شکار خفاش…|”بتمن:ریشه های آرکام”-ترجمه شده از مجله ی Game Informer-قسمت اول
مشخصات:
پلتفرم ها:Xbox 360,PS3,Wii U,PC
ماد ها: تک نفره و احتمالا چند نفره
سازنده: Warner Bros. Montreal Games
ناشر: Warner Bros.
تاریخ انتشار: ۲۱ اکتبر ۲۰۱۳
“بتمن:بیمارستان آرکام” و “بتمن:شهر آرکام” قطعا بهترین بازی های لایسنس شده ی تمام دوران نیستند،اما قطعا از بهترین بازی های این نسل هستند.با یک حرکت هوشمندانه از سوی شرکت “برادران وارنر”، آن ها به استودیوی خلاق”راک استدی” زمان کافی بین این دو بازی دادند تا هر دو تبدیل به یکی از بهترین بازی های این نسل شوند و آن ها را مجبور نکردند تا ساخت این دو بازی را زود (برای عرضه به بازار) به پایان برسانند.نتیجه ی این کار هوشمندانه را می توان در نسخه ی نهایی بازی”بتمن:شهر آرکام” دید.با این که مدت قابل توجهی است که از عرضه ی بازی گدشته،اما روز به روز تعداد طرفداران این بازی رو به افزایش است.”برادران وارنر” برای ادامه ی این موفقیت بعد از گذشت حدود دو سال از “بتمن:شهر ارکام”، به استودیوی تازه نفسشان،””Montreal Games اجازه دادند تا بر روی بازی جدید این سری کار کنند.
داستان “بتمن:ریشه های آرکام” ،در شب کریسمس،هنگامی که “بروس وین” تازه بتمن(شوالیه ی تاریکی) شده است،سال ها قبل از ماجراهای دو بازی قبلی می گذرد.داستان بازی تا حد زیادی از دو کمیک “بتمن: سال اول” و “افسانه های شوالیه ی تاریکی” الهام گرفته شده است.تا به این شب،بتمن در برابر قاتلان و قتل های خیابانی کاملا موفق بوده است،اما امشب همه چیز عوض می شود… .
آنتاگونیست این بازی،از معروف ترین شخصیت های منفی “دی سی کامیکس” یعنی Black Mask است.او برای سر بتمن جایزه ی گران بهایی در نظر گرفته و تمامی قاتلان حرفه ای(از جمله Deathstroke) و سوپر آنتاگونیست های معروف بتمن به گاتهام می آیند تا بتمن را بکشند.حتی جمعیت قبل توجهی از پلیس های شهر (GCPD) نیز به Black Mask روی آوردند و با این وضع حتی پلیس نیز بر علیه بتمن است.اما هم چنان تعداد کمی از پلیس های خوب داستان،طرف بتمن هستند و یکی از ماموریت های بتمن،یافتن پلیس هایی است که با او دوست هستند.در یکی از خط های کمیک”سال اول” می آید:”او این جاست تا یک شهر کثیف را پاک سازی کند.”
ریشه ی ریشه ها
استودیوی Warner Bros. Montreal Games در سال ۲۰۱۰ تبدیل به یک استودیوی رسمی شد.”مارتین کاریر” که قبلا در یوبیسافت فعالیت داشت،شروع به برپا کردن یک استودیو در مونترال کانادا و “برادران وارنر” کرد و کمپانی “برادران وارنر” نیز بلافاصله چراغ سبز را به او نشان داد.سپس “کاریر” که رئیس این استودیو است،شروع به جمع آوری یک تیم با تجربه کرد.او برای این کار از کارکنان استودیو های محلی همچون”یوبیسافت”،”ادیوس”و “الکترونیک آرتز” استفاده کرد.این استودیو ابتدا با بازی هایی همچون Loony Toons Scooby-doo Cartoon Universe و Lego Legends of Chima شروع کرد و سپس کمپانی وارنر بازی بعدی سری آرکام را به آن ها سپرد.
“کاریر” می گوید:”شروع کردن برای برپایی یک استودیوی جدید و سپس پیشنهاد داده شدن از سوی وارنر برای ساخت بازی برای چنین فرانچایز بزرگی،حرکتی متواضع برای ما محسوب می شد.”
هر چند قبل از این که این استودیو کار بر روی “ریشه های آرکام” را شروع کند،نسخه ی Wii U عنوان “بتمن:شهر آرکام” را ساختند.”رید اشنیدر” از تهیه کنندگان “ریشه های آرکام” می گوید:”کار کردن بر روی نسخه ی Wii U به ما کمک کرد تا با طرز کار استودیوی “راک استدی” آشنا شویم که با موتور Unreal 3 کار های فوق العاده ای انجام داده بودند.این هم چنین فرصتی بود تا این بازی را بر روی سیستم Wii U عرضه کنیم.پس این برای ما فواید استراتژیک نیز داشته است تا بیش تر با طرز کار “راک استدی” آشنا شویم.”
بعد از این که “وارنر” بازی بعدی را به استودیوی جدید “کاریر” سپرد،حال او باید به دنبال یک کارگردان هنری خوب می گشت.ظاهرا”اریک هولمز” بهترین گزینه برای او بود.او فهم کافی از کمیک بوک های بتمن داشت و نویسنده ی بازی های همچون Transformers: Megatron Origin و The Incredible Hulk: Ultimate Destruction بوده است.یکی دیگر از علت های که”هولمز” گزینه ی خوبی برای این پست است، این بود که او قبلا در استودیوی Epic Games ـی کار کرده بود که موتور Unreal را ساخت و بعدا برای دو بازی سری”آرکام” نیز استفاده شد.هم چنین افراد زیادی در “وارنر” او را مدت ها می شناختند تا این که او برای این پست برگزیده شد و برای زندگی به کانادا مهاجرت کرد.
“هولمز” می گوید:”این برای ما یک پروژه ی رویایی از جهات مختلف است.تنها چندین IP بودند و هستند که من با دل و جان برایشان وقت می گذارم و این یکی شان است.ما طرفداران پر و پا قرص استودیویی هستیم که کار به این بزرگی را با بازی های قبلی این سری انجام داده است و با رسیدن و اضافه کردن المان های جدید به این بازی های عالی، از دید من فرصت فوق العاده هستند.”
با این که “راک استدی” در زمینه ی مکانیک های بازی و بحث های تکنیکی بازی کمی این استودیوی جدید را راهنمایی می کند اما وقتی حرف از داستان و جزییات داستان می شود،راک استدی می گوید باید بگذاریم این بازی مال این استودیوی جدید شود.
کارگردان دو بازی قبلی این سری،”سفتون هیل” می گوید:””راک استدی” از این که استودیوی مونترال وارنر بر روی یک prequel بر دو بازی قبلی کار می کند هیجان زده است.”ما مطمئن هستیم که این تیم با استعداد یک تجربه ی فوق العاده را برای شروع راه بتمن در نظر می گیرند.”
“هولمز” می گوید:”این به ما این فرصت را می دهد تا برخی چیز ها را کمی تازه کنیم.شخصیت ها،ایده ها،داینامیک بین بتمن و دیگر شخصیت ها و هم چنین دنیای بازی.بتمن هنوز به آن شخصیتی تبدیل نشده است که ما در دو بازی قبلی می شناسیم.دو بازی قبلی این سری بین کمیک بوک های شماره ی ۵۰۰ و ۶۰۰ بودند و در این جا همه ی شخصیت ها،یک دیگر را می شناسند.پس چیز زیادی برای یادگیری از دیگر شخصیت ها برای بتمن نمانده است.اما در این بازی، ما به دنبال این فرصت برای این شخصیت ها هستیم تا متوجه شویم این شخصیت ها چگونه با یک دیگر متحد شدند و هر یک برای دیگری چه معنایی دارند.”
ترجمه:سام محسنی
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
ای کاش یه open-world و نقش آفرینی میشد. :-x ولی هنوز هم دوست داشتنیه. :-D
داش open-world :lol:
یه جورایی هم نقش آفرینی ولی نه زیاد اگر اشتباه نکنم :roll:
بعدش اینجا دارند ۱۰۰ نفر (برفرض) اعتراض میکنند که موفقیت قبلی و شکوهمندش رو نخواهد گرفت تو هنوزم میگی باید این شکلی شه اون شکلی شه :mrgreen: و تازه تو میخوای یه بازی بزرگ از سبکش خارج شه فقط برای حرف تو؟
مگه تا حالا نبود؟
به نظرم «بتمن: ریشه ها» ضمن این که به موفقیت نسخه قبل نمی رسه بازی خیلی هم افت می کنه و روی نسخه های بعدی هم در فروش و هم در کیفیت تاثیر می ذاره, به نظرم نمی بایست اینقدر زود وارنر براس به فکر بازی جدید بیفته واقعا پول پرسته. حتی گرافیک پیشرفت انچنانی نداشته. بخش چند نفره هم که برای بتمن لازم نیست مهم شخصیت پردازی و داستانه. این نسخه یک بازی تکراری مثل بازی قبل و حتی ضعیف تر میشه که فقط همون مراحل رو به شیوه روایت دیگر تکرار می کنیم.
واقعا. ۸-O .تریلری چیزی جایی دیدی.
از اسکرین شات ها, استودیو سازنده, سال انتشار, مقدار کار کردن بر روی بازی, اعلانات و گفتار سازنده که گفتن بازی از کمبو ها و همون ابزار و موتور فیزیکی و گرافیکی بتمن ارکام سیتی استفاده می کنه معلومه تغییرات زیدی در بازی حاصل نشده جز یکم بهبود گرافیکی.
ما که ایمان داریم تو نداشته باشی این خط این نشون متاش بالا ۸۳ میشه (نمیدونم چرا به ۸۰ یه ۳ دادم :lol: )
در صورتی که متاش بالای ۹۵ نشه یعنی پسرفت داشته.(نسخه قبلی ۹۶ بود) من قکر می کنم متاش به زور ۸۷.۵ بشه.
شما علم غیب دارید؟
درسته که اسم این بازی بتمنه اما باید انتظاراتو آورد پایین
این بازی می تونه یه شروع جدید باشه در ضمن در قبل اطلاعی دیده بودم که راک استدی رو یه نسخه ی دیگه کار می کنه که به احتمال زیاد برای نسل بعده :X
اگر هم گیم پلی و گرافیک همونی باشه که AC داشت حداقل پسرفتی نداشته و در حال حاضر از خیلی بازی های هم سبک خودش بالا تره
این حرفا رو بذارین کنار, بازی جدید وقتی موفق هست که پیشرفت قابل توجهی نسبت به قبل داشته باشه. انتظارات هم نباید اورد پایین چون اشتباه کردن که به این سرعت در عرض دو سال یه بازی دیگه دارن می سازن باید تمرکزشون رو روی یک بتمن عالی بذارن که واقعا مثل نسخه های قبلی شاهکار بشه. هنوز که چیزی مشخص نیست ولی چون بازی به این سرعت می خواد منتشر بشه و برای این نسل هست باید قبول کنیم که پیشرفت قابل توجه گرافیکی نداشته از لحاظ گیمپلی هم که سازنده «راکستدی» نیست. من بعید می دونم حتی به خوبی گذشته باشه. در هر صورت باید صبر کرد.
محمد حسین کریمی@
AC هم دقیقاً ۲ سال بعد از AA منتشر شد، الان هم ۲ سال از AC گذشته و بازی جدید داره میاد. مشکل کجاست؟ حالا تازه WB شده پول پرست؟
گرافیک AC هم نسبت به AA پیشرفتی نداشت؛ جفت شون «یکسان» و عالی بودن. مشکل کجاست؟ همون AC نامزد بهترین گرافیک سال بوده دیگه چه پیشرفتی لازمه؟
شخصیت پردازی؟! اصلاً همون AC مگه شخصیت پردازی داشت؟ تو به اون می گی شخصیت پردازی؟! هر کاراکتر رو سر جمع توی ۴ تا سکانس کوتاه ببینی می شه شخصیت پردازی؟!
توی این پست داری می گی گرافیک پیشرفت نداشته، توی پست پایین می گی «فقط» گرافیک پیشرفت کرده! از یه طرف می گی تغییرات زیادی توی بازی ایجاد نشده و از طرف دیگه سازنده های بدبخت که اومدن بخش چند نفره گذاشتن (به عنوان تغییر و تحول) می گی بازی نباید بخش چند نفره داشته باشه!
الان خواستی لج کنی دیگه، هان؟
بهت پیشنهاد می کنم زیاد وارد این بحث ها نشی، بشین راجع به همون متا پتا صحبت کن.
شخصیت پردازی AC بد بود ؟؟؟؟
الا تو فیس فک نکنم شخصیت پردازی بد دیگه ای داشتیم …
ممدحسین منم با حرفت موافقم ارکام سیتی اخر بازی بود و بازی بهتر از اون ساختن کار بسیار مشکلیه.
با تشکر فراوان از شما برای ترجمه.به شخصه دوست دارم و امیدوارم مقالات بیشتری در مورد کمیک ها توی دیبازی داشته باشیم.هر چند عدم حضور بنده در این بازی قابل بخشش است چون اون موقع هنوز صورتم نسوخته بود و دادستان بودم.راستی اون کچله که تو عکس دوم داره کتک میخوره چقدر شبیه مکس پینه.
منتظرش هستم
اینطور ک معلومه بازیه خوبیه
امیدوارم مثل دو شماره قبل بازی خوبی باشه.راستی این Black Mask غذا نمی خوره ایا؟ :-?
با سرم بهش می دن
اینطور ک اینجا گفته شده باید منتظر یک بتمن ب یادماندنی باشیم !
از مقاله ی زیباتون بسیار ممنونم !
نمیدونم چرا واسم تکراری میاد :cry:
چون حدودا تا حالا ۱۰ تا پست در مورد مجله گیم اینفورمر تو سایت اومده
احیانا بده ترجمه کردن مقالات مجله ی گیم اینفورمر برای کسانی که دسترسی به این مجله ندارند؟
…
من علاوه بر این مقاله دارم یک سری مقالات دیگه هم آماده می کنم که همشون جالب هستن و مطمئنم خوشتون میاد.کلا میشه گفت این یک پرونده ای ـه برای این بازی که دارم روش کار می کنم.
منتظر باشید.:)
راستی این بتمن برای کنسول های نسل بعد میاد؟قسمت بعدیش کی میاد؟
منظورم قسمت بعد این مقالس!
سلام
همون طور که تو بخش مشخصات هست، برای کنسول های همین نسله
فردا آماده میشه
عالی بود ممنون
با این نعاریف باید منتظره یک شاهکار دیگر بود :wink: :X
————————————–
SONY make.believe