۱۰ ویژگی سیندیکت که می تواند فرنچایز Assassin’s Creed را نجات دهد

در ۱۳۹۴/۰۵/۱۸ , 20:31:09

دیگر کمتر کسی پیدا می‎شود که نام سری بازی‎های محبوب Assassin Creed را نشنیده باشد یا آن ها را تجربه نکرده باشد. فرنچایز Assassin Creed از سال ۲۰۰۶ توسط کمپانی یوبیسافت ساخته و سالانه نسخه‎هایی از این سری روانه بازار جهانی می شوند. در این مسیر ما شاهد فراز و نشیب های زیادی بوده ایم اما یک چیز را هم خیلی خوب متوجه شدیم: یوبیسافت بیخیال ماجرا نمی شود!

بازی در لندن ویکتوریایی در سال ۱۸۶۸ دنبال می‎شود. جایی که مرکز بریتانیا به یکی از بزرگ ترین شهرهای دنیا تبدیل شده است و بیشترین تاثیر را بر انقلاب صنعتی اروپا گذاشته است. شما در بازی در نقش فردی به نام جیکوب فرای بازی خواهید کرد که خواهر دوقلویی به نام ایوی دارد که در بازی به وی کمک خواهد کرد. لندن که در آن زمان یکی از بزرگ‎ترین شهر های جهان محسوب می‎شد به دست تمپلار ها افتاده است و آن‎ها مثل همیشه با ظلم و فساد مشغول اداره شهر هستند و در همین حین است که این خواهر و برادر برای از بین بردن این اختلاف طبقاتی و همچنین ظلم و فساد دست به قیام می‎زنند. این عنوان اهمیت بسیاری برای یوبیسافت خواهد داشت. زیرا بعد از شکست بزرگ Assassins Creed: Unity اگر این بازی هم نتواند خوب ظاهر شود یک افت بسیار شدید برای این سری و البته درآمد باارزش یوبیسافت خواهد بود! در این مقاله ما قصد داریم به ۱۰ ویژگی که می‎تواند این عنوان را به موفقیت برساند بپردازیم.

Jacob & Evie Frye
Jacob & Evie Frye

۱۰- جیکوب و ایوی فرای

یکی از ویژگی های این سری که می‎تواند پتانسیل موفقیت این بازی را افزایش دهد شخصیت پردازی آن می‎باشد. ما برای اولین بار در این سری شاهد حضور یک خواهر و برادر آدمکش هستیم که در رسیدن به یک هدف مشترک با هم همکاری نزدیکی دارند. توسعه دهندگان بازی می‎توانند با استفاده از این دو کاراکتر صحنه های بسیار زیبا و مهیج و گاهاً دراماتیک خلق کنند؛ حال دیگر به ذهن سازندگان بستگی دارد که چه داستانی را برای این خواهر و برادر در سر پرورانده اند.

Victorian London
Victorian London

۹- لندن ویکتوریایی

یکی از ویژگی هایی که استدیو سازنده یعنی Ubisoft Quebec مانور بسیاری بر روی آن داده است محیط بازی می‎باشد که مربوط به دوره لندن ویکتوریایی است. همانطور که می‎دانید بازی در سال ۱۸۶۸ دنبال خواهد شد؛ زمانی که لندن مرکز انقلاب صنعتی اروپا محسوب می‎شود. همین کافیست که ما شاهد یک محیط جدید در کل سری Assassins Creed باشیم. محیطی که در آن شما قابلیت راندن درشکه را دارید، می‎توانید برروی قطار‎ها به مبارزه با دشمنان خود بپردازید و امکانات جدید دیگری که ترجیح می‎دهیم خودتان در بازی آن ها را تجربه کنید.

Industrial Revolution
Industrial Revolution

۸- انقلاب صنعتی اروپا

یکی از مهمترین ویژگی های بازی همین انقلاب صنعتی است. افرادی به وسیله این انقلاب پول بسیاری نصیبشان شده و برای خود حکمرانی می‎کنند و اکثر مردم هم مانند برده برای این افراد سخت کار می‎کنند و در قبال پول کمی که می‎گیرند ساکت می‎نشینند و زندگی سخت و فلاکت بار خود را در منطقه های کثیف لندن ادامه می دهند. همین کافیست که جیکوب و ایوی فرای برای دفاع از این افراد قیام کنند. می‎توان گفت انقلاب صنعتی در بازی Assassins Creed: Syndicate مانند انقلاب کبیر فرانسه در Assassins Creed: Unity می‎باشد و موضوع اصلی بازی خواهد بود؛ با این تفاوت که استفاده سازنده یونیتی از این دوره جنجالی افتضاح و نابجا بود.

Historical Figures
Historical Figures

۷- شخصیت های تاریخی

شخصیت های تاریخی همیشه در سری بازی‎های Assassins Creed حضور پررنگ و موثری داشته اند. از مهم ترین آن‎ها می‎توان به لئوناردو داوینچی و نیکولو ماکیاولی در Assassin’s Creed II اشاره کرد. انتظار می‎رود با توجه به برهه زمانی و منطقه بازی شاهد حضور شخصیت‎های تاریخی بزرگی مانند چارلز دیکنز، داروین و… باشیم. سازندگان می‎توانند با استفاده از این شخصیت‎ها یک داستان غنی و فوق‎العاده را برای طرفداران پدید آورند؛ حداقل برای نِردهای تاریخی!

Close Combat
Close Combat

۶- مبارزات تن به تن، نزدیک تر از همیشه!

یکی از ویژگی های جدید که به بازی اضافه شده است مبارزات نزدیک و تن به تن مانند مبارزات خیابانی است و شما با مشت و لگد به جان دشمن بیچاره خود خواهید افتاد! البته می‎توانید از ابزار جدید دیگری مثل پنجه بکس نیز استفاده کنید. این ایده شاید یک ایده انقلابی نباشد ولی در بازی ای که فقط در آن نام Assassination و کشتن به چشم می خورد، می تواند یک تنوع باشد. شما می‎توانید در مسابقات شرط بندی برنده شوید و یا اینکه دشمنان خود را به صورت مخفیانه از سر راه خود بردارید.

Rope Luncher
Rope Luncher

۵- قرضی کوچک اما مهم: Rope Launcher

یکی از ویژگی های جدید و بسیار جذاب بازی وجود Rope Launcher برای جیکوب است که با استفاده از آن بتمن را به انقلاب صنعتی می آورد. شما به کمک این وسیله می‎توانید با شلیک طناب خود از یک ساختمان سریع و خیلی راحت بالا روید. این ویژگی هنگامی که از دست دشمنان فرار می‎کنید و یا هنگامی که می‎خواهید به صورت مخفیانه کاری را انجام دهید بسیار کاربرد خواهد داشت و البته یک مورد کاملا جدید برای سری محسوب می شود؛ این هم از استخراج نوآوری ها توسط یوبیسافت!

Vichles
Vichles

۴- کالسکه ها

یک ویژگی بسیار جالب و جدید (اما نه نوآورانه!) که در این نسخه وجود دارد اضافه شدن وسایل نقلیه و قطار ها به لطف انقلاب صنعتی می‎باشد. شما در بازی قابلیت راندن کالسکه را خواهید داشت که می‎تواند به شما کمک کند از دست دشمنان خود به سرعت فرار کنید یا با سرعت بیش‎تری به مناطق مختلف شهر بروید. همچنین شما می‎توانید بر روی کالسکه‎ها و قطار‎ها به مبارزه با دشمنان خود بپردازید که می تواند به نوبه خود و با توجه به محیط هیجان انگیز باشد. بخش اول Revelations و نبرد با کالسکه ها را به یاد دارید؟ این دقیقا همان هیجان و تنوع قدیمی است.

17

۳- پیشرفت داستان

با جلوآمدن زمان و رسیدن به انقلاب صنعتی می‎توان انتظار یک داستان پیچیده و جذاب را از این عنوان داشت. زیرا در این زمان شخصیت‎های تاریخی و همچنین باند‎های خلافکاری زیادی حضور داشتند و البته دوباره حکومت ویکتوریایی که جنجال ها و داستان های رازآلود خود را داشته است. تیم سازنده به راحتی می‎تواند با استفاده از شخصیت‎های معروف آن برهه زمانی یک داستان بسیار پیچیده و غنی را به بازیبازان تقدیم کند؛ بخصوص وقتی می دانیم که این بار بیش از پیش به زمان حال نزدیک شده است و بالاخره بعد از مدت ها پس از AC III می توانیم شاهد پیشرفت داستانی و واقعیِ این برهه باشیم.

Ditching Multiplayer
Ditching Multiplayer

۲- نبود بخش چندنفره

شاید خیلی از شما نبود بخش چندنفره در این بازی را یک ایراد بدانید ولی کمبود این بخش نه تنها عیب به حساب نمی آید بلکه یک مزیت و فرصت خوب برای سازندگان است؛ در مرحله اول این باعث می شود تمام تمرکز تیم سازنده بر روی بخش داستانی و تجربه تک نفره باشد. در بازی Assassins Creed: Unity با اینکه شاهد بخش Co-op جدیدی بودیم ولی نه تنها جذابیتی نداشت بلکه باعث شده بود تمرکز تیم سازنده تقسیم شود و برای همین در ابتدا فکر کردیم با یک باگ بزرگ طرف هستیم تا عنوان AAA جدید یوبیسافت!

19

۱- بهبود موتور بازی

همانطور که می‎دانید کل سری Assassin’s Creed با موتور بازی‎سازی Anvil ساخته شده است و Syndicate هم از این قاعده مستثنا نیست. منتها فرقی که این عنوان با بازی های قبلی خود دارد آن است که این موتور برای ساخت سیندیکت بهبود و تغییرات زیادی داشته است و تقریبا به یک موتور جدید با ویژگی های بهتر تبدیل شده است. همین کافیست که ما شاهد یک گرافیک چشم‎نواز و گیمپلی فوق‎العاده از این سری باشیم و البته “باگ” کمتر!

AC سری خاطره انگیزیست که طرفداران بی شمار آن آرزو دارند دوباره به روز های اوج خود بازگردد. حال باید دید که Syndicate می‎تواند یک بازی خوب و درخور نام این فرنچایز باشد یا خیر؟ نظر شما چیست؟


23 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. فکر کنم بعد از شماره دوم اولین بازى اى باشه از این سرى که روى کنسول بخرم. چیزهایى که ازش مى گن وسوسه برانگیزه. فقطًسئوال من اینه که باید بین کارکترها سویىچ کنیم یا با هر یکى مى شه به یه سبک بازى رو تموم کرد؟
    شرمنده بابت غلط ها این بار دنیاى بازى هر کارى مى کنم وسط صفحه است نمى گذاره ببینم. اگر براى رفع باگ مهمه من از تبل تبت استفاده مى کنم. مرورگرم هم کروم هست. سیستم عامل هم آى او اس. این ها رو هم اصلا نمى بینم فقط فرضى مى نویسم انشالله درست باشه

    ۰۰
    1. منم دقیقا همچین مشکلی رو دارم.
      یکی دیگر از مشکلات، ناهماهنگ بودن نسبت تبلیغات با صفحه دنیای بازی است. تماما از کادر بیرون می زند.
      من که از تبلت استفاده می کنم، کادر های اطراف که فضای خالی رو در بر می گیرند، بد جور نسبت به صفحه با محتوا، بزرگ هستند. نوشته ها از نظر طولی، جایی برای گردش ندارند. بزرگ هم هستند.
      این کادر های اطراف صفحه، حتی اگر در کامپیوتر زیبا به نظر برسند، در تبلت باعث محدودیت غیر منتظره ای می شوند.

      یکجا گفته شده بود، نوشته های طولی برای خواندن راحت تر هستند و چشم آن ها را ترجیح می دهد.

      (موفق باشی)

      ۰۰
    1. اولا زمان بازی ۷۰۰ سال بعد revelationهست.دوما اون داروینه نه داوینچی.نویسنده هم لطف کرده نوشته داورین :۲۳: :۲۶: :11:

      ۰۰
  2. آقای حاج محمد علی.
    متشکرم بابت مقاله. ولی چند تا نکته هست که خواستم بگم:
    این که سری داره رو به نابودی میره بخاطر گیم پلی تکراریش هست نه داستان و شخصیت پردازی و گرافیک و…

    کلا assassins creed تو زمینه داستان ، شخصیت پردازی ، کارگردانی سینمایی ،طراحی فنی و هنری،اشارت تاریخی،موسیقی و… چیزی کم و کسر نداره.

    حتی گیمپلی بازی هم به تنهایی خیلی هم عالیه. فقط مشکلش اینه که تکراریه.

    پس با این حساب تمام مواردی که فرمودید کنار میره به جز rope launcer و شایدم کالسکه ها.
    فقط این دو مورد هستن که می تونن گیم پلی بازی رو یکم تکون بدن.

    سایر موارد تو unity هم وجود داشتن.
    یونیتی شخصیت پردازی خوب و رومانس عالی داشت.(تو نسخه جدید چون خواهر و برادر هستن امکان رومنس هم گرفته میشه ازشون.)
    طراحی هنری خوبی از پاریس داشت، داستان زیبا داشت،گرافیک عالی و پیشرفته داشت و…
    ولی با این حال عنوان خوبی نبود.

    این بازی هم کمابیش به همون سرنوشت دچار میشه احتمالا.

    ۰۰
    1. این بازی یه سیر داستانی مشخصی رو طی می کنه که در نهایت به یه جایی ختم میشه و بازی تموم میشه همه قسمت ها از اول به هم مربوط بودن تا همین الان نسخه یونیتی هم به عنوان اسسین کرید روگ مرتبط بودش اگر روگ رو بازی کرده باشین آخرش نشون می ده که شی کورمک میاد پدر آرنو رو می کشه :| در واقع کسی که پدر آرنورو کشت شی کورمک بود که یه تمپلار شکارچی اسسین ها بود حالا باید دید که چطوری این بازی رو به نسخه بعدی مرتبطش می کنن پس از نظر داستانی اونقدرام بی محتوا و پوچ نیست که شما میگین
      “یونیتی شخصیت پردازی خوب و رومانس عالی داشت” ما که رومنس ندیدیم :| اصلا معنی رومنس رو یکی باید برا شما توضیح بده فکر کنم :| شخصیت پردازی که بولشت بولشت بود فقط اون دختره شخصیت پردازیش تو بازی خوب بود اونم یادم رفت اسمشو :| شخصیت ها مثل خیار چمبل میومدن مثل کدو تنبل از بازی می رفتن بیرون مخصوصا دشمنای بازی

      ۰۰
    2. angie عزیز
      کاش میدونستم مشکلت چیه.

      “پس از نظر داستانی اونقدرام بی محتوا و پوچ نیست که شما میگین”
      من کجای کامنتم همچین چیزی گفتم؟؟؟ به خدا هر جای متنو بگردی جمله ای با این مفهوم پیدا نمی کنی. قبل از جواب دادن با دقت بخون خواهشا.

      من یونیتی رو در حد سه چهار ساعت بازی کردم چون حس کردم وقتم داره تلف می شه. و تا همون جایی که بازی کردم تمام ویژگی های یه داستان رمنتیک رو داشت. حرفت عجیبه. اگه شما تعریف دیگه ای از رومنس بلدی بگو بدونیم.

      تا سه چهار ساعت اولش هم بستر معرفی و پردازش کارکتر ها کاملا باز بود.

      دقت کن: شخصیت پردازی خوب باشخصیت خوب فرق می کنه. پردازش یعنی هر چه قابل باور تر کردن شخصیت خیالی داستان. هر چی دیالوگ ها، ابراز احساسات، واکنش ها و افعال کارکتر در داستان بیشر باشه بیشتر پرداخته میشه. حالا ممکنه تو از شخصیتش خوشت بیاد ممکنه خوشت نیاد.ولی این ربط به “بولشت بودن شخصیت پردازی”نداره.
      حالا نمی گم این برا یونیتی هم صدق می کنه. تا سه ساعت اولش که خوب می رفت جلو بعدش رو دیگه نمی دونم.

      این جمله: “شخصیت ها مثل خیار چمبل میومدن مثل کدو تنبل از بازی می رفتن بیرون مخصوصا دشمنای بازی”رو من هر چی فک کگردم متوجه نشدم.
      ترجمه کن لطفا.
      شما مشکلت اینه که از یه ادبیات خیلی بدی استفاده می کنی.اگه میخای بحث بکنی نباید حالت تهاجمی بگیری عزیز دلم.

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر