«خدای جنگ: معراج» نوعی دست گرمی است!
خدای جنگ معراج بازی بسیار سرگرم کننده ای است،بنابراین چرا «دیو کوک» از vg247 معتقد است که سونی سانتا مونیکا سورپرایز اصلی را هنوز رو نکرده است؟
هشدار: بوی نسل بعد می آید!
ماه مارس زمان انتشار دو بازی بزرگ (بازی هایی که داستان آنها به قبل از نسخه های قبلی برمی گردد)است.«چرخ دنده های جنگ: قضاوت» هفته ی بعد منتشر می شود و «خدای جنگ: معراج» امروز صبح در بریتانا منتشر شد.انتشار این دو بازی در این برهه ی زمانی اتفاقی نیست.
من تا هفته ی بعد نمی توانم درباره ی چرخ دنده های جنگ: قضاوت نظری بدهم، اما معراج دقیقا چهره ای دیگر از خدای جنگ ۳ است.این بازی تا انتشار نسخه ی بعدی شما را سرگرم می کند!
آیا این دلیل بد بودن این بازی می شود؟قطعا نه.
چرا که استودیوی سازنده،همچنان همان درجه از احتیاط و توجهی را که به خدای جنگ ۳ داشت برای این بازی نیز به کار برده است،و این کارشان قابل ستایش است.
تمام سازندگان بازی افراد شایسته و کارآمدی هستند و نام این بازی خود نشان تجاری بزرگی است اما تنها مشکلی که کمی احساس می شود شباهت های این بازی با نسخه ی قبلی است.
مکانیزم های مبارزه و بالارفتن از موانع همگی مانند گذشته اند و البته تغییر دادن آن ها در چنین بازیه بزرگی اشتباه است،بنابراین این کپی – پیست محض آن ها در این مورد تا حدی قابل بخشش است.در سایر بخش ها وسایل جدیدی مانند: یک طلسم اوربورس که به شما امکان حرکت دادن اجسام به عقب و جلو در طول زمان را می دهد و یا روش های جدیدی که برای حل معما ها وجود دارد باعث شده است کمی مبارزه ها و گیم پلی متنوع تر شود.
اما هیچ چیز مثل قبل شما را شگفت زده نخواهد کرد.به آن لحظه ای فکر کنید که می خواستید با کرونوس روبرو شوید و به یاد بیاورید که چه احساسی داشتید.شما در معراج چنین حسی را تجربه نخواهید کرد.طبیعتا لحظات خوف ناکی نیز وجود خواهد داشت،به هر حال فضاسازی بازی این گونه می طلبد.اما لحظه به لحظه ی معراج مانند نسخه های پیشینش بهت آور و شگفت انگیز نیست.
بر اساس رویه ی همیشگی این مجموعه بازی با یک شورش آغاز می شود،چیزی نمی گذرد که شما خود را در حال مبارزه با اولین غول آخر بازی “مگارا” می بینید(یکی از سه موجود وحشتناکی که برای محافظت از پیمان میان خدایان و انسان ها سوگند خورده است).از آنجایی که کریتوس می خواهد به عهد خود پشت کرده و به «ارس» بپیوندد،مگارا و دو خواهرش می خواهند او را بکشند.
بازی با خشونت فراوانی شروع شده و مسیر خود را از میان شهری لرزان و در حال تخریب طی می کند.شما بلافاصله متوجه می شوید که شهر روی بدن یک “Hecatonchires” ساخته شده است(موجود قدرتمندی که او نیز پیمانش را با خدایان شکسته است و مجازاتش نیز این است که تا ابد شهر را برروی خود حمل کند).
تکه سنگ های بزرگی نیز در سرتاسر آسمان پخش شده اند.دوربین نیز برای همساز شدن با اکشن بازی می لرزد و تاب می خورد، و شما نیز کاملا در این بهم ریختگی گیج می شوید.به محض این که این بخش تمام می شود کریتوس با فلش بکی به روستای آرامی به نام «کیارا» سفر می کند.آهنگ بازی در این مرحله نسبتا افت می کند و بازی وارد حالت خودکار می شود.
این بازی نیز از نظر بصری حماسی و عظیم است.شما بوسیله ی “مارهای مکانیکی بزرگی” رشته کوه های پوشیده از برف را می پیمایید،با موجودات عظیم دریایی می جنگید و … .
من تعجب نمی کنم اگر سونی سانتا مونیکا بهترین ایده های خود را برای خدای جنگ ۴ نگه دارد و حتی با وجود این کاستی ها،معراج همچنان تجربه ی سرگرم کننده و لذت بخشی است.
شما هنوز به شکل اعتیاد آوری از له کردن سر دشمنانتان و پودر کردن مغزشان لذت می برید،چرا که معراج هنوز هم آن حس مبارزه و بی پروایی را در خود دارد طوری که بعد از بازی شما از تجربه ای جالب،ناب و پر از جذابیت لذت خواهید برد.
پروژه ی ساخت این بازی مطمئنا کوچک نبوده است،اما نمی توان آن را یک دنباله ی تمام عیار نامید.طرفداران آن را دوست خواهند داشت،در حالی که بازی کننده ی های عادی و جدید باید کمی مراقب باشند که شاید این بازی به مذاقشان خوش نیاید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
به هرحال مثل اینکه هواداران از این بازی راضی بودن واین خودش کافیه…
ما که دستمون فعلا از تجربه کامل این قسمت کوتاهه، ولی تجربه دموی عنوان، دقیقا با این چیزهایی که این عزیز فرمود، مطابقت داره و من هم کاملا با ایشون موافقم که برای دست گرمی بد نیست، ولی God of War (به ویژه قسمت دوم و دو نسخه PSP ) کجا و این کجا؟؟؟…
فقط با جمله آخر موافق نیستم و نظرم ۱۸۰ درجه برعکسه، اتفاقا به نظرم طرفداران سری از این قسمت لذت کامل نخواهند برد ولی تازه واردان قطعا از گرافیک و گیم پلی و … همین شماره، شگفت زده خواهند شد…
در هر صورت ای کاش این بازی ساخته نمیشد و سازندگان تا ورود به ایستگاه چهارم صبر داشتند!
______________
( Pain and Gain )
خیلیم بازیش قشنگ بود..لطفا کسایی که بازیش نکردن نیان اینجا فتوا بدن
همون فکت :mrgreen:
به تو چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کسی که بازیش نکرده نمیتونه ایراد بگیره یا الکی تعریف کنه
دو قروونم ارزش نداره حرفش :mrgreen:
من که بازیش کردم ولی بازم توهین نمی کنم /:)
خدا کنه که شماره های بعدیش رو بترکونه در هر صورت ما که نمی توانیم بازی کنیم… :sad: :sad:
چی میشد که انحصاری سونی نبود… :(( :(( :((
حتما این شاهکارو بازی میکنم
بالاخره باید منتظر خدای جنگ ۴ باشیم.
خب اول بگم که خدای جنگ : معراج و چرخ های جنگ : داوری به هیچ وجه نباید امسال می اومدن ….
خدای جنگ اومد چون سونی نمی خواست پلی استیشن ۳ میزبان فقط یک خدای جنگ ( شماره ۳ ) باشه ( کاری با ۴ شماره دیگه و اچ دی شده ندارم) و چون می دید به راحتی سود آوری می کنه از سانتا مونیکا خواست در کنار پروژه ی عظیم نسل بعدیش وقتی که تو زنگای تفریح دارن چای و قهوه و اسمشو نبر مصرف میکنن و به هم زل می زنن بشین یه بار دیگه کریتوس رو به جوش و خروش در بیارن….به همین دلیل سانتا نخواسته ایده هایی که برا شماره بعدی وا حتمالا یک سه گانه دیگر از این سری رو که در سر داره برا این بازی یعنی معراج پیاده کنه…ایده هایی که در عین حفظ اصالت میتونه تحولی عظیم در این بازی بزرگ ایجاد کنه….پس ایده هاشو نگه داشت برا خدای جنگ ۴ وصرفا یک بازی ساخت که میشه احساس کرد نمی خواسته حتی از شماره ۳ هم بهتر باشه!
با این وجود بازی هنوز نفسگیره و لحظه به لحظه بازی جذاب پیش میره…ولی من خودم به شخصه از شماره ۳ بیشتر لذت بردم ولی معراج با توجه به اینکه شماره اصلی نیست عالی عمل کرده و خیلی از سکانس های این بازی ساختش در توان هیچ شرکتی نیست !
————-
قطعا حرفهای این شخص رو قبول دارم…
دقیقا ایشون هم گفت معراج شما را سرگرم میکند تا برای شماره ی بعدی آماده شوید
بلی می دانم
البته من قبلا هم این حرف رو چند بار تو این سایت گفتم و گفتم که سانتا داره روی بازی نسل بعدیش کار میکنه و این بازی تو وقتای استراحت ساخته شده…ایشون هم اومدن حرفای من رو کمی تغییر دادن اینا رو گفتن !
“میشه احساس کرد نمی خواسته حتی از شماره۳ هم بهتر باشه”
این از اون حرفهاست.حالا که بازی توقعات رو براورده نکرده ,همین مونده بگین خود سازنده ها نمیخواستن بازیشون بهتر بشه.
منظور دوستمون اینه که تمام توانشونو عمدا نذاشتن و تمام ایده هاشونو سر این بازی
تخلیه نکردن چیزی که خیلیها تو مصاحبه ها هم بهش اشاره کردن چون سانتا مونیکا
ایده های اصلی رو برای شماره ی ۴ام گذاشته،تو مصاحبه ی قبلی دقیقا این موضوع رو
گفتن
اولا نتیجه ی همه ی اینها میشه امتیازات پایین و لکه دار کردن عنوانی مثل خدای جنگ.دوما فرنچایزی مثل خدای جنگ مگه جایی برای کم کاری و تست کردنه?
همچینم بازی بدی نشد که اینقدر میگی پایین و فلان!به هر حال شماره ی اصلی که
نبود و متای ۸۰ هم خوبه،هیچکس تا الان نگفته این بازی انتظارات رو برآورده نکرد.
این که بازی انتظارات رو بر آورده نکرده نظر کاملا شخصی شماست که بهش احترام می گذارم…ولی خودم و هر کس که این بازی رو بازی کرده( کامل بازی کرده…با حوصله بازی کرده و عجله ای نداشته نه این که با عجله تو کلوپ یا با کنسول دختر خاله ی همسایش رفته باشه) راضی بوده….
این که میگم این بازی برا من لذتی کمتر از شماره ۳ داشته دلیل بر پایین تر بودن این بازی از سطح توقعاتم نیست….اتفاقا این بازی برا من بالا تر از سطح انتظار بود ..چرا ؟؟ چون این بازی نسخه ی اصلی نیست و اون زمان و نیرویی که صرف شماره ۳ شده برا این نشده ولی با این وجود بازی گیم پلی روانتر و سریعتر و گرافیک بالاتری داره…..
—————-
بله خود سازنده ها نمی خواستن بهتر باشه چون اگه می خواستن این بازی از شماره ۳ بهتر باشه اصلا معراج رو تولید نمی کردن ولی کم کاری هم نکردن ویک بازی فوق العاده تحویل دادن…
آخرین سال نسل هست و سانتا ۸۰ درصد تمکزش تو این یکی دو سال رفته برا نسل بعد از ساخت بازی برا پلی ۴ گرفته تا ساخت موتور گرافیکی جدید و نسل بعدی پس ساختن بازی اون هم با ۲۰ درصد توان باقی مونده در چنین سطحی هزارن آفرین داره….حالا فعالیتهاش با شرکتهای دیگه وکمک به اونها بماند…..
واقعا علی بعضی وقت ها یه جور حرف می زنی انگار خودت ناظر اصلی و یکی از کارکنان سانتا منیکا هست! از کجا این آمار و ارقام رو میاری اخه؟
من کارکن سانتا مونیکا نیستم ولی سانتامونیکایی ها رو دوست دارم.
آمار هم نیازی به این نیست که حتما داخل این شرکت باشی و متوجه بشی…شرکتی که تیکه گاه اصلی سونیه و داره رو عنوان نسل بعدی کار میکنه که بیشترین امید سونی هم به همون عنوان در ساخت این شرکته در کنار ساخت موتور گرافیکی جدید و…. بیانگر این مدعاست که تمرکزشون رو پلی ۴ هست…
حالا گفتم ۸۰ درصد د بیت در صد یه چیز تقریبا تمثیلی بود نه این که حتما اینطور باشه هر چند که یقین دارم اینطوره!
همزمان داری از مکانیسم های دفاعی denial(انکار)وrationalization(دلیل تراشی)استفاده میکنی.
اتفاقا حرفای علی جان کاملا منطقی و از روی عقله!! بر خلاف نظرات بعضی دوستان !!
من بازیشو انجام ندادم (( پول ندارم اریجشو بخرم )) ولی تمام ویدیو هاشو دیدم و میتونم بگم خیلی نرم و روان هست انیمیشن های بازی بنظرمم ۸ گیم اسپات واقعا بچهگانه بود!! فقط بخاطر مولتی و کمتر خشن بودن کریتوس ۲ نمره کم کرده!!! فقط همین!! یعنی نتونسته اشکال دیگه ای بگیره
احتمالش هست که الان با رونمایی از PS4 خدای جنگ دیگه ای تو راه باشه.به هر حال کریتوس هر جوری باشه دوستش داریم :)
در ضمن این عکسی که گذاشتی هم برای GoW 2 هست :wink:
هر چند که هنوزم که هنوزه و قتی آرشیومو نگاه می کنم این باکس آرت اون وسط می درخشه.چه خاطراتی با PS2 داشتیم واقعا …
بله شرمنده آخه من میخوام عکس خوفناک بذارم حالا نخواستید باشه عکس منبعشو میذارم :sad:
من نیم ساعت اولش رو دیدم .در مقایسه با سه قسمت اپل کاملا معمولیه.
الان اوایل شماره ی اول خیلی حماسی بود :-?
اتفاقا یکی از بهترین افتتاحیه های تاریخ بازی همین اول بازی قسمت اول بود.اون دکل رو فرو میکنی تو دهن هایدرا حماسی نبود واقعا?البته زمان انتشارش رو هم در نظر بگیر.
حماسی ترین و بهترین افتتاحیه در این سری برا شماره ۳ هست….فریاد های کریتوس که روی شانه ی گایا ایستاده و به سمت زئوس میره و اون خدایانی که اون بالا ها حضور دارند و پوسیدونی که حمله میکنه و اون نبرد حماسی و خیانت گایا به کریتوس و…..بی نظیر بود :X
۱۰۰درصد افتتاحیه ی شماره سوم عظیم ترین چیزی بود که من در یک بازی تا به الان
دیدم و البته شماره ی دوم هم واقعا محشر بود :O
من تو زندگیم نیم ساعت اول هیچ بازی رو مثل GOW III ندیدم . خارق العاده بود دیگه … نعره های کریتوس هم از اول تا آخر بازی که دیگه جای خود دارد …
معراج واقعا فوق العاده بود مخصوصا از لحاظ گرافیک و گیم پلی بهترین در سری بود (گرافیک که واقعا فوق العاده هم کمشه) ولی صحنه هایی مثل جنگیدن با کرونوس و خدایان در بازی مثل نسخه ی ۳ نیست ولی خب ایراد نمیشه گرفت چون اتفاقات برا قبل از تمام نسخه ها بوده و کریتوس خب طبیعاتا نمیتونه با یه تایتان بجنگه !
________________
SONY make.believe
شماره ی سه و دو ودیگر هیچ.
یادمه اول که کریتوس رو یه غول دیدم تو شماره ی دو داشتم بال درمیووردم و میگفتم وای خدا!!!من یه غولم!چه لذتی ببرم من! ۸-O :O
اما وقتی کع اون زظعوص(زیوس)پدر مادر م.ر.د.ه اومد کهچیکش کرد عین برج زهرمار شدم.کلا هرچی فحش بود نسارش کردم
وقتی هم که شماره سه اومد اون موقع ایکس باکس دلشتم و فهمیده بودم که خدای بازی های سه داره میاد
کلا غش کردم.
بعد از یه مدت گریم گرفت :(( که پول از کجا بیازم یه پی اس تیریه ۳۲۰ گیگ بخرم اونم اسلیم ۹۰۰ هزار تومن(!) از اون موقع دیگه تجربه ی گاد او گیمز برام آرزو موند.تا اینکه پارسال معدلم شد ۱۹/۸۲ و مامان جونم واسم یه پی اس تری و یه گوشی موبایل s2 برام خرید و منم ایکس باکس خاک خوردرو گذاشتم تو کمد و چسبیدم به ps3.
حالا که یادم میاد چه حسی داششتم موقع که آنچارتد سه بازی میکردم با خودم میگفتم یا امام رضا!!!دارم آنچارتد بازی میکنم باوزم نمیشه!!!نکنه دارم خخواب میبینم؟؟؟!!وای عجب گرافی داره بازیس!!
اه موقع همچین گزافی تا حالا ندیده بودم.
خدا اونیو که پی اس تریو ساخته نه!! سونیو ساخته بیامرزه!
اپل=اول
خدای جنگ چه تکراری باشه چه نباشه شاهکاره
خدایی ascension هم خیلی مشتیه!
به حق بهترین بازی سینگل پلیر تاریخ چه از نگاه هاردکور پلیر ها چه از نگاه اماتور ها
حتی تماشا کردن این که کسی داره gow بازی میکنه ادمو به وجد میاره :mrgreen: