نقد بازی فارکرای ۳؛ بهشت دیوانهها
مفهوم دیوانگی برای هر کس متفاوت است؛ برخی آن را در نادانی و بیسوادی میدانند و برخی دیگر انجام دادن کارهای نا معقول و …اما تا به حال در کسی تمام صفاتی که ثابت کنید یک فرد کاملا دیوانه است را دیدهاید؟ هر کس «فارکرای ۳» را بازی کرده باشد قطعا با دیوانهترین انسان ممکن آشنایی دارد. «فارکرای ۳» پر است از دیوانههایی که در اطراف یک جزیره پراکندهاند و رهبر گروه آنها یک فرد دیوانهتر از خودشان است که همین فرد فوق دیوانه از یک دیوانه به تمام معنی دیگر دستور میگیرد! نتیجه میگیریم «فارکرای ۳» هر چیزی هم که نباشد، قطعا بهشت دیوانه ها است!
احتمالا همه شما نسخههای قبلی سری «فارکرای» را تجربه کردهاید، عنوانی که همیشه جذابیت خاص خودش را داشته اما بنا به دلایلی مانند ضعیف بودن گرافیک بازی و گیمپلی و مهمتر از همه؛ زیر سایه سنگین بودن سری «ندای وظیفه» همیشه عنوانی متوسط بوده و تا نسخه سوم نتوانسته همه انتظارات را براورده سازد؛ اما پیش از عرضه نسخه سوم این بازی با توجه به اطلاعات منتشر شده از آن همه انتظار یک عنوان کامل و بینظیر را از یوبیسافت مونترئال داشتند که به نظر میرسد تقریبا انتظارات همگی براورده شده است؛ حتی تا حدی فراتر از انتظار بعضیها.
در دام دیوانهها
داستان عنوان «فارکرای ۳» با توجه به سبک آن، از خیلی از داستانهای آبکی و تکراری این روزهای عناوین تیراندازی اول شخص بهتر است. داستان از آنجایی آغاز میشود که فردی به نام “جیسون” که اهل لس آنجلس است به همراه برادرانش و دوستانش برای تعطیلات به جزیرهای رفتهاند و فکر میکنند که در آنجا لحظات خوبی را میگذرانند؛ اما خبر ندارند که یک دیوانه به نام “واس” تمام مدت همه حرکات آنها را زیر نظر دارد و میبینید و میخواهد آنها را نیز مثل خیلی از انسانهای دیگر که به جزیره “روک” میروند در دام خود گرفتار کند. واس هیچ رحمی ندارد؛ دزدی میکند، تجاوز میکند، شکنجه میدهد، میکشد و هر کاری غیر معقول دیگری که فکرش را بکنید نیز انجام میدهد. “واس” پس از انجام نقشه شوم خود هر یک از افراد این گروه را در جایی از جزیره مخفی میکند و بازی درست زمانی آغاز میشود که “واس” با سخنانش در حال آزار دادن “جیسون” و برادر بزرگترش، “گرانت” است که در یک قفس چوبی زندانی شدهاند. “گرانت” به دلیل آموزشهایی که قبلا در ارتش دیدهاست موفق میشود دست خود را آزاد و پس از آن دست “جیسون” را نیز آزاد کند و به آهستگی به همراه برادرش فرار کند. در راه فرار آن دو لو میروند و “گرانت” بر اسر تماس تیر با گلویش در دستان “جیسون” جان میدهد؛ اما “واس” نمیخواهد “جیسون” را هم به همین سادگی بکشد، او میخواهد جیسون را عذاب دهد و به همین دلیل میگذارد فرار کند. “جیسون” در حال فرار ناگهان به داخل دریاچهای سقوط میکند و وقتی چشمانش را باز میکند با فردی غریبه با نام “دنیس راجرز” آشنا میشود. “دنیس” متوجه قضیه میشود و حال در تلاش است تا با کمک به “جیسون” به او در پیدا کردن دیگر برادر و دوستانش کمک کند. اما مشکل اینجاست که “جیسون” هیچ چیز درباره جنگ و اسلحه و خون ریزی نمیداند و باید از صفر شروع کند.
برخی از قسمتهای بند زیر حاوی اسپویل میباشند
همین مقدمه، انگیزه کافی را برای بازیکننده فراهم میکند تا بازی را ادامه دهد؛ اما متاسفانه در بازی از خیلی از شخصیتها به خوبی استفاده نشده است. درست است که شخصیت پردازی شخصیتها به خصوص “واس” به همراه دیالوگهای مناسب آنها عالی است؛ اما استفاده نادرست از شخصیتها باعث میشود که در پایان بازی با خود بگویید «میتوانست خیلی بهتر از اینها تمام شود». برای مثال وقتی در پایان یکی از شخصیتهای اصلی بازی به سادگی میمیرد واقعا احساس میکنید سازنده میتوانست کارهای بسیار زیاد دیگری با این شخصیت انجام دهد. و یا این واقعا عذاب آور است که بیصبرانه و با عجله به دنبال آزاد کردن کسانی باشید که اصلا آشنایی درست و حسابی با آنها در بازی ندارید و نمیدانید آنها دقیقا چه کسی هستند و همین موضوع کمی در ذوق میزند.همچنین پس از چند ساعت بازی کردن پیچش داستانی خاصی پیش رویتان قرار نخواهد گرفت و بازی کمی قابل پیشبینی میشود. اما در کل داستان بازی همان طوری که در ابتدا گفته شد در نوع خود خوب است.
نبرد با دیوانهها
اکنون “جیسون” میخواهد دوستان گم شده خود را که در اطراف جزیره روک پنهان شدهاند، پیدا کند؛ اما این کار برای کسی که تا به حال حتی یک بار هم اسلحه به دست نگرفته و کسی رو نکشته است بسیار سخت است، مخصوصا در این جزیره که دائما باید مراقبت اطراف خود باشد. در اصل “جیسون” از صفر شروع میکند، زمانی که تنها میتواند یک اسلحه حمل کند، چیز زیادی از نبرد و جنگ نمیداند، نقشه کاملی از جزیره در اختیار ندارد و … به همین دلیل است که “جیسون” باید علاوه بر جنگ با دشمنان در اطراف جزیره کارهای دیگری نیز انجام دهد؛ برای مثال حیوانات را شکار کند و پوست آنها برای حمل اسلحههای بیشتر استفاده کند، گیاهان خوراکی را پیدا کند و بخورد و… با کسب تجربه از طریق انجام ماموریتهای مختلف و پیشرفت کردن در بازی “جیسون” میتواند به سلاحهای بیشتری دست پیدا کند وهمراه با بیشتر شدن تجربه امکانات بهتری نیز در اختیار بگیرد. از این رو میتوان گفت که در «فارکرای ۳» عناصری از عناوین نقش آفرینی نیز وجود دارد و این بازی صرفا یک عنوان تیراندازی ساده نیست. برای انجام ماموریتها مجبور نیستید مانند عناوین تیراندازی خطی به یک صورت آن را به پایان برسانید، در «فارکرای ۳» میتوان با توجه به موقعیت در محیط به چندین صورت مختلف ماموریت را انجام داد؛ برای مثال میتوان بالای یک پشت بام نشست و با یک اسنایپ همه را “هدشات” کرد و یا قفس یک حیوان وحشی مانند پلنگ را که معمولا در بازی به ضرر شما هستند باز کنید تا این بار به نفع شما کار کنند و باعث ایجاد شلوغی و به هم ریختگی در گروه دشمن شوند تا شما راحتتر ماموریت خود را تمام کنید. مخفی کاری نیز یکی دیگر از راههای انجام مراحل است که معمولا بهترین راه نیز همین مخفی کاری است که با وجود این محیط بزرگ کار هیجان انگیز و جالبی است؛ اما همین جاست که یکی از اشکالات بازی نمایان میشود، فرقی ندارد که با چه درجه سختی بازی کنید؛ به هر حال در هنگام مخفی کاری دشمنان آن قدر حواس پرت و به نوعی احمق میشوند که برخی اوقات میتوان به راحتی از کنار آنها رد شد! البته به طور معمول نیز هوش مصنوعی دارای اشکالاتی است و پیش میآید که دشمنان کارهای عجیبی انجام دهند، اما آن قدر زیاد نیست که باعث اعصاب خوردکنی شود.
همچنین در اطراف نقشه ایستگاههای رادیویی متعددی نیز وجود دارد که با کشف آنها علاوه بر این که قسمت بیشتری از کل نقشه نمایان خواهد شد، شما نیز شاهد یکی از زیباترین مناظر بازی از بالای برج میشوید که با وجود گرافیک فوقالعاده بازی صحنهای بسیار زیبا نمایان میشود. البته ایده این ایستگاههای رادیویی از سری «فرقه اساسین» سرچشمه میگیرد و شاید بعضی این موضع را تقلید بدانند.
استفاده از تیر و کمان نیز علاوه بر دیگر سلاحهای بازی، لذت خاصی دارد.در «فارکرای ۳» ماموریتهای اضافی دیگری نیز وجود دارند که نقش اصلی آنها در کمک به کسب تجربه و ارتقا سطح سلاحها میباشد. برای رفتن از یک منطقه به منطقهای دیگر نیز میتوان از ماشین استفاده کرد، اما افسوس که کنترل ماشینها و ماشین سواری چندان خوب نیست و میتوانست خیلی بهتر از اینها باشد؛ البته این طور نیست که قابل تحمل نباشد اما خوب رانندگی در این جزیره زیبا میتوانست با سیستمی بهتر همراه باشد تا لذت رانندگی دوچندان شود.
در اطراف نقشه بزرگ جزیره اشیاء ارزشمند زیادی وجود دارد؛ مانند فلش مموریهای حاوی اطلاعات، نامههایی که در جزیره گم شدهاند، برخی آثار قدیمی و…که پیدا کردنشان کار هرکسی نیست و تنها در صورتی میتوان آنها را پیدا کرد که در نقشه به گشت و گذار پرداخت. همین موضوع باعث این میشود که این طبیعت بزرگ در «فارکرای ۳» بدون دلیل طراحی نشده باشند و بازیکننده جای جای این محیط بزرگ را بررسی کند.
این یک نمونه از همان ایستگاههای رادیویی است؛ به منظره زیبا در این تصویر توجه کنید.گرافیک و طراحی محیط در بازی هر کسی را به تحسین وا میداردعلاوه بر اینها در اطراف نقشه بزرگ بازی بازیها و سرگرمیهای کوچک مستقلی نیز وجود دارند که هم به درد کسانی میخورد که میخواهند کمی از خط اصلی داستانی بازی منحرف شوند و هم به درد کسانی که میخواهند پول بیشتری جمع کنند؛ با توجه به این که پولی خوبی نیز در نتیجه برنده شدن در این مسابقات عایدتان میشود شاید بدتان نیاید هر چند وقت یک بار آنها را امتحان کنید.
نقشه بازی نیز بسیار کارآمد است و در بخش چند نفره آن نیز ارزش دوچندانی دارد. بخش چند نفره «فارکرای ۳» به همراه قسمت همکاری (CO-OP) آن هیجان بالایی دارند و با وجود این که برتری خاصی نسبت به بخش چند نفره عناوین همسبک دیگر ندارد اما باز هم در نوع خود لذت بخش است و برخی از مودهای آن میتوانند بازیکننده را تا ساعتها سرگرم کنند.
همان طور که گفته شد “جیسون” از صفر شروع میکند، اما در پایان تبدیل به یک فرد ماهر و همه فن حریف میشود و این یعنی اوج پیشرفت. «فارکرای ۳» ارزش بسیار بالاتری نسبت به یک تیراندازی اول شخص ساده دارد و تجربه آن حس خوبی به بازیکننده میدهد.
کمی حال به هم زن است ولی مجبور هستید انجامش دهید!بهشت زیبای دیوانهها
انصافا نامرد است کسی که بگوید گرافیک «فارکرای ۳» مخصوصا با وجود آن محیط وسیع و مناظر طبیعی بسیار؛ خوب نباشد! مخصوصا در نسخه PC بازی که در این نسخه شاهد بهترین گرافیک بازی خواهید بود. گرافیک و نحوه طراحی محیط به همراه نورپردازی اعجاب انگیز محیط بازی قطعا حداقل یکی دو بار شما را مجبور میکند تا دست از انجام ماموریتها بردارید و فقط در جنگلها، در کنار دریاچهها، کوهها و دیگر مناظر زیبای بازی قدم بزنید و به زیبایی آنها فکر کنید. واقعا طراحی چنین محیط زیبایی در یک بازی که نقشهای به این وسیعی دارد اصلا آسان نیست. البته گاهی ممکن است از دور یک کوه بسیار زیبا به نظر بیاید؛ دقت کنید از دور! یعنی اگر نزدیکش شوید ممکن است با اشکالاتی مانند ضعف در طراحی جزئیات و یا افت فریم مواجه شوید که خوب قطعا مشکل چندان بزرگی نیست و درباربر این همه مناظر زیبا، افکتهای زیبای باران، آتش و …نمیتواند زیاد مهم باشد. همچنین وقتی در جزیره قدم میزنید احساس میکنید که با یک دنیای زنده و پویا طرف هستید که مانند واقعیت هر لحظه ممکن است در آن اتفاقی بیفتد.
ندای دیوانهها
صداگزاری شخصیتهای «فارکرای ۳» کاملا به درستی انجام شده و از گویندههای خوبی برای هر شخصیت استفاده شده، همچنین دیالوگهایی که در حین بازی رد و بدل میشوند نیز مناسباند؛ در کنار این موضوع موسیقی بازی نیز معمولی است وچیز خاصی ندارد و یک بدیاش این است که خیلی زود موسیقیهایی تکراری در بازی شنیده میشود. اما در کل در انجام ماموریتها،به خصوص در هنگام مخفی کاری برخی از موسیقیهای هیجان بالایی به بازی میدهند.
با آزاد کردن حیوانات وحشی از قفس میتوان به دشمن صدمه زد و ماموریت را آسانتر انجام داد.خداحافظ دیوانهها!
شاید کمی عجیب باشد کسی که از چاقو میترسد در نهایت برای خودش جیمزباندی بشود! اما خوب “جیسون” برای رسیدن به اینجا زحمات زیادی کشیده و ماموریتهای زیادی انجام داده و به کسب تجربه توانسته به درجههای بالاتر برسد. «فارکرای ۳» به خوبی نیاز بازیکنندهها به یک بازی تیراندازی کامل و فراتر از آن را برآورده میکند و در این موضوع هیچ شکی نیست. البته همچنان ایرادات جزئی هم وجود دارند که مانع از تبدیل بازی به یک عنوان بینقص میشوند، اما همان طوری که در متن نیز گفته شد این ایرادات چندان بزرگ نیستند و دربرابر خوبیهای بازی زیاد به چشم نمیآیند.
اگر هنوز «فارکرای ۳» را بازی نکردهاید و با دیدن چهره ناجور “واس” بر روی جلد بازی از خرید آن ترسیده و صرف نظر کردهاید(!) باید بگویم سخت در اشتباهید!
۸.۸/۱۰
Version Tested:Xbox 360,PC
رضا زائری
– Far Cry 3
سازنده: Ubisoft Montreal
ناشر: Ubisoft
سبک: تیراندازی اول شخص
تاریخ عرضه: December 2012-دی ۱۳۹۱
پلتفرم ها: PC, PS3, Xbox 360
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
عالی بود نقدت. نمره هم عادلانه بود. داستان بازی مشکل داشت یه جاهایی که ضد حالم می خوریم. حالا اونایی که بازی کنن می فهمین . (اسپویل نشه )
کلا یه چیزی تو داستان این بازی وخیلی عناوین دیگه ضد حال هست!!!
جیسون اول بازی عین بید می لرزه…داداشش ادم میکشه ناراحت میشه….اولین دشمنی رو که به زور با چاقو میکشه بهت زدش میکنه و به شدت می ترسه…بعد اون وقتی که بعد به هوش اومدن با دنیس آشنا میشه به بهانه ی انتقام و نجات ددوستان و برادرش و….به یک باره تبدیل به یک نابودگر میشه که نه واس ونه هزاران مزدور دیگه میتونن در برابرش بایستن به راحتی هر کمپ و منطقه ای رو از دست این جانیانی که سال هاست تفنگ بهترین نامو.سشون و بوی خون بهترین عطرشون و کشتن آدم بهترین تفریحشونه پاک ساز کنه…انواع واقسام حیوانات وحشی رو از بین ببره و کلا بشه کسی که هیچ نیرویی یارای ایستادن در برابرش رو نداره ….. واقعا انگیزه ی نجات دادن دوستان اینقدر میتونه تاثیر داشته باشه…به سرعت به این درجه از مهارت در مبارزه و روندن انواع وسیله برسه و بتونه در این جهنم زنده بمونه وخیلی ها رو نجات بده؟؟؟ !!!
البته این مشکل مختص این بازی نیست…. در خیلی از عناوین میتونیم شاهدش باشیم…
همین دد اسپیس آیزاک یک مهندس وارد ایشیمورا میشه تا تعمیرش کنه اما نکرومورفها حمله میکنن همه رو تکه تکه میکنن ولی این مهندس به راحتی به انواع و اقسام سلاحها دسترسی پیدا می کنه وخیلی راحت میتونه در برابر انواع این موجودات جان سخت بایسته و مبارزه کنه!!!!
مشکل دیگه ای هم که داره اگر بازی رو تموم کرده باشی و پایان ها رو دیده باشی یکی از پایان ها به شدت مسخره کار شده. من شدم بعد پایان بازی.
درسته پایان بندیش چندان جالب نیس و ایرادتی در این زمینه وجود داره ولی باز هم تو چنین سبکی که خیلی به داستان اهمیت نمی دن وهر از گاهی عناوینی چون بلک اپس و بایوشاک قصه ی قشنگی دارن شاهد قصه ی قشنگی هستیم ودر این زمینه نسبتا موفقه هر چند که ایراداتی داره !
خوبه به بخش کوچکی از نواقص بازی اشاره کردی !!! :/ ویکی جان
بعد چطوری نمره کامل دادی به این بازی !!! :/
هم سطحش کردی با مس افکت !!! :/
برای چند بار می تونی برگردی به جزیره بازی کنی !!! :/
برای چند بار می توانی به کهکشان بازی کنی !!! :/
اصلا بعد از یکبار تمام کردن جزیره چیز جدیدی داره تا به گیمر ارائه دهد !!! :/
خب برادر سعید همین ایرادات کوچیک در قصه و برخی ضعفهای ناچیز مثل فریم کمی پایین باعث میشه پایینتر از مس افکت باشه ولی با ارفاق بشه نمره ی کامل رو بهش داد !!!
ویکی جان !!! :/
حالا نمیدونم ولی من با آپدیتش بازی انجام دادم !!! افت فریم مشاهده نکردم .
حتی برای یک بار !
همچین ایرادات کوچیکی هم نداشت !!!
مبارزه با واس کاملا ابتدایی و تعطیل از نوع رویارویی بسیار
کوچک ( لئون اس کندی و کراوزر ) و دکمه زنی !!! :/ یعنی درحد اولین برخورد
این دوتا بود .( باور کن تا انتهای بازی فکر میکردم واس زنده است )
بازی باهام داره شوخی میکنه .
منظورم این نیست که افت فریم داره منظورم این هست که فریم بازی کلا بالا نیس چه رو پی سی چه رو کنسول فک کنم رو ۳۰ اجرا میشه ومثل کال آو رو ۶۰ نیست.
نقد کاملا منصفانه و قابل قبولی بود دوست عزیزم ..
—————————-
بله این فارکرای بسیار به من چسبید (عنوان های قبلی هم خوب بودند) .. لذت مبارزات ، شکار ، بستن زخم و بازگشتن درجه سلامتی یا حتی تزریق مورفین ، معجون های عجیب برای بهتر شدن حس شکار و جنگیدن و .. بسیار لذت بخش بود در این بازی ..
قسمت چند نفره بازی هم کشش خاصی داره و من یکی از این بخش لذت بردم (و میبرم !!)
دیاونه در دیوانه بودن بازی هم واقعا جالب و بینظیر کار شده بود و در آخر بازی به خودت شک میکنی نکنه شاید خودت هم مانند اینها دیوانه شده باشی !! نکاتی که تقریبا بعد هر اپیزود (البته نه آن اپیزود، اپیزود !!) به صورت متنی نوشته میشد سراسر معنی بودند ..
آن مبارزه با واس ، ان موجود (نامش یادم نیست) و خوردن معجون و سم های گوناگون در بازی عملا گیمر را هم همراه کاراکترش دیوانه میکرد !! (البته دیوانگیِ خوب !!)
محیط و زیبایی های اون هم واقعا کاری میکرد که من خودم به شخصه حتی حاضر میشدم برای فتح یک کمپ به بالای کوه مجاورش بروم و از آنجا اسنایپ کنم و آژیر های خطر را با تیر بزنم و .. یا گاهی فقط به گشت و گذار بپردازم (بعد از اسکایریم این اولین بار بود که گشت و گذار میکردم در محیط بازی !!) و از محیط لذت ببرم ..
جلوه های بصری هم خوب در برخی موارد عالی کار شده بود .. بخصوص نور و سایه ها ی درختان و رنگ آب در محیط های مختلف که واقعا چشم نواز بود ..
با بازی های اینچنینی ما وارد نسل جدیدی شده ایم که محیط و پرداختن به ان حرف اول را میزند و سازنده توئجه بسیاری به آن میکند ..
رانندگی هم قلقش دستت میومد بسیار هم چالش بر انگیز بود !! اما باز هم بهتر باید میشد .. بخصوص که در کنار لبه ای قرار بگیری و با کوچکترین کنترل نا بهنگام باعث سر خوردن خودرو و عمرا اگه بتونی بالا بری و آخرم باید بپری بیرون از ماشین !!!!
شکار حیوانات بزرگ با چاقو یا کمان هم چالش برانگیز بود .. حمله ببر و خرس به شما و یا یوزپلنگ همه و همه لذت بخش بود !!
———————————-
در کل این بازی لذت خاص خودش را به من منتقل کرد و من بسیار از این بابت و کار سازنده راضی هستم !!
با تشکر از رضای عزیز برای این نقد
“بهشت دیوانهها”
تیترت عالی بود. =D
هنوز وقت نکردم بازی رو شروع کنم ولی به زودی شروعش میکنم
مرسی از رضای عزیز به خاطر نقد خوبش :X
یکی از بهترین بازی های امسالم بود
با گرافیکش خیلی حال کردم
در تعجبم واقعا xbox 360 چه طور در جلوی گرافیک این بازی کم نمیاره و اینقدر نرم اجراش می کنه
=D =D =D
آقا کوسه چیجور باید شیکار کرد؟
پوکر چیجور باس برنده شد؟ یه ساعت پوکر زدم تموم نمیشه چرا؟
همونجور که بقیه حیوونا رو شکار میکنی فقط باید یک قایق داشته باشی که بشه روش وایستی.
پوکر هم خودش help داره.پوکر من بلد نیستم از حکم صحبت کن
کوسه با قایق برو کمی جلو هر وقت کوسه ای دیدی از داخل قایق شلیک کن وشیرجه بزن برو پوستشو بکن
پوکر هم هرگز بلد نیستم چجوریه ولی هر چی بازی کردم تو این بازی بردم یه بار هم نباختم هر چی میشه شانسی میزنم آخرش هم میبرم آچیومنتشم باز کردم
من که یه ذره اونم نه درست و حسابی توی رد دد پوکر یاد گرفتم که اول بازی همه ی ژتون هات رو بذاری وسط همه میزنند کنار تو برنده میشی به این سادگی بعدش رو نمیدونم و بگم یادم نرفته توی رد دد من تقلب میکردم که این سسبب شد که ببرم:d
با تشکر از شما. امروز دوتا کوسه زدم با اسنایپر
آفرین به تو اما بگو کل نقشه رو هم تونستی بدست بیاری اگه تونستی به من هم بگو ممنون. :-? :-? :-? :-?
وای وای وای! این بازی به معنای واقعی شاهکار بود! شاهکار! شاهکار! شاهکار!اولین بازی بود بعد از uncharted3 که منو ۱۳ ساعت جلوی تلویزیون میخکوب کرد! im coming for U vass!! معنای واقعی دیوانگی! زیباترین و بهترین بازی سال ۲۰۱۲! =D
البته شخصیت واس فوق العاده بود ولی حضور واقعا کمی داشت… در چند سکانس که اونم بیشتر در حال فحش کاری بود ولی با این حال حضورش جذاب بود هر چند میتونست بهتر باشه…
با شخصیتها میتونستند خیلی کارهای بیشتری بکنند مخصوصا همین واس که واقعا حیف شد!
واقعا بی نظیر بود.بابت نقد خوبتون ممنون
نقد خوبی بود ولی جایی گفته بودی که نسخه های قبلی به خاطر گرافیک ضعیف و…. !!!!
مطمئنی نسخه های قبلی گرافیکش پایین بود هردو عالی بودن حتی شماره ۲ که خیلی ها از بازیش انتقاد کردن از گرافیکش تمجید کردن !!
نمره هم خب نظر خودتونه ولی میتونست بیشتر باشه.
با رانندگی هم اصلا مشکلی نداشتم!!!
به هر حال ممنون
—————-
گرافیک خیره کننده , گیم پلی عمیق , شخصیت های جذاب و محیط وحیلت وحش زنده بهترین ویژگی های این بازی بودن که واقعا باید به یوبی تبریک گفت :X
نه دیگه گرافیک نسخههای قبل انصافا ضعف داشت! نگفتم بد بود گفتم ضعیف ظاهر شده یعنی میتونست بهتر باشه
رانندگی هم خوب نبود اصلا
خب شاید ایراداتی داشت ولی در مجموع گرافیکش در دو شماره ی قبل هم لقب عالی می گرفت وخیلی خیلی بهتر از گرافیک عناونی چون کال آو دیوتی و … بود!
عالی؟
باور کن عالی بود
عالی این نسخشه !
بله این نسخه که از لحاظ گرافیکی حتی چیزی فراتر ار عالی هست ولی شماره های قبلی هم در مقیاس زمانی خودشون عالی بودن.
رضا انصافاً گرافیک فارکرای ۱ شاهکاری بود در زمان خودش. اصلاً گرافیک عالی این بازی ، با وجود محیط های وسیعش ، اسم کرایتک رو سر زبون ها انداخت.
من هیچ کدوم از نسخه های قبلیشو بازی نکردم ولی هر جا نقداشونو خوندم از گرافیک بازی تمجید شده حتا تو همین سایت.منم تعجب کردم،الان همرو به شک انداختی :-/
خیلی نقد قشنگی بود فیض بردیم،یکی از بهترین بازی هایی که تو چند سال اخیر بازی کردم همین فارکرای ۳ بود به معنای واقعی کلمه لذت بردم از این بازی و یک چیز جالب برام در این بازی این بود که آخر بازی واقعا مونده بودم که کدوم راه رو انتخاب کنم یادم نمیاد آخرین بازی ای رو که همچین اتفاقی برام افتاده باشه و به قول آقای زائری آخر بازی با خودم گفتم چقدر خوب بود انتخاب سومی هم داشتم یا حداقل یک جور دیگه تموم میشد.
بد تمومش کردن کلا
ممنون که خوندی
بستگی داره رضا خان به گزینه ای که اولش با j.c که من الان بخش بخش کردم دیوانه تموم میشه برای بعضی ها البته نه برای من خداییش ولی….. نگم بهتره بعدش رو بازی بکنید بفهمید :d
____________________
فهمیدی دیگه رضا جان:d
ایولا زدی تو هدف رفیق بزن قدش.
نظر من بهترین بازی سال ۲۰۱۲ همین بود و بس!!!
نمره هم واقعا به این عنوان نظر من کم دادی, البته بستگی به شرایطی هم که در او موقعیت بازی کردی داره.
این گرافیک توی این محیط اپن ورلد با گیمپلی بسیار روان, دیگه چی از یک بازی انتظار داریم فقط داستانش یه خورده ابکی بود… مخصوصا پایانش :!:
نقد هم الان تازه رسیدم به “بهشت زیبای دیوانگان”
کم نیست که خوبه آقا!
دو بازی امسال لیاقت نمره ی کامل داشتن
مس افکت ۳
فارکرای ۳
البته مس افکت بدون هیچ شک و شبه ای نمره ی کامل میگیره ولی فار کرای با کمی ارفاق به این عدد می رسه !!
من نمیدونم برای چی این همه از اثر جرمی استقبال شد!حالا نمیگم بده ها ولی آخه… چمیدونم!
آفرین برشما گیمر واقعی ، والله منم هنوز هنگم که چرا اینقدر مس افکت رو بزرگ می کنن
WTF!
—————————————————–
CoD Team
آقا این بازی رو اصلا با مس افکت مقایسه نکنید که با خودم طرفید!این دو بازی دو مقوله جدا از همن!اگر مقایسه ای هم قراره بشه مس افکت در اکثر موارد برتر بود و بس!!!!!
$Pc
ای گفتی یه کی از چرت ترین بازی های عمرم x-(
فار کرای رو قبول دارم که نمره کامل بهش بدن. ولی اثر جرمی رو نباید بهش نمره کامل داد با اون پایان مزخرفش :(( :(( :(( :((
به نظر من این بازی رو نمیشه همه ی قابلیت ها و امکانات و ویژگی ها شو توی یک نقد نوشت.
به نظر من باید یک دفعه گرافیک بازی رو نقد کرد یک دفعه گیم پلی و …
ولی واقعا بازیش معتاد کنندست توی چند مدت اخیر انقدر معتاد یک بازی نشده بودم
۸٫۸/۱۰?????
واقعا؟
نمیشه چیزی گفتش! x-(
بازیی که با احساسات مخاطب بازی کنه و داستان سرایی عالی داشته باشه و شخصیتاش همگی پردازش فوق العاده شده باشن باید این نمره رو بگیره؟
بازیی که گیم پلی خطی ندارد و شما میتوانید در آن مرحله هارو هر جور که میخواهید پیش ببریم باید این نمره رو بگیره؟
بازیی که بیکران و گرافیک هنری و زیباش مخاطب را انگشت به دهان میکنه باید این نمره رو بگیره؟
…
رضا جان نکنه شما از اون دسته گیمر هایی بودی که اعتقاد داشتن “والکینگ دد”باید بازی سال میشد؟
_____________________
حقوق بگیر
اوه چه عصبانی!
تو نقد اگه بخونی دلایلش ذکر شده
واکینگ دد که مفتکی شد از نظر من!
نقدت عالی بود =D