اولین نگاه به “Tom Clancy’s The Division”؛ نسل هشتم واقعی اینجاست!
نمایشگاه E3 امسال بواسطه ی حضور کنسول های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت عملا دنیای بازی ها را وارد فاز جدیدی از تاریخ خود نمود ولی اگر واقع بینانه بنگریم، به جز تعداد معدودی از عناوین، بقیه بیشتر نسل هفتمی بودند و غیر از اندکی بهبود گرافیکی چیز دیگری برای ارائه ی نسل بعد نداشتند. حتی بازی های سونی و مایکرو نیز چندان انقلابی و جدید به نظر نمی آمدند. البته سوء تفاهم نشود، به نظر من بهترین نمایش E3 امسال MGS V و Titanfall هستند ولی بهترین بودن خیلی تفاوتی در نسل هشتمی نبودن آنها ایجاد نمی کند. در میان بازی های به نمایش درآمده اما دو عنوان بیش از همه بوی نسل بعد می دادند؛ “The Crew” و “The Division” که اتفاقا هر دو IP جدید یوبیسافت هستند و از بین این دو، مسلما TD نسل هشتمی ترین بازی E3 2013 بود. در این نوشته سعی خواهیم نمود تا حد امکان و توان خود نگاهی هر چند کوتاه به این IP جدید داشته باشیم و در خلال آن به این نکته نیز بپردازیم که چرا Tom Clancy’s The Division نماینده واقعی نسل هشتم بازی های رایانه ای است.
و اینک آخرالزمان!
The Division – به اختصار TD – یک بازی نقش آفرینی چند نفره ی دنیای باز آنلاین با رگه هایی از اکشن تاکتیکی و نیز تا حدودی تلاش برای بقا می باشد! بازی در زیر سبک “پسا رستاخیز” ی قرار خواهد گرفت هر چند از کلیشه های رایج این دست بازی ها مثل موجودات جهش یافته، فجایع هسته ای، بیماری های واگیر و … تهی خواهد بود. وقایع TD در نیویورک می گذرد. شهری که این بار بر خلاف آخر الزمان Crysis 3، دنیایی یخ زده و پوشیده از برف دارد! محیط های شلوغ و به هم ریخته و کوچه های پر از زباله ی شهر، به خوبی حرج و مرج موجود در پس این رستاخیز سرد را القا می کند و همین هرج و مرج افسار گسیخته بستر اصلی گیم پلی بازی را فراهم خواهد کرد.
TD نام تام کلنسی، نویسنده ی پرآوازه ی رمان ها، دنیای بازی های رایانه ای و سینما را یدک می کشد. هر چند برخی اعتقاد دارند استفاده از برند Tom Clancy’s صرفا جنبه ی تبلیغاتی دارد ولی تجربه نشان داده نام تام کلنسی تضمینی نصف و نیمه بر داستان و دنیای بازی مربوطه است. ضمن اینکه باید در نظر داشت شهرت و اعتبار این نویسنده کار کشته خود عاملی ناظر و کنترل کننده بر مراحل ساخت و توسعه TDخواهد بود.
اینترنت پرسرعت ندارید؟! حتما یکی تهیه کنید!
بگذارید خیالتان را راحت کنم؛ مهم نیست چقدر به مایکروسافت بد و بیراه گفته و یا چقدر از سخنان دلنشین سونی ذوق زده شده اید، لذت واقعی نسل هشتم بدون اینترنت پرسرعت رؤیایی دست نیافتنی خواهد بود! شاید همیشه آنلاین اجباری مایکرو (هرچند توضیح کامل و شفافی پیرامون آن ارائه نشد) اشتباه بود ولی بهتر است به لیست برترین های E3 سایت های مختلف سری بزنید تا حداقل دو عنوان از چهار عنوان The Division ، The Crew ، Titanfall و Destiny را در ۵ پله نخست مشاهده نمایید. تازه اگر بخش مولتی پلیر اعجاب انگیز BF4 ، CoD:G، FIFA 14 و … را هم قلم بگیریم، همان چهار بازی قبلی نشان از ورور صنعت بازی های رایانه ای به عرصه ای جدید از حیات خود دارد. تازه این در حالی است که سیستم های ابری، هزینه ی کمتر خرید بازی ها با خرید نسخه های دیجیتالی، کمتر شدن دزدی دیجیتالی و حتی تکامل بخش تکنفره همانند چیزی که در Diablo III دیدیم را هم به حساب نیاورده ایم! بیش از این ناامیدتان نمی کنم، به TD برگردیم. دلیل اصلی بنده برای نسل هشتمی خواندن این بازی همین بهره گیری از ایده های جدید و خلاقانه آنلاین است. دنیای TD داستان دارد، هویت دارد و مامورت های زیادی در خود جای داده است. این ماموریت ها به شکلی جدید با چند نفره آنلاین همراه شده که معجونی به غایت گوارا را تشکیل داده، معجونی که به زحمت می توان نمونه ای از آن را جای دیگری یافت. نیویورک جدید یوبی صرفا یک نقشه با سناریوی “دث مچ” یا “فتح پرچم” نیست؛ نیویورک جدید ما نشان از سبک تکامل یافته ای از شبه MMO ها دارد. در واقع ترکیب چند نفره ی آنلاین با حس یک بازی تکنفره را به این شکل فقط در TD خواهید داشت.
بازی تا حدودی دارای اکشن تاکتیکی نیز خواهد بود و همان طور که در تریلر نیز مشاهده کردیم استفاده از Skill ها و امکانات مختلف بازی باز در راستای همین تاکتیکی بودن بازی است. همانند دیگر بازی های امسال، TD نیز از تبلت برای کنترل برخی ابزار استفاده می کند که بیشتر جنبه نمایشی و تبلیغاتی دارد هر چند یکی دو امکان دیگر برای استفاده از تبلت نیز در بازی وجود خواهد داشت که از ما می شنوید خیلی به آنها اهمیت ندهید!
تاکتیکی بودن اکشن های بازی با انتخاب استودیو Massive توسط یوبی سافت پررنگ تر می شود چرا که این استودیوی سوئدی علاوه بر نقش داشتن در ساخت و توسعه ی Farcry 3 و AC: Revelations ، تخصص ویژه ای در ساخت عناوین تاکتیکی و بعضا استراتژی دارد.
بارش برف
Snow Drop نام انجین جدید یوبی سافت است که در توسعه ی TD به کار خواهد رفت. گرافیک بازی با توجه به وسعت آن و آنلاین بودن، در یک کلام فوق العاده است. به مدد افزایش رم کنسول های نسل بعد، جزئیات در محیط بیداد می کند و افکت ذرات (از دانه های برف گرفته تا دود و شعله های آتش) عالی از آب درآمده اند. فیزیک و تخریب پذیری بسیار خوب کار شده است و این را می توان از خرد شدن وگلوله خورد شیشه های ماشین ها به خوبی مشاهده کرد. ضمن اینکه این فیزیک در خدمت گیم پلی خواهد بود و مثلا در جایی از تریلر دیدیم که بازی باز با هدف قرار دادن لاستیک اتومبیلی که دشمن پشت آن سنگر گرفته بود، با کاهش ارتفاع اتومبیل، دشمن را مجبور به تغییر سنگر نمود. در کل TD از لحاظ گرافیکی کم و کاستی ندارد هرچند انیمیشن شخصیت ها پیشرفت قابل توجهی نسبت به این نسل نداشته و بعضا افت فریم ناچیزی در تریلر مشاهده می شود.
در پایان باید گفت The Division دورنمایی کل از آینده ی بازی های رایانه ای به ما می دهد؛ آینده ای که در گرو اینترنت است! پدیده ای که دنیای ما را دگرگون کرد و اکنون قصد دارد صنعت بازی ها را نیز یکبار برای همیشه زیر و رو کند و این اتفاق دیر یا زود و خواه ناخواه خواهد افتاد. در واقع همانطور که سیاست های دیجیتال شبکه ی “استیم” PC Gaming را نجات داد، این اتفاق به زودی در تجارت کنسول ها نیز رخ می دهد اما احتمالا نه به شکلی که مایکرو حداقل در ظاهر به آن فکر می کرد!
Tom Clancy’s The Division احتمالا در سال ۲۰۱۴ برای دو پلتفرم XOne و PS4 عرضه خواهد شد هر چند مسئولان یوبی سافت امکان عرضه آن برای دیگر پلتفرم ها را نیز رد نکرده اند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
بازی division و چنتایی دیگه از بازی های ubi که اتفاقا موفق هم نشون دادن اهرم فشاری داشتن به نام تام کلنسی.به نظرم division هم به خوبی ازش بهره میبره
________________
حقوق بگیران مایکروسافت
خسته نباشی
ولی واقعا عجب چیز توپی بود! گرافیک بازی حیرت آور بود! اون همه جزییات….
به نظر من تنها بازی واقعی نسل بعد متال گیر بود.Division هم یه اکشن MMO معمولیه.
من که بشدت منتظر watch dogs و the division برای نسل بعد هستم!
تشکر مجتبی جان
بهترین نمایش بعد از MGS V و پدیده E3 بود این بازی
خواش میکنم؛ نظر لطف شماست :wink:
متال گیر هم که کلا یه چیز دیگه است :((
دقیقا
اول از همه باید اینترنتم درست کنم
چشم به راه این بازیم
خدایا ما جوونیم آرزو داریم.این بازی هم از آرزو هامونه.فکر کنم باید بریم خارح از کشور بازی کنیم..با این گرافیکی که من از این بازی دیدم فقط ارکان دولتی یه همچین سرعت بالایی دارن
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آقا جدیدا چرا آواتار سیاه و سفید زیاد شده.
امیدوارم آنلاین بودن بازی های نسل بعد زیاد جدی نباشه .
چرا سرعت اینترنتمون درست نمیشه ؟! چه سوال عجیبی پرسیدم ! :mrgreen:
به نظر بازی خوبیه…
اما تا عرضه نشه نمی تونیم بفهمیم :-?
فک کنم کوجیما عاشق این بازی شده بود
:))