ناتی داگ از گرافیک و جلوه های فوق العاده Uncharted 4 می گوید

در ۱۳۹۴/۰۴/۲۴ , 16:00:16

به عنوان بخشی از مصاحبه های گیم اسپات با سازندگان، امروز طراح ارشد بازی Uncharted 4: A Thief’s End در ارتباط با قدرت PS4 و ارزش آن برای بازی جدید سخن گفت. Anthony Newman با صحبت در مورد The Last of Us، اعلام داشت که کنسول جدید به ناتی داگ اجازه می دهد دنیاهای وسیع تر و غنی تری بسازد.

او می گوید:

کاری که ما با The Last of Us سعی در انجام آن داشتیم، که با توجه به محدودیت حافظه PS3 چالش برانگیز محسوب می شود، داشتن محیط های بیشتر بود. ما واقعا می خواستیم به بازیکن انتخاب های بیشتر، حس آزادی بزرگ تر و جستجو و کاوش در این مراحل را ارائه دهیم. و این قضیه با توجه به شخصیت نیتن دریک و حرکت های او خیلی بهتر بر روی Uncharted پیاده می شود. پس یک کاری که مطمئنا در حال انجام آن هستیم، وسیع تر کردن محیط است و قطعا حافظه PS4 به ما این امکان را می دهد.

Newman در ادامه گفت که سخت افزار PS4 به آن ها اجازه می دهد تا در زمینه گرافیکی قدم خود را فراتر قرار دهند؛ عنوانی که از میان پرده های بی درنگ (Real-time) بهره می برد:

چیز دیگری که بسیار بابت آن هیجان زده ایم، طبیعی بودن شخصیت ها می باشد که در حال رسیدن به مرحله غیر قابل تصور است. ما در واقع در Uncharted 4 میان پرده های Real-time ایجاد کرده ایم که برای ما قدمی جدید است. شما دیگر آن نوارهای سیاه میان گیم پلی و میان پرده ها را مشاهده نمی کنید. این باعث می شود که ما رساتر باشیم و آن یکپارچگی میان روایت داستانی و گیم پلی را بدست آوریم؛ که البته هم اکنون هم بسیار خوب از پسش بر می آییم اما با این کار،  آن به مرحله بعدی می رسانیم.

آن نیتن دریک فوق العاده خوش قیافه (و طبیعی) که در میان پرده ها مشاهده می کنید، همان فردیست که در تمام طول بازی با شما خواهد بود. مدل نورپردازی تقریبا مساوی [با واقعیت] است. تمام احساساتی که در میان پرده ها می گیرید را در گیم پلی نیز خواهید داشت.

با خواندن این توضیحات، هایپ ما برای این انحصاری موردانتظار بیشتر و بیشتر می شود.


48 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. ینی اگه این بازی برای پیسی با کیفیت ۴k منتشر میشد همه از گرافیکش سکته میزدن! :D
    نکته ی دیگه ای که به هیچ وجه نمیشه ازش گذشت فیزیک و تخریب پذیری باورنکردنیه که تو این مورد با بقیه بازی ها با اختلاف زیاد برتره و الکی نیستش که ناتی یه موتور جداگانه برای فیزیک بازی (havok) جدا از موتور گرافیکی در نظر گرفته (به تریلر e3 مراجعه شود)

    ۱۰
    1. شما اگه ۵ دقیقه هر کدوم از نسخه های قبلی رو بازی می کردی این حرف رو نمی زدی…
      و با توجه به حرف خودت که میگی از روی اخبار و پست ها هست احتمالا تریلراش رو هم ندیدی…

      ۴۰
    2. عجیبه واقعا بعضی اوقات PC بازای عزی یه رفتاری نشون میدن که آدم کم کم شاخه بیگ باس و در میاره . . .
      ببخشید وحیدجان شما ثابت شده ای ولی واقعا این حرفت تو کتم نمیره

      ۷۰
    3. ببخشید من انتقادی به بازی نکردم. هیچ تجربه‌ای از بازی‌های ناتی‌داگ ندارم و تا حالا یه کلمه‌ی بد هم در موردش نگفتم.
      فقط حرفم اینه که تا حالا ندیدم کسی یه بار بیاد در مورد گیم‌پلی بازی صحبت بکنه؛ از ۷-۸ سال پیش که توی این سایت بودم تا الان هرکسی راجع‌به این بازی کامنت می‌ده فقط از گرافیک و کیفیت بافت‌ها و نورپردازی و صحنه‌های سینمایی و انیمیشن‌های صورت و … می‌گه. اینا خیلی مهمن ولی گیم‌پلی و مکانیک‌ها و کلاً موارد دیگه هم مهمن. چرا یه نفر یه کلمه راجع به گیم‌پلی نمی‌گه که ما هم اطلاعاتمون بره بالا؟ من فقط از این وضعیت گرافیک‌پرستی که توی سایت به وجود اومده یه کم تعجب می‌کنم.
      اتفاقاً بر خلاف چیزی که فکر می‌کنید من خودم خیلی تحقیقات در مورد تکنیک‌های گرافیکی‌ای که توی آنچارتدهای قبلی استفاده شده بود انجام دادم و کلی مطلب در موردشون خوندم و اتفاقاً چندتا از تریلرهای آنچارتد ۲ و ۳ رو هم دیدم قبلاً.
      چرا این‌قدر زود موضع می‌گیرید؟!

      ۰۰
    4. از کامنت شما برداشت دیگه ای نمیشه کرد
      این بازی چه در مورد گرافیکش حرف زده بشه چه نشه، چه در مورد گیم پلی اش حرف زده بشه چه نشه
      با اختلاف خیلی زیاد برترین اکشن/ادونچر دنیاست.
      مکانیزم های سکو بازی این عنوان بین تمام بازی هایی که این قابلیت رو دارن از همه کامل تر و روان تره
      سیستم تیراندازی و سنگر گیری بازی + بخش پازل ها
      صحنه های تعقیب و گریز (قسمت اول قایق – قسمت دوم قطار – قسمت سوم اسب)
      هوش مصنوعی مثال زدنی. تنوع در طراحی مراحل
      و خیلی چیزای دیگه.
      شما برای کسب اطلاعات به کامنت کاربرا تکیه می کنی؟
      اگه واقعا برات مهمه از روی تریلر های منتشر شده گیم پلی بازی رو نگاه کن
      دو تا نمایش ۱۵ دقیقه ای از دو بخش کاملا متفاوت از بازی منتشر شده که به خوبی نگاه کلی میده به کسایی که تا حالا آنچارتد بازی نکردن

      ۲۰
    5. مرد مومن اولا استارلی بار ها در مورد گیم پلی و تکنیک های جدید که بهش اضافه شده صحبت کرده هم قبل psx هم بعدش دوما این نسخه چهارم یک سری هست یعنی گیم پلی تضمین شده شده ip جدید نیست که شما دنبال مکانیک های گیم پلیش میگردی و بهش شک داری سوما شما به ناتی داگ شک کردی که این حرف رو زدی شما با این حرفت داری میگی تمرکز رو گرافیکه و به گیم پلی توجهی نشده که رسما ناتی داگ رو میبری زیر سوال در صورتی که استارلی بارها در مورد گیم پلی صحبت کرد خصوصا بعد از گیم پلی psx ..چهارما این صحبت هایی که درمورد گرافیک میکنن برا اینه که وارد نسل هشتم شدیم و ناتی داگ داره اولین عنوان نسل هشتمی خودشو میسازه و از تکنولوژی و پتانسیل و …..که رو نسل هشت ممکن شده رو بیان میکنه پنجما دوتا گیم پلی ۱۵ دیقه ای از بازی منتشر شده شما ایرادی توی روند گیم پلی دیدی که این حرف رو زدی؟ من واقعا دیگه نمیدونم چی بگم یه چیزایی ادم میشنوه ….

      ۸۰
    6. نه منظور من رو کامل متوجه نشدی.
      می‌گم در مورد گیم‌پلی «بحث» بشه همون‌طور که در مورد گرافیکش بحث می‌شه؛ وگرنه گرافیک و اینا رو هم مثل مکانیک‎‌های گیم‌پلی توی تریلرها می‌شه دید و خودمم دیدم چه‌قدر عالین.
      بحث کردن جای خودش رو داره، تریلر دیدن هم جای خودش رو. شما با تریلر دیدن نمی‌تونی در مورد کنترل بازی صحبت بکنی، نمی‌تونی در مورد هوش مصنوعی «به طور کامل» قضاوت بکنی و … خیلی موارد دیگه، واسه همینه که می‌گم بحث بشه در موردشون.
      در ضمن با یه جمله‌ی “با اختلاف خیلی زیاد برترین اکشن/ادونچر دنیاست” فاتحه‌ی تمام بازی‌های دیگه رو خوندی! بگذریم، قرار نیست در مورد اینا حرف بزنیم، حرفم رو توی پاراگراف بالا گفتم.

      ۱۰
    7. انچارتد اصلی ترین ویژگیش همون گرافیکش هست واسه همین بیشترین تمجید از همین بخشه. بعد از اون گیمپلی و در اخر هم داستان قرار میگیره.
      البته گیمپلیش هم طبیعیه که بسیار هیجان انگیز و دست گیمر رو برای پیشروی باز میزاره.
      اخه اگه گیمپلیش قوی نبود که اصلا معروف نمیشد. میشد یه چیزی مثل کرایسیس.
      “با اختلاف خیلی زیاد برترین اکشن/ادونچر دنیاست.”
      بتمن شلغمه؟ :۲۳:

      ۲۰
    8. Farzad.ND@
      شما واقعاً کامنت منو نمی‌خونی و میای نظر می‌دی؟ واسه شما فن‌های سونی و PS که همه‌چیز تضمین شده است! کلاً تا اسم ناتی‌داگ میاد یهو نمره‌ی ۱۰/۱۰ میاد جلو چشمت.
      یه بار کامنت منو بخون؛ نگفتم بازی فقط گرافیک داره و دیگه هیچ؛ گفتم کاربرای این‌جا چرا فقط راجع به گرافیکش حرف می‌زنن؟
      “IP جدید نیست که شما دنبال مکانیک‌های گیم‌پلیش می‌گردی.”
      اگه چیز جدیدی توی گیم‌پلیش نداشته باشه که یه بازی «تکراری» و «یکنواخت» بیشتر نیست که می‌شه کپیِ آنچارتدهای قبلی. بازی باید نوآوری هم داشته باشه و صرفاً ارائه دادن Gimmick ها و Cliche ها به بهترین شکل ممکن ملاک نیست. اینو «من» نمی‌گما؛ اینا رو دارم با توجه به حرفای خودت در مورد بازی می‌گم. طرفداراش باید از خداشون باشه که همچین اتفاقی نیفته.
      من تا حالا کوچک‌ترین نظری در مورد هیچ‌کدوم از نسخه‌های آنچارتد ندادم. خواهشاً چیزی رو نچسبون به من.

      ۵۰
    9. این بحث ها و حرف ها همیشه برای کسایی که آنچارتد بازی نکردن هست
      تا حالا نشده کسی که خودش آنچارتد بازی نکرده این جمله “با اختلاف خیلی زیاد برترین” رو قبول بکنه
      الان من تا فردا اینجا جون بکنم هم عمرا هیچ کدومتون قبول نخواهید کرد
      هر سبک یه سری استاندارد داره. بتمن تمام استاندارد های سبک خودش رو رعایت کرد. توم رایدر از موقعی که ریبوت شده داره تمام استاندارد های جدید این سبک رو رعایت می کنه
      استاندارد هایی که آنچارتد ۲ اونا رو تعریف کرده. آنچارتد همیشه از استاندارد ها جلو تره (به غیر از نسخه اول که اون استاندارد های قدیمی توم رایدر رو رعایت می کرد)
      بازی که هر قسمت از استاندارد های سبک خودش جلوتر باشه تا موقعی که پیشرو باشه برای سبک خودش مرز های جدید تعریف می کنه
      همین باعث میشه که با “اختلاف زیاد” از بقیه که فقط “رعایت استاندارد” ها رو می کنن و خط شکنی نمی کنن جلو تر باشه.
      مطمئن باشید اگه پیشروی سبک خودش نبود کریستال داینامیکس تو ریبوت توم رایدر تلاش نمی کرد تا مو به مو مشابه آنچارتد عمل کنه

      ۵۰
    10. داستان هر بازی رو دیگه باید با توجه به موضوعی که انتخاب کرده نگاه کنیم
      بتمن در زمینه داستانی به عنوان یه بازی کمیک محور دیگه واقعا بهتر از این نمی تونست عمل کنه. واقعا زمانی که اولین قسمت آرکام اومد کی فکرش رو می کرد پایان آرکام سیتی اینقدر به یاد موندنی بشه برای همه؟
      آنچارتد تو این زمینه ضعیف عمل نکرده. نمی تونیم بگیم بهترینه. ولی مطمئنا جزو خوباست
      نمی دونم چقدر بازی کردی. ولی سری تن تن رو دیدی دیگه صد در صد؟ سری فیلم های ایندیانا جونز و مومیایی رو هم دیدی دیگه؟ داستان سری آنچارتد یه معجونی از ایناست.

      ۲۰
    11. شما یه حرفی میزنی خودت میزنی زیرش خب پسر خوب در مورد گرافیکش که گفتم نسل جدیده ناتی داگ داره از امکاناتی که تو نسل جدید مهیا شده صحبت میکنه درمورد نواوری من صحبت نکردم شما از هسته اصلی گیم پلی صحبت کردی منم گفتم هسته و ریتم اصلی بازی تضمین شدست نواوری بحثش جداست که اونم کمی شناخت از ناتی داگ داشته باشی نیازی به بحث نداره همون نمره ۱۰/۱۰ که میگی دلیل داره دلیلش هم موفقیت های قبلیشه اینکه کاربر ها در مورد گرافیکش صحبت میکنن برای اینکه که خب واقعا از لحاظ گرافیکی بالاست و جزییات بالایی داره تو گیم پلی اخری اون موشن کپچر بدن و صورت رو میدیدی عملا فکت میچسبید رو زمین …درمورد گیم پلی هم فقط میتونم همینو بهت بگم که شما اگر اون گیم پلی های منتشر شده رو دیدی فک میکنی گیم پلیش یکنواخته و نواوری نداره منبع معتبری بیار که حرفت رو تایید کنه والا ما که همش تعریف و ستایش منتقد هارو بعد از دیدن گیم پلی شنیدیم ولی مثل اینکه مدرک شما بالاتره از بقیه بشتر میفهمی …اینکه شما تو این پست دنبال چی هستی من واقعا موندم یکی به نعل میزنی یکی به میخ در هر صورت موفق باشی

      ۴۰
    12. البته میلاد این رو هم در نظر داشته باش که
      بتمن قبل از شروع سری آرکام وجود داشت. صد ها جلد کمیک و ده ها شخصیت ریز و درشت
      همه از قبل وجود داشتن. نویسنده های بازی از بین این شخصیت ها و داستان ها انتخاب کردن و تو دنیایی که از قبل وجود داشت یه داستان دیگه تعریف کردن.
      اگه غیر از این بود اصلا داستان آرکام جزو داستان های بد به حساب میومد. چون ما نه شکل گیری شخصیت بتمن رو تو بازی می بینیم و نه جوکر و نه هیچ کس دیگه. همه از قبل وجود داشتن و بازی هم به اونا تکیه کرده
      ولی آنچارتد از صفر مطلق نویسنده های خودش شروع کردن کارشون رو
      به خاطر همین میگم داستان رو نمیشه همیشه مقایسه کرد…

      ۱۰
    13. باز این لرد وحید اومد چندتا کلمه انگلیسی گفت ، چندتا ایراد گرفت که بگه منم بلدم :lol: باشه آقا تو هم بلدی :lol: :lol:
      میگی بازی نکردم، بعد جلوترش بر اساس حرف‌های کاربرا زیر پوستی میخوای بگی بازی تکراریه :lol: میدونم الان میای انکار میکنی ولی اگه پیش خودت فکر کردی ما منظورت رو نمی فهمیم که واقعا برو به نزدیک‌ترین کوه شهرتون مراجعه کن ازش بپر پایین !
      کسی که بازی کرده باشه میدونه ناتی داگ جزو معدود استودیوهایی هست که با استفاده از تکنولوژی و گرافیک، یه گیم پلی تمام عیار و اکشن تحویل ملت میده ! یعنی اگه گرافیک خوبه صرفا بخاطر قشنگی نیست (مثلا Order 1886)
      الان مشکلت چیه؟ بیا مث آدم حرفت رو بزن ! از بین هزارتا خبر اومدی رو یکیش دست گذاشتی که چرا انقدر از گرافیک حرف میزنن؟ خبرای گیم پلی مانند نمیره رو سایت تقصیر ناتی داگه؟ مگه خود جنابتان توی سایت‍‌های خارجی نمی گشتی؟ :lol: :26: خوب از همونجا اخبار گیم پلیش رو هم بخون !
      لپ کلام اینکه توی تک تک کامنت‌هات تمام زورت رو میزنی که بگی من یه چیزی میفهمم ولی بقیه نه، حالا اومدی درمورد بازیی که تا حالا منوش رو هم ندیدی داری حرف میزنی ! با این کارا به قول یکی از کاربرا فقط خودت رو مث یه بچه جوگیر جلوه میدی نه یه آدم کول فهمیده :lol:

      ۵۰
    14. LOL
      شما برو هر موقع فهمیدی وقتی چهار تا گزینه‌ی دیالوگ می‌ذارن جلوت باید رو کدوم کلیک کنی بیا با هم صحبت می‌کنیم؛ آقای ویچرباز. :۲۶:

      من مشکل خاصی ندارم؛ گویا شما مشکل داری که از کوچک‌ترین اظهارنظر غیر از تعریف و تمجید و ستایش از بازی مورد علاقه‌ت می‌رنجی؛ اینه که عادت بچه‌هاست. :11:

      خلاصه این‌که شرمنده که یه کلمه راجع به انحصاری مخصوص و خوشکل شما که “با اختلاف خیلی زیاد برترین اکشن/ادونچر دنیاست.” نظر دادیم؛ آخه نمی‌دونستیم قلب کوچیک و لطیف شما به درد میاد. :۲۵:

      ۵۰
    15. ببین خدایی این حرکاتت خیلی خیلی نخ نما شده :lol:
      هیشکی دیگه جذبش نمیشه خودت رو نکش !
      توی تمام کامنت‌هات میای یه چیزی میپرونی بعد که چهار تا جواب درست حسابی می‌شنوی بجای جواب دادن شروع میکنی شلوغ کاری و تخریب کردن :lol: خیلی قدیمی شده دنبال راه جدید بگرد !
      درمورد ویچر هم اگه واقعا فکر کردی بخاطر بلد نبودن انتخاب دیالوگ پایان بد نصیبم شده که باید بدجور به حالت تاسف خورد :lol: :lol:
      درمورد «با اختلاف خیلی زیاد برترین اکشن/ادونچر دنیاست» هم سجاد توی کامنت بعدیش قشنگ توضیح داد که چرا لذا همونطور که گفتم با مسخره کردنش خودت رو یه کودک جلوه میدی نه آدم فهمیده :lol:
      ناموسا دارم فکر میکنم توی بحث بعدی میخوای چه عجایبی خلق کنی ! اون از فال اوت اینم از آنچارتد که بازی نکرده داری درموردش حرف میزنی :lol:

      ۴۰
    1. خب داداش اسلحه رو سرت بوده یا چوبی چیزی تهدیدت کردن بیای کامنت بدی تو پستی که دوست نداری؟ :۲۳: خدایا رحم کن :۲۳:

      ۷۰
    2. داداش وقتی بازی رو نمیتونی بازی کنی یا دوست نداری مجبور نیستی بیای پست رو بخونی یا نظر بدی
      بعدشم گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده اگه نظر نمیداری کسی نمیگفتی لال هستی
      فقط بعضی ها میان یک چیزی بگن بدون هیچ فکری

      ۲۰
  2. خدا خودش همرو به راه راست هدایت کنه

    واقعا صنعت گیم همونطور که والیبال در ورزش گوی سبقت محبوبیت رو از فوتبال داره میگیره و تقریبا گرفته اونهم در هنرها قطعا گوی سبقت رو از صنعت فیلمسازی خواهد گرفت به خصوص این سینمای بدون هنر.

    ۱۶۰
    1. هرگز.
      صنعت گیم تعداد انگشت شماری بازی با داستان ارزشمند و کاراکترهای به یاد ماندنی داره. هرگز جای سینما رو نخواهد گرفت.
      خود صنعت گیم اوضاش بدتر از سینماست. اکثر بازیها به خودشون زحمت نمیدن که شخصیت پردازی بکنن. لال بودن کاراکتر اسمشو گذاشتن هنر! البته استثناهایی هم هست مثل هاف لایف و بایوشاک و …

      ۸۰
    2. فکر کردی سینما تا چند سال دیگه زندست؟
      سینما کم کم میره گیم میاد بالا تر دقیقا بر عکس میشه تازه این اوایل راهه
      فرشید درست میگه ببین مثا یه ۲۰ سال دیگه یا بیشتر بازی به جه تکنولوژی میرسه! ممکنه اصلا بازی یه فیلمی بشه که خودت بتونی توش به صورت فیزیکی حق انتخاب داشته باشی!(کنترلش کنی!) پس اینطوری نیست که هرگز نشه کاری کرد

      ۵۰
    3. کاملا موافقم فرشید جان
      بازی هایی مثل آنچارتد با هزینه ی ساخت زیاد
      و بازی هایی مثل Journey که با هزینه های پایین ساخته میشن
      بعضی از اینا رو اصلا تو سینما نمیشه پیاده کرد…

      ۳۰
    4. اینایی که میگید یه چیز دیگه هستن. حق انتخاب تو بازی و فلان تکنولوژی مربوط به بازین.
      ولی فیلم نابود شدنی نیست همون طور که گفتم برتریهای زیادی نسبت به گیم داره. شما همین سریال Game Of Thrones رو نگاه کنید. کلا شونصد تا بازی رو ناک اوت میکنه. من هیچ بازی ندیدم که کاراکتر ها و داستان و دنیایی به اون شکل داشته باشه.

      ۴۰
    5. اتفاقا اعضای ناتی داگ یکی دو شب پیش یه مصاحبه داشتن در همین مورد !
      به قول نیل دراکمن و بروس استرلی یه لحظه‌هایی توی گیم هست که به هیچ وجه من الوجوه نمیشه توی دنیای سینما بازسازیش کرد !
      برای مثال ***اسپویل بازی TLOU****
      شروع فصل زمستون شما فکر میکنید جوئل مرده و کنترل الی رو بدست میگیرید ! وقتی بازی شروع میشه آنالوگ رو که حرکت میدید الی هم حرکت میکنه و شما همه‌ی احساسات و دیدگاهتون از لحاظ کاراکتری که دارید کنترلش میکنید دگرگون میشه ! انگار یه بازی دیگه با یه شخصیت دیگه شروع شده !
      همچین چیزی توی سینما امکان پذیر نیست !
      ****پایان اسپویل****
      به نظرم اگه هنرمندی بازی سازهای نسل شیش با تکنولوژی نسل هشت ترکیب بشه بدون شک سینما کلهم میره تو حاشیه ! ولی حیف که با وجود بعضی شرکت های پول پرست و ضد هنر همچین چیزی شبیه یه رویا شده!

      ۵۰
    6. توی ایران فقط والیبال از بقیه رشته ها فکر کنم محبوبتر باشه! حالا چه برسه به ربودن گوی سبقت از بقیه ورزشها توی محبوب بودن! :!:

      ۲۰
    7. ViperX@
      تا اونجایی که من اخبار رو دنبال می کردم والیبال کلا روند رو به رشد پیدا کرده تو دنیا
      FIVB خیلی داره تلاش می کنه و خرج می کنه برای این قضیه…

      ۱۰
    8. جدا از اینکه هزینه و زحمت ساخت بازیهای AAA داره از هزینه ساخت فیلمهای AAA بیشتر میشه، بازیهای رایانه ای به عنوان یه رسانه سرگرم کننده مدنهاست سینما رو کنار میذارن. سینما یکسره با ساخت فیلمهای اکشن ضعیف و تقلید از بازیها افت میکنه ولی بازیها دارن ایده های جدید رو بکار میگیرن و بازگشت مالی خیلی خوبی هم دارن.

      ولی بهیچ وجه گیم نمیتونه بعنوان یه رسانه جدی هنری شناخته بشه، چه برسه به اینکه سینما رو در بحث هنر کنار بزنه!

      ۳۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر