مصاحبه بزرگ با «یوشیدا» رییس بخش سرگرمی سونی در مورد PS4

در ۱۳۹۱/۱۲/۰۴ , 19:34:56
PS VITA, Shuhei Yoshida, شرکت سونی (Sony)

وقتی که یوروگیمر از اقای «شوهی یوشیدا» در مورد چیزی که زیاد مربوط به بخش سرگرمی سونی مربوط نبود سوال کرد او جواب داد:”من به صورت مستقیم بر روی روابط با استودیو های Third Party مدیریت نمی کنم”

ولی به هر صورت او جواب داد:

“اما می توانم ان را درک کنم. “

برای این است که خبرنگاران عاشق مصاحبه با اقای «یوشیدا» هستند.

اشتباه متوجه نشوید چرا که هیچ چیز در مورد فرار از پرس و جو و مصاحبه وجود ندارد اما در دنیایی که مدام شاهد پیشرفت تکنولوژی هستیم با وجود خبرنگاران و دنیای اینترنتی کار سختی نیست با کسی که می خواهد به شما به روشنی پاسخ دهد مصاحبه کنید حتی اگر او کمی محتاط جلوه کند.

مصاحبه های زیادی با «دان متریک», «اندرو هاوس» و «پیتر مور» انجام شده است که مقداز زیادی توازن در ان ها صورت گرفته است اما مصاحبه با «یوشیدا» متفاوت است چرا که بسیاری از مردم او را به عنوان کسی می شناسند که همیشه به مردم در توییتر پاسخ مناسب می دهد.

بنابراین اقای «یوشیدا» بهترین فرصت است برای مصاحبه در مورد رونمایی از کنسول PS4.

نکات زیادی همانند اجرای بازی های «دسته دوم» بر روی این کنسول و تاریخ عرضه این کنسول در اروپا از او پرسیده شده است که قبلا در مورد ان ها بحث شده است.

«یوشیدا» شخصی شوخ است و به هیچ وجه جدی نیست. اگر پاسخ او کوتاه باشد به این معنی است که توضیح بیشتر لازم نیست.

مصاحبه با یوروگیمر

ایا شما فکر می کنید چیزی که از ان رونمایی کردید محافظه کارانه بود؟ رویایی بود؟ چه بود؟

-خب این سوال من از شما است. شما چه فکری می کنید؟

نه نه من از شما سوال کردم.

[خنده] مارک [سرنی] و دیوید [پری] شب گذشته حرف های زیادی در مورد رویکرد ما و هدف ما زدند. فلسفه و اصول پشت طراحی PS4 وجود دارد بنابراین من امیدوار هستم برای شما خسته کننده نباشد. ما واقعا می خواهیم به شما توضیح دهیم که چه هدف های و موفقیت هایی برای PS4 در نظر گرفته ایم. به نظرم بهتر است به شما اطلاع بدهم که شرکت سونی و مخصوصا بخش «پلی استیشن» علاقه زیادی به سخت افزار های قوی دارند برای همین تصمیم ما برای PS4 این بوده است که یک سخت افزار «های-اند»(High End) را در نظر بگیریم و در مورد «دیجیتال فاندری»(Digital Foundry) «ریچارد» بسیار شگفت انیگز است.(دیجیتال فاندری یک بخش در یوروگیمر است که اطلاعاتی در مورد سخت افزار و موارد گوناگون دستگاه ها را منتشر می کند.)

اوه بله او(ریچارد) کسی است که چیزهای زیادی در مورد سخت افزار کنسول جدید شما به مردم گفته است. متاسفم در این مورد.

هاها! ما مفتخریم که اطلاعات زیادی در مورد سخت افزار «پلی استیشن ۴» منتشر کنیم. در مورد تمرکز بر روی بخش سخت افزار این کنسول مارک توضیحات لازم را داده است – پنج اصل وجود دارد که ما بر روی ان ها تمرکز می کنیم: ساده, فوری, اجتماعی بودن, یکپارچه بودن و شخصی بودن. هیچ یک از این ها به بخش سخت افزار مربوط نیستند بلکه بیشتر به نرم افزار, قابلیت ها و خدمات بستگی دارد همانند شبکه و سیستم ابری Gaikai. بنابراین ان بزرگترین تمرکز است چرا که ما سازندگان بازی ها هستیم اما ما استفاده کننده از بازی هم هستیم. ما هر بار که در مورد PS3 صحبت می کنیم به یاد به روز شدن و اپدیت بعدی «فریمویر» ان می افتیم. خود ما از این به روز شدن ها متنفر هستیم.

بنابراین شما می خواهید راه را باز کنید و کار را اسان تر.

بله بله. این یک تمرکز عظیم است اولین هدف این است: کنسول ساده باشد برای استفاده و مدام نیاز به اپدیت نداشته باشد. دوم این که: فوری باشد. این ها کار اسانی نیستند. اگر اسان بودند ما تا به حال ان ها را انجام داده بودیم. بنابراین سیستم PS4 فوری و ساده خواهد بود برای استفاده.

این بدان معنی است که ما اپدیت های فریمویر هایی که قبلا برای PS3 عرضه می شد را در کنسول جدید نخواهیم دید؟

امیدوار هستم. ما در حال حاضر بر روی این مورد کار می کنیم.

بنابراین این مورد صد درصد نیست اما ممکن است اتفاق بیفتد

این در مورد فاز استقرار سازی و پیاده سازی است. این در مورد چگونگی پیاده سازی سیستم ان است. باید تا ساخته شدن محصول نهایی صبر کنید اما در حال حاضر هدف ما این است که نیازی به به روز شدن نداشته باشد اما همیشه اپدیت وجود داشته است برای همه دستگاه ها اما چیزی که ما می خواهیم انجام دهیم…

… ان ها را در پس زمینه قرار دهید؟

بله! این کار در حال حاضر انجام شده است. ما می خواهیم کاری کنیم که مردم منتظر چیزی نباشند. اگر ان ها یک ساعت وقت ازاد دارند ان یک ساعت را صرف بازی کردن کنند و این هدف ما است.

PS VITA, Shuhei Yoshida, شرکت سونی (Sony)

ایا کنسول PS4 به شکلی است که باید دائما به اینترنت متصل باشد؟

شما می توانید به صورت افلاین بازی کنید, اما ممکن است شما بخواهید به اینترنت متصل شوید, سیستم ما دارای حالت کم قدرت است. من اصطلاح رسمی ان را نمی دانم – در حالی که سیستم اصلی حاموش است زیر سیستم و پایه سیستم بیدار است در همین حال می توانید چیزی دانلود کنید بازی را به روز کنید از تبلت اسمارت فون و «ویتا» استفاده کنید و … .

 ایا مواردی که گفتید اختیاری است؟ به عنوان مثال برای کسانی که پهنای باند محدود و سرعت پایین اینترنتی دارند؟ می توان همه چیز را سفارش سازی کرد؟

اوه بله بله شما می توانید به صورت افلاین از کنسول استفاده کنید و به صورت افلاین به بازی کردن بپردازید. عموم و بازی کردن به صورت انلاین و اجتماعی برای ما مهم است اما ما درک می کنیم و می دانیم افرادی وجود دارند که ضد بازی های انلاین و اجتماعی بازی کردن هستند. اگر شما می خواهید با کسی ارتباط برقرار نکنید خب می توانید این کار را انجام دهید.

یکی از پرسش هایی که به صورت حتم خوانندگان این متن می خواهند بدانند این است که ایا خریداران می توانند از بازی های دسته دوم استفاده کنند یا خیر چرا که این برای ان ها بسیار مهم است؟

ایا شما می خواهید این اتفاق بیفتد؟

نه!! ما فکر می کنیم اگر شما چیزی را بر روی دیسک خریداری کنید با ان بیشتر ارتباط بر قرار می کنید و برای ان ارزش بیشتری قائل می شوید. ایا شما موافق هستید؟

بله. این یک انتظار برای مصرف کنندگان است. ان خرید به شکل فیزیکی را دوست دارند ان ها می خواهد از بازی های خود همه جا استفاده کنند. درست است؟ این برای من هم یک انتظار است.

بنابراین کسی که یک بازی برای PS4 خود خریداری کنید شما ان را برای فروش دوباره بازی خود متوقف نخواهید کرد؟

ااااه! پرس اصلی چه بود… بازی های دسته دوم را می توانید بر روی PS4 اجرا کنید. چطور است؟

این عالی است در نسل گذشته شما بازی های انحصاری Third Party و اما انحصاری زیادی بر روی PS2 داشتید. بازریابی شگفت انگیز و پخش به صورت دی وی دی بود که به شما کمک بسیاری کرد تا به موفقیت برسید. اما برای PS3 وجود بازی های انحصاری سخت تر بود چرا که هزینه بیشتری را می طلبید و در نتیجه بازاریابی نیز سخت تر می شد اما وجود دیسک های بلوری نیز به شما برتری می داد. ایا پلی استیشن ۴ نقطه فروش منحصر به فردی دارد؟

منحصر فرد از چه نظر؟

خب. به «ویتا» نگاه کنید. ان قابلیت هایی دارد که شما در دستگاه های دیگر ان را نمی بینید اما همچنان به دنبال جذب مخاطب است.

اره خب.

بنابراین داشتن توابع منحصر به فرد کافی نیست به یک هدف روشن نیز نیاز دارد.

بله هیچ وقت کافی نیست.

خب پلی استیشن ۴ چه عملکرد و نکته منحصر به فردی دارد که مردم را به خرید تحریک کند؟

شما لازم نیست برای بازی کردن زیاد صبر کنید. شما می توانید از چند دستگاه دیگر برای بازی کردن استفاده کنید. به صورت اجتماعی به بازی کردن بپردازید. این ها منحصر به فرد نیستند؟

PS VITA, Shuhei Yoshida, شرکت سونی (Sony)

ایا شما فکر می کنید زمانی که کنسول عرضه شود منحصر به فرد خواهد بود؟ فکر می کنید که مایکروسافت مثل شما خواهند بود یا شرکت های تولید کننده PC؟ یا ان ها در حال حاضر این عقیده را دارند؟

من نظری در این باره ندارم اما این چیزی است که ما می خواهیم به ان دست پیدا کنیم. شاید روز اولی که کنسول عرضه شود ان طور که باید کامل نباشیم اما سعی می کنیم که به ارائه خدمات ادامه دهیم. سرویس و خدمات از سیستم مهم تر است.

PS4 در روز اول عرضه چه چیز هایی را ارمغان می اورد؟ چه سرویس ها و خدماتی؟

دیو [پری] در مورد مورادی که زمان عرضه بهره مند خواهید شد صحبت کرد مثل شبکه ابری Gaikai. خدمات بیشتر در مورد چشم انداز “همه چیز همه جا” است که هدف همیشگی ما بوده است اما بالاخره ما می بایست از جایی شروع کنیم.

بنابراین شبکه Gaikai از همان روز اول در دسترس قرار خواهد گرفت و پس زمینه دانلودی و فروشگاه نیز طبق شعار همان چیزی که می خواهید انجام دهید از قطعا همان روز اول در دسترس قرار خواهد گرفت؟

خب. ما هنوز در حال توسعه و ساخت هستیم بنابراین نیاز به زمان داریم تا ورژن نهایی سیستم ساخته شود تا بتوانیم صحبت کنیم.

کی جواب را خواهید  دانست؟ ایا در E3 به ان پی می برید؟

بسیار امیدوارم! امیدوارم در نمایشگاه E3 ورژن نهایی ساخته و کامل شود.

ایا در E3 زمان عرضه, قیمت و بازی های لانچ کنسول را مشخص می کنید؟

بله! این ممکن است. ما تا زمانی که به مراحل اخر ساخت کنسول نزدیک نشویم هیچ تصمیمی نمی گیریم. بنابراین ما هیچ نقشه و تصمیم و تاریخی برای رونمایی کنسول نداریم.

PS VITA, Shuhei Yoshida, شرکت سونی (Sony)

 در فضای مجازی و اینترنت شایعات زیادی مبنی بر این که PS4 امسال در ژاپن و امریکا عرضه می شود و سال بعد در اورپا ایا این اتفاق می افتد یا در یک زمان به صورت جهانی عرضه می شود یا زود است که در این مورد صحبت کنیم؟

خیلی زود است که در این مورد صحبت کنیم. سیستم باید به صورت کامل طراحی و ساخته شود و به سمت تولید انبوه رود تا ما در این مورد تصمیم بگیریم. پس به زمان بیشتری برای تصمیمگیری در این مورد نیاز داریم.

یعنی این یک احتمال است و ممکن است این اتفاق بیفتد؟

بله!

یعنی این که در اخر در اروپا عرضه می شود؟

مردم اروپا همیشه شکایت دارند که چرا همیشه باید برای ان ها در اخر عرضه شود …

ما همیشه باید در اخر باشیم!

اما بعضی وقت های چیزهای انحصاری تنها برای اروپا عرضه می شود.

اما ما کنسول را زودتر می خواهیم! این مهم تر است.

برای ما اروپا بازار فوق العاده مهمی است. این نکته اصلا سوال ندارد. بنابراین ما امید داریم هر چه زودتر اروپایی ها هم بتوانند PS4 را تجربه کنند. اما قول نمی دهم.

کافی است. مسلما قیمت کنسول هم چیزی است که شما نمی تواند در مورد ان حرفی بزنید. اما من می خواهم به شما یاداوری کنم که کنسول PS3 در روز اول عرضه در اروپا چیزی نزدیک ۴۲۵ پوند قیمت داشت! یعنی ۶۰۰ دلار.

بله ۵۹۹.۹۹ دلار قیمت داشت.

ایا الان این قیمت زیادی نیست برای یک کنسول؟

اه. من نمی دانم خب من جواب سوال را می دانم اما به سوال جواب نمی دهم! ۵۹۹ قیمت شوکه کننده ای بود نه؟ یکی از رکورد های تاریخ پلی استیشن بود. من این خبر را نداده بودم اما…

اهان! شما معمولا بسیار خوب در توییتر جلوه می کنید و بیشتر اوقات با روی باز به مردم جواب می دهید. ایا شما از Kazification اگاه هستید و نظر شما چیست!!؟

Kazification اوه بله!!

ایا می دانید خود «کاز هیرای» در این باره چه نظری دارد؟

اره, زمانی که با «استفان توتیلو» از کوتاکو صحبت می کردم او یک ترکیب را به من داد و گفت برای «کاز» ارسال کنم من هم برای او ارسال کردم اما او به من جواب نداد اما من می دانم که اگر ان را دیده باشد می خندد.

شما لیست شخصی ندارید زمانی که برای یکدیگر عکس های خنده دار می فرستید؟

[خنده] نه! البته متاسفانه. او فردی مشغول است و کار زیادی دارد.

یله من هم تصور می کنم که او شخصی پر مشغله باشد. ایا شما روشی را که با PSN انجام داده اید را تغییر خواهید داد و چیزی شبیه XBLA خواهیم دید که برای بازی چند نفره لازم به پرداخت پول خواهد بود؟ چرا که یک شایعه در این مورد مورد امروز منتشر شد.

ما در حال کار بر روی برنامه های خدماتی خود هستیم و الان اماده دادن اطلاعات بیشتر نیستیم و نمی توانیم بیشتر از این در مورد خدمات خود صحبت کنیم.

وقتی که به نسل گذشته نگاه می کنیم این نکته قابل توجه است که شما (سونی) و مایکروسافت سر و صدای زیادی به راه انداختند و در صنعت و تکنولوژی می خواستند هر کدام به نتیجه بهتری دست پیدا کنند و دیگری را مغلوب کنند اما شما نتواستید. ما بازی های بسیار شگفت انگیزی را برای PS3 دیدیم اما در اخر تقریبا با رقیب مساوی بودید. ما در این نسل نیز بازی های مشابه نسل قبل را می بینیم ایا این به چشم انداز ها صدمه نمی زند؟ ایا شما نیاز دارید که در فناوری ان ها را سرنگون کنید؟

برای بعضی از مردم مثل کسانی که «دیجیتال فاندری» و اخبار دیجیتال را می خوانند بسیار مهم است. این مهم است که کدام سخت افزار و فناوری فریم ریت بهتر را ارائه می دهد. برای بعضی ها هم بسیار مهم است که کی بازی ها به صورت چند پلتفرمی عرضه می شوند اما این فقط بخشی از این موضوع است. ویژگی ها و نحوه اتصال به بازی ها و موارد اضافه ای که برای بازی ها عرضه می شوند نیز بسیار مهم هستند … —

به این توجه داشته باشید که شما در رقابت با مایکروسافت در مورد انحصاری کردن محتواهای اضافه و … برای کنسول خود از مایکروسافت بهتر عمل نکردید اما مایکروسافت به دنبال بسته های الحاقی و DLC های انحصاری یا انحصاری زمانی رفت. ایا شما اینبار به دنبال انحصاری کردن محتواهای اضافه می روید؟

من به صورت مستقیم بر روی روابطمان با بازی های Third Party مدیریت نمی کنم اما این را درک می کنم که این بسیار هزینه بر است برای PS3 بازی انحصاری بیشتر درخواست کنیم. خب پس ما می توانیم از شرکت های Third Party درخواست کنیم تا چیزی به صورت انحصاری برای کنسول ما بسازند و اگر سیستم و کنسول ما چیزی منحصر به فرد داشته باشد این اسان تر است که ان ها در خواستی داشته باشیم اما در هر حال این بسیار مشکل است که از شرکت های Third Party درخواست کنیم برای ما محتوای اضافه انحصاری بسازند.

اما اینطور که به نظر می رسد مایکروسافت کار متفاوتی انجام می دهد. مایکروسافت به شرکت های Rockstar و Activision سازنده «ندای وظیفه» می رود و درخواست می کند محتواهای اضافه ۳۰ روزه یا یک ساله برای این شرکت بسازند. شاید مایکروسافت با ان کسب و کار می کند اما توجه بسیاری به ناشران Third Party دارد.

بنابراین من نمی دانم که چگونه با این ناشران کار می کنند اما چیزی که می دانم این است که این افراد سخت کار می کنند تا از ناشران Third Party بخواهند که کاری را برای ان ها انجام دهند. من فکر می کنم که ما بیشتر بر روی سازندگان تمرکز کرده ایم و نسبت به گذشته این توجه را بیشتر کرده ایم. ما امید داریم که در ادامه کار بیشتر بر روی سازندگان کوچک و داخلی تمرکز کنیم. این افراد خیلی کم بر روی کسب و کار تمرکز می کنند. ان ها می خواهند بازی بسازند که واقعا خودشان می خواهند یا چیزی که شرکای کوچک ان ها می خواهند. من فکر می کنیم افراد ما بیشتر می خواهند بر روی این افراد تمرکز کنند و با ان ها صحبت داشته باشند.

افراد شما واقعا مسئولیت پذیر هستند همانند بازی های انحصاری و First Party ما دیدیم که در جلسه رونمایی از کنسول PS4 بازی هایی معرفی شدند که هم برای PS3 عرضه خواهند شد و هم برای PS4. ایا بازی های انحصاری بیشتری در راه است؟

[خنده] این یک سوال جذاب است! ما در جلسه از ۴ بازی انحصاری خود رونمایی کردیم اما بازی های انحصاری بیشتری برای PS4 در دست ساخت است.

چند تا؟

اااااه. خب. همه استودیو های ما حداقل یک بازی در دست ساخت دارند. رونمایی از ان ها ممکن است در E3 و Gamescom یا شاید هم همین Eurogamer Expo صورت بگیرد.

ما خیلی دوست داریم که شما را در این همایش ها ببینیم.

ها ها. خب. ما از این رخداد ها و موارد برای رونمایی از عناوین خود استفاده می کنیم و نشان می دهیم که بر روی چه بازی ها و پروژه هایی کار می کنیم. اما ایا دوست دارید که این بازی ها را بر روی PS3 هم ببینید؟

خب بله اگر نشود بازی های PS3 را بر روی PS4 انجام داد. [چیزی که دیوید پری در جلسه رونمایی از پلی استیشن ۴ گفت]

درست است.

ماورا بازی است که عده زیادی از مردم علاقه دارند ان را بازی کنند. و «اخرین نگهبان» بازی است که من واقعا دوست دارم ان را تجربه کنم – من می خواهم بازی های PS3 را بر روی کنسول جدید بازی کنم چرا که بعد از عرضه PS4 کنسول قدیمی(PS3) را به گوشه دیگری از خانه می برم. منظورم را می فهمید.

[درنگ]

ایا این چیزی نیست که در موردش سخن گفتید؟

بله. ما بعضی از بازی های کنسول PS2 را همانند «خدای جنگ» را پیشرفته تر ساختیم و بازسازی کردیم و دوباره برای PS3 منتشر کردیم. بعضی از مردم گفتند که این ورژن ها از ورژن اصلی بازی بهتر هستند. از نظر توسعه این کار بسیار رضایت بخش بود. از طرفی سازندگان بسیار هیجان زنده شدند که مردم برای به روز شدن ها و اپدیت های بازی اصلی ان ها را بازی می کنند. شاید این کار را در این نسل بیشتر انجام دهیم. من بیشتر از این نمی توانم در مورد بازی های انحصاری صحبت کنم.

بسیاری از سازندگان کوچک از کنسول های شما فراری شده اند و به سمت ios,Steam و Android رفته اند. شما برای برگشتن ان ها چه کاری انجام داده اید؟ ایا منتشر کردن ان ها توسط خود SONY یک کمک می تواند باشد؟

بله. این بخش مهمی از برنامه های ما است و راه حل ان عرضه دیجیتالی است. کار های بسیاری است که می توانیم انجام دهیم تا با ان ها دوست شویم. همین که ما بازی ها را منتشر کنیم راه حل بسیار خوبی است. نشر ان ها بر روی PSN نیز بسیار کمک می کند. این راه برای سازندگان کوچک اسان تر است تا با ما کار کنند و عناوین خود را برای PS4 منتشر کنند.

ایا شما معین کرده اید که انتشار بازی های کوچک توسط خودتان چگونه خواهد بود؟ ایا شما کیتی برای بازی سازی مخصوص این کنسول دارید که به سازندگان کوچک بدهید یا سیستم شما با معماری رایانه های شخصی هماهنگی دارد؟

ما داریم کاری می کنیم همانند Playstation Mobile و ان صرفا در حال توسعه است.

بنابراین ایا می شود بدون کیت مخصوص برای PS4 بازی ساخت؟

ااااه. خب این به چگونگی مشخص کردن لایه ها بستگی دارد. راهی که ما در حال نزدیک شدن به ان هستیم اجازه می دهد سازندگان به عمق کنسول بروند و راحت تر بازی بسازند. حال کسانی که از تکنولوژی سر در می اورند می دانند که سفر به عمق کنسول چقدر می تواند کمک کند که ساخت کنسول از بعضی رایانه های شخصی و موبایل های هوشمند بهتر عمل کند.

و در اخر برای ریچارد, ایا بازی های که در مراسم اجرا شدند ۷۲۰p بودند یا ۱۰۸۰p؟

من فکر می کنم او می تواند به شما بگوید.

اما از من پرسید تا از شما بپرسم.

من فکر می کنم این بازی ها با کیفیت ۱۰۸۰p اجرا شدند اما من از تکنولوژی سررشته ای ندارم.

 

مترجم: محمد حسین کریمی


43 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

    1. حداقل از همراه اول و رایتل بهترن که! نوآوری داره و جالب هست. نه مثل رایتل تقلیدی از خارجی ها! (مدارکش هم موجوده!, نشون بدم :D )
      ______________________________
      Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved
      انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

      ۰۰
    2. آقا اسپم ندید. من از اون کامنتی که دادم منظور کنایی داشتم که ظاهرا اون ۲ نفری که دیسلایک زدن فهمیدن منظورمو. بحث تبلیغ کی بهتره کی بدتره نیست که … بحث چیز دیگه‌ایه

      ۰۰
    1. دکی ! دست شما درد نکند یعنی من فرق شما و یوشیدا را نمیدانم :D
      مخاطب جمله اولم شما بودی جمله دومی برادر یوشیدا …

      ۰۰
    1. مبارکت باشد ! :mrgreen: ما از این صدا ها نداریم =;
      گفتم دور همی بشینیم نقد ها پیش نمایش های صوتی و تصویری تولید کنیم :D

      ۰۰
  1. با تشکر کل مصاحبه را خوانده بودم و باز هم خواندم !!! :D
    بله !!! بازی دسته دوم اجرا میکند و نیازی نیست برای بازی کردن با کنسول مدام به
    اینترنت وصل باشید و ( قیمت هم از ۲۹۹ دلار تا ۴۹۹ دلار است ) :D
    ——————————————————————————
    SONY make.believe

    ۰۰
    1. حرفی از قیمت زده نشدا :roll:
      یعنی گفت بعدا میگیم چقدره! حالا تو اینا رو از کجای متن استباط کردی خدا عالمه :D

      ۰۰
    2. اینا موج مثبت که می فرستم !!! :/
      قیمت از این بالاتر نرود !!! :/
      البته و مطمئنا استارت فروش با بسته ۳۹۹ دلاری است
      و در ادامه فروش دوتا بسته ۲۹۹ و ۴۹۹ دلاری هم اضافه میشوند .
      موج مثبته !!! :/

      ۰۰
  2. تشکر میکنم بابت تلاشت ممد حسین جان..خسته نباشی برادر…ترجمه ی زیبایی بود :X
    ———
    خب اینطور که دیدیم پلی ۴ مثل پلی ۳ آپدیت مختلف نخواهد داشت ضمن اینکه چون سخت افزارش مثل پلی ۳ خاص نیست واینبار بر پایه ی pc ساخته شده همین عامل شانس هک شدنش رو خیلی خیلی بالا میبره…
    ———–
    کل صحبتها جالب بود مخصوصا اونجایی که گفت تمامی شرکتهای ما دارن حداقل یک بازی برا پلی ۴ می سازن… :X
    پلی ۴ از همه لحاظ عالی به نظر میرسه و در کنار اینگه نشون داده میخواد آنلاینش رو فوق العاده قدرتمند کنه سینگل باز ها رو هم فراموش نمیکنه…. :X
    برای سینگل بازهایی چون پلی استیشن ۴ بهترین انتخابه هر چند که داره آنلاینش رو هم غول میکنه :X

    ۰۰
    1. نه تنها شانس هک شدنش بالاست بلکه شاید بشه اورکلاکشم کرد یا سیستم عامل های دیگه هم روش نصب کرد من فقط موندم چجوری میخوان خنکش کنن چون محصولات amd کلا با خنک موندن رابطه ی خوبی ندارن شاید م از خنک کنندههای مایع استفاده کنن (مثل بعضی از imac های apple )در کل امیدوارم موفق بشن ما هم موفق بشیم از نزدیک ببینیمش :D

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر