خانه » مسابقات بازی شمارهی ۱۵۱ نشریهی دنیایبازی منتشر شد × توسط vahidps83 در ۱۳۹۲/۰۴/۳۱ , 14:05:31 188 جدیدترین شمارهی دو هفته نامهی دنیایبازی (۱۵۱) از روز گذشته (یکشنبه) از طریق کیوسکهای روزنامه فروشی شهر تهران در اختیار خوانندگان قرار گرفته است. مخاطبان شهرستانی هم از امروز یا نهایتا فردا میتوانند نسبت به تهیهی شمارهی جدید دنیایبازی اقدام کنند. در این شماره سعی کردهایم به تمام بازیهایی که بهدلیل ویژهنامهی نمایشگاه E3 از قلم افتاده بودند، بهطور کامل بپردازیم. پروندهی ویژهای هم برای این شماره تدارک دیدهایم که میتواند برای تعداد زیادی از خوانندهها جذابیت فراوانی داشته باشد. این شما و این هم مطالب شمارهی ۱۵۱ دو هفته نامهی دنیایبازی: هایپها: Max: The Curse of Brotherhood – سکوبازی با ماژیک به قلم رضا قرالو Call of Duty: Ghosts – ندای ارواح به قلم سیاوش راکعی Castlevania: Lords of Shadow 2 – همراه با دشمن به قلم فرهنگ هدایتی نقدها: GRID 2 – مسابقه شهرت به قلم بابک نمازیان Remember Me – نیلین را بهخاطر بسپار به قلم وحید پولادی The Incredible Adventures of Van Helsing – آقای کول به قلم متین ایزدی Deadpool – کمدی مارول به قلم سیاوش راکعی Magrunner Dark Pulse – کشتن قورباغهی مقلد! به قلم رضا قرالو همچنین در این شماره به نقد و بررسی کوتاه ۳ بازی پرداخته شده است. پرونده: The Last of US – درباره اِلی همانطور که پیشتر وعده داده بودیم در شمارهی ۱۵۱ پروندهی ویژهای ترتیب دادیم از جدیدترین بازی استودیوی خوشنام ناتیداگ. در این پرونده سعی شده است به ابعاد مختلف «آخرین ما» پرداخته شود و این بازی از جهات مختلف مورد نقد و بررسی قرار بگیرد. در تهیهی پروندهی این شماره متین ایزدی، سید طه رسولی، رضا قرالو و فرهنگ هدایتی همکاری داشتهاند. سختافزار: سختافزار شمارهی ۱۵۱ به بررسی کنسول جدید Ouya اختصاص دارد. در این مطلب مفصل سعی کردهایم تمامی ویژگیهای کنسول اندرویدی Ouya را به چالش بکشیم و راهنمای خوبی برای استفادهی آن دسته از بازیکنندههایی که قصد تهیهی این کنسول را دارند ارایه دهیم. ده برتر: و اما ده برتر شمارهی ۱۵۱. در ده برتر این شماره میتوانید با ده ماشین فروش برتر تاریخ بازیهای رایانهای و ویدیویی از نگاه تیم ده برتر نشریهی دنیایبازی آشنا شوید. ده برتر این شماره هم بازیهای نوستالژیک و قدیمی را در خود گنجانده و هم بازیهای جدید و پرطرفدار. پوستر: برای پوستر شمارهی ۱۵۱ هم والپیپر قسمت سوم بازی محبوب «شورش مردگان» را در نظر گرفتهایم. بخشهای معرفی بازی موبایل، نامهبازی، اچیومنت، کمیک و فیلمبازی هم طبق معمول سر جایشان هستند. اگر علاقه دارید در مسابقهی بزرگ گزارش بازی شرکت کنید حتما سری به صفحهی ۱۵ نشریهی این شماره بزنید. راستی! پروندهی بعدی دنیای بازی قرار است بترکاند! پروندهای که خوشبینترین خوانندهها هم نمیتوانند حدس بزنند در مورد چه موضوعی و چه بازیای خواهد بود. همینقدر بدانید که این پرونده در خصوص موضوعی خواهد بود که تا کنون هیچکدام از نشریات داخلی به آن نپرداختهاند. تا شمارهی آینده و پروندهی خفن دنیای بازی… نویسنده vahidps83 مسابقات بازی 188 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. داداش قیمتش چنده؟ :-D ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید شما بحث پرونده رو ول کردی دنبال قیمتی :دی ۲۵۰۰ تومان وجه رایج مملکت ۰۰ پوستر رو عشقه ممنون dead rising 3 دمتون گرم ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید اخ جون منتظر پرونده خــــــفن تونم :X ولی من میتونم حدس بزنم چی هست :-? ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید بنده الان پرونده رو خوندم دیگه هیچ حرفی ندارم ! وقتی یک بحث منطقی و با دلیل باشه میشه ادامش داد ولی وقتی جناب رسولی میگه آخرین ما فقط ۵ ساعت گیم پلی داره بدون هیچ دلیلی و فقط قصدش کوبوندن باشه من نمیتونم جوابی بدم ! ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید اصلا از ویزگیهای این بازی گیم پلی انقلابیشه. ۰۰ میگم که بنده خدا احتمالا واکینگ دد رو دادن بهش بازی کنه ایشون هم متوجه نشده . آخرین ما رو دادن متین ایزدی که نقدش هم کرده ۰۰ واکینگ دد اینجا موضوع بحث نیست.. شما یه goty رو دلت مونده هی میخوای این ور اون ور خالیش کنی. واکینگ دد تلتیل تو سبک ماجرایی اشاره و کلیک همه چیز داره. زورتون میاد یه بازی به این حجم و با تبلیغات کم goty شده حرف مفت نزنید. بن ۰۰ خوب الان این کجاش حقش بود بن شه؟ شما واکینگ دد رو دوس داری ایشون دوسش نداره به شوخی هم نظرشو گفته. این انصاف نیست بنش کنی. اگه میتونی سعی کن با بچه های سونی با عدالت تر رفتار کنی ۰۰ به تو چه ۰۰ …. ۰۰ آقا سعید , واقعاً دیگه … الان به دور از هر چیزی این طرز حرف زدن از یه مدیر خیلی بعیده , اصلن در خوره نام این سایت نیست , حالا دیگه از من و بقیه چه توقعی میره ؟؟ الان آقا علی سر یه شوخی بن شده ! رضا طاقتش لبریز شد و ما بی رضا شدیم !! خوب با ملایمت میشد همه این بحث ها خاتمه پیدا کنه ولی … ۰۰ همینه که هست. میخوای بخوا، نمیخوای هم برو خونتون دیگه اینجا پیدات نشه.. ۰۰ متاسفم واسه این جور مدیری … ۰۰ ۰۰ سعید خان آرومتر خواهش میکنم!از شما بعیده!حق با شماست یه عده شلوغش کردن ولی شما خویشتن دار باشین! ۰۰ دریغ و صد دریغ ۰۰ هنوز مجله رو کامل نخوندم.. فقط موقع خرید با این عنوان “دربارهی الی” خیلی حال کردم… پروندهی آخرینما اون چیزی که انتظار داشتم نشد…. (این انتظار چه چیز بدیه) انتظار پروندهی حرفهایی مثل سرافکنده و بایوشاک بیکران و Dmc رو میکشیدم… ولی یه جورایی ساده بود… و خبری هم از اون مکاشفات آقای ایزدی در داستان و فضاسازی نبود… البته حق میدم چون ممکن بود داستان لو بره… با این که همیشه با نوشتههای آقای رسولی زندگی کردم و خواهم کرد.. ولی برای اولین بار توی عمرم با متنشون توی آخرینما ارتباط برقرار نکردم… یکی از دلایلشم.. فکر کنم لحنشون بود که سعی کرده بودن در حینی که میخوان گیمپلی بازی رو بکوبن… در مقابل اونو ستایش هم کنن… تا طرفدارنها یه وقت ناراحت نشن… خب بشن به درک…(!) کاش کمی دقیقتر توضیح میدادید که چرا گیمپلی رو دوست نداشتید… چرا از ۱۶ ساعت فقط ۵ ساعت آخرینما گیمپلی داشت … راستشو بخواین الان که دارم فکر میکنم…. با گوشهای از اون موافقم با اونجایی که میگه” چرا بازیسازها از پتانسیل رسانهی بازی که از همهی رسانههای دیگر هم قویتر است, استفاده نمیکنن و میرن سراغ سینما” با این جمله کاملا موافقم…. اما این چه ربطی به آخرینما داره… همانطور که در نقد بازی هم گفتم آخرینما از جمله بازیهایی است که کاملا از پتانسیل یک بازی رایانهای استفاده میکنه… و بس… شاید شما تجربهی زلدا یا ماریو رو در آخرینما میخواستید…. ولی فکر نکنم باید اینطوری باشه… چون آخرینما در ژانر خودش چیزی کم نداشت…. از طرف دیگه توی ستون سازندگان بازی گفتید:” خیلیها میخواهند بدانند کدام یک از اعضای تیم بازیسازی ناتی داگ در آخرینما شرکت داشته” اما از ۵ تا دونفرشون اصلا توی آخرینما شرکت نداشتن…. موضوع زمانی توی ذوق میزنه که حرفی از Neil Druckmann هم نزدید… کلا شمارهی پرباری بود.. و پرونده هم عالی بود…. اما فوقالعاده نبود تا انتظار منو برطرف کنه… بازهم ممنون ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید من هم همین الان خوندم و باید بگم خوب بنود پرونده! حتی متنی که میتن ایزدی در ستایشش نوشته بود! ایراد نقد متین ایزدی همون چیزی بود که گفتید و زیاد بازی رو تحلیل و موشکافی نکرده بود و کلا جذاب نبود! طه رسولی هم کلا معلوم نبود چی داره میگه!!! این بازی که یکی از بهترین گیم پلی های نسل رو داشت رو زیر سوال میبره!!! جالب هر وقت می خواد چنین گیری بده اون ایراد گیری ها فقط باید تو پرونده و نقد بازیهای پلی استیشن باشه! ———————— نوشته های طه رسولی به طرز فجیعی افت کرده یا از بازی های مورد باب میل خوش نظیر رایزینگ به به و چه چه میکنه یا ….. ۰۰ متن آقای رسولی همون چیزی است که چند وقتیه من بهش فکر میکنم:” همون مسئلهی تمایل سازندهها به استفاده از عناصر سینما و توجه نکردن به تواناییهای رسانهی بازی” که خیلی هم عالی بود… اما ربط دادن این مسئله به آخرینما یه جورایی جالب نبود… آقای رسولی همون کسی هستن که سر نقد عملیات سری ۱ و ۲ و مدرن وارفر ۳ اونو به خاطر سینمایی بودن و داستانشون… تمجید کردن… اما حالا چطور این مسئله اینجا و برای آخرینما نمود پیدا کرده معلوم نیست… ۰۰ ویکتور جان مکانیک های گیم پلی tlou بسیار بسیار عالی بودن، اما چیزی که مشکل داشت روند گیم پلی بازی بود… یعنی ناتی داگ میاد سیستمی به زیبایی “Balance of Power” و امثال اون رو طراحی می کنه و تو بازی قرار میده اما ما رو ناچار میکنه که ۱۰ یا ۱۵ دقیقه فقط راه بریم… مثلا من نفهمیدم چرا وقتی جوئل و الی مبارزه نمی کنند سیستم “دویدن سریع” شخصیت فعال نیست و بجاش یک سیستم دویدن بسیار کند جایگزین میشه!!! غیر از اینکه که ما رو مجبور میکنه به اینکار…. چیزی هم که طه گفته ظاهرا همین قصد رو داشته… منظور این بوده چرا این همه مکانیک های خوب برای گیم پلی بازی طراحی شده اما با وقفه های طولانی باید ازشون استفاده کینم… ۰۰ رضا جان شما رو ارجاع می دم به نقد متین ایزدی که به خوبی به همین ریتم و روند گیم پلی (۱۶ ساعت) و… اشاره کرده! احساس میکنم متین ایزدی نقد خودش رو دقیقا بعد ازا ینکه یادداشت طه رسولی رو خونده نوشته چون دقیقا به نوعی جوب به ایرادهایی هست که رسولی به ظور غیر مستقیم به این بازی وارد میکنه! ۰۰ اتفاقا نقد ایزدی رو هم خوندم… ایشون تو نقدش واسه ریتم بسیار کند دلیل منطقی نیاورده اصلا… مگه میشه بخاطر غرق شدن در طبیعت دویدن سریع رو از بازیکن سلب کنیم!!! یا بازیکن رو مجبور کنیم ۱۵ دیقه فقط تو طبیعت راه بره!!! طبیعت و مناظر بازی اگه خیلی زیبا باشه (که هست) خود بازیکن برای غرق شدن در محیط میتونه وایسه و تا دلش میخواد تماشای طبیعت بازی کنه… اما اگه من رو مجبور کنه به این کار، از این لحاظ شکست خورده…. یعنی اگه جوئل سریع تر راه می رفت و ریتم بازی کمی تند تر می شد ما دیگه قیچی و باند و مهمات و این چیزها رو جمع آوری نمی کردیم…!!!؟ دیگه متوجه اون گرافیک زیبا و مناظر چشم نواز نمی شدیم!!! محاله… میتونم نمونه هایی واستون بیارم که ریتم بازی تنده و همچنین میتونی از مناظر بازی هم نهایت لذت رو ببری و در محیط غرق بشی… ۰۰ در جواب شما که میگی متین ایزدی دلیل نیورده: “آخرین ما خیلی آرام شروع میشود، ریتم کند و حساب شده ای داره، بازی قرار نیست آنچارتد باشد ! (دقیقا بهترین حرف رو زد) به همین دلیل همه چیز کاراکتر ها خیلی آرام و در زیر متن داستان ساخته میشود” شما داری اصل بازی رو ایراد حساب میکنی ! بازی از همون ابتدای ورود میخواد بازی رو آروم نشون بده و این هم بعد فصل افتتاحیه بازی وقتی بازی به آروم ترین شکل ممکن پیش میره به خوبی نشون داده میشه ! وقتی “اصل” بازی داشتن ریتم کند هست خواسته “بی جا” حساب میشه که ازش ریتم “سریع” بخوایم ! وقتی بسیاری دیالوگ ها در متن بازی هستند و برای شنیدنشون باید محیط رو بگردی چیز بیخودیه که با ریتم سریع انتظار شخصیت پردازی تاثیر گزار داشته باشیم ! اگه بازی به شما قابلیت دویدن در حد مارتن بده دو دستی زده کل داستان و فضا سازی و شخصیت پردازی که تلاش در ساختش داشته رو رشته کرده ! مشکل شما هست که به چشم “آنچارتد” به سمت بازی رفتی ! وقتی هر ده دقه یک بار از معجون گوستاوو می چشیم و تو کل OST های بازی یک تم اکشن پیدا نمیکنی یعنی باید به دید بازی آرام و آرامش بخش به سمت بازی بری ! بازی میخواد واقع گرایانه باشه تا فانتزی ! آنچارتد یه بازی فانتزیه چون در واقعیت انجام چنان چیزی غیر ممکنه ! اما آخرین ما قصد داره تو رو دقیقا جای جوئل قرار بده ! قراره دقیقا حس کنی خودشی ! وقتی با یک گاز کلیکر کشته میشی یعنی بازی میخواد یکاری کنه تو تنگی و سختی موقعیت رو حس کنی ! خودت رو توی بازی حس کنی و بدونی که بدون نقشه حرکت کردن یعنی مرگ حتمی ! در دنیای واقعی هم همینطوریه ! و آخرین ما هم میخواد واقع گرایانه باشه ! کل حرف من اینه ! وقتی از یه بازی که از همون اول میگه من ریتم کندی دارم انتظار ریتم سریع داشته باشی درخواست کاملا “بی جایی” حساب میشه و اون دیگه مشکل خودته ! ناتی داگ بازی به اسم آنچارتد ساخته ! میتونی از اون لذت ببری که ریتم سریع داره ! یک مثال دیگه هم جا داره بزنم ! شما آیا “آرام” بودن سری دد اسپیس رو هم اشکال میدونی؟ بازی که در کند ترین شکل ممکن پیش میره آیا اونم ایراد حساب میکنی؟ نخیر ! چون اصل بازی تکیه بر کند بودن داره ! و وقتی توی شماره سوم خواست ریتم سریع اضافه کنه شکست خورد ! پس بازم میگم خواسته بی جایی هست که از بازی آرام انتظار اکشن هیجان انگیز داشته باشیم ! ۰۰ محمد رضا من نگفتم ریتم بازی تند باشه… منظور اینه که بازی نباید تو رو به انجام کاری وادار کنه (غرق شدن در مناظر…) باید آزادی رو بده به اختیار خود بازیکن … شاید یکی حوصله نداشته باشه ۱۵ دیقه تو طبیعت راه بره و دیالوگ گوش کنه… باید چیکار کنه؟ دیگه tlou رو بازی نکنه!!!! اینجا هم منظور از ریتم کند اینه… در جواب واقع گرایانه بودن هم باید بگم جوابت در یکی از مصاحبه های کامیا است… نمیدونم کامیا رو میشناسی یا نه اما یکی از نابغه های صنعت گیمه که بازی هاش کاملا گیم پلی محور و یه شدت استاندارد هستند و در مورد واقعی گرایانه بودن یک بازی تو مصاحبه اش اینطور میگه: if I made the game to just go through the story, it not a game anymore برو مصاحبه رو ببین کامل: survivhor.biohazardfrance.net/morbidcreations/re_behind/int_re2/re2_int_hideki_3.htm ۰۰ اصلا همین که اسم کامیا رو اوردی وسط بحث رو از بین میبره من نمیدونم چرا انقدر دوس داری سازندگان ژاپنی رو با آمریکایی مقایسه کنی در صورتی که راهشون باهم فرق داره ! طرز فکرشون باهم فرق داره ! صنعت گیم به نظر من دو دستس ! شرقی و غربی ! هر کدوم از بازی ها سبک و المان های خودشون رو دارن ! برای مثال یک گیمر غربی پسند ترجیح میده ۱۵ دقیقه دیالوگ رو در حین راه رفتن و دیدن مناظر و انجام کار ها برای رد شدن از یک در بسته انجام بده ! در صورتی که دقیقا نقطه مقابل یعنی گیمر شرقی ترجیح میده تمام این ۱۵ دقیقه رو بشینه رو به روی دستگاه و کات سین نگاه کنه ! نمونه بارزش هم بازی هایی مثل فاینال فانتزی یا متال گیر ! چرا من هیچ وقت با متال گیر حال نکردم؟ دقیقا برای همینه ! برای مثال متال گیر ۳ دقیقا نیم ساعت قبل از ورود به بازی دیالوگ داره ! میتونی بزنی اینا رو بره اما آیا با این کار چیزی از داستان میفهمی؟ شخصیت پردازی برات انجام میشه؟ خیر !! برای همین میگم مقایسه عقاید یک سازنده ژاپنی با عقایده سازنده آمریکایی عمرا به هیچ جا نمیرسه ! ۰۰ اصلا بحث سره سرقی یا غربی نیست!!! بحث سر رعایت کردن استاندارد ها است… من فقط با این خواستم یک مثال با مدرک بیارم… (نه شرقی و غربی…) اگه یه بازی تو رو مجبور کنه ۱۵ دیقه راه بری و دیالوگ گوش کنی شد غربی!؟ نه دیگه! ببین ملاک یک بازی خوب سرگرم کنندکی اونه… حالا ببین ممکنه یکی با اون ۱۵ دیقه راه رفتن سرگرم بشه اما یکی هم هست ممکن سرگرم نشه اما بازی باید اون رو وادار نکنه و بهش اختیار بده… الان همین مثالی که زدی، مثلا متال گیر، شما اختیار داری صحنه سینمایی رو رد کنی و به بازی بپردازی یا بر عکس،و هرکاری که دلت می خواد انجام بدی… اما تو tlou شما میتونی اون ۱۵ راه رفتن رو رد کنی؟ (چه بخوای و چه نخوای) نمیتونی دیگه… بحث سر اینه… ۰۰ خوب همین دیگه عزیز من مدرکت اشتباس منم الان میتونم برم حرف های دیوید کیج رو بیارم که میگه داستان از گیم پلی مهم تره ! فرقش اینه ! سازنده غربی با شرقی عقاید متفاوتی داره ! الان شما انتظار غیر ممکنی از بازی داری ! هیچکس پیدا نمیشه که بخواد بدون فهمیدن داستان بازی پیش بره ! درسته میتونی تمام دیالوگ ها و کات سین های متال گیر رو رد کنی اما چیزی از بازی میفهمی؟ نصف اطلاعات مرحله و اینکه اصلا چرا اونجا هستیم توی دیالوگ های متال گیر هست ! چطور ممکنه بدون فهمیدنش بخوایم بازی کنیم؟ آخرین ما هم همینجوری هست ! ببین اصولا توی بازی های اکشن شما میتونی صدا رو خاموش کنی و بازی کنی ! چون راه راست رو گزاشتن جلوت میگن برو همینو ! هیچ چیز اضافه ای نداره ! اما برای بازیی مثل آخرین ما قضیه فرق میکنه ! باز هم اعلام میکنم آخرین ما قرار نیست آنچارتد باشه ! یک بازی داستان محور هست ! درسته گیم پلی نابی داره اما غیر قابل انکاره که داستان محور هست ! برای همین ما چنین مرحله هایی می بینیم ! سازنده غربیه و به سبک خودش دوست داره این داستان و شخصیت پردازی رو بسازه ! یعنی با انجام یک مرحله ۱۵ دقیقه ای و راه رفتنی ! ولی خوب سازنده شرقی بیشتر دوست داره توی کات سین ها اینکار رو بکنه چون دستش برای خلق صحنه های سینمایی بیشتر باز هست ! من بازم میگم آخرین ما یک بازی اکشن بزن بکش برو جلو خطی نیست ! یک بازی غیر خطی داستان محور با محیط های بزرگ و سبک سوروایول هارور آخر الزمانی هست که دوست داره در آرامش تو رو به متن بازی ببره ! خبری از صحنه های فوق العاده هالیوودی مثل سکانس مبارزه توی هواپیما آنچارتد ۳ نیست ! اصل بازی یعنی کندی و آرامش ! نمیتونیم اصل بازی رو ایراد حساب کنیم ! ۰۰ محمد رضا همین که گفتی tlou یک بازی داستان محوره کل بحثمون رو بردی زیر سوال که … ۰۰ مثل همیشه این شماره رو هم خواهم خرید. دوستان به نظرتون پرونده شماره ی بعدی چی می تونه باشه؟ ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید شاید لاک پشت های نینجا در تونل زمان :lol: ۰۰ بنظرم اگه زیرِ نمره ای که من به tlou دادم (۸.۳)، نمره داده باشن چندان عادلانه نیست دیگه… گفتم بهتون بازی تو اکثر زمینه ها فوق العاده بود اما ۳ تا ایراد داشت که قبلا گفتم… ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید اگه کارگردان این بازی یک نفر چشم بادومی بود الان از دید شما ۱۰ بود! ۰۰ ویکتور جان یعنی چی حالا این حرف (چرا میخوای بحث رو شروع کنی). مطمئن باش اگه این چشم بادومی ها نبودن نه آخرین مایی بود , نه دی بازیی بود , نه من و شما الان بحث نمیکردیم , نه PS بود و نه چیزی به نام بازی وجود داشت. ۰۰ نخیر… درسته من ژاپنی پرستم اما همیشه سعی کردم عادلانه رفتار کنم… حتی در مورد بازی های بسیار محبوبم (Siren , Silent Hill , Resident Evil, Metal Gear Solid) هیچوقت نیومدم به بازی چشم بسته ۱۰ بدم…. اصلا یادمم نمیاد اخرین بازی به کدوم ۱۰ داده باشم… فقط در حال حاضر میدونم که به MGS4 نمره ۱۰ دادم و بس … نمره رزیدنت اویل ۶ یادته… اونها هم چشم بادومی بودن… سایلنت هیل ۲ که جز بهترین ها بوده و دیگه سری بازی مورد علاقه ی منه… همین هفته قبل بهش نمره دادم برو مشاهده کن ببین چند دادم… در ضمن من خودم عاشق سونی و بازی هاش هستم و هیچ دلیلی نمیبینم که خودم سونی رو زیر سوال ببرم!!! بخاطر اینکه اثبات کنم فن سونی هستم لازم نیست با نمره دادن ۱۰ ثابتش کنم… با رفتار منطقی ثابتش خواهم کرد… فقط دوست دارم عادلانه رفتار کنم… همین… ۰۰ ویکتور هوگو تو این پست هم بحث آخرین ما میخوای راه بندازی :lol: آقا کی میشه کاربر ها به نظرات کاربر های دیگه احترام بذارن :lol: پروجکت سایرین خ د ا بگم چی کارت کنه یه نوشته گذاشتی زیره عکس سا یت رو هر ج و مرج کشوندی :lol: ۰۰ اون ۳ ایراد رو بگو ۰۰ مراجعه بکن به: dbazi.com/1392/04/%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%B4%D9%85%D8%A7-34/ ۰۰ ایرادات کاملا درسته رضا جان ولی در حدی نبود که بخوای ۱.۷ کم کنی!یه ایراده دیگه هم این بود که هر چه در جریان بازی ،بازی ما را به حفظ فشنگ برای احتیاط عادت داده بود در مرحله آخر بازی باران مهمات به سمتان بازی کننده سرازیر میشود! با ایراد چالشی نبودن بازی هم خیلی موافق هستم!حتی روی درجه سختی آخر هم بازی چالشی نداشت! :-| ۰۰ نه نه اشتباه نکن… نگفتم بازی چالش نداشت… بنده گفتم “آخر” بازی چالش نداشت… وگرنه به شخصه رو درجه Survivor خیلی حال کردم و واقعا از نظر من چالش داشت… چالشی که تو بازی های الان به ندرت پیدا میشه… طوری که دائم نگران مهمات و تعداد کیت های سلامتی بودم… این خیلی خوب بود… محشر بود… اما منظورم آخر و پایان بندی بازی بود که چالشی که من دلم میخواست رو نداشت… و بیشتر قصد داشتن داستان رو روایت کنند… ۰۰ رضا جان من هم روی Survivor نصف تابستان(نصفه دوم نه نصفه اول) رو رفتم!PS3 مال پسر خالم بود،بعد من پیشنهاد دادم رو این درجه بریم(نوبتی هر کی مرد دسته رو بده به دیگری)..جوری رفتار میکردیم انگار NO HOPE ایول ۶ رو قراره بریم!بعد یه مقدار جلو رفتیم،اصلا فراموش کردیم داریم روی Survivor بازی میکنیم به نظرم در بعضی مراحل اصلا چالشی نبود( ولی در بعضی دیگر چرا چالش ها مناسب بود!) ۰۰ وزنه چالش رو درجه Survivor به طرف مبارزه با زامبی ها سنگینی میکنه… یعنی رو این درجه زامبی ها چالششون خیلی از انسان های عادی بیشتره… چون زامبی از استراتژی خاصی پیروی نمی کنند و اگر شما رو ببیند مستقیما به قصد کشتن شما حمله میکنن… مخصوصا runner ها که به طرز وحشیانه ای میان… اما انسان های عادی مواقع حمله مخفی میشن، کاور می گیرن، خشاب پر می کنند و این خودش فرصت بیشتری رو به شما میده که خودتون ور برای مبارزه آماده کنید… در کل درجه Survivor بنظرم بسیار با ارزش بود و نمونه اش خیلی کم پیدا میشه امروزه…. من no hope اویل ۶ رو هم همگی s گرفتم…. به راحتی میشه چالش درجه survivor رو با no hope برابر دونست یا حتی فراتر… ۰۰ رضا جان علی جانمون این یکی رو راست میگه!! منم همه ی این زاپنی های غزیز رو دوز دارم اما خیلی به غربی ها هم کم لطفی میکنین! برای مثال این همه میگیم هیدئو کوجیما اینه اونه(!) نمی گیم این نیل دراکمن چه شاهکاری ساخته چیکار کرده و از اینا!! همش شده یامائوچیو میکامیو ایتاگاکیو یامیکا و…… البته بازم میگم من طرفدار دوو اتشه ی این سازندگتن بزرگ هستم!!! ۰۰ :-? مشتاقم ببینم با ددپول چند داده اند این شماره رو هم احتمالا میگیرم…حرفی راجع به آخرین ما ندارم دیگه،خیلی ازش تعریف کردم!بَسِش هست دیگه ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید ۲.۵ گرفته نقدش رو هم سیاوش راکعی نوشته ۰۰ سیاوش راکعی!تا حالا نقدی ازش نخونده بودم…نمره هم تقریبا عادلانست!البته اگه ۳ میدادن بهتر بود! ۰۰ بخشی از نقد طه رسولی “روایت قصه بازی فرا شاهکار است…شخصیت ها به ماندنی هستند…موسیقی دیوانه میکند…کرافیک غوغا میکند…میزانسن با همشهری کین برابری میکند…آخرین ما را دوست داشتم و از تک تک لحظه هایش لذت بردم” در ضمن تو متن هم اشاره شد آنچارتد ۲ یکی از بهترین بازی های تاریخ هست ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید جریان قول بزرگ از همون انچارتد ۲ شروع شد. اقای رسولی یکی به نعل میزنه یکی به میخ.بهتره متن رو با دقت بخونی.ایشون یه حرکت زیر پوستیه خیلی زیرکانه انجام داده ۰۰ پیام جان آنچارتد ۲ یه حقیقته. قبلاً گفتم الان هم میگم … آنچارتد ۲ به نظر من در مجموع بهتر و بزرگتر از آخرین ماست. (اسم همشهری کین اومد هوس دیدن مجدد به سرم زد). ۰۰ جونم دنیای بازی تاخیر که نداره هیچ،زودتر هم میده بیرون دو هفته نامه رو. به به آقای نمازیان هم که تو این شماره نقد کردن حتما خواندنیست. :X ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید نمایش بیشتر
بنده الان پرونده رو خوندم دیگه هیچ حرفی ندارم ! وقتی یک بحث منطقی و با دلیل باشه میشه ادامش داد ولی وقتی جناب رسولی میگه آخرین ما فقط ۵ ساعت گیم پلی داره بدون هیچ دلیلی و فقط قصدش کوبوندن باشه من نمیتونم جوابی بدم ! ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
میگم که بنده خدا احتمالا واکینگ دد رو دادن بهش بازی کنه ایشون هم متوجه نشده . آخرین ما رو دادن متین ایزدی که نقدش هم کرده ۰۰
واکینگ دد اینجا موضوع بحث نیست.. شما یه goty رو دلت مونده هی میخوای این ور اون ور خالیش کنی. واکینگ دد تلتیل تو سبک ماجرایی اشاره و کلیک همه چیز داره. زورتون میاد یه بازی به این حجم و با تبلیغات کم goty شده حرف مفت نزنید. بن ۰۰
خوب الان این کجاش حقش بود بن شه؟ شما واکینگ دد رو دوس داری ایشون دوسش نداره به شوخی هم نظرشو گفته. این انصاف نیست بنش کنی. اگه میتونی سعی کن با بچه های سونی با عدالت تر رفتار کنی ۰۰
آقا سعید , واقعاً دیگه … الان به دور از هر چیزی این طرز حرف زدن از یه مدیر خیلی بعیده , اصلن در خوره نام این سایت نیست , حالا دیگه از من و بقیه چه توقعی میره ؟؟ الان آقا علی سر یه شوخی بن شده ! رضا طاقتش لبریز شد و ما بی رضا شدیم !! خوب با ملایمت میشد همه این بحث ها خاتمه پیدا کنه ولی … ۰۰
هنوز مجله رو کامل نخوندم.. فقط موقع خرید با این عنوان “دربارهی الی” خیلی حال کردم… پروندهی آخرینما اون چیزی که انتظار داشتم نشد…. (این انتظار چه چیز بدیه) انتظار پروندهی حرفهایی مثل سرافکنده و بایوشاک بیکران و Dmc رو میکشیدم… ولی یه جورایی ساده بود… و خبری هم از اون مکاشفات آقای ایزدی در داستان و فضاسازی نبود… البته حق میدم چون ممکن بود داستان لو بره… با این که همیشه با نوشتههای آقای رسولی زندگی کردم و خواهم کرد.. ولی برای اولین بار توی عمرم با متنشون توی آخرینما ارتباط برقرار نکردم… یکی از دلایلشم.. فکر کنم لحنشون بود که سعی کرده بودن در حینی که میخوان گیمپلی بازی رو بکوبن… در مقابل اونو ستایش هم کنن… تا طرفدارنها یه وقت ناراحت نشن… خب بشن به درک…(!) کاش کمی دقیقتر توضیح میدادید که چرا گیمپلی رو دوست نداشتید… چرا از ۱۶ ساعت فقط ۵ ساعت آخرینما گیمپلی داشت … راستشو بخواین الان که دارم فکر میکنم…. با گوشهای از اون موافقم با اونجایی که میگه” چرا بازیسازها از پتانسیل رسانهی بازی که از همهی رسانههای دیگر هم قویتر است, استفاده نمیکنن و میرن سراغ سینما” با این جمله کاملا موافقم…. اما این چه ربطی به آخرینما داره… همانطور که در نقد بازی هم گفتم آخرینما از جمله بازیهایی است که کاملا از پتانسیل یک بازی رایانهای استفاده میکنه… و بس… شاید شما تجربهی زلدا یا ماریو رو در آخرینما میخواستید…. ولی فکر نکنم باید اینطوری باشه… چون آخرینما در ژانر خودش چیزی کم نداشت…. از طرف دیگه توی ستون سازندگان بازی گفتید:” خیلیها میخواهند بدانند کدام یک از اعضای تیم بازیسازی ناتی داگ در آخرینما شرکت داشته” اما از ۵ تا دونفرشون اصلا توی آخرینما شرکت نداشتن…. موضوع زمانی توی ذوق میزنه که حرفی از Neil Druckmann هم نزدید… کلا شمارهی پرباری بود.. و پرونده هم عالی بود…. اما فوقالعاده نبود تا انتظار منو برطرف کنه… بازهم ممنون ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
من هم همین الان خوندم و باید بگم خوب بنود پرونده! حتی متنی که میتن ایزدی در ستایشش نوشته بود! ایراد نقد متین ایزدی همون چیزی بود که گفتید و زیاد بازی رو تحلیل و موشکافی نکرده بود و کلا جذاب نبود! طه رسولی هم کلا معلوم نبود چی داره میگه!!! این بازی که یکی از بهترین گیم پلی های نسل رو داشت رو زیر سوال میبره!!! جالب هر وقت می خواد چنین گیری بده اون ایراد گیری ها فقط باید تو پرونده و نقد بازیهای پلی استیشن باشه! ———————— نوشته های طه رسولی به طرز فجیعی افت کرده یا از بازی های مورد باب میل خوش نظیر رایزینگ به به و چه چه میکنه یا ….. ۰۰
متن آقای رسولی همون چیزی است که چند وقتیه من بهش فکر میکنم:” همون مسئلهی تمایل سازندهها به استفاده از عناصر سینما و توجه نکردن به تواناییهای رسانهی بازی” که خیلی هم عالی بود… اما ربط دادن این مسئله به آخرینما یه جورایی جالب نبود… آقای رسولی همون کسی هستن که سر نقد عملیات سری ۱ و ۲ و مدرن وارفر ۳ اونو به خاطر سینمایی بودن و داستانشون… تمجید کردن… اما حالا چطور این مسئله اینجا و برای آخرینما نمود پیدا کرده معلوم نیست… ۰۰
ویکتور جان مکانیک های گیم پلی tlou بسیار بسیار عالی بودن، اما چیزی که مشکل داشت روند گیم پلی بازی بود… یعنی ناتی داگ میاد سیستمی به زیبایی “Balance of Power” و امثال اون رو طراحی می کنه و تو بازی قرار میده اما ما رو ناچار میکنه که ۱۰ یا ۱۵ دقیقه فقط راه بریم… مثلا من نفهمیدم چرا وقتی جوئل و الی مبارزه نمی کنند سیستم “دویدن سریع” شخصیت فعال نیست و بجاش یک سیستم دویدن بسیار کند جایگزین میشه!!! غیر از اینکه که ما رو مجبور میکنه به اینکار…. چیزی هم که طه گفته ظاهرا همین قصد رو داشته… منظور این بوده چرا این همه مکانیک های خوب برای گیم پلی بازی طراحی شده اما با وقفه های طولانی باید ازشون استفاده کینم… ۰۰
رضا جان شما رو ارجاع می دم به نقد متین ایزدی که به خوبی به همین ریتم و روند گیم پلی (۱۶ ساعت) و… اشاره کرده! احساس میکنم متین ایزدی نقد خودش رو دقیقا بعد ازا ینکه یادداشت طه رسولی رو خونده نوشته چون دقیقا به نوعی جوب به ایرادهایی هست که رسولی به ظور غیر مستقیم به این بازی وارد میکنه! ۰۰
اتفاقا نقد ایزدی رو هم خوندم… ایشون تو نقدش واسه ریتم بسیار کند دلیل منطقی نیاورده اصلا… مگه میشه بخاطر غرق شدن در طبیعت دویدن سریع رو از بازیکن سلب کنیم!!! یا بازیکن رو مجبور کنیم ۱۵ دیقه فقط تو طبیعت راه بره!!! طبیعت و مناظر بازی اگه خیلی زیبا باشه (که هست) خود بازیکن برای غرق شدن در محیط میتونه وایسه و تا دلش میخواد تماشای طبیعت بازی کنه… اما اگه من رو مجبور کنه به این کار، از این لحاظ شکست خورده…. یعنی اگه جوئل سریع تر راه می رفت و ریتم بازی کمی تند تر می شد ما دیگه قیچی و باند و مهمات و این چیزها رو جمع آوری نمی کردیم…!!!؟ دیگه متوجه اون گرافیک زیبا و مناظر چشم نواز نمی شدیم!!! محاله… میتونم نمونه هایی واستون بیارم که ریتم بازی تنده و همچنین میتونی از مناظر بازی هم نهایت لذت رو ببری و در محیط غرق بشی… ۰۰
در جواب شما که میگی متین ایزدی دلیل نیورده: “آخرین ما خیلی آرام شروع میشود، ریتم کند و حساب شده ای داره، بازی قرار نیست آنچارتد باشد ! (دقیقا بهترین حرف رو زد) به همین دلیل همه چیز کاراکتر ها خیلی آرام و در زیر متن داستان ساخته میشود” شما داری اصل بازی رو ایراد حساب میکنی ! بازی از همون ابتدای ورود میخواد بازی رو آروم نشون بده و این هم بعد فصل افتتاحیه بازی وقتی بازی به آروم ترین شکل ممکن پیش میره به خوبی نشون داده میشه ! وقتی “اصل” بازی داشتن ریتم کند هست خواسته “بی جا” حساب میشه که ازش ریتم “سریع” بخوایم ! وقتی بسیاری دیالوگ ها در متن بازی هستند و برای شنیدنشون باید محیط رو بگردی چیز بیخودیه که با ریتم سریع انتظار شخصیت پردازی تاثیر گزار داشته باشیم ! اگه بازی به شما قابلیت دویدن در حد مارتن بده دو دستی زده کل داستان و فضا سازی و شخصیت پردازی که تلاش در ساختش داشته رو رشته کرده ! مشکل شما هست که به چشم “آنچارتد” به سمت بازی رفتی ! وقتی هر ده دقه یک بار از معجون گوستاوو می چشیم و تو کل OST های بازی یک تم اکشن پیدا نمیکنی یعنی باید به دید بازی آرام و آرامش بخش به سمت بازی بری ! بازی میخواد واقع گرایانه باشه تا فانتزی ! آنچارتد یه بازی فانتزیه چون در واقعیت انجام چنان چیزی غیر ممکنه ! اما آخرین ما قصد داره تو رو دقیقا جای جوئل قرار بده ! قراره دقیقا حس کنی خودشی ! وقتی با یک گاز کلیکر کشته میشی یعنی بازی میخواد یکاری کنه تو تنگی و سختی موقعیت رو حس کنی ! خودت رو توی بازی حس کنی و بدونی که بدون نقشه حرکت کردن یعنی مرگ حتمی ! در دنیای واقعی هم همینطوریه ! و آخرین ما هم میخواد واقع گرایانه باشه ! کل حرف من اینه ! وقتی از یه بازی که از همون اول میگه من ریتم کندی دارم انتظار ریتم سریع داشته باشی درخواست کاملا “بی جایی” حساب میشه و اون دیگه مشکل خودته ! ناتی داگ بازی به اسم آنچارتد ساخته ! میتونی از اون لذت ببری که ریتم سریع داره ! یک مثال دیگه هم جا داره بزنم ! شما آیا “آرام” بودن سری دد اسپیس رو هم اشکال میدونی؟ بازی که در کند ترین شکل ممکن پیش میره آیا اونم ایراد حساب میکنی؟ نخیر ! چون اصل بازی تکیه بر کند بودن داره ! و وقتی توی شماره سوم خواست ریتم سریع اضافه کنه شکست خورد ! پس بازم میگم خواسته بی جایی هست که از بازی آرام انتظار اکشن هیجان انگیز داشته باشیم ! ۰۰
محمد رضا من نگفتم ریتم بازی تند باشه… منظور اینه که بازی نباید تو رو به انجام کاری وادار کنه (غرق شدن در مناظر…) باید آزادی رو بده به اختیار خود بازیکن … شاید یکی حوصله نداشته باشه ۱۵ دیقه تو طبیعت راه بره و دیالوگ گوش کنه… باید چیکار کنه؟ دیگه tlou رو بازی نکنه!!!! اینجا هم منظور از ریتم کند اینه… در جواب واقع گرایانه بودن هم باید بگم جوابت در یکی از مصاحبه های کامیا است… نمیدونم کامیا رو میشناسی یا نه اما یکی از نابغه های صنعت گیمه که بازی هاش کاملا گیم پلی محور و یه شدت استاندارد هستند و در مورد واقعی گرایانه بودن یک بازی تو مصاحبه اش اینطور میگه: if I made the game to just go through the story, it not a game anymore برو مصاحبه رو ببین کامل: survivhor.biohazardfrance.net/morbidcreations/re_behind/int_re2/re2_int_hideki_3.htm ۰۰
اصلا همین که اسم کامیا رو اوردی وسط بحث رو از بین میبره من نمیدونم چرا انقدر دوس داری سازندگان ژاپنی رو با آمریکایی مقایسه کنی در صورتی که راهشون باهم فرق داره ! طرز فکرشون باهم فرق داره ! صنعت گیم به نظر من دو دستس ! شرقی و غربی ! هر کدوم از بازی ها سبک و المان های خودشون رو دارن ! برای مثال یک گیمر غربی پسند ترجیح میده ۱۵ دقیقه دیالوگ رو در حین راه رفتن و دیدن مناظر و انجام کار ها برای رد شدن از یک در بسته انجام بده ! در صورتی که دقیقا نقطه مقابل یعنی گیمر شرقی ترجیح میده تمام این ۱۵ دقیقه رو بشینه رو به روی دستگاه و کات سین نگاه کنه ! نمونه بارزش هم بازی هایی مثل فاینال فانتزی یا متال گیر ! چرا من هیچ وقت با متال گیر حال نکردم؟ دقیقا برای همینه ! برای مثال متال گیر ۳ دقیقا نیم ساعت قبل از ورود به بازی دیالوگ داره ! میتونی بزنی اینا رو بره اما آیا با این کار چیزی از داستان میفهمی؟ شخصیت پردازی برات انجام میشه؟ خیر !! برای همین میگم مقایسه عقاید یک سازنده ژاپنی با عقایده سازنده آمریکایی عمرا به هیچ جا نمیرسه ! ۰۰
اصلا بحث سره سرقی یا غربی نیست!!! بحث سر رعایت کردن استاندارد ها است… من فقط با این خواستم یک مثال با مدرک بیارم… (نه شرقی و غربی…) اگه یه بازی تو رو مجبور کنه ۱۵ دیقه راه بری و دیالوگ گوش کنی شد غربی!؟ نه دیگه! ببین ملاک یک بازی خوب سرگرم کنندکی اونه… حالا ببین ممکنه یکی با اون ۱۵ دیقه راه رفتن سرگرم بشه اما یکی هم هست ممکن سرگرم نشه اما بازی باید اون رو وادار نکنه و بهش اختیار بده… الان همین مثالی که زدی، مثلا متال گیر، شما اختیار داری صحنه سینمایی رو رد کنی و به بازی بپردازی یا بر عکس،و هرکاری که دلت می خواد انجام بدی… اما تو tlou شما میتونی اون ۱۵ راه رفتن رو رد کنی؟ (چه بخوای و چه نخوای) نمیتونی دیگه… بحث سر اینه… ۰۰
خوب همین دیگه عزیز من مدرکت اشتباس منم الان میتونم برم حرف های دیوید کیج رو بیارم که میگه داستان از گیم پلی مهم تره ! فرقش اینه ! سازنده غربی با شرقی عقاید متفاوتی داره ! الان شما انتظار غیر ممکنی از بازی داری ! هیچکس پیدا نمیشه که بخواد بدون فهمیدن داستان بازی پیش بره ! درسته میتونی تمام دیالوگ ها و کات سین های متال گیر رو رد کنی اما چیزی از بازی میفهمی؟ نصف اطلاعات مرحله و اینکه اصلا چرا اونجا هستیم توی دیالوگ های متال گیر هست ! چطور ممکنه بدون فهمیدنش بخوایم بازی کنیم؟ آخرین ما هم همینجوری هست ! ببین اصولا توی بازی های اکشن شما میتونی صدا رو خاموش کنی و بازی کنی ! چون راه راست رو گزاشتن جلوت میگن برو همینو ! هیچ چیز اضافه ای نداره ! اما برای بازیی مثل آخرین ما قضیه فرق میکنه ! باز هم اعلام میکنم آخرین ما قرار نیست آنچارتد باشه ! یک بازی داستان محور هست ! درسته گیم پلی نابی داره اما غیر قابل انکاره که داستان محور هست ! برای همین ما چنین مرحله هایی می بینیم ! سازنده غربیه و به سبک خودش دوست داره این داستان و شخصیت پردازی رو بسازه ! یعنی با انجام یک مرحله ۱۵ دقیقه ای و راه رفتنی ! ولی خوب سازنده شرقی بیشتر دوست داره توی کات سین ها اینکار رو بکنه چون دستش برای خلق صحنه های سینمایی بیشتر باز هست ! من بازم میگم آخرین ما یک بازی اکشن بزن بکش برو جلو خطی نیست ! یک بازی غیر خطی داستان محور با محیط های بزرگ و سبک سوروایول هارور آخر الزمانی هست که دوست داره در آرامش تو رو به متن بازی ببره ! خبری از صحنه های فوق العاده هالیوودی مثل سکانس مبارزه توی هواپیما آنچارتد ۳ نیست ! اصل بازی یعنی کندی و آرامش ! نمیتونیم اصل بازی رو ایراد حساب کنیم ! ۰۰
مثل همیشه این شماره رو هم خواهم خرید. دوستان به نظرتون پرونده شماره ی بعدی چی می تونه باشه؟ ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
بنظرم اگه زیرِ نمره ای که من به tlou دادم (۸.۳)، نمره داده باشن چندان عادلانه نیست دیگه… گفتم بهتون بازی تو اکثر زمینه ها فوق العاده بود اما ۳ تا ایراد داشت که قبلا گفتم… ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
ویکتور جان یعنی چی حالا این حرف (چرا میخوای بحث رو شروع کنی). مطمئن باش اگه این چشم بادومی ها نبودن نه آخرین مایی بود , نه دی بازیی بود , نه من و شما الان بحث نمیکردیم , نه PS بود و نه چیزی به نام بازی وجود داشت. ۰۰
نخیر… درسته من ژاپنی پرستم اما همیشه سعی کردم عادلانه رفتار کنم… حتی در مورد بازی های بسیار محبوبم (Siren , Silent Hill , Resident Evil, Metal Gear Solid) هیچوقت نیومدم به بازی چشم بسته ۱۰ بدم…. اصلا یادمم نمیاد اخرین بازی به کدوم ۱۰ داده باشم… فقط در حال حاضر میدونم که به MGS4 نمره ۱۰ دادم و بس … نمره رزیدنت اویل ۶ یادته… اونها هم چشم بادومی بودن… سایلنت هیل ۲ که جز بهترین ها بوده و دیگه سری بازی مورد علاقه ی منه… همین هفته قبل بهش نمره دادم برو مشاهده کن ببین چند دادم… در ضمن من خودم عاشق سونی و بازی هاش هستم و هیچ دلیلی نمیبینم که خودم سونی رو زیر سوال ببرم!!! بخاطر اینکه اثبات کنم فن سونی هستم لازم نیست با نمره دادن ۱۰ ثابتش کنم… با رفتار منطقی ثابتش خواهم کرد… فقط دوست دارم عادلانه رفتار کنم… همین… ۰۰
ویکتور هوگو تو این پست هم بحث آخرین ما میخوای راه بندازی :lol: آقا کی میشه کاربر ها به نظرات کاربر های دیگه احترام بذارن :lol: پروجکت سایرین خ د ا بگم چی کارت کنه یه نوشته گذاشتی زیره عکس سا یت رو هر ج و مرج کشوندی :lol: ۰۰
مراجعه بکن به: dbazi.com/1392/04/%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%B4%D9%85%D8%A7-34/ ۰۰
ایرادات کاملا درسته رضا جان ولی در حدی نبود که بخوای ۱.۷ کم کنی!یه ایراده دیگه هم این بود که هر چه در جریان بازی ،بازی ما را به حفظ فشنگ برای احتیاط عادت داده بود در مرحله آخر بازی باران مهمات به سمتان بازی کننده سرازیر میشود! با ایراد چالشی نبودن بازی هم خیلی موافق هستم!حتی روی درجه سختی آخر هم بازی چالشی نداشت! :-| ۰۰
نه نه اشتباه نکن… نگفتم بازی چالش نداشت… بنده گفتم “آخر” بازی چالش نداشت… وگرنه به شخصه رو درجه Survivor خیلی حال کردم و واقعا از نظر من چالش داشت… چالشی که تو بازی های الان به ندرت پیدا میشه… طوری که دائم نگران مهمات و تعداد کیت های سلامتی بودم… این خیلی خوب بود… محشر بود… اما منظورم آخر و پایان بندی بازی بود که چالشی که من دلم میخواست رو نداشت… و بیشتر قصد داشتن داستان رو روایت کنند… ۰۰
رضا جان من هم روی Survivor نصف تابستان(نصفه دوم نه نصفه اول) رو رفتم!PS3 مال پسر خالم بود،بعد من پیشنهاد دادم رو این درجه بریم(نوبتی هر کی مرد دسته رو بده به دیگری)..جوری رفتار میکردیم انگار NO HOPE ایول ۶ رو قراره بریم!بعد یه مقدار جلو رفتیم،اصلا فراموش کردیم داریم روی Survivor بازی میکنیم به نظرم در بعضی مراحل اصلا چالشی نبود( ولی در بعضی دیگر چرا چالش ها مناسب بود!) ۰۰
وزنه چالش رو درجه Survivor به طرف مبارزه با زامبی ها سنگینی میکنه… یعنی رو این درجه زامبی ها چالششون خیلی از انسان های عادی بیشتره… چون زامبی از استراتژی خاصی پیروی نمی کنند و اگر شما رو ببیند مستقیما به قصد کشتن شما حمله میکنن… مخصوصا runner ها که به طرز وحشیانه ای میان… اما انسان های عادی مواقع حمله مخفی میشن، کاور می گیرن، خشاب پر می کنند و این خودش فرصت بیشتری رو به شما میده که خودتون ور برای مبارزه آماده کنید… در کل درجه Survivor بنظرم بسیار با ارزش بود و نمونه اش خیلی کم پیدا میشه امروزه…. من no hope اویل ۶ رو هم همگی s گرفتم…. به راحتی میشه چالش درجه survivor رو با no hope برابر دونست یا حتی فراتر… ۰۰
رضا جان علی جانمون این یکی رو راست میگه!! منم همه ی این زاپنی های غزیز رو دوز دارم اما خیلی به غربی ها هم کم لطفی میکنین! برای مثال این همه میگیم هیدئو کوجیما اینه اونه(!) نمی گیم این نیل دراکمن چه شاهکاری ساخته چیکار کرده و از اینا!! همش شده یامائوچیو میکامیو ایتاگاکیو یامیکا و…… البته بازم میگم من طرفدار دوو اتشه ی این سازندگتن بزرگ هستم!!! ۰۰
:-? مشتاقم ببینم با ددپول چند داده اند این شماره رو هم احتمالا میگیرم…حرفی راجع به آخرین ما ندارم دیگه،خیلی ازش تعریف کردم!بَسِش هست دیگه ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
بخشی از نقد طه رسولی “روایت قصه بازی فرا شاهکار است…شخصیت ها به ماندنی هستند…موسیقی دیوانه میکند…کرافیک غوغا میکند…میزانسن با همشهری کین برابری میکند…آخرین ما را دوست داشتم و از تک تک لحظه هایش لذت بردم” در ضمن تو متن هم اشاره شد آنچارتد ۲ یکی از بهترین بازی های تاریخ هست ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
جریان قول بزرگ از همون انچارتد ۲ شروع شد. اقای رسولی یکی به نعل میزنه یکی به میخ.بهتره متن رو با دقت بخونی.ایشون یه حرکت زیر پوستیه خیلی زیرکانه انجام داده ۰۰
پیام جان آنچارتد ۲ یه حقیقته. قبلاً گفتم الان هم میگم … آنچارتد ۲ به نظر من در مجموع بهتر و بزرگتر از آخرین ماست. (اسم همشهری کین اومد هوس دیدن مجدد به سرم زد). ۰۰
جونم دنیای بازی تاخیر که نداره هیچ،زودتر هم میده بیرون دو هفته نامه رو. به به آقای نمازیان هم که تو این شماره نقد کردن حتما خواندنیست. :X ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید