نقد بازی فارکرای ۳؛ بهشت دیوانهها
مفهوم دیوانگی برای هر کس متفاوت است؛ برخی آن را در نادانی و بیسوادی میدانند و برخی دیگر انجام دادن کارهای نا معقول و …اما تا به حال در کسی تمام صفاتی که ثابت کنید یک فرد کاملا دیوانه است را دیدهاید؟ هر کس «فارکرای ۳» را بازی کرده باشد قطعا با دیوانهترین انسان ممکن آشنایی دارد. «فارکرای ۳» پر است از دیوانههایی که در اطراف یک جزیره پراکندهاند و رهبر گروه آنها یک فرد دیوانهتر از خودشان است که همین فرد فوق دیوانه از یک دیوانه به تمام معنی دیگر دستور میگیرد! نتیجه میگیریم «فارکرای ۳» هر چیزی هم که نباشد، قطعا بهشت دیوانه ها است!
احتمالا همه شما نسخههای قبلی سری «فارکرای» را تجربه کردهاید، عنوانی که همیشه جذابیت خاص خودش را داشته اما بنا به دلایلی مانند ضعیف بودن گرافیک بازی و گیمپلی و مهمتر از همه؛ زیر سایه سنگین بودن سری «ندای وظیفه» همیشه عنوانی متوسط بوده و تا نسخه سوم نتوانسته همه انتظارات را براورده سازد؛ اما پیش از عرضه نسخه سوم این بازی با توجه به اطلاعات منتشر شده از آن همه انتظار یک عنوان کامل و بینظیر را از یوبیسافت مونترئال داشتند که به نظر میرسد تقریبا انتظارات همگی براورده شده است؛ حتی تا حدی فراتر از انتظار بعضیها.
در دام دیوانهها
داستان عنوان «فارکرای ۳» با توجه به سبک آن، از خیلی از داستانهای آبکی و تکراری این روزهای عناوین تیراندازی اول شخص بهتر است. داستان از آنجایی آغاز میشود که فردی به نام “جیسون” که اهل لس آنجلس است به همراه برادرانش و دوستانش برای تعطیلات به جزیرهای رفتهاند و فکر میکنند که در آنجا لحظات خوبی را میگذرانند؛ اما خبر ندارند که یک دیوانه به نام “واس” تمام مدت همه حرکات آنها را زیر نظر دارد و میبینید و میخواهد آنها را نیز مثل خیلی از انسانهای دیگر که به جزیره “روک” میروند در دام خود گرفتار کند. واس هیچ رحمی ندارد؛ دزدی میکند، تجاوز میکند، شکنجه میدهد، میکشد و هر کاری غیر معقول دیگری که فکرش را بکنید نیز انجام میدهد. “واس” پس از انجام نقشه شوم خود هر یک از افراد این گروه را در جایی از جزیره مخفی میکند و بازی درست زمانی آغاز میشود که “واس” با سخنانش در حال آزار دادن “جیسون” و برادر بزرگترش، “گرانت” است که در یک قفس چوبی زندانی شدهاند. “گرانت” به دلیل آموزشهایی که قبلا در ارتش دیدهاست موفق میشود دست خود را آزاد و پس از آن دست “جیسون” را نیز آزاد کند و به آهستگی به همراه برادرش فرار کند. در راه فرار آن دو لو میروند و “گرانت” بر اسر تماس تیر با گلویش در دستان “جیسون” جان میدهد؛ اما “واس” نمیخواهد “جیسون” را هم به همین سادگی بکشد، او میخواهد جیسون را عذاب دهد و به همین دلیل میگذارد فرار کند. “جیسون” در حال فرار ناگهان به داخل دریاچهای سقوط میکند و وقتی چشمانش را باز میکند با فردی غریبه با نام “دنیس راجرز” آشنا میشود. “دنیس” متوجه قضیه میشود و حال در تلاش است تا با کمک به “جیسون” به او در پیدا کردن دیگر برادر و دوستانش کمک کند. اما مشکل اینجاست که “جیسون” هیچ چیز درباره جنگ و اسلحه و خون ریزی نمیداند و باید از صفر شروع کند.
برخی از قسمتهای بند زیر حاوی اسپویل میباشند
همین مقدمه، انگیزه کافی را برای بازیکننده فراهم میکند تا بازی را ادامه دهد؛ اما متاسفانه در بازی از خیلی از شخصیتها به خوبی استفاده نشده است. درست است که شخصیت پردازی شخصیتها به خصوص “واس” به همراه دیالوگهای مناسب آنها عالی است؛ اما استفاده نادرست از شخصیتها باعث میشود که در پایان بازی با خود بگویید «میتوانست خیلی بهتر از اینها تمام شود». برای مثال وقتی در پایان یکی از شخصیتهای اصلی بازی به سادگی میمیرد واقعا احساس میکنید سازنده میتوانست کارهای بسیار زیاد دیگری با این شخصیت انجام دهد. و یا این واقعا عذاب آور است که بیصبرانه و با عجله به دنبال آزاد کردن کسانی باشید که اصلا آشنایی درست و حسابی با آنها در بازی ندارید و نمیدانید آنها دقیقا چه کسی هستند و همین موضوع کمی در ذوق میزند.همچنین پس از چند ساعت بازی کردن پیچش داستانی خاصی پیش رویتان قرار نخواهد گرفت و بازی کمی قابل پیشبینی میشود. اما در کل داستان بازی همان طوری که در ابتدا گفته شد در نوع خود خوب است.
نبرد با دیوانهها
اکنون “جیسون” میخواهد دوستان گم شده خود را که در اطراف جزیره روک پنهان شدهاند، پیدا کند؛ اما این کار برای کسی که تا به حال حتی یک بار هم اسلحه به دست نگرفته و کسی رو نکشته است بسیار سخت است، مخصوصا در این جزیره که دائما باید مراقبت اطراف خود باشد. در اصل “جیسون” از صفر شروع میکند، زمانی که تنها میتواند یک اسلحه حمل کند، چیز زیادی از نبرد و جنگ نمیداند، نقشه کاملی از جزیره در اختیار ندارد و … به همین دلیل است که “جیسون” باید علاوه بر جنگ با دشمنان در اطراف جزیره کارهای دیگری نیز انجام دهد؛ برای مثال حیوانات را شکار کند و پوست آنها برای حمل اسلحههای بیشتر استفاده کند، گیاهان خوراکی را پیدا کند و بخورد و… با کسب تجربه از طریق انجام ماموریتهای مختلف و پیشرفت کردن در بازی “جیسون” میتواند به سلاحهای بیشتری دست پیدا کند وهمراه با بیشتر شدن تجربه امکانات بهتری نیز در اختیار بگیرد. از این رو میتوان گفت که در «فارکرای ۳» عناصری از عناوین نقش آفرینی نیز وجود دارد و این بازی صرفا یک عنوان تیراندازی ساده نیست. برای انجام ماموریتها مجبور نیستید مانند عناوین تیراندازی خطی به یک صورت آن را به پایان برسانید، در «فارکرای ۳» میتوان با توجه به موقعیت در محیط به چندین صورت مختلف ماموریت را انجام داد؛ برای مثال میتوان بالای یک پشت بام نشست و با یک اسنایپ همه را “هدشات” کرد و یا قفس یک حیوان وحشی مانند پلنگ را که معمولا در بازی به ضرر شما هستند باز کنید تا این بار به نفع شما کار کنند و باعث ایجاد شلوغی و به هم ریختگی در گروه دشمن شوند تا شما راحتتر ماموریت خود را تمام کنید. مخفی کاری نیز یکی دیگر از راههای انجام مراحل است که معمولا بهترین راه نیز همین مخفی کاری است که با وجود این محیط بزرگ کار هیجان انگیز و جالبی است؛ اما همین جاست که یکی از اشکالات بازی نمایان میشود، فرقی ندارد که با چه درجه سختی بازی کنید؛ به هر حال در هنگام مخفی کاری دشمنان آن قدر حواس پرت و به نوعی احمق میشوند که برخی اوقات میتوان به راحتی از کنار آنها رد شد! البته به طور معمول نیز هوش مصنوعی دارای اشکالاتی است و پیش میآید که دشمنان کارهای عجیبی انجام دهند، اما آن قدر زیاد نیست که باعث اعصاب خوردکنی شود.
همچنین در اطراف نقشه ایستگاههای رادیویی متعددی نیز وجود دارد که با کشف آنها علاوه بر این که قسمت بیشتری از کل نقشه نمایان خواهد شد، شما نیز شاهد یکی از زیباترین مناظر بازی از بالای برج میشوید که با وجود گرافیک فوقالعاده بازی صحنهای بسیار زیبا نمایان میشود. البته ایده این ایستگاههای رادیویی از سری «فرقه اساسین» سرچشمه میگیرد و شاید بعضی این موضع را تقلید بدانند.
استفاده از تیر و کمان نیز علاوه بر دیگر سلاحهای بازی، لذت خاصی دارد.در «فارکرای ۳» ماموریتهای اضافی دیگری نیز وجود دارند که نقش اصلی آنها در کمک به کسب تجربه و ارتقا سطح سلاحها میباشد. برای رفتن از یک منطقه به منطقهای دیگر نیز میتوان از ماشین استفاده کرد، اما افسوس که کنترل ماشینها و ماشین سواری چندان خوب نیست و میتوانست خیلی بهتر از اینها باشد؛ البته این طور نیست که قابل تحمل نباشد اما خوب رانندگی در این جزیره زیبا میتوانست با سیستمی بهتر همراه باشد تا لذت رانندگی دوچندان شود.
در اطراف نقشه بزرگ جزیره اشیاء ارزشمند زیادی وجود دارد؛ مانند فلش مموریهای حاوی اطلاعات، نامههایی که در جزیره گم شدهاند، برخی آثار قدیمی و…که پیدا کردنشان کار هرکسی نیست و تنها در صورتی میتوان آنها را پیدا کرد که در نقشه به گشت و گذار پرداخت. همین موضوع باعث این میشود که این طبیعت بزرگ در «فارکرای ۳» بدون دلیل طراحی نشده باشند و بازیکننده جای جای این محیط بزرگ را بررسی کند.
این یک نمونه از همان ایستگاههای رادیویی است؛ به منظره زیبا در این تصویر توجه کنید.گرافیک و طراحی محیط در بازی هر کسی را به تحسین وا میداردعلاوه بر اینها در اطراف نقشه بزرگ بازی بازیها و سرگرمیهای کوچک مستقلی نیز وجود دارند که هم به درد کسانی میخورد که میخواهند کمی از خط اصلی داستانی بازی منحرف شوند و هم به درد کسانی که میخواهند پول بیشتری جمع کنند؛ با توجه به این که پولی خوبی نیز در نتیجه برنده شدن در این مسابقات عایدتان میشود شاید بدتان نیاید هر چند وقت یک بار آنها را امتحان کنید.
نقشه بازی نیز بسیار کارآمد است و در بخش چند نفره آن نیز ارزش دوچندانی دارد. بخش چند نفره «فارکرای ۳» به همراه قسمت همکاری (CO-OP) آن هیجان بالایی دارند و با وجود این که برتری خاصی نسبت به بخش چند نفره عناوین همسبک دیگر ندارد اما باز هم در نوع خود لذت بخش است و برخی از مودهای آن میتوانند بازیکننده را تا ساعتها سرگرم کنند.
همان طور که گفته شد “جیسون” از صفر شروع میکند، اما در پایان تبدیل به یک فرد ماهر و همه فن حریف میشود و این یعنی اوج پیشرفت. «فارکرای ۳» ارزش بسیار بالاتری نسبت به یک تیراندازی اول شخص ساده دارد و تجربه آن حس خوبی به بازیکننده میدهد.
کمی حال به هم زن است ولی مجبور هستید انجامش دهید!بهشت زیبای دیوانهها
انصافا نامرد است کسی که بگوید گرافیک «فارکرای ۳» مخصوصا با وجود آن محیط وسیع و مناظر طبیعی بسیار؛ خوب نباشد! مخصوصا در نسخه PC بازی که در این نسخه شاهد بهترین گرافیک بازی خواهید بود. گرافیک و نحوه طراحی محیط به همراه نورپردازی اعجاب انگیز محیط بازی قطعا حداقل یکی دو بار شما را مجبور میکند تا دست از انجام ماموریتها بردارید و فقط در جنگلها، در کنار دریاچهها، کوهها و دیگر مناظر زیبای بازی قدم بزنید و به زیبایی آنها فکر کنید. واقعا طراحی چنین محیط زیبایی در یک بازی که نقشهای به این وسیعی دارد اصلا آسان نیست. البته گاهی ممکن است از دور یک کوه بسیار زیبا به نظر بیاید؛ دقت کنید از دور! یعنی اگر نزدیکش شوید ممکن است با اشکالاتی مانند ضعف در طراحی جزئیات و یا افت فریم مواجه شوید که خوب قطعا مشکل چندان بزرگی نیست و درباربر این همه مناظر زیبا، افکتهای زیبای باران، آتش و …نمیتواند زیاد مهم باشد. همچنین وقتی در جزیره قدم میزنید احساس میکنید که با یک دنیای زنده و پویا طرف هستید که مانند واقعیت هر لحظه ممکن است در آن اتفاقی بیفتد.
ندای دیوانهها
صداگزاری شخصیتهای «فارکرای ۳» کاملا به درستی انجام شده و از گویندههای خوبی برای هر شخصیت استفاده شده، همچنین دیالوگهایی که در حین بازی رد و بدل میشوند نیز مناسباند؛ در کنار این موضوع موسیقی بازی نیز معمولی است وچیز خاصی ندارد و یک بدیاش این است که خیلی زود موسیقیهایی تکراری در بازی شنیده میشود. اما در کل در انجام ماموریتها،به خصوص در هنگام مخفی کاری برخی از موسیقیهای هیجان بالایی به بازی میدهند.
با آزاد کردن حیوانات وحشی از قفس میتوان به دشمن صدمه زد و ماموریت را آسانتر انجام داد.خداحافظ دیوانهها!
شاید کمی عجیب باشد کسی که از چاقو میترسد در نهایت برای خودش جیمزباندی بشود! اما خوب “جیسون” برای رسیدن به اینجا زحمات زیادی کشیده و ماموریتهای زیادی انجام داده و به کسب تجربه توانسته به درجههای بالاتر برسد. «فارکرای ۳» به خوبی نیاز بازیکنندهها به یک بازی تیراندازی کامل و فراتر از آن را برآورده میکند و در این موضوع هیچ شکی نیست. البته همچنان ایرادات جزئی هم وجود دارند که مانع از تبدیل بازی به یک عنوان بینقص میشوند، اما همان طوری که در متن نیز گفته شد این ایرادات چندان بزرگ نیستند و دربرابر خوبیهای بازی زیاد به چشم نمیآیند.
اگر هنوز «فارکرای ۳» را بازی نکردهاید و با دیدن چهره ناجور “واس” بر روی جلد بازی از خرید آن ترسیده و صرف نظر کردهاید(!) باید بگویم سخت در اشتباهید!
۸.۸/۱۰
Version Tested:Xbox 360,PC
رضا زائری
– Far Cry 3
سازنده: Ubisoft Montreal
ناشر: Ubisoft
سبک: تیراندازی اول شخص
تاریخ عرضه: December 2012-دی ۱۳۹۱
پلتفرم ها: PC, PS3, Xbox 360
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
من از قسمتی که واس رو میکشه بدم اومد….انگار یک بجه ۲ ساله رو کشت!!!!!خیلی تخیلی کشتش :O …تا اخرای بازی فکر میکردم واس نمرده!بعد دیدم بله واس رفته تو اسمونا :))
ما که تموم کردیم فکر اونایی باش که تموم نکردن
یه خطر اسپویل میزدی حداقل
الان این بخش من را سرگردان کرد !!! :/
” اما بنا به دلایلی مانند ضعیف بودن گرافیک بازی و گیم پلی ”
فکر کنم فارکرای اولین نسخه اش چیزی که باعث میشد چشم ها به مانیتور بدون
پلک زدن خیره بماند همان گرافیکش بود ! گیم پلی بازی هم در زمان خودش کاملا واقع
گرایانه بود ! نه مثل این نسخه موجودی نامیرا باشی .
——————————————————————————————————
قاطی بازی در آوردن و فحش و بد بیراه گفتن برای هیچ کارکتری ! کاری ندارد ( واس )
ولی بتوانی در کمال خونسردی ! جوکی بگویی که پر محتوا باشد و تلخ تر از هزاران
دشنام این بسیار سخت است ( ژوکر )
—————————————————————————————————–
شخصیت پردازی این بازی کاملا ضعیف وسطحی بوده است برخلاف تمامی گفته های
یوبی سافت !
واس : کسی است که الکی قاطی بازی در میاره فحش میده و آخرش بدون چالش خلاص
جیسون : در ابتدا یک موش ترسو ولی بعد از اولین ملاقات با دنیس ! سم فیشر میشود .
داستان و شخصیت پردازی این بازی در حد فیلم های گیشه پسند هالیوودی است .
که در گیشه هم هیچ موقعه موفق نمیشوند و زود به فراموشی سپرده میشوند .
بقیه شخصیت ها هم بود و نبودشان واقعا مهم نیست فقط بهانه هستند !!! :/
—————————————————————————————————
گیم پلی بازی هم کپی و مخلوطی از چندین سبک هستش !!!
دد آیلند ! اسکایریم ! فال اوت ! بوردرلندز از هر کدام یک چیز را کش رفته است .
بهترین بخش گیم پلی
مخفی کاری بازی است که از سم فیشر میشه گفت بهش ارث رسیده بود .
بدترین بخش های گیم پلی
ماموریتهای جانبی بسیار آبکی
غارهای بی خاصیت
جمع آوری آیتم ها از اجساد حداقل این بخش کپی کرده درست هم کپی نکرده ! نفرت آور بود.
باز هم هست حال و حوصله ندارم بگم قبلا زیاد گفتم!
—————————————————————————————————–
گرافیک
نسخه اول خودش را هم که نسل قبلی بود در بعضی موارد ازش کم می آورد !
مثل همان آب دریا
——————————————————————————————————
صدا گذاری خوب بود !!! اما آیا موسیقی هم داشت این بازی !!! :-?
عنوانی کاملا متوسط که فقط تبلیغات دروغ برایش شد و نمرات بسیار الکی و کشکی گرفته
است !!!
تمامی گفته های یوبی سافت دروغ بود راجب این بازی ! از گرافیک تا گیم پلی و داستان
و شخصیت های درون بازی یک دروغ بسیار بزرگ
—————————————————————————————————–
هر کس هم دوست داشت برای این بازی وارد بحث بسیار عظیمی خواهم شد باهاش !!!
نمره بسیار بالایی به این بازی دادی !!! با تشکر از رضا زائری عزیز
__________________________________
SONY make.believe-(انجمن Martial Art’s )
خوب انصافا بسیار بالا نیست دیگه!
من نمیدونم اون باگهای بسیار زیاد که دوستان میگن کجا بوده ولی انصافا گرافیک فارکرای ۳ خوبه
بعدشم باور کنید گرافیک فارکرای های قبلی ضعف داشت آقا برو یه بار دیگه بازی کن متوجه میشی!
این ایراداتی که شما گرفتی به سبک ایرادهای گیماسپات هست و قطعا اگر من کم تر از این میدادم از سایت مینداختنم بیرون
ولی در این حد که شما میگی دیگه نه!!
نه راست میگه
باگ داشت.البته این جوری که شما میگی نه.ولی بدیش این بود که باگ هاش جاهایی بود که زیاد به چشم میومد
احتیاجی نیست نسخه اول دوباره بازی کنید !!! :/
( البته این نسخه اول روی سیستم من نصب هستش )
شما با یک سرچ ساده درون گوگل و تفاوت تصاویر دو نسخه به خیلی از مسائل به
راحتی می توانید پی ببرید .
من زیاد با باگ بازیها کار ندارم !!! چون مزه بازی هستند !!! دوستان گیر به باگ میدهند.
تصاویری برای سعید زعفرانی فرستاده بودم !!! :/ امیدوارم حداقل اون تصاویر بگذارد
تا تفاوت آب و دانه های شن نسخه اول و سوم ببینند دوستان !!! :-|
شما دوباره تریلرهای بازی ببین بعد رجوع کن به نسخه PC ببین یک دانه از اون تصاویر
میدیدی !!! :/
بعد شما نمره واقعی میدادی هیچ مشکلی نداشت !!! :/
نقد باید سخت گیرانه باشد ! تمامی ایرادات بازی مشخص شود ! بله فارکرای زیبا بود
ولی این زیبایی یک پوشش برای ضعف های بازی بود .
نمره من به این بازی ۶ بوده است .
“گیم پلی بازی هم کپی و مخلوطی از چندین سبک هستش !!!
دد آیلند ! اسکایریم ! فال اوت ! بوردرلندز از هر کدام یک چیز را کش رفته است .”
کش رفته؟! یعنی این بازی با تمام و کمال پر از نوآوری باشه تا نظر شما رو جلب کنه؟ یعنی این ایراد بازی که بیاد نکات مثبت بازی های دیگه رو بگیره و در بازی خودش جای بده و یک تجربه لذت بخش رو فراهم کنه؟ مگه چند درصد از بازی های الان نو آوری داره؟ همه سعی می کنند استاندارد های این سبک رو به خوبی رعایت کنند. شما بعضی وقت ها فراموش می کنید چقدر در این سال های اخیر حجم بازی ها زیاد شده و سلیقه ها به چه سمت و سویی کشیده و ممکنه خیلی از نوآوری ها به مزاق یه عده خوش نیاد. در اکثر موارد هم سازندگان بازی ها نمی تونند ریسک زیادی بکنند.
ممنون نقد خوبی بود …
این بازی را بالاخره تجربه کردم و به پایان بردم …
به مراتب از شماره دوم خودش برتر است …
پیشرفت نسبت به نسخه دوم کاملا مشهود و واضح است …
اما…اما به هیچ عنوان جذابیت های شماره اول بازی را برایم نداشت …
از اول هم مشکوک بودم بازی نتواند خاطرات شماره اول را تداعی کند …
از لحاظ گرافیکی عنوان درجه یکی بود با یک ایراد بزرگ !
افکت آب ! فارکرای یک فکر می کنم برتر بود در این زمینه !
البته دوستان می گفتن با نصب پچ مشکل حل می شود
ولی من امتحان نکردم …
داستان بازی هم در حد متوسط رو به بالا بود و نمیشد
گفت عنوان درجه یکی در این زمینه هست …
اما چیزی که در سایر عناوین یوبی سافت از جمله اساسین یافت می شود ماموریت های بازیست . در اساسین ماموریت های اصلی و فرعی
هر دو با هم بسیار بد طراحی شده اند ! برای خالی نبودن عریضه و این که داستان هر طور شده پیش برود ! ماموریت ها هیچ چالشی را برای گیمر ایجاد نمی کنند …
در فارکرای ماموریت های فرعی از این لحاظ نقش پررنگ تری دارند …
واقعا نمی دانم چه دلیلی داشت نصف این ماموریت ها قرار داده شود ؟
فقط برای اینکه بگوییم فلان ساعت بازی گیم پلی دارد و به آن افتخار کنیم ؟
خودم به شخصه حاضرم بازی ۵ الی۶ ساعت گیم پلی ناب داشته باشد تا این که ۲۰ ساعت
بی خود و بی جهت مرا در دنیای بازی این طرف و آن طرف بکشد
و در آخر احساس پوچی به گیمر دست دهد …
یوبی سافت باید به فکر تغییرات اساسی در طراحان ماموریت های بازی هایش باشد …
————————-
SONY make.believe
ژنرال خودت بازی کردی به نواقص بازی پی بردی !!! :/
یوبی سافت در باره همه چیز بازی دروغ گفته بود !!! :/
ماموریت های جانبی رو هم دیدی !!! :/
دقیقا برادر …
حرف شما کاملا درست بود …
من نمی دانم کی این قضیه ماموریت های فرعی حل می شود؟!
جدا یک سری از ماموریت های فرعی وقت تلف کردن بود
و فقط نقش حجم دهنده رو ایفا می کرد!
اون قضیه مرد و زن را هم خوب آمدید
ژنرال بعید میدونم درست بشود !!! :/ چون وقت پر کنه !!! :/
آبکی و الکی هم هست و همه هم یک شکل هستند پس زیاد هم وقتی برای
طراحیش نمی گذارند ! هزینه بالایی هم ندارد !!! :/ دهن پر کن هم هست !!! :/
n ساعت گیم پلی الکی و آبکی دارد !!! :/
ژنرال جان و سعید عزیز
دقیقا با حرفاتون موافقم
اولا مشکلی که من بازی داشتم دروغ های شرکت یوبی بود یعنی من هی این بازی رو نگاه میکردم و طراحی ها رو میدیدم و بعد میگفتم اخه این گرافیک کجا و اونی که تو تریلراش بود کجا
گرافیک بازی برعکس عزیزانی که میگن عالیه به نظرم ضعف زیاد داره افکت اب که فاجعست
گیم پلی بازی هم به نظرم بازی کن رو مجبور به وقت تلف کردن تو بازی میکنه از ماموریت های فرعی بگیر تا اصلی یعنی بعضی ماموریتهای اصلی هم وقت تلف کردنه مثل سریالهایی که توش اب میبندن و شخصیت پردازی هم که تعطیله یعنی وقتی رفقات هم کشته میشن هیچ ناراحتی بهت دست نمیده یا وقتی دشمنات هم میکشی باز هیچ حسی بهت دست نمیده انقدر شخصیت پردازی بده
ولی به هرحال این بازی نکات مثبت هم کم نداره که دوستان بهش اشاره کردن
ولی نکته قابل توجه این بازی برای من کروکدیل و کمودور هاش بودن که هر وقت میخاست بکشمشون بدنم مور مور میشد خیلی چندش بود بازی بعضی جاها
جالبه اگر آرم یوبی سافت روی پک این بازی نبود !!! :/
همه حوصله اشون سر میرفت !!! :/
بازی باگهای فاجعه آمیز داشت !!! :/
کریس عزیز …
در مورد ماموریت های فرعی صحبت نشه که خیلی بهتره .
چون مثل خود اون ماموریت ها وقت تلف کردن و انرژی هدر دادنه …
در مورد شخصیت پردازی ها هم موافقم …
آن طور که در مورد واس قول داده بودند و تریلر نشون دادند شخصیت پردازی نشد چه برسه به سایر شخصیت های بازی ….
————-
در ضمن در کامنت ها دیدم این بازی با مس ایفکت مقایسه شده :O
میگن آخر الزمانه همینه دیگه … :roll:
این بازی حتی انگشت کوچک مس ایفکت بزرگ هم نیست …
بدون شک بهترین بازی امسال بود برای من . فقط شخصیت بردازیش ضعیف بود مخضوضا citra :X
تک تک بند های نقدتون رو خوندم بسیار زیبا بود .ممنون از زحمتتون .اگه جزو بازی های ۲۰۱۲
می شد .بهترین شوتر میشد و البته بهترین کاور سال.
وای که من عاشق واس شدم.بعد از جوکر اولین شخصیتی بود که منو دیوانه ی خودش کرد
حیف که حضورش خیلی کم و در چند سکانس بود . ولی همون چند تا کافی بود
تو گرافیک این بازی هم یه ایراد خیلی گنده کیفیت آتیشه.بعضی وقت ها انقدر خوبه که کف می کنی.بعضی وقت ها انقدر داغون که فکر می کنی داری Max Payne 1 بازی می کنی.
ولی یه سوال.چرا تو نسخه PC دوربین یه حالت خاصی داره؟کناره های صفحه کشیده شده.انگار داره از تو عینک نمره ۴ نگاه می کنه.
این خاصیت دوربین است ، اگر در دوربین واقعی هم نگاه کنید همینطوره
آقایون مثل اینکه سایت از شیلتر در اومده :-P
جل الخالق من کی اینو نوشتم :-/ :-/ :-/ :-?
ممنون رضا جان. خسته نباشی.
مشکلات الکی از بازی گرفتید. شما که از دوربین تو ماشین بدتون میاد چرا بهانه میارید که رانندگی بده؟ من خودم فار کرای ۲ رو تموم کرده بودم و رانندگیش همین طور بود و خیلی هم عالی بود . باگ های بازی هم به نسبت بقیه بازی های دیگه مثل اساسین و کال خیلی کم بود. آهنگ هم که تو بازی های open world عادی هست که تکراری شه. حقش ۹.۸ هست یا ۱۰
لازمه ذکر کنم که من بیشتر بازی فورتزا افق را با دوربین درون ماشین بازی کردم!
شما فورزا (فورتزا) رو با رانندگی تو فار کرای مقایسه می کنید؟
تنها بودن بازی رو سخت نکرده؟
__
COD Team
نه.:d
خدا با ماست
لایدرک الابصار وهو یدرک الابصار
الا بذکرالله تطمئن القلوب
سوره رعد آیه ۲۷
اینو جا انداختی
من فقط این دوتا رو حفظم
همون{ الا بذکرالله تطمئن القلوب }رو میگم
این آخره آیه ۲۷ سوره رعده