کهکشانی ها | سیاره دهم

در ۱۳۹۴/۰۵/۱۸ , 22:12:00

natham-drake-uncharted-4-a-thief-s-end-31002-1920x1080

شما را به دیدن و خواندن آخرین قسمت از سری مقاله کهکشانی ها میهمان میکنم, در این بین اگر سخنی حرفی چیزی بود که خاطر شما را آزرد من صمیمانه دست شما را میفشارم و از شما پوزش میطلبم. امید است در روزهای آتی سری مقاله دیگری را با نام “پهلوانان نمیمیرند” کلیک بزنم که در مورد بیوگرافی ۱۶ تن از شخصیت های دنیای بازیها هست. همچنین سری مقاله دیگری به موازات همین سری مقاله با نام روزگار خوش کلیک خواهد خورد که در مورد تاریخچه ۸ بازی ویدئویی میباشد که مبسوط در مورد آن صحبت خواهد کرد. این دو سری مقاله در دو سایت مختلف منتشر خواهد شد. باشد که انبساط خاطر شما گیمران عزیز را فراهم آورده باشم. پیش بسوی آخرین مقاله از سری مقاله کهکشا نی ها . . .

 uyijk

بیهوش روی زمین افتاده بود. حرکت آرام موج دریا روی صورتش نم نم او را از این کابوس هولناک بیرون می آورد. صورتش زخم بزرگی را بر خود دیده بود. لباسش پاره و دستهایش سیاه و دچار آفتاب سوختگی شده بود. معلوم نیست چند ساعت است بیهوش روی شن های غریبه ساحل دریا مانده است. کسی میگفت همیشه اتفاقات انتظار تو را میکشند و تو هیچوقت برای آنها آماده نخواهی بود! حال چه تو منتظر باشی یا نه این روزگار است که انتظار تو را خواهد کشید. شاید بشود به یک قاتل اطمینان کرد,شاید بشود به یک شرور اطمینان کرد شاید بشود به هرکسی در هر زمانی اطمینان کرد ولی هیچوقت و هیچ کجا نمیشود به یه یک دزد اطمینان کرد! یک دزد غیرتش به تاراج رفته است. مرامش لگد مال شده است. وجدانش به خواب رفته است. دوست و رفیق نمیشناسد. او گرفتار بد انسانهایی شده است. اجسادی که استخوانهایشان درد سوختن و پوسیدن زیر آفتاب در قفس های آویزان شده از درختان را تجربه کرده اند فریاد میزنند که ما را دزدانی از دریای کارائیب به این روزگار انداخته اند. صدای لرزان پرندگان در میان تاریکی شب از لابلای درختانی که شاخه هایی در هم تنیده دارند داد میزند که خبرهایی بد برای او وجود خواهد داشت. موج آخر به صورتش میخورد و او کم کم بهوش می آید. چشمانش که باز میشود اولین چیزی که میداند باید با خود داشته باشد, اسلحه اش است. میگردد می یابد مسلح میکند. فکری برای سرما ندارد,فکری برای رفع گرسنگیش ندارد تنها فکرش یافتن دوستانش و یافتن گنجیست که در دستان دزدان دریای کارائیب است میباشد. او بازگشته است و این آخرین بازگشت او به دنیای دزدان و شب زنده داران خواهد بود! امان از دست ذهن های کنجکاو که خواب را از مشتاقش میگیرد, دلهره ایجاد میکند. لذتی که در کند و کاو هست در هیچ ماجرایی وجود ندارد.

 dfgdfgbcvbcv

مسابقات وزنه برداری را که نگاه میکنید, میبینید آن دسته وزنه بردارانی که آخر همه وزنه میزنند قطعا این را در خود میبینند که وزنه سنگینتری را انتخاب کنند و آن را بالای سر ببرند. نکته ای که قصد دارم از این مورد بیان کنم این است که اعتماد به نفس چیست؟ اعتماد به نفس یعنی اینکه شما چیزی را در چنته دارید. میدانید که سرتر هستید. به خود اعتماد دارید. قدرت دارید. تدبیر دارید. شرکت ناتی داگ سونی اعتماد به نفس دارد, زیرا که میداند چه میخواهد, میداند قدرت تکنولوژی بالایی دارد. میداند مخاطب با چه چیزهایی آنتریک میشود. میداند دستش را کجا بگذارد تا مخاطب هم دستش به جیبش رود و پول خرج کند.

نمایشگاه امسال وقتی قرار بود دموی آنچارتد ۴ پخش شود همه منتظر یک دموی سینماتیک کوتاه بودند, اما ناتی داگ همه را مانند همیشه سورپرایز کرد. یک تریلر داخل بازی ۱۵ دقیقه ای شوکه کننده. نمیخواهم خیلی تعریف و تمجید کنم زیرا این روزها همه راجع به آن حرف میزنند شما چطور؟

خیلی سریع میرویم سراغ اصل ماجرا و اطلاعات به بیرون درز پیدا کرده از عنوان محبوب آنچارتد ۴ که از قضا آخرین نسخه از ماجراجوییهای نیتن دریک هم خواهد بود, به گفته سازندگان, کارگردانان بازی یک چشم انداز را ترسیم میکردند و آن همین نسخه است, والسلام.

اما یک نکته باورنکردنی از رئیس بخش انیماتور ناتی داگ , مستر جرمی:” انیمیشن های نیتن در بازی چیزی حدود ۳٫۵ ساعت خواهد بود و مرحله ای که در E3 به نمایش در آمد حدود ۱٫۵ ساعت انیمیشن خواهد داشت. حدود ۳۰ دقیقه از انیمیشن ها به رانندگی کردن و صحنه های داخل بازار بر می گردد. من امیدوارم که شما سال آینده این مکان ها را کشف کنید.”

uyiuyiuy

جیپ سواری در هوای خوب آنچارتد

اما یک خبر خوب, استفاده از وسایل نقلیه در بازی مجاز اعلام شده است, کارگردان بازی آقای دراگمن میگوید:” ما می خواستیم وسایل نقلیه ی موجود در نسخه های قبلی به Uncharted 4 اضافه شوند و همانطور که می بینید، آن ها اینجا هستند. اما تفاوتی که در رابطه با نسخه های قبلی وجود دارد این است که هم اکنون شما می توانید سوار آن ها شوید و با آن ها رانندگی کنید.

بنابراین، بازیکنان باید به طور مداوم پایشان را بر روی پدال گاز بگذارند؛ البته می توان از ماشین جیب به روش های دیگری نیز استفاده کرد. شما می توانید به راحتی وارد جیب شوید، از آن خارج شوید و مناطق بازی را کشف کنید. ما مراحل بازی را بسیار گسترده طراحی کرده ایم، بنابراین طرفداران می توانند مسافت های طولانی را به سفر بپردازند.”

Uncharted 4: A Thief’s End در ابتدا هدف دستیابی به ۶۰ فریم بر ثانیه را داشت اما گویا سازندگان آن را برای بخش چند نفره بازی برگزیده اند و بخش تک نفره و کمپین با ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد, اما بدون شک رزولوشن بازی ۱۰۸۰P خواهد بود.

خیلی بر این باور هستند که بله نسخه جدید جهان باز شده است! یا حتی نگرانیهایی را در مورد داستان بازی دارند که میتواند اینبار هم طرفداران را سیراب کند یا خیر! آقای کارگردان پاسخ میدهد:” اصطلاحی که ما استفاده می کنیم، ” گستردگی خطی ” آن است. البته لازم است اشاره کنیم درست است که بازی وسعت زیادی دارد، اما نمی توان آن را جهان باز خطاب کرد. ما سعی داریم در Uncharted 4 داستانی خاص را همراه با تنش های گوناگون بیان کنیم.

آن چیزی که در بازی های سبک جهان باز مرا اذیت می کند، مشکل عدم تنش بازی است. به طور مثال اگر بگویند زندگی متحد من در معرض خطر است، من باز هم می توانم راه خود را ادامه دهم و ۵ ماموریت جانبی مختلف را انجام دهم. مشکل دقیقا اینجاست. من اینجا را قبول ندارم.

بنابراین من احساس می کنم ما باید این موضوع را کنترل کنیم و به همین دلیل است که شما می توانید یک راه را هرطور که مایل هستید طی کنید. ما سعی در ایجاد یک تجربه ی خاص داریم؛ به این منظور، آن [داستان] بهتر از گیم پلی خواهد بود. حتی این اطمینان را به شما می دهم که داستان بازی از گرافیک آن بهتر خواهد بود. این تجربه ی سطح بالایی که ما ایجاد می کنیم درنهایت نشان می دهد آخر کار چه خواهد شد. این موضوع است که بر همه چیز پیشی می گیرد.”

ewrwerw

رفاقت,رقابت,برادری

طراح ارشد مراحل بازی در مورد تیم سازنده و شرکت ناتی داگ حرف های جالبی را به میان آورد و ابراز داشت دلیل تفاوت و بزرگی ناتی داگ با دیگر رقبا در چیست؟ او گفت:” یکی از ویژگی های بسیار مثبت استودیوی Naughty Dog این است که این استودیو همیشه یک قدم جلوتر از سایر رقبا در حال پیشروی میباشد، ما در این استودیو همواره به دنبال این موضوع هستیم که ایده هایی را طراحی کنیم که پیش از این در هیچ عنوانی سابقه نداشته باشد و من واقعا از این قسمت کار لذت میبرم، ما این ریسک را برای نوآوری قبول میکنیم و میدانیم در این راه با مشکلات بسیاری روبرو هستیم اما تمام تلاش خود را میکنیم تا بهترین عملکرد را از خودمان به نمایش بگذاریم.”

داستان بازی Uncharted 4: A Thief’s End سه سال پس از پایان وقایع Uncharted 3: Drake’s Deception آغاز می شود، جایی که ما شاهد قهرمان بازی یعنی Drake در یک جزیره هستیم و Sam به عنوان برادرش سراغ او می آید تا اینکه در نهایت باز هم ماجراجویی های این دو برای کشف گنج آغاز شود.

شخصیت Sam موقعی که همراه شما است با هوش مصنوعی کنترل خواهد شد و نحوه عملکرد این هوش مصنوعی هم به مانند Ellie از بازی The Last of Us تشبیه شده است. هوش مصنوعی Ellie در گذشته به دفعات مورد تحسین قرار گرفته بود. ناتی داگ با این کار خواسته است تا اینکه تجربه ای جدید را حاصل کند، تجربه ای که نشان می دهد اگر فردی به همان اندازه Nathan مهارت داشته باشد و او را همراهی کند چه خواهد شد؟ در این میان حسادت Sam به قابلیت های Nathan نیز تنش هایی را به وجود می آورد.

dsfsdfsd

معجون منحصر به فرد

این دو برادر سفرهای خود را به یک جامعه در جزیره ماداگاسکار، که توسط تیم دزدان دریایی Libertalia کشف شده است آغاز می کنند. ماجراجویی های برادران Drake از این جزیره واقع در اقیانوس هند آغاز می شود و تا مناطق شهری و برفی نیز کشیده خواهد شد. این دو نفر در ادامه شاهد رقبایی به نام های Rafe و Nadine نیز خواهند بود.

Nathan Drake لوازم های جدیدی را در Uncharted 4 دارد که باعث می شود او را در شکار آثار باستانی یاری دهد. برخی از این آثاری که کشف می شوند، دارای یادداشت هایی خواهند بود که شما را به اثر تاریخی بعدی هدایت می کنند. محیط های بازی هم کمتر خطی هستند و همین مسئله قابلیت های جدید Drake را توجیه می کند.

مستر ریکی دستیار طراح مراحل بازی از آزادی عمل برای ما میگوید:” هدف ما در برخی از محیط های این بازی بدین صورت است که هیچ گونه راه طلایی و بهترینی وجود ندارد. شما یک گوشه از مسیر خود را نگاهی می اندازید و چیزی غافلگیرانه کشف می کنید. اینطور است که شما با ترکیب ابزار آلات خود، معجونی منحصر به فرد را ایجاد می کنید.

یک مسیر لبه دار در بالای پرتگاه قرار گفته است، در یک مسیر دیگر چیزی امکان شکسته شدن دارد و به همین ترتیب، شما شاهد سبک مورد علاقه تان خواهید بود که پر از استرس و تنش است.”

tyutyuty

کلینیک لیزیک و لازک ناتی داگ

مقداری در مورد بخش گرافیکی و پیشرفت های ناتی داگ در این مورد صحبت کنیم. ناتی داگ از سیستم سایه زنی فیزیکی و تصادفی ای استفاده می کند که برای دو سال در دست ساخت بوده است. این باعث شده تا آن ها چیزهایی را طراحی کنند که به شکل اصلی آن ها در دنیای واقعی نزدیک است. رزولوشن بافت های Uncharted 4 در مقایسه با نسخه قبلی، چهار برابر شده است. همچنین ناتی داگ از وجود مقدار حافظه ۸GB GDDR5 کنسول PS4 خوشحالند و تصمیم دارند تا به بهترین نحو از آن استفاده کنند.

آن ها راهی برای ساخت سطوح پرجزئیات بدون استفاده از Tessellation پیدا کرده اند که اینکار با استفاده از پس زمینه های الگوریتمی LOD انجام می شود. این سیستم توسط ناتی داگ و گروه تکنولوژی های پیشرفته سونی ساخته شده است. سیستم انیمیشن از اول طراحی و ساخته شده که از فیزیک های بدن واقعی استفاده می کند و آزادی ۳۶۰ درجه دارد.

همچنین کارهای متغیر مانند پرش دریک برای گرفتن لبه یک نقطه، دیگر به محیط بستگی ندارد، بلکه زاویه و فاصله شما روی آن اثر می گذارد. پس دیگر به مانند یک مسیر از قبل تعیین شده نخواهد بود و مثل حل کردن پازل باید به نقطه مورد نظر خود برسید.

حتما اینکه نولان نورث صداگذاری نیتن و تروی بیکر صداگذار سم هست را میدانید دیگر؟ خوب اگر نمیدانستید الان بدانید دیگر.

یوشیدا, مدیر کل سونی از انتظاراتش در مورد بازی میگوید:” بازی هایی که مانند فیلم می باشند بسیار جالب و حذاب‌اند. در این بازی ها دو عنصر گیم پلی و داستان بر یکدیگر اثرگذار می باشند و این بسیار مهم است که بازی بر بازیباز اثر بگذارد. این گونه بازی ها به خوبی از پس این رسالت بر می آیند. بازی هایی مانند Tha Last of Us و Uncharted این گونه اند؛ ناتی داگ به سختی تلاش می کند تا بخش داستانی بازی و گیم پلی بازی از هم جدا نشوند. در واقعیت هم گیم پلی و داستان به صورت بی سیم با یکدیگر ارتباط دارند و با هم در آمیخته اند. این نکته قابل توجهی است که مردم و طرفداران آن را بسیار دوست می دارند و لا آن ارتباط بر قرار می کنند. من فقط می خواهم بگویم “بازی فوق العاده بسازید” و می دانم که آن ها بازی فوق العاده ای خواهند ساخت. من خیالم کاملا راحت است. علاقه ای به کسب اطلاع از روند ساخت بازی ندارم و حتی دوست ندارم که بدانم بازی در حال ساخت است چرا که تجربه مرا خراب می کند. این بخش خوب یا بد کار من است: من زود تر از دیگران به بازی در حال ساخت دسترسی دارم و به نظر خودم این لذت تجربه‌ای که دیگران دارند را از من می گیرد.”

آنالیز گر معروف دنیای بازیها مایکل پچر را نیز که میشناسید؟ او تخمین زده این بازی پرفروش ترین بازی کنسول نسل هشتم سونی خواهد بود.

خوب دیگر مجالی برای ادامه این بحث نیست و ادامه را میسپاریم به دستان هنرمند ناتی داگ و تریلر های آتی که از این شرکت برای این بازی منتشر خواهند کرد. واقعا عطش برای تجربه این عنوان زیاد هست. امید بر آنکه عمری باقی باشد و بدون دیدن این بازی از میان دیدگان نرویم. تا سری مقاله بعدی درود و به صد بدرود.

nathan-drake-uncharted-4-a-thiefs-end-43918-1920x1080

 جایم را با هیچکس عوض نمیکنم

من یک گیمرم. لذت زندگیم با انگشتان دستم معنا میشود. فشردن چند دکمه و گشوده شدن دروازه هایی از تمامی زیباییها,خوبیها,مهربانیها,تمامی تصاویر هنری و عجیب و غریب دنیای واقعی تر از رویا. من یک گیمرم. تنهایی من حرف های زیادی برای گفتن دارد. من در تنهایی وارد دنیایی میشوم که هیچ کس خارج از آن از این دنیای بزرگ خبر ندارد. من در این تنهایی غصه میخورم, گریه میکنم,اشک میریزم اما کسی اشک های مرا نمیبیند. من یک گیمرم. من احساساتی ترین فرد روی این کره خاکی هستم. من یک هنرپیشه ام, من یک قهرمانم. من در این دنیای وسیع نا پیدا, غرق میشوم. سفر میکنم. عاشق میشوم, من دنیایی را نجات میدهم و کیست که این همه لذت قهرمان بازیها را بداند. من یک گیمرم. تا وقتی انگشتانت این چند دکمه را لمس نکند نمیتوانی بفهمی من چه میگویم. مرا از پیش قضاوت نکنید. مرا ترد نکنید, مرا منزوی ندانید. من یک موجود اجتماعیم. من برای حل معمای نجات انسانها, نجات کشور,برای بدست آوردن معشوقه, برای آزمودن درست و نادرست فکر میکنم. غصه میخورم. گاهی در آن دنیای وسیع میمیرم تا بلکه رستگاری فرزندم را ببینم. من یک گیمرم. اگر مرا درک نمیکنید مرا به حال خود رها کنید. بگذارید با تنهایی خویش تنها باشم. تنهایی من زیباتر از در جمع بودن خیلیها برای تمسخر کردن, اذیت کردن,تجاوز کردن و دروغ گفتن هاست. من حالم خوب است,فکرم آزاد است. قلبم پاک است. دنیای مرا آلوده نکنید. روزی همه شما وارد این دنیای وسیع خواهید شد. من خیلی زودتر از شما بزرگ شدم. من دیگر تنها به خویش فکر نمیکنم و این یعنی بزرگی. روزی این دروازه برای شما نیز گشوده خواهد شد, اما با خود خواهید گفت چه قدر دیر! آن روز من دیگر تنها نیستم, آن روز با فرزند خویش در تنهایی خودمان با اشاره به چند دکمه به دنیاهایی بی حد و مرز سفر خواهیم کرد. فقط بدانید, اگر روزی دلتان برای من تنگ شد, من در تنهایی خویش بسر میبرم. زیرا من یک گیمرم . . .

                                                             فرشید عبالله پور

 _سری مقاله تکاندن خاک یک گنج در دیبازی

_سری مقاله دیگر وقتی نیست در دیبازی

_ سری مقاله تیک تاک ۲۰۱۴ در دیبازی

_سری مقاله تیک تاک ۲۰۱۵ در دیبازی

_سری مقاله کهکشانی ها در دیبازی

_سری مقاله جادوی دست نوشته ها در دیبازی

_سری مقاله روزگار خوش به زودی در دیبازی

 


25 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. “در این بین اگر سخنی حرفی چیزی بود که خاطر شما را آزرد من صمیمانه دست شما را میفشارم و از شما پوزش میطلبم.”
    من نمیبخشم :lol:
    (جاست کیدینگ)

    مقاله بسیار خوبی بود
    مرسی
    بازی واقعا دوست داشتنی ایه
    البته مشخصا نویسنده علاقه ی خاصی به این بازی داره که به عنوان حسن ختام سری انتخاب کرده
    بهرحال بعد از مقاله هیلو شکی نداشتم این بازی مقاله ی دهم بشه

    ۰۰
  2. چند بند آخر مقاله دقیقا چیزی است که بار ها برای افراد ضد گیم گفته می شود (البته نه به این تکمیلی چون اینان با جملات کوتاه هم متوجه نمی شوند چه برسد به یک بند!)کلمات به قدری روشن هستند که خودشان سخن می گویند و به حرکت در می ایند.
    مگر می شود انسان بود و هنر را درک نکرد؟
    اما باز در کمال ناباوری دکتران و مشاورانی را می بینیم که با تلاشی بسیار و همتی مضاعف همچنان در مورد عوراض گیم و تاثیرات بد ان بر درس , چشم , اعصاب , پروستات و شیر دهی گاو (!) سخن می گویند .
    بلی انجام دادن آن برنامه می خواهد و نباید به کار های روزمره اسیب وارد کند. ولی خب کوبیدن آن با حرف های بی منطق چیزی جز لجبازی ما را به دنبال ندارد.بلی تحصیل مهم تر است. بلی شکوفایی ما مهم تر است. اما خب چه شده است که ما این دنیا را بر بر دنیای خارج و حقیقی ترجیح دهیم؟ آیا هر کس که این کار را می کند کوچک, بی فکر و منزوی است؟ ایا درس نخواهندن دانش اموزان دلیلش گیم است؟ گیم مانع تفکر و تفسیر دانش اموزان در مطالب درسی است؟ با حذف آن مشکل حل می شود؟ چر ا آنور قضیه را در نظر نداریم؟
    وقتی وارد دبیرستان می شویم جو متشنج و ترسناک و کنکور شروع می شود. برای موفقیت کلا به یادگیری دقیق و درست و کامل فکر هم نمی شود. فقط تست و دیگر هیچ. یعنی سه چهار سال را باید صرف درس خواندن مدل کنکوری کرد. آن هم سه چهار سال از بهترین سال های عمر یک انسان نه سه چهار سال مانده به آخر عمر در بستر مرگ! دقیقا به جای بنشینیم و پایه های محکم زندگی خود را برای مسیر طولانی که در پیش داریم وقت خود را برای به ذهن سپاردن(یادگرفتن به ذهن سپاردن!) یک فرمول تستی برای برای اینکه یک مسئله را سریه تر حل کنیم و مبادا عقب بیفتیم و بعد از ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ نفر قرار بگیریم. کار به جاهایی می کشد که اساسا نمی فهمی سوال چه می گوید و از تفسیر آن عاجزی اما با کمک فرمول های تستی و کلمات کلیدی که به خاطر سپرده ای به جواب می رسی. اما خب که چه؟ به چه دردی می خورد می خورد؟ منی که بخواهم در کار خود نو آوری نو آوری و خلاقیت به خرج دهم از دیدن این شرایط خوشحال می شوم. نابغه ها و علاقه مند ها تلاش می کنند اما خدا می داند چند نفر در این میان متواری می شود. این نوع درس خواندن فقط به این دوران ختم نمی شود , این روزا پزشکانی را می بینیم که به کلاس های فشرده تست و نکته می روند و تند تند جزوه می نویسند تا تخصص خود را بگیرند. جالب است ! می توانم تصور کنم کار به کجا ها می کشد!
    از بحث کمی فاصله گرفتیم ولی خب بدون ذکر تمام این ها نمی شد. اینها شرایطی است که دانش اموزان را متواری می کند.
    خب ایا باز هم ایراد از گیم است؟
    افراد ۱۴ ساله همین الان روزی ۱۲ ساعت باید دس بخوانند. کلا در مراسمات و شادی ها (عروسی) و گردش شرکتی هم ندارند. اینان قرار نیست منزوی شوند؟
    این روزها به دلیل به مطالعگی(!) و بی اطلاعی عوام (درهر زمینه) سخن هایی را میشنوی که حالت از اطرافیانت به هم می خورد, در جمعی قرار می گیری که با کوچک ترین اشتباه کلی انگ بهت می چسباند و لکه ای را به وجود می آردن که با گذشت زمان نا تنها پاک نمی شود بلکه بزرگ و بزرگ تر شده و در نهایت باید آن را با خود به گور برد. که البته باز هم پاک نمی شود!
    خب همین ها باعث می شود تنهایی و ماندن در این دنیای خیالی را ترجیح دهیم.
    بعضیا می گویدن اینده ندارد! جالب است ! تعریف شما از اینده چیست؟ آینده فقط پول است؟ سواد فقط مدرک است؟ شکوفای لقب و مقام است؟ اصلا با پدیده ای به نام هنر آشنایی دارید؟ پس بدین ترتیب باید تمام قیلم ها , رمان ها , سعر ها , موسیقی و نقاشی را دور بریزیم چون “آینده ” ندارد!
    به قول دانایی , یقین دارم اگر همین خرف ها را دوبار به “بز” بگویم, بز برای باز سوم به زبان می آید و همه ی این ها را دقیق شرح خواهد داد.
    ممنون آقای عبدالله پور, این سری هم مثل همیشه دوست داشتنی بود.

    ۲۲
  3. با تشکّر از فرشید عزیز.
    سری مقاله ی جالبی بود.به نظرم بازی های دیگه ای هم بودن که شایستگی بیشتری نسبت به بعضی از گزینه ها داشتن ولی باز هم نظرتون قابل احترامه.
    تیکه ی انتهایی هم که بسیار زیبا بود. :۱۵:
    خیال ما هم که از این نسخه راحته.کارها دست کاردان سپرده شده و با توجّه به حضور نیل دراکمن و البته آخرین نسخه بودن(احتمالا)در زمینه ی داستانی هم بهش امید خوبی داریم و انتظار داستانی واقعی و دراماتیک رو داریم نه چیزی مثل شماره ی قبل-امیدوارم حضور سم تاثیر منفی نداشته باشه و مثل نسخه ی قبل بازی فقط حول یک شخصیت نچرخه که البته با توجّه به تریلر ها به نظر می رسه که به تعادل در استفاده از شخصیت ها رسیدن.

    ۰۰
  4. مثل همیشه دوست داشتنی و خاص بود، جادوی دست نوشته‌های فرشید عزیز چه ها که نمی‌کنه… با وجود اینکه سیاره‌ی دهم هست و آدم دوست نداره قسمت آخر چیزهای خوب رو ببینه ولی همین که Uncharted 4 آخرین کهکشان بود و همچنین اون بخش پایانیِ معرفیِ یک گیمر تنها همه چیز رو در اوج به خاتمه رساند. فرشید عزیز واقعا خسته نباشید و واقعا بابت تهیه‌ی سریِ کهکشانی‌ها متشکرم…
    در مورد عنوان Uncharted 4 هم واقعا چه میشه گفت!؟ این ویدئوی محشری که در مراسم امسال دیدیم واقعا عجیب‌ترین و دلنشین‌ترین و ماندگارتین چیزی بود که در تاریخ بازیهای ویدئویی باقی خواهد ماند. به شخصه اصلا و به هیچ عنوان انتظار همچین چیزی رو نداشتم و همش از اینکه تمام تبلیغات سونی قبل از کنفرانس روی Uncharted 4 بود ناامید شده بودم و با خودم می‌گفتم نشون دادن تیزرهای این بازی دیگه تکراری شده، آخه چقدر Uncharted !؟ ولی بعد از تیرِ خلاصی که در آخر کنفرانس زدن تمام ذهنیتم تغییر کرد، تیری که بیشتر شبیه به بمبِ خلاص بود. باور نمی‌کنید که چندین و چند بار این ویدئوی یک ربعه رو با حجم ۲ گیگ تماشا کردم و هنوز هم دارم به صورت هفتگی میبینم. قطعا همین الانه که دکمه‌ی “ارسال” کامنت رو بزنم یک بار دیگه میبینمش. این ویدئو رو به چندین و چند نفر از دوستان و نزدیکانم با هر نوع سنی نشون دادم و براشون فرستادم، حتی کسانی که گیمر نبودند هم باورشون نمی‌شد که دارند چی می‌بینند. جزییات + گرافیک + هیجان + خلاقیت (البته بعضی از سکانسها من رو کمی یاد انیمیشن TIN TIN اثر جکسون افسانه‌ای و اسپیلبرگ اسطوره‌ای انداخت) + رنگ آمیزی + شوخ طبعی + صداگذاری فوق العاده + … ، همه چیز در این ویدئوی جادویی در بالاترین سطح ممکن موجود بود. از نظر من Uncharted 4 در مراسم E3 امسال بهترین و بزرگترین و قدرتمندترین و بیادماندنی‌ترین نمایش تاریخ برای گیمران سرتاسر جهان بود. واقعا که حقش بود که در سری پست کهکشانی‌ها در نزدیک‌ترین سیاره به خورشید قرار بگیره و دهمین باشه. من همه مثل همه به شدت منتظر قسمت چهارم خواهم بود و امیدوارم که واقعا قسمت پایانی ماجراهای “نیتن درک” نباشه و سازندگان هم در ادامه مثل بعضی از کارگردانان بزرگ دنیای گیم اعلام نکنند که این پایان ماجراست ولی چند سال بعد انگار که نه انگار! هر چند که بزرگانی که در شرکت سازنده‌ی بازی حضور دارند کسانی نیستند که دست به یک چنین اشتباهاتی بزنند…
    خب دیگه سخن رو کوتاه کنم و برم یکبار دیگه این ویدئوی جادویی رو ببینم که بعد از خوندن این متن حسابی می‌طلبه…
    باز هم ممنون و سپاس از دنیری سایت…

    —–SPECTRE—–

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر