بازگشت برترین شوتر سال ۲۰۱۱/پیش نمایش BLACK OPS II
{به نام خداوند جان و خرد}
CALL OF DUTY BLACK OPS II
سازنده: TREYARCH
ناشر: ACTIVISION
پلتفرم: PS3/XBOX360/Pc
سبک: ACTION/FIRST_PERSON/SHOOTER/MODERN
انتشار: NOV 2012 13
“خاطراتی به وسعت تمام زندگی بازیبازی”
یادم هست اوین بار که ندای وظیفه را تجربه کردم در سال ۲۰۰۳ هیچ تبلیغات وسیعی از بازی با زرق و برق فراوان ندیده بودم بعد تجربه بازی نشان افتخار که در این سبک بازار را قبضه کرده بود فقط به دنبال یا ادامه مدال بودم یا بسته الحاقی از آن و یا یک بازی که بتواند در نبود مدتی از بازی مدال جای آن را برایم پرکند, یادم هست مغازه داری این جمله را برایم گفت که مدال یکیه دو تا نمیشه دنبال مثل اون نگرد. چند مغازه ای را رفتم تا پک بازی ندای وظیفه را دیدم نامش مانند نام بازی نشان افتخار حماسی و زیبا بود تصویرش هم که نشان از جنگ جهانی میداد, پک را در دستانم گرفتم آن را برگرداندم و تصاویری از داخل بازی را دیدم که فهمیدم نمای بازی اول شخص هست دقیقا مانند مدال, این سه فاکتور نوای مدال را برایم در دلم طنین انداز میکرد, اندکی بیشتر تمرکز کردم بله گرافیک و محیط بازی هم به مانند مدال جذاب و زیباست پس ارزش امتحان کردن را دارد, از مغازه دار پرسیدم: ببخشید خود شما این را تجربه کرده اید؟او گفت: نه تازه آمده ولی چند نفری بازی کردن خیلی راضی بودند. همین موارد سرسو امیدی را برایم زنده کرد تا بعد از تجربه مدال عنوانی دیگر در حد این بازی زیبا با کارگردانی بزرگ مرد هالیوود یعنی استیون اسپیلبرگ ببینم و لذت ببرم. پک را به خانه برده روی سیستم نصب کردم دموی ابتدای بازی را دیدم همه چیز بوی مدال را میداد, بازی شروع شد, وای خدای من چه قدر زیباست؟ چه قدر زیبا حس واقعی بودن جنگ را نشان میدهد, چه کاراکترهای دوست داشتنی دارد, چه قدر اکشن بازی جذاب هست, چه قدر گرافیک و صداگذاری دل نشین و چه قدر محیط بازی شلوغ و مهیج است. این بود که چند ساعتی را مجذوب بازی گشتم و کم کم مراحل و یاد و خاطره مدال از ذهنم پاک میشد. بازی را تا انتها رفتم, سال ۲۰۰۴ و انتشار بسته الحاقی بازی با نام United offensive که نیاز به نسخه قبلی برای اجرا داشت اینبار هم مرا بیش از پیش مجذوب خودش کرد بازی از همان شروع کار نفسگیر آغاز میشد. سال ۲۰۰۵ سال انتشار ابر نسخه ندای وظیفه یعنی ندای وظیفه ۲ بود که با دیدن تصاویر بازی بر روی مجله و سایت های مختلف مو به تنم سیخ میشد. بازی را تهیه کردم و بر روی سیستم نصب کردم بازی شروع شده بود و من کماکان مکث کرده بودم اینگار که در حال تماشای دمو هستم. واقعا ندای وظیفه ۲ یکی از پرجهش ترین بازیهای دوران عمرم بود. سال بعد مصاحبه ای از زامپلا خواندم که گفته بود بازی را به جنگ های مدرن خواهیم برد و من متعجب بودم و نگران از اینکه بر سر بازی محبوب ما چه خواهد آمد. بازی در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و باید بگم تحسین برانگیز بود, دیدن پرایس در شماره ۲ بدان شکل و اینبار در نقش یک کماندو بدین شکل واقعا برایم جالب بود همه چیز زیبا شده بود و مسحور کننده. سال بعد نسخه بازی بدستان تریارچ با نام جهان در جنگ منتشر شد که باز بازگشتی به جنگ جهانی بود که مانند جنگ مدرن مسحور کننده نشد ولی بازی بدی هم از آب در نیامد. سال بعد انتشار ادامه جنگ مدرن یعنی جنگ مدرن ۲ بود که الحق زیباتر و جذابتر شده بود و واقعا تجربه ای لذت بخش بود. نسخه اول بازی امتیاز ۹ را از گیم اسپات دریافت کرد, نسخه جنگ مدرن هم ۹, جنگ مدرن ۲ هم ۹, سال ۲۰۱۰ انتشار عنوانی دیگر از تریارچ با نام عملیات سیاه که بعد نسخه دوم به نظر من شاهکاری بود برای خود که آن هم امتیاز ۹ را دریافت کرد, سال ۲۰۱۱ نسخه پایانی و قسمت سوم جنگ مدرن به دستان اعضای اینفینیتی وارد ساخته شد که دیگر مدیران خلاق و اعضای اصلی خود را نداشت و باید بگوییم که بازی تم خود را حفظ کرده بود و کماکان اکشن سریع و صحنه های سینمایی زیبا در بازی وجود داشت ولی تغییراتی را در بخش گرافیکی بازی شاهد نبودیم. امتیاز آن از گیم اسپات ۸.۵ بود که پایینتر از مدرن۱و۲ و عملیات سیاه و نسخه اول و بسته مکمل و حتی نسخه دوم و سوم با امتیازهای ۸.۸ بود. چیزی که در این تجدید خاطرات با بازی عامه پسند ندای وظیفه مد نظر هست همان استنباطی هست که شما در طول دوران بازی نسخه های مختلف کال از آن داشته اید و خواهشمندیم که نظر منطقی خودتان را در نظرات خودتان ابراز کنید.
“جنگ جهانی سوم هست یا جنگ سرد دوم یا موازی هستند؟”
فرار از خطی شدن و دوری از یکنواختی استدیوی خوش ذوق تریارچ را به سمت جنگ های آینده در مورد بازی ندای وظیفه کشانده است. داستان بازی در دو بخش اتفاق خواهد افتاد, بخشی بازگشتی به گذشته و عملیات نیروهای ویژه آمریکا در جنگل های قاره آمریکا و بخشی به نزاع بین کشورهای آمریکا و چین و البته عملیاتی فراتر ازعملیات تروریستی شخصی با نام رائول مندز. فرانک وودز نقش روایتگر عملیات دهه ۸۰ را بر عهده خواهد داشت و پسر الکس میسون که در سال ۲۰۲۵ ایفاگر نقش کاراکتر بازی خواهد بود و همچنین پدر وی الکس میسون که جزو کاراکترهای اصلی بازی خواهد بود. چین به فناوری تولید نوعی فلز با نام Rare earth دست یافته است که استخراجش بسیار دشوار است. این ماده کمک شایانی به پیشرفت اقتصادی و نیز تجهیزات ارتشی کشور چین خواهد کرد که دعوا بر سر این است که چرا کشور محترم چین آن را به آمریکا صادر نمیکند تا حالا که سفره ای پهن شده است همه یک نونی را بخورند. کشور آمریکا هم بیکار ننشسته است و به تولید جنگ افزارهای پیشرفته و هواپیماهای بدون سرنشین مشغول هست. شخصیت منفی بازی جناب محترم رائول هم دست به عملیات تروریستی زده و به ساخت روبات های پیشرفته دست زده است و باعث به وجود آمدن تنش هایی بین دو کشور شده است در دمویی شاهد بمباران شدن ساختمانهای اداری شهر لس آنجلس بودیم که بعید نیست کار این فرد نابه کار باشد. نویسنده بازی جناب دیوید خان قصد ساخت شخصیتی به یاد ماندنی در بین تبهکاران دارند. از شخصیتهای دیگر وجود اندرسون به عنوان خلبان و نیز نلسون یار و همراه دیوید میسون اشاره کرد.
“بکش, سریع باش, صحنه های سینماتیک ببین, پیش برو”
کماکان در بازی صحنه های سینماتیک و زیبای زیادی را شاهد خواهیم بود و نیز پیشرفته شدن انواع و اقسام سلاح ها و تجهیزات منجمله وجود هواپیماهای بدون سرنشین و روبات ها که یکی از آنها claw نام دارد که دارای پاهایی حیوان مانند و اندامی غول آسا هست که در دو طرف و بالای آن تیربارهای سنگینی وجود دارد. در بازی سوارکاری بر اسب هم وجود خواهد داشت البته در دهه ۸۰ بازی, در بازی حالت انتخابی هم وجود خواهد داشت مثلا اینکه میتوانید بین سلاح سنگین و کشت و کشتار و پیش رفتن و یا سلاح تک تیرانداز و از دور پوشش دادن یکی را برگزینید. گیم پلی دارای المان های غیر خطی خواهد بود یعنی چی؟ یعنی اینکه در به پایان بردن مراحل روشهای مختلفی را بازیباز تجربه خواهد کرد و اگر اشتباهی را بازیباز صورت دهد در روند بازی او موثر خواهد بود. مشخص نیست هنوز که آیا پایان های مختلفی را از بازی شاهد خواهیم بود یا خیر ولی اگر مثلا در بازی یکی از یاران خود را از دست دهید بازی از آخرین چک پوینت شروع نخواهد شد بلکه همان در بازی شما را به دردسر خواهد انداخت و روند بازی را دچار تغییر خواهد کرد.
“گرافیک را کجای دلم بگذارم؟موسیقی بحثی ندارد قدمش بر روی چشمانم”
انجین بازی همان انجین قبل خواهد بود که البته به گفته سازندگان دچار یکسری دست کاریهایی هم شده است چیزی که از دموها شاهد بودیم کیفیت ضعیف بافتها و طراحی چهر ها و… بیایید کلا بیخیال این مطلب شویم ولی ندای وظیفه همیشه چیزی فراتر از دموهای منتشر شده اش ظاهر میشود امید تک تک بازیبازان بر این مسئله هست که شاهد چنین تصاویر بی کیفیتی در متن خود بازی نباشیم. آن چیزی که وجود خواهد داشت اجرای ۶۰ فریم بازی خواهد بود یا آن محیط های شلوغ و اکشن نفسگیرش. موسیقی که از بازی شنیده میشود ترکیب زیبا و هنرمندانه موسیقی ریتمیک و البته حماسی گونه است که جو جالبی را به بازی حاکم میکند. صداگذاری هم کماکان خوب هستند و البته صدای وودز عزیز دل.
“یک کلام ختم کلام کدام یک از ۴ گزینه نظر شماست؟ ۱_ندای وظیفه هرچه باشد باشد من میخوامش۲_نه به هرقیمتی باید به فکر خانه تکانی باشد۳_امسال شاهد یک عنوان متوسط از این سری خواهیم بود و از مدال شکست خواهد خورد۴_امسال کال خواهد ترکاند”
دوستان عزیزم خواهشمندم از انجام بحث های به عبارتی کل گونه و توهین آمیز و تمسخر آمیز و یا به رخ کشیدن آمارها و امتیازها در این تاپیک شدیدا خودداری کنید. هر بازی هرچه در چنته داشته باشد امسال و در زمان حال رو خواهد کرد پس نیازی به دعوا و بحث و جدلهای بی مورد نیست. ندای وظیفه هرچه بوده یا هست همیشه در قلب ما بازیبازان جای خواهد داشت و به شخصه دوران زیبایی را با این بازی زیبا طی کرده ام. امید همه ما بر این است که شاهد ندای وظیفه ای کر کننده باشیم و البته بایستی منتظر انتشار اخبار و تصاویر داخل بازی و دموهای داخل بازی بمانیم و البته نمایشگاه E3 که اطلاعات خوبی از بازی دستگیرمان شود. شیوه غیر خطی بودن بازی و البته روایت آن در دو بخش و وجود شخصیتهای دوست داشتنی و تم سریع همیشگی کال به همراه سینمایی بودن آن نوید انتشار یک بازی خوب را میدهد ولی امیدوارم دست نزدن به یکسری المانها امتیازهای بازی را پایین نکشد و کماکان این بازی را در صدر فروش هفتگی و ماهیانه و سالیانه بازیها قرار بدهد. امید بر اینکه این پیش نمایش مورد پسند شما واقع شده باشد. در پایان این برادر کوچک از شما این درخواست را دارد که بیان کنید کدامین ورژن از این بازی دل شما را بیشتر برده است؟ با تشکر
((فرشید(رابرت دنیرو) از انجمن pc$))
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فرشید جون بابا سایتو قبضه کردی :wink:
راستی اون finest hour کدومه من تا حالا نشنیدم؟
عزیز دلم برای پی اس ۲ بود اون نسخه خیلی جالب از آب در نیومد تهاجم متحدین برا پی سی اومد اونم برا کنسول اومد ۲ برا پی سی اومد ۳ برا کنسول اومد
اهان. ولی هیچی شماره ۲ نمیشه. هنوز رو سیستمم دارمش
امسال می خوام بترکونم با این همه بازی…………………..
فقط کال ،فقط شماره های فردش ،فقط black ops
بی انصاف نباش سری های mw هم شاهکار بودن خداییش
دستت درد نکنه عالی بود.
امسال کال آف میترکونه.
قربان یو امید بر این هست که بترکونه
دوست من.من هم خاطراتی حدودا مشابه با شما داشتم.یادم میاد شب قبل این CoD رو بگیرم داشتم دوباره مرحله ی مخفی کاری مدال۲ رو میرفتم.همونی که پاسپورت نشون میدادی و از کانال کولر باید میرفتی تو اتاق رییسه.فرداش که رفتم CoD رو گرفتم از بازیش خوشم اومد.ولی با خودم می گفتم که:
اینا هم یه ذره فکر جدید نکردنا.حتی hud هم مثل مدال طراحی شده بود و تقلید از مدال توش زیاد بود.تا که x360 گرفتم و اولین بازی که انجام دادم CoD3 بود.سال ۲۰۰۶.قبلش روی ps2 هم بازی رو تموم کرده بودم ولی نسخه ی کنسولی نسل هفتش خیلی بهم مزه داد.واقعا گرافیک خوبی داشت.با سری جنگ آوری مدرن هم که خیلی خاطره داریم.خدایی حیف شد زامپلا و وست و بیشتر کارکنان IW رفتن.البته من به mw3 زیاد امید نداشتم که اون هم خدا رو شکر خوب از آب در اومد.بعضی وقت ها هنوزم به باد قدیما تو گیم نت با بچه ها mw1میزنیم.مپای خیلی خوبی داره.این وسط تنها نسخه ای که کمتر از پنج بار تمومش کردم WaW بود.بعد از اون بازی از treyarch بدم اومده بود ولی دوباره با بلک اپس خوشحالم کرد.البته باز هم همون گیم پلی قدیمی رو داشت ولی به لطف داستان خیلی دلچسب شده بود.
در کل دستت درد نکنه بابت وقتی که گذاشتی و خاطرات رو برامون زنده کردی.
زیبا بود دوست من…
گزینه ی ۴ کال خواهد ترکاند :-D
بهترین شماره=تمام شماره ها
_
دوست عزیز…جای خالی منو خوب پر کردی…متشکردم
Thank You :wink:
طرفدار دو آتیشه دیگر عرض ادب
فدات مطلبت هم عالی بود ببخشید یادم رفت شرمنده :oops:
قربان یو عزیزم
کال آف همیشه و در هر حالت یک شاهکار به تمام معناست زمانی که بلک آپس۱ معرفی شد یک عده میگفتند عوض شده مثل قبل نیست ودیگه اون کال آف قدیمی نمیشه چون سازنده اصلی بالا سرش نیست ولی بعد از عرضه بازی معلوم که چه شاهکاری بوده الان هم به همین شکل است دیگه تری آرک بعد ساخت چندتا کال آف میدونه مخاطب کال آف چی میخواد من که به کار تری آرک و اکتی اعتماد دارم
۱ یازده بار
۲ سه بار
مدرن ۱ هفت بار
۲ بار world at war
مدرن ۲ نه بار
بلک ۱ دو بار
مدرن ۳ پنج بار (بازم جا داره !)
بلک ۲ رو بزار بیاد ببینم زنده میمونیم تا اون موقع …. !
همشو جمع کنی به ۲۷ باری که شماره ی دو گیرز رو رفتم نمیرسه :mrgreen:
بلک ۱ رو خیلی کم رفتی نسبت به بقیه عدالت نیست!ولی یک رو پایم واقعا ۱۱ بار هم کمه
من بیشترین تایمم واسه MW2 بوده که بیشترش مولتی (شاید ۱۵۰ ساعت ) بود
تو تریلر دومیه BO2 اولش میزنه Xbox یعنی گرافیکش اگه پایینه رو کنسوله(به حق کیفیت شخضیت توBO1 بالاتر از این بود(من رو فول تو کامپیوترشو دیدم)).
بحث من اصلاً کنسول یا غیر کنسول نیست ولی این قضیه رو بر این میدونم که گرافیک بالاتری رو خواهند کرد,حتی ممکنه بهینه کنن بازیو رو کنسول هم گرافیکش بره بالاتر,پس فکر نکنم خانه تکانی لازم باشه,همین الانشم انقدر تغییر دادن که در حد خونه تکونیه خودش.
یه دفعه سر MW1 یه بار تو BO1 یه بار هم الان خودش کلی تغییره دیگه ۸)
با این وجود مدال هم باید بازی کرد,از کجا معلوم شاید بیشتر حال داد.
در مورد کسایی که میگن قدمت مدال بیشتره هم باید بگم من خودم رو PS1 یکی از قسمت هاش رو داشتم ولی نکته اینجاست که تو تکنولوژی قدمت برعکس جواب میده,نمونه اش NFS و Resident evil که بعضی مواقع افت میکنن و بعضی مواقع رشد,شاید اصلاً سر Call هم این بلا بیاد. :roll: