خانه » مسابقات بازی بزرگترین دروغهای سازندگان بازیهای رایانهای × توسط John Doe در ۱۳۹۳/۱۱/۲۶ , 15:56:00 88 دروغ اینجا، دروغ آنجا، دروغ همهجا. دروغ گفتن انسانها، افراد بزرگ، سازمانها و شرکتهای گوناگون و حتا مردم عادی جامعه به یک دیگر به یک سنت تبدیل شده است. این عادت یا بهتر بگوییم مرض به جامعهی بزرگ اما ساده و بیخطر گیمرها رحم نکرده بهطوری که در سالیان اخیر شاهد دروغ و گزافهگوییهای سازندگان و ناشران مختلف بازیهای رایانهای بودیم. این دروغهای نهچندان ساده، باعث شده تا انتظاراتی از بازی داشته باشند که در گنجایش بازی موردنظرشان نیست. در همین زمینه، وبسایت «گیمینگبولت» لیستی از بزرگترین دروغهای سازندگان تهیه کرده است که در زیر میتوانید مشاهده کنید. توجه داشته باشید که این مقاله برگرفته از وبسایت مذکور است. که در بزرگترین دروغهای سازندگان بازیهای رایانهای به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. ۱ در مراسم “E3” سال ۲۰۱۱، شاهد معرفی بازی «کینکت: جنگ ستارگان» (Kinect Star Wars Video Game) بودیم که توسط استودیوی «پایانهی واقعی» (Terminal Reality) ساخته شد. این نمایش به خوبی اجرا شد و نوید یک بازی خوب را برای کینکت میداد، اما بهنظر میرسد این نمایشی از «پیشتعیینشده» باشد؛ چرا که شاهد هستیم شخصی که مشغول این بازی است، پیش از شروع شخصیت نخست بازی شروع به حرکت میکند. ۲ بر کسی پوشیده نیست که «یوبیسافت» دیگر آن محبوبیت سابق گذشته را از دست داده است. این شرکت، در سالهای اخیر حتا به مجموعههای محبوب خود که زمانی حرفهای زیادی برای گفتن داشتند هم رحم نکرده و از جمله این موارد، میشود به سری «فرقهی اساسین» (Assassin’s Creed) اشاره کرد. جدا از نمایشهای غیرواقعی و سخنان بیهودهی یوبیسافت پیش از عرضهی هر کدام از نسخههای این سری، در این بین تاخیرهای پیدرپی بازیهای یوبیسافت را میبینیم. یوبیسافت دلایل این تاخیرها را به طور عمده برای رفع باگها و رسیدن به استانداردها ذکر میکند. ولی هر ساله با نسخهای مملو از باگ، گلیچ و مشکلات تکنیکی مخصوصاً در پلتفرم «پیسی» هستیم. نمونهی بارز این مسئله را در نسخهی «وحدت» شاهد هستید؛ افتضاحی که برای تحمل کردناش، سازندگان تقریباً اندازه یک بازی “AAA” «پچ» و «آپدیت» برایاش عرضه کردند! ۳ «کن کوتاراگی» رئیس و مدیرعامل اسبق بخش «سرگرمیهای سونی»، علیرغم تلاشهای مفیدش در این صنعت، دروغی بزرگ را به ما تحویل داد. به نظر میرسد او انتظارات زیادی داشت که نتوانست برآورده کند. کن، در حوالی انتشار «پلیاستیشن ۳» اذعان داشت که این کنسول قادر است تا بازیها را ۱۲۰ فریم اجرا کند. خب، دیگر نیازی به توضیح نیست. همگی میدانیم این کنسول در نهایت به سختی توانست تعدادی از بازیها را ۶۰ فریم اجرا کند. ۴ «سگهای نگهبان» (Watch Dogs) از عناوین جنجالبرانگیز یوبیسافت بود که با نمایشی خارقالعاده در E3 2012 توانست نمونهای بارز از یک عنوان نسل هشتمی را نشان دهد. اشتباه نکنید! این هم یکی از چندین دروغ بزرگ یوبیسافت برای فریب گیمرها بود. این بازی پس از انتشار جدا از مشکلاتاش در نسخهی پیسی، دارای فایلهایی گرافیکی بود که بلااستفاده مانده بودند؛ بنابراین بعدها شاهد بودیم تعدادی توانستند با استفاده از این فایلها گرافیک بهتری از این بازی را تحویل دهند. یوبیسافت با این حال هیچ بیانهای در این رابطه منتشر نکرد. ولی سوال اینجاست که دلیل این کار چه بود؟ صرف بیشتر وقت برای ورژنهای کنسولی؟ به هر حال، سگهای نگهبان به هیچ عنوان نتوانست گرافیکی نزدیک به نمایش E3 2012 در بازی نهایی نشان بدهد. ۵ “Pete Molyneux” معمولاً به هایپهای فراوان پیرامون بازیهایاش که در بازی نهایی عملی نمیشود شناخته شده است؛ در همین رابطه، باید به بازی «افسانه» (Fable) قبل از انتشارش در سال ۲۰۰۴ اشاره کرد. او ویژگیهای بسیار بزرگی از بازی را نشان داد؛ مانند داشتن فرزند و یک بخش «کمپین» بسیار عظیم برای شخصیتاصلی بازی که در آن میتوانستیم رشد و بزرگ شدن شخصیت را مشاهده کنیم! اینها ویژگیهایی بودند که هرگز ساخته نشدند. «پیت» در نهایت از این بابت غذرخواهی کرده و گفت آن ویژگیها در دست ساخت بودند اما نتوانستند آنها را عملی کنند. ۶ و باز هم دروغی دیگر از پیت. او در جریان E3 2009، نمایشی از «پروژه ناتال» را نشان داد که به کینکت مرتبط بود. پروژهی ناتال که به دموی «میلو» نیز مشهور است، زنی که مشغول تعامل با کودکی بود را نشان میداد. به نظر میرسید آن کودک، هوشمصنوعیای نزدیک به دنیای واقعی انسانها داشته باشد. این پروژه قادر بود تا به طیف گستردهای از سوالات و واکنشها، پاسخ بدهد. در نهایت، معلوم شد این پروژه تنها میخواسته قدرت کینکت را نشان دهد که آن هم در پایان عملی نشد. ۷ زمانی که استودیوی «گوریلا گیمز» بازی «کیلزون ۲» را در E3 2005 نشان داد، عدهی زیادی را شگفتزده کرد. این نمایش گرافیک واقعاً فوقالعادهای را نشان داد که در آن زمان غیرقابل تصور بود. به این دلیل برای گیمرها این سوال پیش آمد که این نمایشی از پیشتعیینشده بود یا in-game؟ سونی در آن زمان ادعا کرد این نمایش in-game بوده است. ولی چند سال بعد، گوریلا بهنحوی این عامل را رد کرده و توضیح داد که در آن سالها تیم تحت فشار زیادی بود؛ بنابراین مجبور شد تا بر روی نمایشی از پیشتعیینشده کار کند که تقریباً نشان دهد بازی نهایی چگونه خواهد بود. با این وجود، گرافیک نهایی بازی دارای پیشرفتهای گوناگونی بود. ۸ بر میگردیم به زمان انتشار کنسولِ «اکسباکسوان» که در آن زمان «مایکروسافت» قول داده بود تمامی واحدهای این کنسول، دارای «کیتهای توسعه» (SDK یا devkit) خواهند بود. پس از انتشار کنسول، سازندگان به سراغ این کیتهای توسعه رفتند اما چیزی در این خصوص را یافت نکردند. در همین راستا، یکی از مهندسان مایکروسافت برخلاف صحبتهای پیشین این شرکت، اذعان داشت که مایکروسافت برنامهی خود برای ساخت کیتهای توسعه لغو کرده است. البته مدتی بعد مایکروسافت اطمینان پیدا کرد صحبت شخص مورد نظر، غلط بوده ولی هیچ بیانهای در این باره که واحدهای اکسباکسوان در حال حاضر دارند به کیتهایی با دوام برای ساخت بازیها تبدیل میشوند، منتشر نکرد. ۹ «خیزش مردگان ۳» (Dead Rising 3) از جمله عنوانهای خوب ایکسباکسوان بود که قرار بود تا انحصاری ایکسباکسوان بوده و برای کنسول دیگری منتشر نشود. کپکام در GamesCom 2013 گفت این بازی هیچوقت برای «پیاس ۴» یا پیسی منتشر نخواهد شد. با این حال، از این حرف ۶ ماه نگذشت که بازی برای پلتفرم پیسی نیز منتشر شد. ۱۰ اینکه ببینیم سازندگان «سرزمینهای مرزی» مشغول ساخت یک بازی از روی مجموعهی محبوب «بیگانه» با اسم «بیگانه: تفنگداران مستعمراتی» (Aliens: Colonial Marines) هستند بسیار شکهکننده بود. نمایشهای این بازی در E3 و نمایشهای بعدیاش در سال ۲۰۱۱ نوید یک بازی بسیار خوب را میداد. ولی بازی نهایی به هیچعنوان مانند نمایشهای پیشین عمل نکرده و کابوسی بزرگ را تحویل گیمرها داد. در حقیقت، «گیرباکس» و «سگا» برای فروش بازی خود، متهم به دروغهای مختلفی هستند. ۱۱ “Dark Souls 2” هر چند مورد تحسینهای منتقدان قرار گرفت و امتیازات بسیار خوبی را دریافت کرد، اما سازندگاناش در زمینهی گرافیک دروغی بسیار بزرگ را به ما تحویل دادند. همانطور که در تصویر بالا میبینید گرافیک بازی به خصوص در بخش «سایهزنی» و «انعکاس نور»، بسیار «داونگرید» شده است و در بازی نهایی گرافیکی به مراتب پایینتر برایمان به تصویر کشید. ۱۲ زمانی که مایکروسافت سیاستهایاش پیرامون DRM و آنلاین بودن همیشگی کنسول قبل از انتشار ایکسباکسوان نشان داد، تعداد بسیاری از گیمرها و طرفداران این کنسول را ناامید کرد و این چیزی نبود که مایکروسافت در انتظارش بود. در آن زمان، یکی از خبرنگاران به نام «انگری جو» با آقای «میجور نلسون» مصاحبهای میکند و از او در رابطه با اینکه آیا سیاستشان در آینده تغییر خواهد کرد یا خیر سوال میکند که ایشان توضیح میدهند کنسولی که پیرامون چنین سیاستی توسعه یافته نمیتواند تغییر کند. ولی چند ماه بعد شاهد بودیم که مایکروسافت تمامی سیاستهایاش برای ایکسباکسوان را عوض کرد. ۱۳ تصور غلطی که وجود دارد، این است که عدهای فکر میکنند سونی بود که اظهار کرد «پلیاستیشن ۲» میتواند گرافیکی نظیر «داستان اسباببازیها» ارائه دهد اما این گفتهی آقای «بیل گیتس» بود. او گفت تراشههای ۳ بعدی به کار برده شده در ایکسباکس، ۳ برابر سریعتر از دیگر چیزهای دیگر در بازار عمل میکند و گرافیکی تقریباً نامحدود را ارائه میکند. ما به سطح بزرگی از جزئیات رسیدیم که حتا با «داستان اسباببازیها ۲» برابری میکند. اما در نهایت شاهد چنین چیزی نبودیم. ۱۴ سری «مس افکت» را میتوان از جمله ۳ گانههای برتر نسل هفتم به شمار آورد که با قرار دادن دنیایی بزرگ و تصمیمگیریهایی دشوار توانسته بود عدهی زیادی را شیفتهی خود بکند. پایان بحثبرانگیز این حماسه متاسفانه بازیکنان را ناراحت و آشفته کرد. برای اینکه سازندهی بازی یعنی «بایوور» پایانی بهتر را برای این بازی درست کند، کمپینی آنلاین با هشتاد هزار دلار برای امور خیریه کودکان بیسر پرست برگزار شد. اما سازندگان این کار را انجام نداده و با افزودن یک خاتمهی جدید، تنها تعداد پایان این مجموعه را گسترش دادند. ۱۵ در بین طرفداران سونی و مایکروسافت، همیشه این جدال که کنسولشان از رقیب بهتر است وجود دارد. در طول انتشار “Final Fantasy XII” باری دیگر طرفداران اذعان داشتند «پلیاستیشن ۳» (در این بازی) گرافیکی به مراتب بهتر از Xbox 360 ارائه میدهد. در پایان، Square Enix تصمیم به انتشار تصویری از این بازی بر روی پلیاستیشن ۳ و ایکسباکس ۳۶۰ کرد که تصاویری بسیار مشابه به هم بودند. در پایان، معلوم شد این تصویر مقایسهای، هر دو از یک کنسول بودند اما جای دکمههای پلیاستیشن ۳ با ایکسباکس ۳۶۰ عوض شده بود؛ در واقع تصویر مقایسهای مربوط به یک کنسول بود! سازنده در نهایت از بازیکنان عذرخواهی کرده و گفت این تصویر به طور تصادفی منتشر شده است. نویسنده John Doe مسابقات بازی 88 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. دلم به حال خودمون میسوزه چقدر مظلوم واقع شده بودیم نمیدونستیم :lol: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید تشکر خیلی مقاله زیبایی بود ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید دروغ ها که خیلی زیادند.البته بنظر هایپ کلمه بهتری هست تشکر ۳۳ برای پاسخ، وارد شوید هایپی که محقق نشه = دروغ! ۳۱ جالب این جاست که خیلی از این دروغ ها یا به ظاهر دروغ ها آمدن و رفتن و به اتمام رسیدن اما یکی هم چنان وجود داره و معلوم هم نیست که تا کی ادامه داره و چیزی نیست به جز The Last Guardian خیلی ها به خاطر این بازی ps3 خریدن و شاید ps4 هم بخرن :lol: ۵۱۳ برای پاسخ، وارد شوید خیلی ها بخاطر TLG رفتن PS3 خریدن ولی اگه اون بازی بهشون نرسید در عوضش بهترین بازی های نسل که هیچی، بهترین بازی های صنعت نسیبشون شد ! مثل سری آنچارتد یا TLOU یا GOW و هزاران بازی عالیه دیگه ! ولی اونایی که به امید بازی هایی مشابه پروژه مایلو یا بازی مثل رایز رفتن کینکت خریدن یه بیلاخ بزرگ رو صورتشون مالیده شد :lol: :lol: :26: :26: ۲۰۶ ممدرضا دهنت سلویس بهترین کامنت عمرت بود:)))))) ۵۲ بیلاخ رو خوب اومدی ————————————— :ps: ۳۱ منم جزء اون دسته بودم که بیلاخ بزرگی بر روی صورتم مالیده شد با این ۳۶۰و کینکت ۳۰ محمد رضا فقط رو صورتشون مالیده شد؟ :۲۴: :۲۴: :۲۴: ۲۱ یوبی سافت دروغ گوترینشونه :۲۱: ۲۵ برای پاسخ، وارد شوید جا داره یادی از دروغ جک ترتون در E3 2005 بکنم که تریلر کیلزون ۲ رو از گیم پلی بازی اعلام کرد ولی بعد ها گوریلا بعد از اینکه متوجه هایپ وحشتناک مردم شد اعلام کرد که تریلر Render بوده نه ریل تایم ۱۱۱۲ برای پاسخ، وارد شوید تو خود خبر هست عزیزم ! حالا بگذریم که کیلزون ۲ در عوضش یکی از بهترین بازی های نسل پیش بود ! ۴۳ کجای خبر هست?من که نمیبینم!!! در کیفیت کیلزون ۲ که شکی نیست ولی خب دروغ مسخره ای بود ۴۸ صفحه ۲ قسمت ۷ :۲۴: اون موقع کلا اوج بی دقتی و بی برنامگی سونی بود ! ۰۰ واقعا نمیبینی؟ :۲۳: ۱۰ خاک به سرم من اصن نمیدونستم صفحه ی ۲ و ۳ داره :۲۶: ۱۱ این کارو نکنن که بازیشون درست فروش نمیره یوبی هم که هر سال میگه اساسین انقلابی مردم امیدوار میشن میرن میخرن ۷۳ برای پاسخ، وارد شوید قطعا این کارشون فقط برای پیش فروش یه بازیه ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید کلا زندگی یوبی با هایپ و دروغ گره خورده مایکی هم لیست خوبی داشت ۲۲ برای پاسخ، وارد شوید ماشالله نصف بیشترش مال مایکروسافت و یوبیه :lol: یادش بخیر ، چه بحث هایی میکردیم سر این قضیه کینکت و مایلو :۲۴: ۴۲ برای پاسخ، وارد شوید نمایش بیشتر
جالب این جاست که خیلی از این دروغ ها یا به ظاهر دروغ ها آمدن و رفتن و به اتمام رسیدن اما یکی هم چنان وجود داره و معلوم هم نیست که تا کی ادامه داره و چیزی نیست به جز The Last Guardian خیلی ها به خاطر این بازی ps3 خریدن و شاید ps4 هم بخرن :lol: ۵۱۳ برای پاسخ، وارد شوید
خیلی ها بخاطر TLG رفتن PS3 خریدن ولی اگه اون بازی بهشون نرسید در عوضش بهترین بازی های نسل که هیچی، بهترین بازی های صنعت نسیبشون شد ! مثل سری آنچارتد یا TLOU یا GOW و هزاران بازی عالیه دیگه ! ولی اونایی که به امید بازی هایی مشابه پروژه مایلو یا بازی مثل رایز رفتن کینکت خریدن یه بیلاخ بزرگ رو صورتشون مالیده شد :lol: :lol: :26: :26: ۲۰۶
جا داره یادی از دروغ جک ترتون در E3 2005 بکنم که تریلر کیلزون ۲ رو از گیم پلی بازی اعلام کرد ولی بعد ها گوریلا بعد از اینکه متوجه هایپ وحشتناک مردم شد اعلام کرد که تریلر Render بوده نه ریل تایم ۱۱۱۲ برای پاسخ، وارد شوید
این کارو نکنن که بازیشون درست فروش نمیره یوبی هم که هر سال میگه اساسین انقلابی مردم امیدوار میشن میرن میخرن ۷۳ برای پاسخ، وارد شوید
ماشالله نصف بیشترش مال مایکروسافت و یوبیه :lol: یادش بخیر ، چه بحث هایی میکردیم سر این قضیه کینکت و مایلو :۲۴: ۴۲ برای پاسخ، وارد شوید