوع دشمنان ممکنه تو بازی های دیگه کم باشه (که نیست) ولی میتونم بگم تقریبا در این بازی وجود نداره!!! :wink: میخوای به حساب نظر شخصی بزار میخوای چیز دیگه ۰۰ اخه شما که میگید همه دشمنا یکی هستند،چرا یکم فکر نمی کنید؟ در بازی گیرز او وار ۳ هم همه دشمنا یکی هستند.تو کال او دیوتی همه اکثرا شبیه هستند.تو بتلفیلد هم همین طور.تو هر بازی دیگه ای همین طوره. اخه در طول بازی تو بیش از ۱۰۰ نفر ادم میکشی.انتظار داری همشون با هم فرق کنند و گرافیک همشون هم در حد خود ناتان باشه؟؟؟ بعدشم کی گفته بخش های اکشن جلوی لذت بردن از بخش ادونچر رو میگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دلیل این حرف چیه؟؟؟؟نظر شخصیتون نباید تو نقد باشه.منتقد باید بازی رو اونی که هست تحلیل کنه.نه اونی که دوست داره باشه. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید توی GOW3 تنوع دشمنا کمه؟؟!!!!!!!!!! من امسال بازیی با این همه تنوع توی دشمن ها ندیده بودم(RAGEهم خوب بود)….آخه شما با کدوم متر و معیار آنچارتد رو داری با COD مقایسه میکنی ۰۰ سعید جان واقعا نقد کاملی بود وبه نکات خوبی اشاره کردی ولی یکم تو نمره دادن کم لطفی کردی. اول میرم سر گیم پلی,من خودم قبول دارم که هوش مصنوعی دشمنان ضعیف بود ولی در درجه سختی بالاتر از normal واقعا درست میشد و خیلی به روند هیجان انگیز گیم پلی کمک می کردوطراحی و تنوع دشمنان هم واقعا خوب بود و ایراد گرفتن از اونا واقعا کم لطفی هستش و به نظر من تنها مشکلش تو گیم پلی هوش مصنوعی تقریبا ضعیف دشمنان بود که واقعا ارزش کم کردن ۲ نمره رو نداشت و به نظر من حق این قسمت ۹.۵ بودوبه نظر من در بخش گیم پلی بیشتر قصد تخریب این بخش رو داشتید تا نقد چون بیشتراشکالات ریز بازی رونام بردید در حالی که از صحنه های سینمایی فوق العاده جذاب بازی حرف زیادی نزدید. ودرباره ی گرافیک باید بگم که واقعا فوق العاده بود مخصوصا مرحله جنگل و صحرا . کیفیت بافت ها وطراحی انیمیشن ها به خصوص انیمیشن نیتن وجزئیات در محیط وافکت های اتش,شن واب واقعا عالی شده و میتونست بازی در این قسمت نمره ی کامل رو بگیره. _____________________________ محسن از انجمن PS 3 IS GOD ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید ممنون محسن جان، به هر حال نقد خالی از اشکال نیست. البته در مورد گیم پلی توضیح مفصلی در متن نقد داده شده، بیشتر نمره هم ازش کم شده به خاطر این که بخش های درگیری جلوی لذت بردن از ادونچر تمام عیار اون رو می گیرند. تنوع دشمنا کجا خوبه برادر من؟ توی اولین صحنه که وارد کافه میشیم، دشمنا همه کچل!! همشون هم تقریبا یه قیافه دارند به طوری که چارلی که لیدرشونه فقط یکم صورتش کشیده تره!!! اون آقایون کت و شلواری هم که رسما همشون عین هم هستند! تو بخش های صحرا هم که همه خداییش شکل هم هستند و تنها فرقشون رنگ چفیه هاشونه که اونم یکی در میون عوض میشه! این آقایون گنده رو که نگو، از اول تا آخر بازی با هر نژادی که باشند کپ هم دیگه هستند! منظور بیشتر تنوع کارکتر هاست در شکل و شمایل ظاهری که البته این ایراد به گرافیک گرفته شده و فکر می کنم وارد باشه، مگر این که بازی من مشکل داشته باشه! ۰۰ همه اینا که شما میگی درست ولی ایا واقعا تنوع کم دشمنان ارزش کم کردن ۲ نمره رو داره؟ بعد شما داری نیمه خالی لیوان رو نگاه میکنی وبه اون همه صحنه های سینمایی جذابش توجه نمیکنین. ______________________ محسن از انجمن PS 3 IS GOD ۰۰ بیشتر نمره هم ازش کم شده به خاطر این که بخش های درگیری جلوی لذت بردن از ادونچر تمام عیار اون رو می گیرند ۰۰ واقعا این جوری که تو میگی نبود… خود قسمت اکشن بازی هم کلی سبب لذت بردن می شد نه مانع… ۰۰ خوب منتقد باید نقد کنه و نیمه خالی لیوان رو ببینه وگرنه نقد و نقد نویسی به چه دردی میخورد ۰۰ الان نمایش نام کاربری رو عوض کردم، بعد دیدگاه های قبلیم لایک و دیسلایک دارند! دیسلایک کنید تا … ! :wink: :mrgreen: :lol: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید یه زمانی می خواستم آلبرت وسکر رو از چنگت دربیارم ولی باز بی خیال شدم (یادت میاد) اگه یه بار دیگه نام کاربری تو تغییر بدی من سری Albert Wesker رو جایگزین Ezio میکنم Kidding اقا منتظر تغییراتت در نقد هستم انشاالله که به نقاط قوت بازی اضافه کنی نه نقاط ضعف :-D ۰۰ lol بله پسر جان یادم میاد! ولی این اسم رزرو شده کسی خواست این اسم رو رو اکانت خودش بزاره خودم عوض می کنم براش!!! ۰۰ البته سعید جان در مورد اسبها باهات۱۰۰%موافقم اصلا در حد بازیه به این بزرگی نبود.نمیدونم شایدم به خاطر اینه که rdrبازی کردیم.هوش مصنوعی رو هم درست میگی که به نظرم در حالت hardو crushingجبران میشد ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید دقیقا به خاطر اینه که RDR بازی کردیم! ولی خب سناریو های خیلی خوبی برای بخش های اسب سواری در نظر گرفته شده بود که تا حدودی جبران مافات کرد دوستان منتظر یک ویرایش کوچک در متن نقد باشید … به زودی ! ۰۰ اقای منتقد چرا کم میاری کامنتهای منو حذف میکنی اخه یه عذرخواهی ارزش خودتو خراب کردن داره یه بار بگو اشتباه کردم از دستم در رفت الکی به سونی تهمت زدم چرا عینهو بچه ها نمیتونی جواب بدی کم میازی کلا کامنتو حذف میکنی ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید به قول دوستان نرود میخ آهنین در سنگ! بله شما راست میگی من اشتباه کردم، اصلا حق با شماست من یه آدم دروغگو هستم ضمنا، نظر قبلی شما به این دلیل پاک شد که به موضوع کوچکترین ربطی نداشت این نظرتون رو هم پاسخ دادم چون میخوام این بحث خاتمه پیدا کنه ۰۰ افرین چه خوب بود تو نطر بالاتون میگفتی اشتباه شده که یه وقت سو تنفاهم نشه شما فن xbox هستی ۰۰ دوست من، این طرز فکر شما واقعا عذاب دهنده است. کسی که فن xbox هست خلافی مرتکب شده یا ابتر است؟ به نظرم این عینک رو از چشم بردارید و یادتون نره که ارزش روابط حسنه بین انسانها و دوستان بسیار بسیار بیشتر از یک بازی یا یک کنسول و پلتفرم و … هست اگه همه ی ما اینجوری نگاه کنیم اونوقت خیلی از مشکلات حل میشه به نظرم شما میتونی طرز فکرت رو عوض کنی ضمنا، من نه فن سونی هستم نه فن مایکرو، بین کنسول ها و دعوا های اونها هم سعی می کنم طرف حق رو بگیرم مگر اینکه فن ها جور دیگری بطلبند ولی … زنده باد PC یه شعاری داشتیم ما از قدیم، کنسول ها می آیند و می روند ولی این PC است که می ماند! با تشکر Albert Wesker از انجمن PC$ ۰۰ داداشم در مورد اینکه ما همه برادر و دوستیم باهات کاملا موافقم این نظرها همه برای تبادل اطلاعات هست ولی در مورد اینکه کنسولها میروند ولی pc میمونه باهات مخالفم چرا چون برعکس pc دیگه داره با دنیای بازی کم کم خداحافظی میکنه ببین از بازیها چند تاش برا pc میاد و لپتابها و تبلتها جای کامپیوتر میزی رو گرفتن و کم کم نسل کامپیوتر میزی داره تموم میشه ولی کنسولها هستند و هی نسل جدیدشون میاد ۰۰ سلام به همگی به خصوص بچه های قدیمی سایتdeniro-amin scorpion و سعید زعفرانی که نام کاربری قبلیش albert vesker بود.دوستان من تقریبا ۱ساله که اصلا توی سایت کامنت نذاشتم.این سه دوستم اگه یادشون باشه نام کاربری قبلیم natanبود و عضو انجمنps3 is king of consoleبودم.رهبر اون گروهم kamran682بود.تصمیم گرفتم از این به بعد به طور مداوم در سایت باشم و با هم بحث و تبادل نظر کنیم.میدونم اسپم بود ولی ببخشید باید میگفتم .دیگه تکرار نمیشه.در مورد نقدم باید بگم سعید جان عالی بود فقط به نظر من باید به گرافیک۱۰و به گیم پلی ۹:۵ میدادی.در کل دمت گرم استفاده کردم. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید ای جان! به به، ببین همه قدیمیا دارند میان! خوش بحالمون شد از این که از نقد من خوشت اومد خیلی خوشحالم و این که نظرت رو در مورد بخش های گیم پلی و گرافیک بازی فهمیدم و باز هم میگم ارزش گرافیک و گیم پلی بازی بسیار بالاست :wink: ولی این بخش ها کامل نیستند مخصوصا گیم پلی بازی :wink: ۰۰ الان که فکرش رو می کنم Albert Wesker بهتر تر تره! ۰۰ به به سلام به نیتن عزیز خیلی خوشحالم برگشتی سایت داره دلنشینتر میشه با وجود شما دوستان عزیزم امیدوارم خیلیای دیگه هم برگردن و دوباره اون بحثهای چالشی گذشته رنگ و بویی تازه بگیره و جذابتر بشه واقعا خوشحالم نیتن جان.دنیرو از pc$ ۰۰ ببین عزیزم من کاری به PC ندارم وقبول هم دارم الان قدرت مطلقه. بحث من اینه شما باید روی یه TV فوق العاده و به صورت ۳D تستش کنی. کاری که من با سونی HX 925 انجاام دادم. قبول کن اونطوری میتونی بهتر راجب گراف بازی نظر بدی. خداییش نمره ۸ واسه گیم پلی و ۹ واسه گرافیک یه ظلم اشکاره. در کل ممنون که جواب دادی. به هر حال نظرت شخصیه و قابل احترام. موفق باشی :wink: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید نه سعید جون کاری به خوب یا بد بودن نقدت ندارم چون تخصصی تو این کار ندارم. ولی راجب نمره هایی که دادی به گراف و گیم پلی فقط میتونم اگه از دید طنز یا شوخی باشه قبولش کنم. چون خودم این بازی رو به صورت ۳D تست کردم و با قدرت میگم محاله کسی این بازی رو تو بخش گرافیک لایق نمره ای کمتر از ۱۰ بدونه مگه اینکه شما تو یه TV نامناسب بازی رو تست کرده باشید. به هر حال نمره ها واقعا یه موج بد رو به عاشقان این بازی زد. هر چند مهم نمرات جهانی مه اکثرا حول و حوش ۹۶ ثبت شده :wink: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید ۹۶ ؟ شوخی نکن، الان میانگینش تو متا زیر ۹۰ و توی گیم رنکینگز هم ۹۱ و خرده ای هست … در مورد امتیازات باید بگم که کاملا عادلانه است، مخصوصا گرافیک بازی، اون هم دلیلیش رو گفتم، طراحی نا متنوع دشمنان که کلا توی ذوق میزنه و AA و … و … که مفصلا اشاره شد، به نظرم ایرادات بازی رو به یک دلیل نادیده گرفتی امین جون، اون هم فقط و فقط فن سونی بودنه دوستانی که میگن “بهترین گرافیک کنسولی” باید ۱۰ بگیره در این بخش، سخت در اشتباه اند، چون اون موقع “بهترین گرافیک PC” باید ۱۱ بگیره! ۰۰ من نمی فهمم الان نظر امین چرا یه دیسلایک خورد؟! ۰۰ تو هنوز دنبال دلیل می گردی؟! ۰۰ نمایش بیشتر
اولا انچارتد چهار تا ۱۰ نگرفت و بیش از ۲۰ تا گرفت.اون هم از چه سایت هایی! ثانیا شما تو نقدتون کلی گویی می کنید.از چیزهایی ایراد میگیرید که اصلا به چشم نمیان. ثالثا من به حساب نظر شخصی نمیزارم.نباید هم بزارم.چون شما منتقد هستید و من باید و تاکید می کنم باید از شما انتظار داشته باشم که دقیق تر بررسی کنید.این حق من به عنوان خواننده نقد شماست. رابعا این تصور رو هم نداشته باشید که یه عده از دوستان ایکس باکس دار که هنوز دارن از این میسوزن که متای انچارتد بیشتر از انحصاری های ۳۶۰ تو ۲۰۱۱ هستش و ای جی ان ۱۰ داد و …،اومدن و نقد خونده و نخونده به به و چه چه کردن و گفتن سعید اقا گل کاشتی و فلان و بسار،الان نقدتون عالیه. منظورم این نیست که این تصور رو دارید.اتفاقا چارچوب های نگارشی و قوانین کلی نقدنویسی رو به خوبی رعایت کردین.ولی راه درازی در پیش دارین. در نهایت هم باید بگم شاید لحنم تند باشه.اما تنها هدفم از انتقاد شدید،بهتر شدن نقدتونه. :wink: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
دوست من، ممنون از این که وقت گذاشتی و نقد من رو خوندی و ایراد گرفتی، بخشی از ایراداتتون وارد و بخشیش هم غیر قابل درک هست. نمیدونم چجوری بیان کنم که قانع بشید. اکشن بازی ضعیفه، بیشتر ضعفش هم به خاطر اینه که نیت چیز زیادی برای عرضه در برابر دشمنان نداره و در مقابل دشمنان هم همین طور، فقط سلاح گرم و بزن بزنه! به هر حال، میدونم بحث شما منطقی هست ولی متاسفانه اصلا حسش نیست خط به خط پاسخ شما را بدهم، بنابراین به همان توضیحات قبلی بسنده کنید فعلا! البته حتما نکاتی که فرمودید رو لحاظ می کنم. نقد بتمن، ایشالا جبران میشه! ۰۰
عزیز من نمیگم تنوع کمه.اتفاقا در یه حد معقوله.تو انچارتد هم همین طوریه.متاسفانه ما ایرانی ها عادت داریم که تا یه بازی ای مورد استقبال قرار میگیره،فورا طبع سخت گیریمون گل میکنه و به قول خودمون میخوایم مو رو از ماست بکشیم بیرون.من انچارتد رو با رکال مقایسه نکردم.اگه دقت کنی از هر سبکی یه مثال زدم.تو هیچ سبکی نمیشه همه دشمنا با هم فرق داشته باشن. اصولا نقد بررسی نقاط مثبت و منفیه.نه دیدن نیمه خالی لیوان.اینی که شما میگی انتقاد هستش نه نقد.هدف از نقد هم بررسی و تحلیل یک اثر در چارچوب های خاصی هستش که متاسفانه تو این نقد اصلا رعایت نشده. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
این نظر دیگه جای lol داشت! بله، اگر رعایت نشده بود که بازی رو “آشغال” خطاب می کردم و اصلا نمره ی صفر هم بهش نمیدادم! شما چرا تا یه بازی چهار تا ۱۰ میگیره فکر می کنید جایی خبریه؟! تنوع دشمنان ممکنه تو بازی های دیگه کم باشه (که نیست) ولی میتونم بگم تقریبا در این بازی وجود نداره!!! :wink: میخوای به حساب نظر شخصی بزار میخوای چیز دیگه ۰۰
اخه شما که میگید همه دشمنا یکی هستند،چرا یکم فکر نمی کنید؟ در بازی گیرز او وار ۳ هم همه دشمنا یکی هستند.تو کال او دیوتی همه اکثرا شبیه هستند.تو بتلفیلد هم همین طور.تو هر بازی دیگه ای همین طوره. اخه در طول بازی تو بیش از ۱۰۰ نفر ادم میکشی.انتظار داری همشون با هم فرق کنند و گرافیک همشون هم در حد خود ناتان باشه؟؟؟ بعدشم کی گفته بخش های اکشن جلوی لذت بردن از بخش ادونچر رو میگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دلیل این حرف چیه؟؟؟؟نظر شخصیتون نباید تو نقد باشه.منتقد باید بازی رو اونی که هست تحلیل کنه.نه اونی که دوست داره باشه. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
توی GOW3 تنوع دشمنا کمه؟؟!!!!!!!!!! من امسال بازیی با این همه تنوع توی دشمن ها ندیده بودم(RAGEهم خوب بود)….آخه شما با کدوم متر و معیار آنچارتد رو داری با COD مقایسه میکنی ۰۰
سعید جان واقعا نقد کاملی بود وبه نکات خوبی اشاره کردی ولی یکم تو نمره دادن کم لطفی کردی. اول میرم سر گیم پلی,من خودم قبول دارم که هوش مصنوعی دشمنان ضعیف بود ولی در درجه سختی بالاتر از normal واقعا درست میشد و خیلی به روند هیجان انگیز گیم پلی کمک می کردوطراحی و تنوع دشمنان هم واقعا خوب بود و ایراد گرفتن از اونا واقعا کم لطفی هستش و به نظر من تنها مشکلش تو گیم پلی هوش مصنوعی تقریبا ضعیف دشمنان بود که واقعا ارزش کم کردن ۲ نمره رو نداشت و به نظر من حق این قسمت ۹.۵ بودوبه نظر من در بخش گیم پلی بیشتر قصد تخریب این بخش رو داشتید تا نقد چون بیشتراشکالات ریز بازی رونام بردید در حالی که از صحنه های سینمایی فوق العاده جذاب بازی حرف زیادی نزدید. ودرباره ی گرافیک باید بگم که واقعا فوق العاده بود مخصوصا مرحله جنگل و صحرا . کیفیت بافت ها وطراحی انیمیشن ها به خصوص انیمیشن نیتن وجزئیات در محیط وافکت های اتش,شن واب واقعا عالی شده و میتونست بازی در این قسمت نمره ی کامل رو بگیره. _____________________________ محسن از انجمن PS 3 IS GOD ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
ممنون محسن جان، به هر حال نقد خالی از اشکال نیست. البته در مورد گیم پلی توضیح مفصلی در متن نقد داده شده، بیشتر نمره هم ازش کم شده به خاطر این که بخش های درگیری جلوی لذت بردن از ادونچر تمام عیار اون رو می گیرند. تنوع دشمنا کجا خوبه برادر من؟ توی اولین صحنه که وارد کافه میشیم، دشمنا همه کچل!! همشون هم تقریبا یه قیافه دارند به طوری که چارلی که لیدرشونه فقط یکم صورتش کشیده تره!!! اون آقایون کت و شلواری هم که رسما همشون عین هم هستند! تو بخش های صحرا هم که همه خداییش شکل هم هستند و تنها فرقشون رنگ چفیه هاشونه که اونم یکی در میون عوض میشه! این آقایون گنده رو که نگو، از اول تا آخر بازی با هر نژادی که باشند کپ هم دیگه هستند! منظور بیشتر تنوع کارکتر هاست در شکل و شمایل ظاهری که البته این ایراد به گرافیک گرفته شده و فکر می کنم وارد باشه، مگر این که بازی من مشکل داشته باشه! ۰۰
همه اینا که شما میگی درست ولی ایا واقعا تنوع کم دشمنان ارزش کم کردن ۲ نمره رو داره؟ بعد شما داری نیمه خالی لیوان رو نگاه میکنی وبه اون همه صحنه های سینمایی جذابش توجه نمیکنین. ______________________ محسن از انجمن PS 3 IS GOD ۰۰
بیشتر نمره هم ازش کم شده به خاطر این که بخش های درگیری جلوی لذت بردن از ادونچر تمام عیار اون رو می گیرند ۰۰
الان نمایش نام کاربری رو عوض کردم، بعد دیدگاه های قبلیم لایک و دیسلایک دارند! دیسلایک کنید تا … ! :wink: :mrgreen: :lol: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
یه زمانی می خواستم آلبرت وسکر رو از چنگت دربیارم ولی باز بی خیال شدم (یادت میاد) اگه یه بار دیگه نام کاربری تو تغییر بدی من سری Albert Wesker رو جایگزین Ezio میکنم Kidding اقا منتظر تغییراتت در نقد هستم انشاالله که به نقاط قوت بازی اضافه کنی نه نقاط ضعف :-D ۰۰
lol بله پسر جان یادم میاد! ولی این اسم رزرو شده کسی خواست این اسم رو رو اکانت خودش بزاره خودم عوض می کنم براش!!! ۰۰
البته سعید جان در مورد اسبها باهات۱۰۰%موافقم اصلا در حد بازیه به این بزرگی نبود.نمیدونم شایدم به خاطر اینه که rdrبازی کردیم.هوش مصنوعی رو هم درست میگی که به نظرم در حالت hardو crushingجبران میشد ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
دقیقا به خاطر اینه که RDR بازی کردیم! ولی خب سناریو های خیلی خوبی برای بخش های اسب سواری در نظر گرفته شده بود که تا حدودی جبران مافات کرد دوستان منتظر یک ویرایش کوچک در متن نقد باشید … به زودی ! ۰۰
اقای منتقد چرا کم میاری کامنتهای منو حذف میکنی اخه یه عذرخواهی ارزش خودتو خراب کردن داره یه بار بگو اشتباه کردم از دستم در رفت الکی به سونی تهمت زدم چرا عینهو بچه ها نمیتونی جواب بدی کم میازی کلا کامنتو حذف میکنی ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
به قول دوستان نرود میخ آهنین در سنگ! بله شما راست میگی من اشتباه کردم، اصلا حق با شماست من یه آدم دروغگو هستم ضمنا، نظر قبلی شما به این دلیل پاک شد که به موضوع کوچکترین ربطی نداشت این نظرتون رو هم پاسخ دادم چون میخوام این بحث خاتمه پیدا کنه ۰۰
دوست من، این طرز فکر شما واقعا عذاب دهنده است. کسی که فن xbox هست خلافی مرتکب شده یا ابتر است؟ به نظرم این عینک رو از چشم بردارید و یادتون نره که ارزش روابط حسنه بین انسانها و دوستان بسیار بسیار بیشتر از یک بازی یا یک کنسول و پلتفرم و … هست اگه همه ی ما اینجوری نگاه کنیم اونوقت خیلی از مشکلات حل میشه به نظرم شما میتونی طرز فکرت رو عوض کنی ضمنا، من نه فن سونی هستم نه فن مایکرو، بین کنسول ها و دعوا های اونها هم سعی می کنم طرف حق رو بگیرم مگر اینکه فن ها جور دیگری بطلبند ولی … زنده باد PC یه شعاری داشتیم ما از قدیم، کنسول ها می آیند و می روند ولی این PC است که می ماند! با تشکر Albert Wesker از انجمن PC$ ۰۰
داداشم در مورد اینکه ما همه برادر و دوستیم باهات کاملا موافقم این نظرها همه برای تبادل اطلاعات هست ولی در مورد اینکه کنسولها میروند ولی pc میمونه باهات مخالفم چرا چون برعکس pc دیگه داره با دنیای بازی کم کم خداحافظی میکنه ببین از بازیها چند تاش برا pc میاد و لپتابها و تبلتها جای کامپیوتر میزی رو گرفتن و کم کم نسل کامپیوتر میزی داره تموم میشه ولی کنسولها هستند و هی نسل جدیدشون میاد ۰۰
سلام به همگی به خصوص بچه های قدیمی سایتdeniro-amin scorpion و سعید زعفرانی که نام کاربری قبلیش albert vesker بود.دوستان من تقریبا ۱ساله که اصلا توی سایت کامنت نذاشتم.این سه دوستم اگه یادشون باشه نام کاربری قبلیم natanبود و عضو انجمنps3 is king of consoleبودم.رهبر اون گروهم kamran682بود.تصمیم گرفتم از این به بعد به طور مداوم در سایت باشم و با هم بحث و تبادل نظر کنیم.میدونم اسپم بود ولی ببخشید باید میگفتم .دیگه تکرار نمیشه.در مورد نقدم باید بگم سعید جان عالی بود فقط به نظر من باید به گرافیک۱۰و به گیم پلی ۹:۵ میدادی.در کل دمت گرم استفاده کردم. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
ای جان! به به، ببین همه قدیمیا دارند میان! خوش بحالمون شد از این که از نقد من خوشت اومد خیلی خوشحالم و این که نظرت رو در مورد بخش های گیم پلی و گرافیک بازی فهمیدم و باز هم میگم ارزش گرافیک و گیم پلی بازی بسیار بالاست :wink: ولی این بخش ها کامل نیستند مخصوصا گیم پلی بازی :wink: ۰۰
به به سلام به نیتن عزیز خیلی خوشحالم برگشتی سایت داره دلنشینتر میشه با وجود شما دوستان عزیزم امیدوارم خیلیای دیگه هم برگردن و دوباره اون بحثهای چالشی گذشته رنگ و بویی تازه بگیره و جذابتر بشه واقعا خوشحالم نیتن جان.دنیرو از pc$ ۰۰
ببین عزیزم من کاری به PC ندارم وقبول هم دارم الان قدرت مطلقه. بحث من اینه شما باید روی یه TV فوق العاده و به صورت ۳D تستش کنی. کاری که من با سونی HX 925 انجاام دادم. قبول کن اونطوری میتونی بهتر راجب گراف بازی نظر بدی. خداییش نمره ۸ واسه گیم پلی و ۹ واسه گرافیک یه ظلم اشکاره. در کل ممنون که جواب دادی. به هر حال نظرت شخصیه و قابل احترام. موفق باشی :wink: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
نه سعید جون کاری به خوب یا بد بودن نقدت ندارم چون تخصصی تو این کار ندارم. ولی راجب نمره هایی که دادی به گراف و گیم پلی فقط میتونم اگه از دید طنز یا شوخی باشه قبولش کنم. چون خودم این بازی رو به صورت ۳D تست کردم و با قدرت میگم محاله کسی این بازی رو تو بخش گرافیک لایق نمره ای کمتر از ۱۰ بدونه مگه اینکه شما تو یه TV نامناسب بازی رو تست کرده باشید. به هر حال نمره ها واقعا یه موج بد رو به عاشقان این بازی زد. هر چند مهم نمرات جهانی مه اکثرا حول و حوش ۹۶ ثبت شده :wink: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
۹۶ ؟ شوخی نکن، الان میانگینش تو متا زیر ۹۰ و توی گیم رنکینگز هم ۹۱ و خرده ای هست … در مورد امتیازات باید بگم که کاملا عادلانه است، مخصوصا گرافیک بازی، اون هم دلیلیش رو گفتم، طراحی نا متنوع دشمنان که کلا توی ذوق میزنه و AA و … و … که مفصلا اشاره شد، به نظرم ایرادات بازی رو به یک دلیل نادیده گرفتی امین جون، اون هم فقط و فقط فن سونی بودنه دوستانی که میگن “بهترین گرافیک کنسولی” باید ۱۰ بگیره در این بخش، سخت در اشتباه اند، چون اون موقع “بهترین گرافیک PC” باید ۱۱ بگیره! ۰۰