شام آخر: از «Resident Evil 7» چه می خواهید؟
این پست را تنها به ۲ دلیل منتشر کردم، اینکه جدیدا آقای Masachika Kawata تهیه کننده سری رزیدنت اویل از کپکام در مورد همان شعار های همیشگی کپکام یعنی “بازگشت Resident Evil به ریشه ها” مجددا صحبت کرده است:
از نظر مالی و اقتصادی، ترس و بقا به عنوان یک ژانر هرگز در سطح بازی های سبک شوتر و بازی های رایج دیگر نخواهد بود. هم اکنون ما باید اعتماد را داشته باشیم که برای این پروژه هزینه صرف کنیم، و این معنی ندارد که ما نمی توانیم برای هواداران بر روی آنچه که یک بازی ترس و بقا لازم دارد تمرکز نکنیم. ما همیشه بر روی بازخورد هواداران حساب بازکرده ایم، حتی وقتی که آنها در مورد چیز خاصی نگران باشند!
با نگاهی به چند سال اخیر، برای مثال چیزی شبیه به نسخه Operation Racoon، تجربه تلاشی بود که رزیدنت اویل را به ژانر دیگری منتقل کنیم و بخاطر آن بازی، قطعا من افکارم (اهمیت به اکشن) رو نقد می کنم. اما فکر می کنم این غیرقابل انکار است که برای این سری بازی بازگشت به ریشه هایش ضروری است، و آن ریشه ها جزء “ترس” چیزی دیگری نیست.
______ آقای ماساچیکا کاواتا از کپکام January 31st, 2013 at 2:32 pm
و
گفته های چند روز پیشِ مدیر بازار یابی کپکام آقای Michael Pattison با وب سایت MVC در مورد آینده رزیدنت اویل و نسخه بعدی:
قطعا ما عکس العمل هواداران و منتقدان را مشاهده کردیم. بعضی از نظرها این عنوان را تحسین کردند و آن را قابل قبول دانستند، اما بسیار این عنوان را به مانند مخلوطی از آشغال ها میدانستند. بله، ما نمرات را مشاهده کردیم. ما نمیتوانیم از این مسئله چشم پوشی کنیم. ما باید این عنوان را به ریشه ی اصلی آن برگردانیم و این قدم ما از ساخت Resident Evil بعدی آغاز خواهد شد.
در قسمت ششم این عنوان، ما محتویات زیادی را در بازی گنجاندیم و این از صحبت های طرفداران که بسیار عصبانی و ناراحت بودند مشخص بود. مراحل Leon بسیار خوب بودند و به خاطر اینکه ما Resident Evil Revelations را برای ۳DS عرضه کردیم، فریادهای زیادی به گوش ما می رسید که طلب survival horror میکردند.
شما در قدم بعدی ما متوجه خواهید شد که ما چکار خواهیم کرد و تمام تمرکز ما بر روی طرفداران قدیمی خواهد بود.
خیلی از طرفداران از شکل زامبی ها شکایت می کردند. اما آنها بسیار خوب کار شده بودند. عنوان The Last of Us به ما نشان داد که مصرف کنندگان دقیقا چه چیزی میخواهند. همچنین Tomb Raider نیز در این رابطه بسیار موفق عمل کرد. من فکر میکنم که با دیدن موفقیت اینها همچنان به ما ثابت می شود که بازار استقبال خوبی از این عناوین میکند.
_____ آقای میشل پتسون از کپکام Thursday, August 15th 2013 at 1:44PM
و
اگر یکی از هواداران سری محبوب «رزیدنت اویل» باشید، بعد از اتمامِ تراژِدی “رزیدنت اویل ۶” حتما لحظه ای با خود فکر کرده اید که نسخه بعدی باید چطور باشد و یا می خواهد چطور باشد؟
طبق گفته های کپکام هم اکنون رزیدنت اویل ۷ در حال ساخت است!
چه انتظاری از نسخه بعدی دارید؟
آیا کپکام با «Resident Evil 7» تیر خلاص را شلیک می کند؟!
به نظر شما برای ساخت یک رزیدنت اویل خوب چه ایده ها و عناصری لازم است؟
با ورود به نسل جدید بازی ها و رونمایی از کنسول های فدرتمند PlayStation4 و Xbox one قطعا بستر بسیار مناسبی در اختیار بازیسازان از جمله کپکام خواهد بود و دیگر جای هیچ بهانه ای برای کمکاری نیست و اگر غیر از این باشد جز شکست چیزی وجود نخواهد داشت.
هر آنچه که در ذهن خود در مورد “رزیدنت اویل ۷” دارید با ما به اشتراک بگذارید، حتی کوچکترین ایده ها و افکارتان را!
بیایید از همین لحظه تکلیفمان را با نسخه بعدی این سری مشخص کنیم!
(بحث ما تنها به عنصر “ترس” باز نمی گردد، چرا که رزیدنت اویل جدیدا از جنبه “گیم پلی” هم دچار بحران شده است، شما از همه لحاظ می توانید به بحث در مورد این بازی بپردازید، از داستان گرفته تا شخصیت پردازی و موسیقی و فضا سازی و …).
این شما و این هم انتظارات شما از «Resident Evil 7»…
شروع شد!
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
=D
Resident Evil 7 فقط یه راه داره واسه برگشت به ریشه ها . اونم اینه که سازنده های بازی رو
ریشه دار کنن ! سازنده های قدیمی و با استعداد و با تجربه رو بیارن روی کار و اینقدر به هر سازنده
تازه کاری اعتماد نکنن . اونایی که عمرشون رو پای این کار گذاشتن میدونن که گیمرها واقعا
چی میخوان .
کپکام هنوز هم وقت دارد …
با اینکه RE5 پرفروش ترین RE تاریخ بود ( و بازی اکشن بود ) کپکام فکر کرد با دادن اکشن های متعدد میتواند فروش خوبی به دست اورد .
بازی های سورویوار هارور فروش خوبی ندارند . زیرا گیمر های تازه بدران رسیده دنبال سبک های اکشن و شوتر هستند و فقط گیمر های قدیمی دنبال این سبک میروند . واقعا دلیل این را نمیدانم چرا گیمر ها اینطور شده اند :-?
گیمر های تازه به دوران رسیده بازی مثل اساسینز کرید ۳ رو با رزیدنت ایول ۴ مقایسه میکنند . من نمیدانم این دسته گیمر ها از بازی کردن چه لذتی میبرند .
مثلا در بازی COD فقط بلد هستند با خشاب پر برند بزنند همه را نفله کنند ولی در بازی های مثل RE ( البته نسخه های کلاسیک ) گیمر کمی چالش تحمل میکند و به مراتب بازی جذاب تر میشود . من نمیخواهم بگویم تقصیر کپکام نیست ! کپکام هم تقصیراتی دارد که رویای اکتویژن شدن را داشت و میخواست پول چاپ کند ولی کمی هم تقصیر گیمر ها هست .
و حالا برویم سر اصل مطلب .
الان موقعیت فرق میکند . در زمانی که کپکام میگفت “RE6 به ریشه ها بازمیگردد” وضعیت اینطور بهرانی نبود . ولی الان هست . گیمر ها قطع امید کردند و میگویند دیگر به سراغ این سری نمیروند (اما باز میروند!)
من خودم یه جورایی ناامید شده بودم ( بهتره بگم , ناامید شده بودم بازی به اون ترس کلاسیک بر نمیگردد ) اما موقعی که کپکام بدون میکامی (استاد میکامی!) RER رو ساخت امیدم برگشت !
حالا خیلی ها میگویند RE6 از RER قشنگ تر بود , چون پر هیجان تر بود ! من که دیگه با ان دسته کاری ندارم !
اما خوب میشه چند سال به RE مرخصی بدن ! فقط چنتا نسخه فرعی بدن یا سری های کلاسیک رو درست رمیک کنن ( نه اینکه بدتد گند بزنند !)
یکی از دوستا حرف خوبی زد : اگر ان گروه ۶۰۰ نفره RE6 بر روی RER کار میکردند به احتمال زیاد RER یکی از فراموش نشدنی ترین بازی های دنیا میشد .
در کل حرف من این است :
اخرین گلوله کپکام = اخرین امید Resident evil
با سلام خدمت شما دوستان عزیز فقط خوشحال شدم از بابت اینکه یک بعد از مدتها که سایت مشکل داشت و نمیتوانستم وارد شوم و اینکه حالا وارد شده ام و بعد از مدتها یک کامنت توی سایت مینویسم و دو از بابت اینکه نسخه بعدی رزیدنت اویل قرار است به ریشه های سابقش برگردد راستش من با وجود اینکه رزیدنت اویل شش را منتقدان و طرفداران حسابی کوبیدند و از خجالت بازی با نمرات فوق العاده شاهکاری مثل ۳ و ۴و۵ و ۱ در همین سایت دنیای بازی و نمره ۴.۵ سایت معتبر گیم اسپات و نمره ناامید کننده و کوبنده ۳ سایتی مثل دستراکتوید که اصلا وقتی من متوجه نمره ۳ از این بازی شدم واقعا شاخ در آوردم تازه چندبار هم نقدهای منتقدهای سایتهای گیم اسپات و دستراکتوید را مطالعه کردم دستراکتوید که اصلا بازی را حسابی حقیر و کوچک شمرده بود و حسابی کوبیده و نوشته بود که اصلا این بازی نیست فیلم اکشنی مثل فیلمهای اکشن هالیوودی مثل فیلمهای مایکل بی هست و در آخر هم گفته بود تنها نکته خوبی که در مورد رزیدنت اویل شش میتوان گفت این است که بازی یک آرت ورک از فیمهای اکشن پل اندرسون است و نوشته که رزیدنت اویل شش نه تنها یک برگشت برای کل سری است بلکه یک برگشت برای همیشه هست و بیدرو پیکر ترین اکشن شوترها است اما گیم اسپات نوشته بود بازی طولانی است اما دنباله ضعیفی است که امتحانش نیاز به صبر و حوصله فراوان دارد و گفته بود گیم پلی بازی ضعیف است و مالتی پلیر هم هیچ چیزی ندارد و تعداد دربها هم در بازی بیش از حد است و مدام منتقد دکمه زنی های زیاد بازی بود اما من میخواستم به عنوان کسی که تمام نسخه های اصلی و شماره دار بازی را بازی کرده بگویم که هرچند رزیدنت اویل شش در قسمت گیم پلی مشکلات و ضعفهایی نسبت به نسخه های اصلی و شماره دار سری داشت و یا به قول بعضی ها اکشنش بیشتر بود یا معمایی به آن صورت نداشت و یا به قول سایتهایی مثل گیم اسپات و گیم رادار ترسناک نبود یا به قول بعضی از دوستان و طرفداران اما باز هم به نظر من آنقدرها هم بازی به اون صورت بدی نبود که اینقدر ازش انتقاد کردند و اینقدر کوبیدنش الان بعضی ها نظرشون اینه که رزیدنت اویل عملیات شهر راکون و رزیدنت اویل شش عناوین ضعیفی در سری بازی رزیدنت اویل بودند یا به قولی هستند اما بازم در مقایسه با عملیات شهر راکون خیلی نمره های پایین و خفت باری به بازی دادند که اصلا در شان یک بازی مثل رزیدنت اویل آن هم نسخه های اصلی و شماره دارش که یکی از بزرگترین مجموعه بازیهای تاریخ بازیهای کامپیوتری بوده و بنیان گذار سبک ترس در دنیای بازیهای کامپیوتری بوده داده شد شما نگاه کنید سایت دستراکتوید به عملیات شهر راکون نمره ۷.۵ میدهد به رزیدنت اویل شش نمره ۳ یا گیم اسپات به هر دو بازی نمره ضعیف ۴.۵ میدهد حداقلش باید این میبود به نظر من باید نمره پنج با شش میدادند شما نگاه کنید مجله edge که سختگیرتربن مجله دنیاست از بابت نمره دادن به بازی نمره شش داد اگر میخواست خیلی سختگیری کند مثل دستراکتوید یا گیم اسپات نمرات شاهکاری مثل ۳ یا ۴.۵ میداد اما در کل که به نظر من که رزیدنت اویل شش نه آنقدر بازی بدی بود که اینقدر کوبیدنش نه هم آنقدر عالی یک بازی متوسط به بالا بود من در خبرها هم وقتی همچین خبری رو چند روز پیش برای اولین بار تو سایت گیمفا دیدم هم خوشحال شدم همم یاد اون خبری که چند ماه پیش کپکام زده بود که گفته بود ممکن است این سری به اصطلاح ریبوت شود و رزیدنت اویل مکاشفات آینده سری را به احتمال زیاد مشخص میکنه البته به نظر من رزیدنت اویل مکاشفات هم اونقدر ترسناک نبود که اینقدر میگفتند من گفتم که اگر بازی بکنمش شاید از ترس شب خوابم نبرد بازی کردم یک ذره هم برایم ترسناک نبود گیم پلیش تقریبا مخلوطی از رزیدنت اویل چهار و پنج بود البته باز هم المانهایی داشت اما باز هم اگر بخواهیم با بازیهایی مثل رزیدنت اویل پنج که مال چهار سال پیش است مقایسه اش کنیم باز هم در بعضی موارد مثل گیم پلی و گرافیک و معما و کنترل کم میآورد جالبش این است که منتقد سایت گیم اسپات در ویدیو روییویی که من از رزدنت اویل شش دیدم از کنترل بد بازی شکایت کرده بود در صورتی که روانترین کنترلها در بین بازیهای اصلی سری مال رزیدنت اویل شش بود و اما باز هم ترس و باترسناکترین بازی های این سری فقط در نسخه های یک و دو سه این بازی معنا داشت که منی که الان بیست و چهار سالمه هنوز که رزیدنت اویل دو یا سه را بازی میکنم که مال پانزده شانزده سال پیش هست باز هم بعضی جاها زهر ترک میشوم در آخر فقط امیدوارم اگر هم نسخه شماره داری از این سری در حال ساخت بتواند این سری را دوباره به آن محبوبیت قبل در نزد طرفداران برساند و امیدوارم فقط شعار نباشد چون من یادمه قبل از اینکه رزیدنت اویل شش منتشر بشه تو سایت ها خونده بودم که رزیدنت اویل شش ترس واقعی سری بازی های رزیدنت اویل را بر میگرداند وقتی منتشر شد اکثر منتقدان و طرفداران از اکشن بازی گله میکردند و اینجور نشود که منتقد سایت دستراکتوید بازی را با فیلمهای اکشن مایکل بی مقایسه کند و بگوید رزیدنت اویل شش ضعیف ترین بازی عرضه شده در سری بازیهای رزیدنت اویل هست و بگوید این فیلم مایکل بی است و یک تو دهنی بزرگ هم به همین منتقدان هم به اون افرادی که میگفتند رزیدنت اویل دیگه مرده و رزیدنت اویل شش سقوطی آزاد در سراشیبی نابودی برای این سری است و دیگه امکان بازگشت و محبوبیتش بعد از شماره ششم وجود ندارد و شماره ششم تیر خلاصی برای این مجموعه بوده و ما را ناامید کرده است تا به آنها ثابت شود رزیدنت اویل نه تنها نمرده بلکه هنوز زنده است و جا برای پیشرفت و ساخت نسخه های شماره دار بیشتر در این سری بازی دارد و رزیدنت اویل هفت بازگشت با شکوهی برای این سری باشد البته اگر شعار نباشد مثل رزیدنت اویل شش نباشد که نمرات ناامید کننده ای مثل ۳ و ۴ و ۴.۵ بگیرد و حسابی بکوبنش و بعضی از دوستان از بابت طراحی مراحل ضعیفش در بخشهای لیون و کریس و جیک شکایت بکنند و شخصیت پردازی ضعیف باسها و اکشن نصفه و نیمه اش با تشکر از شما دوستان عزیز
نقطه سر خط تنفس ویرگول
:lol: این هم اضافه کن
این حرف که رزیدنت ۶ بازی خوبی بود درسته ولی بنظر اینکه از راکون نمره کمتری دادند تغییر بازی از اصل خودش بوده و با این کار از بازی انتقام گرفتند.
دادش شما با فردوسی نسبتی داری =D =D =D =D =D =D =D
یه پنج سالی این رزیدت تو افق محو شه براش خوبه.یه ریمیک هم از رزیدنت ۲ بدن بیرون عالی میشه.کلا کپ کام یه چند وقت تعطیل کنه بره تعطیلات جدیدا همه بازیاش …
بازگشت به ریشه ها
از این بازی میخوام از سردرگکی در بیاد ، اگه اکشن شده و می خواد اکشن بمونه یک اکشن درست و حسابی به دست طرفداران بده ، نه اون اکشن سر در گم .
نکته ی بعدی ترسه ، من تمام شماره های این بازی انجام دادم و نشده حتی یک کدومشو از دست بدم ، و باید بگم شمارهای یک تا سه و همیطور شمارهی ۰ واقعا چسبید ، چرا ؟ چون ترسی بسیار نفس گیر داشت . البته باید بگم شماره ۴ با اون سبک دوست داشتتنیش هم واقعا قابل ستایشه .
نکته دیگه داستان بازیه که باید بیتر وش کار بشه و پیچیدگی بهتری به خود بگیره .
گرافیک رزیدنت همیشه بهترین بوده ر زمان خودش تا اینکه شماره شش گند زد به همه چی . باید همیشه بهترین گرافیک باشه .
دوست دارم شماره ۷ اخرین شماره ، باشه و سازندگان بترکونن . همچنین شخصیت های اصلی این بازی درگیر دست خوش هایی همچون مرگ بشن و یا قبیل این چیزها و یا تصمیماتی از قبیل تحولات در بازی که تا مدت ها شماره ۷ مثل شماره ۴ در یا بمونه .
دیگه نظری ندارم
آقا خدایی سرور اویل ها تو ترسناک ریمیک بود فک کن زامبی رو با هزار تا زحمت بکشی بری چند دقه دیگه بیای ببینی دوباره زنده شده تازه سریع تر و قوی تر از قبل ! یعنی ترس روانیی که این بازی به آدم میداد تا بحال تو کل بازی هایی که انجام دادم تجربه نکردم ! بازی هایی مث اویل ۱ یا ۲ ترسش ترس از زامبی و اینا بود که یهو میپریدن جلو شخصیت اصلی ! اما اویل ریمیک علاوه بر اونا ترس کمبود مهمات یا ریبون سیو هم اضافه میشد !
کریس داشت دیگه! لیان توش نبود که! ;;) :P
جیل که داشت :X :X :X
خوب جیل که محبوب ما کریس فن ها هم هست! :X مهم این هست برادر کندی نبود!
فقط میکامی بسازتش همین..البته با ترس خالص مخالفم،یه خورده اکشن برای تنوع بد نیست..رزیدنت اویل۶ ایده ی بسیار خوبی داشت که نتونستن خوب اجراش بیارن
تنها راه حلی که میتونی این سری رو از تو چاه دربیاره اینکه بازی کسی غیر از کپ کام بسازه :lol: منظورم اینکه کلا کپ کام هیچ دخالتی تو بازی نداشته باشه !
شخصیت های بازی فقط بانو باشن ، ترجیحا کلیر و جیل :lol: ! دشمنان بازی به شکل اولیه خودشون برگردن ! و به هیچ عنوان از سوکس ، انکبوت ، پشه استفاده نشه :lol:
اسم بازی چه در ژاپن و چه در کشورهای دیگه بایوهازرد ( درست گفتم ؟ ) بشه !
در بازی به جای حرکات کشتی کج ناقص ، از حرکات U F C استفاده بشه :lol:
به جای نایف و قمه و فندق شکن از خوده اسلحه برای ضربه زدن استفاده ک ر د :lol:
نارنجک حذف ، آر پی جی برگرده .
روی سکانس های دکمه زنی کار کنن نه آبکی ، در حد نسخه ی چهارم
آقا ترسناک نخواستیم بشه ، فقط یک بازی اکشن سوم شخص درجه یک بسازن !
ممکنه این نظریات ارزشمند من بتونه این بازی رو نجات بده :roll:
:lol:
:lol:
من میخوام مثل نسخه های ۱ و ۲ و ۳ باشه. همین. البته میدونم که چون اون سبک دوربین اجازه مانور دادن به کارگردان هنری نمیده و همش باید صحنه های بسته رو ببینیم قابل تکرار نیست. توی re 6 یک جا با Chris که داری میری دوربین اون حالتی میشه. با Leon هم همینطور چون جفتشون از اونجا رد میشن.
re 6 بازی خیلی بزرگی بود و داستانش هم نسبتا جالب بود ولی مطمئنان هیچوقت به جذابیت نسخه های کلاسیک نمیرسه.