خانه » مسابقات بازی بزرگترین دروغهای سازندگان بازیهای رایانهای × توسط John Doe در ۱۳۹۳/۱۱/۲۶ , 15:56:00 88 دروغ اینجا، دروغ آنجا، دروغ همهجا. دروغ گفتن انسانها، افراد بزرگ، سازمانها و شرکتهای گوناگون و حتا مردم عادی جامعه به یک دیگر به یک سنت تبدیل شده است. این عادت یا بهتر بگوییم مرض به جامعهی بزرگ اما ساده و بیخطر گیمرها رحم نکرده بهطوری که در سالیان اخیر شاهد دروغ و گزافهگوییهای سازندگان و ناشران مختلف بازیهای رایانهای بودیم. این دروغهای نهچندان ساده، باعث شده تا انتظاراتی از بازی داشته باشند که در گنجایش بازی موردنظرشان نیست. در همین زمینه، وبسایت «گیمینگبولت» لیستی از بزرگترین دروغهای سازندگان تهیه کرده است که در زیر میتوانید مشاهده کنید. توجه داشته باشید که این مقاله برگرفته از وبسایت مذکور است. که در بزرگترین دروغهای سازندگان بازیهای رایانهای به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. ۱ در مراسم “E3” سال ۲۰۱۱، شاهد معرفی بازی «کینکت: جنگ ستارگان» (Kinect Star Wars Video Game) بودیم که توسط استودیوی «پایانهی واقعی» (Terminal Reality) ساخته شد. این نمایش به خوبی اجرا شد و نوید یک بازی خوب را برای کینکت میداد، اما بهنظر میرسد این نمایشی از «پیشتعیینشده» باشد؛ چرا که شاهد هستیم شخصی که مشغول این بازی است، پیش از شروع شخصیت نخست بازی شروع به حرکت میکند. ۲ بر کسی پوشیده نیست که «یوبیسافت» دیگر آن محبوبیت سابق گذشته را از دست داده است. این شرکت، در سالهای اخیر حتا به مجموعههای محبوب خود که زمانی حرفهای زیادی برای گفتن داشتند هم رحم نکرده و از جمله این موارد، میشود به سری «فرقهی اساسین» (Assassin’s Creed) اشاره کرد. جدا از نمایشهای غیرواقعی و سخنان بیهودهی یوبیسافت پیش از عرضهی هر کدام از نسخههای این سری، در این بین تاخیرهای پیدرپی بازیهای یوبیسافت را میبینیم. یوبیسافت دلایل این تاخیرها را به طور عمده برای رفع باگها و رسیدن به استانداردها ذکر میکند. ولی هر ساله با نسخهای مملو از باگ، گلیچ و مشکلات تکنیکی مخصوصاً در پلتفرم «پیسی» هستیم. نمونهی بارز این مسئله را در نسخهی «وحدت» شاهد هستید؛ افتضاحی که برای تحمل کردناش، سازندگان تقریباً اندازه یک بازی “AAA” «پچ» و «آپدیت» برایاش عرضه کردند! ۳ «کن کوتاراگی» رئیس و مدیرعامل اسبق بخش «سرگرمیهای سونی»، علیرغم تلاشهای مفیدش در این صنعت، دروغی بزرگ را به ما تحویل داد. به نظر میرسد او انتظارات زیادی داشت که نتوانست برآورده کند. کن، در حوالی انتشار «پلیاستیشن ۳» اذعان داشت که این کنسول قادر است تا بازیها را ۱۲۰ فریم اجرا کند. خب، دیگر نیازی به توضیح نیست. همگی میدانیم این کنسول در نهایت به سختی توانست تعدادی از بازیها را ۶۰ فریم اجرا کند. ۴ «سگهای نگهبان» (Watch Dogs) از عناوین جنجالبرانگیز یوبیسافت بود که با نمایشی خارقالعاده در E3 2012 توانست نمونهای بارز از یک عنوان نسل هشتمی را نشان دهد. اشتباه نکنید! این هم یکی از چندین دروغ بزرگ یوبیسافت برای فریب گیمرها بود. این بازی پس از انتشار جدا از مشکلاتاش در نسخهی پیسی، دارای فایلهایی گرافیکی بود که بلااستفاده مانده بودند؛ بنابراین بعدها شاهد بودیم تعدادی توانستند با استفاده از این فایلها گرافیک بهتری از این بازی را تحویل دهند. یوبیسافت با این حال هیچ بیانهای در این رابطه منتشر نکرد. ولی سوال اینجاست که دلیل این کار چه بود؟ صرف بیشتر وقت برای ورژنهای کنسولی؟ به هر حال، سگهای نگهبان به هیچ عنوان نتوانست گرافیکی نزدیک به نمایش E3 2012 در بازی نهایی نشان بدهد. ۵ “Pete Molyneux” معمولاً به هایپهای فراوان پیرامون بازیهایاش که در بازی نهایی عملی نمیشود شناخته شده است؛ در همین رابطه، باید به بازی «افسانه» (Fable) قبل از انتشارش در سال ۲۰۰۴ اشاره کرد. او ویژگیهای بسیار بزرگی از بازی را نشان داد؛ مانند داشتن فرزند و یک بخش «کمپین» بسیار عظیم برای شخصیتاصلی بازی که در آن میتوانستیم رشد و بزرگ شدن شخصیت را مشاهده کنیم! اینها ویژگیهایی بودند که هرگز ساخته نشدند. «پیت» در نهایت از این بابت غذرخواهی کرده و گفت آن ویژگیها در دست ساخت بودند اما نتوانستند آنها را عملی کنند. ۶ و باز هم دروغی دیگر از پیت. او در جریان E3 2009، نمایشی از «پروژه ناتال» را نشان داد که به کینکت مرتبط بود. پروژهی ناتال که به دموی «میلو» نیز مشهور است، زنی که مشغول تعامل با کودکی بود را نشان میداد. به نظر میرسید آن کودک، هوشمصنوعیای نزدیک به دنیای واقعی انسانها داشته باشد. این پروژه قادر بود تا به طیف گستردهای از سوالات و واکنشها، پاسخ بدهد. در نهایت، معلوم شد این پروژه تنها میخواسته قدرت کینکت را نشان دهد که آن هم در پایان عملی نشد. ۷ زمانی که استودیوی «گوریلا گیمز» بازی «کیلزون ۲» را در E3 2005 نشان داد، عدهی زیادی را شگفتزده کرد. این نمایش گرافیک واقعاً فوقالعادهای را نشان داد که در آن زمان غیرقابل تصور بود. به این دلیل برای گیمرها این سوال پیش آمد که این نمایشی از پیشتعیینشده بود یا in-game؟ سونی در آن زمان ادعا کرد این نمایش in-game بوده است. ولی چند سال بعد، گوریلا بهنحوی این عامل را رد کرده و توضیح داد که در آن سالها تیم تحت فشار زیادی بود؛ بنابراین مجبور شد تا بر روی نمایشی از پیشتعیینشده کار کند که تقریباً نشان دهد بازی نهایی چگونه خواهد بود. با این وجود، گرافیک نهایی بازی دارای پیشرفتهای گوناگونی بود. ۸ بر میگردیم به زمان انتشار کنسولِ «اکسباکسوان» که در آن زمان «مایکروسافت» قول داده بود تمامی واحدهای این کنسول، دارای «کیتهای توسعه» (SDK یا devkit) خواهند بود. پس از انتشار کنسول، سازندگان به سراغ این کیتهای توسعه رفتند اما چیزی در این خصوص را یافت نکردند. در همین راستا، یکی از مهندسان مایکروسافت برخلاف صحبتهای پیشین این شرکت، اذعان داشت که مایکروسافت برنامهی خود برای ساخت کیتهای توسعه لغو کرده است. البته مدتی بعد مایکروسافت اطمینان پیدا کرد صحبت شخص مورد نظر، غلط بوده ولی هیچ بیانهای در این باره که واحدهای اکسباکسوان در حال حاضر دارند به کیتهایی با دوام برای ساخت بازیها تبدیل میشوند، منتشر نکرد. ۹ «خیزش مردگان ۳» (Dead Rising 3) از جمله عنوانهای خوب ایکسباکسوان بود که قرار بود تا انحصاری ایکسباکسوان بوده و برای کنسول دیگری منتشر نشود. کپکام در GamesCom 2013 گفت این بازی هیچوقت برای «پیاس ۴» یا پیسی منتشر نخواهد شد. با این حال، از این حرف ۶ ماه نگذشت که بازی برای پلتفرم پیسی نیز منتشر شد. ۱۰ اینکه ببینیم سازندگان «سرزمینهای مرزی» مشغول ساخت یک بازی از روی مجموعهی محبوب «بیگانه» با اسم «بیگانه: تفنگداران مستعمراتی» (Aliens: Colonial Marines) هستند بسیار شکهکننده بود. نمایشهای این بازی در E3 و نمایشهای بعدیاش در سال ۲۰۱۱ نوید یک بازی بسیار خوب را میداد. ولی بازی نهایی به هیچعنوان مانند نمایشهای پیشین عمل نکرده و کابوسی بزرگ را تحویل گیمرها داد. در حقیقت، «گیرباکس» و «سگا» برای فروش بازی خود، متهم به دروغهای مختلفی هستند. ۱۱ “Dark Souls 2” هر چند مورد تحسینهای منتقدان قرار گرفت و امتیازات بسیار خوبی را دریافت کرد، اما سازندگاناش در زمینهی گرافیک دروغی بسیار بزرگ را به ما تحویل دادند. همانطور که در تصویر بالا میبینید گرافیک بازی به خصوص در بخش «سایهزنی» و «انعکاس نور»، بسیار «داونگرید» شده است و در بازی نهایی گرافیکی به مراتب پایینتر برایمان به تصویر کشید. ۱۲ زمانی که مایکروسافت سیاستهایاش پیرامون DRM و آنلاین بودن همیشگی کنسول قبل از انتشار ایکسباکسوان نشان داد، تعداد بسیاری از گیمرها و طرفداران این کنسول را ناامید کرد و این چیزی نبود که مایکروسافت در انتظارش بود. در آن زمان، یکی از خبرنگاران به نام «انگری جو» با آقای «میجور نلسون» مصاحبهای میکند و از او در رابطه با اینکه آیا سیاستشان در آینده تغییر خواهد کرد یا خیر سوال میکند که ایشان توضیح میدهند کنسولی که پیرامون چنین سیاستی توسعه یافته نمیتواند تغییر کند. ولی چند ماه بعد شاهد بودیم که مایکروسافت تمامی سیاستهایاش برای ایکسباکسوان را عوض کرد. ۱۳ تصور غلطی که وجود دارد، این است که عدهای فکر میکنند سونی بود که اظهار کرد «پلیاستیشن ۲» میتواند گرافیکی نظیر «داستان اسباببازیها» ارائه دهد اما این گفتهی آقای «بیل گیتس» بود. او گفت تراشههای ۳ بعدی به کار برده شده در ایکسباکس، ۳ برابر سریعتر از دیگر چیزهای دیگر در بازار عمل میکند و گرافیکی تقریباً نامحدود را ارائه میکند. ما به سطح بزرگی از جزئیات رسیدیم که حتا با «داستان اسباببازیها ۲» برابری میکند. اما در نهایت شاهد چنین چیزی نبودیم. ۱۴ سری «مس افکت» را میتوان از جمله ۳ گانههای برتر نسل هفتم به شمار آورد که با قرار دادن دنیایی بزرگ و تصمیمگیریهایی دشوار توانسته بود عدهی زیادی را شیفتهی خود بکند. پایان بحثبرانگیز این حماسه متاسفانه بازیکنان را ناراحت و آشفته کرد. برای اینکه سازندهی بازی یعنی «بایوور» پایانی بهتر را برای این بازی درست کند، کمپینی آنلاین با هشتاد هزار دلار برای امور خیریه کودکان بیسر پرست برگزار شد. اما سازندگان این کار را انجام نداده و با افزودن یک خاتمهی جدید، تنها تعداد پایان این مجموعه را گسترش دادند. ۱۵ در بین طرفداران سونی و مایکروسافت، همیشه این جدال که کنسولشان از رقیب بهتر است وجود دارد. در طول انتشار “Final Fantasy XII” باری دیگر طرفداران اذعان داشتند «پلیاستیشن ۳» (در این بازی) گرافیکی به مراتب بهتر از Xbox 360 ارائه میدهد. در پایان، Square Enix تصمیم به انتشار تصویری از این بازی بر روی پلیاستیشن ۳ و ایکسباکس ۳۶۰ کرد که تصاویری بسیار مشابه به هم بودند. در پایان، معلوم شد این تصویر مقایسهای، هر دو از یک کنسول بودند اما جای دکمههای پلیاستیشن ۳ با ایکسباکس ۳۶۰ عوض شده بود؛ در واقع تصویر مقایسهای مربوط به یک کنسول بود! سازنده در نهایت از بازیکنان عذرخواهی کرده و گفت این تصویر به طور تصادفی منتشر شده است. نویسنده John Doe مسابقات بازی 88 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. بیل گیتس پیش خودش چی فکر کرده بود گفته بوده گرافیک بی نهایت خدایی!!! ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید کل مقاله یه طرف اون قسمت صحبت های بیهوده ی یوبی هایپ یه طرف…. نور به قلمت بباره :۱۵: ۲۰ برای پاسخ، وارد شوید چرت و پرت نگو بابا یه مشت آدم از خود راضی جمع شدین فقط بلدین یوبی سافت رو مسخره کنین اتفاقا بزرگترین دروغ مربوط به صحبت های اقای «کن کوتاراگی» هست که میگفت PS3 بازی هارو ۱۲۰ فریم اجرا میکنه حداقل دروغ های یوبی سافت مربوط به بازی هاش بوده نه اینکه مثل سونی بخواد کنسولشو قویتر نشون بده. ۴۶ آخه یوبی سافت کنسول نمیسازه ! اگه میساخت مطمئنا دست سونی و مایکرو رو میبست از پشت ! :۲۴: ۲۲ @ k1lo من انسانی بسیار وارسته هستم و اصلا هم از خود راضی نیستم… :۲۳: :۱۸: ببخشید که کمپانی تون رو به همراه بچه ها ترول کردیم و کلی خندیدیم :۲۶: :۲۵: ———————————- :ps: ۲۱ تشکر مقاله ی خیلی خوبی بود. این تصویر مقایسه ای دارک سولز ۲ انصافا ادم رو پوکرفیس میکنه قشنگ انگار دو تا بازی متفاوتن! ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید البته اون رو هم بگم بهت که رو نسخه PC تقریبا همون گرافیکی رو داشت که وعده داده بودن از اول تقریبا که چه عرض کنم فکر کنم همون بود اصلا… ۰۰ من دارک سولز ۲ رو پی سی با جزییات مدیوم بازی کردم و بیشتر شبیه عکس راست بود! حالا شاید رو high گرافیکش خیلی بهتر باشه ولی انصافا این دوتا عکس انگار یه نسل با هم فاصله دارن! دیگه تفاوت نسخه ی پی سی و کنسولی اینقدر ها هم فاحش نیست… ۰۰ اتفاقا تو این یه مورد خاص هست! اگه شد فردا برات چند تا اسکرین شات که از pc خودم گرفته بودم برات می فرستم ببین خود سازنده هم گفت کیفیت اون تریلر ها رو ما به خاطر محدودیت کنسول ها نتونستیم پیاده سازی بکنیم اما نسخه PC با دو ماه تاخیر اومد و روی اون پیاده سازی کردن… ۰۰ مشکل اصلی دارک سولز ۲، ضعف در کنسول های نسل قبل نبود، بازی مشکل در نورپردازی داره. حتی توی PC هم تا حدودی این مشکل هست. کافی یک بار توی یک محیط تاریک مثل غار مشعل رو روشن کنید. تا تفاوت رو ببینید. ۰۰ البته یه سری دروغ ها هستن که به خاطر اسم و رسم سازنده از یاد ها فراموش میشن! برای مثال راکستار برای GTA V اسکرین شات هایی منتشر کرد قبل از عرضه ی رسمی بازی روی PS3 و X360 اون موقع خبری از نسخه PC و نسل جدید هم نبود اما اسکرین شات های راکستار کیفیت خیلی بیشتری نسبت به بازی نهایی داشتن… یا آخرین ما توی اولین تریلر های گیم پلی اش از نظر هوش مصنوعی واقعا یه چیز ماورائی بود. چیزی که حتی توی تریلر آنچارتد ۴ هم شاهد اون نبودیم. اما تو اولین تریلر گیم پلی آخرین ما اون هوش مصنوعی دیده شد که در بازی نهایی در اون حد نبود یا فورتزا موتور اسپورت ۵ که گیم پلی نهایی گرافیک به مراتب کمتری نسبت به تریلر هاش داشت اینا همه نمونه هایی بودن از دروغ هایی که سازنده های اسم و رسم دار گفتن. ولی به خاطر اسم و رسمشون زود فراموش شدن… ۲۰ برای پاسخ، وارد شوید GTA V روی ۳۶۰ دست کمی از اسکرین شاتاش نداشت. شما کافیه فقط روی تلویزیون HD اجراش کنی… ۰۰ والا ما رو TV فول اچ دی هم نسخه PS3 رو بازی کردیم هم نسخه X360 رو در کنار این اصلا گرافیک بازی از نظر فنی چه ربطی داره به TV ؟ TV قراره کیفیت تکسچر و سایه زنی و Depth Of Field رو زیاد بکنه؟ کیفیت بازی از همه نظر نسبت به اسکرین شات هاش پایین تر بود… ۰۰ البته یه سری دروغ ها هستن که به خاطر اسم و رسم سازنده از یاد ها فراموش میشن! با حرفتون تقریبا موافقم .اما بنظرم اینطوری مینوشتید بهتر یا صحیح تر بود البته یه سری دروغ ها هستن که سازندها به خاطر براورد کردن کافی انتظارات گیمرها و طرفدارها و منتقدان زود تر از یادها فراموش میشن! چون اگر غیر این بود این بازیها نه میتونستن نمرات عالی از این منتقدها سر سخت بگیرفتن مثل GTA V و هم اینقدر فن نمیداشتن مثل آخرین ما و نه فروشی بالایی میداشتن مثل GTA V و آخرین ما. اگر حرفی بدی زدم پوزش. ۱۰ GTA V اسکرین شات هایی منتشر کرد قبل از عرضه ی رسمی بازی روی PS3 و X360 اون موقع خبری از نسخه PC و نسل جدید هم نبود اما اسکرین شات های راکستار کیفیت خیلی بیشتری نسبت به بازی نهایی داشتن… یا آخرین ما توی اولین تریلر های گیم پلی اش از نظر هوش مصنوعی واقعا یه چیز ماورائی بود. چیزی که حتی توی تریلر آنچارتد ۴ هم شاهد اون نبودیم. اما تو اولین تریلر گیم پلی آخرین ما اون هوش مصنوعی دیده شد که در بازی نهایی در اون حد نبود یا فورتزا موتور اسپورت ۵ که گیم پلی نهایی گرافیک به مراتب کمتری نسبت به تریلر هاش داشت ۰۰ شما ۹ ، خبرش درسته گفته برای هیچ کنسولی دیگه منتشر نمیکنه ، از کی تا حالا PC کنسول شده ؟ شماره ۱۳ ، ببخشید توی زمینه قدرت CoD MW برای XBOX اولی منتشر شد و PS2 منتشر نشد ، که لحاظ قدرت معلوم شد کی برنده شده ———- یکی دروغ بزرگ دیگه هم بود که کسی جرات گفتش نداره ولی میگم Naughty Dog اداعا کرد که این تریلر E3 2014 مربوط به گرافیک بازی میباشد و قرار است این بازی با رزولوشن ۱۰۸۰P و با ۶۰ فریم بر ثانیه با همان گرافیک اجرا شود و همه سخت متحیر شدند و امید های زیادی دوختند . ولی بعد از این تریلر ۱۵ دقیقه منتشر شد گرافیک بازی خیلی پایین تر بود و بازی هم ۳۰ فریم هست ، ۱۵ برای پاسخ، وارد شوید بله چون PS4 هم بین حرفاش گفته از «کنسول» استفاده کردم. اون ویرایش میشه. اینکه Xbox سختافزار قدرتمندتری نسبت به PS2 داشت درست، اما واقعاً گرافیکی در حد Toy Story یا یه گرافیک بینهایت ارائه داد؟ ______________ آقا دیگه این بحث خیلی نخنما شده. چندین بار هم در این خصوص جواب داده شده. ناتیداگ نگفت بازی ۶۰ فریمِ گفت که هدف ما ۶۰ فریمِ. در ضمن اون تریلر مال مرحلهی Pre-Alpha بود؛ یعنی اگه اشتباه نکنم اولین مرحلهی بازیسازی و تا رسیدن به Beta و Gold شدن هنوز خیلی مونده. جالبِ بدونید یکی از افرادی که گرافیک بازی رو قبل PS Experience دیده گفته که تا هفتهی پیش اصلاً پایینتر بوده. یعنی در ظرف یه هفته گرافیک رو چندین پله ارتفاء دادن. ۰۰ خلاصه کامنت ایشون: سونی خر است مایکروسافت خیلی خوب است =========== اولا که خیلی علاقه مند هستم بدونم دقیقا انتشار MW برای اولین ایکس باکس رو از کجات کشیدی بیرون! در کنار این گرافیک MW چه ربطی به Toy Story داره؟ اصلا کلا چه ربطی دارن به مقایسه PS2 و Xbox ؟ کسی تو اون پاراگراف این ۲ تا کنسول رو با هم مقایسه کرده؟ دوما این که کپ کام گفت متاسفانه دد رایزینگ ۳ فقط برای ایکس باکس وان منتشر میشه و اگه کسی قصد داره اون رو تجربه بکنه تنها راهی که داره اینه که ایکس باکس وان بخره. معنی این رو خودت بهم بگو! PC کنسول به حساب نیاد دستگاه که هست؟ نه؟ در مورد آنچارتد ۴ هم هر وقت اومد و اون گرافیک رو نداشت بعد می تونید اظهار فضل بکنید! بعضی ها… ۲۱ اینو ولش کنین تو یه Stem جداگونه داره واسه خودش رویا پردازی می کنه :lol: ۵۰ ببین اصلا به فرض حرفت در مورد آنچارتد درسته… بقیه جفنگیاتی که گفتی رو چه جوابی داری بدی؟ آخه من نمی دونم واقعا اون انتشار MW برای Xbox از کجا در اومد :lol: ۰۰ بابا جواب این لاکبچرو ندین این هنو فرق بین عکس واقعی که محمدرضا گذاشته و عکس ترولی که خودش گذاشته رو نمیدونه ولش کنین بقول مبین یه جای دیگست ۲۰ خدایی همش به :pc: :19: ظلم میکنن ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید اتفاقا الان برعکسه که! ۰۰ در کل اگر بعضی سازنده ها در مورد بازیشون هایپ نکنند بازیشون زیاد فروش نمیکنه به ویزه بازیهای که جدیدن مثل واتچ داگز اینجاست که میگن: :!: نمرات و متا و نظرات را نگاه کن بعد بخر. معمولا شرکت های شاهکار ساز عادت یا علاقه ای به هایپ ندارند مثل راکستار :۱۵: و ناتی داگ :۱۵: و بلیزارد :۱۵: و… با تشکر. ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید در کل اگر بعضی سازنده ها در مورد بازیشون هایپ نکنند بازیشون زیاد فروش نمیکنه به ویزه بازیهای که جدیدن مثل واتچ داگز اینجاست که میگن: :!: نمرات و متا و نظرات را نگاه کن بعد بخر. معمولا شرکت های شاهکار ساز عادت یا علاقه ای به هایپ ندارند مثل راکستار :۱۵: و ناتی داگ :۱۵: و بلیزارد :۱۵: و… با تشکر. ۰۰ دروغ شیرین: این آخرین متال گیری بود که ساختم! :lol: اوبی سافت هم که قربونش برم… :lol: :lol: :lol: ۳۲ برای پاسخ، وارد شوید Lalalalalalalala lie lie lie Lalalalalalalala lie lie lie مرسی مقاله خوبی بود. یوبی برو بمیر :۲۳: :lol: ۳۳ برای پاسخ، وارد شوید ممنون!!!! فیض بردیم از بعضی از هایپ ها بد اعصابم خورد شد …رزیدنت ۶ . و یوبی و…. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید نمایش بیشتر
کل مقاله یه طرف اون قسمت صحبت های بیهوده ی یوبی هایپ یه طرف…. نور به قلمت بباره :۱۵: ۲۰ برای پاسخ، وارد شوید
چرت و پرت نگو بابا یه مشت آدم از خود راضی جمع شدین فقط بلدین یوبی سافت رو مسخره کنین اتفاقا بزرگترین دروغ مربوط به صحبت های اقای «کن کوتاراگی» هست که میگفت PS3 بازی هارو ۱۲۰ فریم اجرا میکنه حداقل دروغ های یوبی سافت مربوط به بازی هاش بوده نه اینکه مثل سونی بخواد کنسولشو قویتر نشون بده. ۴۶
@ k1lo من انسانی بسیار وارسته هستم و اصلا هم از خود راضی نیستم… :۲۳: :۱۸: ببخشید که کمپانی تون رو به همراه بچه ها ترول کردیم و کلی خندیدیم :۲۶: :۲۵: ———————————- :ps: ۲۱
تشکر مقاله ی خیلی خوبی بود. این تصویر مقایسه ای دارک سولز ۲ انصافا ادم رو پوکرفیس میکنه قشنگ انگار دو تا بازی متفاوتن! ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید
البته اون رو هم بگم بهت که رو نسخه PC تقریبا همون گرافیکی رو داشت که وعده داده بودن از اول تقریبا که چه عرض کنم فکر کنم همون بود اصلا… ۰۰
من دارک سولز ۲ رو پی سی با جزییات مدیوم بازی کردم و بیشتر شبیه عکس راست بود! حالا شاید رو high گرافیکش خیلی بهتر باشه ولی انصافا این دوتا عکس انگار یه نسل با هم فاصله دارن! دیگه تفاوت نسخه ی پی سی و کنسولی اینقدر ها هم فاحش نیست… ۰۰
اتفاقا تو این یه مورد خاص هست! اگه شد فردا برات چند تا اسکرین شات که از pc خودم گرفته بودم برات می فرستم ببین خود سازنده هم گفت کیفیت اون تریلر ها رو ما به خاطر محدودیت کنسول ها نتونستیم پیاده سازی بکنیم اما نسخه PC با دو ماه تاخیر اومد و روی اون پیاده سازی کردن… ۰۰
مشکل اصلی دارک سولز ۲، ضعف در کنسول های نسل قبل نبود، بازی مشکل در نورپردازی داره. حتی توی PC هم تا حدودی این مشکل هست. کافی یک بار توی یک محیط تاریک مثل غار مشعل رو روشن کنید. تا تفاوت رو ببینید. ۰۰
البته یه سری دروغ ها هستن که به خاطر اسم و رسم سازنده از یاد ها فراموش میشن! برای مثال راکستار برای GTA V اسکرین شات هایی منتشر کرد قبل از عرضه ی رسمی بازی روی PS3 و X360 اون موقع خبری از نسخه PC و نسل جدید هم نبود اما اسکرین شات های راکستار کیفیت خیلی بیشتری نسبت به بازی نهایی داشتن… یا آخرین ما توی اولین تریلر های گیم پلی اش از نظر هوش مصنوعی واقعا یه چیز ماورائی بود. چیزی که حتی توی تریلر آنچارتد ۴ هم شاهد اون نبودیم. اما تو اولین تریلر گیم پلی آخرین ما اون هوش مصنوعی دیده شد که در بازی نهایی در اون حد نبود یا فورتزا موتور اسپورت ۵ که گیم پلی نهایی گرافیک به مراتب کمتری نسبت به تریلر هاش داشت اینا همه نمونه هایی بودن از دروغ هایی که سازنده های اسم و رسم دار گفتن. ولی به خاطر اسم و رسمشون زود فراموش شدن… ۲۰ برای پاسخ، وارد شوید
والا ما رو TV فول اچ دی هم نسخه PS3 رو بازی کردیم هم نسخه X360 رو در کنار این اصلا گرافیک بازی از نظر فنی چه ربطی داره به TV ؟ TV قراره کیفیت تکسچر و سایه زنی و Depth Of Field رو زیاد بکنه؟ کیفیت بازی از همه نظر نسبت به اسکرین شات هاش پایین تر بود… ۰۰
البته یه سری دروغ ها هستن که به خاطر اسم و رسم سازنده از یاد ها فراموش میشن! با حرفتون تقریبا موافقم .اما بنظرم اینطوری مینوشتید بهتر یا صحیح تر بود البته یه سری دروغ ها هستن که سازندها به خاطر براورد کردن کافی انتظارات گیمرها و طرفدارها و منتقدان زود تر از یادها فراموش میشن! چون اگر غیر این بود این بازیها نه میتونستن نمرات عالی از این منتقدها سر سخت بگیرفتن مثل GTA V و هم اینقدر فن نمیداشتن مثل آخرین ما و نه فروشی بالایی میداشتن مثل GTA V و آخرین ما. اگر حرفی بدی زدم پوزش. ۱۰
GTA V اسکرین شات هایی منتشر کرد قبل از عرضه ی رسمی بازی روی PS3 و X360 اون موقع خبری از نسخه PC و نسل جدید هم نبود اما اسکرین شات های راکستار کیفیت خیلی بیشتری نسبت به بازی نهایی داشتن… یا آخرین ما توی اولین تریلر های گیم پلی اش از نظر هوش مصنوعی واقعا یه چیز ماورائی بود. چیزی که حتی توی تریلر آنچارتد ۴ هم شاهد اون نبودیم. اما تو اولین تریلر گیم پلی آخرین ما اون هوش مصنوعی دیده شد که در بازی نهایی در اون حد نبود یا فورتزا موتور اسپورت ۵ که گیم پلی نهایی گرافیک به مراتب کمتری نسبت به تریلر هاش داشت ۰۰
شما ۹ ، خبرش درسته گفته برای هیچ کنسولی دیگه منتشر نمیکنه ، از کی تا حالا PC کنسول شده ؟ شماره ۱۳ ، ببخشید توی زمینه قدرت CoD MW برای XBOX اولی منتشر شد و PS2 منتشر نشد ، که لحاظ قدرت معلوم شد کی برنده شده ———- یکی دروغ بزرگ دیگه هم بود که کسی جرات گفتش نداره ولی میگم Naughty Dog اداعا کرد که این تریلر E3 2014 مربوط به گرافیک بازی میباشد و قرار است این بازی با رزولوشن ۱۰۸۰P و با ۶۰ فریم بر ثانیه با همان گرافیک اجرا شود و همه سخت متحیر شدند و امید های زیادی دوختند . ولی بعد از این تریلر ۱۵ دقیقه منتشر شد گرافیک بازی خیلی پایین تر بود و بازی هم ۳۰ فریم هست ، ۱۵ برای پاسخ، وارد شوید
بله چون PS4 هم بین حرفاش گفته از «کنسول» استفاده کردم. اون ویرایش میشه. اینکه Xbox سختافزار قدرتمندتری نسبت به PS2 داشت درست، اما واقعاً گرافیکی در حد Toy Story یا یه گرافیک بینهایت ارائه داد؟ ______________ آقا دیگه این بحث خیلی نخنما شده. چندین بار هم در این خصوص جواب داده شده. ناتیداگ نگفت بازی ۶۰ فریمِ گفت که هدف ما ۶۰ فریمِ. در ضمن اون تریلر مال مرحلهی Pre-Alpha بود؛ یعنی اگه اشتباه نکنم اولین مرحلهی بازیسازی و تا رسیدن به Beta و Gold شدن هنوز خیلی مونده. جالبِ بدونید یکی از افرادی که گرافیک بازی رو قبل PS Experience دیده گفته که تا هفتهی پیش اصلاً پایینتر بوده. یعنی در ظرف یه هفته گرافیک رو چندین پله ارتفاء دادن. ۰۰
خلاصه کامنت ایشون: سونی خر است مایکروسافت خیلی خوب است =========== اولا که خیلی علاقه مند هستم بدونم دقیقا انتشار MW برای اولین ایکس باکس رو از کجات کشیدی بیرون! در کنار این گرافیک MW چه ربطی به Toy Story داره؟ اصلا کلا چه ربطی دارن به مقایسه PS2 و Xbox ؟ کسی تو اون پاراگراف این ۲ تا کنسول رو با هم مقایسه کرده؟ دوما این که کپ کام گفت متاسفانه دد رایزینگ ۳ فقط برای ایکس باکس وان منتشر میشه و اگه کسی قصد داره اون رو تجربه بکنه تنها راهی که داره اینه که ایکس باکس وان بخره. معنی این رو خودت بهم بگو! PC کنسول به حساب نیاد دستگاه که هست؟ نه؟ در مورد آنچارتد ۴ هم هر وقت اومد و اون گرافیک رو نداشت بعد می تونید اظهار فضل بکنید! بعضی ها… ۲۱
ببین اصلا به فرض حرفت در مورد آنچارتد درسته… بقیه جفنگیاتی که گفتی رو چه جوابی داری بدی؟ آخه من نمی دونم واقعا اون انتشار MW برای Xbox از کجا در اومد :lol: ۰۰
بابا جواب این لاکبچرو ندین این هنو فرق بین عکس واقعی که محمدرضا گذاشته و عکس ترولی که خودش گذاشته رو نمیدونه ولش کنین بقول مبین یه جای دیگست ۲۰
در کل اگر بعضی سازنده ها در مورد بازیشون هایپ نکنند بازیشون زیاد فروش نمیکنه به ویزه بازیهای که جدیدن مثل واتچ داگز اینجاست که میگن: :!: نمرات و متا و نظرات را نگاه کن بعد بخر. معمولا شرکت های شاهکار ساز عادت یا علاقه ای به هایپ ندارند مثل راکستار :۱۵: و ناتی داگ :۱۵: و بلیزارد :۱۵: و… با تشکر. ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید
در کل اگر بعضی سازنده ها در مورد بازیشون هایپ نکنند بازیشون زیاد فروش نمیکنه به ویزه بازیهای که جدیدن مثل واتچ داگز اینجاست که میگن: :!: نمرات و متا و نظرات را نگاه کن بعد بخر. معمولا شرکت های شاهکار ساز عادت یا علاقه ای به هایپ ندارند مثل راکستار :۱۵: و ناتی داگ :۱۵: و بلیزارد :۱۵: و… با تشکر. ۰۰
دروغ شیرین: این آخرین متال گیری بود که ساختم! :lol: اوبی سافت هم که قربونش برم… :lol: :lol: :lol: ۳۲ برای پاسخ، وارد شوید
Lalalalalalalala lie lie lie Lalalalalalalala lie lie lie مرسی مقاله خوبی بود. یوبی برو بمیر :۲۳: :lol: ۳۳ برای پاسخ، وارد شوید
ممنون!!!! فیض بردیم از بعضی از هایپ ها بد اعصابم خورد شد …رزیدنت ۶ . و یوبی و…. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید