خانه » مسابقات بازی پنج اشتباه مایکروسافت در نسل قبل با Xbox 360 × توسط سعید زعفرانی در ۱۳۹۲/۰۳/۰۵ , 14:45:51 149 نسل هفتم بازیهای رایانهای -با اینکه هنوز در جریان است-نسل موفقی برای همهی شرکتهای منتشر کنندهی کنسول به حساب میآید. اگرچه نینتندو در این نسل فاصلهی باورنکردنی در فروش با رقبا داشت، اما این شرکت بزرگ خود به خود از گردونهی رقابت بسیاری از گیمرهای کشور ما خارج میشود. بیایید اینگونه بگوییم که سیاستهای نینتندو در جذب مشتری با ذائقهی بسیاری -و نه همهی- گیمرهای ایرانی مغایر است. در نتیجه دو شرکت سونی و مایکروسافت که خیلی بعدتر از نینتندو به ساخت کنسول بازی روی آوردهاند و رقیب امریکایی اندکی کمتجربهتر از چشمبادامی میدان است، باقی میمانند و از اینجا دعواها شروع میشود. در نسل ششم پلیاستیشن ۲ با قدرت تمام رقیب را کنار زد و حرفی برای گفتن باقی نمیماند. -همین الانش هم پلی۲ در ایران نزدیک به ۲۰۰ هزار تومن و خردهای ارزش دارد و خرید و فروش هم میشود!- اما در نسل هفتم، سونی و مایکروسافت فروش بسیار نزدیکی از قِبَل کنسولهای خانگی خود کسب کردند. همهی اینها به کنار، همیشه یک بحث در میان طرفداران این کنسولها در جریان بوده است. بازی. رکن مهمی که مثل اینکه قرار است در نسل بعد مایکروسافتیها حتی کمتر از الان تجربهاش کنند. شواهد حاکی است که مایکروسافت به سمت و سوی مخالف سونی میشتابد. سمت و سویی که در این نسل هم مشاهده شد. اما کسی باور نکرد. اینکه آیا مایکروسافت چگونه نسل بعد را شروع میکند هنوز نامشخص است، اما این شرکت قول داده است که کنسول بعدیاش در سال اول عرضه ۱۵ بازی انحصاری خواهد داشت که ۸ عنوان جدید را شامل میشود. این وعده را در مقابل تقریبا ۸ بازی جدید معرفی شدهی سونی قرار دهید تا کمبودهای مایکروسافت به خوبی دستتان بیاید. از نسل بعد و حرف و حدیثهای تکرایاش که بگذریم، باید نگاهی به ابتدای جادهی مایکروسافت بیندازیم. جایی که با وجود موفقیتهای تحسبن برانگیز و دستآوردهای فراوان، اشتباهاتی هم از مایکروسافت سر زده است که خیلی خوب میشود آنها را جلوی طرفدارانش علم کرد! البته طرفداران رقیب ممکن است اشتباهات و کمبودهای بیشتری برای مایکروسافت بشمارند، اما در ادامه ۵ اشتباهی که از نظر من مهمتر بودهاند و مایکروسافت میتوانست ۳۶۰ را با عدم ارتکاب این اشتباهات جاودانه کند را میبینید. ۵. رونمایی؛ ضعیفتر از نسل قبل رونمایی از ۳۶۰ در ۱۲ می سال ۲۰۰۵ در MTV صورت گرفت و کمتر از یک ماه بعد در E3 دیده شد. این رونمایی شاید در جایگاه خود به اندازهی قابل توجهی خوب بوده باشد، که سران مایکروسافت و فنها را راضی نگه دارد، اما هیچکس را شگفتزده نکرد. چرا؟ چون رونمایی از کنسول اول مایکروسافت در شرایط دیگری رقم خورد که فقط یک قدم تا افسانه شدن فاصله داشت. کت چرمی بیلگیتس، تکنولوژی دایرکتایکس برای اولینبار در یک کنسول بازی، شاخ و شانه کشیدن مایکروسافت برای سونی، جیدیسی ۲۰۰۰ و باقی خاطرات، همه باعث میشوند تا رونمایی از ایکسباکس ۳۶۰ زیاد هم هیجانانگیر به نظر نرسد. ۳۶۰ کنسول خوب و موفقی است اما اکنون بعد از گذشت ۸ سال از رونماییاش میشود اذعان کرد که در این زمینه خیلی خوب عمل نکرده است. البته یادتان باشد که این اشتباه زیاد هم برای مایکرو گران تمام نشده است. ۴. حلقهی قرمز مرگ اشتباه یا بدبیاری، هر چیزی میشود اسمش را گذاشت. اما ۳۶۰ در سالهای عمر خود اینقدر مشکلات فنی داشته است که نمیشود به سادگی از آن گذشت. حلقهی قرمز مرگ یا همان سه چراغ خودمان در اثر یک تصمیم کاملا اقتصادی به وجود آمد. مایکروسافت تصمیم گرفت تا چیپهای گرافیکی کنسول را خودش تولید کند تا از هزینههای اضافی بکاهد، اما این مسئله باعث شد که این چیپها حرارت زیادی تولید کنند و یکی از دلایلی که کنسول سه چراغ میشد همین است. مایکروسافت نه تنها مجبور شد ساخت چیپها در کارخانههای خود را متوقف کند و ساخت آنها را به ASIC بسپارد، تا سالها کنسولهایی که دچار این مشکل شده بودند را تعویض میکرد و زیان زیادی را متحمل شد. حتی کنسولهایی که بعد از این مشکل تعمیر میشدند هم ممکن بود به خوبی کار نکنند و مایکرومارت -بزرگترین تعمیرگاه در انگلیس- که روزانه ۲۵۰۰ دستگاه ایکسباکس ۳۶۰ برای تعمیر برایش ارسال میشد بعد از مدتی از تعمیر این دستگاه سر باز زد. خلاصه مشکلات فنی ۳۶۰ خیلی بود. البته نه در حدی که کنسول یکدفعه آتش بگیرد! ۳. نمایش پروژهی مایلو یکی از اشتباهات مایکروسافت که در رونمایی از پروژهی ناتال -همان کینکت خودمان- صورت گرفت، نمایش خیرهکننده از مایلو بود که … نمیدانیم چه بر سر این پروژه آمد. مایلو یک پروژهی بسیار بسیار شگفتانگیز به شمار میرفت که تا مدتها ذهنها را مشغول خود کرد و چشمها را به سمت مایکروسافت چرخاند اما بعدا همهی خبرهای پیرامون آن پروژه و آن رونمایی اعجاب انگیزش به متوقف شدن پروژه انجامید. مایکروسافت با رونمایی از این پروژهی به ظاهر عملی که بعدا مشخص شد فقط یک طرح مفهومی و به قولی در حد حرف بوده است، دروغ بزرگی تحویل ملت داد که امیدوار بودیم در مراسم امسال تکرار نشود. این اشتباه باعث شده است که بسیاری از ما اعتماد خود به رونماییهای بلندپروازانهی مایکروسافت از دست بدهیم. چه بر سر «اتاق نورانی» خواهد آمد؟ آیا عملی است؟ نیست؟ هست؟ ۲. از دست دادن استودیوهای بازیسازی قبل از اینکه به آخرین و اساسیترین اشتباه مایکروسافت برسیم، باید جداییهای عجیب و باورنکردنی استودیوهای زیرمجموعهی مایکروسافت را بازگو کنیم. مایکروسافت در سال ۲۰۰۲ برای انتشار بازیهای ایکس باکس برندی را تاسیس کرد و تعدادی استودیوی بازیسازی در سالهای بعد به آن افزود. در سالهای اولیه این برند به خوبی در جذب استودیوهای با استعداد کار کرد و مثلا در سال ۲۰۰۶ استودیوی «لاینهد» را خرید تا «سیاه و سفید» را به چنگ آورد و در ادامه چند عنوان خوب هم به بازار اضافه کند. اما این مجموعه در ادامه نتوانست رضایت بازیسازان را جذب کند و موج جدایی استودیوهایی چون «بانجی» آغاز شد. در ادامه استودیوهای کوچک و آرکید ساز بودند که از این مجموعه جدا میشدند. همین مسائل باعث شد تا مثلا Turn 10 در یک نسل چهار بازی از یک سری تولید و عرضه کند و یا مایکروسافت شعبهی ونکور خود را به نام دیگری تغییر دهد و از آن یک استودیوی ۱st پارتی بسازد. با اینکه مایکروسافت تعداد زیادی استودیو تحت نام خود در سراسر جهان دارد، اما خروجی این استودیوها اصلا مناسب نبوده است. خوشبختانه میشود امیدوار بود که در نسل بعد عناوین جدید از استودیوهایی که در طی ۱۲ ماه گذشته افتتاح شدهاند ببینیم. اما در این نسل؟ فقط هیلو داشتیم و ۴ تا فورتزا؟ ۱. نخریدن استودیوهای خلاق آزاد اولین استودیویی که مایکروسافت میتوانست تصاحب کند و صاحب چندین و چند عنوان ناب نقش آفرینی شود تا دیگران فقط حسرت بخورند «بایوویر» بود که نهایتا به دست الکترونیک آرتز افتاد. مایکروسافت به علاوه در این سالها هرگز به فکر خرید «اپیک» هم نبوده است. حتی در مواقعی میتوانست «مدیا مولکول» را از چنگ سونی در بیاورد اما دست دست کرد تا این استودیوی خلاق و افراد با استعدادش همچنان برای پلیاستیشن بازی بسازند. مایکروسافت در این نسل حتی نصف الکترونیک آرتز هم استودیو به زیرمجموعههایش اضافه نکرده است. در طرف دیگر افراد خلاق و وزنههای سنگینی چون «پیتر مولینیو» از مایکروسافت رخت بر بستند. «رمدی» و «دابل فاین» دیگر استودیوهایی هستند که مایکروسافت میتوانست به راحتی آنها را خریداری کند و به مجموعهی تحت امرش بیفزاید. حساب کنید چند عنوان ناب به خاطر همین سهلانگاری از انحصار مایکروسافت خارج شدند. «مس افکت» و «آلن ویک» از یک طرف، «پروژهی ریسینگ گاتام» و «اژدهای آبی» از طرف دیگر. وقتی فکر میکنم که اگر بایوویر زیرمجموعهی مایکروسافت بود، «عصر اژدها ۲» چه از آب در میآمد، آه ندامت مایکروسافتیها از سینهام خارج میشود! مایکروسافت حتی این اواخر میتوانست به راحتی «ویجیل گیمز» یا “۴A Games” را خریداری کند. دو استودیوی شاهکار سازی که الان اسمشان حتی در میان استودیوی ۳rd پارتی مایکروسافت هم نیست. این اشتباه وقتی دردناکتر میشود که به تعدد و تکثر استودیوهای ۱st پارتی و ۳rd پارتی و عناوین متعدد و با کیفیت انحصاری سونی نگاه کنیم. اوضاع مایکروسافت در زمینهی استودیوهای بازیسازی خراب است. خراب! به نظر میرسد که مایکروسافت و مایکروسافت دوستان نمیخواهند شاهد این اشتباهات در نسل بعد هم باشند و از همین الان قطعا نقشههایی برای جبران دارند. مایکروسافت بیشک یکی از شرکتهای موفق به شمار میرود اما هنوز تا رسیدن به قلهی افتخارات فاصله دارد. طرفداران هم دیگر کمتر میتوانند آرامش خود را حفظ کنند و از همین الان میدانم چه اتفاقی قرار است در دیدگاهها بیفتد. نویسنده سعید زعفرانی http://www.last.fm/user/SaeeD22000Z مسابقات بازی 149 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. همون بهتر که نتونست استودیو ای رو بگیره وگرنه بازی هایی انحصاری میشد که واقعا بدجوری میسوختیم :mrgreen: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید نکته ی مهم: اقای زعفرانی شما که مایکروسافت رو نشونه رفتی و میگی اشتباهاتی ازش سر زده به این مسعله توجه کردی که همین شرکت نسبت به فروش کنسول قبلیش چه پیشرفت چشم گیری داشته. فروش کنسول های دو نسل اخیر رو نگاه کن: xbox: 25m ps2: 155m!! xbox 360: 80m ps3: 80m بعد میای میگی فروششون نزدیک به همه و اصلا اشاره نمیکنی که مایکروسافت این همه پیشرفت داشته و سونی این همه افت داشته. و افت سونی هم تقصیر خودش بود که پلی ۳ رو با قیمت اولیه ۶۰۰ دلار در مقابل ایکس باکس ۴۰۰ دلار میده بیرون. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید با وجود موفقیتهای تحسبن برانگیز و دستآوردهای فراوان، اشتباهاتی هم از مایکروسافت سر زده است ok? ۰۰ of course but both sony and microsoft not only micro ۰۰ سعید میبینی بدآموزی داری…؟ ۰۰ ۵ – در مورد این یکی نظری ندارم چون ندیدمش ۴ – چراغ مرگ رو فقط یه بار توی Xbox دومیم مواجه شدم که به خاطر کابل آدابتور ایجاد شده بود . زیاد باهاش بازی نمی کردم که بخواد سه چراغ بشه ! ولی دستگاه که روشن میشد صدای فن هواپیما می داد و زمانی بدتر میشد که دیسک توی دستگاه می ذاشتی دستگاه بدتری می داد ! ( هواپیما از زمین بلند میشد ) خود دستگاه هم انگار پیچ و مهره ها رو درست سفت نکرده بودن انقدر صدا می داد ! من X360 فت داشتم فقط در نتیجه در مورد اسلیم نمی تونم نظری بدم ! ولی مثل اینکه وضعش بهتر بوده :arrow: ۳ – دروغ بزرگ ماکروسافت همین مایلو بود که خیلی ها از جمله خود من رو مجذوب خودش کرد فقط مشکل این بود ماکروسافت پیش تر از قدرتش صحبت کرده بود ! ۲ – بانجی جدیدا رفیق جون جونی سونی شده طوری که سونی دسته Dual shock 4 رو برای بانجی فرستاده و اون ها گفتند از سونی می خوان که یه دسته مناسب برای FPS بیرون بده! فقط مونده یه انحصاری هم منتشر کنن تا همکاری ها کامل بشه ! ۱ – این نسل من حتی اسم ۱ دونه از استدیو های ماکروسافتم بلد نیستم به جز BungiE که اونم فکر ۱st party نبوده ! با اولین X360 که خریدم Halo 3 و Brothers in Arms رو خریدم که دومی تجربه لذت بخشی داشت برام و هیچ وقت لذتش یادم نمی ره ! با دومین X360 هم دو بازی Gears of war و Alan wake رو خریدم که هر دو فوق العاده بودن! مخصوصا Gears of war 2 که ۲ بار تمومش کردم پشت سر هم . AW هم داستان + گرافیک غوغا می کرد ! ———————————————– WWE TAG TEAM CHAMPIONS ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید البته الان نمیخوام یوقت حس کنی میخوام اذیت کنم یا اینا ولی دوست گلم اکس باکس کلا بنا به قوانینی درونش از پیچ و مهره استفاده نمیشه و از بست های خاصی استفاده میشه که تو ایارن به “خاری معروف هستن” تنها برای اتصال مادربرد و استصال سینی سینک خنک کننده از پیچ و مهره استفاده شده،برای بستن بدنه درایو نوی هم همینطور از پیچ استفاده شده ولی قسسمت هایی که خود کاور کنسول را تشکیل میدند پیچ و مهره ندارند حالا شاید هم منظورت چیزی دیگه ای بوده که من خبر ندارم و شاید من اشتباه متوجه منظورت شدم :wink: ۰۰ =))) جنبه ی طنز کامنتش بود :)) ۰۰ “اینکه پیچ و مهره هاش سفت بسته نشدن یه اصطلاحه که دستگاه چقدر صدا میده ” ! بعد از بیرون دستگاه که صدا نمیاد از داخلشه همونجایی که میگی پیچ داره ! :-? شما ان شالله انقدر که به کامنت های بقیه دقت داری حواست به کامنت دوستانت که هنوز نمی دونن سانتا مونیکا + ناتی داگ هم ۱fs party هستند که هست به امید خدا ! :wink: ۰۰ صدای دستگاه مروبط به فن خنک کننده و درایو نور یدستگاه بود که صدا میداد نه پیچ !! پیچ اگه شل باشه صدای لرزش میاد نه صدای تیک اف هواپیما !! در مورد دوستانم هم دوستان شما هستند بررسی میکنند :wink: ۰۰ عزیز من هم فن ها صدا می دادن ( قضیه فن هواپیما ) وقتی هم دیسک می ذاشتی صدا بیشتر میشد و کل دستگاه شروع به تلق تلق درایو میومد می کرد ! حالا هر چقدر عشقت می کشه انکار کن بگو خار داره لحیم داره پیچ داره ! خدا رو شکر X360 داشتم که این موضوع ها رو بدونم ! نه مثل بعضی ها کارتون و پوستر کنسول رو هم با خود کنسول برابر بدونم ! خواهشا شما هم که راضی نمیشی و می خوای بحث رو کش بدی حرف خودتو بزنی کاری با کامنت من نداشته باش ترجیح می دم بحث نکنم ! :wink: —————————————— The Voices they talk to ME ۰۰ پسر خوب من هر دو کنسول را دارم نه عکسشون رو ،صدای تلق پلوق کردن در دی وی دی رام های پی سی هم هست ،ولی خب من که انکارشون نکردم،پی اس ۳ در این زمینه کم صدا و خوب بود و بلوری هم به عات فشردگی بیش از حدش نیاز به سرعت چرخش زیادی نداره چون عملیان اندگینگ خیلی جز به جز جلو میره و دیسک نیاز نیست خیلی بچرخه بر عکس DVD ، ۰۰ من نکات رو با دقت خوندم و چندجایی اشتباهاتی در متن بود که بهش اشاره میکنم،سه چراغه شدن مربوط به کیفیت ساخت چیپ شت ها نبود،چون هر کسی که با معماری ریزپردازنده ها آشنا باشه میدونه که اگر در دیتا شیت و اورال مدل یک ریزپردازنده ذکر بشه که پتنت ساخت این هست و این هم متریال چیپ،دیگه ۱۰۰۰ تا شرکت سازنده هم عوض بشه چیپ ست با همون معمار یوبا همان مواد ساخته میشه،مشکل سه چراغه شدن بر میگرده به جنس و نوع عملیات لحیم کاری و آلیاژ فلز لحیم کاری که قبل تر مفصل توضیحش دادم ولی خب این ایراد بلاخره وجود داشت و نمیشه ازش گذشت کما اینکه اون چراغ زرد رنگ معروف هم در کنسول های سونی بعضا دیده میشه که مربوط به اور هیت دستگاه است و کلا سخت افزارهای کمی تو دنیا وجود دارند که با اور هیت شدن بیگانه باشند _____________________________________ در مورد کینکت این بر میگرده به سازنده ها که چطور ازش استفاده کنند و این اشتباه خالق نیست،خالق ،مخلوقی رو میسازه و تحویل استفاده کنندگان میده،اونا هستن که باید در راستای مناسب ازش استفاده کنند و به جرات میتونم بگم به تعداد انگشتان دست هم نیستند استدیوهایی که برای کینکت یا موو وقت گذاشته باشند ،حالا موو چون مانیزمش همانند وی ریموت هاست باز یه پیش زمینه ایازش دارند ولی کیکنکت رو جز بر و بچ های رباتیک دیگه کسی ازش درست و خیلی با دقت استفاده نکرد وامسال خوشحال شدم که دیدم تفکیک پذیریش افزایش یافت ____________________________________ در زمینه خرید استدیوی فرست پارتی به نظرم خرید بیش از حد باعث هزینه تراشی و همچنین پرداخت هزینه های بیشتر میشه و میشه بصورت بازه ای بازی های انحصاری بوسیله ترد پارتی ها تولید کرد ولی خب بطبع مایکروسافت فرست پارتی های خوبی رو در نظر داره برایاین شروع نسل هشت __________________________________ خریدن استدیوی خلاق آزاد یک ریسک محسوب میشود،زیراکه بازی های این جور استدیوها ممکنه آنچنان بزرگ نباشن در مقیاس هزینه تولیدشون ولی خب بازم مقداری “حدود ۷۰% ” با نویسنده موافقم ولی خب باید همه جوانب رو در نظر گرفت _________________________________ در آخر هم از همه دوستان میخواهم که اگه وسیله ای با سلایقشون جور نیست،سعی کنم از جایگزین هاش در بازار استفاده کنند ولی از قدیم گفتند هر گلی یه بویی داره !! و اینکه همیشه کل ل یوان خالی نیست شاید در همان لیوان جرعه ای آب یافت بشه که نوشیدنش گوارا باشد ! ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید روزبه چیزی که گفتی نقطه ی مقابل سعید بود. ۰۰ در مورد نکتهی اول: اولا که مایکروسافت هرگز رسما اعلام نکرده چرا این اتفاقها رخ میداد. همهچیز بر میگرده به گمانه زنیهای این و آن که معتبرترینشون نظرش در مورد این مشکل این هست: Electronics industry newspaper EE Times reported that the problems may have started in the graphics chip. Microsoft designed the chip in-house to cut out the traditional ASIC vendor with the goal of saving money in ASIC design costs. After multiple product failures, Microsoft went back to an ASIC vendor and had the chip redesigned so it would dissipate less heat. که در متن اشاره کردم. ۰۰ عزیزم معلومه که مایکروسافت هرگز صحبتی راجب علت این قضیه نکرد ولی شما به من بگو آیا فرقی بین آلیاز لحیم کاری اون مدلی که تو معرفی دستگاه نشون دادن با اونی مدلی که در بازار عرضه شد بود یا نه ، در مورد خش انداختن روی دیسک هم بر میگرده به کسانی که دستگاه را در وضعیت ها نا مناسب یا حرکات ناگهانی قرار میدادند ،و این ایراد دستگاه نبوده!! کما اینکه من از سال ۲۰۰۶ اکس باکس دارم و هیچ موردی ندیدم ولی برای برخی دوستانم دستگاهشون همون ارور ۷۴ و ارور کابل تغذیه و ویدئو رو داده بود ،عزیزم من که گفتم ایراد قبوله ولی خدایی دیگه تو یکی میدونی من وقتی راجب این قضایا خیلی سفت و محکم نظرم رو میدم مطئن باش ،از گفته ام مطئن هستم،منابع هم نوسندگانیمثل شما یا من هستند،باید بببینی سخن تعمیرکارن یا تعمیرکاران ارشد خود کمپانی چی بوده،منبعش را دارم،یکسری فیلم از خط تولید و همزمان نشون دادن تعمیرگاهای دستگاه وسخنان یکی از مسئولین مایکروسافته،با عادل و خودت که رفتیم بیرون برات میارمش ۰۰ تشکر بابت این مطلب کامل شماره ۴ که واقعا جزو بدترین موارد این کنسول بود ! یادمه خیلی سعی کردم یکی از دوستان قدیم را از خرید جعبه مجهول منصرف کنم . اصلا گوشش به هیچ حرفی بدهکار نبود . حدود ۱ سال بعد از خرید بود که بنده خدا سه چراغی شد ! بدجوری افسرده و عصبی شده بود . تا این که آن ده برتر معروف دیبازی را نشانش دادم . تصمیمش را گرفت و کنسول را به یک گلدان زیبا تبدیل کرد . الان نمیدانم چی توش کاشته است … مایلو هم که دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد … در مورد خرید استدیو هم بعضی جاها واقعا کم کاری کرد . دو سه موقعیت اوکازیون بدست آورد ولی نمیدانم به چه علتی نشد ! باید دید در این نسل چه سرنوشتی پیدا می کند ————————— امروز vgchartz را برای میزان فروش بازی MGR میگشتم که چشمم به فروش کل کنسول ها در جهان افتاد . با احتساب این هفته ps3 که البته هنوز جدولش رو آپدیت نکردن در آمار فروش از جعبه ی مجهول جلوزده است . حتی با این که یک سال هم دیرتر عرضه شد اما در آخر پیشی گرفت . فروش جز را که نگاه می کردم واقعا جعبه مجهول در آمریکا عالی فروخته اما ps3 تقریبا در تمامی قسمت های دیگر دنیا فروش بیشتری داشت … ————————- SONY make.believe ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید البته ژنرال جان بهتره زیاد روی آمار ویجیچارتز حساب نکنید. ۰۰ نه سعید زعفرانی عزیز حساب خاصی نکرده ام ! این که چقدر معتبر است را اطلاع زیادی ندارم . همان به صورت حدودی و تقریبی هم آمار فروش بازی های خاص و کنسول ها را بدانم برایم کافیست … ۰۰ سعید راست میگه ژنرال چون اگه آمار رسمی بدن فکر کنم یکی دو میلیونی ps3 جلو زده باشه چون اوایل امسال اعلام شد ۱ میلیون بیشتر شیپ شده (۷۷ به ۷۶) . به هر غیر امار رسمی که دیر به دیر میدن و هماهنگی زمانی هم ندارند رو vg میشه حساب کرد چون امار فروش بازی هم میزنه خوبه ۰۰ سه چراغ شدن کنسول رو ندیدم چون قبلا اسلیم داشتم و الانم یه ELITE که JASPER هستش پس نمیتونم نظر بدم در مورد از دست دادن استدیوها و نگرفتن بیشتر استدیو برای ساخت بازی موافقم که با شنیدن ۱۵ بازی انحصاری اول کار بنظرم داره حل میشه :X ____________________________________________________________ One For All-All For One انجمن حقوق بگیران مایکروسافت $$$ ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید من موندم کجای این مقاله قصد کوبوندن کنسول مایکروسافت رو داره که دوستان اعتراض میکنن ….$خوب ۵اشتباه رو گفته که باید تو نسل بعد رفعش کنه این چه ربطی به کوبوندن داره :) ….سونی هم ممکنه ۱۰ها اشتباه داشته باشه و باید رفعش کنه… مرسی.مقاله ی بسیار مفیدی بود و تا تهش خوندم ….$فقط یه چیزی پلی استیشن ۲ الان ۴۳۰هزار تومن هست ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید ممنون از سعید زعفرانی عزیز!مقاله ی کاربردی و زیبایی بود و کاملا منطقی،غیر مغرضانه و بدور از تعصب. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید البته سعید به نظرم اینایی که گفتی ۷۰ درصد نظرات شخصیه خودت بود. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید ۱۰۰ درصدش نظر شخصی بود. کلا مگه تحلیل چیزی غیر از نظر شخصی با تکیه بر اطلاعات میشه؟ ۰۰ کارت درسته .ممنون از مقاله با منطق و بی طرفانه ات. ۰۰ هیچوقت اون شب تلخ رو که اون چراغ های قرمز رو دستگاه دیدم رو یادم نمیره…..ولی با این حال مایکروسافت رو دوست دارم :X ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید نمایش بیشتر
همون بهتر که نتونست استودیو ای رو بگیره وگرنه بازی هایی انحصاری میشد که واقعا بدجوری میسوختیم :mrgreen: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
نکته ی مهم: اقای زعفرانی شما که مایکروسافت رو نشونه رفتی و میگی اشتباهاتی ازش سر زده به این مسعله توجه کردی که همین شرکت نسبت به فروش کنسول قبلیش چه پیشرفت چشم گیری داشته. فروش کنسول های دو نسل اخیر رو نگاه کن: xbox: 25m ps2: 155m!! xbox 360: 80m ps3: 80m بعد میای میگی فروششون نزدیک به همه و اصلا اشاره نمیکنی که مایکروسافت این همه پیشرفت داشته و سونی این همه افت داشته. و افت سونی هم تقصیر خودش بود که پلی ۳ رو با قیمت اولیه ۶۰۰ دلار در مقابل ایکس باکس ۴۰۰ دلار میده بیرون. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
۵ – در مورد این یکی نظری ندارم چون ندیدمش ۴ – چراغ مرگ رو فقط یه بار توی Xbox دومیم مواجه شدم که به خاطر کابل آدابتور ایجاد شده بود . زیاد باهاش بازی نمی کردم که بخواد سه چراغ بشه ! ولی دستگاه که روشن میشد صدای فن هواپیما می داد و زمانی بدتر میشد که دیسک توی دستگاه می ذاشتی دستگاه بدتری می داد ! ( هواپیما از زمین بلند میشد ) خود دستگاه هم انگار پیچ و مهره ها رو درست سفت نکرده بودن انقدر صدا می داد ! من X360 فت داشتم فقط در نتیجه در مورد اسلیم نمی تونم نظری بدم ! ولی مثل اینکه وضعش بهتر بوده :arrow: ۳ – دروغ بزرگ ماکروسافت همین مایلو بود که خیلی ها از جمله خود من رو مجذوب خودش کرد فقط مشکل این بود ماکروسافت پیش تر از قدرتش صحبت کرده بود ! ۲ – بانجی جدیدا رفیق جون جونی سونی شده طوری که سونی دسته Dual shock 4 رو برای بانجی فرستاده و اون ها گفتند از سونی می خوان که یه دسته مناسب برای FPS بیرون بده! فقط مونده یه انحصاری هم منتشر کنن تا همکاری ها کامل بشه ! ۱ – این نسل من حتی اسم ۱ دونه از استدیو های ماکروسافتم بلد نیستم به جز BungiE که اونم فکر ۱st party نبوده ! با اولین X360 که خریدم Halo 3 و Brothers in Arms رو خریدم که دومی تجربه لذت بخشی داشت برام و هیچ وقت لذتش یادم نمی ره ! با دومین X360 هم دو بازی Gears of war و Alan wake رو خریدم که هر دو فوق العاده بودن! مخصوصا Gears of war 2 که ۲ بار تمومش کردم پشت سر هم . AW هم داستان + گرافیک غوغا می کرد ! ———————————————– WWE TAG TEAM CHAMPIONS ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
البته الان نمیخوام یوقت حس کنی میخوام اذیت کنم یا اینا ولی دوست گلم اکس باکس کلا بنا به قوانینی درونش از پیچ و مهره استفاده نمیشه و از بست های خاصی استفاده میشه که تو ایارن به “خاری معروف هستن” تنها برای اتصال مادربرد و استصال سینی سینک خنک کننده از پیچ و مهره استفاده شده،برای بستن بدنه درایو نوی هم همینطور از پیچ استفاده شده ولی قسسمت هایی که خود کاور کنسول را تشکیل میدند پیچ و مهره ندارند حالا شاید هم منظورت چیزی دیگه ای بوده که من خبر ندارم و شاید من اشتباه متوجه منظورت شدم :wink: ۰۰
“اینکه پیچ و مهره هاش سفت بسته نشدن یه اصطلاحه که دستگاه چقدر صدا میده ” ! بعد از بیرون دستگاه که صدا نمیاد از داخلشه همونجایی که میگی پیچ داره ! :-? شما ان شالله انقدر که به کامنت های بقیه دقت داری حواست به کامنت دوستانت که هنوز نمی دونن سانتا مونیکا + ناتی داگ هم ۱fs party هستند که هست به امید خدا ! :wink: ۰۰
صدای دستگاه مروبط به فن خنک کننده و درایو نور یدستگاه بود که صدا میداد نه پیچ !! پیچ اگه شل باشه صدای لرزش میاد نه صدای تیک اف هواپیما !! در مورد دوستانم هم دوستان شما هستند بررسی میکنند :wink: ۰۰
عزیز من هم فن ها صدا می دادن ( قضیه فن هواپیما ) وقتی هم دیسک می ذاشتی صدا بیشتر میشد و کل دستگاه شروع به تلق تلق درایو میومد می کرد ! حالا هر چقدر عشقت می کشه انکار کن بگو خار داره لحیم داره پیچ داره ! خدا رو شکر X360 داشتم که این موضوع ها رو بدونم ! نه مثل بعضی ها کارتون و پوستر کنسول رو هم با خود کنسول برابر بدونم ! خواهشا شما هم که راضی نمیشی و می خوای بحث رو کش بدی حرف خودتو بزنی کاری با کامنت من نداشته باش ترجیح می دم بحث نکنم ! :wink: —————————————— The Voices they talk to ME ۰۰
پسر خوب من هر دو کنسول را دارم نه عکسشون رو ،صدای تلق پلوق کردن در دی وی دی رام های پی سی هم هست ،ولی خب من که انکارشون نکردم،پی اس ۳ در این زمینه کم صدا و خوب بود و بلوری هم به عات فشردگی بیش از حدش نیاز به سرعت چرخش زیادی نداره چون عملیان اندگینگ خیلی جز به جز جلو میره و دیسک نیاز نیست خیلی بچرخه بر عکس DVD ، ۰۰
من نکات رو با دقت خوندم و چندجایی اشتباهاتی در متن بود که بهش اشاره میکنم،سه چراغه شدن مربوط به کیفیت ساخت چیپ شت ها نبود،چون هر کسی که با معماری ریزپردازنده ها آشنا باشه میدونه که اگر در دیتا شیت و اورال مدل یک ریزپردازنده ذکر بشه که پتنت ساخت این هست و این هم متریال چیپ،دیگه ۱۰۰۰ تا شرکت سازنده هم عوض بشه چیپ ست با همون معمار یوبا همان مواد ساخته میشه،مشکل سه چراغه شدن بر میگرده به جنس و نوع عملیات لحیم کاری و آلیاژ فلز لحیم کاری که قبل تر مفصل توضیحش دادم ولی خب این ایراد بلاخره وجود داشت و نمیشه ازش گذشت کما اینکه اون چراغ زرد رنگ معروف هم در کنسول های سونی بعضا دیده میشه که مربوط به اور هیت دستگاه است و کلا سخت افزارهای کمی تو دنیا وجود دارند که با اور هیت شدن بیگانه باشند _____________________________________ در مورد کینکت این بر میگرده به سازنده ها که چطور ازش استفاده کنند و این اشتباه خالق نیست،خالق ،مخلوقی رو میسازه و تحویل استفاده کنندگان میده،اونا هستن که باید در راستای مناسب ازش استفاده کنند و به جرات میتونم بگم به تعداد انگشتان دست هم نیستند استدیوهایی که برای کینکت یا موو وقت گذاشته باشند ،حالا موو چون مانیزمش همانند وی ریموت هاست باز یه پیش زمینه ایازش دارند ولی کیکنکت رو جز بر و بچ های رباتیک دیگه کسی ازش درست و خیلی با دقت استفاده نکرد وامسال خوشحال شدم که دیدم تفکیک پذیریش افزایش یافت ____________________________________ در زمینه خرید استدیوی فرست پارتی به نظرم خرید بیش از حد باعث هزینه تراشی و همچنین پرداخت هزینه های بیشتر میشه و میشه بصورت بازه ای بازی های انحصاری بوسیله ترد پارتی ها تولید کرد ولی خب بطبع مایکروسافت فرست پارتی های خوبی رو در نظر داره برایاین شروع نسل هشت __________________________________ خریدن استدیوی خلاق آزاد یک ریسک محسوب میشود،زیراکه بازی های این جور استدیوها ممکنه آنچنان بزرگ نباشن در مقیاس هزینه تولیدشون ولی خب بازم مقداری “حدود ۷۰% ” با نویسنده موافقم ولی خب باید همه جوانب رو در نظر گرفت _________________________________ در آخر هم از همه دوستان میخواهم که اگه وسیله ای با سلایقشون جور نیست،سعی کنم از جایگزین هاش در بازار استفاده کنند ولی از قدیم گفتند هر گلی یه بویی داره !! و اینکه همیشه کل ل یوان خالی نیست شاید در همان لیوان جرعه ای آب یافت بشه که نوشیدنش گوارا باشد ! ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
در مورد نکتهی اول: اولا که مایکروسافت هرگز رسما اعلام نکرده چرا این اتفاقها رخ میداد. همهچیز بر میگرده به گمانه زنیهای این و آن که معتبرترینشون نظرش در مورد این مشکل این هست: Electronics industry newspaper EE Times reported that the problems may have started in the graphics chip. Microsoft designed the chip in-house to cut out the traditional ASIC vendor with the goal of saving money in ASIC design costs. After multiple product failures, Microsoft went back to an ASIC vendor and had the chip redesigned so it would dissipate less heat. که در متن اشاره کردم. ۰۰
عزیزم معلومه که مایکروسافت هرگز صحبتی راجب علت این قضیه نکرد ولی شما به من بگو آیا فرقی بین آلیاز لحیم کاری اون مدلی که تو معرفی دستگاه نشون دادن با اونی مدلی که در بازار عرضه شد بود یا نه ، در مورد خش انداختن روی دیسک هم بر میگرده به کسانی که دستگاه را در وضعیت ها نا مناسب یا حرکات ناگهانی قرار میدادند ،و این ایراد دستگاه نبوده!! کما اینکه من از سال ۲۰۰۶ اکس باکس دارم و هیچ موردی ندیدم ولی برای برخی دوستانم دستگاهشون همون ارور ۷۴ و ارور کابل تغذیه و ویدئو رو داده بود ،عزیزم من که گفتم ایراد قبوله ولی خدایی دیگه تو یکی میدونی من وقتی راجب این قضایا خیلی سفت و محکم نظرم رو میدم مطئن باش ،از گفته ام مطئن هستم،منابع هم نوسندگانیمثل شما یا من هستند،باید بببینی سخن تعمیرکارن یا تعمیرکاران ارشد خود کمپانی چی بوده،منبعش را دارم،یکسری فیلم از خط تولید و همزمان نشون دادن تعمیرگاهای دستگاه وسخنان یکی از مسئولین مایکروسافته،با عادل و خودت که رفتیم بیرون برات میارمش ۰۰
تشکر بابت این مطلب کامل شماره ۴ که واقعا جزو بدترین موارد این کنسول بود ! یادمه خیلی سعی کردم یکی از دوستان قدیم را از خرید جعبه مجهول منصرف کنم . اصلا گوشش به هیچ حرفی بدهکار نبود . حدود ۱ سال بعد از خرید بود که بنده خدا سه چراغی شد ! بدجوری افسرده و عصبی شده بود . تا این که آن ده برتر معروف دیبازی را نشانش دادم . تصمیمش را گرفت و کنسول را به یک گلدان زیبا تبدیل کرد . الان نمیدانم چی توش کاشته است … مایلو هم که دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد … در مورد خرید استدیو هم بعضی جاها واقعا کم کاری کرد . دو سه موقعیت اوکازیون بدست آورد ولی نمیدانم به چه علتی نشد ! باید دید در این نسل چه سرنوشتی پیدا می کند ————————— امروز vgchartz را برای میزان فروش بازی MGR میگشتم که چشمم به فروش کل کنسول ها در جهان افتاد . با احتساب این هفته ps3 که البته هنوز جدولش رو آپدیت نکردن در آمار فروش از جعبه ی مجهول جلوزده است . حتی با این که یک سال هم دیرتر عرضه شد اما در آخر پیشی گرفت . فروش جز را که نگاه می کردم واقعا جعبه مجهول در آمریکا عالی فروخته اما ps3 تقریبا در تمامی قسمت های دیگر دنیا فروش بیشتری داشت … ————————- SONY make.believe ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
نه سعید زعفرانی عزیز حساب خاصی نکرده ام ! این که چقدر معتبر است را اطلاع زیادی ندارم . همان به صورت حدودی و تقریبی هم آمار فروش بازی های خاص و کنسول ها را بدانم برایم کافیست … ۰۰
سعید راست میگه ژنرال چون اگه آمار رسمی بدن فکر کنم یکی دو میلیونی ps3 جلو زده باشه چون اوایل امسال اعلام شد ۱ میلیون بیشتر شیپ شده (۷۷ به ۷۶) . به هر غیر امار رسمی که دیر به دیر میدن و هماهنگی زمانی هم ندارند رو vg میشه حساب کرد چون امار فروش بازی هم میزنه خوبه ۰۰
سه چراغ شدن کنسول رو ندیدم چون قبلا اسلیم داشتم و الانم یه ELITE که JASPER هستش پس نمیتونم نظر بدم در مورد از دست دادن استدیوها و نگرفتن بیشتر استدیو برای ساخت بازی موافقم که با شنیدن ۱۵ بازی انحصاری اول کار بنظرم داره حل میشه :X ____________________________________________________________ One For All-All For One انجمن حقوق بگیران مایکروسافت $$$ ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
من موندم کجای این مقاله قصد کوبوندن کنسول مایکروسافت رو داره که دوستان اعتراض میکنن ….$خوب ۵اشتباه رو گفته که باید تو نسل بعد رفعش کنه این چه ربطی به کوبوندن داره :) ….سونی هم ممکنه ۱۰ها اشتباه داشته باشه و باید رفعش کنه… مرسی.مقاله ی بسیار مفیدی بود و تا تهش خوندم ….$فقط یه چیزی پلی استیشن ۲ الان ۴۳۰هزار تومن هست ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
ممنون از سعید زعفرانی عزیز!مقاله ی کاربردی و زیبایی بود و کاملا منطقی،غیر مغرضانه و بدور از تعصب. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
هیچوقت اون شب تلخ رو که اون چراغ های قرمز رو دستگاه دیدم رو یادم نمیره…..ولی با این حال مایکروسافت رو دوست دارم :X ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید