نقد بازی هیتمن آمرزش؛‌ به کشتارگاه خوش آمدید

RYU توسط RYU
در ۱۳۹۱/۱۰/۰۸ , 23:55:13
پی سی گیمینگ (PC Gaming)

 به کشتارگاه خوش آمدید

آمرزش تو زمانی اتفاق می‌افتد که حقیقت را در کشتارگاه کشف کنی!

آمرزش برای ببر (افعی) اما اسنایپرم کجاست؟

گیم پلی بازی تقریبا مانند نسخه‌های پیشین است. اما با کمی تغییرات مواجه شده که تکراری بودن را از بین می‌برد. در درجه سختی «اکسپرت» به بالا تقریبا سلاح کارایی خودش را ازدست می‌دهد و بهترین یار ۴۷ در طی سالیان دراز، یعنی کابل فیبری پر رنگ‌تر و کار آمدتر می‌شود. در همین بخش آمرزش ایراداتی دارد که شاید برای قدیمی‌ها اصلا خوش‌آیند نباشد. هوش مصنوعی خطرناک بازی تعویض لباس را بی‌معنا کرده است و خطی بودن اکثر مراحل و عدم انتخاب سلاح در ابتدای هر مرحله در بخش آمرزش که به علت سینمایی کردن این بخش حذف شده است از جمله ایراداتی هستند که می‌توانند برای دوست‌داران قدیمی قاتل خاموش آزاردهنده باشند. البته، باز هم رد کردن مراحل جذابیت خاص خود را دارد و می‌تواند سرگرم‌کننده ظاهر شود. در کنار آن اما سیستم امتیاز دهی بسیار افتضاح بازی که کاملا برای قدیمی ها مرگ آور است و بی ارزش؛ وجود دارد که شاید برخی مواقع مانع جلورفتن و دست کشیدن بازی‌کننده از بازی باشد. چون با مراحل بازی اصلا هم خوانی ندارد و تبدیل به یک کابوس می‌شود. بدتر از آن، منطق وجود این بخش است که بسیار سر دستی ساخته شده و اصلا خوب به نظر نمی‌رسد. برای دریافت درجات بالا در مراحل به واسطه‌ی دیدن کارنامه عملکرد ۴۷ در یک مرحله.

پی سی گیمینگ (PC Gaming)

استفاده‌ی بسیار کم از اسنایپر در مراحل آمرزش و موسیقی تکراری در بعضی مراحل که حداقل شنیدنش از موسیقی جدید بازی بسیار بهتر است؛ هم یکی دیگر از عیوب بازی در بخش گیم‌پلی بوده که بیشتر از همه به طرفداران قدیمی حمله می‌کند. در جای دیگر وقتی با پیستول صدا خفه کن دار شلیک می‌کنید محافظین و پلیس‌ها و دشمن‌ها به راحتی موقعیتان را شناسایی می‌کنند که بسیار خنده دار است. به همین لحاظ هوش مصنوعی بازی را می‌توان علاوه بر خطرناک، فراهوش و یا متقلب نامید. برای یک بازی در حد و اندازه‌های هیتمن آمرزش بسیار زشت است که پیستول صدا خفه کن دار با یک پیستول معمولی فرقی نداشته باشد.
مارک گذاری و کند کردن بازی کاملا مسخره است و می‌توان آن را یکی از ناخوش‌آیندترین بخش‌ها نامید که با راه و آرمان‌های ۴۷ در تضاد کامل است. البته کاملا مشخص است که بخاطر سینمایی‌تر شدن روایت بازی دست به این کارها زده‌اند.

پی سی گیمینگ (PC Gaming)

یکی از سوتی‌های عجیب بازی در ارزش قائل نشدن پلیس‌ها برای جان افراد بی‌گناه دیده می‌شود که رسما پلیس‌ها را با تبهکاران یکی می‌کند. فرق پلیس با تبهکاران در چیست؟ هنگامی که ۴۷ دست به گروگان گیری می‌زند، پلیس‌ها یادشان می‌رود یک همکار یا فرد بی‌گناه گروگان گرفته شده است و بعد از چند اخطار بدون معطلی گروگان و ۴۷ را با گلوله نوازش می‌کنند.

بعد از این مشکلات با چند نقطه‌ی قوت و کورسوهای امید مواجه می‌شویم که تا حدودی باعث می‌شود ارزش کلی گیم‌پلی بازی از «ضعیف» به سمت بالا فاصله بگیرد. به عنوان مثال ظاهر شدن جلوی یک محافظ و کشیدنش به نقطه‌ای خلوت و تسلیم شدن بهترین حربه برای از بین بردن تک تک محافظین است و البته این روند با دیالوگ‌های بسیار خوبی همراه می‌شود که لحظات جالبی را خلق می‌کند.

قاتل اصلی و دایانا

داستان بازی با یک اشتباه کوچک شروع می‌شود که برای قدیمی‌ها بسیار مضحک است. این اشتباه هم باز به خاطر سینمایی شدن بازی اتفاق افتاده است. تا کی سازندگان بازی‌های مختلف می‌خواهند ارزش بازی‌ها در بخش‌های مختلف را به قیمت سینمایی کردن بازی‌هایشان پایین بیاورند؟ تا به حال به یاد ندارم ۴۷ نحوه کشتن هدفش را اشتباه انتخاب کرده باشد.  چگونه ۴۷ با غریزه‌ی ببر مانندش -که هیچ شکاری از چنگال و دندانش نمی‌تواند فرار کند- دچار اشتباه می‌شود و سانچز غول را می‌خواهد با یک کابل بکشد؟ تنها ضعف داستان برای قدیمی‌ها در این بخش است که شاید بتوان از آن چشم پوشی کرد.

پی سی گیمینگ (PC Gaming)

اما بعد از عبور از این شوخی بخش داستانی به خوبی ادامه پیدا می‌کند و بازی مضمونی هالیوودی دهه ۷۰ به خود می‌گیرد. شخصیت‌های خاصی جلوی ۴۷ قرار می‌گیرند که اکثریت روان پریش هستند. با این‌حال، این بخش از بازی هم پا را فراتر از یک بازوی متحرک برای به چرخش در آوردن ماموریت‌ها و بهانه‌ای برای شکل گرفتن گیم‌پلی نمی‌گذارد و چیزی بیش از موش و گربه بازی نیست. ۴۷  افسانه‌ای همیشه مثل یک گربه باید در کمین موش‌ها باشد.
البته در بخشی از داستان‌ هم سگ‌هایی به دنبال این گربه می‌کنند ولی انعطاف گربه بسیار بالاتر از سگ است. شاید بهترین بخش داستان دیالوگ‌های دکستر باشد که با روان پریشی خودش سخنانی بر زبان می‌آورد.
در گذشته شکل داستان را خود بازی‌کننده کارگردانی می‌کرد و بازیگر نقش اولش ۴۷ بود که انصافا بازی قابل قبولی را خود نشان می‌داد. اما اکنون به علت خطی شدن دیگر شکل دادن داستان توسط گیمر کاملا بی‌معنا شده است و همه چیز از قبل تعریف شده و بازی‌کننده به یک کارگردان بی‌خاصیت در حد کارگردان سری فیلم‌های «رزیدنت اویل» تبدیل می‌شود. حتی بخش رابطه‌ی احساسی بین ۴۷ ودایانا بخوبی پردازش نشده است و خیلی سر دستی و بی خاصیت نشان داده می‌شود.

سرخی من از تو

گرافیک این بازی مثل تمامی ۴۷ های دیگر کاملا چشم نواز و گیراست. البته با تمی سرخ‌تر که در گذشته موجود نبوده است. رنگ سرخ در همه جا دیده می‌شود؛ از بعد از ظهری گرم در کویری که آفتاب سوزانش موجی از حرارت و داغی را دارد تا کارخانه‌هایی که کوره‌های سوزان دارد و تا شب در ارتفاعات بلند داغ یک برج می‌توان این سرخی را به راحتی دید.
هنگام تبدیل شدن ۴۷ به سایه می‌توانید نرم‌ترین حرکات یک شخصیت را به خوبی ببینید که چگونه جزئی از دیوار یا جعبه می‌شود و همچنین نرمی حرکت ۴۷ در جا‌به‌جایی بین سنگرها بسیار دیدنی است.

پی سی گیمینگ (PC Gaming)

در میان بخش‌های متفاوت و قابل نقد بازی، دورنمای مراحل و نیز جزئیات محیط خوب کار شده است. ولی یکی از بدترین موارد در بازی افکت خون است. در گذشته اگر گلوله‌ای شلیک می‌شد و خونی ریخته می‌شد با کشیدن جنازه رد خونی بهمراه جنازه کشیده می‌شد که در این نسخه فقط یک دایره قرمز کف زمین دیده می‌شود. شاید سازندگان نسخه‌های قبلی را بازی نکرده باشند.

کیفیت بافت سلاح‌ها یک افتضاح کامل است و اصلا برای این عنوان شایسته نبوده است. گلوله‌ها اجسام را نمی‌شناسند و فقط گوشت و بافت زنده را درک می‌کنند و درکی از یک سطح فلزی نازک و کلفت و گاهی چوب ندارند. می‌شود به درهم روی اجسام و مشکلات دیگر فیزیک و منطق فیزیکی بازی خرده گرفت. به طوری که در بازی فقط بافت‌های زنده و اندام گوشتی فیزیک مناسبی دارند و با کشیدن جنازه‌ها به این سو و آن سو دست و پاها دچار فرورفتگی درون یکدیدگر نمی‌شوند.

در سمت مقابل نورپردازی بازی بسیار زیبا و گیرا است. مخصوصا وقتی در تاریکی کسی چراغ قوه بدست نزدیک ۴۷ می‌شود. کیفیت نور پردازی را کاملا می‌توانید مشاهده کنید. سایه‌ زنی در بازی به خوبی هر چه تمام‌تر استفاده شده است. هنگام رخ دادن قتل، مخصوصا اگر روی دیوار سایه بیفتد؛ بدون هیچ تردیدی یاد آثار «هیچکاک» می‌افتید و نرمی و زیبایی سایه‌ها کاملا دیدنی و زیبا است.

شبحی در اپرا

موسیقی بازی نسبت به نسخه‌های گذشته ضعیف‌ترین بخش بازی است و شاید نقطه اوجش تکرار موسیقی اصیل و قدیمی در مراحل انتهای بازی است که به خدمت دکستر می‌خواهید رسیدگی کنید و فرسنگ‌ها با هیتمن‌های قبلی فاصله دارد و دیگر شاهد سمفونی‌های زیبا در این بازی نیستیم. ظاهرا کنار گذاشتن «جسپر کید» بیش از حد انتظار به بخش موسیقی بازی ضربه زده است.

کلام آخر

اولین چیزی که این بازی نیاز دارد یک حوصله‌ی درست و حسابی گیمری است و گرنه هیچ لذتی نمی‌توانید از بازی ببرید. این بازی در مقابل نسخه‌های گذشته خودش هیچ سخنی برای گفتن ندارد. اما در برابر بازی‌های روز کاملا اثری موفق است که ارزش انجام دادن را برای حداقل یک بار دارد.

۶/۱۰

Version Tested: PC

سعید میرابی
(saeed mirabi)
بازنویسی و ویرایش: سعید زعفرانی

 

Hitman Absolution
سازنده: IO Interactive
ناشر: Square Enix
سبک: مخفی‌کاری – سوم شخص
تاریخ عرضه: ۲۰ نوامبر ۲۰۱۲
پلتفرم ها: PC, PS3, Xbox 360


114 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. مشکل اساسی گیم همین گیمر های قدیمی هستند که به قول خودشون با گیم بزرگ شدن میان به اویل ۱میدن به هیتمن ۶ میدن و… هیچ کس نگفت مراحل چند سطحی اند راه های مخفی چه قدر خوبند ولی کافیه همین گیمر های قدیمی یه بازی رو ازش خوششون نیاد اونوقت است که به بازی یک میدن و….این هیتمن بهترین هیتمن بود .سیستم انتخاب اسلحه ها قبل از مراحل به این دلیل هذف شد که در بازی همانطور که دیدید ICA خودش دست به کار شد تا ۴۷ رو بکشه :-/

    ۰۰
    1. ۴۷ همیشه یک اطاق خصوصی پر از سلاح داشته !!! که نیاز و وابستگی به
      هیچ کس و گروهی خاص نداشته است .
      —————————————————————————————–
      خوب شما دوست عزیز نکات مثبت بازی را بگویید !!! تا دید من هم بازتر شود .
      دقیقا این نسخه چه برتری نسبت به نسخه قبلی خودش داشته است .
      جز گرافیک فکر کنم به مورد دیگری برنخورید !!! گیم پلی بازی دقیقا چه نکات مثبتی
      نسبت به نسخه قبلی خودش یعنی بلود مانی داشته است .
      داریم بازی بنام هیتمن را با بازی بنام هیتمن دیگر مقایسه میکنیم ( آن هم از نسل گذشته )

      ۰۰
  2. ممنون از سعید خان میرابی.این بازی رو هرکس یه جور نقد کرده.نمیگم شما بد نقد کردی یا اون منتقد دیگه.در کل یک سری چیزها از بازی حذف شده.مثلا همین کمبود استفاده از اسنایپر در مراحل و یک سری چیزها اضافه شده مثل پوینت شوتینگ و نوار غریزه.هرکسی اینه ا رو یک جور سنجیده.در کل بازی خوبی بود.فقط خوب.عالی نبود.یعنی اون چیزی که من ازش انتظار داشتم نبود.من فکر می کردم با یک شاهکار که بازی سال میشه روبرو هستیم.بعد از ۶ سال.
    در کل ممنون از نقد خوبت. :D

    ۰۰
    1. شما احتمالا نسخه های قبلی بازی رو انجام ندادید که این طوری می گید.اصلا انتظارات رو برآورده نکرد.هوش مصنوعی دشمنان : ۲ از ۱۰ این یه نمونشه فقط.

      ۰۰
    2. انجام دادم میدونم در حد قبلیاش نبود ولی ۶ اخه یعنی بازی هیچ نکته مثبتی نداشت این جوری نقد میکنن

      ۰۰
    3. ببینید !!! نکته مثبتش دقیقا چی بود . معرفی کنید !!!
      مثلا هیتمن خطی شده بود !!! یا اینکه توان استفاده از سلاح گرم ازش گرفته بودند .
      بیشتر باید از سلاح سرد استفاده میکرد .
      همه چیزهای که در گذشته به گیمر داده بودند در این بازی ازش گرفتند .
      اطاقی پر از سلاح که جز لوازم شخصی این ۴۷ است !!! در بخش قرارداد گذاشتند .
      وقتی نمایشی اجرا میشود و با شلیک یک گلوله همزمان در آن نمایش بتوانی
      هدف از پای دربیاری !!! ( بلود مانی ) البته راه های دیگری هم وجود داشت .
      خوب وقتی نکات مثبت گذشته پاک شده !!! :/ توقع دارید با این بازی چگونه برخورد
      شود .
      مطمئن کسانی که حتی از بلود مانی با ۴۷ آشنا شده اند !!! این بازی را
      بشدت طرد میکنند و می کوبند .

      ۰۰
    4. شما که میگید بازی خطی شده بزار یه اشاره به مرحله ی دوم بازی بکنم حداقال ۳راه برای کشتن هدف وجود سم ریختن در غذا ترور کردن هدف از پشت بوم وانداختنش تو چاه فاضلاب یا درمرحله کشتن سانجز کشتی گرفتن با هدف زدن با اسنایپ انداختن لوستر رو سرش خلی خطیه نه :P

      ۰۰
    5. اکثریت مراحل خطی شدن و محدود !!!
      با سانچز می توانی مبارزه کنی یا با بمب دخلش بیاری یا پروژکتور را روی
      سرش خراب کنی یا اسنایپش کنی .
      شاید تنها مراحلی لذت بخش بازی بودند که چند راهی برای کشتن داشت .
      خوب بازی در انتخاب برای کشتن محدود تر از نسخه های قبلی بود در اکثریت
      مراحل !!! و خیلی از مراحل هم کاملا خطی بود .
      در صورتی در نسخه های گذشته چندین راه مختلف برای کشتن وجود داشت
      در تمامی مراحل

      ۰۰
    6. قبول دارم مراحل فرار از دست پلیس به شدت اعصاب خرد کن وخطیه ولی حداقل ۷و ۸ تا مرحله زیبا مثل کشتن سانچز ۳و۴تا مرحله اکشن مثل قدیسان داره که به شدت زیبا ست

      ۰۰
    7. درگذشته که تک تک مراحل زیبا دوست داشتنی بودند .
      خوب این که نکته مثبتی نیستش !!! چون در گذشته هم مشابه اینها زیاد
      بوده است . چه بسا لذیذ تر و بهتر از این نسخه از بازی

      ۰۰
  3. با تشکر از سعید میرابی عزیز بابت نوشتن این شکایت نامه نه ببخشید نقد :D
    برادر من شما به عنوان یه منتقد نباید به قصد کوبیدن بازی بیای از همون دقیقه اول نقد تا وقت اضافه دوم و و در ضربات پنالتی بازی رو حذف کنی :|
    بازی درسته اون حس حرفه ای بودن بازی های قبلی رو اصلاو ابدا نداشت و لی هرگز حوصله سر بر و بی مزه نبود!! من به شخصه یکله بازیش کردم و لذت بردم ول ینه در حد قبلی ها!! ( چون سیاست کلی بازی ها رو به ترکوندن عنوان های موفق قدیمی رفته ) ولی دیگه انقدر بد نبود،در مورد صدا خفه کن باهات موافقم ولی در مورد اسنایپر نه! چون دلیل نمیشه در هر شماره اسنایپر باشه!! هر چند که در این شماره هم بود بعضی جاها،تنها ضعف طراحی مراحل بازی،کمپانی اسلحه سازی دکستر بود که ناخودگاه منو یاد اسپلینتر سل دابل ایجنت مینداخت :roll:
    در کل تنها آفت این بازی،هالیوودی شدن و اکشن گرایی شدن بازی بود
    زیباترین مرحله از نظر من: کشتن خواهران سینت در اون شب خونین
    بد ترین مرحله: کلا مراحل کمپانی دکستر

    ۰۰
    1. البته سعید چون خیلی دوست دارم و رفیقیم انقدر باهات رک هستما وگرنه خیلی جاها با ایرادات گرفته شدت موافقم فقط من میگم تو در نقش یک منتقد وظیفه داری که ایرادات رو کم کم و آروم به مخاطب نشون بدی و نه بیای بگی به نام خدا،هیتمن یه افتضاحیه که هر کی بخره پولشا دور ریخته و اگه اعصاب مصاب ندارید برید ریمن اوریجین بازی کنید :lol:

      ۰۰
    2. اتفاقا من اصلا طاقت ندارم !!! :/ ایرادات کم کم بگویم .
      کلا دوست دارم از اول حریف توی رینگ بد جوری بزنمش !!! :/
      وقتی طاقت آورد ناک اوت نشد شاید بشود تازه گفت بازی خوبی است .
      چیدمان مراحل که همشون کف یک طبقه بودند !!! طبقه دومی در بازی وجود نداشت .
      در اکثریت مراحل بازی
      توی این نوع چینش مراحل هم اسنایپر اصلا کاربردی ندارد .
      بازی هم گیمر را خواسته به سمت سلاح های سرد فشار دهد تا کمتر سراغ
      سلاح گرم برود !!!
      والا من تقریبا تمامی مراحل این طوری رفتم ( اطو ! آچار ) بردار پرت کن صدا ایجاد
      شده تک تک نگهبانها را دانه دانه می کشت سمت ۴۷ بعد کابل دور گردن تک تک قربانیان بیانداز به همین سادگی البته کمی وقت گیره اما روش سریعتر اینگونه بود
      خودتو نمایش بده به یک ماموری یا نگهبانی ! به راحتی میاد سمتت در گوشه ای
      ناکارش کن !!! فقط ۲۰۰۰ امتیاز از دست میدهی همین !!! بقیه نگهبانها هم که
      به چیز چپشون هست که دقیقه ای یک خودی و همکار داره کم میشود .
      این عنوان بسیار ضعیف بود !!! البته در برابر سایر نسخه های گذشته خودش

      ۰۰
    3. خب ببین اینجا رینگ مسابقه نیست که برای سریع ناک اوت کردن حریف به شما امیتز بدن!!
      اتفاقا اینجا هر چقدر با خونسردی و جز به جز ایرادات رو بگی بهت امتیاز بیشتری میدن

      ۰۰
  4. جناب میرابی خسته نباشی نقد خوبی بود.
    یک انتقاد کوچیک دارم ، شما باید توی بخش داستانی بازی رو میکوبیدی ، واقعاً نکات تاسف برانگیزی توش وجود داره ،

    ( از این به بعد کمی اسپویل وجود داره )

    به عنوان مثال تلاش ۴۷ برای به دست آوردن دو تا اسلحه کمری ناقابل و اون نگاه بچگانه ای که بهشون میکنه وقتی اونا رو توی جعبه شیشه ای میبینه انگار یک بچه آبنبات چوبیش رو گم کرده حالا تازه پیداش کرده، در حالی که کسی مثل اون باید یه مخفیگاه پر از اسلحه داشته باشه یا حد اقل به یک چشم به هم زدن سلاح برای خودش جور کنه.
    دکستر که کارخونه اسلحه سازی و آزمایشگاه و تشکیلات به اون بزرگی داره که نباید لنگ یک کیف پول باشه میتونست چیزی بسیار پر ارزش تری بخواد.
    ۴۷ که میفهمه Birdy جای ویکتوریا رو میدونه چرا نمیره جاش رو تغییر بده یا اصلاً Birdy رو بکشه از شرش خلاص بشه. یا وقتی که میفهمه دارن میرن سراغ Birdy به جای اینکه بره کمک اون چرا نمیره سراغ ویکتوریا.
    دکستر یک پیشخدمت رو میکشه میندازه تغصیر ۴۷ تویه یک هتل که آتیش گرفته و هیچکس هم نیست که ۴۷ رو با چاقو ببینه.
    اینیکه یک خط داستانی داشته باشه خوبه ولی باید یک منطق روایی هم پشتش باشه.

    ۰۰
    1. همین میزان کوبش ! بعضی ها با چماق دنبالم افتادن تا ناکارم کنند !!! :/
      دیگه اسپویل داستانی هم نکردم !!! چون خیلی ها بخاطر کنکور و درس نتوانستند هنوز
      بازی کنند !!! :/ چون خودم از این که داستان جلوتر از بازیبفهم کلافه میشم !!! :/
      بخاطر همین اسپویل نکردم تا کسی آزرده نشود .
      ولی کلا داستان بازی گفتم مضحکه !!! در نسخه های گذشته گیمر کارگردان بوده
      ۴۷ بازیگری میکرده است .
      اما در این نسخه گیمر کارگردان بی کار و علافی است !!!
      ۴۷ در روزگار گذشته مستقل بود !!! اطاقی زیبا و پر از سلاح داشت !!! :/
      سلاح هایش را شخصی سازی میکرد !!! :/
      من دقیقا ۲ یا ۳ مرحله منتظر بودم تا بازی اطاق زیبا و پر از سلاح را به من معرفی کند !!! :/
      اما …………………………………..

      ۰۰
    2. چقدر هم از سلاح در خون بها استفاده میکردیم بنده به جز کلت از سلاح دیگه استفاده نمیکردم مگر در مواقعی اسنایپ

      ۰۰
    3. چرا استفاده نمیشد !!! از سلاح های مختلف
      من یادمه مرحله کاخ سفید !!! M4 بدست رفتم هرکسی درونش بود را
      از افراد عادی تا کل نگهبانان کاخ و مامورین را آبکش کردم .
      این تازه یک راه ساده بود بدون مخفی کاری
      حداقل می خواستی در بلود مانی هم استفاده کنی از سلاح ! ۴۷ سوادش
      داشت درست از سلاح استفاده کند .
      اما در این نسخه ۴۷ مثل اینکه در این زمینه کاملا بی سواد است .

      ۰۰
  5. بسیار ممنون سعید جان… نقد بسیار مختصر و مفیدی بود… با توجه به این گفته ها دیگه سراغ این بازی نمیرم (هر چند که قبلا هم توصیه کرده بودید که دچار این اشتباه نشم :wink: )… اون شبح اپرا رو هم خوب اومدی…
    تنها نکته ای که الانه باید بگم، همون نکته قدیمیه که خیلی ها مخالفت میکردن:
    ” بالاخره کچل خوشتیپ* یا کچل تپل* برنده میدان شد؟ ”
    باز هم تشکر از سعیدان سایت …

    _________________
    ( Django Unchained )

    ۰۰
    1. بستگی دارد !!! بردیا جان
      من خودم ۴۷ را موفق تر میدانم تا مکس بدون پین را
      البته در کل جفتشون تعطیل بودن ولی باز ۴۷ حداقل کمی وجه خودش را حفظ کرده بود .
      میشد تحملش کنید .

      ۰۰
  6. سعید خسته نباشی! سید این بازی هم که زدی که ناکار کردی! :D واجب شد یه راهنمایی ازت بگیرم. ببین سید من می خوام بین فارکرای ۳ و اساسین ۳ و هیتمن یکی رو برای بازی انتخاب کنم. چون احساس می کنم هر سه تاشون ارزش وقت گذاشتن ندارن و یکیشون کافیه (حیف وقت نیست!). خوب حالا نظر تو چیه؟ کدومشون بهترن؟ البته ذکر این نکته هم لازمه که هنوز Borderlands 2 رو هم بازی نکردم! :D
    —————————————————————————————–
    COD Team

    ۰۰
    1. سید ! هیتمن سینمایی تر هستش !!! :/
      بخش داستانی بهتری دارد !!! بنظرم این انتخاب خوبی هستش .
      سبکش هم تکراری نیست برات مثلا اول شخص باشه .
      هیتمن در بین این ۳ تا بهترین هستش .
      بوردرلندز ۲ واقعا خوبه !!! قابل قیاس با این درپیتی ها نیست ( البته به جز هیتمن )
      حتما بازیش کن ! البته اگر وقت نداری برای عید بگذار کنار تا بیشتر لذت ببری ازش .

      ۰۰
    2. به به! تمایل دوستان به فارکرای مثل این که بیش تره! :D تازه فارکرای تو سبک مورد علاقه خودم هم هست (FPS)! البته سلیقه سعید میرابی هم به شدت قبول دارم! و هم من همچنان در تردید! :D
      —————————————————————–
      CoD Team

      ۰۰
    3. اگر اول شخص ! سبک برتر هست .
      که فکر کنم همون فارکرای ۳ !!! ولی با توجه به رشته تحصیلیت بنظرم
      هیتمن بهتره چون نماهای بسیار زیبایی سینمایی دارد .
      آثار هیچکاکی به خوبی می تونی توی بازی پیاده کنی .
      داستان و نمایش داستان کاملا سینمایی است .
      —————————————————————————————
      اصلا یک چیزو میگم سینا !!! جفتشون را بازی کن
      هیتمن حوصله می خواهد !!! اما مخفی کاری لذت بخش است .
      فارکرای هم وقت میخواهد جهت شخم زدن جزیره !!!
      ولی داستان تعطیل هستش در پایان هر دو بازی هم به این نتیجه میرسی
      دلیلی برای برگشت به بازی نداری !!! این ۱۰۰۰ به توان n درصد مطمئن هستم
      به همین نتیجه خواهی رسید .

      ۰۰
    4. نه سینا اشتباه نکن بدون شک فارکرای ۳ گزینه‌ی بهتریه (with all due respect to saeed mirabi)
      اساسین ۳ که کلا از مرحله پرته. اصلا و ابدا یک بازی در حد و اندازه‌ی نام خودش نیست و من سکانس ۷ بود که بازی رو پاک کردم. هیتمن هم اصلا نصب نشده ولی یه سری نقد ازش خوندم که اونم از مرحله پرته. میمونه فاکرای ۳ که من رو شگفت زده کرد انصافا. مخصوصا این که پورت پی‌سی اش از هر دو بازی دیگه بهتره. یک مقدار هم مشکل داره که انکار نشدنیه. ولی بازی لذت بخشیه و از کار و زندگی هم میندازدت اگه پوئن منفی حساب نکنی این مورد رو!

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر