شام آخر: از «Resident Evil 7» چه می خواهید؟
این پست را تنها به ۲ دلیل منتشر کردم، اینکه جدیدا آقای Masachika Kawata تهیه کننده سری رزیدنت اویل از کپکام در مورد همان شعار های همیشگی کپکام یعنی “بازگشت Resident Evil به ریشه ها” مجددا صحبت کرده است:
از نظر مالی و اقتصادی، ترس و بقا به عنوان یک ژانر هرگز در سطح بازی های سبک شوتر و بازی های رایج دیگر نخواهد بود. هم اکنون ما باید اعتماد را داشته باشیم که برای این پروژه هزینه صرف کنیم، و این معنی ندارد که ما نمی توانیم برای هواداران بر روی آنچه که یک بازی ترس و بقا لازم دارد تمرکز نکنیم. ما همیشه بر روی بازخورد هواداران حساب بازکرده ایم، حتی وقتی که آنها در مورد چیز خاصی نگران باشند!
با نگاهی به چند سال اخیر، برای مثال چیزی شبیه به نسخه Operation Racoon، تجربه تلاشی بود که رزیدنت اویل را به ژانر دیگری منتقل کنیم و بخاطر آن بازی، قطعا من افکارم (اهمیت به اکشن) رو نقد می کنم. اما فکر می کنم این غیرقابل انکار است که برای این سری بازی بازگشت به ریشه هایش ضروری است، و آن ریشه ها جزء “ترس” چیزی دیگری نیست.
______ آقای ماساچیکا کاواتا از کپکام January 31st, 2013 at 2:32 pm
و
گفته های چند روز پیشِ مدیر بازار یابی کپکام آقای Michael Pattison با وب سایت MVC در مورد آینده رزیدنت اویل و نسخه بعدی:
قطعا ما عکس العمل هواداران و منتقدان را مشاهده کردیم. بعضی از نظرها این عنوان را تحسین کردند و آن را قابل قبول دانستند، اما بسیار این عنوان را به مانند مخلوطی از آشغال ها میدانستند. بله، ما نمرات را مشاهده کردیم. ما نمیتوانیم از این مسئله چشم پوشی کنیم. ما باید این عنوان را به ریشه ی اصلی آن برگردانیم و این قدم ما از ساخت Resident Evil بعدی آغاز خواهد شد.
در قسمت ششم این عنوان، ما محتویات زیادی را در بازی گنجاندیم و این از صحبت های طرفداران که بسیار عصبانی و ناراحت بودند مشخص بود. مراحل Leon بسیار خوب بودند و به خاطر اینکه ما Resident Evil Revelations را برای ۳DS عرضه کردیم، فریادهای زیادی به گوش ما می رسید که طلب survival horror میکردند.
شما در قدم بعدی ما متوجه خواهید شد که ما چکار خواهیم کرد و تمام تمرکز ما بر روی طرفداران قدیمی خواهد بود.
خیلی از طرفداران از شکل زامبی ها شکایت می کردند. اما آنها بسیار خوب کار شده بودند. عنوان The Last of Us به ما نشان داد که مصرف کنندگان دقیقا چه چیزی میخواهند. همچنین Tomb Raider نیز در این رابطه بسیار موفق عمل کرد. من فکر میکنم که با دیدن موفقیت اینها همچنان به ما ثابت می شود که بازار استقبال خوبی از این عناوین میکند.
_____ آقای میشل پتسون از کپکام Thursday, August 15th 2013 at 1:44PM
و
اگر یکی از هواداران سری محبوب «رزیدنت اویل» باشید، بعد از اتمامِ تراژِدی “رزیدنت اویل ۶” حتما لحظه ای با خود فکر کرده اید که نسخه بعدی باید چطور باشد و یا می خواهد چطور باشد؟
طبق گفته های کپکام هم اکنون رزیدنت اویل ۷ در حال ساخت است!
چه انتظاری از نسخه بعدی دارید؟
آیا کپکام با «Resident Evil 7» تیر خلاص را شلیک می کند؟!
به نظر شما برای ساخت یک رزیدنت اویل خوب چه ایده ها و عناصری لازم است؟
با ورود به نسل جدید بازی ها و رونمایی از کنسول های فدرتمند PlayStation4 و Xbox one قطعا بستر بسیار مناسبی در اختیار بازیسازان از جمله کپکام خواهد بود و دیگر جای هیچ بهانه ای برای کمکاری نیست و اگر غیر از این باشد جز شکست چیزی وجود نخواهد داشت.
هر آنچه که در ذهن خود در مورد “رزیدنت اویل ۷” دارید با ما به اشتراک بگذارید، حتی کوچکترین ایده ها و افکارتان را!
بیایید از همین لحظه تکلیفمان را با نسخه بعدی این سری مشخص کنیم!
(بحث ما تنها به عنصر “ترس” باز نمی گردد، چرا که رزیدنت اویل جدیدا از جنبه “گیم پلی” هم دچار بحران شده است، شما از همه لحاظ می توانید به بحث در مورد این بازی بپردازید، از داستان گرفته تا شخصیت پردازی و موسیقی و فضا سازی و …).
این شما و این هم انتظارات شما از «Resident Evil 7»…
شروع شد!
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
خیلی بده که یه بازی بازی ژانر خودش رو گم کنه.
رزیدنت اویل قبل از هر چیزی باید تکلیف خودش رو مشخص کنه که یه بازی اکشن هستش یا ترسناک.اگه به
همین ترتیب می خوان بازی بسازن بهتره اسم بازی رو عوض کنند.
یکی بازگشت ترس ویکی هم برگشت دوربین روی شونه
محیط های شهری
گشت وگذار در مراحل و معما
شخصیت های جدید
حذف زامبی های مسلح
واقعا امیدوارم بازی به ریشه هاش برگرده و دیگه زامبی که متور یا ماشین سوار میشه نبینیم
وای خدا من ترکیدم…مِتور :)) :)) :))
دوستانی که میگم چند سال خبر از این سری نباشه اگه بعد دوسال خبری نشه صداشون در نمیاد؟(اگه حتی فقط دو نسخه از این سری بازی کرده باشن!)
نه!
سرى RE همیشه از بهترین و مورد علاقه ترین بازى هایم بوده حتى RE 6 هم که از دید اکثر سایت ها و بازیباز ها یک عنوان ناموفق بود ولى براى من بازى جذاب و عالى بود
فقط اینکه یه شرکت ژاپنی بازی رو بسازه.
(شروع خوب اینتر در اولین بازی این فصل رو به همه طرفداراش من جمله خودم تبریک میگم و امیدوارم با ماتزاری تلخی های فصل گذشته همه فراموش بشه).
تنها چیزی که از اویل ۷ میخوام اینه که هیچوقت منتشر نشه چون با اون افتضاحی که از اویل ۶ دیدیم مطمعنا با نا امیدی در انتظارش خواهیم بود.
من ترجیح میدم تا چند سال خبری از این بازی نباشه.
ممنون از رضای عزیز.
من سه چیز از رزیدنت هفت می خوام.
اول بازگشت اصولی به ریشه ها،نه فقط باز گشت به ریشه ها!
دو اگه قراره به قول پوستر ها،جنگ تمام شه؛درست تمام شه و همه هم باشن.البته نه طوری که
حضور شخصییت ها باعث لوس شدن داستان و بازی بشه.
سه این که ما pc باز ها رو فراموش نکنن!