سرنوشت بانجی مشخص شد – بانجی به صورت رسمی از «سرنوشت» رونمایی کرد

در ۱۳۹۱/۱۱/۳۰ , 16:47:49
Bungie, Durango, شرکت اکتیویژن

استودیو مشهور «بانجی» سازنده سری بازی های «هیلو» از بازی که به قول «بانجی» ۱۰ سال اینده این استودیو را شکل می دهد دیشب رونمایی کرد.

Bungie, Durango, شرکت اکتیویژن

اگر کمی دقت کنید استودیو «بانجی» به شدت بر روی این عنوان حساس است چرا که طبق گفته های این شرکت این بازی تشکیل دهنده ۱۰ سال اینده «بانجی» است.

دیروز عده ای از مطبوعات مربوط به بازی های ویدیویی به سمت استودیو بانجی در سیاتل رفتند تا ببینند این عنوان بزرگ که اینده «بانجی» به حساب می اید برای چه پلتفرمی عرضه می شود و اکتیویژن تا چه میزان با دلار خود به این عنوان کمک می کند.

حال و هوا و اتمسفر این چند روز در مورد «سرنوشت» بوده است. سایت ها و منبع های گوناگون در مورد بازی های رایانه ای منتظر رونمایی از این عنوان بودند تا پس از مدت ها ببینند بانجی این دفعه چه شاهکاری را تحویل جامعه بازیکنان می دهد. در زمان رونمایی بازی اول یک ویدیو و تریلر زیبا از بازی پخش شد و سپس طرح های هنری متعددی از بازی به انتشار رسید.

سازندگان و کارکنانی که بر روی «سرنوشت» کار می کردند همیشه از شاهکار شدن این بازی صحبت می کردند حال که اولین اطلاعات و تصاویر بازی منتشر شده است می توان صحبت ان ها را درک کرد. هیچکس با این اطلاعات نمی تواند این موضوع را رد کند.

Bungie, Durango, شرکت اکتیویژن

رونمایی از «سرنوشت» یک رونمایی کامل نبود, یاداوری رونمایی نصف کاره کنسول «وی-یو» در E3 سال ۲۰۱۱ بود. پس از اتمام رونمایی از بازی بیرون از مکان جلسه در لوس انجلس تمامی افرادی که به بیرون می امدند ذهن و فکری درگیر داشتند و به یکدیگر می گفتند “این دیگر چه بود؟ این را چطوری اجرا خواهند کرد؟ چطور کار می کند؟ این چه کاری می تواند انجام دهد؟” به طور کلی همه متعجب بودند.

بدون پاسخ دادن به این سوالات نمی توان رونمایی کاملی از بازی داشت تنها چیز هایی که از بازی مدانیم این است که برای انجام این بازی نیاز دارید دائما به اینترنت متصل باشید و بازی کاملا انلاین است, اینترنت شالوده ها و پایه های این بازی است. این عنوان می تواند دنیای بازی های انلاین رو تکان اساسی دهد.

Bungie, Durango, شرکت اکتیویژن

در اخر این عنوان چیست؟ ایا این عنوان یک بازی همانند «انجمن جنگ ۲»(Guild Wars 2) است یا به صورت مستیقیم یک بازی “MMOFPS” (شوتر اول شخص انلاین)؟ دیشب می بایست به تمامی این سوالات پاسخ داده شود اما این اتفاق نیفتاد.

زمانی که اولین تریلر از داخل بازی و گیمپلی ان منتشر شود به طور حتما پایه و اساس پیش نمایش هایی که از سوی سایت ها و منابع مختلف عرضه می شود بر روی دنیای وسیع بازی خواهد بود. داستان و شرایط بازی در مورد اخرین شهر باقی مانده از نژاد انسان ها بر روی زمین است که مورد تهاجم بیگانگان قرار گرفته اند. دنیای بازی بسیار وسیع است و بازیکن در این دنیای وسیع جوخه ها از نژاد های مختلف مانند انسان را انتخاب می کند و در این دنیا به مبارزه می پردازد.

Bungie, Durango, شرکت اکتیویژن

با توجه به فقدان اطلاعات منتشر شده از سوی «بانجی» در فروم ها و سایت های گوناگون کاربران چیزهایی فراتر از موارد رونمایی شده در مراسم دیشب را بیان می کنند. اما چیزی که مشخص است «بانجی» در حال ساخت یک عنوان بزرگ با قسمت انلاین بسیار قوی و انقلابی است درست چیزی همانند سری بازی های «هیلو».

در ذهن کمی شک به وجود می اید که چگونه ما باید منتظر یک فرنچایز بزرگ دیگر از سوی «بانجی» باشیم ایا باید منتظر یک انقلاب باشیم. اما در هر حال بازیکنان نیاز دارد یک تکانی به خودشان بدهند.

این عنوان عینا شبیه به «هلیو» نخواهد بود. ظاهرا این عنوان یک شوتر اول شخص همیشه انلاین است و این روشن است که برای انجام بازی نیاز به اینترنت داریم, خب در این راستا مهم این است که ما چه کیفیتی را در اخر مشاهده خواهیم کرد؟

Bungie, Durango, شرکت اکتیویژن

تنها «اکتیویژن» و «بانجی» می توانند به این سوال پاسخ دهند که کیفیت بازی در اخر و خروجی چه طور خواهد بود. چیزی دیروز از رونمایی «سرنوشت» مشاهده کردیم مورد واضحی از نکات اصلی یک بازی نبود, یک پیغام کوتاه بود.

این یک رونمایی اولیه بود که یک چشمه کوچک از بازی را نشان بازیکنان داد باید منتظر رونمایی های بعدی از این عنوان باشیم تا حداقل بدانیم سبک بازی چیست.

Bungie, Durango, شرکت اکتیویژن

«سرنوشت» برای Xbox 360,PS3 و کنسول های نسل بعد عرضه خواهد شد, خبری از PC نیست

بزرگ ترین و حداقل ترین چیزی که در جلسه رونمایی بازی معلوم شد پلتفرم های بازی بودند در این بین به صورت غیر منتظره اعلام شد که بازی برای کنسول های نسل بعد PS3 و Xbox 360 عرضه می شود. هنوز خبری از رایانه های شخصی در بین پلتفرم های مقصد بازی نیست. بانجی اعلام کرد که این بازی توسط موس و کیبورد انجام نخواهد شد که این موضوع یعنی این که بازی برای رایانه های شخصی عرضه نمی شود.

Bungie, Durango, شرکت اکتیویژن

بازی برای «پلی استیشن ۳» , «ایکس باکس ۳۶۰» و مسئله مرموز کنسول های نسل بعد در راه است. این بدان معنی است که بازی هم برای کنسول خانگی مایکروسافت عرضه می شود و هم برای کنسول خانگی شرکت سونی عرضه می شود. این اعلامیه انحصاری بودن بازی برای کنسول خانگی مایکروسافت یعنی Xbox 360 را رد می کند. این خبرخوشی برای PS3 بازان است که می توانند یکی از بازی های بانجی را تجربه کنند.

IGN گزارش می دهد هیچ «کراس پلتفرم» (بازی کردن انلاین PS3 بازان با Xbox 360 بازان به صورت انلاین) در کار نیست. هنوز هم اطلاعاتی از نسخه نسل بعدی بازی در دسترس نیست.

Bungie, Durango, شرکت اکتیویژن

بازی برای عرضه بر روی رایانه های شخصی برنامه ریزی نشده است چرا که بانجی و اکتیویژن در جلسه رونمایی بازی اعلام کردند این یک «شوتر کنسولی» است به شکلی که اقای «جیسون جونز» به Destructoid گفت بازی با موس و کیبور یک چیز قدیمی و از کار افتاده است برای این عنوان.

“ما یک سری مسائل بلند پروازانه را در «هیلو» قرار دادیم و بازتاب مردم در برابر این موارد عالی بود. ما مردم را به استفاده از دو سلاح محدود کردیم ما کاری کردیم که در بازی جان و سلامت ان ها بهبود پیدا کند, کاری کردیم که بازی به شکل خودکار ذخیره شود. تقریبا چیزهایی به بازی اضافه کردیم که الگویی برای سایر شوتر ها شود.”

“ما بازی را طوری ساختیم که نیازی به موس و کیبورد نداشته باشد. الان هم کسانی که هیلو بازی کرده اند به همان روش بازی های شوتر را انجام می دهند در حقیقت عنوان ما تبدیل به الگو شده است.”

Bungie, Durango, شرکت اکتیویژن

به هر حال پس از این صحبت های اقای Pete Persons به پایگاه خبری Examiner گفت امکان عرضه بازی بر روی رایانه های شخصی به عنوان پلتفرم چهارم وجود دارد.

“ما واقعا دوست داریم که بازی را بر روی رایانه های شخصی عرضه کنیم. ما بازی را بر روی همه پلتفرم ها انجام داده ایم پس منتظر اطلاعات جدید باشید.”

اقای Eric Hirshberg رییس شرکت اکتیویژن اعلام کرده است ان ها می خواهند همه بازیکنان از هر قشری این عنوان را تجربه کنند.

اکتیویژن «سرنوشت» یک ایده نو و بازی جدید توصیف می کند که یک «دنیای شوتر مشترک و اشتراک گذاری» است. GamesIndustry گزارش می دهد «سرنوشت» یک بازی با دنیا مداوم و پایدار است که دارای المنت ها و نشانه های سند باکس و تقریبا دنیای باز بودن است.

Bungie, Durango, شرکت اکتیویژن

نکات کلیدی که ما از بازی می دانیم و ممکن است موجبات موفقیت بازی را فراهم کنند:

  • یک انقلاب در صنعت سرگرمی و بازی – همراه با یک داستان نواورانه که در فضای همیشه انلاین بازی می تواند حتی یک اکشن ماجراجویی نیز خلق کند.
  • ساختن شخصیت قابل بازی, افسانه شدن در فضای بازی, ساختن سلاح های گوناگون و شخصی سازی کردن ان ها و وجود زره ها و وسایل نقلیه جالب در بازی.
  • یک گیمپلی بی نظیر برای عناوین اول شخص که می تواند راه و روش های قدیمی و سنتی بازی های اول شخص را بشکند و ایده و الگو ای جدید خلق کند و داستان بازی را نیز در ان دخیل کند. داشتن مود ها و بخش چند نفره مشارکتی و رقابتی که با انجام کار های عمومی ترکیب شده اند.

Bungie, Durango, شرکت اکتیویژن

اطلاعات گفته شده تنها نکاتی است که ما در مورد بازی می دانیم. بانجی از انتشار اطلاعات زیاد خودداری کرده است اما با توجه سابقه بانجی باید انتظار یک عنوان انقلابی را داشته باشیم.

 

مترجم: محمد حسین کریمی

 


44 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. داشتم خط به خط متن رو میخوندم و به هیجانم افزوده میشد که یک جمله به چنانی ضدحال زد

    که تا ۱۰دقیقه تو این فاز بودم :| (این بازی همیشه آنلاین هست و برای انجام دادن آن باید به

    اینترنت وصل شوید)

    البته درسته گفتن بازی برای رایانه های شخصی و موس و کیبرد طراحی نشده اما از حرفهایی

    که رئیس اکتی و Pete Persons گفتن میشه تشخیص داد که بعد از مدتی برای pc هم منتشر

    میشه :-s

    بابت ترجمه هم ممنون

    ۰۰
    1. این آقای Jones اصلاً توی حرف هاش نگفته «بازی کردن با موس و کیبورد یه چیز قدیمی و از مد افتاده است». دوستمون که خبر رو ترجمه کرده (دستشم درد نکنه) مشخص نیست این جمله رو از کجا آورده.
      نحوه ی جمله بندی خبر به خود نویسنده بستگی داره ولی وقتی قراره Quote ها ترجمه بشه باید دقیق ترجمه بشه نه این که بیایم صحبت های ژورنالیست ها رو به میل خودمون با گفته های رسمی سازنده ها ترکیب کنیم. به هر حال توی خبر هم به سایت Destructoid (سورس اصلی) ریفرنس داده شده و می تونی ببینی که همچین چیزی اصلاً حتی بهش اشاره ای نشده و هیچ جا گفته نشده بازی کردن بازی کردن با M&K از مد افتاده.
      ————————
      ساز مخالف

      ۰۰
    1. “برای انجام این بازی نیاز دارید دائما به اینترنت متصل باشید و بازی کاملا انلاین است”
      همین نکته میتونه باعث بشه این بازی زیاد در بین گیمرهای داخلی محبوب نشه و مورد استقبال واقع نشه
      ——————————-
      SONY make.believe

      ۰۰
  2. “بازی با موس و کیبور یک چیز قدیمی و از کار افتاده است برای این عنوان.”
    شما بهتره خودتو به یه دکتر نشون بدی.چون فکر کنم مخه شماست که از کار افتاده.
    مشکلی نیست انقدر پی سی بازی شوتر انلاین داره که این هیچی نیست پیششون.
    مثله tribes ascend و planet side2 :X

    ۰۰
    1. ممد حسین جان بانجی دیگه برای مایکروسافت نیست عزیز ربطی نداره که شما بگی سونی هم مثل بانجی داره ! مثل این میمونه که بگی سونی هم مثل people can fly داره !

      ۰۰
    2. به هر حال یه نکته دیگه رو هم بگم چون بانجی برای اولین بار ایده بازی کردن شوتر رو با دسته داد این حرفش منطقیه یه جورایی خواسته بگه ما اینقدر کار با دسته رو متحول کردیم که شوتر بازی کردن با دسته یه چیز قدیمی و عقب افتاده به نظر میرسه!
      من مدت هاست کنسول دارم و هر موقع دیدم که دوستان میگن بازی شوتر با موس یه چیز دیگست شوکه میشم و به نظرم اصلا موس به درد بازی شوتر نمیخوره!
      ایشون هم با من هم نظر بودن چه باحال!موس فقط برای استراتژیک بقیه رو بی خیال!
      در مورد تجربه کردن این بازی همین الان هم که هالو ۴ نیاز به آنلاین بودن یکسره نداره تعداد بسیار کمی ایرانی بازی میکنند!(در بین ۹۶ فرند لایو من فقط دو نفر بازیش کردن!)پس عدم استقبال ایرانی ها طبیعیه!مگه بترکونه!

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر