بهترین بازی های E3 2014 – بخش اول

در ۱۳۹۳/۰۳/۲۵ , 05:04:48

بخش اول از سری مقالات بهترین بازی های E3 2014 .

این سومین سالی است مقاله “بهترین بازی های E3 ” را در سایت دنیای بازی قرار می دهم. سال ۲۰۱۲ بازی “سگ های نگهبان” و سال ۲۰۱۳ بازی “متال گیر سالید: درد روح” را به عنوان بهترین نمایش های E3 انتخاب کردم. قبل از خواندن این مقاله توجه داشته باشید که این لیست تا حد زیادی شخصی است اما سعی کردم تا جای ممکن منصف باشم. من طرفدار هیچ کنسول و شرکت به خصوصی نیستم و فقط بازی هایی را که به نظرم بهترین نمایش (به خصوص از دید “گیم پلی”) را داشتند انتخاب کردم. بنابراین انتظار حضور بازی هایی همچون Halo 5 و Uncharted 4: A Thief’s End در این لیست نداشته باشید. به هر حال، E3 امسال هم خوبی ها و بدی های خودش را داشت اما از کمبود عناوین جدید و اریجینال رنج می برد.

۱۶.Evolve

سازندگان عنوان Left 4 Dead با عنوانی جدید و جالب به نام Evolve بازگشته اند. این بازی یک عنوان چند نفره ی آنلاین است که در آن چهار نفر کنترل چهار کلاس مختلف گروه شکارچیان را به دست گرفته و یک نفر کنترل هیولا را به دست می گیرد. اگر شکارچیان هیولا را بکشند، پیروز و اگر هیولا هر چهار شکارچی را بکشد و یا مقر شکارچیان را نابود کند، پیروز خواهد شد. گروه “شکارچیان” ( Hunters) شامل چهار کلاس “مبارز”، “پشتیبانی”، “تله انداز” و “پزشک” شده و هر کلاس دارای شخصیت های مختلف با استیل بازی مختلف است. در بازی تنها سه هیولا وجود دارد اما هر کدام از دیگری متفاوت است.

تا حالا تنها دو هیولا،”گولیات”(The Goliath) و “کریکن”(The Kraken) معرفی شده اند و قرار است آخرین هیولا نیز به زودی معرفی شود. زمان معمول هر بازی پانزده تا بیست دقیقه است اما بازی های طولانی تر نیز ممکن است. هر هیولا دارای “مرحله” (stage) های مختلف است. در ابتدا، شما به مبارزه با یک هیولای “مرحله ی یک” می پردازید و هر چه پیشرفت کنید، هیولا نیز با خوردن هیولاهای کوچک تر قوی تر می شود و یک هیولای قوی تری از خودش “بیرون می کند”. اسم بازی (Evolve) نیز از همین قابلیت هیولا برداشته شده است. نقشه های بازی گوناگون و بزرگ هستند و بازی جو بسیار خوبی دارد و خطر همیشه وجود دارد چرا که در بین هر مبارزه با هیولا، گیاه های آدم خوار و هیولاهای کوچک تر به مبارزه تان می آیند و این شما هستید که باید مکان هیولا را پیدا کنید و یکی از کلاس های بازی قابلیت ردیابی هیولا از طریق خون ریخته شده هیولا را دارد. با این که این بازی یک بازی چند نفره آنلاین است، اما یک بخش تک نفره نیز در نظر گرفته شده است که هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

۱۵.Alien: Isolation

 

“بیگانه: انزوا” شاید همان بازی است که طرفداران فیلم اول و بسیار محبوب سری “بیگانه”(Alien) ساخته ی “ریدلی اسکات”(Ridley Scott) منتظرش بودند. یک بازی ترسناک تلاش برای بقای اول شخص تا حدی روانی (Psychological) که کاملا نقطه ی مقابل یک بازی اکشن اول شخص ترسناک است.داستان بازی در سال ۲۱۳۷، پانزده سال بعد از وقایع فیلم “بیگانه” می گذرد. شخصیت اصلی بازی “آماندا” است که برای بررسی ناپدید شدن مادرش، “الن ریپلی” (Ellen Ripley)، به ایستگاه فضایی “سواستپول” (Sevastpol) منتقل شده است. بازی تنها “یک” بیگانه دارد که غیر قابل کشتن است و در کل بازی حضور دارد.

این بیگانه بسیار باهوش است و به عنوان مثال وقتی یک در نیمه باز را می بیند، به آن جا می رود و بر اساس حس بویایی اش، حرکت های “آماندا” را دنبال می کند. بازی به جز مواقعی که سلاح دارید هیچ HUDـی ندارد و برای پیدا کردن مکان “تقریبی” بیگانه باید از “ردیاب” نه چندان دقیقتان استفاده کنید و برای پیشروی کردن از یک چراغ قوه. البته استفاده ی بیش از حد از این ابزار نور و صدا تولید می کند و در نتیجه، توجه بیگانه را به سوی شما جلب می کند. مواقعی که در یک کمد پنهان می شوید و بیگانه در حال بو کردن کمد است، باید نفستان را تا زمانی که بیگانه از کمد دور شده نگه دارید وگرنه می مییرید. بازی دارای یک سیستم سلاح درست کردن است که به شما اجازه ی درست کردن سلاح های مختلف برای زنده ماندن و باز کردن راه ها و درهای مختلف می دهد. نکته ی بسیار امیدوار کننده ی بازی این است که مراحل بازی خطی نیست اند و برای به اتمام رساندن یک مرحله راه های زیادی وجود دارد.

۱۴. Sunset Overdrive

 این عنوان که قرار است به صورت انحصاری بر روی Xbox One عرضه شود، شاید از معدود بازی های باشد که “خوش گذرانی” در هنگام بازی کردن را به معنای واقعی کلمه تعریف می کند. استودیوی Insomniac نه بر روی داستان، بلکه بر روی گیم پلی تمرکز کرده اند و ظاهرا نتیجه ی راضی کننده ای هم از سوی طرفداران و هم از سوی منتقدان گرفته اند. به گفته ی استودیو، این یک بازی “اکشن سوم شخص محیط باز” است اما المان های “نقش آفرینی” نیز در آن دیده می شود. در این بازی، هیچ سنگری برای پنهان شدن وجود ندارد چرا که شما برای حمله به دشمنان جهش یافته ی بازی، باید از “زیپ لاین” ها، راه رفتن بر روی دیوار ها و حرکات آکروباتیک استفاده کنید. سلاح های بازی نیز عجیب و غریب هستند و به هیجان بازی اضافه می کنند. همچنین، می توانید کاراکتر خودتان را شخصی سازی کنید و خبر بهتر این است که در بازی “هیولا”های جهش یافته نیز حضور دارند که قابلیت هایشان همانند کاراکتر شما است. استودیوی سازنده می گوید :”زمین، خطرناک ترین محل برای مبارزه در این بازی است.”

۱۳. No Man’s Sky/Inside

استودیویی که تنها متشکل از چهار بازیساز است، یکی از بهترین و خلاقانه ترین بازی های E3 و چند سال اخیر را ارائه کرده است. No Man’s Sky یک عنوان علمی-تخیلی تقریبا نا محدود در مورد “اکتشاف” است. به گفته ی “شان مورای” (Sean Murray)، موسس استودیوی Hello Games ، این بازی بیش تر از این که از بازی های دیگر الهام گرفته باشد، از کتاب های علمی تخیلی دهه شصت، هفتاد و هشتاد مانند رمان های “آرتور سی کلارک”(Arthur C. Clark)، نویسنده ی رمان”۲۰۰۱: یک ادیسه ی فضایی”(۲۰۰۱: A Space Odyssey) الهام گرفته است. در بازی علاوه بر سیاره ی زمین، سیارات بسیار زیاد دیگر نیز وجود دارند. بازیباز می تواند از اعماق اقیانوس شروع کند و به فضا و نبرد های فضایی و کرم های عظیم الجثه ی سیارات دیگر برسد! با این که این بازی قرار است “ابتدا” بر روی پلی استیشن ۴ عرضه شود، ظاهرا استودیوی سازنده قصد عرضه آن بر روی کامپویتر های شخصی نیز دارد.

“درون” عنوان جدید سازندگان بازی شاهکار “برزخ” (Limbo) است که حالتی همانند “برزخ” دارد اما تا حدی متفاوت به نظر می رسد. اطلاعات زیادی از بازی منتشر نشده است. اما بر اساس تریلر، می توان این بازی را یک عنوان ۲.۵ بعدی پلتفمر بسیار تاریک از دید محتوا و داستان دانست. شاید یکی از ویژگی های جالب “درون”، رنگی بودن و یک نواختی در رنگ بندی اش باشد و همانند “برزخ”، داستان یک پسر بچه را دنبال می کند. این یکی از زیباترین نمایش های کنفرانس مایکروسافت بود.

۱۲. Mortal Kombat X

 

دهمین نسخه از سری محبوب و بسیار خشن “مورتال کامبت” خشن تر از گذشته، با چندین شخصیت و المان های جدید این سری را وارد نسل هشتم کرده است. داستان بازی دقیقا بعد از جاییکه عنوان قبلی تمام شد شروع می شود و سپس به ۲۵ سال آینده منتقل می شود. در E3 چهار شخصیت جدید معرفی شدند و یک دموی گیم پلی که مبارزه ی بین “اسکورپیون” (Scorpion) و “ساب زیرو” (Sub Zero) بود نیز نشان داده شد. اولین المان جدید بازی که برگرفته از Injustice: Gods Among Us است، توانایی استفاده از محیط اطراف برای حمله کردن و انجام دادن حرکت های مختلف است.

همانند نسخه ی قیبلی سری، هروقت خط انرژی کاراکترتان پر می شود، می توانید یک حرکت X-Ray بسیار خشن و مرگبار انجام دهید. “فیتالیتی” ها(Fatality) نیز خشن تر و گوناگون تر از گذشته شده اند. اما یکی دیگر از المان جدید بازی، “تغییرات” (variation) مختلف هر کاراکتر است. هر کاراکتر دارای “سه” variation است که هر کدام شامل حرکت ها و “فیتالیتی” های مختلف می شود. به عنوان مثال، یکی از variation های “اسکورپیون” نینجوتسو است که از حرکت های نینجایی استفاده می کند و یکی دیگر از این variation ها آتش دوزخ (Hellfire) است که به “اسکورپیون” قدرت ها و حرکات آتشین می دهد که بعضی از این حرکات در عنوان قبلی نیز حضور داشتند. قرار است چندین شخصیت دیگر نیز معرفی شوند و عده ای از طرفداران از اضافه شدن کاراکتر های جدید ناامید شده اند.اما دهمین نسخه از این سری خشن و محبوب بسیار محکم و به روز به نظر می رسد و از بهترین نمایش های E3 امسال بود.

۱۱. Call of Duty: Advanced Warfare 

استودیوی Sledgehammer Games کار بر روی “ندای وظیفه: فناوری پیشرفته” را دقیقا بعد از به پایان رساندن “ندای وظیفه: فناوری نوین ۳” (Call of Duty: Modern Warfare 3) شروع کرده و با این حساب، این بازی سه سال در دست ساخت بوده است. “ندای وظیفه: فناوری پیشرفته” بر خلاف دیگر بازی های این سری داستان تنها یک شخصیت،”میچل” (Mitchell) با صداپیشگی “تروی بیکر”(Troy Baker) را دنبال می کند و دشمن اصلی بازی نیز “جاناتن آیرونز”(Jonathan Irons) با صداپیشگی “کوین اسپیسی”(Kevin Spacey) بنیان گذار “اتلس” (Atlas) بزرگترین کمپانی نظامی خصوصی با سلاح ها و تکنولوژی پیشرفته است که جنگی بر علیه آمریکا به پا کرده. گیم پلی ای نه دقیقه ای در کفرانس مایکروسافت نمایش داده شد و می توان به راحتی این بازی را قدمی رو به جلو در این سری دانست. بازی از نظر بصری پیشرفت فوق العاده کرده و به راحتی یک عنوان نسل هشتمی است.

بازی، کره جنوبی ۴۰ سال آینده، جایی که ارتش از Exo-suit یا لباس نظامی پیشرفته (که شباهت های زیادی بین این عنوان و “تایتانفال”(Titanfall) به وجود آورده) استفاده می کند را نشان داد. این Exo-suit به بازیباز قابلیت های مختلفی از جمله پرش های بلند، جا خالی دادن و قدرت زیادی در نبرد های تن به تن می دهد. سلاح های بازی با این که پیشرفته هستند،اما علمی-تخیلی نیستند. از تنفگ های لیزری بگیرید تا شات گان های حاوی شک الکتریکی. نکته ی جالب دیگر این است که در پایان هر مرحله می توانید Exo-suit تان را ارتقاء دهید و ببینید کاراکترتان تا چه حد قدرتمند خواهد شد.همین المان ارزش دوباره بازی این عنوان را زیاد می کند. گونه های مختلف نارنجک نیز جالب هستند. به عنوان مثال، یک نوع نارنجک مکان تمام دمشنان یک محوطه را به شما نشان می دهد و نوعی دیگر از نارنجک که “هوشمند” نام دارد به هوا پرت می شود و سپس بعد از مدتی به سمت یک دشمن حمله می کند و منفجر می شود. وسایل نقلیه به طور “کامل” قابل استفاده و راندن هستند و در تمامی مراحل می توانید از آن ها چه برای حمله و چه برای رسیدن به یک مکان استفاده کنید.

۱۰. Homefront: The Revolution 

یکی از سورپرایز های خیلی خوب قبل از نمایشگاه E3، معرفی دنباله ی بازی Homefront بود. این بار استودیوی سازنده ی سری محبوب “کرایسیس” (Crysis) ساخت این بازی را به دوش گرفته و بازی بسیار خوبی به نظر می رسد.اولین نکته ی مهم در مورد این بازی است که این یک عنوان “محیط باز”(Open World) است و دیگر خبری از آن مراحل ساده و خطی عنوان اول نیست. در این نسخه ارتش کره ی شمالی در آینده ای نه چندان دور آمریکا را تسخیر کرده اما در شهر “فیلادلفیا”(Philadelphia) قرار است انقلابی به رهبری گروه مقاومت بر علیه ارتش کره به پا شود. دوربین های امنیتی، Drone ها،هلیکوپتر ها، قفس هایی که در آن ها مردم دستگیر شده نگه داری می شوند و … به خوبی فضای داستان را شکل می دهند و اتمسفر بازی، تاریک و متناسب با داستان بازی است.

کاراکتر اصلی یک موبایل دارد که از طریق آن ماموریت های اصلی و فرعی بازی را چک می کند. سلاح گروه مقاومت طبیعتا ضعیف تر از سلاح ارتش کره است;بنابراید یا باید مخفیانه یکی از سرباز ها را بکشید و تفنگ اش را بدزدید یا سلاح خودتان را بسازید. قابلیت شخصی سازی سلاح نیز وجود دارد و می توانید در حین راه رفتن سلاح تان را شخصی سازی کنید.در مورد کاراکتر اصلی اطلاعات زیادی منتشر نشده اما به گفته ی استودیو، او یک نویسنده در مورد بازی های کامپیوتری است!

۹. Bayoneta 2/Zelda Wii U 

Bayonetta2 بازی که قرار است به صورت انحصاری بر روی “وی یو” (Wii U) عرضه شود، یکی از بهترین نمایش های کنفرانس نینتندو و نمایشگاه E3 امسال را داشت. بازی همچنان مانند قبل سریع است و کمبو های گوناگون هم چنان در بازی وجود دارند. جاخالی دادن حمله های دشمن در لحظه ی آخر شما را وارد”حالت جادوگر” (Witch Mode) می کند که تمامی دشمنان را کند کرده و شما می توانید خیلی سریع حرکت کنید و دشمنان را از پا درآورید. بازیباز هم چنین می تواند حرکت هایی ویژه به نام “حمله های شکنجه ای”( Torture Attacks) اجرا کند و امتیاز بیشتری برای بازکردن کمبو های مختلف به دست آورد. این بازی شامل یک بخش چند نفره ی آنلاین هم است که چندین شخصیت مختلف قابل بازی هستند. افسوس که چنین بازی ای بر روی پلتفرم های دیگر عرضه نمی شود.

برای من بهترین نمایش کنفرانس نینتندو متعلق به افسانه ی زلدای کنسول نسل هشتم نینتندو بود که هنوز نامی برایش انتخاب نکرده اند و فعلا “زلدا وی یو” نامیده شده است. این بازی قرار نیست دقیقا مانند عناوین قدیمی این سری باشد و چندین فرمول بازی عوض شده اند اما ما نمی دانیم این تغییرات چیست چون فقط یک دموی دو دقیقه ای از محیط بازی و ظاهر کلی آن پخش شد. گرافیک بازی نسخه ی واقع گرایانه تر “زلدا: شمشیر به سوی آسمان” (The Legend of Zelda: Skyward Sword) به نظر می رسد و بازی “محیط باز” است.بازیباز می تواند مناطق مختلف بازی را به هر شکلی که دوست دارد پیدا کند و ماموریت ها را به هر ترتیبی که می خواهد انجام دهد. انتظار ها برای این بازی زیاد است و خوش بختانه قرار است سال بعد منتشر شود.

 


54 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. بیگانه که در صدر لیست قرار داره
    ——————————————
    No man’s sky
    باید بگم وسعت کهکشان به زیبای در قاب گیم قرار داده اند
    فوق العاده بود !
    منو یاد فری لنسر خدا بیامرز انداخت !
    ——————————————
    بایونتا هم که احتمالا با دولفین جان میشه بازیش کرد :mrgreen:
    ——————————————
    سایر موارد لیست که اصلا برام مهم نیستند
    ——————————————
    آنچارتد چهارم و دووم و دد آیلند دوم
    مورد انتظار های مهم در آینده نزدیک هستند
    گرافیک آنچارتد بقدری شگفت انگیز هستش ! که بشدت منتظر
    بازی کردن این گیم هستم !!! :X
    —————————————–
    اما ! اما
    فانتوم پین و تریلر خیره کننده اش ! کجاست حتی اگر پارسال هم انتخاب شده باشه
    باز امسال هم باید انتخاب بشه !!! :/
    بیگ باس ! هستش
    سم باقالی ماهیگیر که نیستش !!! :/
    با تشکر

    ۰۰
    1. نینتندو عمرا از این کارا بکنه … :D
      همون رزیدنت اویل Remake و Zero که در واقع خانه اصلیش پلی استیشن بود …
      هرگز نیومد !!!

      ۰۰
    2. سعید جان فکر کنم شما برای Metal Gear Solid V دیگه میری PS4 رو می گیری!
      (مگر این که تا الان گرفته باشی و صداش رو در نمیاری! :D )

      ۰۰
  2. به نظر من بهترین نمایش امسال مربوط به بازی Sunset Overdrive بود البته نمایش های خوب دیگر هم بود مانند dead island2 بود ولی سانست شروع بسیار جالبی داشت که بسیار ایده جالبی بود و توی این e3 امسال شخصا فکر می کنم فقط همین دو عنوان توانستند کمی در نمایششان ایده جدید بیارند البته دیدن گریم فاندانگو , هیلو , انچارتد و tomb raider هم بسیار لذت بخش بود

    ۰۰
  3. البته جناب نگارنده به نظرم لیست کردن نباید ماله فقط نظر یک نفر باشه باید مثلا مثل سایتای خارجی editorها کنار هم جمع بشن بهترینا رو معرفی کنن.
    در مورد بازی ها هم باید بگم مورتال کومبات ۱۰ مورد انتظار من هست که گفته شد شخصیت های جدید که خب هر بازی فایتینگ باید تو نسخه ی جدیدش چند تا شخصیت جدید معرفی کنه به شرطی که خوب باشن مثلا بعضی شخصیت های جدید تو نسخه ی Deception افتضاح به تمام معنا بودن.
    کال اف جدید هم که به ظاهر خیلی مدرن میاد ولی خب کال اف تو دوسه سال اخیر اینجوری بوده که تا گیم پلی تجربه نشه نمیشه درست قضاوت کرد مثل نسخه ی گوست. منتظر بعدی ها هم هستم. با تشکر.

    ۰۰
  4. اول یه تشکر از داش مسعود که هنوز به فکر این سایت هست

    به شخصه به نسخه جدید Alien خیلی امیدوارم به خصوص اینکه از یه بازی اکشن فاصله گرفته و قرار چیزی شبیه Outlast را ارائه بدن (البته اگه بتونن )
    Sunset Overdrive: نمایش های خوبی داشته و کاملا حال هوای “رده قدیسان ۴ ” را میشه تو این بازی دید
    Mortal Kombat X : اول از همه ناراحتم واسه اینکه بازی دونسلی شده (و نه نسل هشتمی) .
    اما اضافه شدن چندتا شخصیت نچسب(MORTAL KAHN, D’VORAH,…) به این نسخه خیلی رو اعصابه به خصوص اون یارو” کوتوله / و رفیق گندش” که به معنا واقعی کلمه مضحک بودن( آدم یاد jack & daxter می افته :roll: ) . اون دوتا شخصیت دیگه یکی از یکی بدتر . کلا از سه نسخه کلاسیک این بازی بگذریم .اکثر شخصیت هایی که بعدا اضافه شدن نچسب بودن شدید .اما پیشرفت تو گیم پلی محسوس بود
    Advanced Warfare:بازی خیلی از گذشته خودش فاصله گرفت و به شدت “کرایسیسه” :D شده .وقتی هرساله یه نسخه وارد بازار کنی چاره ای جز تغییرات زیاد نیست . در کل مطمئنم از COD:DOG :lol: بهتر میشه .
    Bayoneta 2:حیف

    ۰۰
    1. چه ایرادی داره دو نسلی بودن یک بازی؟ به غیر اینه که طرفدار های بیشتری پیدا میکنه؟ محبوب تر تر میشه؟ و در نتیجه فروش بیشتری میکنه که این به معنی اومدن DLCهای خوب برای بازیِ؟ :?:

      ۰۰
    2. من منتظر بودم بازی با UE 4 ساخته بشه و گرافیک بازی یه تکون اساسی بخوره .(شما یه فیتالیتی از نوع نسل هشتمی را تصور کن که چقدر میتونه لذت بخش باشه) اما با وجود میان نسلی بودن این بازی نباید انتظار یه جهش گرافیکی را داشت .
      در کل من کاره ای نیستم خود WB و ED BOON بهتر میدونن :D

      ۰۰
    3. من مسعود نیستم، من سام هستم :D هر سال برای دیبازی این مقاله رو می نویسم.

      اون کاراکتر Mortal Komabt یا به قول شما “کوتوله و رفیق گندش” منو بیش تر یاد Nunu از بازی League of Legends میندازه

      ۰۰
    4. oops.شرمنده داداش . به نام کاریری شما دقت نکردم . فک کردم که کابر Dallas Merchant این پست را ارسال کرده
      دقیقا , ferra/torr شبیه nunu هم هست . ولی هر چه باشه این شخصیت اصلا با اتمسفر mk سازگاری نداره

      ۰۰
  5. خبری از مجموعه ی MORTA KOMBAT همینقدر بگم که خیلی عالیه و شاه بازی های فایتره. ولی در نسخه ی ٩ چند ایراد بهش وارد بود (به نظر من) وجود ایکس ری که حدودود یک سوم از جون حریف رو الکی الکی میبرد و بازیرو تموم میکرد و (به نظر همه) هم روی PSN و هم روی XBOX LIVE امتحان کردم ولی هاست هاش اینقدر ضعیف بود که نشد مولتی بزنم! ولی در کل خیلی منتظرش هستم به خصوص اینکه با اومدم نسخه ای به نام INJUSTICE که خیلی از لحاظ فایت جالب بود حدس میزنم دوباره با یه بازی زیبا و اعتیاد آور طرف هستیم. ;;)

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر