خانه » مسابقات بازی مینیابی در دنیای نینتندو | پیشنمایش بازی Picross 3D 2 × توسط صادق شجاعیفرد در ۱۳۹۴/۰۷/۱۴ , 16:32:41 4 احتمالا همه بازی مینیاب (Minesweeper) ویندوز را میشناسند و حداقل یک بار آن را بازی کردهاند. این بازی از زمان ظهور اولین نسخههای ویندوز وجود داشت و تا این لحظه همچنان ویندوز را همراهی میکند؛ اما قوانین آن به هیچ عنوان تغییر نکرده و همیشه فقط کمی ظاهر آن بهبود پیدا کرده است. نینتندو نیز با ایدهای شبیه به ایدهی اولیهی بازی مین یاب ویندوز اولین عنوان مجموعه بازیهای Picross خود را در سال ۱۹۹۵ با عنوان «Mario Picross» عرضه کرد. این بازی یک مین یاب دو بعدی بود؛ اما قوانین آن به طور کامل با مینیاب ویندوز متفاوت بود و به شکل مرحلهای انجام میشد. این بازی برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ برای کنسول DS و دنیای سهبعدی منتشر شد و مورد استقبال فراوانی قرار گرفت به طوری که با ۳۵ نقد امتیاز ۸۳ را به دست آورد. اخیرا هم بازی «Picross 3D 2» برای ۳DS معرفی شده است. از آنجایی که این بازی داستان ندارد و ممکن است عدهی کمی با آن آَشنا باشند، پیشنمایش با توضیح روند بازی و مقایسهی آن با نسخهی قبلی شروع شده است. چطور مینیابی کنیم؟ برخلاف مینیاب ویندوز که به تعداد عدد نشان داده شده در اطراف آن خانه مین وجود دارد؛ در بازیهای Picross این عدد در بیرون سطر یا ستون به کاربر نشان داده می شود و تعداد کلی خانهها را به کاربر نشان میدهد. بازی Picross 3D 2 مانند گذشته دارای چند سطح سختی مختلف از آموزشی تا حرفهای است که هر کدام از این بخشها دارای چندین زیر مجموعه هستند. این نسخه بیش از ۳۰۰ پازل با شکلهای مختلف را شامل میشود. در این بازی مانند نسخهی قبل باید با توجه به عدد نمایش داده شده تعداد مینهای موجود را پیدا کنید؛ اما این کار به راحتی قابل انجام نیست. بازی برای نمایش عددها چندین حالت مختلف دارد که همهی آنها در همان ابتدا به بازیکن آموزش داده خواهد شد. به طور مثال اگر عددی همراه با دایره وجود داشته باشد به این معنی است که مینهای آن سطر یا ستون در دو بخش مجزا کنار یکدیگر قرار گرفتهاند. همچنین برای بعضی سطرها و ستونها هیچگونه عددی وجود ندارد و تعداد مینهای موجود در آنها را باید با توجه به دیگر بخشها پیدا کنید. برای حل این پازل ۳۵ دقیقه وقت دارید؛ اما اگر ستارهی آن را میخواهید باید در مدت ۱۰ دقیقه آن را حل کنید. معماهای بازی چندین حالت مختلف مانند زمانی، اولین اشتباه، چند اشتباهی (در نسخهی قبل حداکثر ۵ اشتباه) و چندین حالت دیگر یا ترکیبی از چند حالت مختلف هستند. بخش زمانی تقریبا در همهی پازلها وجود دارد و زمانی که به کاربر میدهد از ۵ تا ۶۰ دقیقه متغیر است. هر بخش از بازی دارای چندین پازل است که با توجه به نحوهی حل شدن به بازیکن ستاره میدهند. این ستارهها در صورت حل شدن پازل، بدون خطا بودن و حل شدن آن در یک زمان مشخص داده خواهند شد. در صورتی که تعداد ستارههای جمعآوری شده به یک حد مشخص برسد دو پازل مخصوص در دسترس قرار خواهند گرفت. نتیجهی این دو پازل هیچ تاثیری در بازی ندارد. همچنین تعداد ستارههای به دست آمده در هر بخش تنها به آن بخش تعلق دارد و در بخشهای دیگر به حساب نمیآیند. بازی برای حل معماها وسایلی مانند خط کش، پاک کن، قلم و چکش را در اختیار بازیکن قرار میدهد. بخشهایی که با قلم علامتگذاری میشوند توسط چکش قابل تخریب نخواهند بود تا به صورت تصادفی تخریب نشوند. بازی تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد که تمام بلوکهای زاید از بین رفته و شکل اصلی پدیدار شود. ترکیب دو قانون در یک سطر، در این نسخه معماهای سختتری انتظار شما را میکشند. به نظر میرسد سازندگان بازی Picross 3D 2 قصد داشتند آن را نسبت به همیشه سختتر کنند. با توجه به تریلرها در این نسخه دو رنگ متفاوت برای علامت گذاری وجود دارد و هر مین رنگ مخصوص به خود را خواهد داشت. اضافه شدن همین قابلیت کافی است تا در یک ردیف یا ستون چند قانون بازی با یکدیگر ترکیب شوند. یکی دیگر از امکانات بازی یک بمب است که نحوهی به دست آوردن آن مشخص نیست. در صورتی که از این بمب استفاده شود تعداد بسیار زیادی از خانههای زاید بازی به صورت تصادفی حدف خواهند شد. پازل مربوط به آمیبوی لوییجی در Picross 3D 2 یک بخش جدید مخصوص آمیبوها وجود دارد. در صورتی که شما آمیبوی خود را وارد بازی کنید، با توجه به اینکه که کدام آمیبو را وارد کردهاید پازل آن آمیبو در دسترس قرار خواهد گرفت. در حال حاضر تنها ۱۰ آمیبو برای این بخش معرفی شدهاند؛ اما به نظر میرسد بازی طیف وسیعی از آمیبوها را پشتیبانی کند. علاوه بر این به مرور زمان پازلهای جدیدی برای هر بخش منتشر خواهد شد و بازی را گسترش خواهد داد. دنیای سه بعدی Picross با توجه به تریلرهای بازی به نظر میرسد، تقریبا دیگر از آن شکلهای شکسته و لبهدار بعد از تکمیل معما خبری نیست. انیمشنهای چیزهای مختلفی که بعد از حل معما ظاهر میشوند و کیفیت خود آن اشیا بهبود چشمگیری پیدا کرده است. همچنین محیط بازی همیشه ثابت است. شما در یک صفحهی ثابت که در هر معما پسزمینههای متفاوتی دارد بازی میکنید. کیفیت این پسزمینه و تنوع آنها احتمالا بیشتر شده و مانند گذشته به چیزی که در آن پازل مخفی شده است ربط دارد. اشیایی که در دل پازلها مخفی شدهاند از حروف الفبا و اعداد تا چیزهایی بزرگتری مانند حیوانات یا سفینههای فضایی ممکن است متغیر باشند و از تنوع خوبی برخوردار هستند. یکی از مشکلاتی که روند و گرافیک بازی به طور مشترک در نسخهی قبلی به وجود آورده بودند، مربوط به همین اشیا مخفی شده در دل پازلها بود. در نسخهی قبلی، در مراحل بالاتر و سختتر اعداد داده شده برای تشخیص کمتر و در بعضی مواقع پازل بسیار بزرگ میشد. این موضوع باعث میشد تا بعضی مواقع بازی قفل کند و دیگر راهی برای پبشبرد مرحله وجود نداشته باشد. بازیکن در این مواقع اغلب به شکستن شانسی بلوکها و حدس زدن شانسی شی مخفی شده روی میآورد که معمولا باعث میشد از ابتدا بازی را شروع کند. سازندگان سعی کردهاند این موضوع را با یک ابتکار جالب حل کنند. دیگر لازم نیست کل پازل را حل کنید تا آن شی نمایان شود بلکه با پیدا کردن و علامتگذاری تمام مینهای یک سطر یا ستون آن بخش از شی که در آن قسمت قرار داشت ظاهر میشود. سطر و ستونهای تکمیل شده آن بخش از شی را نشان میدهند. این روش میتواند مشکل بوجود آمده در نسخهی قبل را بر طرف کند؛ اما از طرفی ممکن است در اشکالی که قرینه هستند باعث سادهتر شدن پازل بشود، به طوری که باریکن دیگر به عددها و قوانین توجه نکرده و شروع به پاکسازی مرحله به علت تشخیص شی بکند. باید تا زمان انتشار بازی صبر کرد و دید که آیا این روش به بازی ضربه خواهد زد یا خیر؟ موسیقی بازی نیز مانند گذشته در طول مراحل مختلف پخش میشود؛ اما تعداد این قطعات مشخص نیست. در نسخهی گذشته موسیقیها از کیفیت خوبی برخوردار بودند و با توجه به موقعیت و زمان بازیکن ریتم تند و کندی به خود میگرفتند؛ اما تنوع چندانی نداشتند. این انتظار وجود دارد که سازندگان تعداد این قطعات موسیقی و تنوع آنها را افزایش دهند. نسخهی قبلی این بازی به قدری زیبا و سرگرم کننده بود که میتوانست بازیکن را تا مدتها درگیر خود کند. به نظر میرسد سازندههای بازی با وارد کردن ایدههای جدید و رفع مشکلات نسخهی قبلی سعی دارند تا لذت تجربهی بازی Picross 3D 2 را بهبود ببخشند. بازی Picross 3D 2 در تاریخ یک اکتبر در ژاپن منتشر شده است؛ اما نسخهی غربی آن تاریخ انتشار مشخصی ندارد. نویسنده صادق شجاعیفرد link: Sometimes he’s an adult and sometimes he’s a kid, but he’s always the legendary hero of Hyrule شرکت نینتندو (Nintendo) مسابقات بازی 4 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. وعععععععیییییی… :۲۱: :۲۱: :۲۱: من پیکروس های کلاسیک (گیم بوی) رو دارم تازه توش حرفه ای شدم… ولی سه بعدیش… مخ شکنه ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید باز هم یک بازی خلاق از نینتندو توی خلاقیت رقیب نداره ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید پرچم نینتندو بالاست ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید صادق خان چرا میای پیشنمایش بازی های ۳DS رو میزاری؟!ها؟!اونم چه بازی هایی :۱۵: خیلی خوبه این،از اون بازیاس که با اولین نگاه مجذوبش میشی و به این زودیا هم دست از سرش برنمیداری. فوق العاده :۱۵: دیگه انقدر بازی های خوب برای ۳DS معرفی نکن…همینطوریش یه لیست پر برای خرید دارم ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
وعععععععیییییی… :۲۱: :۲۱: :۲۱: من پیکروس های کلاسیک (گیم بوی) رو دارم تازه توش حرفه ای شدم… ولی سه بعدیش… مخ شکنه ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
صادق خان چرا میای پیشنمایش بازی های ۳DS رو میزاری؟!ها؟!اونم چه بازی هایی :۱۵: خیلی خوبه این،از اون بازیاس که با اولین نگاه مجذوبش میشی و به این زودیا هم دست از سرش برنمیداری. فوق العاده :۱۵: دیگه انقدر بازی های خوب برای ۳DS معرفی نکن…همینطوریش یه لیست پر برای خرید دارم ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید