معرفی یک بازی ساز(۴)
به نام خدا
در مقالات گذشته تلاش شد تا در مورد سه تن از محبوب ترین بازی سازان دنیای بازی های رایانه ای صحبت شود.پس از تیم شیفر,سم لیک و جان کارمک نوبتی هم باشد نوبته دیوید کیج است.
David De Gruttola متولد سال ۱۹۶۹ بازی ساز و موسیقیدان فرانسوی است که با نام مستعار David Cage شناخته می شود.
کیج مدیر استودیو ی Quantic Dream است که در ساخت تمام بازی های این استودیو نقش کارگردان, طراح ارشد و نویسنده را اجرا کرده است.به عنوان یک موسیقی دان حرفه ای نیز شرکت Totem Interactive را تاسیس و موسیقی بازی هایی مانند: Super Danny,Hardline و Timecop را ساخته است.او استودیو ی Quantic Dream را در سال ۱۹۹۷ تاسیس کرد.همان طور که گفته شد او کارگردان و طراح و نویسنده ی هر سه بازی این استودیو یعنی Omikron: The Nomad soul,Fahrenheit و Heavy Rain بوده است.وی در بازی های خود بر روی شیوه ی روایت داستان, احساسات و خلق ایده های نو تمرکز دارد.او اعلام کرده است:
“ما میخواهیم بازی هایی را بسازیم که از ساخت باران سنگین تجربه اش را به دست اورده ایم.ما این سبک را ساخته ایم و صاحب ان هستیم و میخواهیم نشان دهیم باران سنگین یک اتفاق نبوده و کاری است که ما به خوبی میتوانیم ان را انجام دهیم.”
در نمایشگاه BAFTA نیز زمانی که باران سنگین موفق به دریافت سه جایزه شد کیج اعلام کرد:
“بازی ها همواره یک چیز را دنبال میکنند.ان ها درباره ی قدرتمند بودن و تقابل بین خوب و بد هستند و این بخش کوچکی از کاری است که ما میتوانیم انجام دهیم.بسیاری داستان برای روایت و بسیاری حس برای القا وجود دارد که ما میتوانیم بیش از ان چه که اکنون انجام داده ایم خلق کنیم.”
اقای Warren Spector بازی ساز معروف نیز وی را یک نابغه خطاب و اعلام کرده است که او در زمینه ی روایت داستان یکه تاز صنعت بازی های رایانه ای است.
حال اگر موافق باشید در مورد دو اثر زیبا از دیوید کیج صحبت میکنیم.بازی Fahrenheit یک بازی ماجراجویی سینمایی است که توسط استودیو ی Quantic Dream ساخته و توسط اتاری برای پلتفرم های PC,PS3 و Xbox در سال ۲۰۰۵ منتشر شده است.این بازی چند جایزه دریافت کرده و در ان شهر نیویورک توسط چند قتل مرموز الوده شده که به یک شکل انجام می پذیرند.تعدادی از مردم عادی تبدیل به قاتل شده و افراد غریبه را در عموم از پا در می اورند.شخصیت های اصلی بازی وظیفه دارند قدرت های ماوراء الطبیعی پشت این قتل ها را برملا کنند.این بازی از انیمیشن های موشن کپچر و داستان چند شاخه بهره میبرد و توانست نظر منتقدان را جلب کند.سبک دیوید کیج به خوبی در این بازی پیاده سازی شد.
دومین اثر دیوید کیج که میخواهیم درباره ی ان صحبت کنیم باران سنگین نام دارد.این بازی در سبک درام روان شناسی است که گیمر ها در ان اثر متقابل خواهند گذاشت.این بازی در سال ۲۰۱۰ به طور انحصاری برای PS3 منتشر شد.شخصیت های اصلی بازی درگیر قتل های زنجیره ای شده اند که در هنگام بارش شدید باران رخ می دهند.یکی از شخصیت های بازی یعنی Ethan Mars تلاش می کند پسر خود را که قربانی بعدی محسوب می شود نجات دهد.در حالی که یک بازرس به نام Madison Paige, یک مامور FBI به نام Norman Jayden و یک کاراگاه خصوصی به نام Scott Shelby تلاش می کنند با سرنخ های موجود هویت این قاتل را مشخص کنند.گیمر ها با انجام حرکاتی که در بازی دستور داده می شود می توانند توسط حسگر PS3 به طور متقابل در بازی تاثیر بگذارند.تصمیمات و فعالیت های گیمر در داستان بازی تاثیر به سزایی دارد. به طور مثال ممکن است شخصیت های اصلی کشته شوند و یا چند پایان در بازی رخ دهد.
منتقدان نظر مثبتی نسبت به این بازی داشتند و حدود دو میلیون نسخه از این بازی در سراسر دنیا به فروش رسید.باران سنگین بهترین بازی سال ۲۰۱۰ از دیدگاه CNN لقب گرفت و از سوی وب سایت های IGN و Gamespy نیز بهترین بازی PS3 در سال ۲۰۱۰ انتخاب شد.در همان سال این بازی وارد کتاب “۱۰۰۱ بازی که پیش از مرگ باید انجام دهید” وارد شد.
اخرین پروژه ی در دست ساخت دیوید کیج Beyond:Two Souls نام دارد که در نمایشگاه E3 امسال معرفی شد.Jodie Holmes شخصیت اصلی بازی توسط تکنولوژی موشن کپچر به وسیله ی Ellen Page به تصویر کشیده خواهد شد.این بازی همانند باران سنگین از حسگر PS3 پشتیبانی خواهد کرد.داستان بازی نیز حول سوالاتی در مورد این که پس از مرگ چه اتفاقی می افتد میچرخد.
دیوید کیج توانسته است با هوش و توانایی و استعداد خود سبکی جدید را در دنیای بازی ها به وجود اورد.او موسیقیدان و بازی ساز ماهری است که طرفداران همواره تشنه ی تجربه ی اثار او هستند.امید است که با این مطلب توانسته باشم کمی اطلاعات شما را درباره ی این بازی ساز افزایش داده باشم.بسیار متشکر که تا این جای مطلب همراهی کردید.
“هر حکومتی که شادمانی را از مردمان
بگیرد شکست خواهد خورد و برانداخته خواهد شد”
(کوروش کبیر)
با تشکر علی(کریس ) از انجمن فرهیختگان pc$
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
دیوید کیج که کارش درسته و به طور کامل قبولش دارم . امیدوارم هر جا هست موفق باشه . ممنون علی جان
زیبا بود مرسی در واقع باید گفت این بازیساز توانست احساسات قوی را وارد دنیای گیم کند
چاکرم امین جان.
سر تنها بازی که سر یکی از صحنه هاش به نفس نفس زدن افتادم و بعد اینکه اون قائله ختم شد … دیدم خیس عرقم همین هوی رین بود … فوق العاده
سر اونجا که میخاد دستش رو قطع کنه یا پیدا کردن منظقه ای که پسرش اونجاست ؟
چون من سر اینجا ها قلبم داشت از شدت قرار گرفتن تو اون لحظه وا میستاد
ps3 is god
بازیساز نابغه ایه…..
ممنون علی جون,لذت بردم ولی من هربار که این مقاله ها رو میخونم آرزو میکنم که در مورد هیتمن بنویسی!
امیر از pc$
قربونت امیر عزیز.تلاش میکنم یه چیزی هم درباره مامور بنویسم.
علی آقا مهدوع*
این بار دیگه به معنای واقعی کلمه گل کاشتید، واقعا ممنونم از این اطلاعاتی که در مورد دومین کارگردان محبوبم در عالم بازی سازی به من فهموندید… واقعا خوشحال شدم.
با سپاس فراوان…
_______________________
( THE DARK KNIGHT RISES )
لطف داری بیژن جان.این مطالب بدون نظرات شما و بچه ها ارزشی نداره.
بسیار ممنون جناب کریس
من خیلی دیوید کیج رو قبول دارم و کارش خیلی درسته . واقعا تجربه ی هوی رین برا من فوق العاده و خاص و جدید بود و لذت بردم , فقط همون موسیقی زیبای منوی بازی خودش دنیاییه . به بازی بعدیش هم بیود خیلی خیلی امیدوارم (بیش از همیشه) و میتونه بهترین کارشو بسازه .
خیلی ممنون بابت مطلب زیبات :)
به نظر من تو دنیای گیم به این بازیها نیاز داریم میتونه تجربه جالبی واسه همه باشه
خواهش می کنم والاس عزیز.
مقاله پر باری بود علی جان این مقاله ها باعث بالا رفتن دانش ما میشه و باعث میشه که از پیرامون بازی هم
چیزی بلد باشیم ممنونم ازت.
قابل شما رو نداره.ممنون از شما.
بازی ساز خوبی است…………….بازی های خوبی هم ساخته است =D>
خیلی ممنوم علی جان،دست گلت درد نکنه
_____________________________
من دوید کیج رو خیلی قبول دارم و با بازی Fahrenheit فوق العاده ارتباط برقرار کردم ولی به نظرم اگه کیج به سینما رفته بود موفق تر از بازیساز میشد…چون گیم پلی بازی هاش مخاطب خاص داره!!
______________________________
Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۲ MEA Co. All rights reserved :arrow:
انجمن حقوق بگیران مایکروسافت
قربونت روزبه جون.اره بیشتر بازی هاش سینماییه به نظر من تو سینما هم میتونست موفق باشه.
علی جان دست گلت درد نکنه همه مطالبت رو تا ته میخونم و لذت میبرم واقعا دیوید کیج طمع یه سبک خیلی زیبا و فراموش نشدنیو به گیمرها داد واقعا لحظات خیلی از بازیها یادمون میره ولی تک تک لحظات بازی هوی رین رو هیچ وقت فراموش نمیکنم به شدت منتظر بازی جدیدش هستم
خدایا به خاطر خلقت این بازی سازها و شرکت سونی شکرت میکنم
ps3 is god
قابل شما رو نداره.ممنون از حسن توجهت.
ای کاش می نوشتید:
*معرفی بهترین بازی ساز*
دیگه داری اتمسفر زده میشی !
هیچ کس بهترین نیست چون هر سبکی مخاطب خاص خودشو داره .