بررسی داستانی بتمن آرکام سیتی – قسمت آخر

در ۱۳۹۰/۱۱/۰۱ , 23:09:58

*حامد.ق.ت/Hamedgh – دی ماه ۱۳۹۰*

مقدمه:

مطلب فوق بررسی داستانی بازی بتمن:شهر آرکام است در قالبی داستان گونه! که با ایجاد پرسش و پاسخ از زبان شخصیتهای بازی سعی در تعریف و باز کردن گره های داستانی و در نهایت شرح و بسط عیوب معدود آنست. داستانی که پر از بار معنایی و نشانه های خاص فلسفی است که در دیالوگها و روایت و شرح تصویری خود به نمایش گذاشته است. برای نوشتن این مطلب، بیش از هفتصد عکس از خود بازی مورد استفاده قرار گرفته تا زوایای مختلش به درجه گذاری درآمده و ارزش های داستانی و روایی این بازی از سایه بدر آمده و به روشنی پناه برد. برای فهم بهتر سبک نوشتاری مطلب فوق، شرح توضیحاتی برای درک بهتر دوستان عزیزم ایجاب می نماید. مطلب داستانی فوق مرکب از خط داستانی بازی(به رنگ آبی) و برخی دیالوگهای بازی (به رنگ بنفش) و توضیحات اضافی خودم (به رنگ مشکی) به زبان شخصیتهای بازی برای تفسیر بیشتر آنست. جملات به رنگ قرمز را همانند بازی کردن بتمن در نظر گرفته و توضیحات دیگر را بعنوان توضیحات یک راوی یا گوینده رادیویی در نظر بگیرید. دیالوگهای بتمن، آلفرد، باربارا و دکتر استرنج بخاطر نوع شخصیتشان به سبک عامیانه نوشته نشده است.

بنابراین…

سلینا: بتمن، صحنه بیرون آمدنت با جسم مرده ژوکر!، منو یاد نقاشی روی گاو صندوق هاروی انداخت. با عکسی از هابیل و قابیل! (توضیحات خودم به زبان سلینا است که در بازی گفته نشده است و مفاهیم و نشانه های بازی را کالبد شکافی می کند)

ژوکر: من درست پشت سر تو هستم، بتمن! (از دیالوگهای زیبای بازی برای بسط بهتر و جذاب تر مطلب داستانی – دیالوگهای وابسته به همان رویداد یا اینکه آنرا توضیحاتی راجب رویدادهای دیگر فاش نشده در نظر بگیرید، بطور موازی با وقایع داستانی تا گره های داستانی و دلایل وقوع رویدادها آشکار شوند.)

اما بتمن فریب خورده از ژوکر به صندلی بسته شده و ژوکر مقداری از خون آلوده اش به سم تایتان را به رگهای بتمن وارد کرده و بتمن… (تعریف خط داستانی بازی است. بهمراه سوالاتی که به علل یا عیوب داستانی اشاره دارد.)

*بررسی داستانی فوق در قالبی جدید نوشته و بسط یافته که در جای دیگری نمونه آنرا نخواهید یافت. امید است این مطلب بهمراه نقد دوم و مکملی(بعدا در دسترس قرار می گیرد) که کل بازی را هدف قرار داده است، مفید و مورد توجه همه دوستان عزیزم واقع گردد.

***

ادامه از قسمت چهارم

در صحنه های پایانی و به یاد ماندنی بر روی صحنه تئاتر، ژوکر ِ سالم از بتمن می خواهد که دارو را به او بدهد. بتمن متعجبانه اظهار می کند که دارو پیش او نیست و شما آنرا پس گرفتید. تا ژوکر می خواهد جواب دهد…تالیا با حرکتی سریع شمشیر را در بدن ژوکر فرو می کند. و او بر زمین می افتد. بتمن به گذشته نگاهی می اندازد. به یاد ژوکر مسموم و ژوکر سالم در کنار هم می افتد. به یاد یادداشتی که هارلی در گاو صندوق آقای فریز بعد از دزدیدن دارو گذاشته، می افتد. که تصویر ژوکر در کارت ِ بازی و تصویر کپی گرفته از ژوکر در کنارش بود. ژوکر در تمامی اوقات با دادن نشانه ها حقیقت را به بتمن می گفت. درست در مقابل دیدگان بتمن!!!

بتمن: این صحنه نمایش، مرا به یاد فیلم و پوستر وحشت/Terror می اندازد.

برای دیدن تصویر در اندازه ی بزرگ، بر روی آن کلیک نمایید.

تصویر سمت چپ: تئاتر شهر و لحظه مبارزه با قاب بندی زیبای سینمایی- تصویر وسط: پوستر درون شهر که اشاره به پایان بازی و نمایش بازیل کارلو بهمراه ژوکر دارد- تصویر راست: نقش بستن عبارت پایان/The End بر روی بدن بازیل کارلو که اشاره به پایان کار بازیل و ژوکر و در نهایت نمایش(فریب زیرکانه ژوکر) دارد.

تالیا: همه چی تموم شد!

بتمن: چرا ژوکر رو کشتی؟

تالیا: چرا؟! تو هرگز اینکار رو نمی کردی. برای من انتخابی باقی نگذاشتی.

بتمن: همیشه انتخابی وجود دارد.

تالیا قصد برگرداندن داروی ضد سمی را که به گفته خودش از هارلی گرفته به بتمن دارد. اما قبل از توضیح بیشتر، توسط ژوکر ِ زنده با تیر کشته می شود و دارو به پیش ژوکر ِ مرده می افتد(غافلگیری بهمراه ایجاد سوال). حال بتمن می فهمد که ژوکر اصلی، چه کسی است و او توسط تالیا کشته نشده است. و همه ما می فهمیم که چرا ژوکر پیشنهاد تالیا را پذیرفت. او ژوکر واقعی نبود. (سوالم را در چند پاراگراف بالاتر پاسخ دادم). اما باز هم سوال قبلی ظاهر میشود که چگونه تالیا از موضوع دزدیده شدن دارو توسط هارلی باخبر شده و سپس دارو را از هارلی پس گرفته است؟ او چطوری از جای بتمن در مقر ژوکر باخبر شده و بکمک او آمده بود؟

ژوکر: بنواز، بیشتر، آفرین…

بتمن: شاید تالیا وقتی توسط راشال با شمشیر تهدید شد، از همکاری با پدرش منصرف شده و از دور مراقب من بوده و وقتی هارلی با داروها از مرکز پلیس خارج میشده او را تعقیب کرده و داروها را از هارلی گرفته و او را به میله بسته بود. و وقتی متوجه می شود که من در حین مبارزه با ژوکر در زیر آوار گیر کرده ام برای کمک به من پیشنهاد معامله را به ژوکر داده و جان مرا نجات بخشیده است. تالیا…! هر دوی ما از ژوکر فریب خوردیم…. ژوکــــــــر!!!

 

تصویر ژوکر برروی کارت و کپی کاغذی و جمله “بزودی احیا خواهد شد” – نشانه  گذاری ژوکر برای دریافت حقیقت توسط بتمن

 ژوکر به بتمن می گوید که او را فریب داده و حالا داروی ضد سم را می خواهد. ناگهان ژوکر مرده، تغییر شکل داده و دارو را بر می دارد. او بازیل کارلو بوده که با ژوکر همکاری می کرده است. مبارزه ای شکل گرفته و بتمن با شکست بازیل، دارو را بدست آورده و مقداری از آنرا می نوشد.

بتمن: تو نباید اینجا باشی کارلو! چرا عضو گروه ژوکر شدی؟

کارلو: به خاطر قانون طبیعت!!!

باربارا: بازیل کارلو…!

سلینا: ملقب به آدم رُسی/Clayface ! یکی از هنرپیشه های آثار کلاسیک سینما بود. وقتی فهمید آثار کلاسیکی که در اونها بازی کرده دوباره می خواد بازسازی بشه و نقش او رو شخص دیگری به عهده گرفته، دیوانه شد و بعضی از عوامل بازسازی فیلمها رو کشت. و بعدها با دزدیدن عنصرهای شیمیایی و تزریق روی خودش، تبدیل به یه موجود زنده رُسی شد. کسیکه به هر شکل و ترکیبی می تونه تبدیل بشه.

ژوکر: از جلوی راهم کنار برو، بتمن! من با جاودانگی قرار ملاقات دارم!

ژوکر در طی یک فرصت مناسب به پشت بتمن پریده و دست او را با چاقو زخمی می کند. شیشه دارو بر روی زمین افتاده و می شکند. و بهمراهش آخرین امیدهای ژوکر هم نقش زمین می گردد(ایجاد تعلیق و کشش). اما چرا ژوکر به دست راست بتمن که دارو را نگهداشته بود، چاقو می زند در حالیکه بدان نیاز مبرم داشته و در صورت زخمی کردن دست بتمن، احتمال افتادن شیشه دارو وجود داشته است؟! …چرا به جاهای دیگر بتمن چاقو نزد؟… شاید ژوکر حماقت کرده است، در حالیکه او به باهوشی شهره است؟ …(نقص داستانی)     

ژوکر: خب که چی؟ همه می دونیم که آخرش منو نجات میدی؟

بتمن: هر تصمیمی که گرفتی در انتها باعث مرگ و بیچارگی مردم شده است. انسانها مردند. و من متوقفت کردم. اما تو دوباره برگشتی و همان کارها را تکرار کردی. درباره این جوک ِ خنده دار و تکراری فکر کن… می خواهی بدانی چه چیزی واقعا خنده دارست؟…بعد از همه کارهایی که تو انجام دادی، من نجاتت دادم!!!

ژوکر: اون واقعا… خیلی خنده داره!!!

ژوکر: جوابها باعث شادی همیشگی شما نمیشند. بعضی وقتها نیاز دارید که در برابر ناامیدی مقاومت کنید.درباره اش فکر کن. شوی تلویزیونی محبوبت رو تصور کن که دائم تماشایش می کنی. کانالهاش رو بالا و پایین می کنی. با اون رویدادهای احمقانه و دیوونه کننده ای که نشون میدن! و بعد بنگ …! اونها دائم  چیزهایی رو میگند که همیشه تکرار می کنند. چیزهایی رو که دلشون می خواد!… می خواید همیشه شاد باشید؟ واقعا چه معنی میده؟! چطوری تمامی خوشی ها و شادیها در کلیسا به فرجام رسیده و سرانجام پایان می گیرند(با مرگ)؟ شما آقایون باید یه چیز ساده رو بفهمید! که من ماورای هر چیزم… ماورای هر چیز خوب!!! (ماهیت شر و بدی) – (این جملات در این قسمت بازی گفته نمی شود. اما…توسط من در اینجا درج شده است.)

 ژوکر با لبخند می میرد! در حالیکه تغییر را در چهره بتمن دید. بتمن او را نکشت اما نجات هم نداد. او در کنار رقیب و دوست همیشگی خودش با لبخندی از واقعیت طنزآلود او مرد.

سلینا: بـــتی، شنیدم که سزای ساسز! رو هم بهش چشوندی. یه جامعه ستیز واقعی، که تعداد قربانی ها برایش مهم بود و آمار اونها رو با کشیدن خط بر روی بدنش نگه می داشت. بتمن…! صحنه بیرون آمدنت با جسم مرده ژوکر، منو یاد نقاشی روی گاو صندوق هاروی انداخت. با عکسی از هابیل و قابیل! اوه… راستی یادم اومد باید به سراغ وسایل ارزشمندم برم و یه خـُرده حسابی هم  با “هاروی ِ سیاه و دنت ِ سفید” دارم!!! .(جملات مشکی: توضیحات خودم در جهت کالبد شکافی شخصیتها و در نهایت داستان بازی)

 برای مشاهده ی تصویر در اندازه ی اصلی بر روی آن کلیک نمایید.

تصویر سمت چپ و وسط: روی دست آوردن ژوکر توسط بتمن – تصویر سمت راست: نقاشی هابیل و قابیل

آلفرد: قابیل برادرش هابیل را کشت. و دو گانگی رفتاری انسانها را به نمایش گذاشت. خیر و شر، تاریکی و روشنایی!… ارباب وین!… ژوکر روی دیگر بتمن بود. .(توضیحات خودم در جهت کالبد شکافی شخصیتها و در نهایت داستان بازی)

باربارا: یاد حرفهای دکتر استرنج افتادم ” بتمن!…حضور تو باعث بوجود آمدن این موجودات شده است.آنها شبیه میکروب گسترش می یابند. شما محیطی را بوجود آوردید…” منظور دکتر استرنج این بوده که با نوع عدالتی که بتمن اجرا می کند شر و گناه از بین نرفته بلکه دوباره ظهور کرده و قویتر می شود. بنابراین دکتر استرنج نوع عدالت خودش را که از بین بردن شر و گناه بود را به اجرا گذاشت تا گاتهام را از وجود خلافکارها پاک کند.(توضیحات خودم در جهت کالبد شکافی شخصیتها و در نهایت داستان بازی)

آلفرد: … اگر جنایت و فساد نمی کنی، فاسد و جنایتکار نیستی، در جهت نجات و حفظ جنایتکاران و فاسدان نیز بر نیا! .(توضیحات خودم در جهت کالبد شکافی شخصیتها و در نهایت داستان بازی)

هاروی: ما آینده آرکام هستیم، آینده گاتهام!

گوردون(رییس پلیس): بتمن! اونجا چه اتفاقی افتاد؟

بتمن: ………… (سکوت)!!! (سکوت جوابی غیرقابل پاسخ است. از ج. ک. چسترتون)

.

تیتراژ… (ممنون آقای سفتون هیل)

.

نجوای عاشقانه ژوکر…

صدای هارلی…

هارلی: آروم باش بچه کوچولو، صدا نکن، مامان می خواد بخاطر تو همه آدمای لعنتی دنیا را بکشه!

سکوت … تاریکی!!!

 

ویرایش عکس از حامد.ق.ت/Hamedgh : طرح Smile و Batman را از سایتهای دیگر برداشت شده اما طرح ادغام آنها از جانب این حقیر است و صحنه پایانی بازی و روی دست بردن ژوکر توسط بتمن را نمایش می دهد.

Hamedgh/حامد.ق.ت/ ۲ -۱۰-۱۳۹۰ تا الی ۱۶-۱۰-۱۳۹۰

پانوشت۱: در صورت استفاده از این مطلب در سایتهای دیگر از ذکر نام منبع و نویسنده اش دریغ نورزید.

پانوشت۲:

نویسندگان بازی: پل دینی/ Paul Diniو پل کروکر/ Paul Crocker و سفتون هیل/ Sefton Hill

کارگردان بازی: سفتون هیل/ Sefton Hill

سبک: اکشن/ماجراجویی

محصول: ۲۰۱۱

بارگیری تمام متن به صورت PDF از سایت دنیای بازی

رمز فایل: www.dbazinews.com


68 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. با سلام!
    از همه دوستان تشکر می کنم!
    می دانم که مطلبم دارای نواقص و ضعفهایی است که خود بدان واقف هستم. و مهربانی شما را از روی لطف شما می دانم(حداقل پنجاه درصد). آن پنجاه درصد باقیمانده را، اگر توانسته باشم مفید بوده و چیزهایی را بیاموزانم، و اوقات خوشی را برای شما رقم زده باشم، جای بسی خوشحالیست. خدا را شکر!
    هر چند بحثهای فنی دیگری نیز می توانست رخ دهد، اما امیدوارم در انتها، چیزهای خوبی را از این مطلب و از دیدگاه های همه دوستان عزیزم، آموخته و دست پر بیرون رفته باشیم.

    آن عکس آخر نیز هدیه من به همه دوستان عزیزم(عکس آرم بتمن و ژوکر)!
    شاید من و دوستان عزیزم بعد از صد سال عمر، بدلیل بیماری آلزایمر خفیف! بعضی از خاطرات دنیای بازیها از یادمان رفته و با دیدن این عکس به یادآورده و لبخندی بر لبمان بنشیند!!! (شوخی از نوع ژوکری)

    نقد کلی بازی بتمن: شهر آرکام را نیز نوشته و در حال پایان گرفتن است، که به خود بازی و المانهایش اشاره دارد. این مطلب نیز در حدود بیست صفحه است(صدای اعتراض دوستان در آمد) که پیشنهادش از طرف من از جانب آقای حکیمی مورد استقبال قرار گرفته است و درخواست ارسال این مطلب و سایر مطالب دیگر را نموده اند. اگر دوستان عزیزم علاقمند باشند، آنرا هم برای سایت ارسال می دارم. اگر خواننده ای داشته باشد…؟!

    با تشکر از شما و همه دوستان عزیزم!

    ۰۰
    1. با سلام!
      حقیقت امر اینست که مدتها پیش این پیشنهاد را آقای حکیمی عزیز، به من داده بود تا در سایت همکاری کرده و دارای دسترسی ویژه شوم اما بدلایل شخصی نتوانستم از پیشنهاد ایشان استقبال کنم. بعلاوه اینکه این پیشنهاد بار مسئولیت بر دوش خود دارد و انتظاری را ایجاد می کند که شاید نتوانم آنرا تحقق بخشم!
      احتمالا مطلب را برای آقای حکیمی خواهم فرستاد(یا به آدرس سایت می فرستم) که در صورت شایسته بودنش در سایت درج گردد و یا در اختیار شما قرار گیرد. امیدوارم مفید واقع شود.

      درباره دوست عزیزمان آقای Frank Woods
      دلم راضی نیست که او را بخاطر من بن کرده تا موجب ناراحتی و دل شکستگی ایشان گردد. دیدگاهی را نوشتند و با پاسخش روبرو گشتند… امیدوارم همه اوقات خوبی را در کنار هم سپری کنند. در هر صورت از لطف شما ممنونم!

      با تشکر از شما و همه دوستان عزیزم!

      ۰۰
  2. بروبچ دنیای بازی تا چند روز دیگه خبر خوشی خواهید شنید…حدودا ۲روز بعد$…پس اندکی صبر کنید :wink: …بخصوص اعضای انجمن حقوقبگیران….
    _______________________________
    امیرمسعودبهداد ازانجمن پرقدرت حقوقبگیران مایکروسافت :arrow:

    ۰۰
    1. با سلام!
      Salasin عزیز!
      چه خبر شده؟… روزبه سامانی عزیز(xneon360) رییس انجمن پرقدرت حقوق بگیران مایکروسافت با خانم آنجلا مرکل رییس جمهور حقوق بگیران آلمان دست نداده و از آلمان دیپورت شده؟!!! (شوخی با روزبه عزیز)
      با تشکر!

      ۰۰
    1. با سلام!

      گفتن این جمله شما لزومی نداشت، چرا که ندانستن انگلیسی عیب نیست. من هم انگلیسی بلد نیستم !!!….به رخ کشیدن ندانستن دیگران عیب است.
      و اما…
      … آیا می دانی چرا و به چه دلیل ژوکر در برابر آینه خودش را آرایش میکرد؟
      …آیا می دانی مفهوم پرت کردن شمشیر تالیا/ راشال به سمت ژوکر در صحنه پایانی چیست؟
      …آیا می دانی مرد تقویمی به سلینا کایل(پیشی خانم) چه پیغامی داد و چه منظوری داشت؟
      …آیا می دانی چرا گلدان گل توسط سلینا کایل شکسته شد؟
      …آیا می دانی شلیک مرگ/DeadShot در زندان بود و چرا قصد کشتن بتمن و بروس وین را داشت؟ و توسط چه کسی؟… اگر دکتر استرنج را مد نظر داری، پس چرا دکتر که می دانست بتمن و بروس یکی هستند، موضوع را به شلیک مرگ نگفت؟
      …آیا می دانی راز چاقو زدن ژوکر به دست بتمن چیست؟
      …آیا از سرگذشت راشال و سیاهچال لازاروس اطلاعی از خود بازی بدست آورده بودی؟
      …آیا نشانه های داستانی مدهتر(مرد کلاهدار) را همانطور که شرح داده بوده، کشف کرده بودی؟
      …آیا می دانی چرا تالیا در حین جواب دادن ژوکر دوم(بازیل کارلو) مبنی بر اینکه دارو را در اختیار ندارد، شمشیر را بر بدن او فرو کرد و اجازه پاسخ گویی را به او نداد؟
      …آیا راز و نشانه های تصویری هابیل و قابیل را در انتها کشف کرده بودی؟
      …آیا می دانی چرا بر بالای تئاتر شهر آرکام جمله “ژوکر جاودان” توسط ژئوکر نقش بسته بود؟
      …آیا راشال فقط به بتمن و دکتر استرنج پیشنهاد جاودانگی داده بود؟ و چه کسانی؟!
      …آیا می دانی آن چیپ الکترونیکی که سلینا کایل، قصد روبودنش را داشت، چه بود؟ چه رابطه ای بین سلینا کایل و هاروی دنت موجود است؟
      …آیا می دانی و می دانستی ملیت آبراموویچی ها و ربط معمای ریدلر به آنها و چسبیدن آنها را به یکدیگر در بخشی از بازی؟…
      …آیا می دانی و می دانستی معمای مرد تقویمی را؟
      …آیا می دانی و می دانستی از سلول مرد تقویمی در تیمارستان آرکام و زندانی شدنش توسط هاروی دنت در دادگستری؟
      …آیا می دانی مفهوم سکه انداختن(بازی با سکه) دکتر استرنج در برابر هاروی دنت چه مفهومی داشت؟
      …آیا می دانی شاهد انسانی مبنی بر آزمایشات غیر قانونی دکتر استرنج در زندان در کجاست؟
      …آیا می دانی محل اولین قتل و محل خودکشی ساسز در کجای آرکام قرار دارد؟
      …آیا می دانی جمله”جایی که آغاز شده پایان خواهد گرفت” از طرف چه کسی است؟ و اصلا چه مفهومی را می رساند؟
      و ….
      دوست عزیزم در صورت رسیدن به پاسخ ما را هم بهره مند کن. با تشکر!

      بسیاری از دوستانم همچون Albert Wesker و Ichimaro Gin و … در حد خودشان از زبان انگلیسی بهره مند هستند اما ادعایی هم ندارند. همین ادعا نداشتن آنها زیباست!

      با تشکر از شما و همه دوستان عزیزم!

      ۰۰
    2. اولندش من که به رخت نکشیدم
      ثانیا تو دنیا یه چیزی به نام کمیک بوک اختراع شده میفهمی دارم چی میگم کمیک بوک از همو چیزای عکس دار :mrgreen:
      و منبع بازی سازان هم همین کمیک بوکه و اگه سواد داشته باشی و بری اینارو بخونی جواب همه ی سوالای بالاییتو میگیری.و در ضمن برای دیدن جزییات بازی حتما نباید چشم برزخی داشته اگه کمی چشمتو باز میکردی این نکته هایی رو که اینجا نوشته بود رو میدیدی؟فهمیدی؟
      یه خورده چشاتو بازکن ۸-O 8-O 8-O 8-O
      و در ضمن این سوالایی که پرسیدی خیلی احمقانه بود :lol: :lol: :lol:

      ۰۰
    3. با سلام!
      Frank Woods عزیز!
      اولندش…به رخت نکشیدم… همو چیزای عکس دار… اگه سواد داشته باشی… حتما نباید چشم برزخی داشته… چشمتو باز میکردی… فهمیدی؟… یه خورده چشاتو بازکن… خیلی احمقانه بود!!!
      این جواب شما چه مفهومی دارد؟! اگر برای شما مفهوم دارد برای من جواب سوالاتم نیست.
      هنوز پاسخ سوالات خود را از شما نگرفته ام، با چشم باز خود به دانسته های من بیفزایید!!! نیازمند چشمان باز دیگری هستم…

      ** ” آقایون بیاد بسپارید، بتمن ممکنه آدم ساده و احمقی باشه و یا احمقانه حرف بزنه ولی اجازه هم نمیده کسی شما رو مسخره و گمراه کنه.” — ژوکر در بازی بتمن: تیمارستان آرکام / Batman: Arkham Asylum ** (این دیالوگ در اینجا نیز معنی داده و کاربرد دارد)

      با تشکر از شما!

      ۰۰
    4. @Frank Woods
      این نوع کامنت دادن شما مناسب این سایت نیست. اگر میخوای همین طور ادامه بدی که مشتاقانه بن می شی! اگر مایل به اصلاح شدن هستید مشتاقیم در خدمت شما باشیم.

      ۰۰
    5. Frank Woods :
      دوست عزیز اگه شما چشای بازی داری پس ببین و یکم اصلاح شو و از پند ها ی درست همین بازی هایی که میکنی یاد بگیر و از نادرستاش عبرت بگیر . :wink:
      مثلا دیدی که عاقبت کسی که بی احترامی میکنه جایی و چیزی نیست جز …… ۸-O (امیدوارم خودت با چشم بازت بفهمی منظورمو )

      ۰۰
    6. سلام
      پسر خوب این چه طرز صحبت کردنه؟
      اونم با حامد که اینهمه زحمت کشیده واسه لااقل همین مقاله!
      دیر اومدی، زودم میخوای بری؟ پیاده شو با هم بریم!
      ادب و فرهنگ متاعی نیست که سر هر کوی و برزنی بفروشن، خودت باید بدست بیاری.
      با روش تهاجمی و غرولند میخوای به چی برسی؟ مگه ارزش زر به سنگ خاره کم میشه؟
      معرفت و مرافقت باید بین همه بچه های دیبازی موج بزنه.
      امیدوارم که راه بهتری برای بیان نظراتت پیدا کنی، که اونم برخاسته از صبر و متانته.

      ۰۰
    1. با سلام!
      Behnam-IT عزیز، دوست قدیمی!

      هر چه که هست و ارائه شده از خود اثر است، خود بازی بتمن!
      به امید متنهای پیچیده آتی از من …ها!
      به قول دوستم: “همیشه شاد و همیشه خوش باشید”
      ** “در حکمت زیاد، اندوه فراونی نهفته است. که باعث افزایش دانایی و معرفت می شود. باعث افزایش حزن و تاسف می شود.”— الطائر در بازی فرقه آدمکشها : افشاگری ها/ Assassin’s Creed: Revelations **

      با تشکر از شما!

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر