بحث بازی «فارکرای ۳»
یوبی سافت امسال با دست پر وارد میدان رقابت شد و نشان داد که بازیهایش هم از حیث تبلیغات، هم از جهت محتوا سری در سرها در آورده است و خودی نشان میدهند. در مورد بازیهای دیگر کم و بیش صحبت کردهایم. هرچند یکی از بازیهای خوب این شرکت یعنی زامبییو را نمیشود گذاشت وسط و به جانش افتاد چون سراغ نداریم کسی وییو داشته باشد. شاید باشند ولی به تعداد انگشتان یک دست هم نمیرسند.
یکی از این بازیهای خوب و موفق یوبیسافت هم در زمینهی فروش و هم جلب رضایت منتقدان، فارکرای ۳ است. بازی که از یوروگیمر نمرهی کامل گرفت و خیلیها هم از آن استقبال کردند. در مدتی هم که از عرضهاش میگذرد، فقط به خاطر بازی دیگری از سری ندای وظیفه در رسیدن به صدر جدول ناموفق بوده است و در کل فروش خوبی را تجربه کرده.
در پروندهی شمارهی اخیر دنیای بازی نقد این بازی را به طول و تفصیل خواندهاید. اکنون موقع شنیدن نظرات شماست. بعضا ممکن است گلایههایی هم در مورد بازی وجود داشته باشد. بعضا ممکن است حتا درست و به جا هم باشند. بیایید در دیدگاهها روبرو کنید ببینیم سبیل کی کلفتتر است. کی زورش بر دیگری میچربد. مخالفان یا موافقان بازی؟
– Far Cry 3
سازنده: Ubisoft Montreal
ناشر: Ubisoft
سبک: تیراندازی اول شخص
تاریخ عرضه: December 2012-دی ۱۳۹۱
پلتفرم ها: PC, PS3, Xbox 360
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
انصافا بهترین بازی این یکسال Farcry 3 بود بازیش گیم پلی اعتیاد آوری داشت ولی یه عیبی داشت که میتونستند رو شخصیت واس بیشتر مانور بدن من به شخصه منتظر کارهای عجیب واس مثل جوکر بودم ولی جز یکی دو مورد ندیدم ولی کلا بازی very nice بود :X
واقعا بهترین بازی سال بود از شماره های قبلیش خیلی بهتر بودولی اگه بحث محیط باز باشه از خیلی از بازی ها پایین تره مثل اساسین دیس هونوردو.. ۸)ولی در کل خیلی خفنه
درودبر شما!منم همینو میگم…زیادی گندش میکنن خوب بود ولی نه اینقدر!
۱۰۰% باهات موافقم خداییش بازی واقعا جالب و اعتیاد اوری بود عاشقشم هر کسی هم دوست داره لایک کنه
:)) :)) :)) :)) :)) :)) :))
خوب بود ولی خیلی جای کار داشت ! اکثر مشکلات دوستان گفتن ! به نظرم روایت داستانی مهم ترین عیب بازی است! پایان بازی هم که اصلا :O :O :O !
صداگذاری بعضی از سلاح باورنکردنی زیبا از آب درآمده مخصوصا اون کلت اش :O
گرافیک هم خوب و نقصی نداشت :O :P
و اما گیم پلی : اوایل خوب بود بعدش تکراری شد رفت . پول در این بازی هیچ ارزشی ندارد و فقط بهونه ای برای انجام ماموریت های فرعی است :!: کنترل وسایل نقیله هم عالی بود به غیر کنترل اون چیزه که پرواز می کرد اسمش یادم رفت :O سورتمه هوایی چی میگن :O ؟
تجربه ی این بازی به همه پیشنهاد می کنم !
نمره ی من بهش ۸ ((کی به نمره ی من اهمیت میده)) :O :O :O :O :O
باز شد همون داستانها آقا بهروز,روایت داستانی یعنی چی ایراد داشت؟پایان چطور بود؟چطور باید میبود؟انتظار داشتی با پول چه کنی مثلا ویلا بخری؟کمی چاشنی نقش آفرینی قاطیش کردن,کلا که نقش آفرینی نبود.
فرشید جان من بی تقصیرم بقیه منو اغفال کردن
خب از اونجایی که من فوق تخصص هندی شناسی دارم میخوام این بازی رو از دریچه فیلم هندی هم بررسی و آنالیز کنم :lol: :lol:
اول از همه ذکرکنم که بازی با توجه به سبکش میتونه المان های هندی داشته باشه ولی استفاده بد از المان هندی میتونه به تنه اصلی بازی آسیب بزنه!! :lol:
برای مثال یه ببر در حالت نرمال با ۲ الی ۳ گلوله Ak-47 از پا در میاد ولی در این بازی به شخصه یک ببر رو با یک خشاب و نصفی کشتم!!!
نکته بعدی اینکه بالا رفتن از ارتفاع و پایین اومدن از اون بالا بوسیله کابل بدون دست کش امکان پذیر نیست مگر اینکه پوست دستان جیسون از جنس الیاف کیلایمور باشه :lol:
ولی جا داره بگم در سر آمد فیلم هندی های دنیای گیم؛ندای وظیفه با اقتدار در نو قله نشسته و تا سال ها بازیی به گرد پاش هم نمیرسه،حتی خود فیلم های بالیوود هم جلوش کم میارن :lol:
شدیدا پای حرفام هستم و دلیل دارم دو بار فارکرای رو رفتم تهش دوباره دارم میرم کلی نقد ازش خوندم,خوشحال میشم کسی بتونه من رو قانع کنه که در اشتباهم,یه بارم که شده میخوام شدیدا پای نقد یه بازی خوب باشم و ازش دفاع کنم و بگم بیخودی نظر ندیم این بازی روش خیلی وقت گذاشته شده و به نظرم نسبتا کامل بوده و امتیاز زیر ۹ظلم مطلقه.
کلا نوشتن راجب چنین بازی هایی لذت بخش و مفیده،چون از لحاظ فنی برایمن نوعی غنی هستن :wink:
من نمیدونم واقعا یه عده چه انتظاری دارند,انتظار داریم بیایم یه شخصیت منفی مثل مثلا قصاب تو فیلم دارو دسته های نیویورکی رو از یوبی سافت بخوایم؟عزیزان من این یه بازیه اول شخص که تنها شخصیت منفیش هم واس نبوده هویت هم بوده,به نظر من کل هدف بازی البته داستانش و گیم پلیش که کاملا در خدمت هدف داستانیشه یک چیز بوده,تعبیر دیوانگی,این دیوانگی چندین منظور و مفهوم داره و کسی نمیتونه بگه کیفیت کدوم یکی بهتره,یکی که هیچی ندونه و آبتودیت نباشه با زندگی اجتماعی مثل آقای هالو میگن دیوونست بابا,یکی زیاد میدونه اسکل میشه میگن دیوونست,یکی قاطیه چرت و پرت میگه میگن دیوونست,من میگم دست به کارای خطرناک زدن,ریسک خیلی خیلی بالا کردن یه نوع دیوونگیه,منتهی یه دیوونگیه جالب,واس یه جور دیوونه بود,جیسون یه جور,گرافیک بازی یه نفر اومد گفت یه جایی عالیه یه جایی افتضاحه میتونم خواهش کنم بگید کجا افتضاحه؟موسیقی یه جایی رو اوجه یه جایی ریتمش کنده!!یعنی چی؟شفافتر توضیح بدید خواهشا,کجا دقیقا؟سعید عزیز من یه سوال ازت دارم,یه بازی همیشه تو بخش گیم پلی باید نوع آور باشه تا تو راضی باشی ازش؟نمره کامل بدی بهش؟نمیتونه خیلی خوب از المانهای حالا چنتا بازی موفق دیگه استفاده کنه و یه تجربه لذت بخش ایجاد کنه؟میگن پایان بدی داشت؟انتظار داشتی چطور تموم شه؟تو فیلم چراغهای شهر چاپلین بعد آزاد شدن چاپلین از زندان که به یه دختر کور کمک کرده بود اگه به جای اینکه دختره اون رو شناخت و باقی داستان اون رو نمیشناخت میشد پایان خوب؟یا مثلا چشمانش درمان نمیشد؟یعنی چی؟به قول منتقدین سینمایی مترتون چیه؟میگید یه جا رو اوج بوده داستان یه جا رو فرود,کجاها؟یه خواننده میخونه میتونه همش گام بالا داشته باشه,میتونه همش سولفژ داشته باشه؟داستان همینه,فیلم رستگاری شاوشنگ,چنتا نقطه بحرانی داشت فیلم و یک نقطه عطف که اواخر فیلم بود,آیا میشه همش داستانش رو اوج باشه؟خواهشا نیایم بگیم آقا واس تو تریلرها یه چی بود بعد بازی اومد دیدیم یو بی دروغ گفته ناراحت شدیم ما فریب خورید,قرار نیست ما رو تریلرها نظر بدیم ما یه بازی دم دستمونه بازیش میکنیم رو مترهامون نظر میدیم,درسته سلیقه تو نقدمون تاثیر داره ولی باید با دلیل باشه,معلومه یه عده همینطوری گل و بلبل میان طوطی واری از رو نظرات دیگران میگن بازی شخصیت پردازی نداشت,تو رو خدا بیان بگین یعنی چی کار میکردن؟وارد زندگی شخصیشون میشدن؟یا مثلا از اول تا آخر واس رو نشون میداد؟
به نظرمن یوبی سافت در تبلیغاتش روی المان های اشتباه مانورداد که یکیش واس بود…آیا واقعا سطح انتظار شما از واس اون چیزی بود که تو بازی دیدید؟!؟
آفرین منم همینو میگم تریلرها رو بزار کنار دوست خوب من اصلا فکر کن نه فارکرایی بوده نه تریلری,بازی رو بازی کن چه کاریه میگید یو بی اینو گفته اونو گفته اون تریلر رو داده من اونطوری میخواستم اینطوری شد,مشکل همینجاست,واس اون دیوونگی که در جوکر بود رو که نداشت قرار نیست ما اونو با جوکر مقایسه کنیم,دی لوییس پای چپ من بازی کرد نقش یک فلج بود,سال بعدش دنیرو نقش یه فلجو باز بازی کرد,کسی نیومد بازی دنیرو و یا فلج بودنشو با دی لوییس مقایسه کنه تواناییشو در همون فیلم دیدن,واس یه آدم بی قانونی بود,خشن,بد دهن,قاطی,بی فکر,دنبال هیجان,جیسون از همون فاکتورها بعلاوه هوشش که بعضا از ترسی که داشت و گاهی از اعتماد به نفسی که درش بوجود اومده بود استفاده کرد و بر اون غلبه کرد.
من به بازی نمره ی ۹ رودادم آقافرشید ولی به نظرمن هنوز خیلی نکات هست که نمیذاره بازی شاهکار باشه که به یه سریشون که واسه خودم مهم بودتو متنم اشاره کردم…ولی منصفانه نیست که این بازی که عمدتا تقلیده با ایرادایی بعضا واقعا مسخره همون نمره ای رو بگیره که بازی های انقلابی همچون عشقم بایوشاک یا half life دراون زمان گرفتن…من تصور میکنم عملکرد ضعیف سایر سیکوئل هادر این سال باعث شده فارکرای بیش از آنچه که هست جلوه کنه…
یه نکته کوچولو بهت بگم دوست من,مارلون براندو در نقش دون کورلئونه میاد اسکار میگیره,کیج هم در نقش یه د.ا.ئ.م.ا.ل.خ.م.ر در ترک لاس وگاس,اون ۱۹۷۲ این یکی فکر کنم دهه۹۰بوده,به نظرتو کدوم یکی لایق تر بوده؟آیا اسکار براندو باید براقتر میبود؟نیمه جان بهترین بازی عمر منه خوب مثالی زدی,۲۰۰۴ اومد جوایز رو درو کرد و امتیاز بالایی گرفت,حالا ۲۰۱۲ فارکرای تو این سال آیا چون نیمه جان تو ۲۰۰۴ بالا گرفته نباید بالا بگیره؟من نگفتم شاهکاره خودم هم میگم یک سری ایراداتی داره ولی کاملا قابل چشم پوشیست و کاملا بی انصافی و بی منطقی است برخی دوستان میان یهو از ریشه میزنن میگن شخصیت پردازی نداشت,گرافیکش یه جاهایی افتضاحه,موسیقیش یه جاهایی ریتمش کنده,تقلید موفق و گذاشتن خوب کنار هم یکسری از المانهای موفق قبل یک هنر و البته قابل ستایشه.
خوب فرشید جان تک تک صحبتات جواب منطقی داره
دیوانگی برای جیسون خوب این بچه ترسو و بی عرضه چطور بعد از بهوش امدن میشه رمبو
ایا هر کی دیوونه هست شخصیت قوی هم هست یا هر کی دیوونه است میتونه راحت ادم بکشه ببر از پا دربیاره چه طور یک ادم بی عرضه تبدیل به یک ابر شکارچی میشه باید دلیل داشته باشیم واس دیوونه بوده از بچگی صحنه هایی رو دیده که تیدیل به یک دیوانه شده ولی جیسون تو ۳۰ دقیقه تبدیل به یک دیوانه شد
گرافیک به دلیل باگهای زیاد این بازی ایراد بهش وارده حالا در بخش های دیگر گرافیک هم مشکل میبینم ولی واردش نمیششم باگ فراوان کافیه بزای این بخش
اصلا وارد تریلر های قبل بازی نمیشیم ولی خود بازی ایا واس رو میتونیم بگیم شخصیت بد داستان بود چه طور واس ما رو ۴ بار فکر میکنه کشته ولی بعد از دیدن دوباره ما هیچ تعجبی درونش ایجاد نمیشه ایا واس سر رو از فندک نمیتونه تشخیص بده
دوستهانی که نجات دادیم از کجا اومدن چرا هیچ حسی بهشون نداریم چرا اهویی که توسط پلنگ داره شکار میشه ناراحت کننده تر از کشتن دوستامون برامون میاد اینها هم از شخصیت پردازیه بد نیست؟
بی عرضه؟از کجا فهمیدی بی عرضست؟تو الان یکی جلوت یه آدم بکشه میترسی یا نه؟وجدانا راستشو بگو,آیا دلیل بر ترسو بودنته؟من باگ دیدم تو پی سی بسیار کم,قابل قبول برام نیست,نسخه بلک,به دلیل شلیک از فاصله نزدیک و سر و صدای اسلحه و نیز به سرعت افتادن جیسون نه به نظر من امکان این که تشخیص نده بالا بوده,این شد ایراد بنی اسرائیلی,آهویی که توسط ببر کشته میشه ناراحت کننده تر از یارامونه؟کی گفته؟من اصلا همچین حسی نداشتم,من زمانیکه رایلی رو دیدم بستنش اصلا فکرش رو هم نمیکردم(حقیقتش)خیلی سورپرایز شدم و تماما دیدیم که جیسون به دنبال برادرش بود و انتقام گیری این فرضیه کاملا رده,ببین عزیز همیشه نیازی به شخصیت پردازی تمام کاراکترها نیست من قرار نیست د.و.س.ت.د.خ.ت.ر جیسون رو من بدونم پدر و مادرش کیه,یا دانشگاه رفته یا چمیدونم چه رنگی رو دوست داره که,قراره ما یه تغییر اساسی رو در جیسون ببینیم,جیسون با توجه به اتفاقات و برای مقابله با شخصیت واس فهمید باید مقابل به مثل کنه,اما گفتی چطور یهو رمبو شد,خیلی سادست من خودمو جاش میزارم,نه تا بحال کسی رو کشتم نه اسلحه دستم گرفتم(البته تو درس آمادگی دفاعی تجربش رو دارم)نه حتی کسی رو با چاقو کشتم,از این زاویه ببین,او با حرکات خاص و رزمی و یا کماندویی کسی را نکشت او چاقو رو تو حلق و چمیدونم تو قلب طرف میکرد,او راهی نداشت,من هم اگر جای اون بودم,برادرم میمرد اون یکی اسیر بود,قانونی وجود نداره من هم دست به قتل میزنم,خودم رو شجاع میکنم برای رسیدن به خانوادم,سیترا بارها گفت,گفتش تو قدرتمندی,تو مبارزی(وجود ذاتی جیسون رو گفت)همون چیزی که بالا اشاره کردم,ولی نیاز بود بیدار بشه,تقویت بشه,جزیره,اتمسفر وحشی,و مقابله با واس و نجات خانواده و دوستان راه بیدار کردنش بود راه تقویتش.
حق باشماست آدم در مواجهه با سختی عوض میشه ولی هرکسی که به جبهه بره رمبو نمیشه…اگه یه قطعه شمش آهن روحرارت بدین یهو پا نمیشه برای مقابله با شما شمشیر شه…زمان میبره…ذوب میشه چکش میخوره…بعدمیشه شمشیر…جیسون شب اولین قتل رو انجام میده صبح که پامیشه شده یه قاتل حرفه ای که دزدان کهنه کار از پسش برنمیان…بدون هیچ چالشی بدون هیچ چکشی…مشکل اینه که همه چیز بیش ازحد سریع وبه شکل غرطبیعی عجولانه اتفاق میوفته…من اینودرک نمیکنم…جنگاوری فرمول نداره که عدد بذاریم جواب بده وحی هم نمیشه با تجربه بدست میاد نه یه شبه…
من بایوشاک و هاف لایف رو به عنوان مثال عرض کردم…اگراز لحاظ سال به قضیه نگاه کنیم باز هم از دید من بیش از حدبازی رو تحویل گرفتن…به نظر من باز ی در حدبازی های بزرگی مثل مس افکت حماسی یا دیس آنردخلاق نبودولی در حد اونا یا گاهی بیشتر مورد لطف قرار گرفت…
دیس هار که کلا از رده خارج بود!!!! یه گیم پلی بی در و پیکر که نشد نو اوری!!!
فارکرای لاقل قدمت داره!! ( نه خیلی زیاد ولی برای خودش کسیه!!)
دوست عزیز بازی قرار نبود حماسی باشه یا خلاقانه بازی قرار بود یک مفهوم رو منتقل کنه در فضایی دل نشین,یو بی نیومد بگه ما یه بازی حماسی داریم,ما یه قهرمان آخر بازی پیدا کردیم با نام جیسون,باز فرمودید قاتل حرفه ای,عرض کردم با حرکات خاص و یا کماندویی کسی رو از پا درنیاورد که بگیم حرفه ای بود,میگید چطور با ببر و اینا جنگید,من میگم بهتون بمن هم اگه یه اسلحه خوب بدن با نواخت تیر بالا جلو شیر و بر وای میستم البته تو شرایط جیسون که بخوام خانوادم رو نجات بدم و چاره ای نداشته باشم مجبورم شجاع باشم.
در زمینه گرافیک ۹۵% رو اوج بود و تنها ۵% رو مد فاجعه!! ( در برخی سیستم های به دلیل نوع معماری خاص پردازنده ها انجین نمیتونست خوب سمپل هلد کنه! )
در زمینه داستان شروع بازی فوق العاده بود،در اواسط یکم معمولی به نظر میرسه و دوباره اوج میگیره،ولی با یه باس فایت تقریبا هندی بی معنی میشه (از نظر من)
موسیقی خوب بود ولی میشد موسیقیی در حد مدال افتخار درش بکار برد(
در زمینه گیم پلی هم بعضی جاها خیلی بیش از حد گسترده میشد و جیسون رو از هدف اصلیش دورمیکرد به لارا مرفات تبدیل میکرد
در کل من راضی بودم فرشید جون
چرا از رده خارج بود؟شما به آزادی عمل مطلق میگین بی دروپیکر؟اینکه میتونیستید بدون کشتن حتی یه نفر بازی رو به پایان برسونید نشان دهنده ی بی در وپیریه اونوقت کشتن واس تو توهم وخیال خیلی عالیه؟این که میتونستید یه نفر رو به ده مدل بکشید یا نکشیدبی در وپیکریه؟!یک بازی از رده خارج لقب شوک سال و کلی ۹ و ۱۰ رو از آن خودش نمیکنه دوست عزیز…
دقیقا الان از خیلی ها مثل شما !!! آلبرت وسکر !!! ژنرال امین !!! سئوالی دارم .
انتخاب شما از بین Deus Ex : HR یا Far Cry 3 کدام است !!!؟
یکی مخفی کاری عمیق ( از نوع ۴۷ آینده نگرانه ) و نقش آفرینی عمیق دارد که حتی
توانایی خود گیمر را هم در نظر گرفته است که در بخشی قوی باشد نیاز نباشد .
(امتیاز اسکیل ) را برایش خرج کند و برای پولی که بدست می آورید تا آخرین لحظه
برنامه ریزی شده است . داستان هم که دیگر نیازی به تعریف ندارد و شخصیت
خود آدام جنسن که همه چیز عمیق است در این بازی
اما بازی اسپیلنترسل ببخشید فارکرای با مخفی کاری سطحی ( از نوع سم فیشری
که خودش هم سطحی است ) نقش آفرینی سطحی و شخصیت پردازی سطحی
داستان و ماموریت های سطحی و آبکی
کدام را انتخاب میکنید !!!؟
پس ببینید در اول شخص هم می توان داستان زیبا و نقش آفرینی بسیار قوی و
مخفی کاری چند راهی سطح بالا از نوع ۴۷ و هزاران موارد دیگر را پیدا کرد .
اگر این بازی نمرات بالا گرفته بازی مثل ( دئوس ایکس ) باید چه نمراتی بگیرد .
یک تفاوتی در نمره دادن باید قائل شد اگر فارکرای سطحی ۱۰ میگیرد که انتهای نمره
است !!! آیا دئوس ایکس هم باید ۱۰ بگیرد .
نمرات بازی فارکرای هم مثل خودش سطحی هستند .
سعید میرابی عزیز شما که خود جواب مرا میدانی …
۲ ساعت اون بالا دارم برای دوستان همین مورد را متذکر می شوم …
اون دوستان بالا !!! :/ باید برم تک تک دم خانه هایشان تا درس عبرت بگیرند !!! :/
نشد سعید عزیز یعنی چی سطحیست؟ببین عزیز من,بازی یک سیستم منسجمه که تمام المانهای اون در یک قالب ریخته میشه و باید تمامی اونها با هم مچ باشن تا در نهایت ما یعنی گیمرها از انجام اون لذت ببریم گاهی مانند داستانهای بازیهایی همچون بتمن نیازی به شخصیت پردازی لایه ای و عمیق هست مانند خود بت و جوکر گاهی نیازی به یک شخصیت هست که لج درآر باشه,خشن باشه,بی ادب باشه و البته بی قانون و موجبات آزار خانوادتون رو فراهم کنه و باعث بشه شما برید در پی انتقام.حالا فارکرای میاد در یه جزیره بی قانون,با انوان و اقسام اسلحه ها,فضای نسبتا گسترده,طبیعت وحشی,دشمنان وحشیتر شما رو مجاب میکنه درصدد رهایی نزدیکاتون برید,قرار نیست(ده بار گفتم من)مثل سم فیشر کماندو بشید یا شاهد مخفی کاری در حد مامور ۴۷ باشیم قراره جیسون به قول دوستمون صفر کیلومتر اون شجاعت درونیش رو بیدار کنه,قید خواب راحت و اون ناز و نعمت ها رو بزنه,اسلحه دستش بگیره,و به خاک و خون بکشه,تو این راه از خیلی ها هم کمک بگیره.همین.من نمیدونم اصلا نیازی به این نبوده(البته میتونست باشه)که بیایم وارد لایه های شخصیت واس بشیم یا مثلا بدونیم د.و.س.ت.د.خ.ت.ر. جیسون چطور آدمی بوده و چطوری شده,داستان میخواد بگه یه آدم تو همچین شرایطی اینطوری میشه یا شایدم باید اینطوری بشه,و جیسون شد,جیسون وجود ذاتی خودش رو بیدار کرد فهمید میتونه شجاع باشه,میتونه مفید باشه,میتونه از خانوادش حمایت کنه,واس اومد گفت میدونی دیوونگی چیه؟اینه که یه کارو هی تکرار کنی.دقیقا چیزی که جیسون انجام میداد,از حرفا و عکس العملهای خود واس برای مقابله با خودش استفاده کرد,حالا بیا بگو دئوس ایکس ۱۰ بگیره فارکرای هم بگیره.یعنی چی نمراتش سطحیه,یعنی مثلا منتقد یورو گیمر بعد از چندین سال نقد اومده چرت گفته؟یا مثلا جو گیر شده؟یا مثلا نفهمیده واس به قول شما باید شخصیت پردازی قویتری میداشت؟
سئوال اول پاسخ ندادی فرشید جان !!!
دئوس ایکس یا فارکرای ۳
کدامش را انتخاب میکنی !!!؟
—————————————————————–
این فارکرای کاملا سطحی هستش !!! هیچ چیزیش عمق ندارد .
نقش آفرینی دارد !!! ولی انگار ندارد .
وقتی به راحتی ۳ تا شاخه از اسکیل های جیسون تماما Unlock میکنید .
واقعا دیگه نیازی به این بخش بوده است .
پول بازی سطحی است !!! :/ وقتی آنتن آزاد میکنی سلاح ها برات مجانی تموم
میشه و هیچ برنامه ای بازی برات در این بخش در نظر نگرفته است !!! این ها
همان موارد سطحی بودن است .
یک سری گل آبی رنگ گذاشته مثلا ۳۰ ثانیه به نفست در اعماق آب اضافه
میکند !!! بعد یک اسکیلی برای جیسون گذاشته تا ۲۵ درصد نفست را در اعماق
آب بیشتر میکند !!! :/
خوب اولا اینکه عملا با این حرکت زده اون گل آبی بی رنگ کرده و با خاک یکسان
کرده است !!! :/
دوما برای اعماق آب چه برنامه های داشتند !!! کلا همش ۳ تا Relic در اعماق آب
بود !!! گرفتن و نگرفتنش این Relic ها هم مهم نبود !!!
سوما ماموریت خاصی هم در نظر نگرفتن بودن برای این اسکیل در اعماق آب !!!
تازه این بخش های کوچکی از سطحی بودن بازی بود !!!
پس میبینی که همه چیز در این بازی سطحی است و هیچ عمقی ندارد .
پس می توان به این باور رسید که نمرات هم سطحی بوده است .
ببین دوست من از فاز مقایسه بیا بیرون,اون بازی به موقعش باید درست بحث میشد الان ما فریاد دور رو داریم,منظور من از قالب یک سیستم نظامنده نه قالب ریخته گری,فارکرای که چمیدونم متالوژی یا شیمی نیست.دوست عزیز من شما فکر میکنم علاقه داشتید مثلا بیان فشار را در هر متر عمق اقیانوس حساب کنن بعد مثلا انقباض و انبساط عضلات بدن رو هم پارامترهاشو در نظر بگیرن بعد بشه عمیق؟یعنی چی؟ده بار گفتم بازم میگم عناصر نقش آفرینی چاشنی بودن مثل ادویه جات در غذا قرار نیست عنصر اصلی باشن که به قول تو عمق داشته باشن,یا با پولش بری لباس بخری یا چمیدونم ماشین کرایه کنی!یه چیزو عزیزان من بدونید سبک بازی با جدیت کامل اکشن اول شخص شوتر هست نه نقش آفرینی پس خواهشا این بحث رو تمومش کنید و روی المانهای اصلی جولان بدیم.بعد از همین نگاه غلط میخوای برسی به امتیازات سطحی که کاملا اشتباهه.
یعنی چی بخش نقش آفرینی ! چاشنی بودن .
خوب این چاشنی نداشت !!! همون اول همه چیز میداد بنظرت فرقی میکرد .
توی روند بازی .
خوب وقتی خود سازندگان همین بخش نقش آفرینی را وارد بازی کردند .
فکر نکنم هدفشون فقط نمکی تر شدن بازی باشد .
اصلا درون مخ من نمیگنجد که فقط برای چاشنی بودن !!! بخش نقش آفرینی را
به بازی اضافه کرده باشند .
خوب آخه اکشن بازی هم گیمر فقط به سمت قمه کشی سوق میداد .
با اون هوش گوگولی مگولی دشمنان !!! :/ باز سلاح چندان کارایی نداشت .
من بیشتر گلوله های سلاح هایم را صرف کشتن حیوانات کردم تا انسان ها
خوب پس باز میبینی که اکشن بازی هم سطحی بوده است .
ماموریت های جانبی هم که پا را فراتر از سطحی گذاشته بودند .
تازه این اکشن بازی هم از کمپ نخود یک تمام میشد تا پیمایش تا کمپ
نخود دوم یعنی اکشن بازی یهو برای چندین دقیقه غیب میشد .
حالا هم سبک های خودش حداقل در بین راه یک اژدهایی یک غاری پر از راز
و رمز با موجودات خاصی دارند !!! ما موجودات خاص هم نخواستیم توی
غارهای بازی همان خرس و انسان بس بودن !!! تا حداقل طی طریق کردن از
کمپ نخود یک تا کمپ نخود دو کمی بار اکشن یا مخفی کاری بازی حفظ شود
پس باز به این نتیجه میرسیم که سازندگان بازی در تمامی بخش ها سطحی
بوده اند و هیچ بخشی را عمیق درست نکرده اند .
باز بگو بازی اکشن بوده است !!! خوب این اکشنش هم سطحی بوده است .
با یک چاقو کل کمپ نخود را سلاخی کنی !!! انسان های درونش فقط به
کلمه ( ف اک – می ) خلاصه شوند .
یعنی همان اساسینز !!!
ماموریت های جانبی !!! هدفشون چی بوده واقعا از ساخت این ماموریت ها !!!
خوب شما برو ببین شوهر من با کی رابطه داره !!! یکیش
خوب باید ( P*^p ) این خانم را باید بکشی !!! دومیش
و الی آخر ماموریتها
تازه ماموریتهای اصلی بماند نمونه اش همان ماموریتهای که ( Buck ) میداد
برای پیدا کردن اجزای آن ( قطب نما ) اوج اکشن را میشد در این ماموریت ها
دید واقعا !!! :/
اینها حتما تجسمی عمیق از یک گیم پلی اکشن هستند .
————————————————————————————–
برادر فرشید دلگیر نشی از دست من !!! :/
فقط تبادل نظر است !!! :/
این کامنت من را یالا تایید کنید !!!
تا مانیتورم را نیاوردم پایین !!!
البته درون یک قالب !!! همه چیز میشود ریختگری و دایکاست کرد .
اما جنس مواد به کار رفته خیلی مهم است برای قطعه ای مورد نظر
تازه آن جنس هم عیار ها و آلیاژهای مختلف دارد .
پس ممکنه قطعه ای مورد با جنس مواد و آلیاژ متوسط ریخته شود .
(موکه و نیمد) ( باگ و گیم پلی ) زیاد داشته باشد !!!
—————————————————————————————–
پ . ن :
۱ – موکه ! سوراخ های ریزی و سطحی هستش که هنگام دایکاست و ریختگری
و ریژه بر روی مواد فلزی و پلاستیکی ایجاد میشود .
۲- نیمد ! موقع ریختگری و دایکاست و ریژه اگر جای درون قالب با مواد فلزی
پر نشود می گویند نیمد کرده است .
باتشکر
سعید عزیز برا چی باید ناراحت بشم مگه توهین کردی داریم بحث میکنیم اون هم کاملا در فضایی مودبانه و منطقی,دوست خوب من سبک بازی نقش آفرینی نیست پس اصلا در مورد عناصر نقش آفرینی فوکوس نکن بله چاشنی بوده برای دل نشین تر کردن ماجرا حالا شما نقش آفرینی باز هستی به مذاجت خوش نیومده بماند یه بازی شوتر رو در جایگاه نقش آفرینی نقد نکن,بعد اینکه عزیز دلم زود نتیجه گیری میکنی,میگی سلاح کاربرد نداشت با قمه کشی همه چیز حل میشد والسلام اکشن سطحی بوده,عزیز شما دشمنان رو اسنایپ نمیکردی یا چمیدونم ماشین رو سمتشون نمیفرستادی و یا تو فاز مخفی کاریش یا چمیدونم آتش زدنشون نمیرفتی یه داستان دیگست,اتفاقا نکته جالبی رو گفتی که از نکات خوب بازی بوده و تو ضعف به حساب میاری یعنی اون فرجه بین یه کمپ تا کمپ بعدی,کمی رسیدگی و پیدا کردن نوعی قارچ برای دوستت و یا حتی فرود با چتر ماقبل کمپ بعدی یا ماشین سواری,قایق سواری,همه و همه از جذابیت های بازی بودند من از پرواز در آسمانش لذت بردم یعنی واقعا تو کتمان میکنی؟شنا کردن در آب بعضی مواقع در فواصل کوتاه و عبور از میان حالا یکسری غارها و دالانها در میان آب بعد گلاویز شدن با تمساح از نکات جذاب بازی بوده,یه نکته در مورد دیالوگ های دشمنان گفتی در صورتیکه دشمنان در اون کشتی اواخر بازی یه مثال برات بیارم در مورد سیاستهای واس و یا حتی هویت صحبت میکردند و یا در مورد اهداف واس و…به نظر من اکشن بازی قرار نبوده مثل کال بیاد کماندو بازی بشه چون نه دشمنان جیسون مثل دشمنان در کال بودن نه خود جیسون میسون,دوم اینکه بازی نقش آفرینی نبوده که بیایم در جایگاه نقش آفرینی نقدش کنیم باید در جایگاه یه اکشن اول شخص شوتر باهاش برخورد بشه که آزادی عمل نسبتا خوبی رو در اختیار گیمر قرار میداد.
فرشیدخان ما هرچی گفتیم شما گفتین این که قرار نبود اینطوری باشه که…پس قراره چطوری باشه؟این بازی شوتر خالی نیست…نمیشه با ندای وظیفه مقایسش کرد… تو این بازی اومدن سیستم شکارواستفاده از پوستشون برای خیاطی قراردادن…بازی جمع آوری گیاه وساخت دارو…کسب امتیاز تجربه وبالا رفتن سطح و فعال کردن قابلیت های جدید و حتی اتنخاب مسیر در پایان بازی…خریداسلحه وآپگریدکردن آن و خیلی المان های دیگه روشامل میشه که اونواز صف شوتر عادی مثل بتلفیلد جدا میکنه نمیتونیم بگیم ایناروهمینجوری رفاقتی گذاشتن که…پس جزئی اصلی از بازین و باید روشون خوب کارشه نه اینقدر ناقص و غیرطبیعی…درموردداستان هم که خودتون بهترمیدونید…این بازی رسما با عنوان اکشن ماجرایی معرفی شده و تعریف این ژانر داستان پیچیده و شخصیت پردازی نسبتا عمیق رو شامل میشه پس نگیم بازی اکشنه همین داستان براش کافیه…
بازی فارکرای یک بازی مخاطب بزرگساله,جیسون خود وجودیه خودش رو کشف کرد,آزاد بود,میکشت,شکار میکرد,منفجر میکرد,فرار میکرد,آزاد میکرد,دوستانش رو نجات میداد,اتفاقاتی که هیچوقت نمیتونست در زندگی محدود شده با قوانین داشته باشه,دیوونه واقعی خود جیسون بود,واس میپرسید تعریف دیوونگی رو میدونی ولی به نظر من جیسون تنها کسی بود که بهترین تعریف از دیوانگی رو داشت,یک زندگی بی حد و مرز,عشق سیتراآمیخته به وفاداری,نجات هم نوعان,مقابله با دشمن,یک گیم پلی کم نظیر,لذت مخفی کاری,پرواز,رانندگی,شکار,چه از نوع انسانش چه از نوع حیوانش,از اینکه قفس ببر رو تخریب کنم و بندازم به جون آدما لذت بردم,یک موسیقی گوش نواز,صداگذاریهای شنیدنی,دیالوگ های جالب,ماموریت های خوب,گرافیکی که من رو همیشه تحریکتر و ترغیبتر برای ادامه بازی میکرد,فارکرای یک فیلم سینمایی بود؟شاید ایراداتی داشت,و البته که داشت ولی به هیچ وجه برایم مهم نبود,خیلی وقت بود از بازی کردن یه عنوان حس خوبی بهم دست نداده بود,شاید اگه واس رو زیاد میدیدم و زیاد حرف میزد و مدام حرف هاشو میشنیدم دیگه برام اینقدر جذاب نبود,خوب اومد,کم بود و رفت,هویت یه فرد باهوش,در عینی که میخواد منطقی نشون بده خیلی عصبی و تند مزاجه,جیسون که ترس از واس,حس تنفر از اون و حس انتقام رو به زیبایی منتقل کرد,سیترا خوب تونست عشق رو برامون تداعی کنه,امیدوارم خیلی زود عنوان جدید فارکرای رو ملاقات کنم ولی تا اون موقع باید بگم خداحافظ جزیره زیبا خداحافظ زندگی بی حد و مرز,وای که چقدر از تو نقش جیسون رفتن لذت بردم لذت از پرواز,کشتن,منفجر کردن و یه قاتل حرفه ای شدن…
دنیرو جان مرامی میشه بیشتر کامنت بدی؟ من عاشق این رسم الخط زیبا و احساسیت شدم… خیلی خوب بود :))
هر چند که با اکثر حرفات مخالفم ولی خیلی باحال نوشتی! دمت گرم…
فرشید جان شما استاد نوشتن هستی و کارت اینه و با کلمات جملات زیبایی رو خلق میکنی در صورتی که از بازی ای هم که تعریف میکنی ارزشش رو ندارد
در یک کلام فقط میتونم بگم فارکرای یک بازی که خود نویسندش هم نفهمید داستانش چی بوده و چه چیزی رو میخاسته ثابت کنه یعنی واقعا اخر بازی نتیجه گیری بازی چی بود موجودی به نام واس رو برای چی در بازی خلق کرد و انقدر روش مانور داد در صورتی که HOYT از واس شخصیت پردازیش بهتر بود
انصافامتن شما بسیاربسیار زیباتر از خود بازی بود استاد دنیرو…
بازی فارکرای یک بازی مخاطب بزرگساله !!! WTF به توان n
کجاش مخاطبش بزرگ ساله !!! اتفاقا بنظرم مخاطبش بیشتر نوجوان و تین ایجر تصور کرده !!! :/
بنا به گفته تیم سازنده بازی،مشکل اساسی در تاخیر عرضه بازی،مشکلات موجود با سخت افزار پی اس ۳ بوده ،چون تمامی پردازش های موازی رو بصورت خطی رندرمیکرده و تیم مجبور بود،برای هر قسمت،یه دیتا کب جدا تعریف کنه که عملیات پرداخت نهایی را با تاخیر مواجه میکرده!! ولی نتیجه پایانی خوب شدو در پلتفرم پی اس ۳ هم شاهد بازیی خوب قابل قبولی بودیم که جای تقدیر داره
خوب این کامنت یعنی چی نه واقعا برای چی این کامنت رو زدی :-/
چون داشتم همین الان یه نگاهی به روی تاریخ عرضه بازی میکردم و متوجه شدم که اگه چند ماه زود تر عرضه میشد،فروش خیره ککنده ای میکرد که رفتم عوامل تاخیر در عرضشو بررسی کردم و لیست کردم . متوجه چندتا قضیه شدم،وگرنه منظور خاصی ندارم و تو نظرمم گفتم که نتیجه و پالایش نهایی خوب بود!پس خونسرد باش :lol:
خوب با کامنت تو مشکل داشتم چون بعد تو یه کاربر جدید به نام عباس که همه کامنتهاشم حذف شد رو به مسخره کردن اورد که من این کامنت رو دادم وگرنه من همیشه خونسرد هستم
سایت جن داره یهو چرا کامنتهای این اقای عباس حذف شد
۸-O :?:
:lol: :lol:
نه سایت ناظر داره نه جن ،اون عباس هم تابلو بود کیه!! :lol:
فکرنمی کنم کسی خیلی به گرافیک بازی اعتراض داشته باشه بهترنیست بجای گرافیک به مسائلی که بیشتر مورد اعتراضه بپردازیم؟
خب بارزترین ویژگی خوبش همین گرافیکش بود!!! وگرنه در بقیه موارد رغیب زیاد داره!!
خوب منم همینو میگم بقیه بخشا مشکل دارن باید به اونا هم پرداخت نمیشه که از گرافیک تعریف کنیم بعدم به خاطر گرافیک بگیم بازی عالیه…اگه اینطوری باشه که کرایسیس بازی قرنه…
کرایسیس یکی از شاهکار های گرافیکی صنعت گیم محسوب میشه،بازی فوق العاده قابل احترامیه!! با اینکه همیشه در حقش کم لطفی میشه بنا به دلایلی!!
من که نگفتم کرایسیس بده من خودم عاشق و مدافع کرایسیسم منظورم اینه که از روی گرافیک نمیشه به بازی لقب عالی و خوش ساخت داد…
خب انصافا فارکرای ۱ در زمان خودش،جز بهترین ها بود دوست گلم
سلام دوستان :-/ ) تازه این آخر قضیه نیست!! توی مرحله ی آخر بازی همچین یک هو میزنی هم رو تو عالم رویا میکشی که خودت کف میکنی!!!! چه می کنه این عالم رویا!!! بعد کم کم میفهمی که شاید بازی ساز می خواسته ته قضیه رو یک جوری هم بیاره، این آش شله قلمکار رو درست کرده!!
فارکرای ۳ انصافا بازی قشنگی است! بازی هست که شما رو مبهوت می کنه! بازی که باعث میشه رو صندلی خوشکتون بزنه! از کشتن آدما لذت ببرین از تیر اندازی ها خر کیف بشین! با کاستومایز کردن تفنگ هات و ارتقا دادن خودت احساس خفن بودن بهت دست بده! و و و و و…
اما همش برای ۳ یا ۴ ساعت!!!!! بعدش فارکرای ۳ تبدیل به یک بازی کاملا خطی و لوس میشه که به شدت خوش ساخته! بعد از گرفتن چند تا skill خیلی خیلی ساده دیگه بازی هیچ challenge و درگیری به شما ارائه نمی کنه! می تونی راحت همه رو بزنی بکشی بدون این که کوچکترین لحظه ای ترس از مردن داشته باشی! مردن؟؟؟؟ تقریبا غیر ممکنه!! فقط کافی یک چند تا گیاه سبز پیدا کنی و آمپول درست کنی! دوست نداری؟ هیچ ایرادی نداره!! وقتی جونت کم شد Q رو بزن! ابر انسان ما “جیسون برودی”(که فقط با چند تا خال کوبی کارایی رو می کنه که سم فیشر و اسنیک که هیچ!! بلکه الطیر و اتزیو هم به خواب نمیدیدن) سریع حال خودش رو خوب می کنه و دوباره می تونی همه رو بکشی!! البته اگر فقط اگر جونت کم بشه!!!
بیشترین ترست از مرگ توی بازی افتادن از ارتفاعه، اونم به احتمال زیاد!! که البته اگر مثل من ماجراجو باشی و از هر کوهی بالا بری ببینی بازی باگ میده یا نه(که انصافا خیلی کم میده). و گرنه نترس! حتی از اونم نمی میری مگر این که زیر آب خفه شی!! ای بابا ناراحت نشو استاد “برودی” یک راه چاره برای اون هم داره! چون که چندین و چند دکترای شیمی و داروسازی و گیاه شناسی داره به احتمال زیاد سریع میتونه آمپولی سر هم کنه که بیشتر زیر آب بمونه! دیدی؟؟ همه چیز حله!
بازی به هیچ عنوان برای تو حس رقابت رو ایجاد نمیکنه… به هیچ عنوان… خیلی زود خیلی آسون میشه…
و البته اما داستان پیچیده ی بازی که اگر یکم باهوش باشی تنها چیزی که نمیتونی بعد از ۴ ساعت حدس بزنی پایان دوم و البته خیلی لوس بازیه! که سیترا جون میاد ترتیب ابر انسان مارو میده!!! و گرنه بقیه ی داستان واقعا واضحه!! واقعا واضحه!!
تنها شخصیتی که خیلی باهاش حال میکنی “واس” هست. که البته بعدا متوجه میشی بازی چقدر کم بهش پرداخته و – بین خودمون – به این شخصیت بی نظیری که درست کرده توهین میکنه!! یادته گفتم غیر ممکنه بمیری! جدی گفتم!! چون حتی وقتی واس با چاقو میزنه وسط سینت و هیش وخت هم معلوم نمیشه وسط معرکه اون چاقو افسانه ای دست واس چیکار میکنه تو نه تنها نمی میری بلکه تو رویاهات واس رو با vector می کشی!! بعله!!! همچین آدمیه “جیسون برودی”!!! چی خیال کردی؟؟ (بعد سعید زعفرانی میگه دنیای گیم به یک همچین موجود مضحکی نیاز مند بوده!!!!!!!!!!!!
گرافیک و موسیقی و صداگذاری و غیره بازی انصافا خیلی خوبه حتی میشه گفت عالیه!! ولی همه ی اینا برای سه ساعت گیم پلی کیف میده… همین…
ببخشید کامنت بنده اسپویلر دارد یادم رفت بنویسم!!!
دوستانی که هنوز بازی رو تموم نکردن نخونن!!
بازم ببخشین…
واقعا…فاجعه ای به نام جیسون برودی…
بچه ها یه سوال تو بازی آیا اصلا اون مرحله ی ای که تو E3 پارسال نشون دادن هست؟ همون که همه رو مجذوب واس کرد؟
______________________________
Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۲ MEA Co. All rights reserved :arrow:
انجمن حقوق بگیران مایکروسافت
آره امیر هست
البته بعد از اینکه ۷۰ الی ۸۰درصد از خط اصلی بازی رو رفتی اون صحنه رو میبینی ….
خب خدا رو شکر وگرنه خون یوبی حلال میشد اگه این سکانس هم نبود!
______________________________
Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۲ MEA Co. All rights reserved :arrow:
انجمن حقوق بگیران مایکروسافت
بله هست ولی بدبختانه محیطش فرق کرده و مثل اون جذاب نیست :((
همه جوره میتونم ازش دفاع کنم بازی یکی از بهترین های امسال بود
یوبی هم اصلا دروغ نگفت همون جذابیت های تو تریلر رو داشت بازی
گشت و گذار تو جزیره لذت بخش بود مگر اینکه بی ذوق باشی
گرافیک بازی هم رو کنسول ها فک کنم دیگه بهتر از این نمیشد
گیم پلی بازی هم با مکانیک های فوق العاده جذاب ن
مخفی کاری به گیم پلی بازی تنوع میداد شدید
داستان هم فکر میکنم برای یه اول شخص تیر اندازی کافی بود
به علاوه شخصیت عالی واس که چهار پنچ بار بیشتر ندیدیمش و یه کوچولو خورد تو ذوقم
چیش قابله دفاعه
داستان که تعطیل الکی هم نیاید بگید برای یک اول شخص خوبه ما داستانهای دیگر اول شخص ها رو دیدیم و از این منطقی تر و جذاب تر هستن
هوش مصنوعی ضعیف یعنی تو موقع مخفی کاری داره با چشمهاش میبینتت ولی میری غقب بی خیالت میشه
در مورد شوتر بودن هم که این بازی اصلا شوتر نیست
شخصیت پردازی هم که تو این بازی مثل داستان تعطیله
بعد از نجات دوستات هیچ حسی بهت دست نمیده یا بعد کشتن واس
این همه رو واس مانور دادن اخرش هم یک لوس خنگ تحویل مردم دادن
هوش مصنوعی تو مخفی کاری ایراد ی نداشت خیلی از بازی ها که بر پایه مخفی کاری درست شدن عین دیس هانرد تا کامل از وجودتون مطمئن نمیشدن نمیودن طرفت حتی اگه چششون بهت میوفتاد
به شخصیت پردازی هم ایرادی نمیشه گرفت یکی از نکته های مثبت این بازی کرکتراش بود
در مورده شوتر بودن هم این بازی اصلا شوتر نیست؟ :/
چرا الان؟