پیش نمایش Resident Evil: Revelations

در ۱۳۹۰/۱۱/۰۷ , 19:30:37
Resident Evil, Resident Evil : Revelations, survival horror

در سال ۲۰۰۲ نسخه Resident Evil: Gaiden برای کنسول Game Boy عرضه شد،نوع مبارزات و زامبی های این بازی در آن زمان بازی را بیش از حد وحشتناک کرده بود.حال تقریبا ۱۰ سال از آن تاریخ می گذرد و نسخه دیگری از این بازی با نام Resident Evil: Revelations برای کنسول دستی ۳DS عرضه شده است . بازی از نظر گیم پلی و گرافیک و داستان به مراتب نسبت به نسخه ۲۰۰۲ پیشرفت چشمگیری داشته است .با این که دو بازی در زمان های متفاوتی عرضه شدند اما به گفته منتقدان نسخه Resident Evil: Revelations از خیلی جهات ممکن است از نسخه سال ۲۰۰۲ بهتر و برتر باشد.

هر دوی این بازی ها برای کنسول های دستی نینتندو عرضه شدند ولی گویا کنسول ۳DS قرار است با این بازی قدرت خود را یکبار دیگر به رخ دیگران بکشد .

با هم نگاهی به ویژگی های این بازی می اندازیم :

داستان بازی :
داستان بازی بین نسخه های Resident Evil 4 و ۵ رخ می دهد جایی که Jill و Chris به همراه همکاران جدید خود به دنبال کشف حقیقت در مورد یک شهر نابود شده به نام Terrorgrigia و یک نوع ویروس جدید هستند .
در این بازی ما اطلاعات بیشتری درباره سازمان BSAA (ائتلاف مبارزه و امنیت با حملات بیوتروریستی Bioterrorism Security Assessment Alliance ) پیدا خواهیم کرد ، این همان سازمانی است که Chris و Sheva در Resident Evil 5 عضو ان هستند .

داستان پیچیدگی های بیشتری نیز دارد وقتی که ما متوجه می شویم سران سازمان FBC ( کمیسیون فدرال Biohazard یا Federal Biohazard Commission ) نیز درهردو سازمان فعالیت می کنند .

نوع روایت داستان به صورت سریال های تلویزیونی با فلش بک هایی به گذشته است ، این عمل باعث می شود که داستان به صورت موازی پیش برود وبرخی از پیچیدگی ها و و چرخش های غیر منتظره بازی قابل هضم شود .
در واقع ساختار سریالی مانند بازی نه تنها داستان بازی را بسیار گیرا کرده است بلکه گیم پلی بازی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است ،به عنوان مثال در حالی که شما در کشتی کروز با کاراکتر Jill در حال جستجو هستید به موازات، داستان شما را با شخصیت های دیگر و فلش بک هایی در گذشته همراه می کند .

همانند دیگر بازیهای سری RE مهمات دراین بازی به شدت محدود است و شما اکثر وقت را با Jill و کاراکتر های دیگر در حال انجام ماموریت های وحشتناک هستید.

درحالی که شما به عنوان شخصیت Jill در یک کشتی مملو از زامبی هستید به موازات داستان ، به صورت فلش بک Chris ( به عنوان مامور FBC ) در کوهستان های برفی شهر Terrorgrigia در حال ماموریت است ، شکارچیان زامبی ، گرگ های آلوده و هیولاهای جهش یافته نمونه کوچکی از زامبی های این کوهستان هستند .

گیم پلی بازی :
این بازی فرصتی برای طرفداران و هواداران سری بازیهای Resident Evil است تا با کنسول ۳DS و قابلیت ۳D ان یک بازی تیر اندازی در سبک وحشت را تجربه کنند. Revelations در نمایش دادن انیمیشن ها و حتی نشان دادن خزنده های زامبی در این کنسول به خوبی قدرت بالای خود را نشان می دهد .برای تعویض آیتم های بازی از d-pad استفاده می شود .
یکی از ویژگی های جالب بازی توانایی جاخالی دادن از حملات مستقیم زامبی ها است در واقع شما با circle pad می توانید در مقابل حملات زامبی ها مانور های جالبی انجام بدهید .

در این بازی به جای فرار کردن در زمانی که اسلحه شما خالی از مهمات است ،می توانید از این قابلیت مانور دادن ( جاخالی دادن ) استفاده کنید.

تنوع اسلحه ها در Revelations به شدت بالااست ،حتی بیشتر از بازیهایی مثل Call of Duty .در این بازی نیز شما می توانید قدرت اسلحه های خود را افزایش بدهید و همچنان اسلحه محبوب این بازی مانند سری های قبلی Resident Evil اسحه shotgun خواهد بود .

با انجام ماموریت های فرعی در بازی شما ممکن است اسلحه های جدیدی پیدا کنید که در بخش داستانی بازی به شدت برای شما مفید هستند . در بخش چند نفره با نام Raid Mode شما می توانید با انجام ماموریت ها در زمان های کوتاه اسلحه های مناسبی بدست بیاورید که در بخش campaign بازی به شدت مفید خواهند بود .
ایرادات بازی :
بازی Revelations که برای ۳DS منتشر خواهد شد دارای ایراداتی نیز است ، به عنوان مثال دونفر از مامور های BSAA با نام های Quint و Keith با نام های مستعار ackass و Grinder  ، یکی از بدترین کاراکتر های تاریخ این بازی های هستند ،به طوری که صدای این کاراکتر ها به شدت گوشخراش و نامناسب است ، همچنین شخصیت Keith مدام در بازی تکه کلام blows را تکرار می کند که بعد از مدتی به شدت با اعصاب شما بازی می کند .گفتگو های نامناسب با محیط بازی و لطیفه های بی مزه این شخصیت ها به شدت بر روی این کاراکتر های تاثیر منفی می گذارد ،خوشبختانه ماموریت های کوتاه این افراد باعث می شود که این اشتباهات در کیفیت اصلی بازی تاثیر چندانی نداشته باشد.

بازی Resident Evil: Revelations یک دلیل محکم برای خرید ۳DS است و با توجه به جایزه هایی که برای پایان بازی در نظر گرفته شده است ،قابلیت بازی مجدد این بازی به شدت بالا است و این امر می تواند تا عرضه Resident Evil 6 شما را سرگرم کند . بخش چند نفره به خوبی در ۳DS پیاده سازی شده است ، داستان بازی به شدت گرا است و گیم پلی بازی نیز با ۳DS به خوبی هماهنگ شده است ،همه این موارد باعث می شود که این بازی به بزرگترین بازی این کنسول قابل حمل تبدیل شود.

ویژگیهای اصلی این بازی بر روی کنسول دستی ۳DS :
ماهیت بازی :
این بازی به عنوان بازی قابل حمل درکنسول دستی ، تجربه شیرینی رابه بازی کن منتقل می کند و تا مدت ها یکی از بهترین بازیهای این کنسول خواهد بود.
گرافیک:
انیمیشن های غنی ،محیط های دقیق ، cutscenes و موارد بصریبسیار زیبا
صدا گذاری :
استفاده از بهترین موسیقی ها برای این بازی و صداگذاری مناسب برای هیولاها از ویژگیهای ممتار بخش صدا گذاری است هر چند با شنیدن صحبت ها ی Keith و Quint ممکن است از گوش های خود متنفر شوید .
گیم پلی :
بازی به خوبی با پردازنده کنسول اجرا می شود و ما شاهد هیچ گونه کندی در ان نیستیم، مکانیک خوب بازی و سیستم مانور( جاخالی ) دادن درآن به خوبی پیاده سازی شده است.سیستم مبارزات ، اسلحه ها و شلیک ها در بازی  بسیارعالی است.
میزان سرگرمی بازی :
ترکیب مبارزه و بقا در بازی به خوبی انجام شده است و سبک روایت بازی به صورت سریالی باعث پیچیدگی های خوبی در داستان بازی شده است ، این موارد می تواند تا مدت ها شمارابا کنسول ۳DS سرگرم کند .
تکرار بازی :
ویژگیهایی که برای هر بار پایان بازی در آن گنجانده شده است باعث می شودکه تکرار پذیری بازی به شدت بالا باشد.

تصاویری از بازی

حسین براتی (Ichimaro Gin )


61 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. یعنی میشه یه روزی هرچی رزیدنت ایول ساخته شده یه جا تو ۱۰۰ تا dvd عرضه کنن؟ خداییش تنها بازیه که دوست دارم از شماره یک تا شماره آخر و حتی عناوین فرعیشو بازی کنم ولی حیف پول ندارم کنسولای مختلف بخرم :(

    ۰۰
  2. همیشه رزیدنت اویل های ترسناک روی کنسول دستی میان.چرا؟؟؟نمیشه برای کنسول خانگی هم بزنن؟؟؟؟؟من این رزیدنت اویل رو میخوااااااااااااااااااااااام!

    ۰۰
  3. واقعا این پیش نمایش عالی بود و بی دروغ بگم کاری کردی که با حقوق این ماهم برم ۳ds بخرم.
    لعنتی. :evil:

    ۰۰
  4. اتفاقاً IGN از همه چیز این بازی تعریف کرده اساسی به جز داستان … و اونو ضعیف توصیف کرده…

    ۰۰
  5. یه دونه شبیه ساز ۳ds داره میاد و میتونید راحت این بازی رو بازی کنید
    الان امولاتور ds هست

    ۰۰
  6. تنوع اسلحه ها در Revelations به شدت بالااست ،حتی بیشتر از بازیهایی مثل Call of Duty !!!
    امیدوارم این بازی برای ویتا بیاد !!! خیلی وسوسه برانگیز هستش این بازی !!! نینتندو + کپکام لعنتی :-o

    ۰۰
    1. گفتم که بهت برادر این بازی انحصاری مدت دار ۳ds هستش شاید یک خبرهای بشه سونی به راحتی از این لقمه چرب برای هیولای جدیدش نمیگذره

      ۰۰
  7. ولی درد کل گرافیک خوبی داره ولی سعی نکنید بازی را به مدت طولانی بازی کنید ممکن با سر درد بسیار وهمینطور چشم درد روبرو شوید.(برای کسانی که برای باره اول با این کنسول تازه شروع به بازی کردند فقط ۱ تا ۲ ساعت توصیه میشود بهدش حتما یک استراحت ۲۰ دقیقه ای بدهید)

    ۰۰
  8. این بازی انحصاری کامل۳ds نیست پس امکان داره این بازی رو با گرافیک بیشتر روری ویتا منتشر بشه البته این فقط در حد یک شایعه هست فعلا ( انجمن Martial Art’s )

    ۰۰
  9. داداش سعید پرچم بالاست!زنده باد بانو جیل ولنتاین یگانه عشق کریس ردفیلد.این بازی ارزش خریدن ۳DS رو داره.ولی کو پول!؟ :roll: :cry:

    ۰۰
    1. بله پرنس جان پرچم بالاست !!! اما منتظرم این عنوان برای ویتا هم تایید بشه وگرنه قید ویتا رو میزنم میرم این کنسول دستی بی خود میگیرم !!! نینتندو و کپکام لعنتی :-o ( انجمن Martial Art’s )

      ۰۰
  10. توی زندگی هر کسی که پول بیشتر داده بیشتر اش خورده.این قانون دنیاست.اول ماکروسافت پول میداد عنوان هایی مثل تیکن مثل متال گیر و…… را از انحصار سونی در میاورد حالا هم نینتندو.در ظمن کپکام دندون های شما و ۳ دی اس را شمرده و به خاطره پ….. بازیش را به هر چیزی میفروشه.یه وقت دیدی فردا روز کمپانیش را هم به کنسولی فروخت.یه نمونش هم اینکه یه دوستی تازگی ها رفته ۳دی اس خریده به خاطره همین اویل.توحین نمیکنم تازه من به شخصه عاشقه اویل۲ ههستم و خیلی شخصیت لیون را دوست دارم.ولی یه کمپانی نباید خودشو به یک کنسول بفروشه تازه اونم دستیش………………..

    ۰۰
  11. تهیه ی کننده ی بازی گفته بود این بازی می تونست رزیدنت اویل ۶ باشه ولی نشد !

    anyway

    ممنون حسین جان .

    ۰۰
  12. به به بازی ایست بس زیبا و خفن و….خلاصه endبازیه خیلی فرا تر از یه کنسول دستی ظاهر شده واقعا بایه ذره تلاش بیشتر میتونست یه شماره ی مستقل باشه….

    ۰۰
  13. کاش یکم گرافیکش رو پایین تر میاوردن رو psp هم عرضه میشد
    به نظرم psp هم میتونست جواب بده
    درضمن به نظر من موی بلند اصلا به جیل نمیاد همون تیپ اویل ۳ خیلی قشنگتر بود

    ۰۰
    1. ببخشید شما در چه سالی زندگی میکنید !!! VITA هست دیگه PSP حرفی نداره واسه گفتن !!

      ۰۰
  14. مدتهاست که رازهایی در سرم بودند
    مدتهاست که چیزهایی بودند که بایستی می گفتم
    در تاریکی به دنبال زامبی بودم
    تا علتی بیابم
    تا زمان انرا ، مکان آنرا ، پلتفرم آنرا بیابم
    :evil:

    ۰۰
  15. تا صد سال من که پولمو بدم واسه همچی کنسول بیخودی…کنسول فقط کنسول های دستی سونی :arrow:
    __
    CoD Team

    ۰۰
    1. جمله ی زیبایی گفتی،مگه عقلمون کمه بیایم ۳DS بخریم،صبر میکنیم VITAارزون بشه اونو میخریم

      ۰۰
    2. مهربان جان همین ۳dsبهترین فروشو داشته و فروش psvitaحتی از pspهم کمتر بوده….همه رو ناامید کرده$….

      ۰۰
  16. این گرافیک برای یک کنسول دستی مثل ۳DS خارق العادست….واقعا کنسول فوق العاده ای نشون داده….
    این رزیدنت اویل هم مطمئنا برای کنسول عالی است…
    IGN و Game spot هر دو به این بازی ۸.۵ از ۱۰ دادند…پس معلومه بازیه بزرگیه…. :wink:

    ۰۰
    1. دوست عزیز بازی هنوز نیومده چون گیم اسپات و IGN اومدند بازی رو نقد کردند پس بازی اومده؟ :roll: دوست عزیز این ۲ سایت از سایت های بسیار معتبر و بزرگ در ضمینه گیم هستند وسازندگان معمولا قبل از انتشار بازیهایشان آنها را برای مجلات و یا سایتهای معتبر میفرستند تا نقد کنند.
      تاریخ عرضه بازی :
      Release: Feb 7, 2012

      ۰۰
  17. اینام دم به دقیقه برای ۳dsرزیدنت میزنن همین چندوقت پیش residentevil:the mercenariesرو برای این کنسول زدن..حالا هم این :-? $

    ۰۰
  18. به قول کارگردان این بازی، Resident Evil : Revelations لیاقت یدک کشیدن شماره ۶ را داشت…
    اینجا میشه فهمید Capcom داره به اصول ترس و وحشت برمیگرده ۸)

    ۰۰
  19. به هرحال رزیدنت هست….زیاد از داستانش اطلاع ندارم…ولی خوش بحال۳dsبازان..قابل توجه اونایی که میگفتن کنسول نینتندو برای بچه هاست :wink:

    ۰۰
    1. یه خبر باحال: به زودی اطلاعات جدیدی از Resident Evil: Damnation

      حدود دو سال پیش تریلر زیبایی از انیمیشن CG رزیدنت اویل دمنیشن توسط وبسایت G4TV و برنامه ی G4’s Attack به نمایش در آمد که مورد توجه بسیاری از علاقه مندان و طرفداران رزیدنت اویل قرار گرفت . بعد از آن لحظه دیگر هیچ گونه اطلاع و خبری در مورد این CG و یا اینکه حتی آن کنسل شده است یا نه داده نشده بود تا این که امروز در طی خبری که وبسایت project Umbrella در صفحه خود منتشر کرد امید را دوباره به دل هوادارن بازگرداند .
      یکی از اعضای این سایت طی تماسی که با Sony Pictures ژاپن برقرار کرده بود آز آنها سوال کرده بود که آیا رزیدنت اویل دمنیشن هنوز در حال ساخت است یا خیر ؟ Sony Pictures ضمن پاسخ مثبت به ایشان اعلام کردند که وبسایت بزودی با اطلاعات جدید در مورد این انیمیشن CG آپدیت میشود.

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر