جنگ مدرن، جنگ دایناسورها

par30web توسط par30web
در ۱۳۹۰/۱۰/۰۳ , 19:00:38

این مطلب مدتی پیش تایید شده و در سایت قرار گرفته بود اما به دلیل مشکل فنی در صفحه اول نمایان نشده بود. دوباره آن را منتشر می کنیم تا خوانندگان استفاده کنند. (دنیای بازی)

آغاز! شما در نقش Jonathan Miller، سوار بر تانک M1 Abrams هستید، در حالی که به عروسکی که فرزندتان به شما داده نگاه می کنید صدای گنگ بالگردهای AH-1Z را می شنوید… عروسک یک دایناسور، شاید یک تیرانوسوروس و یا هر چیز دیگر. خیلی از گیمرها پس از دیدن اولین تریلر و این دایناسور جمله کلیشه ای “وای خدا، این عجب گرافیکی داره” را گفتید ولی درواقع منظور DICE از این دایناسور چیزی جز به رخ کشیدن قدرت گرافیکی بوده.

موضوع مربوط می شود به دو سال قبل و گلایه یکی از فروشندگان Activision، این بود متن نامه اعتراض این فرد در سایت ۴chan:

اول از همه بگذارید از همه کسانی که در موفقیت بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 نقش داشتند تشکر کنم. بگذریم، نام من Sarah Breiden است و من در بخش فروش Activision فعالیت دارم. ما متوجه شدیم که یکی از دلایل اینکه فروش ما برای PC نسبت به Xbox 360 و PS3 کمتر بود، تبلیغات روانی و داد و بیداد از سوی سایت شما به خصوص این بخش، یعنی بخش گفتگو بوده. سوال من این است که چرا؟ بازی لذت بخش نبود؟ ما یک بازی کاملا جدید ارائه دادیم که هیچوقت در سری های قبلی Call of Duty دیده نشده! همچنین بخش آنلاین و کلاسیک Modern Warfare موفقیت های بسیاری را به دنبال داشته! آنچه که در سر دارید را با ما هم در میان بگذارید، من تمام تلاش خودم را می کنم تا نظرات شما را به تیم Activision برای هرچه بهتر شدن بازی برسانم.

و این تازه شروع داستان بود، با ارسال این نامه موجی از نظرات ارسال شد که جرقه ی دایناسور میلر را اولین نظر با متن “نفروخت چون در بازی هیچ دایناسوری نگذاشته بودید” زد. کاربران متعددی نیز نظراتی از این دست مبنی بر اینکه باید در بازی دایناسور نیز می بود و چون نبود بازی نکردیم و یا اینکه بازی ای که در آن دایناسوری بازی نکند اصولا بازی نیست و یا  حتی ماریو نیز دایناسور داشت ولی شما نداشتید و … ارسال شد! کاربرانی که حتی روزنامه گاردین در سال ۲۰۰۸ آنها را “دیوانه، نوجوان،…، باهوش، مسخره و هشدار دهنده” توصیف کرد!

بر می گردیم به سال ۲۰۱۱، با اولین تریلر از عملیات Thunderbird شاید کمتر کسی جز کاربران سایت ۴chan متوجه منظور DICE شده بودند تا اینکه Gustav Halling طراح گیم پلی بازی در سایت توئیتر با اشاره به وقایع رخ داده در این سایت گفت “آیا اصلا به دایناسوری که در تریلر در E3 نمایش دادیم توجه کردید؟” این گفته و دیده شدن دایناسور حتی در نقشه های بخش آنلاین مثل Wake Island در پکیج Back to Karkand مهر تائید بر این موضوع زدند! DICE با اینکار خواست یه ضدحال نثار Activision کند. اما اینکه آیا جدا BF3 موفقتر از MW3 عمل کرد یا خیر؟ بگذریم! این بود داستان دایناسور آقای میلر!


54 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

    1. هه! پ ن پ شکست خورد و منم دارم اعتماد به نفسم رو تقویت می کنم! حداقل BF3 رو که شکست داد. یعنی اینم قبول ندارین؟!

      ۰۰
    2. تو چی شکستش داد؟ مالتی؟ گرافیک؟ صداگذاری؟ … فقط تو بخش داستانی جلوی BF3 در اومد، که اونم انتظاری جز این ازش نمیرفت، بالاخره MWـه … هر چند زوال در این بخش از بازی هم به وضوح مشخص بود. سینا جان، بحث های کهنه رو شروع نکن دوباره … امسال MW ضعیفترین عملکرد ممکن رو نشون داد دیگه …

      ۰۰
    3. با چه استدلالی میگی شکست خورد متاسفانه چون توی این سال ها COD توی FPSها بی رقیب بوده طرفداراش نمیتونن ظهور ۱رقیب قدرتمند رو بپذیرند

      ۰۰
    4. دوستان حتی اگه MW3 رو هم بذاریم کنار، عامل اصلی شکست خوردن BF3 خودش بود. EA با تلیغات عجیب و غریبش توقعات رو بدجوری بالا برده بود. مگه یادتون رفته تا چند ماه پیش همه از این بازی به عنوان بهترین بازی سال، نسل و حتی تاریخ یاد می کردند؟! ولی در عمل این بازی تو بخش تک نفره حتی ۵۰ درصد اون چیزی هم که ادعا می کرد، نبود. بخش چند نفره تنها نقطه قوت بازی بود که اگه اونم نداشت به کل از دنیا ساقط می شد! تازه مالتیش هم اون جوری نبود که بتونه اکثر طرفدارای COD رو به خودش جذب کنه. BF3 امسال یه شکست بود. حتی اگه خود EA هم قبول کنه بازم شما دوستان عزیز طرفدار این بازی قبول نمی کنید! در ضمن سعید جان، من فقط لذت بردن از بازی برام مهمه، اسم بازی برام اولویت چهارم و پنجمه. COD هم ارث بابام نیست! اگه یه سال ببینم رقیبش لذت و هیجان بیش تری در من ایجاد می کنه خوب مسلما از اون بازی حمایت می کنم. تموم شد رفت!

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر